Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Pánská obuv na Pařížském týdnu módy pro podzim a zimu 2025 působila jako nejpřímější indikátor současných trendů. Z přehlídek i showroomů totiž vzešly modely, které pracují s jasnými kontrasty. Těšit se můžeme na sportovní základ převedený do luxusu, klasiku přeformátovanou do experimentu nebo minimalistické tvary postavené proti maximalismu.

    Footwear z posledního Pařížského týdne módy tentokrát působí jako opravdový kurátorský výběr toho nejlepšího z aktuální pánské obuvi. Spolupráce mezi globálními značkami, návrat k archivním modelům i zcela nové siluety se spojily do jednoho proudu, který jasně naznačuje, jakým směrem se bude pánská obuvnická móda ubírat v aktuální, tedy podzimní, ale také následující sezóně.

    Pánská obuv nezná hranice. Momentálně stojí na nekonečném rozcestí

    Na Pařížském týdnu módy letos rezonovalo několik silných linií. Jedním z dominantních hráčů byla značka Adidas. Spojila se totiž s designérem Willym Chavarria a australským brandem Song for the Mute. První jmenovaný převedl sportovní siluety do dramatických proporcí, jež oscilují mezi streetwear kusem a elegantní obuví s přehnaně dlouhou špičkou či robustním jazykem. Song for the Mute naopak přetavil běžecké modely do subtilnější podoby, přičemž pracoval s materiály a barvami, jež posunuly sportovní kód k sofistikovaným torpedo shoes.

    Zdroj: Willy Chavarria

    Silnou kapitolu napsaly i spolupráce New Balance. Například značka AURALEE sáhla po tenisovém modelu New Balance T500, jehož křehce minimalistická silueta působí v kontrastu k mohutnějším trendům. Dva odstíny, krémově bílý a hnědý, připomněly, že jemnost může být stejně výmluvná jako vládnoucí maximalismus. Linku New Balance rozvíjel i návrhář Junya Watanabe.

    Louis Vuitton navrací chunky siluety. Ugg transformuje kozačky

    Jak jsme již zmínili, Paříž tentokrát jasně ukázala, že některé luxusní domy neváhají dramatizovat proporce. Například Louis Vuitton v kolekci z dílny návrhářů Pharrella Williams a Nigo uvedl model s názvem ButterSoft, který okamžitě zaujal svým objemem a barevnou rozmanitostí. Množství jeho variant tak poskládalo mozaiku, jež evokuje archivní siluety kultovního modelu Nike Cortez, přitom však tvoří zcela nové kódování francouzské značky.

    Zdroj: Louis Vuitton

    Stejně tak návrhář Rick Owens, známý svou radikální vizí, pozvedl své ikonické Kiss Boots o novou strukturu připomínající peří. Výsledkem je obuv, která působí jako objekt mezi módou a sochařstvím. Na runway přivedl rovněž tradiční modely Geth Runner, tentokrát však v kožešinové podobě. Jak vidno, i jindy „trenduvzdorný“ Rick Owens sáhl po čím dál více masově oblíbeném materiálu.

    Zdroj: Rick Owens

    Společnost Sacai pak znovu navázala na spolupráci se společností UGG a nabídla modely, které doslova redefinují hranice toho, co lze od pánské podzimní obuvi očekávat. Odhalila vše od kozaček, které se díky přezkám dají skládat a transformovat, až po platformové mokasíny s kožešinovým detailem. Každý pár přinesl nový úhel pohledu na komfort i siluetu. Jemná esence modelové inovace a zároveň odkaz k domácí intimitě z nich dělá výrazný moment letošní sezóny.

    Výsledný obraz podzimní obuvi, kterou jsme viděli na uplynulém Pařížském týdnu módy ukazuje na jednu společnou linku. Návrháři využívají boty jako dramatický prostředek, který dotváří charakter celého outfitu. Tenisky, kozačky, platformy i elegantní „torpéda“ se stávají odrazem moderního myšlení. Pánský botník tak v Paříži působil jako výstavní síň, ve kterém se setkaly tradice, experiment a silná gesta, například i v podobě pánských balerín.

