Více

    Řetězec H&M šlápnul na plyn. Dle nové strategie usiluje nejen o zatraktivnění značky pro širší okruh zákazníků, ale i vymezení jedinečné pozice mezi konkurencí, jako je Zara a Shein. V posledních měsících proto zorganizoval koncerty se zpěvačkou Charli XCX a představil prémiovou designerskou kolekci. Stačí však zvučná jména v kampaních a lákavé akce na odpoutání pozornosti od fast fashion hříchů?

    Vize do budoucna je jasná. Změna strategie má přinést větší zisk

    Ambiciózní vizi oděvního giganta H&M poprvé představil jeho nový generální ředitel Daniel Ervér loni v srpnu. Jádrem „rebrand“ strategie je snaha zbavit se ostudné nálepky fast fashion řetězce. Ervér si navíc stanovil za cíl nakopnout stagnující profit a zatraktivnit značku pro širší spektrum zákazníků, ať už těch, kteří si chtějí koupit tričko za pár korun, nebo touží po „prémiových“ kouscích.

    Změna strategie se dotkla značky na všech frontách. Ve snaze dohnat své konkurenty, Zaru a Shein, jejichž ziskynaopak rostou, modernizuje H&M své prodejny, aby měly prestižnější ráz, a zefektivňuje proces navrhování a výroby . Divokou kartou „rebrandingu“ jsou rovněž promyšlené marketingové triky, které mají chytře přetvořit její dosavadní veřejný obraz a zamaskovat smutnou realitu.

    Doechii na pódiu pro H&M. Řetězec se snaží posílit vazby s hudebním průmyslem

    Společnosti H&M se v minulosti dařilo odlišit také díky spolupracím s módními značkami a návrháři, jako jsou Karl Lagerfeld, Versace nebo Mugler. Naposledy dostala příležitost vytvořit společnou kolekci s touto značkou polská designérka Magda Butrym. Na prezentaci limitované kolekce se pak navíc objevily internetové it-girls, jako je modelka Amelia Gray nebo influencerka Nara Smith.

    Zdroj: H&M Group

    Svou image chce H&M vylepšit rovněž skrz přesah do popkultury a hudby. Řetězec proto nedávno v Los Angeles uspořádal hudební festival, který byl součástí uvedení kolekce pro jaro a léto 2025. Vstupenku mohl získat každý, kdo se zaregistroval prostřednictvím sociálních sítí. Spektáklu pak vévodila rapperka Doechii, která je aktuálně na světové hudební scéně žhavou tváří.

    H&M se přiživuje na popkulturních senzacích. Výjimkou není ani fenomén brat summer

    Řetězec také chytře naskočil na vlnu jednoho z největších popkulturních momentů loňského roku, a to brat summer. Módní a lifestylová estetika, deklarovaná zpěvačkou Charli XCX, a to na základě jejího alba Brat, ovládla sociální sítě. Společnost H&M tohoto pobláznění využila a zpěvačku oslovila, aby se stala jednou z tváří její podzimní kampaně pro rok 2024.

    Zdroj: H&M Group

    Vrcholem spolupráce tak byla série koncertů ve světových metropolích, například na newyorském Times Square nebo během Londýnského fashion weeku. Zpěvačku Charli XCX a její rozhodnutí propagovat fast fashion následně veřejně kritizovala další populární popová zpěvačka, Chappell Roan. V rozhovoru pro magazín Rolling Stone uvedla, že H&M nemá v dnešním světě místo.

    Generace Z jen tak snadno neodpouští. Kritizuje především greenwashing

    Změnit image značky v očích mladých spotřebitelů je ovšem tvrdý oříšek. Generace Z totiž snáze prokoukne strategické marketingové triky a jejich apetit po nakupování fast fashion oblečení rovněž klesá. Podle deníku Wall Street Journal jsou její zástupci například ke zmíněným snahám o zvýšení atraktivity prostřednictvím populární zpěvačky Charli XCX skeptičtí.

    Nepomáhá ani nechvalná minulost řetězce spojená s praktikami takzvaného greenwashingu a greenhushingu. Kromě kritiky recyklačních programů čelila značka navíc i několika žalobám za zavádění zákazníků, zejména v souvislosti s kolekcí Conscious Choice. Ta měla údajně obsahovat udržitelnější kousky.

    Ačkoli se snaha o rebranding cení, otázkou zůstává, nakolik známé tváře, prémiové kolekce a atraktivní akce přispívají k očištění H&M od největších neduhů módního průmyslu, jako je rozsáhlé znečišťování planety nebo vykořisťování levné pracovní síly ze zemí třetího světa.

