Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    Šklebící se postavičky Labubu, hravé korálky na kotnících a nespočet přívěsků upoutaných k tkaničkám trendy tenisek. Móda v uplynulých měsících přelila silná vlna nostalgie a touhy po hravějších, snadnějších a nevinnějších časech. Takzvaná kidcore estetika ukazuje, že i pomíjivé trendy ukrývají hlubší pravdu o společnosti a tom, co doopravdy chce.

    Módní scéna oficiálně propadla nostalgii. Svědkem jsou uplynulé měsíce, které sledovaly posilující vládu hravých doplňků. Postupně se prodraly do všech odvětví módy. Obuv převzaly „devadesátkové“ jelly sandals a kabelky obsypaly doplňky v podobě klíčenek, přívěsků a šklebících se trendy Labubu postaviček. Šperkovnic se pro změnu zmocnily téměř dětinské korálky a y2k „anklets“.

    Nostalgie se na módní scénu vkradla již začátkem roku, například v podobě návratu skinny jeans nebo boho chic stylu. Takzvaná kidcore estetika, vnášející do popředí doplňky našeho dětství, však poukazuje na mnohem silnější touhu navrátit snazší a naivnější časy. Důvodem může být nejen dychtivost po hravých experimentech, ale také úniku od přítomnosti, se kterou cloumá nejistota.

    Zdroj: Coach, Anthropologie

    Trendy doplňky vyvolávají nostalgii. Ta zase láká na zahnání nejistoty

    Ano, je pravda, že léto vždy doprovází hravější elementy. Potisky citrusů a ryb, korálky připomínající lastury nebo sandály Crocs obsypané vtipnými přívěsky. To vše patří k prosluněným měsícům. Módní domy jako Chloé, Coach či Moschino však dětskou naivitu vpletly již do svých kolekcí pro letošní jaro. Není rovněž náhoda, že boom s postavičkami Labubu dorazil na módní scénu zrovna letos.

    Zdroj: Cashfana, Anni Lu

    Poslední roky jsme svědky rostoucí globální politické, ekonomické a sociální nejistoty. Trvající války, zhoršující se globální oteplování nebo trvající inflace v nás vyvolávají pocit úzkosti, strachu a beznaděje. Probouzet v nás mohou také častější myšlenky na vlastní smrtelnost. V tu chvíli přichází na scénu nostalgie, která slouží jako uklidňující deka plná vzpomínek na jistější a bezpečnější dobu.

    Zdroj: Staud, Bottega Veneta

    Sbírání hravých přívěsků navíc nepřináší pouze radost nebo pocit jistoty, vytváří rovněž pomyslné zapadnutí do širší komunity. Právě to může být ve světě individuality to, po čem mnozí z nás touží. Na podobném principu ostatně stojí i takzvaný dopamine dressing, oblékání do výrazných a hravých barev, které mají nositelům přinést pocit štěstí. K jeho dosažení však nepotřebujete nový šatník.

    @readwritethrift Tysm @Charms Club for the adorable package! Lmk which pair was your fave! 🔗🌸❤️🎱 #shoecharms #customizeyourshoes #adornments ♬ for the girlies – Mercedes 😉

    Pokud vás hravé doplňky lákají, pořiďte si pár vyvolených kousků, které můžete navzájem kombinovat. Nenechte se však zlákat marketingem značek, které v nepříznivé ekonomické situaci neprodávají tak, jak by si přály. Propagují proto alespoň drobnější luxusní produkty, u nichž vyvolávají dojem, že bez nich pocit nostalgie nezažijete. Touha po něm je přirozená a v umírněné podobě nejspíše neškodí. Nezapomínejte však, že ho můžete zažít i bez koupě nového produktu.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Prada

    Móda vkročila do hravé éry. Úzkost schovává za trendy nostalgií

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Šklebící se postavičky Labubu, hravé korálky na kotnících a nespočet přívěsků upoutaných k tkaničkám trendy tenisek. Móda v uplynulých měsících přelila silná vlna nostalgie a touhy po hravějších, snadnějších a nevinnějších časech. Takzvaná kidcore estetika ukazuje, že i pomíjivé trendy ukrývají hlubší pravdu o společnosti a tom, co doopravdy chce.

    - Reklama -

    Módní scéna oficiálně propadla nostalgii. Svědkem jsou uplynulé měsíce, které sledovaly posilující vládu hravých doplňků. Postupně se prodraly do všech odvětví módy. Obuv převzaly „devadesátkové“ jelly sandals a kabelky obsypaly doplňky v podobě klíčenek, přívěsků a šklebících se trendy Labubu postaviček. Šperkovnic se pro změnu zmocnily téměř dětinské korálky a y2k „anklets“.

    Nostalgie se na módní scénu vkradla již začátkem roku, například v podobě návratu skinny jeans nebo boho chic stylu. Takzvaná kidcore estetika, vnášející do popředí doplňky našeho dětství, však poukazuje na mnohem silnější touhu navrátit snazší a naivnější časy. Důvodem může být nejen dychtivost po hravých experimentech, ale také úniku od přítomnosti, se kterou cloumá nejistota.

