Více

    ― Reklama ―

    Pařížský týden haute couture módy zažívá letos velké změny. Důvodem je zdánlivě nekončící kolotoč přesouvajících se kreativních ředitelů nejslavnějších módních domů. Na očekávané události tak bude chybět Dior, Jean Paul Gaultier a Valentino. Svůj debut naopak představí Glenn Martens pro Maison Margiela a Demna Gvasalia dá sbohem Balenciaga.

    Téměř každý nedávný týden módy ukrýval jisté vysoce očekávané události. S neustále se měnícím vedením nejslavnějších módních značek lze snadno předpokládat debut nového návrháře, nebo naopak rozloučení s tím dosavadním. Nadcházející Pařížský týden haute couture módy však tentokrát čeká výjimečně velká řada změn. Chybět bude hned několik slavných designérů.

    Haute couture kolekci nepředstaví například Dior. Módní dům totiž čerstvě oznámil odchod návrhářky Marie Grazie Chiuri a nástup Jonathana Anderson do čela celé značky. Na událost nedorazí ani Jean Paul Gaultier, společnost totiž v současnosti vítá nového kreativního ředitele, Durana Lantink. Debutovou řadu odhalí teprve v září. Tím ovšem zásadní změny haute couture týdne nekončí.

    Zdroj: Valentino

    Na akci trvající od pondělí 7. do čtvrtka 10. července nepředstaví svou tvorbu ani Valentino. Módní dům totiž nedávno rozhodl, že hodlá haute couture kolekce připravovat jen jednou za rok. Na oficiálním kalendáři, odhaleném v pondělí, chybí rovněž značky Alexis Mabille, Julien Fournié, Gaurav Gupta, Maison Sara Chraibi nebo Miss Sohee. Paříž se přesto může těšit i na zásadní přehlídky.

    Haute couture debut čeká Glenna Martens. Laťku má ovšem opravdu vysoko

    Návrhář Demna Gvasalia totiž představí svou finální kolekci pro módní dům Balenciaga. Následně předá vedení do rukou Pierpaola Piccioli a sám usedne na trůn u Gucci. Vysoce očekávanou kolekcí je rovněž ta z dílny designéra Glenna Martens. Ten totiž pro změnu zahájí svou vládu u Maison Margiela, kde nedávno nahradil návrháře Johna Galliano. Před sebou má tedy poměrně nesnadný úkol.

    Závěrečná kolekce Galliana z ledna roku 2024 se totiž doslova zapsala do dějin módy. Návrhář má tedy laťku nastavenou opravdu vysoko. Dalším důležitým debutem nadcházejícího týdne módy je kolekce od Michaela Rider pro Celine. Módní dům Chanel zase odhalí poslední řadu z dílny svého designerského týmu. V říjnu totiž do křesla kreativního ředitele oficiálně usedne Matthieu Blazy.

    Zdroje: WWD, The Fashion Network, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Dior

    Paříž očekává změny. Týden haute couture módy mění své obrysy

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Pařížský týden haute couture módy zažívá letos velké změny. Důvodem je zdánlivě nekončící kolotoč přesouvajících se kreativních ředitelů nejslavnějších módních domů. Na očekávané události tak bude chybět Dior, Jean Paul Gaultier a Valentino. Svůj debut naopak představí Glenn Martens pro Maison Margiela a Demna Gvasalia dá sbohem Balenciaga.

    - Reklama -

    Téměř každý nedávný týden módy ukrýval jisté vysoce očekávané události. S neustále se měnícím vedením nejslavnějších módních značek lze snadno předpokládat debut nového návrháře, nebo naopak rozloučení s tím dosavadním. Nadcházející Pařížský týden haute couture módy však tentokrát čeká výjimečně velká řada změn. Chybět bude hned několik slavných designérů.

    Haute couture kolekci nepředstaví například Dior. Módní dům totiž čerstvě oznámil odchod návrhářky Marie Grazie Chiuri a nástup Jonathana Anderson do čela celé značky. Na událost nedorazí ani Jean Paul Gaultier, společnost totiž v současnosti vítá nového kreativního ředitele, Durana Lantink. Debutovou řadu odhalí teprve v září. Tím ovšem zásadní změny haute couture týdne nekončí.

    Zdroj: Valentino

    - Reklama -

    Na akci trvající od pondělí 7. do čtvrtka 10. července nepředstaví svou tvorbu ani Valentino. Módní dům totiž nedávno rozhodl, že hodlá haute couture kolekce připravovat jen jednou za rok. Na oficiálním kalendáři, odhaleném v pondělí, chybí rovněž značky Alexis Mabille, Julien Fournié, Gaurav Gupta, Maison Sara Chraibi nebo Miss Sohee. Paříž se přesto může těšit i na zásadní přehlídky.

