Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Milánský fashion week umí překvapit, ale málokdo čekal, jaká se rozvine debata kolem debutu Daria Vitale u Versace. Nový kreativní ředitel, přestupující z řad Miu Miu, dorazil s vizí, jež měla zrodit novou kapitolu ikonické značky. Místo exploze pompéznosti však představil kolekci, která osciluje mezi opatrností a recyklací. Atmosféra velkého návratu Versace energie se rozplynula dřív, než se rozsvítila světla na mole.

    Hosté debutu Daria Vitale u Versace usedli do honosných sálů Pinacoteca Ambrosiana, kde se historické stěny staly kulisou očekávané módní premiéry. Na papíře by vše znělo velkolepě. Dechberoucí molo, hvězdní návštěvníci, dokonce pozvánka v podobě dopisu inspirovaného básníkem Johnem Keats. Jenže místo revoluce dorazila přehlídka, která působila, jako by si spletla značku. Kritici mluví o „MiuMiufikaci“ Versace a sociální sítě zahltily výkřiky „Bring Donatella back“. Vitale se snažil o dialog s historií, ale místo dramatu přišla pouhá ilustrace.

    Myšlenka hezká, realita nudná. Archiv Versace měl zůstat spát

    Úvodní modely měly evokovat lehkost a bezstarostný sex-appeal devadesátkového Miami. Strap topy, pastelové kalhoty a rozcuchané účesy hrály na notu nostalgie. V praxi ale připomínaly lookbook připravený pro resort řadu menší značky, nikoliv debut Versace. Na mole mělo projít velké gesto, nekompromisní tah a schopnost strhnout dav, jak je to značce vlastní. Debut místo toho otevřely návrhy, které nikoho nenaštvaly, ale také nikoho nestrhly.

    Zdroj: Versace

    Také část plná klasické krejčoviny by zněla skvěle, opět ale pouze na papíře. Lila sako se širokými rameny, barevný denim a odhalující tílka s jasným flirtujícím záměrem. Jenže výsledek působil spíše jako showroom Miu Miu s přidanou vrstvou archivu. Ano, na šatech a košilích se objevily Warholovy potisky, ale jejich účinek se vytratil. V 90. letech to byla vizuální bomba, v roce 2025 jen vzpomínka na dávné šoky. V rukou Vitaleho působil Warhol jako pouhý merch.

    Zdroj: Versace

    Sociální sítě si vzaly přehlídku na paškál. Rozhodně nešetřily kritikou

    Reakce publika byly rychlé a neúprosné. Na Instagramu a TikToku se objevila vlna videí s komentáři „tohle není Versace“. Nejčastější příměr? Miu Miu bez lesku, bez dravosti. Volání po Donatelle znělo skoro jako nostalgický chór. Nikdo ale nezpochybňuje Vitaleho dovednosti. Jeho práce pro Miu Miu měla jasný rukopis. Jenže ten se s DNA Versace míjí. Výsledek budí spíš otázky než ovace.

    Je fér dodat, že Vitale zvládl inscenaci na výbornou. Prostředí i hosté první řady, od Romea Beckham po Biancu Jagger, vytvořili rámec, jenž křičel o velký moment. Jenže když světla odhalila módu, rámec zůstal prázdný. Značka Versace vždy stavěla na dramatu, smyslnosti a nositelném gestu. Drama se ale vytratilo a zbyly oděvy, jež by se nosily v 90. letech, ale v roce 2025 se o nich těžko básní.

    Verdikt? Vitale předvedl perfektní retro krejčovinu ve velmi slabé kolekci

    Za vším stojí i širší kontext. Značka je čerstvě součástí Prada Group, skupiny, která zastřešuje módní domy Prada i Miu Miu. Vitale měl tak za úkol doručit novou strategii. Oslovit další zákazníky a odlišit módní dům od masy archivních „revivals“. Jenže debut naznačil, že Versace zatím balancuje mezi opatrností korporátu a očekáváním fanoušků. Výsledkem je kolekce, která nikoho neurazí, ale ani nevytvoří okamžik, o němž by se mluvilo ještě za 10 let.

    Zdroj: Versace

    Podtrženo a sečteno, debut Daria Vitale ukázal schopného designéra, ale ne vizionáře. Kolekce byla barevná, mladistvá a přístupná, postrádala ovšem pompéznost, která dělá z Versace značku větší než samotná móda. Zůstává tedy otázkou, zda se Vitale poučí a dokáže překvapit alespoň v další sezóně. Prozatím však platí, že jeho první krok v roli kreativního ředitele byl spíš zdrženlivým výletem do archivu než skutečným otevřením nové módní kapitoly.

