Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Když se řekne hlavní město módy, většina z nás si automaticky vybaví lesk pařížských butiků na Rue Saint-Honoré, pompézní Galleria Vittorio Emanuele v Miláně nebo ikonické módní centrum Bergdorf Goodman v New Yorku. Ale co když vám řekneme, že skutečný klenot současné módy se skrývá o něco více na sever. A to mezi švédskými ostrovy, pod blankytným nebem Stockholmu?

    Stockholm už dávno není pouze domovem minimalistického interiérového designu nebo suchých kampaní lokálních designérů. V tichosti, jak je u skandinávců zvykem, se švédská metropole vyprofilovala jako sofistikované módní epicentrum. Není to jen díky estetičnosti, čistotě a skandinávskému smyslu pro funkčnost, ale hlavně značkám, které nezapomněly na své kořeny.

    Stockholm bez Acne Studios není Stockholm. Módní dům, který změnil klima severu

    V roce 1996 poslal kreativní kolektiv zvaný Ambition to Create Novel Expressions (tedy ACNE) stovce známých osobností kalhoty. Ne katalog, ne pitch. Jen džíny. Úplně obyčejné, až na jeden detail, červené prošití. Byl to jakýsi kreativní test, ne finální produkt. Přesto na tomhle jediném gestu začal vznikat jeden z nejvlivnějších módních domů současnosti.

    Acne Studios, jak známe luxusní butik dnes, je možná globální značka, ale jeho srdce zůstává ve Stockholmu. Co to znamená? Není to styl pro každého, je to móda s odstupem. Tedy taková, která působí jako někdo, kdo na večírku nemluví, ale venku na cigaretě se kolem něj postupně seskupí celá skupina.

    Zdroj: Acne Studios

    Butik na náměstí Norrmalmstorg je jako prostorová esej Acne estetiky. Brutalistický interiér působí, jako by měl klienta nejdřív trošku vyděsit a teprve pak okouzlit. Pracuje se světlem, materiálem a často i prázdnem, stejně jako samotné kolekce. 

    Poznejte sídlo minimalismu. Ne toho nudného, ale plného charakteru

    Když Elin Kling, jedna z prvních evropských fashion blogerek, která prorazila v New Yorku, založila Totême, nebyl to krok směrem k rychlé značce s její tváří. Byl to spíš tichý úkrok stranou. Spolu se svým manželem Karlem Lindman začala budovat label, který měl být zcela oproštěný od módního šumu. Ne reakce na trendy, ale jejich opak. Systém, ve kterém si můžete vystavět celý šatník z několika kusů, které fungují vždy.

    Zdroj: Totême

    Totême není značka, která by vás uhranula na první pohled. Ale jakmile se podíváte na jednotlivé střihy, zjistíte, že kabát padne přesně tam, kde má. Košile drží tvar i po 12 hodinách a kožené baleríny vytváří pevný základ každodenních outfitů.

    Zdroj: Totême

    Flagship showroom Totême je opět architektonicky čistý prostor, kde se luxus nedemonstruje, jen se v něm zkrátka děje. Interiér navrhlo renomované švédské studio Halleroed. Vše je v něm v přesně té míře elegance, kterou Totême reprezentuje. Pevný klid, ladnost bez pozlátka. Cítíte, že každý detail má své místo. Studio Halleroed se postaralo například i o obchody Alaïa, z obyčejné návštěvy butiku se tak stává kulturní moment.

    Streetstyle jako žádný jiný. Stockholm nabízí inspiraci i na ulici

    Stockholm je vstupní brána do širšího skandinávského světa módy. Dánská aristokratická elegance značky Cecilie Bahnsen, norská hravost od Holzweiler nebo finská poetika Marimekko, všechny tyto vlivy se ve městě koncentrují jako v kaleidoskopu. Přestože mají různé příběhy, spojuje je jedno. Schopnost dělat módu, která má duši. Navíc ani nemusíte navštěvovat jen butiky, jako skvělá inspirace poslouží i ulice, kde streetstyle obyvatelů nabírá neskutečné obrátky.

    Pokud tedy patříte k těm, kdo pravidelně míří do Paříže nebo Milána hledat inspiraci, nechte si příště místo v itineráři také pro Stockholm. Ne proto, že by ve městě móda křičela, právě naopak. Ten, kdo umí naslouchat tichu, najde ve Stockholmu něco mnohem zajímavějšího než další přehlídku slavných log. Styl, který je kultivovaný, seversky čistý, ovšem přesto plný emocí. Mimochodem, podobný pocit můžete zažít také v Japonsku, ale to už je jiný příběh.

