Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Šklebící se postavičky Labubu, hravé korálky na kotnících a nespočet přívěsků upoutaných k tkaničkám trendy tenisek. Móda v uplynulých měsících přelila silná vlna nostalgie a touhy po hravějších, snadnějších a nevinnějších časech. Takzvaná kidcore estetika ukazuje, že i pomíjivé trendy ukrývají hlubší pravdu o společnosti a tom, co doopravdy chce.

    Módní scéna oficiálně propadla nostalgii. Svědkem jsou uplynulé měsíce, které sledovaly posilující vládu hravých doplňků. Postupně se prodraly do všech odvětví módy. Obuv převzaly „devadesátkové“ jelly sandals a kabelky obsypaly doplňky v podobě klíčenek, přívěsků a šklebících se trendy Labubu postaviček. Šperkovnic se pro změnu zmocnily téměř dětinské korálky a y2k „anklets“.

    Nostalgie se na módní scénu vkradla již začátkem roku, například v podobě návratu skinny jeans nebo boho chic stylu. Takzvaná kidcore estetika, vnášející do popředí doplňky našeho dětství, však poukazuje na mnohem silnější touhu navrátit snazší a naivnější časy. Důvodem může být nejen dychtivost po hravých experimentech, ale také úniku od přítomnosti, se kterou cloumá nejistota.

    Zdroj: Coach, Anthropologie

    Trendy doplňky vyvolávají nostalgii. Ta zase láká na zahnání nejistoty

    Ano, je pravda, že léto vždy doprovází hravější elementy. Potisky citrusů a ryb, korálky připomínající lastury nebo sandály Crocs obsypané vtipnými přívěsky. To vše patří k prosluněným měsícům. Módní domy jako Chloé, Coach či Moschino však dětskou naivitu vpletly již do svých kolekcí pro letošní jaro. Není rovněž náhoda, že boom s postavičkami Labubu dorazil na módní scénu zrovna letos.

    Zdroj: Cashfana, Anni Lu

    Poslední roky jsme svědky rostoucí globální politické, ekonomické a sociální nejistoty. Trvající války, zhoršující se globální oteplování nebo trvající inflace v nás vyvolávají pocit úzkosti, strachu a beznaděje. Probouzet v nás mohou také častější myšlenky na vlastní smrtelnost. V tu chvíli přichází na scénu nostalgie, která slouží jako uklidňující deka plná vzpomínek na jistější a bezpečnější dobu.

    Zdroj: Staud, Bottega Veneta

    Sbírání hravých přívěsků navíc nepřináší pouze radost nebo pocit jistoty, vytváří rovněž pomyslné zapadnutí do širší komunity. Právě to může být ve světě individuality to, po čem mnozí z nás touží. Na podobném principu ostatně stojí i takzvaný dopamine dressing, oblékání do výrazných a hravých barev, které mají nositelům přinést pocit štěstí. K jeho dosažení však nepotřebujete nový šatník.

    @readwritethrift Tysm @Charms Club for the adorable package! Lmk which pair was your fave! 🔗🌸❤️🎱 #shoecharms #customizeyourshoes #adornments ♬ for the girlies – Mercedes 😉

    Pokud vás hravé doplňky lákají, pořiďte si pár vyvolených kousků, které můžete navzájem kombinovat. Nenechte se však zlákat marketingem značek, které v nepříznivé ekonomické situaci neprodávají tak, jak by si přály. Propagují proto alespoň drobnější luxusní produkty, u nichž vyvolávají dojem, že bez nich pocit nostalgie nezažijete. Touha po něm je přirozená a v umírněné podobě nejspíše neškodí. Nezapomínejte však, že ho můžete zažít i bez koupě nového produktu.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Prada

    Móda vkročila do hravé éry. Úzkost schovává za trendy nostalgií

    ― Reklama ―

    Šklebící se postavičky Labubu, hravé korálky na kotnících a nespočet přívěsků upoutaných k tkaničkám trendy tenisek. Móda v uplynulých měsících přelila silná vlna nostalgie a touhy po hravějších, snadnějších a nevinnějších časech. Takzvaná kidcore estetika ukazuje, že i pomíjivé trendy ukrývají hlubší pravdu o společnosti a tom, co doopravdy chce.