    Zdroje: BBC, New York Times, Dazed, Reddit, Instagram

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    ― Reklama ―

    Foto:Versace

    Versace v rukou Daria Vitale. Návrhářův debut rozdělil módní publikum

    Milánský fashion week umí překvapit, ale málokdo čekal, jaká se rozvine debata kolem debutu Daria Vitale u Versace. Nový kreativní ředitel, přestupující z řad Miu Miu, dorazil s vizí, jež měla zrodit novou kapitolu ikonické značky. Místo exploze pompéznosti však představil kolekci, která osciluje mezi opatrností a recyklací. Atmosféra velkého návratu Versace energie se rozplynula dřív, než se rozsvítila světla na mole.

    Hosté debutu Daria Vitale u Versace usedli do honosných sálů Pinacoteca Ambrosiana, kde se historické stěny staly kulisou očekávané módní premiéry. Na papíře by vše znělo velkolepě. Dechberoucí molo, hvězdní návštěvníci, dokonce pozvánka v podobě dopisu inspirovaného básníkem Johnem Keats. Jenže místo revoluce dorazila přehlídka, která působila, jako by si spletla značku. Kritici mluví o „MiuMiufikaci“ Versace a sociální sítě zahltily výkřiky „Bring Donatella back“. Vitale se snažil o dialog s historií, ale místo dramatu přišla pouhá ilustrace.

    Myšlenka hezká, realita nudná. Archiv Versace měl zůstat spát

    Úvodní modely měly evokovat lehkost a bezstarostný sex-appeal devadesátkového Miami. Strap topy, pastelové kalhoty a rozcuchané účesy hrály na notu nostalgie. V praxi ale připomínaly lookbook připravený pro resort řadu menší značky, nikoliv debut Versace. Na mole mělo projít velké gesto, nekompromisní tah a schopnost strhnout dav, jak je to značce vlastní. Debut místo toho otevřely návrhy, které nikoho nenaštvaly, ale také nikoho nestrhly.

    Zdroj: Versace

    Také část plná klasické krejčoviny by zněla skvěle, opět ale pouze na papíře. Lila sako se širokými rameny, barevný denim a odhalující tílka s jasným flirtujícím záměrem. Jenže výsledek působil spíše jako showroom Miu Miu s přidanou vrstvou archivu. Ano, na šatech a košilích se objevily Warholovy potisky, ale jejich účinek se vytratil. V 90. letech to byla vizuální bomba, v roce 2025 jen vzpomínka na dávné šoky. V rukou Vitaleho působil Warhol jako pouhý merch.

    Zdroj: Versace

    Sociální sítě si vzaly přehlídku na paškál. Rozhodně nešetřily kritikou

    Reakce publika byly rychlé a neúprosné. Na Instagramu a TikToku se objevila vlna videí s komentáři „tohle není Versace“. Nejčastější příměr? Miu Miu bez lesku, bez dravosti. Volání po Donatelle znělo skoro jako nostalgický chór. Nikdo ale nezpochybňuje Vitaleho dovednosti. Jeho práce pro Miu Miu měla jasný rukopis. Jenže ten se s DNA Versace míjí. Výsledek budí spíš otázky než ovace.

    Je fér dodat, že Vitale zvládl inscenaci na výbornou. Prostředí i hosté první řady, od Romea Beckham po Biancu Jagger, vytvořili rámec, jenž křičel o velký moment. Jenže když světla odhalila módu, rámec zůstal prázdný. Značka Versace vždy stavěla na dramatu, smyslnosti a nositelném gestu. Drama se ale vytratilo a zbyly oděvy, jež by se nosily v 90. letech, ale v roce 2025 se o nich těžko básní.

    Verdikt? Vitale předvedl perfektní retro krejčovinu ve velmi slabé kolekci

    Za vším stojí i širší kontext. Značka je čerstvě součástí Prada Group, skupiny, která zastřešuje módní domy Prada i Miu Miu. Vitale měl tak za úkol doručit novou strategii. Oslovit další zákazníky a odlišit módní dům od masy archivních „revivals“. Jenže debut naznačil, že Versace zatím balancuje mezi opatrností korporátu a očekáváním fanoušků. Výsledkem je kolekce, která nikoho neurazí, ale ani nevytvoří okamžik, o němž by se mluvilo ještě za 10 let.

