Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Textilní a oděvní federace už mají dost výrobců zaplavujících evropský trh fast fashion produkty. Vyplývá to ze společného dopisu, s nímž se obrací na Evropskou komisi. Žádají v něm „okamžitou akci“, jelikož už odmítají čekat roky na zavedení případných opatření. Důvodem jejich rozhořčení je především textilní odpad a tlak na podniky v Evropské unii.

    Hráčům evropského módního a textilního průmyslu už došla trpělivost. Média začátkem týdne zveřejnila informace o společném dopisu, ve kterém se textilní a oděvní federace obracejí na Evropskou komisi. Urgují ji v něm k „okamžité akci“. Dle jejich slov už „nemohou roky čekat na opatření proti ultra fast fashion řetězcům“. Zaměřit se chtějí především na značky jako Shein, Temu a AliExpress.

    Zdroj: Unsplash

    Federace mají důvodů pro své rozhořčení hned několik. Dle nich asijské platformy zaplavují evropský trh levnými produkty, které nedodržují požadované regulace. Na svědomí mají mít rovněž „neférovou konkurenci, přispívání k znečišťování životního prostředí a využívání vykořisťovatelských pracovních praktik“. Zástupci federací pak podepsali dopis v úterý, a to na veletrhu Première Vision v Paříži.

    Za požadavky tak stojí Euratex, tedy Evropská oděvní a textilní konfederace, ale také federace jednotlivých států, jako je Francie, Itálie, Španělsko, Německo, Řecko, Švýcarsko, Belgie nebo Portugalsko. „Tohle je poprvé, co se evropské federace shodly na společném prohlášení,“ popsal pak spolupředseda Francouzské unie módního a oděvního průmyslu Pierre-François Le Louët.

    „Evropská unie má jak prostředky, tak zodpovědnost“. Musí zakročit, míní federace

    Federace pak v otevřeném dopise popisují hned několik požadavků. Dle nich je potřeba posílit celní překážky a reformovat celní kodex Evropské unie „okamžitě“, nikoli až za několik let. Nutné je dle nich odstranit osvobození od cla pro zboží v hodnotě nižší než 150 eur. Právě to totiž asijské fast fashion platformy využívají pro svůj prospěch. Zavést by se dle federací měly i poplatky za „malé balíky“.

    Kromě toho je dle nich potřeba, aby fast fashion společnosti jmenovaly zástupce tak, aby „mohly být právně odpovědné“. Evropské textilní a módní společnosti je totiž viní z „bezprecedentního nárůstu textilního odpadu“ a „neudržitelného tlaku na evropské podniky“. „Evropská unie má jak prostředky, tak zodpovědnost, aby jednala okamžitě,“ prohlásil pak dle AFP prezident Euratex Mario Jorge Machado.

    Zdroje: The Fashion Network, Fashion United, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Evropské textilní firmy urgují EU. Požadují „okamžitou akci“ proti fast fashion

    Textilní a oděvní federace už mají dost výrobců zaplavujících evropský trh fast fashion produkty. Vyplývá to ze společného dopisu, s nímž se obrací na Evropskou komisi. Žádají v něm „okamžitou akci“, jelikož už odmítají čekat roky na zavedení případných opatření. Důvodem jejich rozhořčení je především textilní odpad a tlak na podniky v Evropské unii.

    - Reklama -

    Hráčům evropského módního a textilního průmyslu už došla trpělivost. Média začátkem týdne zveřejnila informace o společném dopisu, ve kterém se textilní a oděvní federace obracejí na Evropskou komisi. Urgují ji v něm k „okamžité akci“. Dle jejich slov už „nemohou roky čekat na opatření proti ultra fast fashion řetězcům“. Zaměřit se chtějí především na značky jako Shein, Temu a AliExpress.

    Zdroj: Unsplash

    Federace mají důvodů pro své rozhořčení hned několik. Dle nich asijské platformy zaplavují evropský trh levnými produkty, které nedodržují požadované regulace. Na svědomí mají mít rovněž „neférovou konkurenci, přispívání k znečišťování životního prostředí a využívání vykořisťovatelských pracovních praktik“. Zástupci federací pak podepsali dopis v úterý, a to na veletrhu Première Vision v Paříži.

    - Reklama -

    Za požadavky tak stojí Euratex, tedy Evropská oděvní a textilní konfederace, ale také federace jednotlivých států, jako je Francie, Itálie, Španělsko, Německo, Řecko, Švýcarsko, Belgie nebo Portugalsko. „Tohle je poprvé, co se evropské federace shodly na společném prohlášení,“ popsal pak spolupředseda Francouzské unie módního a oděvního průmyslu Pierre-François Le Louët.

