Více

    ― Reklama ―

    Nahradit Johna Galliano není pouze výzva. Je to pomyslný módní Everest. A přesto se návrhář Glenn Martens pustil do svého debutu u Maison Margiela s takovou grácií, jako by šlo o běžnou sezonní přehlídku. Přitom šlo o moment, který mohl dopadnout buď jako tragédie, nebo jako módní zázrak. A stalo se to druhé. 

    Belgický návrhář Glenn Martens, dosud spojený spíše s industriálně estetickým Dieselem a dekonstrukcí u Y/Project, vnesl do couture kolekce módního domu Maison Margiela temnou romantiku a znovuotevřel diskuzi o tom, co haute couture znamená. Je více než zajímavé pozorovat, jak někdo s tak silným rukopisem dokáže do řady vdechnout hybrid svého stylu a DNA značky.

    Maison Margiela jako pocta Belgii. Martense i Galliana naučila avantgardnímu vnímání

    Glenn Martens zvolil pro svůj první krok přesně to místo, kde se Martin Margiela se značkou v roce 2009 rozloučil, tedy bývalou pařížskou márnici v 19. obvodu. Místo s historií, a přitom bez lesku, což perfektně sedí ke kódu anonymity, na kterém značka vyrostla. Namísto přepychu zvolil surreálnost. Bludiště místností pokrytých papírovou imitací a barokních zdobností. A přesně taková byla i kolekce. Stála totiž na pomezí divadelnosti a hluboké melancholie.

    Jak jsme již zmínili, Glenn Martens zůstal věrný DNA značky, ale zároveň do ní vnesl svůj a pro brand nový rukopis. Tedy ten, jenž je posedlý strukturou, materiálem a neustálým zpochybňováním luxusu. Nešlo o haute couture, které by mělo oslnit bohaté klienty inovací nebo moderním twistem. Šlo o radikálně jiný pohled na to, co je vzácné. O proměnu nalezených kousků v umění. Hlavní společný jmenovatel Martense a Galliana je ovšem Belgie, odkud oba pochází. Cit pro teatrálnost tedy pochází z avantgardy proslulé Antverpské akademie.

    Wow efekt v každém modelu. Minimalismus zde nemá místo

    Kožené bundy se staly kabáty, interiérové textilie ožily jako korzetové šaty a plast byl zkrocen do podoby tvarovaných soch, připomínajících průsvitné brnění. Třetina kolekce totiž vznikla z recyklovaných materiálů, jako kdyby móda chtěla sama sebe přepsat. Protože, přiznejme si, že i když většina luxusních značek dbá na původ materiálu, nepoužívá tradičně v kolekcích ty recyklované.

    Zdroj: Maison Margiela

    Ačkoliv Martens miluje koncept, nikdy nezapomíná na siluetu. Drapérie z těžkého žerzeje, tylové šaty pokryté krajkou, zrcadly i peřím, každý look měl svou vnitřní logiku, ale i moment překvapení. Znovu se objevily masky, tedy ikonický kód Margiely, tentokrát z těžkého stříbra či pokryté krystaly. Nositel zaniká, outfit tak vypráví celý příběh sám.

    Zdroj: Maison Margiela

    Debutová kolekce nepotřebovala celebrity, aby fungovala. Nežádala ani virální momenty, okaté spolupráce, ani známé tváře na módním mole. Martens dokázal, že síla módy spočívá v řemesle, emocích a vyprávění, ne v tom, kdo ji nosí. Po dlouhé době jsme viděli kolekci, která si vystačila sama se sebou.

    Zdroje: WWD, Culted, BOF, Instagram, YouTube


    Autor článku:

    ― Reklama ―

    Úkol století? Převzít otěže po Gallianovi. Debut Glenna Martens u Maison Margiela

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Nahradit Johna Galliano není pouze výzva. Je to pomyslný módní Everest. A přesto se návrhář Glenn Martens pustil do svého debutu u Maison Margiela s takovou grácií, jako by šlo o běžnou sezonní přehlídku. Přitom šlo o moment, který mohl dopadnout buď jako tragédie, nebo jako módní zázrak. A stalo se to druhé. 