    Zdroj: Coach, Anthropologie

    - Reklama -

    Trendy doplňky vyvolávají nostalgii. Ta zase láká na zahnání nejistoty

    Ano, je pravda, že léto vždy doprovází hravější elementy. Potisky citrusů a ryb, korálky připomínající lastury nebo sandály Crocs obsypané vtipnými přívěsky. To vše patří k prosluněným měsícům. Módní domy jako Chloé, Coach či Moschino však dětskou naivitu vpletly již do svých kolekcí pro letošní jaro. Není rovněž náhoda, že boom s postavičkami Labubu dorazil na módní scénu zrovna letos.

    Zdroj: Cashfana, Anni Lu

    Poslední roky jsme svědky rostoucí globální politické, ekonomické a sociální nejistoty. Trvající války, zhoršující se globální oteplování nebo trvající inflace v nás vyvolávají pocit úzkosti, strachu a beznaděje. Probouzet v nás mohou také častější myšlenky na vlastní smrtelnost. V tu chvíli přichází na scénu nostalgie, která slouží jako uklidňující deka plná vzpomínek na jistější a bezpečnější dobu.

    Zdroj: Staud, Bottega Veneta

    Sbírání hravých přívěsků navíc nepřináší pouze radost nebo pocit jistoty, vytváří rovněž pomyslné zapadnutí do širší komunity. Právě to může být ve světě individuality to, po čem mnozí z nás touží. Na podobném principu ostatně stojí i takzvaný dopamine dressing, oblékání do výrazných a hravých barev, které mají nositelům přinést pocit štěstí. K jeho dosažení však nepotřebujete nový šatník.

    @readwritethrift Tysm @Charms Club for the adorable package! Lmk which pair was your fave! 🔗🌸❤️🎱 #shoecharms #customizeyourshoes #adornments ♬ for the girlies – Mercedes 😉

    Pokud vás hravé doplňky lákají, pořiďte si pár vyvolených kousků, které můžete navzájem kombinovat. Nenechte se však zlákat marketingem značek, které v nepříznivé ekonomické situaci neprodávají tak, jak by si přály. Propagují proto alespoň drobnější luxusní produkty, u nichž vyvolávají dojem, že bez nich pocit nostalgie nezažijete. Touha po něm je přirozená a v umírněné podobě nejspíše neškodí. Nezapomínejte však, že ho můžete zažít i bez koupě nového produktu.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Carrie Bradshaw je pro Gen Z nerelevantní. Označuje ji za „pick me girl“

    Carrie Bradshaw se kdysi stala ikonou ženské nezávislosti, New Yorku i nekonečných debat o lásce. Pro jednu generaci byla hlasem, který normalizoval ženská přátelství, sexualitu a touhu po kariéře a luxusu. Jenže pro generaci Z se z Carrie stal spíš relikt, jenž už neodpovídá jejich hodnotám. V očích mladších divaček se proměnila z inspirace v toxickou „pick me girl“, jejíž příběhy působí zastarale až problematicky.

    Nebojte se červenat. Shy Girl make-up look tvářenkou nešetří

    Na beauty scénu dorazil další trend. Tentokrát potěší především ty z nás, které jen s těžkostmi zakrývají své rozpaky, stud nebo nadšení. Ve středu populárního make-up looku totiž stojí honosná vrstva růžové tvářenky. Takzvaný Shy Girl vzhled má za cíl napodobovat romantickou ostýchavost, jež má ve zvyku zabarvovat tváře do sytých odstínů.

    Móda v kostce: Addison Rae navrhla džíny a Post Malone odhalí vlastní brand

    Slavné osobnosti postupují hlouběji do světa módy. Zpěvačka Addison Rae navrhla pro značku Lucky Brand vlastní džíny. Zpěvák Post Malone zase oznámil vlastní brand Austin Post a herečka Cate Blanchett se stala ambasadorkou Uniqlo. Nové kampani Ugg vévodí herečka Sarah Jessica Parker a značka Seleny Gomez, Rare Beauty, vydala spicy novinku.

    Sluncem prosycený make-up? Beauty scénu ovládá Toasty Glam

    Letošní léto nabídlo ještě jeden poslední make-up trend. Kosmetickým taštičkám vévodí v srpnu takzvaný Toasty Glam. Jedná se o look plný hlubokých tónů, zbarvujících do odstínů bronzové a cihlové nejen tváře, ale také oční...

    Od Carrie Bradshaw po Charli XCX. Vivienne Westwood mění svatby ve sny nevěst

    Vivienne Westwood rezonuje od červeného koberce až po oltář. Její svatební šaty oblékla fiktivní postava Carrie Bradshaw, influencerka Hailey Bieber i zpěvačka Charli XCX. Každá z nich jimi vyjádřila vlastní verzi nevěsty, a přesto nesla nezaměnitelný rukopis značky. Ta dokáže propojit aristokratickou siluetu s odvážnou sebejistotou, čímž vytváří róby, jež přetrvávají v paměti stejně jako okamžik, pro který vznikly.