    Zdroj: Versace

    Podtrženo a sečteno, debut Daria Vitale ukázal schopného designéra, ale ne vizionáře. Kolekce byla barevná, mladistvá a přístupná, postrádala ovšem pompéznost, která dělá z Versace značku větší než samotná móda. Zůstává tedy otázkou, zda se Vitale poučí a dokáže překvapit alespoň v další sezóně. Prozatím však platí, že jeho první krok v roli kreativního ředitele byl spíš zdrženlivým výletem do archivu než skutečným otevřením nové módní kapitoly.

    Zdroje: BBC, New York Times, Dazed, Reddit, Instagram

    ― Reklama ―

    Versace překračuje milník. Prada značku v prosinci přivítá pod svá křídla

    Luxusní skupina Prada Group letos v dubnu překvapila módní svět, když oznámila svou koupi módního domu Versace. Dohoda za 1,25 miliardy eur následovala krátce poté, co z pozice kreativní ředitelky značky odešla Donatella Versace. Teprve v úterý 2. prosince však společnost plně vstoupí do vesmíru Prada. Čeká ji nová éra kombinující její legendární historii a inovaci.

    REFY přináší chromový launch. Nová kolekce svítí sama o sobě

    REFY je značka, která evokuje dokonale upravené obočí. Každá žena si ji spojuje s její krásnou zakladatelkou a jejím netypickým vzhledem, jenž proměnila ve svou přednost. Vytvořila značku, jejímž posláním je dodat ženám sebevědomí, především v oblasti obočí. Při příležitosti výročí existence značky REFY představuje limitovanou edici Chrome Collection.

    Róby Alžběty II. znovu září. Velká výstava odhaluje příběhy jejího stylu

    Výstava věnovaná Alžbětě II. představuje desítky jejích ikonických rób i doplňků, které dlouho formovaly vizuální podobu britské monarchie. Návštěvníci mohou nahlédnout do zákulisí stylu Alžběty II., jeho symboliky i vývoje napříč dekádami. Expozice odhaluje nejen propracované detaily oděvů, ale také příběhy návrhářů, tradic a událostí, jež se do nich otiskly.

    Greenpeace našel nebezpečné látky v oblečení Shein. Překračují limity EU

    Fast fashion řetězec Shein čelí v Evropě další kauze. Německá odnož neziskové organizace Greenpeace odhalila nejnovější report, dle kterého v jeho oblečení našla nebezpečné látky. Jejich množství přitom přesahuje hranice předepsané Evropskou unií. Potenciálně toxické chemikálie pak mohou vést k řadě onemocnění, poškozují ovšem také životní prostředí.

    Elie Saab rozšiřuje působení. Navrhne design tryskáče Bombardier

    Luxusní značka Elie Saab zkoumá nové vody. Módní dům známý především pro své dechberoucí haute couture kolekce již dříve okusil navrhování exkluzivních rezidencí, hotelů nebo jacht. S nejnovějším projektem se ovšem podívá až do oblak. Navrhne totiž interiér tryskáče z dílny společnosti Bombardier. Design modelu Global 8000 hodlají společně odhalit příští rok.

    TikTok Highlights: Sociální síť pohltila obsese „peptide stacking“

    Milovníci wellness a fitness tipů na platformě TikTok podlehli nové vášni. Tentokrát mezi sebou sdílejí metodu přezdívanou "peptide stacking". Jedná se o kombinace peptidů, od nichž si slibují rychlejší spalování tuků a regeneraci po posilování nebo více energie. Virální trik však nepodporují relevantní ověřené studie a odborníci proto radí se mu raději obloukem vyhnout.

    Z módy rovnou na talíř. Retro jídlo oslavuje svůj návrat

    Na stolech se znovu lesknou stříbrné podnosy, v koktejlových sklenkách tančí červené třešně a plátky okurky se stáčejí do spirál, jako by chtěly vyprávět příběh elegance minulých dekád. Gastronomie objevuje půvab retra. Ne jako nostalgii, ale staronový styl luxusu. V době minimalistických menu se vrací šarm opulentních receptů, které slaví detail, barvu i rituál.

    Met Gala 2026 zná své téma. Costume Art propojí vysokou módu s uměním

    Metropolitní muzeum umění v New Yorku již nyní přesouvá svou pozornost na příští rok. Zástupci tamního Costume Institute totiž v pondělí oznámili téma příští módní výstavy. Odvíjí se od něj rovněž dress code, v němž se v roce 2026 ponese proslulé Met Gala. Exhibice s názvem Costume Art připomene červenou nit napevno spojující klasické umění a svět vysoké módy.