    „Evropská unie má jak prostředky, tak zodpovědnost“. Musí zakročit, míní federace

    Federace pak v otevřeném dopise popisují hned několik požadavků. Dle nich je potřeba posílit celní překážky a reformovat celní kodex Evropské unie „okamžitě“, nikoli až za několik let. Nutné je dle nich odstranit osvobození od cla pro zboží v hodnotě nižší než 150 eur. Právě to totiž asijské fast fashion platformy využívají pro svůj prospěch. Zavést by se dle federací měly i poplatky za „malé balíky“.

    Kromě toho je dle nich potřeba, aby fast fashion společnosti jmenovaly zástupce tak, aby „mohly být právně odpovědné“. Evropské textilní a módní společnosti je totiž viní z „bezprecedentního nárůstu textilního odpadu“ a „neudržitelného tlaku na evropské podniky“. „Evropská unie má jak prostředky, tak zodpovědnost, aby jednala okamžitě,“ prohlásil pak dle AFP prezident Euratex Mario Jorge Machado.

    Zdroje: The Fashion Network, Fashion United, YouTube

    ― Reklama ―

    Gucci konečně odhalil novou kolekci. Debut Demny zahltil Instagram

    Out of nowhere. Módní dům Gucci konečně vypustil kolekci La Famiglia. Demna přichází do vedení italské značky s debutem, na který čekala celá módní scéna. A předvedl energii hodnou globální premiéry. Namísto mola však vznikl lookbook fungující jako galerie charakterů, které se v podání návrháře stávají živými ikonami. Internet explodoval hned v prvních minutách po zveřejnění a proměnil řadu v celosvětovou událost.

    Burberry naservíroval „šedesátky“. Vzdal hold britské hudební scéně

    Pětidenní módní shon Londýnského fashion weeku uzavřel v pondělí večer módní dům Burberry. Kreativní ředitel Daniel Lee tentokrát zaměřil svou pozornost na "šedesátky". Pro nadcházející jaro a léto totiž naservíroval kolekci, která vzdala hold nejen tehdejší době, ale také britské hudební scéně. Na mole nechyběly pestré barvy ani mini sukně.

    Toxická maskulinita a její dopady. Pánové, víte jak se nestát snadným terčem?

    Toxická maskulinita se objevuje v autoritativních situacích, kde síla, nátlak a kontrola definují vztahy. Vzorec působí na muže drtivě a testuje jeho odolnost. V práci, rodině i sportu vytváří tlak, který ho nutí zpochybňovat vlastní hodnotu a schopnosti. Každý muž, jenž se s tím setká, stojí před výzvou, jak si uchovat sebeúctu. Schopnost situaci rozpoznat představuje první krok k ochraně vlastní psychiky.

    Calvin Klein míří k vrcholu. Ovládá kampaně i přehlídková mola

    Značka Calvin Klein prožila rok, který ji posunul mezi nejdiskutovanější hráče světové módy. Od virálních kampaní se zpěvákem Bad Bunny přes růst prodejů až po vydařenou přehlídku na New York Fashion Week, každý krok budil zájem. Silná čísla a sílící vliv v digitálním prostoru ukazují, že její strategie se vyplácí a společnost nabírá nový směr.

    Prada zkoumá identitu. Její proměnlivost ztvárnila Scarlett Johansson

    Módní dům Prada vydal další kampaň představující jeho ikonickou kabelku Galleria. Její tváří se již potřetí stala herečka Scarlett Johansson, tentokrát pod taktovkou režiséra Yorgose Lanthimos. Související krátký film popisuje proměnlivost našich identit, reflektující rovněž různé podoby, které za uplynulé roky nabyla i samotná taška.

    Proč se z módního světa vytratily večírky? Bujarost střídá sofistikovanost

    Večírky patří k módě stejně jako přehlídková mola. V 90. letech i před pandemií určovaly rytmus celé éry a staly se laboratoří ikonických obrazů. Paparazzi tehdy přinášeli snímky plné kouře, šampaňského a hedvábných rób, jež později definovaly pojem glamour. Kdo chtěl mluvit o módě, musel znát i atmosféru elitních parties. Co se tedy změnilo?

    Francie zavádí „eco-score“. Prozradí dopad módy na životní prostředí

    Módní scénu ve Francii čeká významná změna. Tamní oděvní průmysl musí od začátku října začít aplikovat nové environmentální značení, známé také jako "eco-score". To dle přesně daných kritérií přiřadí oblečení body indikující jeho dopad na životní prostředí. Francouzská vláda plánuje související veřejnou kampaň na začátek příštího roku.

