Více
    Redakce

    Nahradit Johna Galliano není pouze výzva. Je to pomyslný módní Everest. A přesto se návrhář Glenn Martens pustil do svého debutu u Maison Margiela s takovou grácií, jako by šlo o běžnou sezonní přehlídku. Přitom šlo o moment, který mohl dopadnout buď jako tragédie, nebo jako módní zázrak. A stalo se to druhé. 

    Belgický návrhář Glenn Martens, dosud spojený spíše s industriálně estetickým Dieselem a dekonstrukcí u Y/Project, vnesl do couture kolekce módního domu Maison Margiela temnou romantiku a znovuotevřel diskuzi o tom, co haute couture znamená. Je více než zajímavé pozorovat, jak někdo s tak silným rukopisem dokáže do řady vdechnout hybrid svého stylu a DNA značky.

    Maison Margiela jako pocta Belgii. Martense i Galliana naučila avantgardnímu vnímání

    Glenn Martens zvolil pro svůj první krok přesně to místo, kde se Martin Margiela se značkou v roce 2009 rozloučil, tedy bývalou pařížskou márnici v 19. obvodu. Místo s historií, a přitom bez lesku, což perfektně sedí ke kódu anonymity, na kterém značka vyrostla. Namísto přepychu zvolil surreálnost. Bludiště místností pokrytých papírovou imitací a barokních zdobností. A přesně taková byla i kolekce. Stála totiž na pomezí divadelnosti a hluboké melancholie.

    Jak jsme již zmínili, Glenn Martens zůstal věrný DNA značky, ale zároveň do ní vnesl svůj a pro brand nový rukopis. Tedy ten, jenž je posedlý strukturou, materiálem a neustálým zpochybňováním luxusu. Nešlo o haute couture, které by mělo oslnit bohaté klienty inovací nebo moderním twistem. Šlo o radikálně jiný pohled na to, co je vzácné. O proměnu nalezených kousků v umění. Hlavní společný jmenovatel Martense a Galliana je ovšem Belgie, odkud oba pochází. Cit pro teatrálnost tedy pochází z avantgardy proslulé Antverpské akademie.

    Wow efekt v každém modelu. Minimalismus zde nemá místo

    Kožené bundy se staly kabáty, interiérové textilie ožily jako korzetové šaty a plast byl zkrocen do podoby tvarovaných soch, připomínajících průsvitné brnění. Třetina kolekce totiž vznikla z recyklovaných materiálů, jako kdyby móda chtěla sama sebe přepsat. Protože, přiznejme si, že i když většina luxusních značek dbá na původ materiálu, nepoužívá tradičně v kolekcích ty recyklované.

    Zdroj: Maison Margiela

    Ačkoliv Martens miluje koncept, nikdy nezapomíná na siluetu. Drapérie z těžkého žerzeje, tylové šaty pokryté krajkou, zrcadly i peřím, každý look měl svou vnitřní logiku, ale i moment překvapení. Znovu se objevily masky, tedy ikonický kód Margiely, tentokrát z těžkého stříbra či pokryté krystaly. Nositel zaniká, outfit tak vypráví celý příběh sám.

    Zdroj: Maison Margiela

    Debutová kolekce nepotřebovala celebrity, aby fungovala. Nežádala ani virální momenty, okaté spolupráce, ani známé tváře na módním mole. Martens dokázal, že síla módy spočívá v řemesle, emocích a vyprávění, ne v tom, kdo ji nosí. Po dlouhé době jsme viděli kolekci, která si vystačila sama se sebou.

    Zdroje: WWD, Culted, BOF, Instagram, YouTube


    Autor článku:

    ― Reklama ―

    Úkol století? Převzít otěže po Gallianovi. Debut Glenna Martens u Maison Margiela

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Nahradit Johna Galliano není pouze výzva. Je to pomyslný módní Everest. A přesto se návrhář Glenn Martens pustil do svého debutu u Maison Margiela s takovou grácií, jako by šlo o běžnou sezonní přehlídku. Přitom šlo o moment, který mohl dopadnout buď jako tragédie, nebo jako módní zázrak. A stalo se to druhé. 

