Více
    Redakce

    Módní svět pohltila další očekávaná změna ve vedení luxusní značky. Otěže Proenza Schouler totiž převezme talentovaná návrhářka a zakladatelka společnosti Diotima, Rachel Scott. První kolekci pro podzim a zimu roku 2026 odhalí příští rok na jaře. Náznaky její práce však bude možné spatřit již na rychle se blížícím Newyorském týdnu módy.

    Proenza Schouler má po více než půl roce nové vedení. Zakladatelé značky Jack McCollough a Lazaro Hernandez odešli z jejího čela letos v lednu. V pozici kreativního ředitele totiž u módního domu Loewe nahradili návrháře Jonathana Anderson. Oba ovšem nadále zůstávají akcionáři společnosti, kterou založili již v roce 2002. Tu nyní čeká nová kapitola v čele s designérkou Rachel Scott.

    Návrhářka se v posledních letech proslavila především díky své tvorbě pro vlastní značku Diotima, kterou odstartovala v roce 2021. Nyní kromě vlastního labelu povede rovněž veškeré kategorie Proenza Schouler, včetně kabelek, obuvi nebo ready-to-wear řady. Svůj debut v podobě kolekce pro podzim a zimu 2026 ale předvede až příští rok na jaře. Své stopy ovšem na značce zanechala již nyní.

    Zdroj: Proenza Schouler

    Nastoupila k ní totiž již v polovině srpna a spolupracovala na tvorbě kolekce pro příští jaro, kterou Proenza Schouler odhalí na blížícím se Newyorském týdnu módy. Na něm Rachel Scott představí rovněž svou nejnovější tvorbu pro Diotima. „Její láska k materiálům a silná schopnost snoubit řemeslo s inovací ji činí přirozenou volbou,“ prohlásila ředitelka Proenza Schouler Shira Suveyke Snyder.

    Zdroj: Diotima

    Rachel Scott jako závan čerstvého vzduchu. Známou značku povede žena

    Americká návrhářka narozená na Jamajce postavila svou kariéru na návrzích, které umně propojují řemeslo s modernitou. Odkazuje rovněž na problémy spojené s rasou, genderem nebo spravedlivými pracovními podmínkami. Mezi její typický módní podpis patří využívání háčkovaných a vyšívaných detailů. V minulosti její návrhy vynesla například Paloma Elsesser nebo Amber Valetta.

    @cfda Rachel Scott of #Diotima – the first Black woman to win the American Womenswear Designer of the Year award – pays homage to her mother in the generational art of Jamaican crocheting in her acceptance speech at the 2024 #CFDAAwards presented by @Amazon Fashion. The award was announced by #davinejoy ♬ original sound – cfda

    „Těším se na to, až zapojím svou perspektivu do dialogu s Proenza Schouler,“ okomentovala pak novinku designérka. Její jmenování do čela proslulé americké značky představuje na současné módní scéně závan čerstvého vzduchu. Nejen, že se do čela módního domu dostává nový talent, ale i žena. Většina z nedávno jmenovaných designérů do vedoucích pozic slavných značek byli totiž muži.

    Zdroje: WWD, Grazia, The Business of Fashion, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Reuters

    Proenza Schouler má nové vedení. Do čela značky vstoupí Rachel Scott

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Módní svět pohltila další očekávaná změna ve vedení luxusní značky. Otěže Proenza Schouler totiž převezme talentovaná návrhářka a zakladatelka společnosti Diotima, Rachel Scott. První kolekci pro podzim a zimu roku 2026 odhalí příští rok na jaře. Náznaky její práce však bude možné spatřit již na rychle se blížícím Newyorském týdnu módy.

    - Reklama -

    Proenza Schouler má po více než půl roce nové vedení. Zakladatelé značky Jack McCollough a Lazaro Hernandez odešli z jejího čela letos v lednu. V pozici kreativního ředitele totiž u módního domu Loewe nahradili návrháře Jonathana Anderson. Oba ovšem nadále zůstávají akcionáři společnosti, kterou založili již v roce 2002. Tu nyní čeká nová kapitola v čele s designérkou Rachel Scott.

    Návrhářka se v posledních letech proslavila především díky své tvorbě pro vlastní značku Diotima, kterou odstartovala v roce 2021. Nyní kromě vlastního labelu povede rovněž veškeré kategorie Proenza Schouler, včetně kabelek, obuvi nebo ready-to-wear řady. Svůj debut v podobě kolekce pro podzim a zimu 2026 ale předvede až příští rok na jaře. Své stopy ovšem na značce zanechala již nyní.

    Zdroj: Proenza Schouler

    - Reklama -

    Nastoupila k ní totiž již v polovině srpna a spolupracovala na tvorbě kolekce pro příští jaro, kterou Proenza Schouler odhalí na blížícím se Newyorském týdnu módy. Na něm Rachel Scott představí rovněž svou nejnovější tvorbu pro Diotima. „Její láska k materiálům a silná schopnost snoubit řemeslo s inovací ji činí přirozenou volbou,“ prohlásila ředitelka Proenza Schouler Shira Suveyke Snyder.

