Více

    ― Reklama ―

    Již od loňského roku zažívala módní scéna zdánlivě nekončící změny ve vedení nejznámějších módních značek. Netrpělivé sledování dlouho očekávaných novinek je však u konce. Většina z dříve uvolněných vedoucích pozic byla tedy úspěšně zaplněna. Nelze si ovšem nevšimnout, že na vysněných módních trůnech chybí hlavně ženy.

    Módní dům Dior uzavřel minulý týden svým dlouho očekávaným oznámením několikaměsíční kolotoč výměny designérů ve vedoucích pozicích nejslavnějších světových značek. Potvrdil totiž spekulace o tom, že Jonathan Anderson převezme nejen pánské, ale i dámské a haute couture kolekce. Učinil tak tečku za nespočtem změn, které již od začátku loňského roku definovaly módní scénu.

    Své místo kreativní ředitelky u jednoho z nejvlivnějších módních domů tak opustila Maria Grazia Chiuri, ale také návrhář Kim Jones. Nové vedení očekává rovněž Gucci, který se rozloučil se Sabatem de Sarno a nabídl volný trůn Demnu Gvasalia. Rovněž Chanel dal sbohem Virginii Viard, již pro změnu nahradí Matthieu Blazy. Výčet změn by mohl pokračovat, jedno by však zůstalo stejné.

    Zdroj: Profimedia

    Téměř všechny volné pozice největších módních značek totiž obsadili muži. Výjimkou je pouze Sarah Burton, jež v současnosti vládne Givenchy. Z vedoucích rolí naopak odešly již zmiňované návrhářky, ale také Donatella Versace, která své místo přenechala mladému designérovi Dariu Vitale. Zdá se tak, že současnou módní scénu čím dál jasněji definuje pánská nadvláda.

    Ženy nahlíží na módu odlišně. Nabízí speciální propojení se zákaznicemi

    Důvodů pro nedostatek žen v módním oboru může být hned několik. Vedení módních značek zahájila přes rok trvající změny především kvůli dlouhodobě klesajícím prodejům. Dává smysl, že se ve svém pátrání po pomyslném zachránci obrátí spíše na rostoucí hvězdy, často z řad návrhářů, než na teprve začínající návrhářky. Zmíněné designérky přitom ustály hned několik výzev.

    Například Virginie Viard nebo Maria Grazia Chiuri stály v čele Chanel a Dior ve chvílích globální pandemie a s ní spojeným propadem poptávky. Módnímu světu tak dokázaly, že stojí za to do nich investovat. Přesto jsou to nyní právě ony, které z vedoucích pozic odešly. Nutno ovšem podotknout, že některé návrhářky na trůnech stále zůstávají, kromě Sarah Burton je to například Miuccia Prada.

    Mezi další šéfky vlivných módních domů patří Chemena Kamali, vedoucí Chloé, Louise Trotter, nově kralující Bottega Veneta, nebo Silvia Venturini Fendi ze stejnojmenné značky. Přesto existuje mnohem delší výčet značek, které si za své vládce vybraly z řad návrhářů. Ženy přitom nahlížejí na módu, často vytvářenou právě pro ženy, odlišným způsobem, kterému stojí za to dát šanci.

    Zdroje: The Business of Fashion, W Magazine, Tatler, YouTube, Instagram

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Designerský kolotoč změn je u konce. Z korunování však vynechal ženy

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Již od loňského roku zažívala módní scéna zdánlivě nekončící změny ve vedení nejznámějších módních značek. Netrpělivé sledování dlouho očekávaných novinek je však u konce. Většina z dříve uvolněných vedoucích pozic byla tedy úspěšně zaplněna. Nelze si ovšem nevšimnout, že na vysněných módních trůnech chybí hlavně ženy.

    - Reklama -

    Módní dům Dior uzavřel minulý týden svým dlouho očekávaným oznámením několikaměsíční kolotoč výměny designérů ve vedoucích pozicích nejslavnějších světových značek. Potvrdil totiž spekulace o tom, že Jonathan Anderson převezme nejen pánské, ale i dámské a haute couture kolekce. Učinil tak tečku za nespočtem změn, které již od začátku loňského roku definovaly módní scénu.

    Své místo kreativní ředitelky u jednoho z nejvlivnějších módních domů tak opustila Maria Grazia Chiuri, ale také návrhář Kim Jones. Nové vedení očekává rovněž Gucci, který se rozloučil se Sabatem de Sarno a nabídl volný trůn Demnu Gvasalia. Rovněž Chanel dal sbohem Virginii Viard, již pro změnu nahradí Matthieu Blazy. Výčet změn by mohl pokračovat, jedno by však zůstalo stejné.

    Zdroj: Profimedia

    - Reklama -

    Téměř všechny volné pozice největších módních značek totiž obsadili muži. Výjimkou je pouze Sarah Burton, jež v současnosti vládne Givenchy. Z vedoucích rolí naopak odešly již zmiňované návrhářky, ale také Donatella Versace, která své místo přenechala mladému designérovi Dariu Vitale. Zdá se tak, že současnou módní scénu čím dál jasněji definuje pánská nadvláda.