    Zdroje: Instagram, YouTube, WWD, Grazia

    Autor článku:

    ― Reklama ―

    Foto:Totême

    Nebaví vás Paříž, ani Miláno? Stockholm jako módní mekka severu

    Když se řekne hlavní město módy, většina z nás si automaticky vybaví lesk pařížských butiků na Rue Saint-Honoré, pompézní Galleria Vittorio Emanuele v Miláně nebo ikonické módní centrum Bergdorf Goodman v New Yorku. Ale co když vám řekneme, že skutečný klenot současné módy se skrývá o něco více na sever. A to mezi švédskými ostrovy, pod blankytným nebem Stockholmu?

    Stockholm už dávno není pouze domovem minimalistického interiérového designu nebo suchých kampaní lokálních designérů. V tichosti, jak je u skandinávců zvykem, se švédská metropole vyprofilovala jako sofistikované módní epicentrum. Není to jen díky estetičnosti, čistotě a skandinávskému smyslu pro funkčnost, ale hlavně značkám, které nezapomněly na své kořeny.

    Stockholm bez Acne Studios není Stockholm. Módní dům, který změnil klima severu

    V roce 1996 poslal kreativní kolektiv zvaný Ambition to Create Novel Expressions (tedy ACNE) stovce známých osobností kalhoty. Ne katalog, ne pitch. Jen džíny. Úplně obyčejné, až na jeden detail, červené prošití. Byl to jakýsi kreativní test, ne finální produkt. Přesto na tomhle jediném gestu začal vznikat jeden z nejvlivnějších módních domů současnosti.

    Acne Studios, jak známe luxusní butik dnes, je možná globální značka, ale jeho srdce zůstává ve Stockholmu. Co to znamená? Není to styl pro každého, je to móda s odstupem. Tedy taková, která působí jako někdo, kdo na večírku nemluví, ale venku na cigaretě se kolem něj postupně seskupí celá skupina.

    Zdroj: Acne Studios

    Butik na náměstí Norrmalmstorg je jako prostorová esej Acne estetiky. Brutalistický interiér působí, jako by měl klienta nejdřív trošku vyděsit a teprve pak okouzlit. Pracuje se světlem, materiálem a často i prázdnem, stejně jako samotné kolekce. 

    Poznejte sídlo minimalismu. Ne toho nudného, ale plného charakteru

    Když Elin Kling, jedna z prvních evropských fashion blogerek, která prorazila v New Yorku, založila Totême, nebyl to krok směrem k rychlé značce s její tváří. Byl to spíš tichý úkrok stranou. Spolu se svým manželem Karlem Lindman začala budovat label, který měl být zcela oproštěný od módního šumu. Ne reakce na trendy, ale jejich opak. Systém, ve kterém si můžete vystavět celý šatník z několika kusů, které fungují vždy.

    Zdroj: Totême

    Totême není značka, která by vás uhranula na první pohled. Ale jakmile se podíváte na jednotlivé střihy, zjistíte, že kabát padne přesně tam, kde má. Košile drží tvar i po 12 hodinách a kožené baleríny vytváří pevný základ každodenních outfitů.

    Zdroj: Totême

    Flagship showroom Totême je opět architektonicky čistý prostor, kde se luxus nedemonstruje, jen se v něm zkrátka děje. Interiér navrhlo renomované švédské studio Halleroed. Vše je v něm v přesně té míře elegance, kterou Totême reprezentuje. Pevný klid, ladnost bez pozlátka. Cítíte, že každý detail má své místo. Studio Halleroed se postaralo například i o obchody Alaïa, z obyčejné návštěvy butiku se tak stává kulturní moment.

    Streetstyle jako žádný jiný. Stockholm nabízí inspiraci i na ulici

    Stockholm je vstupní brána do širšího skandinávského světa módy. Dánská aristokratická elegance značky Cecilie Bahnsen, norská hravost od Holzweiler nebo finská poetika Marimekko, všechny tyto vlivy se ve městě koncentrují jako v kaleidoskopu. Přestože mají různé příběhy, spojuje je jedno. Schopnost dělat módu, která má duši. Navíc ani nemusíte navštěvovat jen butiky, jako skvělá inspirace poslouží i ulice, kde streetstyle obyvatelů nabírá neskutečné obrátky.