    Zdroj: Diotima

    Rachel Scott jako závan čerstvého vzduchu. Známou značku povede žena

    Americká návrhářka narozená na Jamajce postavila svou kariéru na návrzích, které umně propojují řemeslo s modernitou. Odkazuje rovněž na problémy spojené s rasou, genderem nebo spravedlivými pracovními podmínkami. Mezi její typický módní podpis patří využívání háčkovaných a vyšívaných detailů. V minulosti její návrhy vynesla například Paloma Elsesser nebo Amber Valetta.

    @cfda Rachel Scott of #Diotima – the first Black woman to win the American Womenswear Designer of the Year award – pays homage to her mother in the generational art of Jamaican crocheting in her acceptance speech at the 2024 #CFDAAwards presented by @Amazon Fashion. The award was announced by #davinejoy ♬ original sound – cfda

    „Těším se na to, až zapojím svou perspektivu do dialogu s Proenza Schouler,“ okomentovala pak novinku designérka. Její jmenování do čela proslulé americké značky představuje na současné módní scéně závan čerstvého vzduchu. Nejen, že se do čela módního domu dostává nový talent, ale i žena. Většina z nedávno jmenovaných designérů do vedoucích pozic slavných značek byli totiž muži.

    Zdroje: WWD, Grazia, The Business of Fashion, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Jonathan Anderson má první múzu. Dior zastoupí Mikey Madison

    Stále ještě čerstvý kreativní ředitel Dior, Jonathan Anderson, odhalil svou první múzu. Do pozice ambasadorky francouzského módního domu jmenoval úspěšnou herečku Mikey Madison. Návrhář přitom ještě ani nepředstavil svou první dámskou kolekci. Světu ji nabídne na Pařížském týdnu módy dne 1. října. Již nyní však můžeme odhadovat jeho vizi.

    Julia Roberts vynesla novou verzi Versace. Internet mluví o druhé vraždě Gianniho

    Julia Roberts měla na filmovém festivalu v Benátkách ukázat eleganci a tradici. Místo toho se stala symbolem bouře, která otřásá světem módy. Její outfit z dílny nového kreativního ředitele Versace, Daria Vitale, spustil lavinu kritiky. Sociální sítě zaplavily komentáře, které hovoří o "druhé vraždě Gianniho" a o tom, že se slavná herečka nevědomky stala tváří jednoho z nejkontroverznějších módních debutů poslední dekády.

    Po stopách módních ikon: Jak Raf Simons definoval minimalismus?

    Designér Raf Simons se do světa módy nevrhl ihned. Původně studoval průmyslový design a navrhoval nábytek. Teprve setkání s antverpskou módní scénou a návštěvy pařížských přehlídek ho přivedly k rozhodnutí vydat se módní cestou. V roce 1995 založil značku nesoucí jeho jméno a už brzy se ukázalo, že jeho rukopis bude jedinečný. Geniální tvorba ho dovedla na vrcholy módních domů jako Prada, Dior nebo Jil Sander.

    Jaro 2026 patří ikonické barvě Klein Blue. Vrací se do módy i designu

    Sytě modrá barva s názvem International Klein Blue je zpět na scéně. Zatímco letos jsme ji mohli vídat především v interiérovém designu, příští rok zazáří opět i v módě. Potvrdil to letošní Kodaňský fashion week. Jaká je historie barvy a proč je považována za tak výjimečnou?

    Film Marty Supreme zpečetil trend 50. let. Z módy však nikdy nevyšel

    Klasická 50. léta a chystaný snímek Marty Supreme dokazují, že návraty do minulosti nikdy nevyjdou z trendu. Móda miluje nostalgii a uplynulé roky ukázaly, že retro vlnu lze vždy reinterpretovat. Trend „Eclectic Grandpa“ přinesl pletené svetry, široké kalhoty a dandy estetiku starosvětských dědečků. Styl tak otvírá dveře k hlubší inspiraci, a to i díky filmu s Timothée Chalamet.

    Cristiano Ronaldo překvapil zásnubním prstenem. Posouvá hranice luxusu

    O prstenu, kterým požádal Cristiano Ronaldo partnerku Georginu Rodríguez o ruku, mluví celý svět. Oválný diamant o váze až 45 karátů s odhadovanou hodnotou v milionech dolarů nejen symbolizuje jejich téměř desetiletou lásku, ale také posouvá hranice luxusu. Šperk vznikl v dílně španělského klenotníka Damaso Martínez.