    Ženy nahlíží na módu odlišně. Nabízí speciální propojení se zákaznicemi

    Důvodů pro nedostatek žen v módním oboru může být hned několik. Vedení módních značek zahájila přes rok trvající změny především kvůli dlouhodobě klesajícím prodejům. Dává smysl, že se ve svém pátrání po pomyslném zachránci obrátí spíše na rostoucí hvězdy, často z řad návrhářů, než na teprve začínající návrhářky. Zmíněné designérky přitom ustály hned několik výzev.

    Například Virginie Viard nebo Maria Grazia Chiuri stály v čele Chanel a Dior ve chvílích globální pandemie a s ní spojeným propadem poptávky. Módnímu světu tak dokázaly, že stojí za to do nich investovat. Přesto jsou to nyní právě ony, které z vedoucích pozic odešly. Nutno ovšem podotknout, že některé návrhářky na trůnech stále zůstávají, kromě Sarah Burton je to například Miuccia Prada.

    Mezi další šéfky vlivných módních domů patří Chemena Kamali, vedoucí Chloé, Louise Trotter, nově kralující Bottega Veneta, nebo Silvia Venturini Fendi ze stejnojmenné značky. Přesto existuje mnohem delší výčet značek, které si za své vládce vybraly z řad návrhářů. Ženy přitom nahlížejí na módu, často vytvářenou právě pro ženy, odlišným způsobem, kterému stojí za to dát šanci.

    Zdroje: The Business of Fashion, W Magazine, Tatler, YouTube, Instagram

    ― Reklama ―

    Do kin dorazil nový milostný trojúhelník. Film Materialists oživil rom-com

    Na filmová plátna se vrací klasický "devadesátkový" rom-com. Moderní punc a chybějící spletitost mu vtiskla režisérka Celine Song. Do kin uvádí snímek Materialists, ve kterém září Dakota Johnson, Chris Evans a Pedro Pascal. Jejich milostný trojúhelník perfektně vystihuje moderní podobu randění a hledání lásky, z nichž romance již dávno vyprchala.

    Gustaf Westman daroval Mercedesu pastelovou duši. Model CLA obohatil i o stan

    Když se řekne ikona skandinávského designu, vybaví se vám možná nábytek nebo interiéry s nádechem minimalismu. Ale Gustaf Westman, švédský mistr hravých proporcí, právě rozbil další klišé. Ve spolupráci s Mercedes-Benz totiž přetvořil model CLA do podoby, kterou automobilový svět ještě nezažil, a která se u automobilky jednoznačně stane dominantou roku 2025.

    Móda v kostce: Gigi Hadid nasadí Moon Boot a Louis Vuitton vítá Real Madrid

    Konec týdne přinesl nečekané novinky. Modelka Gigi Hadid hodlá skrze svou značku Guest in Residence spolupracovat s Moon Boot. Návrhář Haider Ackermann odhalil speciální kolekci pro Canada Goose a Louis Vuitton odstartoval partnerství s Real Madrid. Společnost L'Oréal vydá novou udržitelnou kampaň a Zegna představil kolekci pro léto 2026.

    Chanel odhalil recyklační program Nevold. Na vyřešení nadprodukce však nestačí

    Módní dům Chanel učinil krok směrem k udržitelnější budoucnosti. Představil komplexní recyklační program Nevold, zaměřený na efektivní zpracování textilního odpadu, nevyužitých materiálů a neprodaného zboží. Pro Chanel představuje řešení, jak bojovat s nedostatkem vzácných materiálů, jako je kašmír, hedvábí a kůže. Kritici ale namítají, že recyklace nevyřeší největší problém módního světa, tedy nadprodukci.

    Maximalismus pronikl i do botníku. Léto definují hravé přívěsky

    Blížící se léto přináší řadu hravých trendů. Jejich společným jmenovatelem je maximalismus, který módní scénu dobývá již od začátku roku. Tentokrát se probojoval i do botníku. Hravé přívěsky, dosud zdobící pouze kabelky všech velikostí a tvarů, přesídlily rovněž na obuv. Za své je přijaly módní značky jako Coach, Miu Miu nebo Prada.

    Slibný relax neskrývá jen moře. Objevte taje evropských spa hotelů

    Blížící se sluncem nasycené dny lákají na vytouženou dovolenou. Šumící moře, písečné pláže a dlážděné ulice přímořských měst evokují vysněný relax. Za opravdovým odpočinkem ale nemusíte vycestovat na vzdálené pláže. Dopřejte si prázdninový oddech v jednom z nejluxusnějších evropských spa hotelů, ukrývajících vířivky, sauny i speciální procedury.

