Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Letní měsíce roku 2024 budou již navždy spojené s fenoménem brat summer. Trend z dílny zpěvačky Charli XCX však oficiálně skončil. Na jeho místo letos v létě nastoupí zpěvačka Lorde se svým novým albem Virgin. Poprask na hudební scéně způsobila již nejnovějším songem What Was That. Ukazuje tak, že po čtyřech letech má co nabídnout.

    Netrvalo dlouho a z pár populárních songů z alba Brat zpěvačky Charli XCX se vyklubal hotový fenomén. Loňské léto tak bude v historii již navždy zapsáno jako brat summer. Trend ovládl částečně i konec roku a do jisté míry rezonuje dodnes. Zdá se ale, že je s nadcházejícím létem opravdu u konce. Potvrdila to i samotná zpěvačka, která na festivalu Coachella předala své pomyslné žezlo.

    Při svém koncertu totiž po boku zpěvačky Lorde prohlásila, že je „čas na trochu jiné léto“. Naznačila tak, že je nyní na novozélandské hudebnici, aby zazářila. Ta totiž kromě hitu Girl, so confusing, na kterém spolupracovala právě s Charli XCX, nevydala po dobu čtyř let žádnou vlastní tvorbu. Vypadá to ovšem, že od svého posledního alba s názvem Solar Power prošla další zásadní proměnou.

    Zdroj: Reuters

    Osmadvacetiletá hudebnice, vlastním jménem Ella O’Connor, totiž oznámila uvedení nového alba s názvem Virgin. Světlo světa má spatřit dne 27. června. Její fanoušci jej však už nyní okusili, a to pomocí songu What Was That, který okamžitě dobyl americký žebříček hitů platformy Spotify. V nové tvorbě se Lorde pouští do hned několika důležitých témat, která odhalují to, jaká doopravdy je.

    Lorde summer prozkoumá důležité problémy. Zpěvačka odhaluje své autentické já

    „Snažila jsem se vidět samu sebe, skrz naskrz,“ popsala zpěvačka na svém Instagramu nové album. Prozradila rovněž, že v něm zkoumá svou ženskost, kterou vidí jako syrovou, nevinnou, elegantní, ale také spirituální a maskulinní. Jedním z témat nejnovějších songů proto bude také otázka genderu a toho, co pro Lorde znamená. Motiv ostatně odráží také kontroverzní cover jejího alba.

    Znázorněn je na něm totiž rentgenový snímek její pánve. Symbolizuje tak nejen tematiku ženství, ale také snahu odhalit její nejniternější já. Fotografie navíc odhaluje i zpěvaččino nitroděložní antikoncepční tělísko, představující silný politický postoj v době, kdy mnohé ženy nejen ve Spojených státech amerických ztrácí právo na potrat. Je tedy jasné, že Lorde se nebojí odkrýt samu sebe.

    V rozhovoru pro magazín Rolling Stone také prozradila, že v albu nejspíše narazí rovněž na problematiku poruchy příjmu potravy, se kterou se potýkala krátce po vydání Solar Power. Již nyní to tedy vypadá, že se Lorde, stejně jako loni Charli XCX, noří do více autentické podoby svého „veřejného“ já. Spolu s jejími rytmickými a melodramatickými tóny se tak máme rozhodně na co těšit.

    Zdroje: Hypebeast, L’Officiel, Junkee, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Reuters

    Brat summer je oficiálně u konce. Letošní léto patří Lorde

    Letní měsíce roku 2024 budou již navždy spojené s fenoménem brat summer. Trend z dílny zpěvačky Charli XCX však oficiálně skončil. Na jeho místo letos v létě nastoupí zpěvačka Lorde se svým novým albem Virgin. Poprask na hudební scéně způsobila již nejnovějším songem What Was That. Ukazuje tak, že po čtyřech letech má co nabídnout.

    Netrvalo dlouho a z pár populárních songů z alba Brat zpěvačky Charli XCX se vyklubal hotový fenomén. Loňské léto tak bude v historii již navždy zapsáno jako brat summer. Trend ovládl částečně i konec roku a do jisté míry rezonuje dodnes. Zdá se ale, že je s nadcházejícím létem opravdu u konce. Potvrdila to i samotná zpěvačka, která na festivalu Coachella předala své pomyslné žezlo.

    Při svém koncertu totiž po boku zpěvačky Lorde prohlásila, že je „čas na trochu jiné léto“. Naznačila tak, že je nyní na novozélandské hudebnici, aby zazářila. Ta totiž kromě hitu Girl, so confusing, na kterém spolupracovala právě s Charli XCX, nevydala po dobu čtyř let žádnou vlastní tvorbu. Vypadá to ovšem, že od svého posledního alba s názvem Solar Power prošla další zásadní proměnou.

    Zdroj: Reuters

    Osmadvacetiletá hudebnice, vlastním jménem Ella O’Connor, totiž oznámila uvedení nového alba s názvem Virgin. Světlo světa má spatřit dne 27. června. Její fanoušci jej však už nyní okusili, a to pomocí songu What Was That, který okamžitě dobyl americký žebříček hitů platformy Spotify. V nové tvorbě se Lorde pouští do hned několika důležitých témat, která odhalují to, jaká doopravdy je.

