Popkulturní estetiky v posledních letech směle ovládají nejen naše instagramové feedy, ale i životní styl a šatník. V létě 2023 jsme byli posedlí Barbiecore, zatímco minulý rok se nesl ve znamení Brat Summer, pod taktovkou zpěvačky Charli XCX. Jaký trend ale kraluje letošnímu létu? No přeci styl Pucci Girl Summer, který si získal sympatie internetových it-girls jako Hailey Bieber nebo Alexandra Saint Mleux.
Útěk od reality ve znamení italského přepychu. Pucci vládne letošnímu létu
Italská značka Pucci zažívá letos nečekaný návrat na módní scénu, a to ve velkém stylu. Promyšlená a odvážná marketingová strategie zaměřená na generaci Z jí přinesla dvojnásobný nárůst tržeb oproti minulému roku i nebývalou popularitu na sociálních sítích. Letní trend označovaný jako Pucci Girl Summer odstartovala podnikatelka Hailey Bieber, která v rámci eventu své firmy Rhode na Mallorce vynesla žluto-bílý set s typickým potiskem značky.
La Dolce Vita ve znamení Pucci deklarovala i podnikatelka Kylie Jenner, a to na dovolené v Itálii. Bikini top a dlouhé bílé kalhoty doplnila šátkem italské značky, uvázaným kolem pasu. Influencerka Alexandra Saint Mleux zase vnesla závan nekonečného léta na závodní trať Formule 1. Během víkendu Velké ceny Maďarska se objevila v růžovém setu zdobeném ikonickým potiskem Marmo.

Zdroj: Reuters
V čem tedy tkví kouzlo značky Pucci? Svou roli hraje také únava z clean girl minimalistického šatníku, sestávajícího z nevýrazných barev, v němž chybí náznak divokých a barevných vzorů. Fádností v duchu quiet luxury jsme již přesycení. Hravé a výrazné vzory Pucci nabízejí vytoužený únik od reality, který zavání nekončící dovolenou plnou slunečních paprsků, Aperolu a bezstarostnosti.
Proměna pod vedením Camille Miceli. Pucci si konečně získal přízeň generace Z
Za popularitou estetiky Pucci Girl Summer však stojí několik let promyšlené marketingové strategie, která pomohla změnit veřejný obraz značky v její prospěch. Kreativní ředitelka Camille Miceli, působící od roku 2021, vyměnila tradiční sezónní přehlídky za zážitkové prezentace konané mimo harmonogram týdnů módy. Prestižní akce spojené s různými aktivitami zákazníkům propagují nejen oblečení, ale i lákavý životní styl ve znamení proslulého La Dolce Vita.
Zájem o legendárního italského velikána potvrzuje rovněž renomovaný žebříček nejžádanějších značek a produktů známý jako Lyst Index. Ve druhém čtvrtletí letošního roku totiž poptávka po Pucci raketově vzrostla, a to o 96 procent. Podle platformy u zákazníků rezonují právě odvážné barevné potisky, které vyzdvihují novou vlnu moderního maximalismu. Nejprodávanějším výrobkem se pak stal elegantní overal s odhalenými rameny se vzorem Orchidee.
Zdroje: New York Times, Lyst Index, The Guardian, Instagram, TikTok