    - Reklama -

    Belgický návrhář Glenn Martens, dosud spojený spíše s industriálně estetickým Dieselem a dekonstrukcí u Y/Project, vnesl do couture kolekce módního domu Maison Margiela temnou romantiku a znovuotevřel diskuzi o tom, co haute couture znamená. Je více než zajímavé pozorovat, jak někdo s tak silným rukopisem dokáže do řady vdechnout hybrid svého stylu a DNA značky.

    Maison Margiela jako pocta Belgii. Martense i Galliana naučila avantgardnímu vnímání

    Glenn Martens zvolil pro svůj první krok přesně to místo, kde se Martin Margiela se značkou v roce 2009 rozloučil, tedy bývalou pařížskou márnici v 19. obvodu. Místo s historií, a přitom bez lesku, což perfektně sedí ke kódu anonymity, na kterém značka vyrostla. Namísto přepychu zvolil surreálnost. Bludiště místností pokrytých papírovou imitací a barokních zdobností. A přesně taková byla i kolekce. Stála totiž na pomezí divadelnosti a hluboké melancholie.

    Jak jsme již zmínili, Glenn Martens zůstal věrný DNA značky, ale zároveň do ní vnesl svůj a pro brand nový rukopis. Tedy ten, jenž je posedlý strukturou, materiálem a neustálým zpochybňováním luxusu. Nešlo o haute couture, které by mělo oslnit bohaté klienty inovací nebo moderním twistem. Šlo o radikálně jiný pohled na to, co je vzácné. O proměnu nalezených kousků v umění. Hlavní společný jmenovatel Martense a Galliana je ovšem Belgie, odkud oba pochází. Cit pro teatrálnost tedy pochází z avantgardy proslulé Antverpské akademie.

    - Reklama -

    Wow efekt v každém modelu. Minimalismus zde nemá místo

    Kožené bundy se staly kabáty, interiérové textilie ožily jako korzetové šaty a plast byl zkrocen do podoby tvarovaných soch, připomínajících průsvitné brnění. Třetina kolekce totiž vznikla z recyklovaných materiálů, jako kdyby móda chtěla sama sebe přepsat. Protože, přiznejme si, že i když většina luxusních značek dbá na původ materiálu, nepoužívá tradičně v kolekcích ty recyklované.

    Zdroj: Maison Margiela

    Ačkoliv Martens miluje koncept, nikdy nezapomíná na siluetu. Drapérie z těžkého žerzeje, tylové šaty pokryté krajkou, zrcadly i peřím, každý look měl svou vnitřní logiku, ale i moment překvapení. Znovu se objevily masky, tedy ikonický kód Margiely, tentokrát z těžkého stříbra či pokryté krystaly. Nositel zaniká, outfit tak vypráví celý příběh sám.

    Zdroj: Maison Margiela

    Debutová kolekce nepotřebovala celebrity, aby fungovala. Nežádala ani virální momenty, okaté spolupráce, ani známé tváře na módním mole. Martens dokázal, že síla módy spočívá v řemesle, emocích a vyprávění, ne v tom, kdo ji nosí. Po dlouhé době jsme viděli kolekci, která si vystačila sama se sebou.

    Zdroje: WWD, Culted, BOF, Instagram, YouTube


    ― Reklama ―

    Maison Margiela rozšiřuje portfolio. Daroval nový význam číslu 2

    Módní dům Maison Margiela prohlubuje své ikonické číselné řazení. Nedávno odhalil svůj nový sektor s názvem Line 2. Číslovka totiž dosud žádné projekty neukrývala. Značka pod ní nyní ovšem hodlá schovávat umělecké instalace, kampaně nebo rozhovory. Projekt odstartuje začátkem září v Soulu výstava s názvem Elsewhere, Rhem, Open Torso.