    Zdroje: Autorský článek

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    ― Reklama ―

    Pánská obuv si pohrává s kontrastem. Paříž diktuje podzimní footwear

    ― Reklama ―

    Pánská obuv na Pařížském týdnu módy pro podzim a zimu 2025 působila jako nejpřímější indikátor současných trendů. Z přehlídek i showroomů totiž vzešly modely, které pracují s jasnými kontrasty. Těšit se můžeme na sportovní základ převedený do luxusu, klasiku přeformátovanou do experimentu nebo minimalistické tvary postavené proti maximalismu.

    Footwear z posledního Pařížského týdne módy tentokrát působí jako opravdový kurátorský výběr toho nejlepšího z aktuální pánské obuvi. Spolupráce mezi globálními značkami, návrat k archivním modelům i zcela nové siluety se spojily do jednoho proudu, který jasně naznačuje, jakým směrem se bude pánská obuvnická móda ubírat v aktuální, tedy podzimní, ale také následující sezóně.

    Pánská obuv nezná hranice. Momentálně stojí na nekonečném rozcestí

    Na Pařížském týdnu módy letos rezonovalo několik silných linií. Jedním z dominantních hráčů byla značka Adidas. Spojila se totiž s designérem Willym Chavarria a australským brandem Song for the Mute. První jmenovaný převedl sportovní siluety do dramatických proporcí, jež oscilují mezi streetwear kusem a elegantní obuví s přehnaně dlouhou špičkou či robustním jazykem. Song for the Mute naopak přetavil běžecké modely do subtilnější podoby, přičemž pracoval s materiály a barvami, jež posunuly sportovní kód k sofistikovaným torpedo shoes.

    Zdroj: Willy Chavarria

    Silnou kapitolu napsaly i spolupráce New Balance. Například značka AURALEE sáhla po tenisovém modelu New Balance T500, jehož křehce minimalistická silueta působí v kontrastu k mohutnějším trendům. Dva odstíny, krémově bílý a hnědý, připomněly, že jemnost může být stejně výmluvná jako vládnoucí maximalismus. Linku New Balance rozvíjel i návrhář Junya Watanabe.

    Louis Vuitton navrací chunky siluety. Ugg transformuje kozačky

    Jak jsme již zmínili, Paříž tentokrát jasně ukázala, že některé luxusní domy neváhají dramatizovat proporce. Například Louis Vuitton v kolekci z dílny návrhářů Pharrella Williams a Nigo uvedl model s názvem ButterSoft, který okamžitě zaujal svým objemem a barevnou rozmanitostí. Množství jeho variant tak poskládalo mozaiku, jež evokuje archivní siluety kultovního modelu Nike Cortez, přitom však tvoří zcela nové kódování francouzské značky.

    Zdroj: Louis Vuitton

    Stejně tak návrhář Rick Owens, známý svou radikální vizí, pozvedl své ikonické Kiss Boots o novou strukturu připomínající peří. Výsledkem je obuv, která působí jako objekt mezi módou a sochařstvím. Na runway přivedl rovněž tradiční modely Geth Runner, tentokrát však v kožešinové podobě. Jak vidno, i jindy „trenduvzdorný“ Rick Owens sáhl po čím dál více masově oblíbeném materiálu.

    Zdroj: Rick Owens

    Společnost Sacai pak znovu navázala na spolupráci se společností UGG a nabídla modely, které doslova redefinují hranice toho, co lze od pánské podzimní obuvi očekávat. Odhalila vše od kozaček, které se díky přezkám dají skládat a transformovat, až po platformové mokasíny s kožešinovým detailem. Každý pár přinesl nový úhel pohledu na komfort i siluetu. Jemná esence modelové inovace a zároveň odkaz k domácí intimitě z nich dělá výrazný moment letošní sezóny.

    Výsledný obraz podzimní obuvi, kterou jsme viděli na uplynulém Pařížském týdnu módy ukazuje na jednu společnou linku. Návrháři využívají boty jako dramatický prostředek, který dotváří charakter celého outfitu. Tenisky, kozačky, platformy i elegantní „torpéda“ se stávají odrazem moderního myšlení. Pánský botník tak v Paříži působil jako výstavní síň, ve kterém se setkaly tradice, experiment a silná gesta, například i v podobě pánských balerín.