    Lorde summer prozkoumá důležité problémy. Zpěvačka odhaluje své autentické já

    „Snažila jsem se vidět samu sebe, skrz naskrz,“ popsala zpěvačka na svém Instagramu nové album. Prozradila rovněž, že v něm zkoumá svou ženskost, kterou vidí jako syrovou, nevinnou, elegantní, ale také spirituální a maskulinní. Jedním z témat nejnovějších songů proto bude také otázka genderu a toho, co pro Lorde znamená. Motiv ostatně odráží také kontroverzní cover jejího alba.

    Znázorněn je na něm totiž rentgenový snímek její pánve. Symbolizuje tak nejen tematiku ženství, ale také snahu odhalit její nejniternější já. Fotografie navíc odhaluje i zpěvaččino nitroděložní antikoncepční tělísko, představující silný politický postoj v době, kdy mnohé ženy nejen ve Spojených státech amerických ztrácí právo na potrat. Je tedy jasné, že Lorde se nebojí odkrýt samu sebe.

    V rozhovoru pro magazín Rolling Stone také prozradila, že v albu nejspíše narazí rovněž na problematiku poruchy příjmu potravy, se kterou se potýkala krátce po vydání Solar Power. Již nyní to tedy vypadá, že se Lorde, stejně jako loni Charli XCX, noří do více autentické podoby svého „veřejného“ já. Spolu s jejími rytmickými a melodramatickými tóny se tak máme rozhodně na co těšit.

    Zdroje: Hypebeast, L’Officiel, Junkee, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Coperni přepisuje bodycare. Oblečení napouští prospěšnými bakteriemi

    Značka Coperni ví, jak vytvořit virální moment a posunout hranice nemožného. Ať už to byly šaty modelky Belly Hadid ve spreji, nebo robotičtí psi na módní přehlídce. Tentokrát se však její zakladatelé Sébastien Meyer a Arnaud Vaillant rozhodli vydat komerčnějším směrem a představit kolekci oděvů napuštěných synbiotickou směsí, jež byste jinak našli ve své ledničce.

    Zemřela Marina Yee. Jako členka Antverpské šestky přepsala pravidla módy

    Módní svět opustila významná návrhářská ikona, designérka Marina Yee. Zemřela dne 1. listopadu po boji s rakovinou, a to ve věku 67 let. Známá byla především jako členka proslulé skupiny Antverpská šestka, která koncem 80. let přepsala pravidla tehdejší módy. Většinu své kariéry však strávila mimo světla módních reflektorů, a to jako učitelka renomovaných univerzit.

    Prada přetváří diváka. Instalace „The Audience“ na Frieze Week mění roli publika 

    Prada se tradičně účastní jednoho z nejvýznamnějších uměleckých a kulturních týdnů. Frieze Week je událost konající se v Londýně, na které se prezentují nová díla, instalace a performance světově uznávanými umělci, galeristy a designéry. Instalace patřící Pradě se stává každý rok strategií, jak módu propojit se světem umění. A značka každoročně sklízí na Frieze Weeku úspěch. Ani tento rok nebude výjimkou. 

    Kosmetická taštička je již pasé. Na její místo nastupují beauty charms

    Letošní lavina trendy přívěsků nabírá na obrátkách. Zatímco létu dominovaly virální plyšáci Labubu nebo hravé doplňky, podzimu vévodí takzvané beauty charms. Jedná se o miniaturní verze základních pomocníků z tradičních kosmetických taštiček. Na současné scéně signalizují nejen trvající vládu maximalismu, ale také touhu milovníků módy ukázat svůj status.

    Z holky od vedle je showgirl. Taylor Swift se novými outfity staví mezi legendy

    Už dlouho víme, že značka jménem Taylor Swift obsahuje mnohem víc než jen písničky s chytlavými refrény a chytrými texty. Nové album The Life of a Showgirl ukazuje umělkyni šťastně zamilovanou a pevně usazenou ve světě showbyznysu. Populární zpěvačka si skrze něj nejen hudebním, ale především módním jazykem a za pomocí promyšlené stylizace říká o pozici mezi opravdovými legendami.

    Prada odstartovala vánoční shon. Vydala letošní sváteční kampaň

    S postupujícím podzimem se nezadržitelně blíží i letošní sváteční období. Vánoční shon odstartovala mezi světovými módními domy společnost Prada. Koncem října vydala kampaň oslavující svátky s názvem A Winter's Tale. V jejím středu stojí ambasadoři značky, ale také klasický zimní archetyp představující cestu domů zasněženými vrcholky dechberoucích hor.

    Rozhovor: Pokud nevybočíš, nikdo si tě nezapamatuje, míní návrhář Jeremiáš Fürst

    Začínající návrhář Jeremiáš Fürst stojí za kolekcí Dressed To Dream, kterou letos představil na Budapešťském fashion weeku. Jeho tvorba stojí na pomezí klasické pánské krejčoviny a subtilního snění. Zkoumá, jak může muž vypadat, když odloží zbroj a dovolí si být jemný, klidný a přirozený. V rozhovoru mluví designér o nové mužské identitě, rivalitě na české scéně i o tom, proč je návratnost v módě často jen iluzí.

