Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Módní svět pohltila další očekávaná změna ve vedení luxusní značky. Otěže Proenza Schouler totiž převezme talentovaná návrhářka a zakladatelka společnosti Diotima, Rachel Scott. První kolekci pro podzim a zimu roku 2026 odhalí příští rok na jaře. Náznaky její práce však bude možné spatřit již na rychle se blížícím Newyorském týdnu módy.

    Proenza Schouler má po více než půl roce nové vedení. Zakladatelé značky Jack McCollough a Lazaro Hernandez odešli z jejího čela letos v lednu. V pozici kreativního ředitele totiž u módního domu Loewe nahradili návrháře Jonathana Anderson. Oba ovšem nadále zůstávají akcionáři společnosti, kterou založili již v roce 2002. Tu nyní čeká nová kapitola v čele s designérkou Rachel Scott.

    Návrhářka se v posledních letech proslavila především díky své tvorbě pro vlastní značku Diotima, kterou odstartovala v roce 2021. Nyní kromě vlastního labelu povede rovněž veškeré kategorie Proenza Schouler, včetně kabelek, obuvi nebo ready-to-wear řady. Svůj debut v podobě kolekce pro podzim a zimu 2026 ale předvede až příští rok na jaře. Své stopy ovšem na značce zanechala již nyní.

    Zdroj: Proenza Schouler

    Nastoupila k ní totiž již v polovině srpna a spolupracovala na tvorbě kolekce pro příští jaro, kterou Proenza Schouler odhalí na blížícím se Newyorském týdnu módy. Na něm Rachel Scott představí rovněž svou nejnovější tvorbu pro Diotima. „Její láska k materiálům a silná schopnost snoubit řemeslo s inovací ji činí přirozenou volbou,“ prohlásila ředitelka Proenza Schouler Shira Suveyke Snyder.

    Zdroj: Diotima

    Rachel Scott jako závan čerstvého vzduchu. Známou značku povede žena

    Americká návrhářka narozená na Jamajce postavila svou kariéru na návrzích, které umně propojují řemeslo s modernitou. Odkazuje rovněž na problémy spojené s rasou, genderem nebo spravedlivými pracovními podmínkami. Mezi její typický módní podpis patří využívání háčkovaných a vyšívaných detailů. V minulosti její návrhy vynesla například Paloma Elsesser nebo Amber Valetta.

    @cfda Rachel Scott of #Diotima – the first Black woman to win the American Womenswear Designer of the Year award – pays homage to her mother in the generational art of Jamaican crocheting in her acceptance speech at the 2024 #CFDAAwards presented by @Amazon Fashion. The award was announced by #davinejoy ♬ original sound – cfda

    „Těším se na to, až zapojím svou perspektivu do dialogu s Proenza Schouler,“ okomentovala pak novinku designérka. Její jmenování do čela proslulé americké značky představuje na současné módní scéně závan čerstvého vzduchu. Nejen, že se do čela módního domu dostává nový talent, ale i žena. Většina z nedávno jmenovaných designérů do vedoucích pozic slavných značek byli totiž muži.

    Zdroje: WWD, Grazia, The Business of Fashion, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Reuters

    Proenza Schouler má nové vedení. Do čela značky vstoupí Rachel Scott

    ― Reklama ―

    Módní svět pohltila další očekávaná změna ve vedení luxusní značky. Otěže Proenza Schouler totiž převezme talentovaná návrhářka a zakladatelka společnosti Diotima, Rachel Scott. První kolekci pro podzim a zimu roku 2026 odhalí příští rok na jaře. Náznaky její práce však bude možné spatřit již na rychle se blížícím Newyorském týdnu módy.

    Proenza Schouler má po více než půl roce nové vedení. Zakladatelé značky Jack McCollough a Lazaro Hernandez odešli z jejího čela letos v lednu. V pozici kreativního ředitele totiž u módního domu Loewe nahradili návrháře Jonathana Anderson. Oba ovšem nadále zůstávají akcionáři společnosti, kterou založili již v roce 2002. Tu nyní čeká nová kapitola v čele s designérkou Rachel Scott.

    Návrhářka se v posledních letech proslavila především díky své tvorbě pro vlastní značku Diotima, kterou odstartovala v roce 2021. Nyní kromě vlastního labelu povede rovněž veškeré kategorie Proenza Schouler, včetně kabelek, obuvi nebo ready-to-wear řady. Svůj debut v podobě kolekce pro podzim a zimu 2026 ale předvede až příští rok na jaře. Své stopy ovšem na značce zanechala již nyní.

    Zdroj: Proenza Schouler

    Nastoupila k ní totiž již v polovině srpna a spolupracovala na tvorbě kolekce pro příští jaro, kterou Proenza Schouler odhalí na blížícím se Newyorském týdnu módy. Na něm Rachel Scott představí rovněž svou nejnovější tvorbu pro Diotima. „Její láska k materiálům a silná schopnost snoubit řemeslo s inovací ji činí přirozenou volbou,“ prohlásila ředitelka Proenza Schouler Shira Suveyke Snyder.

