Více

    ― Reklama ―

    Slavný propletený vzor intrecciato patří mezi nejvíce klasické prvky tichého luxusu. Zároveň slouží jako okamžité poznávací znamení jedné z nejúspěšnějších italských značek, Bottega Veneta. Společnost letos vzdává svému ikonickému detailu hold, jelikož slaví 50 let. Představila proto speciální kampaň, založenou na významu tradičního řemesla.

    Intrecciato není pouze vzor, ale symbol hodnot, které italská značka Bottega Veneta zastává. Přesně to se snaží společnost ukázat ve své nejnovější kampani s názvem Craft is Our Language, tedy Řemeslo je náš jazyk. Vydala ji při příležitosti 50. výročí slavného detailu, který vznikl v roce 1975. Zachycuje v ní slavné osobnosti a přátele módního domu, ale i propletené ruce a různá gesta.

    Ta mají symbolizovat samotný pletený vzor, ale také vzájemnou propojenost, která vzniká právě díky tradičnímu řemeslu a kreativitě, stojící v srdci Bottega Veneta. „Vnímáme intrecciato nejen jako techniku, ale jako metaforu,“ prohlásili zástupci značky. Reprezentovat má spolupráci a kolektivního ducha, které společností prostupují. Zároveň se jedná o odkaz na knihu Bruna Munari.

    Zdroj: Bottega Veneta

    Designér totiž vydal knihu s názvem Supplemento al Dizionario Italiano, tedy podrobnou studii typických italských gest. Kampaň tak zároveň uctívá italské kořeny značky. Objevují se v ní slavné osobnosti ze světa filmu, umění, literatury, hudby nebo sportu. Každý z nich zároveň oblékl intrecciato v podobě ikonického doplňku nebo klasického kousku z módních archivů Bottega Veneta.

    Na slávu musel intrecciato čekat. Pařížští kupci vzor odmítali

    Intrecciato vytvořil jeden ze zakladatelů značky, Renzo Zengiaro. Bottega Veneta založil ve městě Vicenza spolu s Michelem Taddei v roce 1966. V 70. letech začal zpracovávat kůži typickou pro tamní region, Veneto. Ta je díky své tenké struktuře ideální pro pletení a často se používala na výrobu rukavic nebo bot. Na slávu si ale nyní již ikonický vzor musel počkat. Zákazníci ho zpočátku odmítali.

    Například pařížští kupci ho přirovnávali ke slaměným taškám. Vzor si ovšem našel zájemce v Japonsku a Spojených státech amerických. Postupně tak vyšplhal po žebříčku trendů, až se stal nejznámějším symbolem značky. Bottega Veneta plánuje letos vydat ještě druhou kampaň a také speciální knihu. Sloužit má jako jistý slovník, zachycující jazyk, řemeslo, ale i hodnoty módního domu.

    Zdroje: The Fashion Network, Hypebeast, Hypebae, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Bottega Veneta vzdává hold ikonickému vzoru. Intrecciato slaví 50 let

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Slavný propletený vzor intrecciato patří mezi nejvíce klasické prvky tichého luxusu. Zároveň slouží jako okamžité poznávací znamení jedné z nejúspěšnějších italských značek, Bottega Veneta. Společnost letos vzdává svému ikonickému detailu hold, jelikož slaví 50 let. Představila proto speciální kampaň, založenou na významu tradičního řemesla.

    - Reklama -

    Intrecciato není pouze vzor, ale symbol hodnot, které italská značka Bottega Veneta zastává. Přesně to se snaží společnost ukázat ve své nejnovější kampani s názvem Craft is Our Language, tedy Řemeslo je náš jazyk. Vydala ji při příležitosti 50. výročí slavného detailu, který vznikl v roce 1975. Zachycuje v ní slavné osobnosti a přátele módního domu, ale i propletené ruce a různá gesta.

    Ta mají symbolizovat samotný pletený vzor, ale také vzájemnou propojenost, která vzniká právě díky tradičnímu řemeslu a kreativitě, stojící v srdci Bottega Veneta. „Vnímáme intrecciato nejen jako techniku, ale jako metaforu,“ prohlásili zástupci značky. Reprezentovat má spolupráci a kolektivního ducha, které společností prostupují. Zároveň se jedná o odkaz na knihu Bruna Munari.

    Zdroj: Bottega Veneta

    - Reklama -

    Designér totiž vydal knihu s názvem Supplemento al Dizionario Italiano, tedy podrobnou studii typických italských gest. Kampaň tak zároveň uctívá italské kořeny značky. Objevují se v ní slavné osobnosti ze světa filmu, umění, literatury, hudby nebo sportu. Každý z nich zároveň oblékl intrecciato v podobě ikonického doplňku nebo klasického kousku z módních archivů Bottega Veneta.