    Bottega Veneta vzdává hold ikonickému vzoru. Intrecciato slaví 50 let

    Slavný propletený vzor intrecciato patří mezi nejvíce klasické prvky tichého luxusu. Zároveň slouží jako okamžité poznávací znamení jedné z nejúspěšnějších italských značek, Bottega Veneta. Společnost letos vzdává svému ikonickému detailu hold, jelikož slaví 50 let. Představila proto speciální kampaň, založenou na významu tradičního řemesla.

    Seriál Sirens vypráví skrze módu. Jeho kostýmy prozrazují tajemství děje

    Po úspěšném seriálu White Lotus nastupují na scénu nové projekty, rovněž stavějící na tematice nejbohatších vrstev společnosti a jejich následné kritice. Podobný příběh se rozhodl vyprávět i nový mini seriál Sirens, lákající především na svůj svižný děj. Ten skvěle doplňují také kostýmy, které hravě napovídají, kam postavy nenávratně směřují.

    Fermentace ve světě kosmetiky? Slibuje vyšší účinnost skin care

    Zatímco svět gurmánů termín fermentace spojuje se sklenicí kimchi nebo kefíru, kosmetický průmysl ho povyšuje na novou úroveň. Bakteriální proces, jenž zajišťuje přeměnu složek do lépe vstřebatelné podoby, se vkrádá do složení pleťových produktů. Fermentované ingredience slibují intenzivnější účinnost a šetrnější působení. Trend, který zní jako výstřelek, vychází z letitých tradic východní medicíny.

    Módní značky hledí vpřed. Nabízí resort kolekce pro jaro 2026

    Speciální cruise a resort řady fungují jako pomyslný most mezi hlavními ready-to-wear kolekcemi. Zatímco největší módní domy na jejich počest pořádají speciální přehlídky, ostatní luxusní značky zůstávají u kampaní. Řada z nich proto nedávno odhalila nejnovější návrhy pro jaro příštího roku. Inspiraci čerpají z historie, tarot karet, Paříže či módy 90. let.

    Pozor na Labubu bez certifikace. Z roztomilého plyšáčka se stává toxický démon

    Když se na trhu objeví nová kultovní senzace, málokdy se někdo ptá, co za sebou zanechá. Labubu, postavička původně určená pro sběratele umění a designu, se během chvíle přetavila v lavinu napodobenin, zaplavující mezinárodní trh. V Česku se s těmito "fejky" setkáváme v podobě plyšáků, přívěsků na klíče či obalů na mobil. Všechny ale něco spojuje. Zcela chybějící informace o výrobci, složení a bezpečnosti.

    Luxus má nový symbol. Trendy pánské hodinky zmenšují ciferník

    Už dávno jsou pryč doby, kdy stylový pánský outfit musely podtrhnout maximalistické blyštivé hodinky. Luxus nyní mluví jiným jazykem. Mezi stereotypicky maskulinní modely pronikly nové trendy kousky. Na rozdíl od jejich předchůdců je zdobí menší ciferník, připomínající spíše dámské hodinky. Do svých looků už je zařadila nejedná pánská módní ikona.

    Móda v kostce: Roberto Coin má novou tvář a Balenciaga vítá jaro 2026

    Herečka Dakota Johnson je nejnovější ambasadorkou značky Roberto Coin. Tommy Hilfiger mezitím uzavřel spolupráci s hercem Damson Idris, a to pro speciální řadu inspirovanou F1. Módní dům Balenciaga odhalil resort kolekci pro jaro 2026 a Chanel představil sadu šperků Reach for the Stars. Victoria Beckham pak získala vlastní Netflix show.

    Léto korunovalo plavky roku. Zazáří asymetrické jednodílné kousky

    Každé letní období má své favority, definující slunečními paprsky protkané dny. Letošním vládcem plážových trendů se jednoznačně stávají jednoduché, elegantní, ale přesto svůdné plavky. Jedná se o jednodílné asymetrické modely na jedno rameno. Nejen, že skvěle vystihnou jakoukoli postavu, představují perfektní nadčasovou volbu.

    Paříž očekává změny. Týden haute couture módy mění své obrysy

    Pařížský týden haute couture módy zažívá letos velké změny. Důvodem je zdánlivě nekončící kolotoč přesouvajících se kreativních ředitelů nejslavnějších módních domů. Na očekávané události tak bude chybět Dior, Jean Paul Gaultier a Valentino. Svůj debut naopak představí Glenn Martens pro Maison Margiela a Demna Gvasalia dá sbohem Balenciaga.

    Maria Grazia Chiuri nenabídla jen eleganci. Dior přinesla aktivní feminismus

    Maria Grazia Chiuri sice oblékala ženy do tylu, saténu a ikonických prvků, její skutečný přínos značce Dior však leží jinde. Ve způsobu, jakým do přehlídek vetkala sociální uvědomění. Článek proto nevypráví o tom, jakou krajku použila ve své poslední show. Je o tom, jak módu jako jedna z mála proměnila ve feministický nástroj. A jak její návrhy opakovaně zdůrazňovaly, že silueta nestačí. Je třeba i silný postoj.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―