    Zdroje: Autorský článek

    ― Reklama ―

    Beauty svět má jasno. CreatorIQ zná nejvirálnější značky roku 2025

    Konec roku nevyhnutelně doprovází i zhodnocení uplynulých měsíců. K ohlédnutí do minulosti proto přistoupila také beauty scéna. Platforma CreatorIQ zveřejnila svůj tradiční žebříček značek, sestavený na základě jejich Earned Media Value (EMV), tedy metriky posuzující hodnotu organického mediálního pokrytí. Pomyslná korunka "virálnosti" letos patří L'Oréal Paris.

    Když tradice notuje designu. Robyn Lynch uvádí uniformy pro Guinness

    Irská designérka Robyn Lynch přetváří klasické uniformy Guinness Storehouse. Její kolekce spojuje funkčnost s estetickými detaily. Inspiraci pro nezvyklý projekt čerpala z irské historie a kultury a dala tak vzniknout něčemu neotřelému, přesto elegantnímu. Dílo reflektuje nejen bohaté dědictví světově uznávaného pivovaru, ale i osobitý styl nadané návrhářky. 

    TikTok Highlights: Tváře jako z Mrazíka. Zimní make-up diktuje omrzliny

    Uživatelé sociální sítě TikTok vyplodili další ze svých extrémně znějících make-up trendů. Tváře inspirované spáleninami po hodinách vyvalování se na sluníčku tentokrát vystřídala nová sezónní variace. Trend Frost Bitten Blush odkazuje na odstín tvářenky, za který by se nestyděla ani Marfuša z Mrazíka. Nechte své tváře pomyslně omrznout a darujte jim růžový nádech.

    Jak voní trendy sneakers? Onitsuka Tiger vydává první řadu parfémů

    Japonská značka proslulá ikonickými teniskami vstupuje do světa parfémů. Onitsuka Tiger přetvořila legendární sneakers do své první řady exkluzivních vůní. Na starost je dostal parfumér Mark Buxton, který stojí mimo jiné i za Le Labo Vetiver 46. Zlatavé lahvičky vyrobené v Provence tak spojují to nejlepší z japonské tradice, francouzské elegance a současného designu.

    Pinterest čte rok 2026. Předpovídá nostalgii a optimistický eskapismus

    Dnešní doba plná neustálého ruchu a o pozornost bojujících sociálních sítí žádá autenticitu, pohodlí a optimismus. Přesně tyto hodnoty definují dle nejnovější předpovědi platformy Pinterest rychle se blížící rok 2026. Odvíjí se od nich proto také trendy, které nás hodlají příští rok doprovázet. Patří mezi ně temná knižní estetika, neladící nehty nebo neutuchající láska k zelí.

    Nudný maloobchod je mrtvý. Retail prochází extrémní proměnou

    Maloobchod vstoupil do období, v němž se úspěch obchodů odvíjí od atmosféry a výrazného prostorového řešení. Zákazník sleduje autenticitu místa a reaguje na prostředí, které má charakter a jasnou identitu. Luxusní domy i fast fashion řetězce pracují s interiérem jako s nástrojem prožívání módy. Obchody se proto pod jejich vizí mění v ucelené městské události.

    Konec veganství? Trend jedné dekády tiše mizí z mainstreamu

    Ještě před světovou pandemií to vypadalo, že budoucnost patří čistě rostlinné stravě. Vzpomínáte na to, že rok 2019 byl vyhlášený rokem veganství? Dávné vize se ovšem nenaplnily a v současnosti se zdá, že veganství ustupuje nejen z běžných jídelníčků, ale také z kulturního a mediálního mainstreamu.

    Nejkrásnější vánoční stromky Claridge’s. Znáte tradici svátečního Londýna?

    Vánoční stromky Claridge’s patří k nejkrásnějším londýnským momentům prosincové sezóny. Každý rok přetváří hotelové lobby instalace, jež přináší noblesu, fantazii a velkorysou kreativitu. Strom vždy získá podobu připomínající couture objekt a pracuje s prostorem stejně přirozeně jako šperk s tělem. Hosté přicházejí za atmosférou, která v sobě nese jasný rukopis světového návrháře. Claridge’s tak každé Vánoce startuje období, které ovlivňuje vkus i očekávání celého Londýna.