    Zdroje: Business of Fashion, Wall Street Journal, Rolling Stone, The Guardian, Instagram

    ― Reklama ―

    Spolupráce s návrháři a koncert Charli XCX. Uniká H&M své pověsti fast fashion řetězce?

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Řetězec H&M šlápnul na plyn. Dle nové strategie usiluje nejen o zatraktivnění značky pro širší okruh zákazníků, ale i vymezení jedinečné pozice mezi konkurencí, jako je Zara a Shein. V posledních měsících proto zorganizoval koncerty se zpěvačkou Charli XCX a představil prémiovou designerskou kolekci. Stačí však zvučná jména v kampaních a lákavé akce na odpoutání pozornosti od fast fashion hříchů?

    - Reklama -

    Vize do budoucna je jasná. Změna strategie má přinést větší zisk

    Ambiciózní vizi oděvního giganta H&M poprvé představil jeho nový generální ředitel Daniel Ervér loni v srpnu. Jádrem „rebrand“ strategie je snaha zbavit se ostudné nálepky fast fashion řetězce. Ervér si navíc stanovil za cíl nakopnout stagnující profit a zatraktivnit značku pro širší spektrum zákazníků, ať už těch, kteří si chtějí koupit tričko za pár korun, nebo touží po „prémiových“ kouscích.

    Změna strategie se dotkla značky na všech frontách. Ve snaze dohnat své konkurenty, Zaru a Shein, jejichž ziskynaopak rostou, modernizuje H&M své prodejny, aby měly prestižnější ráz, a zefektivňuje proces navrhování a výroby . Divokou kartou „rebrandingu“ jsou rovněž promyšlené marketingové triky, které mají chytře přetvořit její dosavadní veřejný obraz a zamaskovat smutnou realitu.

    Doechii na pódiu pro H&M. Řetězec se snaží posílit vazby s hudebním průmyslem

    Společnosti H&M se v minulosti dařilo odlišit také díky spolupracím s módními značkami a návrháři, jako jsou Karl Lagerfeld, Versace nebo Mugler. Naposledy dostala příležitost vytvořit společnou kolekci s touto značkou polská designérka Magda Butrym. Na prezentaci limitované kolekce se pak navíc objevily internetové it-girls, jako je modelka Amelia Gray nebo influencerka Nara Smith.

    - Reklama -

    Zdroj: H&M Group

    Svou image chce H&M vylepšit rovněž skrz přesah do popkultury a hudby. Řetězec proto nedávno v Los Angeles uspořádal hudební festival, který byl součástí uvedení kolekce pro jaro a léto 2025. Vstupenku mohl získat každý, kdo se zaregistroval prostřednictvím sociálních sítí. Spektáklu pak vévodila rapperka Doechii, která je aktuálně na světové hudební scéně žhavou tváří.

    H&M se přiživuje na popkulturních senzacích. Výjimkou není ani fenomén brat summer

    Řetězec také chytře naskočil na vlnu jednoho z největších popkulturních momentů loňského roku, a to brat summer. Módní a lifestylová estetika, deklarovaná zpěvačkou Charli XCX, a to na základě jejího alba Brat, ovládla sociální sítě. Společnost H&M tohoto pobláznění využila a zpěvačku oslovila, aby se stala jednou z tváří její podzimní kampaně pro rok 2024.

    Zdroj: H&M Group

    Vrcholem spolupráce tak byla série koncertů ve světových metropolích, například na newyorském Times Square nebo během Londýnského fashion weeku. Zpěvačku Charli XCX a její rozhodnutí propagovat fast fashion následně veřejně kritizovala další populární popová zpěvačka, Chappell Roan. V rozhovoru pro magazín Rolling Stone uvedla, že H&M nemá v dnešním světě místo.

    Generace Z jen tak snadno neodpouští. Kritizuje především greenwashing

    Změnit image značky v očích mladých spotřebitelů je ovšem tvrdý oříšek. Generace Z totiž snáze prokoukne strategické marketingové triky a jejich apetit po nakupování fast fashion oblečení rovněž klesá. Podle deníku Wall Street Journal jsou její zástupci například ke zmíněným snahám o zvýšení atraktivity prostřednictvím populární zpěvačky Charli XCX skeptičtí.