    - Reklama -

    Belgický návrhář Glenn Martens, dosud spojený spíše s industriálně estetickým Dieselem a dekonstrukcí u Y/Project, vnesl do couture kolekce módního domu Maison Margiela temnou romantiku a znovuotevřel diskuzi o tom, co haute couture znamená. Je více než zajímavé pozorovat, jak někdo s tak silným rukopisem dokáže do řady vdechnout hybrid svého stylu a DNA značky.

    Maison Margiela jako pocta Belgii. Martense i Galliana naučila avantgardnímu vnímání

    Glenn Martens zvolil pro svůj první krok přesně to místo, kde se Martin Margiela se značkou v roce 2009 rozloučil, tedy bývalou pařížskou márnici v 19. obvodu. Místo s historií, a přitom bez lesku, což perfektně sedí ke kódu anonymity, na kterém značka vyrostla. Namísto přepychu zvolil surreálnost. Bludiště místností pokrytých papírovou imitací a barokních zdobností. A přesně taková byla i kolekce. Stála totiž na pomezí divadelnosti a hluboké melancholie.

    Jak jsme již zmínili, Glenn Martens zůstal věrný DNA značky, ale zároveň do ní vnesl svůj a pro brand nový rukopis. Tedy ten, jenž je posedlý strukturou, materiálem a neustálým zpochybňováním luxusu. Nešlo o haute couture, které by mělo oslnit bohaté klienty inovací nebo moderním twistem. Šlo o radikálně jiný pohled na to, co je vzácné. O proměnu nalezených kousků v umění. Hlavní společný jmenovatel Martense a Galliana je ovšem Belgie, odkud oba pochází. Cit pro teatrálnost tedy pochází z avantgardy proslulé Antverpské akademie.

    - Reklama -

    Wow efekt v každém modelu. Minimalismus zde nemá místo

    Kožené bundy se staly kabáty, interiérové textilie ožily jako korzetové šaty a plast byl zkrocen do podoby tvarovaných soch, připomínajících průsvitné brnění. Třetina kolekce totiž vznikla z recyklovaných materiálů, jako kdyby móda chtěla sama sebe přepsat. Protože, přiznejme si, že i když většina luxusních značek dbá na původ materiálu, nepoužívá tradičně v kolekcích ty recyklované.

    Zdroj: Maison Margiela

    Ačkoliv Martens miluje koncept, nikdy nezapomíná na siluetu. Drapérie z těžkého žerzeje, tylové šaty pokryté krajkou, zrcadly i peřím, každý look měl svou vnitřní logiku, ale i moment překvapení. Znovu se objevily masky, tedy ikonický kód Margiely, tentokrát z těžkého stříbra či pokryté krystaly. Nositel zaniká, outfit tak vypráví celý příběh sám.

    Zdroj: Maison Margiela

    Debutová kolekce nepotřebovala celebrity, aby fungovala. Nežádala ani virální momenty, okaté spolupráce, ani známé tváře na módním mole. Martens dokázal, že síla módy spočívá v řemesle, emocích a vyprávění, ne v tom, kdo ji nosí. Po dlouhé době jsme viděli kolekci, která si vystačila sama se sebou.

    Zdroje: WWD, Culted, BOF, Instagram, YouTube


    ― Reklama ―

    Karlovarský festival je pryč. Který z filmů musíte rozhodně vidět?

    Stihnout všechny snímky, které za to stojí, je na festivalu v Karlových Varech nemožné. Letošní ročník ovládl film Sbormistr, inspirovaný kauzou zneužívání dívek v pěveckém souboru. A oprávněně. Až ho vstřebáte, nabízíme zcela subjektivní seznam dalších snímků, které považujeme za top tvorbu letošní sezóny filmového festivalu.