    Haute couture debut čeká Glenna Martens. Laťku má ovšem opravdu vysoko

    Návrhář Demna Gvasalia totiž představí svou finální kolekci pro módní dům Balenciaga. Následně předá vedení do rukou Pierpaola Piccioli a sám usedne na trůn u Gucci. Vysoce očekávanou kolekcí je rovněž ta z dílny designéra Glenna Martens. Ten totiž pro změnu zahájí svou vládu u Maison Margiela, kde nedávno nahradil návrháře Johna Galliano. Před sebou má tedy poměrně nesnadný úkol.

    Závěrečná kolekce Galliana z ledna roku 2024 se totiž doslova zapsala do dějin módy. Návrhář má tedy laťku nastavenou opravdu vysoko. Dalším důležitým debutem nadcházejícího týdne módy je kolekce od Michaela Rider pro Celine. Módní dům Chanel zase odhalí poslední řadu z dílny svého designerského týmu. V říjnu totiž do křesla kreativního ředitele oficiálně usedne Matthieu Blazy.

    Zdroje: WWD, The Fashion Network, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Miu Miu zachraňuje Prada Group. Luxusní skupina slaví rostoucí prodeje

    Luxusní značky dlouhodobě bojují s nízkou poptávkou a trvající inflací. Některým se ovšem i navzdory nepříznivé situaci nadále daří. Výsledky z uplynulého pololetí oslavuje například Prada Group. Skupina totiž ve středu oznámila rostoucí prodeje a stabilní zisky. Děkovat za to může především společnosti Miu Miu, která je jejím největším tahounem.

    Rozhovor: Česko má talentů dost. Kreativní kolekce ale brzdí konzervativní trh, míní Žofie Soldánová z Naiad

    Návrhářka Žofie Soldánová stojící za českou značkou Naiad věří, že každá žena má v jakémkoli věku svou vlastní krásu. Z toho vychází i její tvorba, skrze kterou chce ženám nabídnout možnost cítit se étericky a silně zároveň. Česká módní scéna má podle ní obrovský potenciál. Lokální trh je však konzervativní a návrhářům trochu svazuje ruce, neboť musí najít správnou rovnováhu mezi kreativitou a prodejností.

    Pánské tašky příští sezóny? Kraluje jim tradice a funkčnost

    Doba, kdy muž vystačil s kapsami, patří minulosti. Pánské tašky a především takzvané shoulder bags, se znovu hlásí o slovo. Na přehlídkách pro letošní podzim a zimu se objevily v tolika variacích, až působí spíše jako rozhodný návrat k základům než trend ve zkušební fázi. Zároveň však nepůsobí nostalgicky. V moderním čtení se z nich stává společník, který ví, co dělá. Designově, prakticky, i esteticky.

    Módní dům Viktor & Rolf zkoumá dualitu. Každá myšlenka má dvě strany

    Značka Viktor & Rolf opět stojí na hranici módy a konceptuálního umění. Její haute couture řada pro letošní podzim a zimu je vizuální manifestací duality. Dvou světů, jež se navzájem doplňují, zpochybňují a zrcadlí. Dvojice představila 15 černých outfitů ve dvou verzích. Jedna opulentní, přetékající barvami a dramatem, druhá naopak očištěná, strohá a minimalistická. Výsledek? Na 30 stejných a zároveň rozdílných looků.

    Bílé tenisky na červeném koberci? Je to nerespekt a jednoznačné faux pas

    Na filmovém festivalu v Karlových Varech se rok co rok opakuje zvláštní fenomén. Slavnostní delegace přicházející na premiéry působí stylisticky poněkud nesourodě. Zatímco hlavní hvězdy září ve velké večerní, střihači filmů občas jen v šortkách a nazouvácích. Nejvíce ale zaráží jiná kombinace: honosná róba a bílé tenisky. Co si o tom myslíme v redakci?

    Paříž má předběžný rozvrh. Její podzimní fashion week přetéká debuty

    S postupem léta roste rovněž očekávání módní scény. Zářijové týdny módy představí hned několik důležitých debutů. A zdá se, že většinu z nich odhalí Paříž. Pořadatel tamního fashion weeku, Fédération de la Haute Couture de la Mode, zveřejnil ve čtvrtek předběžný kalendář, dle něhož akce odhalí na devět premiér nových kreativních ředitelů.

    Jak přežít tropy s elegancí? Ovládněte business dresscode i v létě

    Slunce pálí už od rána a vy víte, že vás čeká den v kanceláři. Kombinace, která v letních měsících dokáže potrápit i ty nejstylovější jedince. I v létě ale můžete zazářit s business outfity, které budou zároveň lehké a elegantní. Stačí sáhnout po správných materiálech a s několika nadčasovými kousky snadno vytvoříte vlastní letní capsule wardrobe.

