Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Areál Baťových závodů ve Zlíně, známý také jako Svit, ožil 22. března díky módním přehlídkám. Industriální prostory přivítaly návštěvníky 13. ročníku Fashion Event Dotek. Tématem charitativní akce pod vedením studentů Fakulty multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati byl Prolog. Za večer se podařilo vybrat rekordní částku ve výši přes 161 tisíc korun, a to pro organizaci Aliance žen s rakovinou prsu.

    Spojení módy a charitativního sektoru. Největším úspěchem byla vesta vydražená za 70 tisíc korun

    Unikátní koncept jednodenní akce Fashion Event Dotek nabídl workshopy se zakladatelkou PR agentury Artspeak Olgou Burešovou, fotografem Kubou Zemanem i choreografkou a režisérkou módních přehlídek Moninou Nevrlou. Tichá aukce pak odstartovala galavečer plný studentských módních přehlídek, na který volně navázala benefiční aukce. Moderování se tentokrát ujala novinářka Adéla Šponerová, a to v róbě od české návrhářky Barbory Rosy.

    Letošní téma módní akce neslo název Prolog, tedy ve smyslu úvodní kapitoly našeho vlastního příběhu a náznaku přechodu do další části děje. V aukci se podařilo vydražit oblečení, šperky i keramiku za rekordní částku převyšující 161 tisíc korun, a to pro Alianci žen s rakovinou prsu. Obzvlášť napínavý byl souboj o vestu autorky Niny Peschlové, která byla nakonec vydražena za 70 tisíc korun.

    Opuštěné prostory ožily módními shows. Talent předvedlo devět studentek designu oděvů

    Očekávaný módní spektákl zahájila kolekce s názvem Na vinici od Apoleny Novákové, pohrávající si s motivy vinařského prostředí. Oděvy proto umně vyprávěly autentický příběh rodinného vinařského řemesla, a to především skrze pečlivě zvolené barvy, potisky a detaily v podobě zahradnických rukavic nebo lahví v kapsách oversized pracovní vesty.

    Zdroj: Fashion Event Dotek, Patrik Fica

    V tematické rovině nostalgické a snové poetiky se nesly i další přehlídky. Eliška Štukavcová a Marie Smirnova představily celek Cesty tradic. Atmosféru pohanského svátku Ivana Kupala divákům zprostředkovaly volné lněné modely v bílých a zemitých tónech, postrádající jakékoliv restriktivní střihy. Patrné bylo i propojení s přírodou skrze prvky kořenů a květin.

    Zdroj: Fashion Event Dotek, Patrik Fica

    Zkoumání hranic mezi realitou a snem se věnovala Tamara Koperová v kolekci Snívam, teda som. Pocit sladké dezorientace těsně po probuzení reflektovaly pastelové barvy a padavé ženské siluety. Dvojice Sofia Blahútová a Linda Minarčíková vytvořila celek propojený poezií s názvem Mirror of Ballade. Blahútová návrhy představí i na MBPFW jako finalistka soutěže Van Graaf Junior Talent.

    Téma Prolog rezonovalo. Návrhářky ho ztělesnily skrze obraz rodinného napětí i feministického hnutí

    Společenské problémy s důrazem na práva žen konfrontovaly ve svých pracích Klára Kozderková v kolekci Express Yourself a dvojice Ema Strnadová a Zuzana Hliněná v celku s názvem Le Destin Fatal de la Femme. Ten nám samotnými kousky i stylizovanou chůzí modelek připomněl teatrální přehlídky značky Maison Margiela pod taktovkou kreativního ředitele Johna Galliano.

    Zdroj: Fashion Event Dotek, Patrik Fica

    Na současnou problematiku rovnoprávnosti a moderního feministického odboje navázala rovněž Denisa Šopíková v kolekci Dcery odporu. Modely s důrazem na power dressing a female gaze fashion byly jasným důkazem toho, že oblečení může sloužit jako nástroj odporu a zároveň vyjádření svobody.

    Ústředním tématem Niny Peschlové a její práce Nesuď mě! se staly předsudky vytvořené na základě vzhledu. Formální oděvy odrážely její osobní příběh a rodinné napětí vyvolané netypickým stylem Peschlové v době dospívání, který ostře kontrastoval s kancelářským zázemím její matky.

    Zdroj: Fashion Event Dotek, Patrik Fica

    S prologem v pravém slova smyslu, tedy jako úvodní částí knihy, si pohrávala Anna Rozmarínová v Prologue vs. Reader. Řada naznačila souboj mezi prologem a čtenářem a dynamiku těchto dvou elementů. Rozmarínová koncepčně čerpala z diskusí na sociální síti Reddit, kde uživatelé tuto knižní pasáž často kritizují.