    Módní scéna oficiálně propadla nostalgii. Svědkem jsou uplynulé měsíce, které sledovaly posilující vládu hravých doplňků. Postupně se prodraly do všech odvětví módy. Obuv převzaly „devadesátkové“ jelly sandals a kabelky obsypaly doplňky v podobě klíčenek, přívěsků a šklebících se trendy Labubu postaviček. Šperkovnic se pro změnu zmocnily téměř dětinské korálky a y2k „anklets“.

    Nostalgie se na módní scénu vkradla již začátkem roku, například v podobě návratu skinny jeans nebo boho chic stylu. Takzvaná kidcore estetika, vnášející do popředí doplňky našeho dětství, však poukazuje na mnohem silnější touhu navrátit snazší a naivnější časy. Důvodem může být nejen dychtivost po hravých experimentech, ale také úniku od přítomnosti, se kterou cloumá nejistota.

    Zdroj: Coach, Anthropologie

    Trendy doplňky vyvolávají nostalgii. Ta zase láká na zahnání nejistoty

    Ano, je pravda, že léto vždy doprovází hravější elementy. Potisky citrusů a ryb, korálky připomínající lastury nebo sandály Crocs obsypané vtipnými přívěsky. To vše patří k prosluněným měsícům. Módní domy jako Chloé, Coach či Moschino však dětskou naivitu vpletly již do svých kolekcí pro letošní jaro. Není rovněž náhoda, že boom s postavičkami Labubu dorazil na módní scénu zrovna letos.

    Zdroj: Cashfana, Anni Lu

    Poslední roky jsme svědky rostoucí globální politické, ekonomické a sociální nejistoty. Trvající války, zhoršující se globální oteplování nebo trvající inflace v nás vyvolávají pocit úzkosti, strachu a beznaděje. Probouzet v nás mohou také častější myšlenky na vlastní smrtelnost. V tu chvíli přichází na scénu nostalgie, která slouží jako uklidňující deka plná vzpomínek na jistější a bezpečnější dobu.

    Zdroj: Staud, Bottega Veneta

    Sbírání hravých přívěsků navíc nepřináší pouze radost nebo pocit jistoty, vytváří rovněž pomyslné zapadnutí do širší komunity. Právě to může být ve světě individuality to, po čem mnozí z nás touží. Na podobném principu ostatně stojí i takzvaný dopamine dressing, oblékání do výrazných a hravých barev, které mají nositelům přinést pocit štěstí. K jeho dosažení však nepotřebujete nový šatník.

    @readwritethrift Tysm @Charms Club for the adorable package! Lmk which pair was your fave! 🔗🌸❤️🎱 #shoecharms #customizeyourshoes #adornments ♬ for the girlies – Mercedes 😉

    Pokud vás hravé doplňky lákají, pořiďte si pár vyvolených kousků, které můžete navzájem kombinovat. Nenechte se však zlákat marketingem značek, které v nepříznivé ekonomické situaci neprodávají tak, jak by si přály. Propagují proto alespoň drobnější luxusní produkty, u nichž vyvolávají dojem, že bez nich pocit nostalgie nezažijete. Touha po něm je přirozená a v umírněné podobě nejspíše neškodí. Nezapomínejte však, že ho můžete zažít i bez koupě nového produktu.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Beauty svět má jasno. CreatorIQ zná nejvirálnější značky roku 2025

    Konec roku nevyhnutelně doprovází i zhodnocení uplynulých měsíců. K ohlédnutí do minulosti proto přistoupila také beauty scéna. Platforma CreatorIQ zveřejnila svůj tradiční žebříček značek, sestavený na základě jejich Earned Media Value (EMV), tedy metriky posuzující hodnotu organického mediálního pokrytí. Pomyslná korunka "virálnosti" letos patří L'Oréal Paris.

