Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Tom Ford, původně uznávaný módní návrhář a bývalý kreativní ředitel značek Gucci a Yves Saint Laurent, se stal jedním z mála designérů, kterým se podařilo úspěšně proniknout také do světa filmu. Svou preciznost, smysl pro detail a estetickou vytříbenost přenesl z přehlídkových mol na filmové plátno, kde zaujal snímky A Single Man nebo Nocturnal Animals. 

    Příběh Toma Ford je ukázkou toho, jak se vizuální cit a perfekcionismus mohou stát univerzálním jazykem napříč uměleckými disciplínami, od haute couture až po kinematografii. Designér dokazuje, že umění a design nejsou oddělené světy, ale dvě strany téže kreativity. Chápán je proto nejen jako ikona módy, ale i talentovaný filmový vypravěč, jenž proměnil krásu v prostředek vyjádření lidské křehkosti a vášně.

    Tom Ford je mistrem detailu v každé formě. Do elegance obléká i své snímky

    Debutový film návrháře, tedy drama z roku 2009 s názvem A Single Man, získal mnohá uznání a představitel hlavní role Colin Firth, byl za svůj výkon dokonce nominován na Oscara. Snímek Nocturnal Animals, kde si zahrály hvězdy Amy Adams a Jake Gyllenhaal, zase odkrýval násilný a temný příběh. Sklidil ovace za vizuální dovednosti a atmosféru, jež odrážela jeho smysl pro estetiku i psychologickou hloubku. 

    Tom Ford byl v té době bezpochyby jedinou hvězdou v Hollywoodu, která měla dvě práce a zvládala je obě na jedničku. Návrhář a režisér své vášně ale nemíchal dohromady. V jeho filmech se objevují krásně oblečené postavy, ale žádná z nich nikdy nemá oblečení, jenž by neslo jeho jméno. Designér chtěl, aby byl brán jako filmový tvůrce stejně vážně jako návrhář. Nemínil si proto dělat ve filmech reklamu.

    Zdroj: Profimedia

    Zároveň se ovšem nebál zavolat svým kontaktům, které v módním světě má, a proto můžeme v jeho filmech vidět například překrásný kostýmek od Karla Lagerfeld. Tom Ford ve svých filmech často kombinuje módu a scénografii. Interiéry a kostýmy jsou proto laděny tak, aby vznikl jednotný vizuální svět, kde oblečení od luxusních značek podtrhuje jednotlivou psychologii a postavení samotných postav.

    Tom Ford opustil módu. Jeho plnou pozornost si zasloužil Hollywood a svět filmu

    Tom Ford se po 35 letech své kariéry módního návrháře v roce 2023 vzdal, jelikož měl pocit, že už skrz módu nemá světu co říct. Svou novou vášeň našel na filmovém placu a za kamerou, kde odvádí úžasnou práci, stejně jako kdysi u krejčovských panen. Jeho stejnojmenná značka Tom Ford, známá nejen luxusní módou, ale také exkluzivními parfémy, se prodala přibližně za 28 miliard amerických dolarů. 

    To, co módní svět ztratil, získal filmový průmysl. Tom Ford se zkrátka a jednoduše řídí svým srdcem a sny. Je pro něj hlavní dělat právě to, co ho naplňuje dosyta. My už proto jen netrpělivě čekáme, až vyjde jeho nový film zasazený do Itálie v 18. století a znovu nás ohromí svým talentem a jedinečným smyslem pro detaily, který tak umně převedl ze světa dechberoucích rób na filmové plátno.

    Zdroje: The Seattle Times, The Wrap, The Times of India, Instagram, YouTube, CSFD, World of Reel




    Autor článku:
    Ester Štěchová
    Ester Štěchováhttps://fashionup.cz/
    Ester se ve svých článcích zaměřuje především na témata týkající se feminismu. Láká ji ale také kultura, myšlenky a žhavé trendy gen Z, umění a fotografování. Psaní se věnovala už od mladého věku, její texty publikovali ve školním časopisu a s povídkami vyhrála několik soutěží v literárním světě. Momentálně studuje na Fakultě humanitních studií na Karlově univerzitě se specializací na psychologii. Miluje literaturu, jak tu klasickou a vážnou, tak oddychovou a fantasy. Její vášní je psaní a v budoucnu by ráda debutovala se svou vlastní knihou. Přestože se nepovažuje za žádného experta, všude sebou tahá starý foťák na film a skrz něj se snaží zachytit každodenní příběhy života.