    New York opouští kožešinu. Po rozhodnutí CFDA kráčí ve šlépějích Londýna

    Kožešina má v New Yorku utrum. Tedy alespoň na jeho vyhlášeném týdnu módy. Asociace pořádající tamní fashion week, Council of Fashion Designers of America (CFDA), kontroverzní materiál oficiálně zakázala. Kopíruje tak rozhodnutí Londýna, který od jeho využívání odstoupil již v roce 2023. Zůstává ovšem otázkou, zda bude metropoli následovat i Paříž a Milán.

    Kdo obsadí volný flek u Versace? Spekulace nabírají na obrátkách

    Versace stojí na prahu další kapitoly. Po odchodu Daria Vitale se módní svět zaměřuje na tvůrce, kteří dokážou kult ikonické značky dále rozšiřovat a dát mu nový impuls. Připravenost několika výrazných osobností vytváří mimořádně živý prostor pro strategické úvahy. Představa nového vedení kreativního směru Versace rezonuje celým odvětvím. Módní dům otevírá pole pro talenty, jež umí pracovat s dramatem, elegancí a přítomností okamžiku.

    Chappell Roan zkouší novou roli. Svou tvář propůjčí MAC Cosmetics

    Popová hvězda Chappell Roan mění směr. Poté, co prohlásila, že svou tvář nepropůjčí žádné známé značce, překvapila nečekaným oznámením. Stala se totiž novou ambasadorkou MAC Cosmetics. Mezi důvody, proč změnila názor, zpěvačka uvedla sdílené hodnoty a dlouhodobou podporu, jež společnost věnuje LGBTQI+ komunitě již od svého založení v 80. letech.

    Pro nádobí až do Dubaje? Martha Stewart zve do nových butiků

    Dubaj opět potvrzuje schopnost přitahovat světové ikony. Tentokrát vítá ženu, která proměnila každodenní život v estetickou disciplínu. Martha Stewart otevřela své první samostatné obchody právě v této metropoli. Daleko od amerických předměstí, kde její značka vznikla. Do prostoru, kde se luxus chápe jako životní taktika, přináší svět poctivě navrženého domova.

    Dámské hodinky pod stromeček? Darujte moment, který trvá celý rok

    V prosinci se svět zpomalí přesně ve chvíli, kdy žena rozváže vánoční stuhu. Uvnitř dárku se objeví předmět, který na nic nečeká. Jemné kovové články sklouznou do dlaně a studený povrch pouzdra kontrastuje s všudypřítomným teplem. Dámské hodinky v tom okamžiku získají vlastní život. Zacvaknou se na zápěstí a přenesou pozornost k detailu, jenž určuje rytmus dnů i večerů. Ne jako symbol, ale spíše jako přesný tón sjednocující křehký sváteční okamžik.

    Móda v kostce: Skims vyráží do hor s The North Face a Miu Miu je značkou roku

    Společnost Skims vrací na scénu svou úspěšnou spolupráci s The North Face. Novou kolekci představil i Ralph Lauren, tentokrát ji ovšem věnoval americkým olympijským sportovcům. Nike odhalil model Air Force 1 Bouclé, odkazující na Chanel Graffiti Bag. Bottega Veneta oslaví Vánoce s luxusním koktejlovým setem a Miu Miu je dle platformy Lyst značkou roku.

    Rekapitulace místo přátelství. Past jménem catch-up přechází z TikToku do reality

    Na TikToku frčí videa typu „let’s catch up“, v nichž tvůrci shrnují svůj život do pár minut. Jenže kultura rychlých updatů se nenápadně přesouvá i do offline světa. Přátelství dospělých se mění v sérii „catch-up schůzek“, které připomínají malé status meetingy víc než chvíle opravdového propojení. A právě sociální síť TikTok trend nejen pojmenovala, ale i normalizovala.

    TikTok Highlights: Birthday make-up rozděluje. Vyvolává překvapivé reakce

    Staronová bitva opět dobývá sociální sítě. Beauty TikTok trend známý jako birthday make-up rozděluje internet. Zatímco jeho zastánci ho vidí jako variantu "full-glam" looku, v jiných vyvolává překvapivé reakce. Někteří muži totiž pod video tutoriály ženám radí, aby se nemalovaly "jako Picasso" a blahosklonně je ujišťují, že "kvůli nim" si obličej líčit opravdu nemusí.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―