    Zdroj: Fashion Event Dotek, Peter Polanský

    Zdroje: Fashion Event Dotek, Instagram

    Autor článku:
    Ema Kmeťová
    Ema Kmeťováhttps://fashionup.cz/
    Ema nejčastěji přispívá články do módní rubriky, ale občas nám také přibližuje i aktuální dění ve světě beauty, zejména pokud ji zaujme nějaká kosmetická novinka nebo trend. Nejvíce si však užívá psaní o místních i zahraničních mladých módních talentech nebo analyzování přehlídek a kolekcí. Do módní žurnalistiky se zamilovala už na střední škole, když dělala svůj první rozhovor s lokálním návrhářem pro školní časopis.

    ― Reklama ―

    Zlín jako kolébka mladé české módy. Areál Svit přivítal 13. ročník Fashion Event Dotek

    ― Reklama ―

    Areál Baťových závodů ve Zlíně, známý také jako Svit, ožil 22. března díky módním přehlídkám. Industriální prostory přivítaly návštěvníky 13. ročníku Fashion Event Dotek. Tématem charitativní akce pod vedením studentů Fakulty multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati byl Prolog. Za večer se podařilo vybrat rekordní částku ve výši přes 161 tisíc korun, a to pro organizaci Aliance žen s rakovinou prsu.

    Spojení módy a charitativního sektoru. Největším úspěchem byla vesta vydražená za 70 tisíc korun

    Unikátní koncept jednodenní akce Fashion Event Dotek nabídl workshopy se zakladatelkou PR agentury Artspeak Olgou Burešovou, fotografem Kubou Zemanem i choreografkou a režisérkou módních přehlídek Moninou Nevrlou. Tichá aukce pak odstartovala galavečer plný studentských módních přehlídek, na který volně navázala benefiční aukce. Moderování se tentokrát ujala novinářka Adéla Šponerová, a to v róbě od české návrhářky Barbory Rosy.

    Letošní téma módní akce neslo název Prolog, tedy ve smyslu úvodní kapitoly našeho vlastního příběhu a náznaku přechodu do další části děje. V aukci se podařilo vydražit oblečení, šperky i keramiku za rekordní částku převyšující 161 tisíc korun, a to pro Alianci žen s rakovinou prsu. Obzvlášť napínavý byl souboj o vestu autorky Niny Peschlové, která byla nakonec vydražena za 70 tisíc korun.

    Opuštěné prostory ožily módními shows. Talent předvedlo devět studentek designu oděvů

    Očekávaný módní spektákl zahájila kolekce s názvem Na vinici od Apoleny Novákové, pohrávající si s motivy vinařského prostředí. Oděvy proto umně vyprávěly autentický příběh rodinného vinařského řemesla, a to především skrze pečlivě zvolené barvy, potisky a detaily v podobě zahradnických rukavic nebo lahví v kapsách oversized pracovní vesty.

    Zdroj: Fashion Event Dotek, Patrik Fica

    V tematické rovině nostalgické a snové poetiky se nesly i další přehlídky. Eliška Štukavcová a Marie Smirnova představily celek Cesty tradic. Atmosféru pohanského svátku Ivana Kupala divákům zprostředkovaly volné lněné modely v bílých a zemitých tónech, postrádající jakékoliv restriktivní střihy. Patrné bylo i propojení s přírodou skrze prvky kořenů a květin.

    Zdroj: Fashion Event Dotek, Patrik Fica

    Zkoumání hranic mezi realitou a snem se věnovala Tamara Koperová v kolekci Snívam, teda som. Pocit sladké dezorientace těsně po probuzení reflektovaly pastelové barvy a padavé ženské siluety. Dvojice Sofia Blahútová a Linda Minarčíková vytvořila celek propojený poezií s názvem Mirror of Ballade. Blahútová návrhy představí i na MBPFW jako finalistka soutěže Van Graaf Junior Talent.

    Téma Prolog rezonovalo. Návrhářky ho ztělesnily skrze obraz rodinného napětí i feministického hnutí

    Společenské problémy s důrazem na práva žen konfrontovaly ve svých pracích Klára Kozderková v kolekci Express Yourself a dvojice Ema Strnadová a Zuzana Hliněná v celku s názvem Le Destin Fatal de la Femme. Ten nám samotnými kousky i stylizovanou chůzí modelek připomněl teatrální přehlídky značky Maison Margiela pod taktovkou kreativního ředitele Johna Galliano.

    Zdroj: Fashion Event Dotek, Patrik Fica

    Na současnou problematiku rovnoprávnosti a moderního feministického odboje navázala rovněž Denisa Šopíková v kolekci Dcery odporu. Modely s důrazem na power dressing a female gaze fashion byly jasným důkazem toho, že oblečení může sloužit jako nástroj odporu a zároveň vyjádření svobody.