    Nepomáhá ani nechvalná minulost řetězce spojená s praktikami takzvaného greenwashingu a greenhushingu. Kromě kritiky recyklačních programů čelila značka navíc i několika žalobám za zavádění zákazníků, zejména v souvislosti s kolekcí Conscious Choice. Ta měla údajně obsahovat udržitelnější kousky.

    Ačkoli se snaha o rebranding cení, otázkou zůstává, nakolik známé tváře, prémiové kolekce a atraktivní akce přispívají k očištění H&M od největších neduhů módního průmyslu, jako je rozsáhlé znečišťování planety nebo vykořisťování levné pracovní síly ze zemí třetího světa.

    Zdroje: Business of Fashion, Wall Street Journal, Rolling Stone, The Guardian, Instagram

    ― Reklama ―

    Ferragamo opět rezonuje. Výkřik relevance přinesla letní řada i Kylie na Met Gala

    Značka, která kdysi stála v závětří módního světa, se opět dostává do popředí. Ferragamo poslední dobou nezní jen na přehlídkových molech. Rezonuje i v zákulisí nejslavnějších událostí. Důkaz? Supermodelka Kylie Jenner oblečená do Ferragamo na nedávném Met Gala. Těžko hledat hlasitější výkřik relevance. Návrhář Maximilian Davis tak činí z Ferragamo brand působící kultivovaně a zároveň sebevědomě.

    Gucci se vrací domů. Show Cruise 2026 uspořádá v historickém archivu

    Koncem dubna odstartoval módní dům Chanel kolotoč letošních cruise kolekcí. V těsném závěsu na něj však brzy naváže Gucci. Společnost totiž odhalila přesné datum i lokaci nadcházející přehlídky. Tentokrát se rozhodla navrátit ke svým kořenům, tedy do Florencie. Show proto dne 15. května uspořádá ve svém historickém archivu v Palazzo Settimanni.

    Beyoncé navázala na tradici. Na Cowboy Carter Tour nešetří na designovém šatníku

    Zpěvačka Beyoncé nepatří pouze mezi královny hudebního, ale také módního světa. Důkazem jsou její jedinečné kostýmy z dílny luxusních značek, kterými již tradičně ohromuje návštěvníky svých koncertů. Výjimkou není ani nedávno odstartovaná Cowboy Carter Tour, jež nabídla kousky z dílny módních domů, jako je Mugler, Loewe či Diesel.

    Ambasador může být víc než hezká tvář. Značky do parfémů míchají i duše celebrit

    Součástí marketingu luxusních značek bývá často ambasador. Tedy slavná osobnost reprezentující konkrétní produkt či daný brand, primárně s cílem navnadit potenciální zákazníky. Možná vás tak překvapí, že váš parfém používá i oblíbená celebrita. Ne vždy jde ale jen o výhodnou spolupráci, někdy je to opravdu "match made in heaven".

    Power dressing odemyká novou éru. Autoritu čerpá z jemnosti

    Dlouhá léta platilo, že když ženy chtěly dát najevo sílu, půjčovaly si mužské atributy. Minimalistická saka s výraznými rameny nebo bílé košile můžou posloužit jako příklad. Ostatně ani lodičky na jehlovém podpatku nepůsobí v podání vysoce postavených manažerek jako snaha o ženskost, ale spíš jako součást brnění. Letošní přehlídky ovšem zásadně mění hru a power dressing získává úplně nový náboj.

    Móda jako politický statement. Co znamenají trička Protect the Dolls?

    Sociální sítě v posledních týdnech zaplavila nepřehlédnutelná trička s nápisem Protect the Dolls. Pozornost na ně přitáhnuli Pedro Pascal a Tilda Swinton nebo popový zpěvák Troye Sivan. Virální úspěch však jejich autor, mladý návrhář Conner Ives, nečekal. Návrh, který vznikl jako jeho první politický statement, oblékl na defilé své nedávné show.

    Boho styl není jen pro „hippies“. Nebojte se propadnout staronové obsesi

    Boho styl. Synonymum svobody, nespoutanosti a romantiky se opět vrací na výsluní. Ale co když se nechceme oblékat jako moderní hippie od hlavy až k patě? Co když nás láká poetika, ale zároveň si zakládáme na čisté a střídmé estetice? Boho nemusí vždy znamenat maximalismus. Lze ho uchopit i jinak. Minimalisticky, sofistikovaně a nadčasově.

