Světová móda ukazuje, že prodává nejen kvalita, ale i zážitek a vizuální vjem. Butikové výlohy už dávno neslouží jen k prodeji. Transformují se v dechberoucí zkušenost a stávají se exkluzivním chrámem designu. Zákazníkům se tak otevírají příběhy značky, spojené s konkrétními produkty, zatímco je obklopuje luxusní atmosféra jedinečného architektonického díla.
Návštěva designerského butiku je zážitkem a příjemnou self-care chvilkou. Světová architektonická studia se proto předhání v tom, které nabídne potenciálním zákazníkům zážitek vyrážející dech. Louis Vuitton, Dior či Balenciaga, všechny známé značky mají po světě vlajkové prodejny, ze kterých přechází zrak. Pokud vás při příští dovolené popadne chuť nakupovat, dopřejte si zážitek několik úrovní nad normálem.
Evropa i Asie. Luxusní butiky po celém světě ukazují ducha značky v novém světle
Designer butiku značky Polène na pařížské ulici Champs-Élysées vsadil na hru s proporcemi, křivkami a estetickými materiály. Dramatické sloupy lemují vysoké klenby a minimalistické police jsou ručně vyřezány z italského kamene. To vše doplňuje dubové dřevo a kůže. Luxusní kožené kabelky tak vyniknou v luxusním prostoru, a to společně s precizně vystavenými šperky ve druhém patře pobočky.



Zdroj: Polène
Úplným opakem teplé atmosféry butiku Polène je vlajková prodejna Balenciaga v Pekingu. Přes tisíc metrů čtverečních na čtyřech patrech evokuje spíše duchovní minimalistické pojetí. V některých částech obchodu jsou dokonce místa bez produktů, ponechávající prostor pro nadechnutí se. Najdete zde také archivní exponáty, díky kterým celá budova působí jako galerie a prodejna v jednom.
Dior ani Louis Vuitton nejsou pozadu. Zlato či francouzský minimalismus lákají náročné zákazníky
Bezkonkurenční thajský Gold House patří jednomu z nejluxusnějších módních domů světa, značce Dior. Pozlacená fasáda skrývá butik rozdělený na více částí, rozvíjejících se od ready to wear až po šperky zasazené do atmosféry tropické zahrady. Místní kultura se propsala také do dekorací, mezi kterými najdete sochy z otisků sloních stop či zlatý tuk-tuk. Po nákupech se můžete občerstvit v Dior kavárně.



Zdroj: Dior
Jeden z nejvýznamnějších retailových projektů v Tokiu v sobě skrývá mimo jiné i butik Louis Vuitton. Obklopen je mimo jiné koncertním sálem či střešní zahradou. Architekti si přáli propojit obchodní prostor s kulturou japonského estetična, smíšeného s moderním francouzským minimalismem. Jedná se tedy o umělecké výlohy spíše než běžný obchod a vstupem do něj se stáváte součástí celého díla.
@swizzyinsg Most unique Shopping Experiences in the world✨ ‼️You can only find this in Singapore: 1️⃣ Singapore has the world’s only floating Louis Vuitton boutique🤩 2️⃣ At Marina Bay Sands Shopping Mall they built a little Venice🚣🏼 3️⃣ Apple Marina Bay Sands is the first Apple store in the world entirely surrounded by water and has a 360-degree panoramic views of the city🏙️ 4️⃣VivoCity has 300 retail outlets spread across three stories and two basement levels and is the largest shopping mall in Singapore🛍️ #singaporeshopping #floatingapplestore #floatinglouisvuitton #shoppingsingapore #uniqueshopping #singaporeexplore #discoversingapore ♬ original sound – Mary
Zdroje: NSS Magazine, Luxury Society, Instagram, TikTok