    Pokud tedy patříte k těm, kdo pravidelně míří do Paříže nebo Milána hledat inspiraci, nechte si příště místo v itineráři také pro Stockholm. Ne proto, že by ve městě móda křičela, právě naopak. Ten, kdo umí naslouchat tichu, najde ve Stockholmu něco mnohem zajímavějšího než další přehlídku slavných log. Styl, který je kultivovaný, seversky čistý, ovšem přesto plný emocí. Mimochodem, podobný pocit můžete zažít také v Japonsku, ale to už je jiný příběh.

    Zdroje: Instagram, YouTube, WWD, Grazia

    ― Reklama ―

    Nevěsty podzimu 2026 mají jasno. Svatební šaty vlají v rytmu ikon

    Nedávný Bridal Fashion Week v New Yorku promluvil. Deklaroval trendy podzimu 2026 a potvrdil to, co mnozí očekávali. Svatební šaty budoucí sezóny čerpají z uplynulých i teprve připravovaných svateb slavných ikon. Značky reflektují šaty Seleny Gomez, Charli XCX a odhadují, jaké oblékne Taylor Swift. To vše doplňuje záplava krajky a volánů ve stylu Marie Antoinette.

    Coperni přepisuje bodycare. Oblečení napouští prospěšnými bakteriemi

    Značka Coperni ví, jak vytvořit virální moment a posunout hranice nemožného. Ať už to byly šaty modelky Belly Hadid ve spreji, nebo robotičtí psi na módní přehlídce. Tentokrát se však její zakladatelé Sébastien Meyer a Arnaud Vaillant rozhodli vydat komerčnějším směrem a představit kolekci oděvů napuštěných synbiotickou směsí, jež byste jinak našli ve své ledničce.

    Zemřela Marina Yee. Jako členka Antverpské šestky přepsala pravidla módy

    Módní svět opustila významná návrhářská ikona, designérka Marina Yee. Zemřela dne 1. listopadu po boji s rakovinou, a to ve věku 67 let. Známá byla především jako členka proslulé skupiny Antverpská šestka, která koncem 80. let přepsala pravidla tehdejší módy. Většinu své kariéry však strávila mimo světla módních reflektorů, a to jako učitelka renomovaných univerzit.

    Prada přetváří diváka. Instalace „The Audience“ na Frieze Week mění roli publika 

    Prada se tradičně účastní jednoho z nejvýznamnějších uměleckých a kulturních týdnů. Frieze Week je událost konající se v Londýně, na které se prezentují nová díla, instalace a performance světově uznávanými umělci, galeristy a designéry. Instalace patřící Pradě se stává každý rok strategií, jak módu propojit se světem umění. A značka každoročně sklízí na Frieze Weeku úspěch. Ani tento rok nebude výjimkou. 

    Julian Klausner se činí. Rozvíjí populární pánské tenisky Dries Van Noten

    Dries Van Noten vždy oblékal svět do poezie textilních kontrastů. Když ale na konci své kariéry představil nízké semišové tenisky, přidal ke svému odkazu nečekanou kapitolu. Precizní, civilní a zcela současnou podobu pánských bot. Ty se staly jeho tichým podpisem, který rezonoval i po jeho odchodu. Tento příběh nyní pokračuje pod vedením návrháře Juliana Klausner.

    Z holky od vedle je showgirl. Taylor Swift se novými outfity staví mezi legendy

    Už dlouho víme, že značka jménem Taylor Swift obsahuje mnohem víc než jen písničky s chytlavými refrény a chytrými texty. Nové album The Life of a Showgirl ukazuje umělkyni šťastně zamilovanou a pevně usazenou ve světě showbyznysu. Populární zpěvačka si skrze něj nejen hudebním, ale především módním jazykem a za pomocí promyšlené stylizace říká o pozici mezi opravdovými legendami.

    Prada odstartovala vánoční shon. Vydala letošní sváteční kampaň

    S postupujícím podzimem se nezadržitelně blíží i letošní sváteční období. Vánoční shon odstartovala mezi světovými módními domy společnost Prada. Koncem října vydala kampaň oslavující svátky s názvem A Winter's Tale. V jejím středu stojí ambasadoři značky, ale také klasický zimní archetyp představující cestu domů zasněženými vrcholky dechberoucích hor.

    Rozhovor: Pokud nevybočíš, nikdo si tě nezapamatuje, míní návrhář Jeremiáš Fürst

    Začínající návrhář Jeremiáš Fürst stojí za kolekcí Dressed To Dream, kterou letos představil na Budapešťském fashion weeku. Jeho tvorba stojí na pomezí klasické pánské krejčoviny a subtilního snění. Zkoumá, jak může muž vypadat, když odloží zbroj a dovolí si být jemný, klidný a přirozený. V rozhovoru mluví designér o nové mužské identitě, rivalitě na české scéně i o tom, proč je návratnost v módě často jen iluzí.