    Postavte most mezi létem a podzimem. Základy položí přechodové kousky

    I když tomu uplynulé horké letní dny nenapovídají, podzim se blíží mílovými kroky. Spolu s ním přichází otázka toho, jak se vypořádat se zapeklitým proměnlivým počasím, spojujícím poslední teplé paprsky a první náznaky sychravého období. Přechod mezi létem a podzimem vám pomohou přemostit chytré kousky, které unosíte téměř po celý rok.

    Móda v kostce: SZA tvoří pro Vans a Pharrell odhalil tenisky Jellyfish

    Začátek týdne s sebou přináší několik novinek. Zpěvačka SZA se stala novou uměleckou ředitelkou Vans. Pharrell Williams pro změnu odhalil nové tenisky ve spolupráci s Adidas, a to Virginia Adistar Jellyfish. Miu Miu vydává novou vůni Miutine a Louis Vuitton zase kampaň s Judem Bellingham. Na trhu hodinek z druhé ruky vítězí Rolex a Patek Philippe.

    Zrozeno z moře, poháněno světlem. Iris van Herpen oživila haute couture

    Když Iris van Herpen otevřela svou kolekci Sympoiesis na Paris Haute Couture Week podmanivým živým lookem, svět módy se na chvíli zastavil. Před publikem se vynořila modelka oděná do bioluminiscenčního zázraku tvořeného 125 miliony řas, které reagují na světlo a teplotu. Výsledkem není pouhý oděv, ale živoucí organismus.

    Svět zrychluje, gen Z zpomaluje. Ruční práce jsou zpět

    V době, kdy jsou naše dny přeplněné notifikacemi a nekonečným scrollováním, se mladá generace obrací k činnostem připomínajícím dobu před nástupem chytrých technologií. Gen Z si nachází cestu k tvůrčím koníčkům, které nejsou jen estetické, ale i terapeutické. Jedná se o širší kulturní signál, že si jako společnost začínáme vážit autenticity a klidu. Ruční práce do tohoto modelu perfektně zapadají.

    Pánové, letos je trendem zazářit. Je to i vaše svatba

    Tradiční svatební outfity už dávno nejsou „cool“. Díky neustálému boji za genderovou rovnoprávnost se dnes na svatbách rozhodně netočí vše jen kolem nevěsty. Pánská svatební móda se rychle mění a nabírá na odvaze. Moderní svatební outfity pro muže nabízí například značka Tanner Fletcher. Trendu „It’s his wedding too“ však v posledních týdnech vévodí profesionální hráč NFL Kylen Granson a jeho bílý plášť.

    Módní dům Pucci vstává z mrtvých. Deklaruje Pucci Girl Summer

    Popkulturní estetiky v posledních letech směle ovládají nejen naše instagramové feedy, ale i životní styl a šatník. V létě 2023 jsme byli posedlí Barbiecore, zatímco minulý rok se nesl ve znamení Brat Summer, pod taktovkou zpěvačky Charli XCX. Jaký trend ale kraluje letošnímu létu? No přeci styl Pucci Girl Summer, který si získal sympatie internetových it-girls jako Hailey Bieber nebo Alexandra Saint Mleux.

    Čtení je opět v módě. Interiérový trend diktuje nekonečné zásoby knih

    Čtení je koníček, kteří mnozí z nás s rozmachem moderních technologií opustili. Zdá se ovšem, že opět přichází do módy. Svět interiérového designu totiž dobývá trend s názvem Bookshelf Wealth. Jeho esencí je láska ke knihám, která diktuje zaplněné police oblíbených příběhů a předmětů od podlahy ke stropu. Klíčem k úspěchu je však autenticita.

    Kim Kardashian jako kulturní zbraň značky Balenciaga. Co bude dál?

    Když Kim Kardashian poprvé vkročila na červený koberec zahalená v černém body Balenciaga, zakrývající i obličej, bylo jasné, že se rodí zásadní módní moment. Spojení Kim a návrháře Demny Gvasalia přerostlo běžné partnerství mezi celebritou a značkou. Jejich vztah se stal kulturním fenoménem a zapsal se do historie stejně jako Alexander McQueen a Kate Moss. Oba redefinovali, co znamená být ikonou.

    Valentino čekají změny. Jacopo Venturini opouští pozici CEO značky

    Módní dům Valentino ve čtvrtek oznámil nečekanou zprávu. Zveřejnil totiž, že se na základě oboustranné dohody rozhodl propustit dosavadního generálního ředitele Jacopa Venturini. Příčinou odchodu jsou osobní důvody. Prozatím není jasné, kdo na prázdné křeslo CEO usedne nyní. Alessandro Michele však zůstává kreativním ředitelem.

    Maskulinita má novou tvář. Seznamte se s fenoménem performative male

    Sociální sítě vytvořily další pomíjivý trend. Tentokrát ho ovšem stejným dechem samy kritizují. Jedná se o novou formu maskulinity, které však chybí jakákoli autenticita. Nová pánská estetika místo toho usiluje o validaci založenou na uměle, ale velmi pečlivě vykonstruovaném vzhledu. Takzvaný performative male tak dělá vše pro to, aby zaujal.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―