    Jak vypadal MBPFW podzim/zima 2025? Týden módy mluvil jazykem paměti i inovace

    Od nostalgie po dekonstrukci, od mladých hlasů po etablované vizionáře. Letošní jarní edice Mercedes-Benz Prague Fashion Week (MBPFW) pro podzim a zimu 2025 ukázala, že móda dnes není jen o vzhledu, ale také výpovědi. Designéři mluvili o minulosti a přítomnosti, těle jako médiu a oděvu jako formě dialogu. Na molech se proto střídaly poetické vzkazy, osobní příběhy, ale rovněž technická preciznost.

    Móda v kostce: Choupette oslavuje Hublot a Drake vydává parfém

    Konec týdne přináší hned několik módních novinek. Luxusní výrobce hodinek Hublot oslavuje kolekci Big Bang spolu s jednou z největších ikon, kočkou Karla Lagerfeld jménem Choupette. Gucci a Kate Spade zase lákají na letní kampaně a rapper Drake vydal svůj první parfém. Značky Prada a Miu Miu pak odhalily úspěšné výsledky za první čtvrtletí.

    Od vědkyně přes modelku po „it girl“. Jak Haley Kalil vyhrála TikTok

    Červené koberce se v posledních letech zaplňují celebritami, jež svou slávu získaly často podivným způsobem. Nemůžete si je vybavit z filmů, hudebních klipů, ani sportovních utkání. Jejich kořeny totiž pramení z TikToku. Vyhrát pozornost tamních uživatelů se podařilo i Haley Kalil, která se téměř přes noc stala z aspirující vědkyně modelkou a "it girl".

    Udělejte si radost nezvyklými doplňky. Den vám zlepší praktické klenoty

    Hédonista je označení pro člověka, považujícího za hlavní smysl života dosahování slasti. Nikoliv praktičnosti, ale čistého potěšení. Pokud vám hédonismus imponuje, prvním krokem k jeho dosažení jsou doplňky. Samy o sobě přináší do života špetku "něčeho navíc", v tomto případě dvojnásob. Nutně je totiž nepotřebujete, ale úsměv vykouzlit dovedou.

    Vyzrála generace Z na „brain rot“? Klíčem k úspěchu může být stará Nokia

    Už pár let roste mezi generací Z touha po odpojení se od digitálního světa. Zářící obrazovky, neustálý přísun informací a nikdy nekončící "reelska", to vše vyvolává v mladé generaci pocit takzvaného brain rot. Čím dál více jejích zástupců se proto obrací k jednoduchému řešení. Nablýskané modely iPhonů vyměňují za klasické tlačítkové telefony.

    Boris Král‘ uvedl novou kolekci. Odhalila temnou stránku vysněného luxusu

    Boris Kráľ uspořádal svou nejnovější módní přehlídku v prostředí, kde by Truman Capote možná napsal svůj další skandální román. Řada s názvem BORIS KRAL by KLENOTY AURUM (FW25) vznikla jako inspirace televizním dramatem The Feud: Truman Capote vs. The Swans, připomínajícím, že za leskem společenských ikon často čeká kopa vztahových tragédií.

    Chanel odhalil cruise kolekci u Lago di Como. Uctil v ní film a italské řemeslo

    Francouzský módní dům Chanel patří mezi první luxusní značky, které letos odhalily své cruise kolekce pro rok 2026. Dovolenkovou řadu představil v Itálii u Lago di Como. Destinací odkázal na téma samotné řady, tedy práci režiséra Luchina Visconti. Jeho bývalá vila totiž stála jen kousek od místa konání. Chanel tím poctil film i italské řemeslo.

    Je Coachella nový Super Bowl? Hudební festival se stává zlatou žílou marketingu

    Na světě je jen hrstka lidí mladších 30 let, jimž Coachella nic neříká. Jde o nejznámější současný hudební festival, na nějž se shání lístky rok předem a při jejich koupi snadno přečerpáte kreditku. Účastní se ho celebrity, influenceři i smrtelníci, kteří jsou terčem marketingových oddělení známých značek. A ani letos se rozhodně nemají za co stydět.

    Návrhářka, která přepsala pravidla módy. Donatella Versace oslaví 70 let

    Módní scéna chystá party. Blíží se totiž narozeniny jedné z nejvlivnějších osobností v historii módy. Donatella Versace oslaví v pátek 2. května 70 let. Za svou úctyhodnou kariéru dokázala nejen přepsat pravidla módy, ale také učinit ze značky svého bratra celosvětový fenomén. Poprala se i s depresí a drogovou závislostí.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―