    New York nepolevuje. Svou vizi odhalil Coach, Toteme, Sandy Liang i Tory Burch

    Fashion week v New Yorku pokračuje a nabízí další vize pro nadcházející jarní a letní sezónu. Svou kolekci plnou optimismu představil například módní dům Coach. Značka Toteme popustila uzdu svého perfekcionismu a návrhářka Sandy Liang tentokrát čerpala inspiraci ze svého dětství v Chinatown. Tory Burch pak dokázala, jak dobře zná newyorské ženy.

    Po stopách ikon: Nadia Lee Cohen udává směr moderní „fotce“

    Britská fotografka a umělkyně Nadia Lee Cohen patří k nejvýraznějším vizuálním hlasům současnosti. Narodila se v Essexu, ale po studiích přesídlila do Los Angeles, kde našla svůj ikonický rukopis. Její práce se vyznačuje sytými barvami, filmovou estetikou a atmosférou, jež osciluje mezi glamour a absurditou. Pokud dnes někdo udává tón toho, jak vypadá vizuální jazyk módy a popkultury, je to právě Nadia Lee Cohen. 

    Móda jako kronika. Podzimní MBPFW rozehrál dialog mezi minulostí a současností

    Začátek září tradičně přinesl podzimní edici Mercedes-Benz Prague Fashion Week (MBPFW). Za tři rušné dny se v holešovickém klubu SaSaZu představila řada značek a tvůrců, mezi nimiž nechyběli nováčci, stálice ani ti, kteří se na scénu vrátili po několika sezónách. Z kolekcí sálala odvážná práce s vlastní i cizí identitou a ženskostí, přičemž mnoho návrhářů se rozhodlo překlopit historické odkazy do současných forem.

    TikTok highlights: Výzva Great Lock In zachrání zbytek vašeho roku

    S rychle se ochlazujícím počasím přichází i známý plíživý pocit, jenž jde tradičně ruku v ruce s končícím rokem. Nastává čas na paniku z nedokončených projektů, nesplněných cílů a nepřečtených knih. Do cesty nepříjemnému stavu se však letos postavil trend s názvem Great Lock In. Uživatelé TikToku za pomocí něj hodlají ukončit rok s vysněnou hrdostí.

    New York rozproudil módní kolotoč. Týden módy je v plném proudu

    Září představuje jeden z nejrušnějších měsíců módní scény. Kolotoč očekávaných fashion weeků odstartoval minulý týden New York. Své kolekce tak stihly představit módní domy jako Calvin Klein, Prabal Gurung, Khaite, Anna Sui nebo Altuzarra. Společně tak reagují na současné politické dění, DNA vlastních návrhů či potřeby moderní ženy.

    Tenisový náramek dostal jméno díky nehodě. Dnes rozzáří každý outfit

    Málokterý doplněk umí spojit výraznou eleganci s nenápadným luxusem jako tenisový náramek. Jednoduchý design v podobě drobných diamantů se stal ikonou červeného koberce i běžného kancelářského outfitu. Jeho historie sahá do první poloviny 20. století, svůj název si ale vysloužil díky úsměvné události na jedné z největších tenisových soutěží světa.

    Necítíte parfém více než pár hodin? Zachrání vás vrstvení vůní

    Některé oblíbené doplňky se nemusí blyštit na míle daleko. Například parfémy patří mezi součást outfitu, bez které mnoho z nás nevychází z domu. Někdy ale stačí přijít do kanceláře nebo na schůzku a líbezné tóny z kůže už pomalu vyprchávají. Klíčem k úspěchu je totiž vrstvení, krok, na který mnoho lidí zapomíná. Z obyčejného nanesení parfému se najednou stává kosmetický rituál zajišťující mnohačetné komplimenty.

    Vogue čeká nová éra. Je Chloe Malle reálná Andy Sachs?

    V čele amerického vydání Vogue stojí od začátku Newyorského týdne módy jeho nová šéfredaktorka Chloe Malle. Stále se ale zodpovídá Anně Wintour, která zůstává globální šéfredaktorkou. Co můžeme od nové editorky čekat a jakou budoucnost si pro módní magazín představuje? Je možné, že Vogue převzala reálná podoba fiktivní Andy Sachs?

    Jak vybrat správný kožich? Přípravy na podzim a zimu jsou v plném proudu

    Kožich se stal jedním z hlavních pilířů podzimní a zimní sezóny a jeho podoba se mění podle toho, kam směřuje váš osobní styl. Luxusní, streetwear i subkulturní verze mají společného jmenovatele. Hřejivost, výraz a možnost stát se hvězdou outfitu. Není nutné hledat kompromis, když existuje varianta, která dokonale odpovídá vašemu šatníku.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―