    Ústředním tématem Niny Peschlové a její práce Nesuď mě! se staly předsudky vytvořené na základě vzhledu. Formální oděvy odrážely její osobní příběh a rodinné napětí vyvolané netypickým stylem Peschlové v době dospívání, který ostře kontrastoval s kancelářským zázemím její matky.

    Zdroj: Fashion Event Dotek, Patrik Fica

    S prologem v pravém slova smyslu, tedy jako úvodní částí knihy, si pohrávala Anna Rozmarínová v Prologue vs. Reader. Řada naznačila souboj mezi prologem a čtenářem a dynamiku těchto dvou elementů. Rozmarínová koncepčně čerpala z diskusí na sociální síti Reddit, kde uživatelé tuto knižní pasáž často kritizují.

    Zdroj: Fashion Event Dotek, Peter Polanský

    Zdroje: Fashion Event Dotek, Instagram

    ― Reklama ―

    Když luxus smrdí. Tod’s ukazuje realitu „Made in Italy“

    Pověstný italský luxus se hroutí jako domeček z karet. Ránu mu tentokrát zasadila aféra značky Tod's, jež je známá pro své kožené výrobky. Dle milánského soudu docházelo v továrnách jejích čínských dodavatelů k zneužívání pracovní síly, přičemž společnost o této skutečnosti věděla. Italský gigant nyní čelí sankci v podobě šestiměsíčního zákazu jakékoli propagace.

    Vystupovat, stanice Chanel. Show Métiers d’Art zazářila v newyorském metru

    Návrhář Matthieu Blazy odhalil světu teprve svou druhou kolekci Chanel. S úterní show Métiers d'Art ovšem pouze potvrdil to, co mnozí po jeho debutu v Paříži již tušili. Že je designér na správném místě. Nedávno jmenovaný kreativní ředitel představil nejnovější show v podzemní stanici newyorského metra. Skloubil tak underground velkoměsta s francouzskou elegancí.

    Rozhovor: Od školních sešitů k Hermès. Úspěch české kaligrafky, která okouzlila svět

    Kaligrafka Lucie Špatenková se už na střední škole zamilovala do krásně nadepsaných sešitů. Po vysoké škole založila značku Ta usměvavá, s níž pořádá workshopy krasopsaní, jezdí na eventy zkrášlovat různorodé produkty a písmem vylepšuje i výrobky nejdražších luxusních značek světa. Kromě spolupráce se značkami Prada, Cartier či Hermès vede tým kaligrafů, vychovává malou dceru a rozšiřuje povědomí o krasopísmu v Česku. 

    A$AP Rocky a Puma mění svět sneakers. Speedcat Racing zvou na divokou jízdu

    A$AP Rocky je zpět na módní scéně. Tentokrát opět spojil síly se sportovní značkou Puma. Společně vytvořili sneakers s názvem napovídajícím mnohé, tedy Speedcat Racing. A$AP Rocky přichází do světa bot se sexy divokým detailem. Teniska nádherně propojuje motorsportovou estetiku a osobní streetwearový styl samotného legendárního rapera. 

    Luxury Insights: Missoni bourá vlastní hranice. Láká na apartmány v Dubaji

    Hranice vysoké módy a dalších odvětví luxusního průmyslu začínají blednout. Missoni je jen jednou z řady legendárních značek, jež v poslední době zkoumají svět exkluzivních nemovitostí. Módní dům koncem listopadu oznámil svou nejnovější investici, a to rezidenční projekt na Dubajských ostrovech. Spolupracuje na něm s tamní společnosti Octa Development.

    Je rapper EsDeeKid herec Timothée Chalamet? Konspirační teorie nabírá na obrátkách

    Internet pracuje ve zvláštním rytmu. Chvíli sklouzává k absurditě, chvíli k fascinující přesnosti. Nejnovější virální konspirační teorie přiřazuje Timothéeho Chalamet k anonymnímu rapperovi EsDeeKid, hvězdě současné britské scény. Oba spojuje záhadná aura, stejné oči a schopnost přitahovat pozornost milionů. Trend se rozvíjí rychlostí, která připomíná spíše kulturní experiment než klasický bulvární příběh. Vzniká tím fenomén, jenž si nárokuje vlastní místo v digitálním panoptiku.

    Móda v kostce: Zemřela designérka Pam Hogg a Jacquemus má první skiwear řadu

    Zemřela skotská návrhářka Pam Hogg, jež oblékala Kate Moss, Kylie Minogue i Rihannu. Jonathan Anderson odhalil první vizi pánské kolekce pro podzim roku 2026 a Jacquemus společně s Nike představil svou první skiwear řadu. Gucci zamíří se svou příští cruise kolekcí do New Yorku a společnost EssilorLuxottica je připravená odkoupit podíl značky Giorgio Armani.