    Zdroj: Diotima

    Rachel Scott jako závan čerstvého vzduchu. Známou značku povede žena

    Americká návrhářka narozená na Jamajce postavila svou kariéru na návrzích, které umně propojují řemeslo s modernitou. Odkazuje rovněž na problémy spojené s rasou, genderem nebo spravedlivými pracovními podmínkami. Mezi její typický módní podpis patří využívání háčkovaných a vyšívaných detailů. V minulosti její návrhy vynesla například Paloma Elsesser nebo Amber Valetta.

    @cfda Rachel Scott of #Diotima – the first Black woman to win the American Womenswear Designer of the Year award – pays homage to her mother in the generational art of Jamaican crocheting in her acceptance speech at the 2024 #CFDAAwards presented by @Amazon Fashion. The award was announced by #davinejoy ♬ original sound – cfda

    „Těším se na to, až zapojím svou perspektivu do dialogu s Proenza Schouler,“ okomentovala pak novinku designérka. Její jmenování do čela proslulé americké značky představuje na současné módní scéně závan čerstvého vzduchu. Nejen, že se do čela módního domu dostává nový talent, ale i žena. Většina z nedávno jmenovaných designérů do vedoucích pozic slavných značek byli totiž muži.

    Zdroje: WWD, Grazia, The Business of Fashion, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Pro nádobí až do Dubaje? Martha Stewart zve do nových butiků

    Dubaj opět potvrzuje schopnost přitahovat světové ikony. Tentokrát vítá ženu, která proměnila každodenní život v estetickou disciplínu. Martha Stewart otevřela své první samostatné obchody právě v této metropoli. Daleko od amerických předměstí, kde její značka vznikla. Do prostoru, kde se luxus chápe jako životní taktika, přináší svět poctivě navrženého domova.

    Dámské hodinky pod stromeček? Darujte moment, který trvá celý rok

    V prosinci se svět zpomalí přesně ve chvíli, kdy žena rozváže vánoční stuhu. Uvnitř dárku se objeví předmět, který na nic nečeká. Jemné kovové články sklouznou do dlaně a studený povrch pouzdra kontrastuje s všudypřítomným teplem. Dámské hodinky v tom okamžiku získají vlastní život. Zacvaknou se na zápěstí a přenesou pozornost k detailu, jenž určuje rytmus dnů i večerů. Ne jako symbol, ale spíše jako přesný tón sjednocující křehký sváteční okamžik.

    Móda v kostce: Skims vyráží do hor s The North Face a Miu Miu je značkou roku

    Společnost Skims vrací na scénu svou úspěšnou spolupráci s The North Face. Novou kolekci představil i Ralph Lauren, tentokrát ji ovšem věnoval americkým olympijským sportovcům. Nike odhalil model Air Force 1 Bouclé, odkazující na Chanel Graffiti Bag. Bottega Veneta oslaví Vánoce s luxusním koktejlovým setem a Miu Miu je dle platformy Lyst značkou roku.

    Shay Mitchell uvádí dětskou kosmetiku Rini. Je rozkošná, nebo nebezpečná? 

    Herečka Shay Mitchell uvedla na trh kosmetickou řadu Rini, která okamžitě vzbudila smíšené reakce. Produkty jsou totiž určeny výhradně pro děti od 3 do 12 let. Řada proto rozdělila internet. Je doopravdy nutné, aby děti od tak ranného věku pečovaly o svou pleť, nebo jde jen o další marketingový tah? Rini se stává jedním z nejdiskutovanějších debutů roku. 

    A$AP Rocky a Puma mění svět sneakers. Speedcat Racing zvou na divokou jízdu

    A$AP Rocky je zpět na módní scéně. Tentokrát opět spojil síly se sportovní značkou Puma. Společně vytvořili sneakers s názvem napovídajícím mnohé, tedy Speedcat Racing. A$AP Rocky přichází do světa bot se sexy divokým detailem. Teniska nádherně propojuje motorsportovou estetiku a osobní streetwearový styl samotného legendárního rapera. 

    Generace Z propadá body scrubs. Vidí v nich záblesk drobného luxusu

    Z běžných self-care pomocníků se v očích generace Z stává speciální sběratelský předmět. Ať už díky rozlišným značkám, nespočtu vůní měnících se s každou sezónou, nebo limitovaným edicím, klasický peeling přitahuje v koupelně čím dál větší pozornost. Stal se z něj drobný záblesk světa luxusu, který nabízí okamžité uspokojení a komercí podpořený pocit sebelásky.

    Módní rok kulminuje. Konec roku zpečetilo předávání Fashion Awards

    První prosincové pondělí předznamenalo rychle se blížící konec letošního roku. Odstartovalo ho slavnostní předávání Fashion Awards, tradičně pořádané British Fashion Council Foundation. Módní svět tak řádně ocenil největší ikony definující rok 2025. Patří mezi ně mimo jiné návrháři jako Jonathan Anderson, Sarah Burton, Grace Wales Bonner nebo modelka Anok Yai.