    Personal branding není jen pro celebrity. Staňte se ikonou své sociální bubliny

    Být zapamatovatelný je v dospělém světě silnou zbraní. Cokoliv, v čem jste dobří, se může stát vaším poznávacím znamením. Pomůže vám v tom i takzvaný personal branding. Trend, rezonující hlavně na sociální síti TikTok, se stává nástrojem osobního projevu a může pracovat ve váš prospěch. Styl totiž sahá daleko za pouhé hranice módy.

    Móda v kostce: Kendall Jenner září pro Prada a Londýn vystaví šatník Alžběty II.

    Módní dům Prada vydal kampaň pro letošní podzim, v níž mimo jiné záři i Kendall Jenner. Návrhářka Phoebe Philo odhalila svou čtvrtou kolekci a MM6 Maison Margiela obnovil spolupráci s Dr Martens. Londýn na jaře přivítá výstavu odhalující šatník královny Alžběty II. Značka American Eagle pak za svou ambasadorku jmenovala herečku Sydney Sweeney.

    Messy girl era is back a čísla jsou na její straně. Béžová a pilates už lidi nudí

    Uhlazené účesy, skleněná pleť a outfity v odstínu ovesného mléka. Tak vypadaly trendy poslední doby, jejichž hlavní ikonou byla influencerka Hailey Bieber a právem tak získala odznáček "it girl". Clean girl era ale upadá a místo ní nastupuje takzvaná messy girl era. Společnost se v preferencích otáčí a lidé zjišťují, že chtějí život opravdu žít.

    Kylie Jenner poprvé pro Miu Miu. Podzimní kampaň boří genderové stereotypy

    Kde se archetypy potkávají se svěží perspektivou. I tak definuje Miu Miu kampaň pro letošní podzim a zimu názvem Feminities. Řada přepisuje tradiční genderové stereotypy a zažité představy o ženskosti. Kousky spojují jemnost spodního prádla s volnějším oblečením, typickým pro pánskou módu. Značka zapojila do kampaně výrazné osobnosti napříč obory, včetně Kylie Jenner, která s Miu Miu spolupracuje poprvé.

    New York zná svůj kalendář. Rýsuje obrysy fashion weeku pro jaro 2026

    Zástupci Council of Fashion Designers of America (CFDA), oficiálního pořadatele Newyorského týdnu módy, zveřejnili předběžný rozvrh očekávané události. Fashion week v polovině září představí kolekce pro jaro 2026. Svůj debut tentokrát odhalí devět návrhářů. Chybět naopak bude Marc Jacobs, Ralph Lauren, Thom Browne nebo Willy Chavarria.

    Nebaví vás Paříž, ani Miláno? Stockholm jako módní mekka severu

    Když se řekne hlavní město módy, většina z nás si automaticky vybaví lesk pařížských butiků na Rue Saint-Honoré, pompézní Galleria Vittorio Emanuele v Miláně nebo ikonické módní centrum Bergdorf Goodman v New Yorku. Ale co když vám řekneme, že skutečný klenot současné módy se skrývá o něco více na sever. A to mezi švédskými ostrovy, pod blankytným nebem Stockholmu?

    Brad Pitt se chce bavit. Herec překvapil hravou změnou stylu

    Zdá se, že na pánské módní scéně opět zazářila zhaslá hvězda. Jednašedesátiletý herec Brad Pitt v několika nedávných outfitech odhalil překvapivou změnu stylu. Klasické černé obleky a kousky ve stylu tichého luxusu vyměnil za různorodé textury, výrazné barvy a hravé kombinace. Proměnu má na svědomí mimo jiné i stylista Taylor McNeill.

    Tajné chodby, dva miliony jahod a fresh móda. Wimbledon už dávno není jen o sportu

    Wimbledon nikdy nebyl jen o pouhém tenisu. Každý rok se travnaté kurty v londýnském All England Clubu promění v dokonalý mikrosvět s vlastními pravidly. Kromě sportovního utkání, které se řadí mezi nejdůležitější v celém roce, se jedná také o důležitou módní přehlídku a průvod mnohých tradic. Dokonce i svačina je tu ikonickým zážitkem.

    Millie Bobby Brown čelí kritice. Média nepochopila, že už není dítě

    Herečku Millie Bobby Brown zná většina internetu jako roztomilou postavu Eleven ze seriálu Stranger Things. Jednadvacetiletá hvězda proto nedávno schytala kritiku ze strany tisku. Novináři ji totiž označili za příliš starou na svůj věk. Zdá se, že ještě nepochopili, že i slavné ženy mají právo na to vyrůst a co víc, učinit tak dle vlastních pravidel.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―