    ― Reklama ―

    Krása je jeho jazykem. Tom Ford ji přenesl z módy na filmové plátno

    Tom Ford, původně uznávaný módní návrhář a bývalý kreativní ředitel značek Gucci a Yves Saint Laurent, se stal jedním z mála designérů, kterým se podařilo úspěšně proniknout také do světa filmu. Svou preciznost, smysl pro detail a estetickou vytříbenost přenesl z přehlídkových mol na filmové plátno, kde zaujal snímky A Single Man nebo Nocturnal Animals. 

    Příběh Toma Ford je ukázkou toho, jak se vizuální cit a perfekcionismus mohou stát univerzálním jazykem napříč uměleckými disciplínami, od haute couture až po kinematografii. Designér dokazuje, že umění a design nejsou oddělené světy, ale dvě strany téže kreativity. Chápán je proto nejen jako ikona módy, ale i talentovaný filmový vypravěč, jenž proměnil krásu v prostředek vyjádření lidské křehkosti a vášně.

    Tom Ford je mistrem detailu v každé formě. Do elegance obléká i své snímky

    Debutový film návrháře, tedy drama z roku 2009 s názvem A Single Man, získal mnohá uznání a představitel hlavní role Colin Firth, byl za svůj výkon dokonce nominován na Oscara. Snímek Nocturnal Animals, kde si zahrály hvězdy Amy Adams a Jake Gyllenhaal, zase odkrýval násilný a temný příběh. Sklidil ovace za vizuální dovednosti a atmosféru, jež odrážela jeho smysl pro estetiku i psychologickou hloubku. 

    Tom Ford byl v té době bezpochyby jedinou hvězdou v Hollywoodu, která měla dvě práce a zvládala je obě na jedničku. Návrhář a režisér své vášně ale nemíchal dohromady. V jeho filmech se objevují krásně oblečené postavy, ale žádná z nich nikdy nemá oblečení, jenž by neslo jeho jméno. Designér chtěl, aby byl brán jako filmový tvůrce stejně vážně jako návrhář. Nemínil si proto dělat ve filmech reklamu.

    Zdroj: Profimedia

    Zároveň se ovšem nebál zavolat svým kontaktům, které v módním světě má, a proto můžeme v jeho filmech vidět například překrásný kostýmek od Karla Lagerfeld. Tom Ford ve svých filmech často kombinuje módu a scénografii. Interiéry a kostýmy jsou proto laděny tak, aby vznikl jednotný vizuální svět, kde oblečení od luxusních značek podtrhuje jednotlivou psychologii a postavení samotných postav.

    Tom Ford opustil módu. Jeho plnou pozornost si zasloužil Hollywood a svět filmu

    Tom Ford se po 35 letech své kariéry módního návrháře v roce 2023 vzdal, jelikož měl pocit, že už skrz módu nemá světu co říct. Svou novou vášeň našel na filmovém placu a za kamerou, kde odvádí úžasnou práci, stejně jako kdysi u krejčovských panen. Jeho stejnojmenná značka Tom Ford, známá nejen luxusní módou, ale také exkluzivními parfémy, se prodala přibližně za 28 miliard amerických dolarů. 

    To, co módní svět ztratil, získal filmový průmysl. Tom Ford se zkrátka a jednoduše řídí svým srdcem a sny. Je pro něj hlavní dělat právě to, co ho naplňuje dosyta. My už proto jen netrpělivě čekáme, až vyjde jeho nový film zasazený do Itálie v 18. století a znovu nás ohromí svým talentem a jedinečným smyslem pro detaily, který tak umně převedl ze světa dechberoucích rób na filmové plátno.

    Zdroje: The Seattle Times, The Wrap, The Times of India, Instagram, YouTube, CSFD, World of Reel




    ― Reklama ―

    Když pouliční styl vzývá luxus. Pharrell Williams čerpá ze skateboardové obuvi

    Skateboardová obuv zaznamenává výrazný návrat na módní scénu, a právě na tento trend reaguje i Pharrell Williams. Pro Louis Vuitton představil model LV Tilted, který spojuje pouliční estetiku s luxusem francouzské značky. Nové pánské tenisky vycházejí z vintage nízkých skateboardových bot z přelomu milénia, jejichž siluetu reinterpretují v moderním duchu.