    Na slávu musel intrecciato čekat. Pařížští kupci vzor odmítali

    Intrecciato vytvořil jeden ze zakladatelů značky, Renzo Zengiaro. Bottega Veneta založil ve městě Vicenza spolu s Michelem Taddei v roce 1966. V 70. letech začal zpracovávat kůži typickou pro tamní region, Veneto. Ta je díky své tenké struktuře ideální pro pletení a často se používala na výrobu rukavic nebo bot. Na slávu si ale nyní již ikonický vzor musel počkat. Zákazníci ho zpočátku odmítali.

    Například pařížští kupci ho přirovnávali ke slaměným taškám. Vzor si ovšem našel zájemce v Japonsku a Spojených státech amerických. Postupně tak vyšplhal po žebříčku trendů, až se stal nejznámějším symbolem značky. Bottega Veneta plánuje letos vydat ještě druhou kampaň a také speciální knihu. Sloužit má jako jistý slovník, zachycující jazyk, řemeslo, ale i hodnoty módního domu.

    Zdroje: The Fashion Network, Hypebeast, Hypebae, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Maximalismus pronikl i do botníku. Léto definují hravé přívěsky

    Blížící se léto přináší řadu hravých trendů. Jejich společným jmenovatelem je maximalismus, který módní scénu dobývá již od začátku roku. Tentokrát se probojoval i do botníku. Hravé přívěsky, dosud zdobící pouze kabelky všech velikostí a tvarů, přesídlily rovněž na obuv. Za své je přijaly módní značky jako Coach, Miu Miu nebo Prada.

    Slibný relax neskrývá jen moře. Objevte taje evropských spa hotelů

    Blížící se sluncem nasycené dny lákají na vytouženou dovolenou. Šumící moře, písečné pláže a dlážděné ulice přímořských měst evokují vysněný relax. Za opravdovým odpočinkem ale nemusíte vycestovat na vzdálené pláže. Dopřejte si prázdninový oddech v jednom z nejluxusnějších evropských spa hotelů, ukrývajících vířivky, sauny i speciální procedury.

    Seriál Sirens vypráví skrze módu. Jeho kostýmy prozrazují tajemství děje

    Po úspěšném seriálu White Lotus nastupují na scénu nové projekty, rovněž stavějící na tematice nejbohatších vrstev společnosti a jejich následné kritice. Podobný příběh se rozhodl vyprávět i nový mini seriál Sirens, lákající především na svůj svižný děj. Ten skvěle doplňují také kostýmy, které hravě napovídají, kam postavy nenávratně směřují.

    Fermentace ve světě kosmetiky? Slibuje vyšší účinnost skin care

    Zatímco svět gurmánů termín fermentace spojuje se sklenicí kimchi nebo kefíru, kosmetický průmysl ho povyšuje na novou úroveň. Bakteriální proces, jenž zajišťuje přeměnu složek do lépe vstřebatelné podoby, se vkrádá do složení pleťových produktů. Fermentované ingredience slibují intenzivnější účinnost a šetrnější působení. Trend, který zní jako výstřelek, vychází z letitých tradic východní medicíny.

    Zážitky on, hlava off. Luxusní offline dovolená zařídí mentální očistu

    Dovolená je světlým momentem života každého z nás. V posledních letech se ale často poddává pracovním záležitostem. Populární je nyní proto takzvaná offline dovolená, kterou věnujete specificky digitálnímu detoxu. Luxusní dovolenková místa tak často nemají telefon ani Wi-Fi, zato nabídnou ticho, klid a úlevu od neustálého mentálního shonu.

    Cannes přinesl nečekanou módní ikonu. Letos překvapil Alexander Skarsgård

    Letošní filmový festival v Cannes nabídl nespočet dechberoucích outfitů, a to navzdory novému a přísnějšímu dresscodu. Mezi módní ikony červeného koberce se nečekaně zařadil také švédský herec Alexander Skarsgård. Slavnostní události se účastnil poprvé, rozhodně ale zanechal značný dojem. Sociální sítě explodovaly jeho hravými outfity.

    It-girl Formule 1. Alexandra Saint Mleux vnáší do paddocku ladnou eleganci

    Možná ji znáte z televizních záběrů, jak fandí svému příteli Charlesovi Leclerc, tedy jezdci Formule 1 z týmu Ferrari. Jedno je ale jisté, Alexandra Saint Mleux se zbavuje pouhé nálepky „přítelkyně“ a buduje si vlastní osobní značku i mimo svět F1. Díky nezaměnitelnému stylu si získala příznivce zejména v módních kruzích a na sociálních sítích.

