Vydavatelství Assouline ve spolupráci s Louis Vuitton uvádí knihu From Louis to Vuitton. Sleduje vývoj módního domu od jeho založení až po současnost. Autor Arthur Dreyfus zpracoval 406 stran a 320 obrazových materiálů do formy vizuální kroniky značky, jež definuje francouzský luxus. Předmluvu napsal prezident a CEO Louis Vuitton Pietro Beccari. Kniha již vyšla a okamžitě se stala jedním z nejdiskutovanějších titulů letošní módní knihovny.
Louis Vuitton dostává vlastní encyklopedii. From Louis to Vuitton, kniha vydaná spřízněným nakladatelstvím Assouline, představuje rozsáhlou vizuální studii o řemesle, estetice a vývoji značky od roku 1854. Spisovatel Arthur Dreyfus se vrací k samotnému zakladateli, čtrnáctiletému Louis, který opustil vesnici Anchay a vydal se do Paříže, kde vznikla jeho první dílna na Rue Neuve-des-Capucines. Právě zde začíná příběh, jenž změnil podobu cestování, ready-to-wear i luxusu jako takového.
Jednotlivé éry návrhářů, každá zvlášť. Louis Vuitton ukrývá historii v 54 kapitolách
Kniha je rozdělená do 54 tematických kapitol. Od monogramu a ikonických kufrů po architekturu butiků a výtvarný jazyk kampaní. Každé téma funguje samostatně, čtenář se tak může pohybovat napříč stránkami bez pevného pořadí. Dreyfus volí strukturu, jež připomíná muzeum otevřené do všech stran. Bez začátku a konce, ale s jasnou vizí. Jinými slovy si můžete nalistovat to, co vás zrovna zajímá.

Zdroj: Louis Vuitton
Jednotlivé kapitoly zachycují i přínosy tvůrců, kteří formovali současnou podobu Louis Vuitton. Marc Jacobs definoval éru ready-to-wear, Nicolas Ghesquière přinesl precizní futurismus a Virgil Abloh posunul pánskou řadu do kulturního diskurzu. Současný kreativní ředitel pánské sekce Louis Vuitton Pharrell Williams rozšiřuje vizuální jazyk a obraz značky a přetváří jej pro novou generaci zákazníků. Podle zahraničních médií jsou pak stránky věnované jednotlivým designérům opravdu obsáhlé.
Dekorace a encyklopedie v jednom. From Louis to Vuitton ozdobí každý interiér
Publikace se věnuje také architektuře a designu obchodů po celém světě. Od pařížského Maison Champs-Élysées po futuristickou Ginzu v Tokiu, každý prostor představuje vlastní interpretaci značky. Kombinaci technologie, materiálů a světla. Dreyfus v knize sleduje, jak se retail mění v estetický zážitek, v němž každý detail reprezentuje rukopis Louis Vuitton. Navíc poprvé „odtajňuje“, jakým způsobem jsou butiky stavěny a realizovány. Jako čtenář se dostáváte k fotografiím, které nikde jinde nenajdete.

Zdroj: Louis Vuitton
Tematickou linku tvoří rovněž vztah značky k cestování, sportu a inovacím. Módní dům Louis Vuitton se v knize objevuje jako partner Formule 1 a Amerického poháru, tedy jako výrobce trofejí i tvůrce jedinečných kolekcí inspirovaných pohybem. Součástí nejnovější publikace je také kapitola o ekologické iniciativě Committed Journey, která redefinuje přístup značky k výrobě a odpovědnosti.


Zdroj: Louis Vuitton
From Louis to Vuitton vychází s citrónově žlutým přebalem a slipcase v motivu Damier. Esteticky působí jako designový objekt i historický dokument. Publikace je dostupná ve francouzštině, angličtině, čínštině a japonštině v obchodech Louis Vuitton, v síti vydavatelství Assouline, ale také online. Patří k titulům, které se jednoznačně objeví na letošních seznamech dárků všech sběratelů, cestovatelů i milovníků módy.
Zdroje: Dazed, PAUSE, Daily Front Row, Instagram