    Když tradice notuje designu. Robyn Lynch uvádí uniformy pro Guinness

    Irská designérka Robyn Lynch přetváří klasické uniformy Guinness Storehouse. Její kolekce spojuje funkčnost s estetickými detaily. Inspiraci pro nezvyklý projekt čerpala z irské historie a kultury a dala tak vzniknout něčemu neotřelému, přesto elegantnímu. Dílo reflektuje nejen bohaté dědictví světově uznávaného pivovaru, ale i osobitý styl nadané návrhářky. 

    TikTok Highlights: Tváře jako z Mrazíka. Zimní make-up diktuje omrzliny

    Uživatelé sociální sítě TikTok vyplodili další ze svých extrémně znějících make-up trendů. Tváře inspirované spáleninami po hodinách vyvalování se na sluníčku tentokrát vystřídala nová sezónní variace. Trend Frost Bitten Blush odkazuje na odstín tvářenky, za který by se nestyděla ani Marfuša z Mrazíka. Nechte své tváře pomyslně omrznout a darujte jim růžový nádech.

    Jak voní trendy sneakers? Onitsuka Tiger vydává první řadu parfémů

    Japonská značka proslulá ikonickými teniskami vstupuje do světa parfémů. Onitsuka Tiger přetvořila legendární sneakers do své první řady exkluzivních vůní. Na starost je dostal parfumér Mark Buxton, který stojí mimo jiné i za Le Labo Vetiver 46. Zlatavé lahvičky vyrobené v Provence tak spojují to nejlepší z japonské tradice, francouzské elegance a současného designu.

    Pinterest čte rok 2026. Předpovídá nostalgii a optimistický eskapismus

    Dnešní doba plná neustálého ruchu a o pozornost bojujících sociálních sítí žádá autenticitu, pohodlí a optimismus. Přesně tyto hodnoty definují dle nejnovější předpovědi platformy Pinterest rychle se blížící rok 2026. Odvíjí se od nich proto také trendy, které nás hodlají příští rok doprovázet. Patří mezi ně temná knižní estetika, neladící nehty nebo neutuchající láska k zelí.

    Nudný maloobchod je mrtvý. Retail prochází extrémní proměnou

    Maloobchod vstoupil do období, v němž se úspěch obchodů odvíjí od atmosféry a výrazného prostorového řešení. Zákazník sleduje autenticitu místa a reaguje na prostředí, které má charakter a jasnou identitu. Luxusní domy i fast fashion řetězce pracují s interiérem jako s nástrojem prožívání módy. Obchody se proto pod jejich vizí mění v ucelené městské události.

    Konec veganství? Trend jedné dekády tiše mizí z mainstreamu

    Ještě před světovou pandemií to vypadalo, že budoucnost patří čistě rostlinné stravě. Vzpomínáte na to, že rok 2019 byl vyhlášený rokem veganství? Dávné vize se ovšem nenaplnily a v současnosti se zdá, že veganství ustupuje nejen z běžných jídelníčků, ale také z kulturního a mediálního mainstreamu.

    Nejkrásnější vánoční stromky Claridge’s. Znáte tradici svátečního Londýna?

    Vánoční stromky Claridge’s patří k nejkrásnějším londýnským momentům prosincové sezóny. Každý rok přetváří hotelové lobby instalace, jež přináší noblesu, fantazii a velkorysou kreativitu. Strom vždy získá podobu připomínající couture objekt a pracuje s prostorem stejně přirozeně jako šperk s tělem. Hosté přicházejí za atmosférou, která v sobě nese jasný rukopis světového návrháře. Claridge’s tak každé Vánoce startuje období, které ovlivňuje vkus i očekávání celého Londýna.

    New York opouští kožešinu. Po rozhodnutí CFDA kráčí ve šlépějích Londýna

    Kožešina má v New Yorku utrum. Tedy alespoň na jeho vyhlášeném týdnu módy. Asociace pořádající tamní fashion week, Council of Fashion Designers of America (CFDA), kontroverzní materiál oficiálně zakázala. Kopíruje tak rozhodnutí Londýna, který od jeho využívání odstoupil již v roce 2023. Zůstává ovšem otázkou, zda bude metropoli následovat i Paříž a Milán.