    Móda v kostce: Marc Jacobs slaví kabelku Cristina a Jil Sander vítá novou éru

    Marc Jacobs vydal speciální kampaň ke své nejnovější "it" kabelce Cristina. Značka Jil Sander zveřejnila první dílo nového kreativního ředitele Simona Bellotti, tedy speciální video. Crocs a Touchland představují virální přívěsek a Chanel míří do New Yorku, kde v prosinci odhalí svou řadu Métiers d'Art. Paříž přivítá výstavu o díle Virgila Abloh.

    Podpora žen od Keni po Koreu. Women@Dior a UNESCO plní sny po celém světě

    Program Women@Dior, který vznikl ve spolupráci módního domu Dior s organizací UNESCO, letos oslavil pět let existence. Na konferenci v Paříži minulý týden představil pět inspirativních projektů mladých nadaných žen z různých koutů světa. V Keni vzniká AI chatbot pomáhající ženám s finanční gramotností, Korea vítá digitální slovník měnící genderové stereotypy a v Nepálu oživují nevidomí mentoři výrobu vonných tyčinek.

    Léto slaví další nostalgický návrat. Tankinis jsou opět trendy

    Další z dávno zapomenutých módních kousků slaví nově získanou slávu. Mezi plavkami totiž letos zazáří také takzvané tankinis. Jedná se o plavky připomínající klasický tank top, neboli tílko. Oblíbené jsou v kombinaci nejen s klasickými kalhotkovými plavkami, ale také "boy shorts". Nostalgie nás zkrátka letos pohltila a nehodlá se jen tak pustit.

    Staňte se ledovou královnou. TikTok pohltila nová beauty obsese

    Nejnovější beauty trend z TikToku dorazil na scénu v pravý čas. Pro horká letní rána je totiž jako stvořený. Uživatelé sociální sítě si v posledních týdnech zamilovali ledování obličeje. Rituál vyzdvihují nejen pro jeho cenovou dostupnost, ale také slibované účinky, jako je snížení zarudnutí, zmenšení pórů a získání přirozeného "glow" efektu.

    O krok napřed. Jaké trendy definují pánský šatník léta roku 2026?

    I když módní svět v současnosti pohltil Pařížský haute couture week, ještě nedávno upíral svůj zrak na nejnovější přehlídky pánské módy. Luxusní značky totiž nedávno představily svou vizi pánského šatníku pro jaro a léto roku 2026. Již nyní lze proto vypozorovat poutavé trendy, které vytváří červenou nit napříč všemi představenými kolekcemi.

    Bulgari chystá luxusní upgrade. Otevře ostrovní resort v Abú Dhabí

    Módní dům Bulgari hodlá rozšířit své portfolio luxusních hotelů. Oznámil totiž plány na vybudování ostrovního resortu v Abú Dhabí, a to do roku 2030. Jeho součástí má být nejen obrovský hotel, ale také soukromé vily a rezidenční sídla. Chybět nebudou ani soukromé pláže, michelinské restaurace a plesový sál s výhledem na nedaleké velkoměsto.

    Kosmetické receptury inspirované herbářem. Pečující kosmetiku ovládají bylinky

    Bylinky nejsou jen základem čajových směsí, ale i hlavní ingrediencí moderní péče o pleť. Levandule, heřmánek nebo například měsíček lékařský se ze zahrádek přesunuly do laboratoří a staly se nedílnou součástí luxusní kosmetiky. Zklidňují, hydratují a regenerují. Díky svým účinkům tak kralují složení produktů pro všechny typy pleti.

