Slavný propletený vzor intrecciato patří mezi nejvíce klasické prvky tichého luxusu. Zároveň slouží jako okamžité poznávací znamení jedné z nejúspěšnějších italských značek, Bottega Veneta. Společnost letos vzdává svému ikonickému detailu hold, jelikož slaví 50 let. Představila proto speciální kampaň, založenou na významu tradičního řemesla.
Intrecciato není pouze vzor, ale symbol hodnot, které italská značka Bottega Veneta zastává. Přesně to se snaží společnost ukázat ve své nejnovější kampani s názvem Craft is Our Language, tedy Řemeslo je náš jazyk. Vydala ji při příležitosti 50. výročí slavného detailu, který vznikl v roce 1975. Zachycuje v ní slavné osobnosti a přátele módního domu, ale i propletené ruce a různá gesta.
Ta mají symbolizovat samotný pletený vzor, ale také vzájemnou propojenost, která vzniká právě díky tradičnímu řemeslu a kreativitě, stojící v srdci Bottega Veneta. „Vnímáme intrecciato nejen jako techniku, ale jako metaforu,“ prohlásili zástupci značky. Reprezentovat má spolupráci a kolektivního ducha, které společností prostupují. Zároveň se jedná o odkaz na knihu Bruna Munari.





Zdroj: Bottega Veneta
Designér totiž vydal knihu s názvem Supplemento al Dizionario Italiano, tedy podrobnou studii typických italských gest. Kampaň tak zároveň uctívá italské kořeny značky. Objevují se v ní slavné osobnosti ze světa filmu, umění, literatury, hudby nebo sportu. Každý z nich zároveň oblékl intrecciato v podobě ikonického doplňku nebo klasického kousku z módních archivů Bottega Veneta.
Na slávu musel intrecciato čekat. Pařížští kupci vzor odmítali
Intrecciato vytvořil jeden ze zakladatelů značky, Renzo Zengiaro. Bottega Veneta založil ve městě Vicenza spolu s Michelem Taddei v roce 1966. V 70. letech začal zpracovávat kůži typickou pro tamní region, Veneto. Ta je díky své tenké struktuře ideální pro pletení a často se používala na výrobu rukavic nebo bot. Na slávu si ale nyní již ikonický vzor musel počkat. Zákazníci ho zpočátku odmítali.
Například pařížští kupci ho přirovnávali ke slaměným taškám. Vzor si ovšem našel zájemce v Japonsku a Spojených státech amerických. Postupně tak vyšplhal po žebříčku trendů, až se stal nejznámějším symbolem značky. Bottega Veneta plánuje letos vydat ještě druhou kampaň a také speciální knihu. Sloužit má jako jistý slovník, zachycující jazyk, řemeslo, ale i hodnoty módního domu.
Zdroje: The Fashion Network, Hypebeast, Hypebae, Instagram, YouTube