    Kdo obsadí volný flek u Versace? Spekulace nabírají na obrátkách

    Versace stojí na prahu další kapitoly. Po odchodu Daria Vitale se módní svět zaměřuje na tvůrce, kteří dokážou kult ikonické značky dále rozšiřovat a dát mu nový impuls. Připravenost několika výrazných osobností vytváří mimořádně živý prostor pro strategické úvahy. Představa nového vedení kreativního směru Versace rezonuje celým odvětvím. Módní dům otevírá pole pro talenty, jež umí pracovat s dramatem, elegancí a přítomností okamžiku.

    Chappell Roan zkouší novou roli. Svou tvář propůjčí MAC Cosmetics

    Popová hvězda Chappell Roan mění směr. Poté, co prohlásila, že svou tvář nepropůjčí žádné známé značce, překvapila nečekaným oznámením. Stala se totiž novou ambasadorkou MAC Cosmetics. Mezi důvody, proč změnila názor, zpěvačka uvedla sdílené hodnoty a dlouhodobou podporu, jež společnost věnuje LGBTQI+ komunitě již od svého založení v 80. letech.

    Pro nádobí až do Dubaje? Martha Stewart zve do nových butiků

    Dubaj opět potvrzuje schopnost přitahovat světové ikony. Tentokrát vítá ženu, která proměnila každodenní život v estetickou disciplínu. Martha Stewart otevřela své první samostatné obchody právě v této metropoli. Daleko od amerických předměstí, kde její značka vznikla. Do prostoru, kde se luxus chápe jako životní taktika, přináší svět poctivě navrženého domova.

    Dámské hodinky pod stromeček? Darujte moment, který trvá celý rok

    V prosinci se svět zpomalí přesně ve chvíli, kdy žena rozváže vánoční stuhu. Uvnitř dárku se objeví předmět, který na nic nečeká. Jemné kovové články sklouznou do dlaně a studený povrch pouzdra kontrastuje s všudypřítomným teplem. Dámské hodinky v tom okamžiku získají vlastní život. Zacvaknou se na zápěstí a přenesou pozornost k detailu, jenž určuje rytmus dnů i večerů. Ne jako symbol, ale spíše jako přesný tón sjednocující křehký sváteční okamžik.

    Móda v kostce: Skims vyráží do hor s The North Face a Miu Miu je značkou roku

    Společnost Skims vrací na scénu svou úspěšnou spolupráci s The North Face. Novou kolekci představil i Ralph Lauren, tentokrát ji ovšem věnoval americkým olympijským sportovcům. Nike odhalil model Air Force 1 Bouclé, odkazující na Chanel Graffiti Bag. Bottega Veneta oslaví Vánoce s luxusním koktejlovým setem a Miu Miu je dle platformy Lyst značkou roku.

    Rekapitulace místo přátelství. Past jménem catch-up přechází z TikToku do reality

    Na TikToku frčí videa typu „let’s catch up“, v nichž tvůrci shrnují svůj život do pár minut. Jenže kultura rychlých updatů se nenápadně přesouvá i do offline světa. Přátelství dospělých se mění v sérii „catch-up schůzek“, které připomínají malé status meetingy víc než chvíle opravdového propojení. A právě sociální síť TikTok trend nejen pojmenovala, ale i normalizovala.

    TikTok Highlights: Birthday make-up rozděluje. Vyvolává překvapivé reakce

    Staronová bitva opět dobývá sociální sítě. Beauty TikTok trend známý jako birthday make-up rozděluje internet. Zatímco jeho zastánci ho vidí jako variantu "full-glam" looku, v jiných vyvolává překvapivé reakce. Někteří muži totiž pod video tutoriály ženám radí, aby se nemalovaly "jako Picasso" a blahosklonně je ujišťují, že "kvůli nim" si obličej líčit opravdu nemusí.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―