    Film Die, My Love láká na surovost. Jennifer Lawrence popouští uzdu emocí

    Herecké duo Jennifer Lawrence a Robert Pattinson jiskří v novém thrilleru. Snímek Die, My Love, který debutoval na letošním filmovém festivalu v Cannes, napětím přímo přetéká. Film sleduje děj založený na knize z pera Ariany Harwicz, v jehož srdci stojí výbušná, energetická a čím dál více ztracená Grace. Vypráví příběh ženy, jež se naplno poddá své surovosti.

    Móda v kostce: Ugg pojí síly se Sacai a Swarovski spolupracuje s Loop

    Módní svět nabízí nová partnerství. Slavná značka bot Ugg vytvořila po šesti letech speciální kolekci s japonskou společností Sacai. Swarovski pro změnu spolupracuje s výrobcem špuntů do uší Loop. Dior pak slaví 10. výročí projektu Dior Lady Art a Pandora odstartovala vlnu vánočních kampaní. Itálie vítá první výstavu oslavující návrhy z dílny Alaïa a Balenciaga.

    Víte, kdo stojí za vznikem Dior podpatků? Roger Vivier vdechl značce inovaci

    Roger Vivier patří mezi nejvýraznější jména francouzské módy 20. století. Obuvník, který se stal klíčovým partnerem Christiana Dior, dokázal přenést haute couture až k samotné špičce boty. Jeho práce pro Dior proměnila obuv v nedílnou součást módního příběhu. Po letech spolupráce si Roger Vivier vybudoval i vlastní značku, jež dodnes ztělesňuje pařížský luxus s archivní estetikou a rukopisem svého zakladatele.

    Marina Abramović odkrývá nový projekt. Balkan Erotic Epic vypráví dávné rituály

    Srbská umělkyně Marina Abramović, která se na scéně objevila již v 70. letech minulého století, bortí svým umem hranice všednosti. Přestože kdysi začínala jako obyčejná malířka, během svého působení si vysloužila přezdívku „matka performance“. Ve světě umění je totiž proslulá především radikálními a nečekanými počiny, naposledy čtyřhodinovým rituálem Balkan Erotic Epic, jenž diváky provádí folklórem starého Balkánu.

    Nejluxusnější vlak Evropy má upgrade. Poputuje z Paříže až k pobřeží Amalfi

    S šampaňským v ruce opustíte ruch velkoměsta a zaneprázdněné ulice Paříže a vydáte se směrem k vytoužené dovolené. Čeká vás nejen vyhlídková trasa nejluxusnějšího vlaku Evropy, ale také dechberoucí krásy prosluněného italského pobřeží Amalfi. Přesně tak vypadá nejnovější nabídka z dílny Venice Simplon-Orient-Express, která odstartuje začátkem příštího května.

    Front row zážitek z pohodlí gauče. Je Apple Vision Pro budoucností módy?

    Představte si, že sedíte v první řadě na módní přehlídce, aniž byste opustili svůj obývací pokoj. Tato fantazie se nyní stává skutečností, a to díky zařízení Apple Vision Pro, které stírá hranice mezi realitou a digitálním světem. Není tedy překvapením, že módní průmysl si rychle všiml jeho potenciálu. Značky jako Gucci, Balenciaga či Rimowa již experimentují s vlastními aplikacemi a my jsme se rozhodli některé z nich vyzkoušet.

    JW Anderson má novou múzu. V nové kampani září John Malkovich

    Módní kampaň získala neobvyklou tvář. Legendární herec John Malkovich se stal novou múzou značky JW Anderson. Propaguje její resort a jarní kolekci pro rok 2026, ale především kabelku Loafer Bag. Společnost tím rozšiřuje svou novou image, kterou odhalila poté, co její zakladatel Jonathan Anderson přijal nabídku šéfovat dámské i pánské divizi Dior.

    TikTok Highlights: Úspěšný den pomůže odstartovat trendy rutina 3×3 by 12

    Sociální sítě milují zjednodušování. Příkladem je trendy lifestyle rutina s názvem 3x3 by 12. V jejím srdci leží tři jednoduché cíle, které je nutné dokončit ještě před polednem. Radí totiž ujít alespoň tři tisíce kroků, vypít třetinu vody z denního cíle a sníst 30 gramů proteinu. Autorka metody slibuje, že podobným startem dne dosáhnete zdravějšího a šťastnějšího já.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―