    Pánské baleríny přinesly organickou revoluci. Zaplní podzimní botníky

    Pánské baleríny se na letošních přehlídkách staly symbolem nové kapitoly. V dámských botnících se subtilní obuv objevuje už léta, tentokrát se ale její silueta přelila i do pánského segmentu. Návštěvníci fashion weeků dali najevo, že minimalistická elegance ploché obuvi patří do každého botníku. V okamžiku, kdy se v balerínách začali objevovat známí umělci a trendsetteři, bylo jasné, že jde o nový obuvnický směr.

    Značka Oishii posouvá hranice luxusu. Nabízí exkluzivní virální jahody

    Sociální sítě v posledních měsících zaplavila videa uživatelů, jež s nečekaným očekáváním pojídají jahody. Jedná se totiž o luxusní balení osmi plodů z dílny značky Oishii, za které mnozí zaplatí až 12 dolarů. Lákavé jsou především díky svému až dystopicky perfektnímu tvaru, barvě a vůni. Pěstované jsou po celý rok ve vertikálních farmách.

    Giorgio Armani zemřel. Nechává za sebou legendární módní dědictví

    Módní svět truchlí. Ve čtvrtek zemřel ikonický italský návrhář Giorgio Armani, a to ve věku 91 let. Zanechal tak za sebou legendární dědictví, které přepsalo módní historii. Svět poprvé uchvátil svou dokonalou balancí mezi elegantními pánskými návrhy a bohatými haute couture kolekcemi. Jeho stejnojmenná značka letos oslavila 50. narozeniny.

    Nejen na listech, ale i na rtech. Trendy podzimní odstíny hrají všemi barvami

    Oblíbené roční období řádí nejen v šatnících, ale i kosmetických taštičkách. Letošní trendy podzimní odstíny rtěnek a lesků nabídnou různorodou paletu. Od efektu zamazání od borůvek až po precizně orámované rty, na podzim se v zrcadlech budou odrážet ústa hodná polibků.

    Tom Ford vstoupil do nové cenové éry. Basic šaty pořídíte za tisíce dolarů

    Tom Ford vždy symbolizoval luxus, který měl svou logiku. Dokonale střižený smoking, sexy šaty a filmová atmosféra. S příchodem Haidera Ackermann se však zdá, že značka otevírá novou kapitolu, která není jen o estetice, ale i cenách. Na webu se objevily kousky z kolekce podzim 2025 a šaty s cenovkou 10 tisíc dolarů rozpoutaly debatu, zda jsme svědky nové éry módy, nebo spíš nové éry cen.

    Podzim podle Ann Demeulemeester. Nabízí neorganizovaný chaos

    Kreativní ředitel Ann Demeulemeester, Stefano Gallici, v kolekci FW25 ukazuje, že nové období může být temné, rozcuchané a zprvu neuspořádané. Přesto v sobě však nese zvláštní krásu. Ať už jde o vrstvy otrhané látky, kůži, nebo kabáty s asymetrickými liniemi. Černá absorbuje emoce a dává jim konkrétní tvar, zatímco světlo proniká skrze bílé akcenty, objevující se jako záblesk naděje.

    Móda v kostce: Tom Ford naverboval Tildu Swinton a Pomellato chystá výstavu

    Giorgio Armani promluvil o budoucnosti svého módního domu a naznačil plán pro svůj odchod. Značka Brunello Cucinelli oznámila slibné výsledky z prvního pololetí a Tom Ford naverboval Tildu Swinton pro propagaci vůně Black Orchid Reserve. Exhibice Louvre Couture zase dosáhla milníku milionu návštěvníků a Pomellato chystá výstavu.