    Film Die, My Love láká na surovost. Jennifer Lawrence popouští uzdu emocí

    Herecké duo Jennifer Lawrence a Robert Pattinson jiskří v novém thrilleru. Snímek Die, My Love, který debutoval na letošním filmovém festivalu v Cannes, napětím přímo přetéká. Film sleduje děj založený na knize z pera Ariany Harwicz, v jehož srdci stojí výbušná, energetická a čím dál více ztracená Grace. Vypráví příběh ženy, jež se naplno poddá své surovosti.

    Móda v kostce: Ugg pojí síly se Sacai a Swarovski spolupracuje s Loop

    Módní svět nabízí nová partnerství. Slavná značka bot Ugg vytvořila po šesti letech speciální kolekci s japonskou společností Sacai. Swarovski pro změnu spolupracuje s výrobcem špuntů do uší Loop. Dior pak slaví 10. výročí projektu Dior Lady Art a Pandora odstartovala vlnu vánočních kampaní. Itálie vítá první výstavu oslavující návrhy z dílny Alaïa a Balenciaga.

    Víte, kdo stojí za vznikem Dior podpatků? Roger Vivier vdechl značce inovaci

    Roger Vivier patří mezi nejvýraznější jména francouzské módy 20. století. Obuvník, který se stal klíčovým partnerem Christiana Dior, dokázal přenést haute couture až k samotné špičce boty. Jeho práce pro Dior proměnila obuv v nedílnou součást módního příběhu. Po letech spolupráce si Roger Vivier vybudoval i vlastní značku, jež dodnes ztělesňuje pařížský luxus s archivní estetikou a rukopisem svého zakladatele.

    Marina Abramović odkrývá nový projekt. Balkan Erotic Epic vypráví dávné rituály

    Srbská umělkyně Marina Abramović, která se na scéně objevila již v 70. letech minulého století, bortí svým umem hranice všednosti. Přestože kdysi začínala jako obyčejná malířka, během svého působení si vysloužila přezdívku „matka performance“. Ve světě umění je totiž proslulá především radikálními a nečekanými počiny, naposledy čtyřhodinovým rituálem Balkan Erotic Epic, jenž diváky provádí folklórem starého Balkánu.

    Nejluxusnější vlak Evropy má upgrade. Poputuje z Paříže až k pobřeží Amalfi

    S šampaňským v ruce opustíte ruch velkoměsta a zaneprázdněné ulice Paříže a vydáte se směrem k vytoužené dovolené. Čeká vás nejen vyhlídková trasa nejluxusnějšího vlaku Evropy, ale také dechberoucí krásy prosluněného italského pobřeží Amalfi. Přesně tak vypadá nejnovější nabídka z dílny Venice Simplon-Orient-Express, která odstartuje začátkem příštího května.

    Front row zážitek z pohodlí gauče. Je Apple Vision Pro budoucností módy?

    Představte si, že sedíte v první řadě na módní přehlídce, aniž byste opustili svůj obývací pokoj. Tato fantazie se nyní stává skutečností, a to díky zařízení Apple Vision Pro, které stírá hranice mezi realitou a digitálním světem. Není tedy překvapením, že módní průmysl si rychle všiml jeho potenciálu. Značky jako Gucci, Balenciaga či Rimowa již experimentují s vlastními aplikacemi a my jsme se rozhodli některé z nich vyzkoušet.

    Barvy hrají bez pravidel. Příští sezóna startuje novou éru vizuální identity

    Barvy se na kolekcích pro sezónu SS26 vrací v plné síle, rozbíjejí monotónnost a formulují nový vizuální jazyk doslova bez pravidel. Na přehlídkových molech se mísí citrusové tóny s pastelovými akcenty a syté odstíny fialové či chartreuse a jejich vrstvení překračuje očekávání. Jejich comeback není o návratu ke klasickému tónu, ale ochotě experimentovat. Barevná odvaha se stala nedílnou součástí nového estetického narativu.

    TikTok Highlights: Úspěšný den pomůže odstartovat trendy rutina 3×3 by 12

    Sociální sítě milují zjednodušování. Příkladem je trendy lifestyle rutina s názvem 3x3 by 12. V jejím srdci leží tři jednoduché cíle, které je nutné dokončit ještě před polednem. Radí totiž ujít alespoň tři tisíce kroků, vypít třetinu vody z denního cíle a sníst 30 gramů proteinu. Autorka metody slibuje, že podobným startem dne dosáhnete zdravějšího a šťastnějšího já.

    Chanel chrání červené korály. Značka prodloužila partnerský výzkum v Monaku

    Klenot oceánů. I tak je známý červený korál ze Středomoří, Corallium rubrum. Klimatická změna, znečištění a nadměrný rybolov však podkopávají jeho krásu, ale i důležitou roli v podmořském ekosystému. O jeho bližší poznání, slibující nové možnosti jeho ochrany, usiluje také módní dům Chanel. Obnovil totiž jeho partnerský výzkum s Monaco Scientific Center.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―