Éra jedné z nejmíň oblíbených součástí cestování se možná chýlí ke konci. Přelévání šamponů do stomililitrových lahviček a počítání produktů tak, aby se vešly do plastového sáčku, by brzy mohlo být minulostí. Jaký osud ale čeká všechny roztomilé miniatury? Budou kosmetické značky muset přehodnotit marketingové strategie?
Změny na některých evropských letištích by mohly naznačovat konec pravidel diktujících množství tekutin na palubě. Díky novým technologiím lze totiž v určitých destinacích projít skrz letištní skener také s lahvičkami o vyšším objemu než je dosavadních 100 mililitrů. Na první pohled je to usnadnění pro všechny, ale co to znamená pro značky, jejichž byznys tvoří i kosmetické miniatury?
Pravidla stále platí, možná ale ne na dlouho. Mají miniatury vůbec smysl?
Pravidla o navýšení maximálního množství tekutin v příručním zavazadle platí v Evropské unii zatím jen na některých letištích. Jsou podmíněna technologií skeneru, kterou sice není povinnost vlastnit, ale dá se očekávat, že se postupně rozšíří. Cestujícím umožní nejen ponechat kosmetiku v zavazadle během kontroly, ale také vozit s sebou klidně plnou velikost oblíbeného šamponu.


Zdroj: Rare Beauty, Charlotte Tilbury
Přirozeně přichází na přetřes otázka, jestli na úkor uvolnění letištních pravidel nemizí i prvotní důvod pro koupi těchto zmenšených verzí jednotlivých produktů. Jenže u kosmetiky se nedá spoléhat jen na pravidla. Miniatury jsou sice praktické a skladné, především jsou ale roztomilé a krásné. A v beauty odvětví produkty často představují také designový objekt či sběratelský kousek.
Miniatury navíc nejsou jen striktně cestovní záležitost. Čím dál více kosmetických nadšenců je kupuje i pro jiné účely. Malá velikost je totiž ideální na testování novinek, zkoušení vícero odstínů nebo ve chvíli, kdy si nejste jisti, zda se produkt snese s vaší pletí. Podobný kosmetický švédský stůl šetří peněženku a rozšiřuje vaše možnosti. U vůní, skin care, ale také líčidel.
Praktický účel nakonec zvítězí. Místo jednoho produktu můžete vzít klidně tři
Důležitým faktorem zůstává rovněž praktičnost. Volnější pravidla neznamenají více místa v kufru. Ne každý chce na víkend do Barcelony táhnout půllitrovou micelární vodu a lidé rádi cestují úsporně, klidně jen s menším batohem. Každý centimetr prostoru se pak stává opravdu cenným, takže malé balení kosmetiky dává smysl jak na festivalu, tak na pracovní cestě.


Zdroj: Benefit, Rhode
Kosmetické značky si tyhle zdánlivé maličkosti dobře uvědomují. Cestovní balení už dávno nejsou jen funkční zmenšeniny, naopak, stávají se součástí PR kampaní, dárkových setů nebo limitovaných edic. Miniatury proto možná nebudou vyžadovány, z kosmetických taštiček ale pravděpodobně nezmizí. Už jen proto, abyste si mohli sbalit tři parfémy o velikosti jednoho make-upu.
Zdroje: Instagram