    Ze schůzky rovnou do baru. Prostorná kabelka pojme celé království

    Den strávený v kanceláři často neladí s balením nalehko. Notebook, diář, krabička s obědem, kosmetická taštička a případný drobný nákup se nevlezou do každé trendy tašky. Prostorná kabelka je proto must have pro všechny ženy, které chtějí vypadat přes den stylově, ale zároveň mít za každé situace vše důležité neustále po ruce.

    Luxusní průmysl se vrací ke kořenům. Cílí jen na nejbohatší

    Poslední roky se zdálo, že se luxusní průmysl otevřel širšímu publiku. Značky se soustředily na zákazníky z řad Gen Z a na ty, kteří si chtěli jednou za čas dopřát kabelku nebo boty s ikonickým logem. Pravidla se však mění. Zpomalující trh a ochlazení poptávky přinutily módní domy přehodnotit strategii. Pozornost patří opět těm, pro něž luxus není jen občasným zážitkem, ale běžnou rutinou.

    Podzimní chmury zažene relax. Utečte do luxusních vinařských hotelů

    Konec léta nemusí nutně znamenat konec odpočinku. Pokud se obáváte podzimních chmur, zažeňte je perfektní dovolenou v jednom z nejlepších evropských vinařských hotelů. Nejen, že vás čeká relax daleko od rušných měst, přivítá vás také sklenka delikátního vína, a často i útulné prostory specializovaných spa a michelinských restaurací.

    Film Marty Supreme zpečetil trend 50. let. Z módy však nikdy nevyšel

    Klasická 50. léta a chystaný snímek Marty Supreme dokazují, že návraty do minulosti nikdy nevyjdou z trendu. Móda miluje nostalgii a uplynulé roky ukázaly, že retro vlnu lze vždy reinterpretovat. Trend „Eclectic Grandpa“ přinesl pletené svetry, široké kalhoty a dandy estetiku starosvětských dědečků. Styl tak otvírá dveře k hlubší inspiraci, a to i díky filmu s Timothée Chalamet.

    Cristiano Ronaldo překvapil zásnubním prstenem. Posouvá hranice luxusu

    O prstenu, kterým požádal Cristiano Ronaldo partnerku Georginu Rodríguez o ruku, mluví celý svět. Oválný diamant o váze až 45 karátů s odhadovanou hodnotou v milionech dolarů nejen symbolizuje jejich téměř desetiletou lásku, ale také posouvá hranice luxusu. Šperk vznikl v dílně španělského klenotníka Damaso Martínez.

    Znáte módní mistryni Sarah Burton? Značkám dává extrémní estetickou sílu

    Sarah Burton je módní fenomén, který působí téměř magicky. Umí přenášet tradici do přítomnosti s takovým citem, že zaujme odborníky i ty, kteří by jinak módní svět neřešili. Síla její práce nespočívá v efektních dozvucích, ale preciznosti, emocích a tajné alchymii mezi minulostí a budoucností. Nyní módní dům Givenchy nevěřícně sleduje, jaká tajemství vyplouvají z jejího rukopisu na povrch.

    Maison Margiela má první hvězdnou tvář. Značku oblékla Miley Cyrus

    Proslulý návrhář Martin Margiela postavil svůj módní dům na anonymitě. Vyhýbal se rozhovorům a po své smrti přenechal chod své společnosti neznámému týmu designérů. Také proto značka až dosud nikdy nenajala hvězdnou tvář. Zdá se ovšem, že doba se mění. První ambasadorkou Maison Margiela se stala Miley Cyrus.

    Krejčovská preciznost v hlavní roli. Phoebe Philo opět servíruje mistrovskou kolekci

    Na podzimní kolekce se vždy čeká s větším napětím než na letní. Collection C od Phoebe Philo tento pocit proměnila v čistou estetickou jistotu. Každý prvek nejnovější kolekce působí jako pečlivě zvolený důkaz toho, že textilní krása nevychází z maximalismu, ale z mistrovského zvládnutí detailu. Linie nového oblečení se pohybují v prostoru, kde se umně potkává ženskost s architektonickou přesností.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―