    Dreaming Eli učí sexy sebelásce. Módní nováček dobývá Londýn

    Dreaming Eli patří k nejvýraznějším novým hlasům londýnské módní scény. Značka dobyla London Fashion Week svou kolekcí, kterou připravila pro jaro 2026. Její tvorba propojuje jemnost s drsností, zranitelnost se silou a experiment s romantikou. Svou jedinečností si zajistila pozornost módních kritiků a stabilní místo na světově proslulém týdnu módy.

    Chanel obléká rappera. Novým ambasadorem značky je A$AP Rocky

    Herečka Margaret Qualley a rapper A$AP Rocky čeká hvězdná svatba. Alespoň v alternativním vesmíru Chanel. Módní dům odhalil krátké video z dílny režiséra Michela Gondry, v němž slavného hudebníka představuje jako svého nejnovějšího ambasadora. Zároveň se jedná o teaser k chystané show s názvem Métiers d’Art, kterou v úterý 2. prosince přivítá New York.

    LVMH loví talenty, Kering loví značky. Oba velikáni formují budoucnost luxusu

    LVMH i Kering vstupují do nové etapy růstu. Skupiny formující tvář globálního luxusu posouvají portfolia směrem k budoucnosti. LVMH sází na čerstvé talenty a řemeslné mistrovství. Kering buduje investiční jednotku, jež mapuje značky, technologie i subkulturní směry. Oba giganti sledují proměnu zákazníka a reagují s vizí přesahující hranice tradičního luxusu.

    Šaty už nestačí. Elie Saab přetváří sny v luxusní rezidence z betonu a zlata

    Značka Elie Saab rozšiřuje svůj vytříbený estetický svět. Představila projekt Stellar by Elie Saab, první značkový rezidenční komplex na ostrově Yas v Abú Dhabí. Tímto krokem navazuje na svou globální expanzi do segmentu luxusních nemovitostí. Stopy její značky lze nalézt po celém světě, od Karibiku přes Maledivy až po švýcarské Alpy, stejně jako na nedávno uvedené debutové jachtě Elie Saab.

    Příběh touhy a vzdoru. Vivienne Westwood probouzí k životu mangu NANA

    Milovnící anime a módy, nastal váš čas. Vivienne Westwood si nachystala podzimní překvapení plné mangy. Značka spolu s Ai Yazawa vytvořila kolekci, jež se inspirovala slavnými japonskými manga komiksy. Spolupráce, která propojuje melancholii tokijských nocí s nezkrotným britským duchem, oživuje šperky, látky i siluety, jež v manze vypráví o svobodě, touze a vzdoru.

    Maison Margiela přepisuje anonymní DNA. Přizpůsobuje se éře virálů

    Říká se, že starého psa novým kouskům nenaučíš. V módě, kde rychle se měnící dynamika může zaskočit i nejsilnější hráče, to však neplatí. Pravidlům hry se musel podřídit i Maison Margiela. Zakladatel značky vybudoval byznys model na ideji brandu bez jména. Kreativní ředitel Glenn Martens ho ale pomalu přetváří. Uvádí ho do současnosti, kde vítězí relevance a pozornost.

    Čepice, které prolomí zimní prokletí. Tu správnou už nesundáte

    Zimní sezona znovu otevírá otázku, proč pletené čepice často působí únavněji než samotné mrazivé počasí. Mnoho tváří pod nimi ztratí proporce, linku čelisti i sebevědomý výraz. Móda však nabízí alternativy, jež pracují s architekturou hlavy mnohem chytřeji a dávají outfitu novou vertikálu. Struktura, historie, elegance a dramatický tvar dokáží proměnit běžné vrstvení ve skutečný styling. Není divu, že módní domy sázejí na čepice rámující obličej jako šperk, ne jako zimní nutnost.

    Uvěřili jsme marketingovým lžím? The Ordinary bourá mýty skincare světa

    Značka The Ordinary řekla stop. Stop marketingovým beauty tipům, které nepřináší žádné viditelné změny. Stop lhaní. Svou novou kampaní s názvem The Periodic Fable chce zbořit mýty, jež svět skincare rutin vystavěl na barvitých termínech. Reklamou udělala společnost čáru za lákavými frázemi a marketingem, které vydělávají peníze, ale nepřináší ovoce. 

    Přeměňte zimní dny v radost. Zář jim dodají luxusní adventní kalendáře

    Přeměňte své Vánoce v kouzelné chvíle a vraťte se do dní, kdy jste byli dětmi. Čekání na Štědrý den může být dlouhé, ale s luxusním adventním kalendářem si ho rozhodně zkrátíte. Předčasným dárkem svátky ještě nikdo nikdy nezkazil. Jste milovníci vůní, sebepéče nebo make-upu? Potom vám roztomilé boxy z nabídky slavných značek jistě vyrazí dech.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―