Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Módní svět pohltila další očekávaná změna ve vedení luxusní značky. Otěže Proenza Schouler totiž převezme talentovaná návrhářka a zakladatelka společnosti Diotima, Rachel Scott. První kolekci pro podzim a zimu roku 2026 odhalí příští rok na jaře. Náznaky její práce však bude možné spatřit již na rychle se blížícím Newyorském týdnu módy.

    Proenza Schouler má po více než půl roce nové vedení. Zakladatelé značky Jack McCollough a Lazaro Hernandez odešli z jejího čela letos v lednu. V pozici kreativního ředitele totiž u módního domu Loewe nahradili návrháře Jonathana Anderson. Oba ovšem nadále zůstávají akcionáři společnosti, kterou založili již v roce 2002. Tu nyní čeká nová kapitola v čele s designérkou Rachel Scott.

    Návrhářka se v posledních letech proslavila především díky své tvorbě pro vlastní značku Diotima, kterou odstartovala v roce 2021. Nyní kromě vlastního labelu povede rovněž veškeré kategorie Proenza Schouler, včetně kabelek, obuvi nebo ready-to-wear řady. Svůj debut v podobě kolekce pro podzim a zimu 2026 ale předvede až příští rok na jaře. Své stopy ovšem na značce zanechala již nyní.

    Zdroj: Proenza Schouler

    Nastoupila k ní totiž již v polovině srpna a spolupracovala na tvorbě kolekce pro příští jaro, kterou Proenza Schouler odhalí na blížícím se Newyorském týdnu módy. Na něm Rachel Scott představí rovněž svou nejnovější tvorbu pro Diotima. „Její láska k materiálům a silná schopnost snoubit řemeslo s inovací ji činí přirozenou volbou,“ prohlásila ředitelka Proenza Schouler Shira Suveyke Snyder.

    Zdroj: Diotima

    Rachel Scott jako závan čerstvého vzduchu. Známou značku povede žena

    Americká návrhářka narozená na Jamajce postavila svou kariéru na návrzích, které umně propojují řemeslo s modernitou. Odkazuje rovněž na problémy spojené s rasou, genderem nebo spravedlivými pracovními podmínkami. Mezi její typický módní podpis patří využívání háčkovaných a vyšívaných detailů. V minulosti její návrhy vynesla například Paloma Elsesser nebo Amber Valetta.

    @cfda Rachel Scott of #Diotima – the first Black woman to win the American Womenswear Designer of the Year award – pays homage to her mother in the generational art of Jamaican crocheting in her acceptance speech at the 2024 #CFDAAwards presented by @Amazon Fashion. The award was announced by #davinejoy ♬ original sound – cfda

    „Těším se na to, až zapojím svou perspektivu do dialogu s Proenza Schouler,“ okomentovala pak novinku designérka. Její jmenování do čela proslulé americké značky představuje na současné módní scéně závan čerstvého vzduchu. Nejen, že se do čela módního domu dostává nový talent, ale i žena. Většina z nedávno jmenovaných designérů do vedoucích pozic slavných značek byli totiž muži.

    Zdroje: WWD, Grazia, The Business of Fashion, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Reuters

    Proenza Schouler má nové vedení. Do čela značky vstoupí Rachel Scott

    Módní svět pohltila další očekávaná změna ve vedení luxusní značky. Otěže Proenza Schouler totiž převezme talentovaná návrhářka a zakladatelka společnosti Diotima, Rachel Scott. První kolekci pro podzim a zimu roku 2026 odhalí příští rok na jaře. Náznaky její práce však bude možné spatřit již na rychle se blížícím Newyorském týdnu módy.

    - Reklama -

    Proenza Schouler má po více než půl roce nové vedení. Zakladatelé značky Jack McCollough a Lazaro Hernandez odešli z jejího čela letos v lednu. V pozici kreativního ředitele totiž u módního domu Loewe nahradili návrháře Jonathana Anderson. Oba ovšem nadále zůstávají akcionáři společnosti, kterou založili již v roce 2002. Tu nyní čeká nová kapitola v čele s designérkou Rachel Scott.

    Návrhářka se v posledních letech proslavila především díky své tvorbě pro vlastní značku Diotima, kterou odstartovala v roce 2021. Nyní kromě vlastního labelu povede rovněž veškeré kategorie Proenza Schouler, včetně kabelek, obuvi nebo ready-to-wear řady. Svůj debut v podobě kolekce pro podzim a zimu 2026 ale předvede až příští rok na jaře. Své stopy ovšem na značce zanechala již nyní.

    Zdroj: Proenza Schouler

    - Reklama -

    Nastoupila k ní totiž již v polovině srpna a spolupracovala na tvorbě kolekce pro příští jaro, kterou Proenza Schouler odhalí na blížícím se Newyorském týdnu módy. Na něm Rachel Scott představí rovněž svou nejnovější tvorbu pro Diotima. „Její láska k materiálům a silná schopnost snoubit řemeslo s inovací ji činí přirozenou volbou,“ prohlásila ředitelka Proenza Schouler Shira Suveyke Snyder.