    Trendy kabelky mažou hranice soukromí. Jaro 2026 definuje zranitelnost

    Příští jarní a letní sezóna působí na pozadí usychajícího listí a neoblomného chladu jako na míle vzdálená. Módní svět má přesto již nyní jasno, co ji definuje. Poslední vlna světových týdnů módy promluvila jasně, soukromí posouvá své hranice. Návrháři odhalili otevřené kabelky, často jen s jedním uchem, jež reflektují bouřlivou dobu a lákají svou zranitelností.

    Dior bloudí v magickém labyrintu. Módní dům vítá letošní Vánoce

    Sváteční atmosféra dolehla i na módní dům Dior. Značka koncem minulého týdne odkryla letošní téma vánoční kampaně. V Paříži navíc slavnostně odhalila výzdobu rodného domu Dior na 30 Avenue Montaigne. Jeho výzdoba odkazuje na nejnovější cruise kolekci, kterou ještě návrhářka Maria Grazia Chiuri představila v tajemných římských zahradách Villa Albani Torlonia.

    Znáte nejlehčí tkaninu na světě? Super Organza vznikla tak trochu „omylem“

    Super Organza patří k nejtenčím a nejlehčím tkaninám, které kdy člověk vytvořil. I když neplánovaně. Pochází z Japonska, z vývoje společnosti Amaike LLC, jejíž know-how vychází z technologického inženýrství v oblasti látek. Vlákna o tloušťce jedné pětiny lidského vlasu tvoří materiál o hmotnosti pěti gramů na metr čtvereční. Prada ho použila pro jaro 2024, zatímco Balenciaga ho zařadila do haute couture řady pro podzim 2025. V módních domech se z technického zázraku stala vysoce žádaná látka.

    Zlato, stříbro a transformace. Outhouse Jewellery redefinuje význam šperků

    Šaty s vlečkou z 24 karátového zlata a stříbrem vyšívané, ale princezna to není, jasný pane. I tak by se dala popsat práce Outhouse Jewellery, společnosti, která redefinovala nošení šperků. Už vám nemusí jen viset z uší nebo zdobit krk, do zlata se můžete doslova obléct a zazářit s ním na každém večírku. Úspěšná značka přichází s novou revoluční kolekcí Alchemy of 13. 

    Konečně romantika. Léto, kdy jsem zkrásněla přináší melancholického hrdinu

    Romantická "vztahovka" založená na milostném trojúhelníku? To už tady přece tolikrát bylo. Ano, ale obrovský úspěch a fanouškovský zásah třetí řady seriálu Léto, kdy jsem zkrásněla potvrdil, že každá generace potřebuje pořádnou dávku klasické romantiky. A také mužského hrdinu, který spíš mlčí, je otravně nedostupný, ale přesto přitažlivě tajemný.

    Ukradl Ralph Lauren Vánoce? Svátky ozdobí estetika amerického návrháře

    Letošní vánoční dekorace ovládl styl amerického návrháře Ralpha Lauren. Sociální síť TikTok praská ve švech návalem videí, jež sdílejí vánočními stromky zdobené interiéry plné kostkovaných přehozů, sametových látek a třpytivých křišťálových sklenic. Estetika Ralph Lauren Christmas připomíná tradiční Vánoce, ukrývá však nádech nostalgie a nadčasové elegance.

    Společenský útlak má nové jméno. Spodní prádlo jako nový zdroj sebevědomí

    Po několika letech, kdy módní scéně dominovalo heslo „Free the Nipple“, se role obrátily. Do popředí opět proniklo nošení spodního prádla, a to hlavně sexy krajky a podprsenek. Trend, který byl dříve spojován se společenským útlakem žen, dnes dostává nový význam. Prádlo totiž nemusí jen zahalovat bradavky a dávat prsům dokonalý tvar, ale může se stát prostředníkem k vyjádření nově nabytého sebevědomí. 

    Marketing nultých let. Proč je po dvou dekádách tak přitažlivý?

    Marketing nultých let definovala vizuální odvážnost a nekompromisní styl. Značky jako Sony, H&M nebo PlayStation experimentovaly s dynamickými vizuály, futuristickými barevnými paletami a ikonickými tvářemi popkultury. Reklamy kombinovaly hudbu, módu a technologii v harmonii, která oslovovala mladé publikum a nastavovala nové standardy vkusu. Dnes se právě tato vizuální odvaha vrací, rezonuje na sociálních sítích a inspiruje moderní marketingové kampaně.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―