    Znáte módní mistryni Sarah Burton? Značkám dává extrémní estetickou sílu

    Sarah Burton je módní fenomén, který působí téměř magicky. Umí přenášet tradici do přítomnosti s takovým citem, že zaujme odborníky i ty, kteří by jinak módní svět neřešili. Síla její práce nespočívá v efektních dozvucích, ale preciznosti, emocích a tajné alchymii mezi minulostí a budoucností. Nyní módní dům Givenchy nevěřícně sleduje, jaká tajemství vyplouvají z jejího rukopisu na povrch.

    Kofein pronikl do módy. Oblečte espresso martini či matchu

    Hutné aroma právě uvařené kávy, hluboké odstíny hnědé a drobná tečka ovesného mléka. Přesně takový dojem vyvolávají outfity inspirované populárními kofeinovými nápoji. Jejich trend oznámil ve svém nejnovějším reportu Pinterest. Ponořte se na podzim do looků připomínajících odvážné espresso martini nebo o něco jemnější matchu.

    Maison Margiela má první hvězdnou tvář. Značku oblékla Miley Cyrus

    Proslulý návrhář Martin Margiela postavil svůj módní dům na anonymitě. Vyhýbal se rozhovorům a po své smrti přenechal chod své společnosti neznámému týmu designérů. Také proto značka až dosud nikdy nenajala hvězdnou tvář. Zdá se ovšem, že doba se mění. První ambasadorkou Maison Margiela se stala Miley Cyrus.

    Krejčovská preciznost v hlavní roli. Phoebe Philo opět servíruje mistrovskou kolekci

    Na podzimní kolekce se vždy čeká s větším napětím než na letní. Collection C od Phoebe Philo tento pocit proměnila v čistou estetickou jistotu. Každý prvek nejnovější kolekce působí jako pečlivě zvolený důkaz toho, že textilní krása nevychází z maximalismu, ale z mistrovského zvládnutí detailu. Linie nového oblečení se pohybují v prostoru, kde se umně potkává ženskost s architektonickou přesností.

    Trend, který konečně vydrží? Fibremaxxing vynesl do výšin vlákninu

    Sociální síť TikTok vytvořila další ze svých nikdy nekončících trendů. Fenomén v podobě #fibremaxxing nabádá k vyšší konzumaci vlákniny. Upozorňuje tak na to, co mnozí výživoví poradci věděli už dávno. Většina populace nekonzumuje dostatek ovoce, zeleniny, luštěnin či semínek. Je možné, že virální hashtag pro jednou jen tak nezmizí?

    Tired Girl dává únavě zelenou. Nabízí autenticitu, či další prchavý trend?

    Tmavé kruhy pod očima, černá linka a jemně růžové rty. Přesně tak vypadá nový populární make-up look s názvem Tired Girl. Inspirací je mu hlavně postava Wednesday Addams, jeho rostoucí oblibu má ale na svědomí také sílící touha po autenticitě. Nabízí "unavený" vzhled úlevu od požadavků společnosti, nebo se jedná o další mikro trend?

    Módní svět otevřel dveře podzimu. Vítá ho pomocí kreativních kampaní

    I když léto nabízí posledních pár prosluněných dní, do dveří se již dere podzim. Potvrdily to rovněž nejnovější kampaně známých značek. Například módní dům Alaïa představil kolekci v kinematografických fotografiích, zatímco Chloé se vrací do bohémských 70. let. Tommy Hilfiger objevuje svět F1 a Antonio Marras putuje domů.

    Uniforma ve službách luxusu. Regimental jackets povládnou podzimu a zimě

    Letošní podzim a zima přináší návrat vojenské estetiky, tentokrát ve zpracování, které osciluje mezi elegancí a teatrálností. Regimental jackets, saka inspirovaná vojenskými uniformami, se objevují napříč kolekcemi Dior, Giorgio Armani, Chloé i Valentino a stávají se symbolem sezóny. Výrazná ramena, zdobené knoflíky a přísná silueta působí jako uniforma do moderního módního boje.

    „White, hot and horny“. V Hollywoodu opět vedou anti-woke témata

    Být „woke“ už v Hollywoodu a americké popkultuře není in. Po poměrně krátké éře diverzity a inkluze se nyní průmysl vrací k více tradičním narativům. Namísto menšinových hlasů či queer autorů dostávají prostor projekty, které sází na tradiční jistotu, tedy atraktivní, sexuálně nespoutané a většinově bílé charaktery. Důvodem posunu zpět je mimo jiné i současná politika.

    Karl Lagerfeld opět překvapil. Do nové kampaně dosadil Paris Hilton

    O značce Karl Lagerfeld nebylo v posledních měsících příliš slyšet. Nyní na sebe ovšem strhává pozornost módního světa, a to díky čerstvé kampani pro letošní podzim a zimu. Její tváří se totiž stala proslulá podnikatelka a influencerka Paris Hilton. K zesnulému návrháři měla blízko a stejně jako on pomohla definovat celou jednu éru.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―