    Zdroj: Diotima

    Rachel Scott jako závan čerstvého vzduchu. Známou značku povede žena

    Americká návrhářka narozená na Jamajce postavila svou kariéru na návrzích, které umně propojují řemeslo s modernitou. Odkazuje rovněž na problémy spojené s rasou, genderem nebo spravedlivými pracovními podmínkami. Mezi její typický módní podpis patří využívání háčkovaných a vyšívaných detailů. V minulosti její návrhy vynesla například Paloma Elsesser nebo Amber Valetta.

    @cfda Rachel Scott of #Diotima – the first Black woman to win the American Womenswear Designer of the Year award – pays homage to her mother in the generational art of Jamaican crocheting in her acceptance speech at the 2024 #CFDAAwards presented by @Amazon Fashion. The award was announced by #davinejoy ♬ original sound – cfda

    „Těším se na to, až zapojím svou perspektivu do dialogu s Proenza Schouler,“ okomentovala pak novinku designérka. Její jmenování do čela proslulé americké značky představuje na současné módní scéně závan čerstvého vzduchu. Nejen, že se do čela módního domu dostává nový talent, ale i žena. Většina z nedávno jmenovaných designérů do vedoucích pozic slavných značek byli totiž muži.

    Zdroje: WWD, Grazia, The Business of Fashion, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Móda v kostce: Valentino má novou tvář a boty Jil Sander x Puma jsou zpět

    Módní dům Valentino má novou ambasadorku, nově ho bude zastupovat herečka Dakota Johnson. Vivienne Westwood uspořádala svou první show v Saúdské Arábii a Jil Sander x Puma vrací na scénu svou ikonickou spolupráci. Partnerství opět rozšiřují rovněž značky MM6 Maison Margiela a Salomon. Luxusní skupina Kering prodá svou beauty sekci společnosti L'Oréal.

    Akční žánr opět ožívá. Snímek Jedna bitva za druhou dobývá filmová plátna

    Režisér Paul Thomas Anderson znovu dokázal, že do křesla režiséra zkrátka patří. Jeho nejnovější snímek s názvem Jedna bitva za druhou sklízí nadšené ohlasy nejen od diváků, ale také přísných kritiků. Napínavý, humorný, ale přesto hluboký a provokativní děj opět probouzí k životu akční žánr. Leonardo DiCaprio vás navíc ani tentokrát nenechá vydechnout.

    TikTok Highlights: Káva získala novou podobu, nese název proffee

    Uživatelé sociální sítě TikTok nikdy nepohrdnou žádným lifestyle nebo wellness trikem. Není proto divu, že si zamilovali proffee, tedy kávu doplněnou o protein nebo kolagen. Slibují si od ní benefity v podobě žádaného přísunu energie, ale také regeneraci svalů či dokonce úbytek váhy. Je ovšem trendy nápoj tak výhodný, jak se na obrazovkách telefonů tváří?

    Luxury Insights: Nejdražší lyžařská střediska lákají na zimní pohádku

    Zima má dozajista své kouzlo, v těch nejluxusnějších koutech světa ovšem září magií. Prémiová lyžařská střediska sahají daleko za hranice sjezdovek. Návštěvníkům nabízí pohled na nejnovější módní kolekce na svah, nezapomenutelné zážitky a eleganci na úrovni. Zimní dovolená zde nabírá na obrátkách, bez ohledu na to, kde přesně se nacházíte.

    Rijád přivítá fashion week. Otevře dveře i světovým módním domům

    I když série klasických týdnů módy skončila, není všem přehlídkám konec. Vlastní fashion week totiž od 16. října přivítá rovněž Rijád. Jeho teprve třetí edice pak překročí dosavadní hranice. Poprvé se ho zúčastní rovněž světové módní domy. Odstartuje ho speciální show z dílny Vivienne Westwood a do zdárného konce akci dovede Stella McCartney.

    Shein míří do Paříže. Plány na kamenný obchod vyvolaly protesty

    Nedávné rozhodnutí fast fashion řetězce Shein otevřít v Paříži svůj první kamenný obchod vyvolalo silné reakce. Usídlit se totiž hodlá v obchodním domu BHV Marais z roku 1856. Některé značky proto v reakci nákupní centrum opouští, zatímco jeho zaměstnanci uspořádali v pátek 10. října protest. Shein dle nich poškozuje jméno francouzského módního průmyslu.

    Alaïa zkoumá nový minimalismus. Nabízí hybrid tichého luxusu

    Pieter Mulier představil v Paříži kolekci Alaïa SS26. Každý krok modelek plynul s přesností, která diktovala novou formu minimalistického klidu. V prostoru naplněném odlesky zrcadel se zrodila móda, jež dýchá vlastním rytmem. Pomalým, přesným a podmanivým. Pieter Mulier vytváří architekturu oděvu, v níž se dekonstrukce a třásně stávají jazykem ženskosti. Alaïa se opět ukázal jako módní dům, který nepotřebuje senzaci, aby zaujal.