    Zima se neúprosně blíží. Jak se stát ledovou královnou letošní sezóny?

    Pomalu nám venku přituhuje a všichni už oprašujeme kabáty a kožichy na letošní zimu. Pokud chcete vládnout sněhovému počasí, zapomeňte na minimalismus a šeď. Prosviťte mráz a tmu třpytem, metalickými tóny, zvířecími vzory a elegancí hodné královny. Ať už si zvolíte look městské bohyně, nebo princezny mrazu, nebojte se svého půvabu a síly vlastního stylu.

    Móda v kostce: Swarovski rozzářil Paříž a Marty Supreme má merch

    Značky vítají Vánoce pomocí kampaní, ale i speciálních výloh či pop-upů. Výjimkou není ani společnost Swarovski, jež letos rozsvítila Avenue des Champs-Élysées. Louis Vuitton oznámil, že cruise kolekci pro rok 2027 odhalí v New Yorku. Dr. Martens a Marc Jacobs revidují Kiki Boot a Nike servíruje polívku v Číně. Timothée Chalamet vydal merch k filmu Marty Supreme.

    Louis Vuitton a Assouline vydali knihu. Vypráví 150 let historie módního domu

    Vydavatelství Assouline ve spolupráci s Louis Vuitton uvádí knihu From Louis to Vuitton. Sleduje vývoj módního domu od jeho založení až po současnost. Autor Arthur Dreyfus zpracoval 406 stran a 320 obrazových materiálů do formy vizuální kroniky značky, jež definuje francouzský luxus. Předmluvu napsal prezident a CEO Louis Vuitton Pietro Beccari. Kniha již vyšla a okamžitě se stala jedním z nejdiskutovanějších titulů letošní módní knihovny.

    Konečně romantika. Léto, kdy jsem zkrásněla přináší melancholického hrdinu

    Romantická "vztahovka" založená na milostném trojúhelníku? To už tady přece tolikrát bylo. Ano, ale obrovský úspěch a fanouškovský zásah třetí řady seriálu Léto, kdy jsem zkrásněla potvrdil, že každá generace potřebuje pořádnou dávku klasické romantiky. A také mužského hrdinu, který spíš mlčí, je otravně nedostupný, ale přesto přitažlivě tajemný.

    Ukradl Ralph Lauren Vánoce? Svátky ozdobí estetika amerického návrháře

    Letošní vánoční dekorace ovládl styl amerického návrháře Ralpha Lauren. Sociální síť TikTok praská ve švech návalem videí, jež sdílejí vánočními stromky zdobené interiéry plné kostkovaných přehozů, sametových látek a třpytivých křišťálových sklenic. Estetika Ralph Lauren Christmas připomíná tradiční Vánoce, ukrývá však nádech nostalgie a nadčasové elegance.

    Móda v kostce: Značky vydávají hvězdné kampaně a Rotate slaví debut

    Vánoce nejsou jediné téma, kolem kterého značky opřádají své nejnovější kampaně. Sarah Burton pro Givenchy obsadila do hlavní role resort kolekce Rooney Mara a Paula Simonon. Jacquemus a Stella McCartney pomocí hvězdných tváří propagují nejnovější kabelky a Canada Goose přizvala na pomoc hudebníka Willieho Nelson. Rotate zase slaví debutovou řadu obuvi.

    Společenský útlak má nové jméno. Spodní prádlo jako nový zdroj sebevědomí

    Po několika letech, kdy módní scéně dominovalo heslo „Free the Nipple“, se role obrátily. Do popředí opět proniklo nošení spodního prádla, a to hlavně sexy krajky a podprsenek. Trend, který byl dříve spojován se společenským útlakem žen, dnes dostává nový význam. Prádlo totiž nemusí jen zahalovat bradavky a dávat prsům dokonalý tvar, ale může se stát prostředníkem k vyjádření nově nabytého sebevědomí. 

    Marketing nultých let. Proč je po dvou dekádách tak přitažlivý?