    Dior potvrdil nevyhnutelné. Maria Grazia Chiuri po devíti letech odchází

    Módní scéna se ve čtvrtek konečně dočkala zprávy, kterou již několik měsíců očekávala. Zástupci Dior oznámili oficiální odchod kreativní ředitelky dámských kolekcí Marie Grazie Chiuri. Návrhářka opustí slavný módní dům po devíti letech. Do historie se zapsala především díky svým feministickým kolekcím. Prozatím není jasné, kdo ji v pozici nahradí.

    Burberry otevře vlastní galerii. Dočkáme se jí v roce 2027

    Britská módní značka Burberry spojila síly s prestižním londýnským muzeem Victoria and Albert Museum a v roce 2027 tak představí vlastní galerii. Projekt, který přetvoří stávající Fashion Gallery na zcela nový výstavní prostor s názvem The Burberry Gallery, je považován za významný krok nejen pro britskou kulturu, ale i pro samotný brand Burberry, jenž se snaží znovu upevnit svou pozici na trhu luxusní módy.

    Jacquemus odstartoval léto. V Monte Carlu láká na speciální Beach Club

    S létem je ve světě módy neodlučitelně spjatá řada pop-upů a speciálních eventů pořádaných nejluxusnějšími značkami. Mezi pomyslné krále podobných akcí patří módní dům Jacquemus. Již několik let odhalí každé letní období speciální butik i plážový set-up. Jinak tomu není ani letos, společnost tentokrát odstartovala léto v Monte Carlu.

    Second hand už není plán B. Jeho trh roste rychleji než inflace

    Ještě nedávno byl second hand doménou těch, kteří chtěli ušetřit, nebo se oblékali „trochu jinak“. Dnes se z něj stává plnohodnotný módní proud. Podle aktuálního ThredUp Resale Reportu čeká trh s oblečením z druhé ruky velká budoucnost. Za pět let má dosáhnout hodnoty 367 miliard dolarů. Pro představu, to je vyšší číslo než představuje módní průmysl Itálie. A kdo za tímhle růstem stojí? Jednoznačně generace Z.

    Letní trendy se hlásí o slovo. Otevřete jim dveře svého šatníku

    Sluncem protkané dny se blíží mílovými kroky, a proto není na co čekat. O naši pozornost začínají bojovat letošní letní trendy. Některé však mohou být trochu oříšek. Nebojte se přesto otevřít jim dveře svého šatníku, uvidíte, že si v něm snadno najdou své právoplatné místo. Stačí je zkombinovat se správným doplňkem či ladícími nadčasovými kousky.

    Mezi elegancí a ideologií. Když Chanel špehovala pro Říši a Boss šil uniformy SS

    Když procházíte butiky Chanel nebo listujete kampaněmi Hugo Boss, málokdy si vzpomenete na chvíle, kdy se značky zapletly s jedním z nejtemnějších režimů 20. století. Zatímco Coco Chanel za války špehovala v pařížském hotelu Ritz pro nacistickou rozvědku, Hugo Boss oblékal příslušníky SS do pečlivě střižených uniforem. Luxus a moc se propojily s ideologií, která měla devastující následky pro celý svět.

    Dior cruise kolekce vzdala hold Římu. Do návrhů vetkala jeho historii

    Kreativní ředitelka Dior Maria Grazia Chiuri se s cruise kolekcí pro rok 2026 navrátila domů. Přehlídku totiž tentokrát odhalila ve svém rodném Římě. Návrhy proto řádně poctila jeho bohatou historii. Zaměřila se ale také na jeho stopu ve světě filmu. Výsledkem se stala jedna z jejích dosud nejpovedenějších show, která by ovšem mohla být její poslední.

    TikTok vyplodil další trend. Propaguje „zázračné“ chození po trávě

    Výlet do lesa, kochání se uklidňující zelení a procházení se po travnaté louce patří mezi zvyky, které jsou odjakživa považovány za prospěšné. Zdá se ovšem, že populární platforma TikTok v přirozeném počínání našla další virální trend. Její uživatelé totiž sdílí "zázračné" benefity takzvaného grounding nebo earthing, tedy propojení se s půdou.

    Nejcennější luxusní značkou je Porsche. Louis Vuitton předběhl letos Chanel

    Platforma Brand Finance každoročně vydává žebříček nejcennějších luxusních a prémiových značek. Letos seznamu již po osmé vládne společnost Porsche. V těsném závěsu se ovšem umístil módní dům Chanel, který tentokrát o jedno místo předběhl svou konkurenci, Louis Vuitton. Dior pak pro změnu získal titul nejsilnějšího luxusního brandu.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―