    Pánská tanga a queer svůdnost. To jsou společní jmenovatelé Ludovic de Saint Sernin

    Asi 50 let poté, co rakouský vizionář Rudi Gernreich vymyslel pánská i dámská tanga, a to jako nenápadné řešení tehdy nově zakázaných nudapláží v Kalifornii, si jejich nejodvážnější podoba říká opět o pozornost. Návrhář Ludovic de Saint Sernin, který se už několik sezón nebojí hladit módu po ostré hraně erotiky, křísí plavkovou řadu a letošní léto věnuje klukům v těch nejmenších střizích, jaké si umíte představit.

    Pitbull jako ultimátní „guilty pleasure“. Postfeminismus mu objektivizaci žen odpouští

    Záběry z Pitbullových koncertů a fanynky převlečené za oblíbeného umělce v posledních týdnech zaplnily nejednu „for you page“ na sociálních sítích. Často jde o ženy, které se považují za feministky, ale přesto s Pitbullem nadšeně zpívají texty, jež ženy objektivizují. Do popředí totiž vstupuje moderní postfeminismus, dle něhož mají ženy ve svých rukou moc a schopnost kritického myšlení.

    Haute couture week pokračuje. Očekávané návrhy odhalil Chanel i Giorgio Armani

    Pařížský haute couture týden módy je v plném proudu. Očekávanou kolekci pro letošní podzim a zimu představil rovněž módní dům Chanel. Jednalo se o poslední přehlídku z dílny designového studia, které až do října zastupuje nového kreativního ředitele, Matthieu Blazy. Svou řadu odhalil také Giorgio Armani, jenž se ovšem na show nemohl dostavit.

    Léto po stopách luxusu. Známé značky lákají na prázdninové pop-upy

    Největší módní domy v létě opouští své "rodné" země a putují do vysněných prázdninových destinací. Pohodlně se usazují na plážích v Itálii, Španělsku i daleké Asii. Zákazníky tradičně lákají na dočasné pop-upy, nabízející závan vytříbeného luxusu. Značky jako Dior, Jacquemus, Burberry či J.Crew letos přichystaly speciální kolekce i letní zážitky.

    Prostřete hostům léto. Sluneční paprsky žádají hravý jídelní stůl

    Sluncem nasycené měsíce volají po hravosti, která žádnému jinému ročnímu období nesedne tak nenuceně jako právě létu. Chuť povolit naše hranice a poddat se téměř dětské naivitě prostupuje nejen do našich šatníků či make-up taštiček, ale i do naší domácnosti. Prostřete si letos stůl, který perfektně zachytí nezaměnitelnou atmosféru léta.

    Pařížský haute couture week je zpět. Zahájil ho Schiaparelli a Iris Van Herpen

    Paříž v pondělí přivítala další ze svých exkluzivních haute couture týdnů módy. Odstartovala ho přehlídka z dílny Schiaparelli, která dle návrháře Daniela Roseberry představovala konec jedné kapitoly známé značky. Módní dům Iris Van Herpen pro změnu překvapil návrhy připomínajícími podmořský svět. Součástí jedné z rób se dokonce staly živé řasy.

    Co spojuje Rihannu, holuby a zeleninu? Zásadní momenty Jonathana Anderson

    Málokdo dnes v módě překvapuje tak rafinovaně jako Jonathan Anderson. Irský návrhář, jenž opustil Loewe a přechází do čela módního impéria Dior, za sebou zanechává sbírku momentů, které se vryly do paměti módních fanoušků i internetu. Jeho tvorba je plná ironie, symboliky a balancování mezi uměním a nositelností. Právě to dělá Andersona jedním z nejzásadnějších návrhářů poslední dekády.

    Michael Rider vstoupil do záře reflektorů. Odhalil debut pro Celine

    Další ze slavných módních domů se dočkal nové kapitoly. Nový kreativní ředitel Celine, Michael Rider, odhalil v neděli odpoledne svou debutovou kolekci. Umně v ní spojil tradici značky, její předchozí éry i špetku vlastního stylu. Jedná se o vydařený začátek návrháře, který pro společnost pracoval již dříve, a to pod taktovkou ikonické Phoebe Philo.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―