    Marketing nultých let definovala vizuální odvážnost a nekompromisní styl. Značky jako Sony, H&M nebo PlayStation experimentovaly s dynamickými vizuály, futuristickými barevnými paletami a ikonickými tvářemi popkultury. Reklamy kombinovaly hudbu, módu a technologii v harmonii, která oslovovala mladé publikum a nastavovala nové standardy vkusu. Dnes se právě tato vizuální odvaha vrací, rezonuje na sociálních sítích a inspiruje moderní marketingové kampaně.

    Generaci Z dohnala nostalgie. Její šatník formují trendy divokých devadesátek

    Noční můra rodičů generace Z opět zaťukala na dveře. Když se projdete po ulici, máte občas pocit, jako byste použili stroj času a vrátili se do dob divokých devadesátek. Toto desetiletí je známé pestrostí stylu, která se často odvíjela od populární hudby a definovala, jak vás ostatní vnímali. A hlavně diktovalo způsob, jakým se oblečete. Metal, pop, rock, grunge, indie rock a další. Hned na první pohled měl každý jasno, kam patříte. 

    Balmain má po 14 letech novou tvář. Módní dům povede Antonin Tron

    Legendární francouzská značka Balmain začátkem týdne oznámila nečekanou zprávu. Její kreativní vedení po 14 letech opouští návrhář Olivier Rousteing. Módní dům už ovšem zná svou novou tvář, kterou se stane designér Antonin Tron. Známý je svým vlastním labelem Atlein. Z jeho vedení ovšem nyní odejde, aby mohl svou tvůrčí činnost naplno zaměřit na Balmain.

    Kosmický přešlap Vogue. Nový cover s Timothée Chalamet schytal kritiku

    Americký Vogue uzavírá rok vizuálním experimentem, který vyvolává bouři napříč módním světem. Prosincové číslo s Timothée Chalamet mělo být poctou fantazii i technologické spolupráci s NASA. Místo toho rozpoutalo debatu o hranicích vkusu, konceptu a autenticity. Fotografka Annie Leibovitz přetvořila herce v kosmickou siluetu, která však působí překvapivě ploše. Internet reaguje s intenzitou, jakou si Vogue skrze svou popularitu zaslouží. Avšak s nekompromisním pohledem. Navíc jde o poslední číslo vytvořené pod vedením odcházející Anny Wintour.

    Shein dobývá Paříž. Navzdory skandálu láká desítky tisíc návštěvníků

    Fast-fashion řetězec Shein slaví v Paříži navzdory nedávnému skandálu i trvajícím protestům úspěch. Před týdnem otevřel v historickém nákupním centru BHV svou první kamennou pobočku. Ve stejnou dobu ovšem musel čelit tvrdé kritice kvůli prodeji sex panenek připomínajících děti. Přesto první pobočka Shein dosud přivítala na několik desítek tisíc návštěvníků.

    CFDA/Vogue Fashion Fund 2025 má výherce. Vycházející hvězdou je Ashlynn Park

    Americká módní scéna oslavuje vycházející hvězdu. Návrhářka Ashlynn Park vyhrála v pondělí CFDA/Vogue Fashion Fund 2025. Ocenění ji zajistí dotaci ve výši 300 tisíc dolarů a účast v mentorském programu. Na letošních CFDA Fashion Awards získala titul American Emerging Designer of the Year. O designérce a její značce Ashlyn tak rozhodně neslyšíme naposledy.

    Móda v hávu Vánoc. Luxusní značky opět vítají čas svátků

    Kouzelné momenty před praskajícím krbem, sněhem zaváté krajiny a dárky v klasickém červeno-zeleném balicím papíru. Přesně tak vypadá módní svět, který už naplno opustil ruch podzimních týdnů módy a obrátil svou pozornost směrem k blížícím se svátkům. Vlastní pojetí Vánoc představily i značky Loro Piana, Ferragamo, Maison Margiela, Sephora či Tory Burch.

    Místo čokolády kalhotky. Skims uvádí adventní kalendář plný svůdností

    Značka Skims nezklamala a opět dokazuje, že umí překvapit. Spolu se zimní kolekcí přišla společnost s adventním kalendářem, jenž rozhodně není obyčejnou vánoční klasikou. Stvořený je pro všechny "fashionistky", jež rády kombinují pohodlí s luxusem a milují každý den odhalit malý módní zážitek. Co je na něm tak jedinečného? Obsahuje 25 párů kalhotek, které zpestří každé ráno a udělají z čekání na Vánoce opravdovou radost.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―