    Loewe a On opět spolupracují. Přináší první společné tenisky Cloudsolo

    Španělský módní dům Loewe a švýcarská sportovní značka On opět spojily své síly. Pro letošní podzimní a zimní kolekci připravily své první společně navržené tenisky s názvem Cloudsolo. Model spojuje jedinečný přístup k módě a pokročilou inovaci. Jeho cílem je splnit moderní potřeby pohodlí při neustálém pohybu v rušných světových velkoměstech.

    Balenciaga vítá novou éru. Pierpaolo Piccioli inovuje identitu značky

    Když Pierpaolo Piccioli poprvé vstoupil do pařížského sídla Balenciagy, zůstal v tichu, které obvykle předchází revoluci. V archivu módního domu strávil tři dny, v nichž se z historie stala hmota a z paměti textura. Tam, mezi záhyby taftu a zvlněnými siluetami, našel novou odpověď na otázku moderní elegance. Jeho debut pro jaro a léto 2026 otevírá kapitolu, jež propojuje čistotu formy s designovou těžkostí. Balenciaga se mění v chrám, kde látka mluví hlasem streetwear současnosti.

    TikTok Highlights: Tradiční kávě konkuruje trendy mushroom coffee

    Milovníci wellness a lifestyle tipů i triků na sociální síti TikTok již před pár lety objevili alternativu tradiční kávy s názvem mushroom coffee. Takzvaná houbová káva však v posledních měsících narůstá na popularitě. Dle jejích zatvrzelých fanoušků totiž slibuje přísun energie, ovšem bez rizika úzkosti a s bonusem posílení imunity, zlepšení pozornosti a snížení zánětů.

    Fendi láká do nového království v Miláně. Otvírá brány Palazzo Fendi

    Luxusní móda, prvotřídní umění a historická architektura vytváří dechberoucí mozaiku jménem Palazzo Fendi. Světoznámá římská značka otvírá dveře nového království v Miláně. Při příležitosti nedávného Milánského fashion weeku odhalila zrekonstruované prostory své vlajkové pobočky v italském hlavním městě módy. Ukrývají pak nejen butik, ale rovněž exkluzivní restaurace a řemeslný ateliér.

    Once upon a time. Historické vědění ukrývají nejkrásnější knihovny světa

    Knihovny rozhodně nejsou jen tiché sály naplněné prachem. Na mnoha místech světa slouží jako ceněné svatostánky, ve kterých lidé v úžasu zaklánějí hlavy. Uvnitř klášterů, univerzit i jen samostatně stojící, knihovny patří mezi oblíbená turistická místa. Díky bohu si zatím u návštěvníků ponechávají zasloužený respekt a jejich atmosféra tak na vás může naplno dýchat.

    Od heroinu k Ozempicu. Cesty jak být chic se mění, tlak na štíhlost zůstává

    Propadlé lícní kosti, dětsky útlé paže, špičatá kolena. Herečky a modelky to často maskují, ale proměny jejich siluet z posledních let jasně ukazují, že žijeme v éře Ozempic chic. Můžeme si namlouvat, že tentokrát je za hubnutím medicína v podobě léku potlačujícího chuť k jídlu. Ve skutečnosti jsme esteticky, ale i filozoficky mnohem blíž zatracované éře heroin chic, než jsme si možná ochotní připustit.

    OECD brojí proti Shein. Fast fashion gigant porušuje její směrnice

    Zástupci Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj zveřejnili výsledky investigace značky Shein. Dle reportu nedodržuje čínský fast fashion gigant stanovené směrnice pro nadnárodní společnosti, týkající se lidských práv, ochrany životního prostředí a spravedlivých platů. Mezivládní organizace zahájila průzkum po stížnosti dvou francouzských poslanců.

    Day to night. Chytré outfity vás z práce vezmou rovnou do víru noci

    Pracovně vytíženým ženám se snadno stane, že zatímco přes den jsou potřeba na formálním meetingu a v kanceláři, večer je čeká uvolněná zábava na úrovni. Naštěstí je módní svět příznivý i složitým situacím. Umožňuje proto vytvořit outfit vhodný k celodennímu nošení. K perfektnímu výsledku stačí pouze pár promyšlených kousků a správný styling.

    Značka Schiaparelli opět potvrdila své místo. Runway uzavřela Kendall Jenner

    V Paříži se opět odehrála jedna z nejočekávanějších přehlídek každé sezóny. Daniel Roseberry odhalil kolekci Schiaparelli SS26 a potvrdil, že značka dál určuje tón současného umění na úrovni luxusu. V sále Centre Pompidou vládl klid, jenž se v módě objeví jen zřídka. Jak jsme u módního domu zvyklí, každý model dokazoval, že přesnost a vize jsou klíčovým prvkem krejčovského umu. Přehlídka působila jako pomyslná módní studie, nikoliv jako tradiční runway.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―