    Kim Kardashian dělí internet. Vynesla kontroverzní Birkin bag ze sloní kůže

    Kim Kardashian se v seriálu All’s Fair objevila s kabelkou Birkin, která dle znalců pochází z kůže afrického slona. Luxusní svět okamžitě vytvořil dva tábory. Na jedné straně stojí hlasití kritici, na druhé fascinovaní sběratelé. Elephant Leather Birkin patří k nejvzácnějším kabelkám Hermès, jejichž výroba však skončila před několila dekádami. Sociální sítě se po odvysílání epizody změnily v jeviště, kde vedle morálního rozhořčení roste posedlost cenovkou a investičním potenciálem.

    Vánoce očima Burberry. Daniel Lee vyměnil trenčkoty za stromeček

    Luxusní hotel Claridge's v srdci Londýna tradičně vkládá výzdobu svého vánočního stromečku do rukou důležitého jména módní scény. Letos dle vlastní vize proměnil sváteční dekorace kreativní ředitel Burberry Daniel Lee. Jednotlivé ozdoby odkazují na dlouholetou tradici značky, zatímco ikonický kostkovaný vzor pohltí zbytek luxusního interiéru hotelového lobby.

    Shein pod palbou. Čelí žalobě francouzských obchodníků i výzvě poslanců

    Potíže fast fashion řetězce Shein ve Francii nekončí. Nově čelí žalobě ze strany francouzských maloobchodníků. Na 12 federací a několik značek zahájilo proti značce soudní řízení. Olej do ohně kritiky přilévají také tamní poslanci. Více než 80 z nich vydalo oficiální prohlášení, v němž požadují zákaz Shein, a to ve jménu "ochrany pracovníků, veřejného zdraví a planety".

    Bottega Veneta uvádí Jenga set. Jeho cenovka je opravdu vesmírná

    Bottega Veneta uvádí Jenga set, který posouvá domácí zábavu do sféry investičních objektů. Luxusní dům využívá své signifikantní prvky a transformuje mezinárodně známou hru do podoby kultivovaného designového předmětu. Každý jednotlivý prvek získává charakter artefaktu, s důrazem na materiál a přesnost zpracování. Soubor působí jako tichý symbol pohodlí, vkusu a sebevědomého vkročení do segmentu zábavy pro dospělé. Ano, společnost na svých stránkách opravdu uvádí, že nejde o hračku pro děti.

    TikTok Highlights: Trendy videa sdílejí vytoužený „flow state“

    Vaše soustředění směřuje k dané aktivitě, okolí se rozplývá a vy nemyslíte na nic jiného než přítomnost. I tak by mnozí uživatelé sociální sítě TikTok popsali "flow state". Tedy stav, který momentálně vyzdvihuje lavina virálních videí. Sdílejí totiž momenty, kdy lidé při často obyčejných aktivitách zapomínají na vše ostatní a ocitají se ve chvíli stvořené jen a pouze pro ně.

    Versace překračuje milník. Prada značku v prosinci přivítá pod svá křídla

    Luxusní skupina Prada Group letos v dubnu překvapila módní svět, když oznámila svou koupi módního domu Versace. Dohoda za 1,25 miliardy eur následovala krátce poté, co z pozice kreativní ředitelky značky odešla Donatella Versace. Teprve v úterý 2. prosince však společnost plně vstoupí do vesmíru Prada. Čeká ji nová éra kombinující její legendární historii a inovaci.

    REFY přináší chromový launch. Nová kolekce svítí sama o sobě

    REFY je značka, která evokuje dokonale upravené obočí. Každá žena si ji spojuje s její krásnou zakladatelkou a jejím netypickým vzhledem, jenž proměnila ve svou přednost. Vytvořila značku, jejímž posláním je dodat ženám sebevědomí, především v oblasti obočí. Při příležitosti výročí existence značky REFY představuje limitovanou edici Chrome Collection.

    Greenpeace našel nebezpečné látky v oblečení Shein. Překračují limity EU

    Fast fashion řetězec Shein čelí v Evropě další kauze. Německá odnož neziskové organizace Greenpeace odhalila nejnovější report, dle kterého v jeho oblečení našla nebezpečné látky. Jejich množství přitom přesahuje hranice předepsané Evropskou unií. Potenciálně toxické chemikálie pak mohou vést k řadě onemocnění, poškozují ovšem také životní prostředí.

    Paříž dobývá čerstvý designový skvost. Café Nuances otevírá novou pobočku

    Nová pobočka Café Nuances v Paříži se mění v magnet pro generaci, která vyhledává design s naprostou vizuální razancí. Le Marais získává prostor, jenž pracuje s intenzivní estetikou a přitahuje pozornost rychlostí virálního postu. Atmosféra vibruje kovovým leskem, červeným světlem a podmanivým minimalismem. Kavárna posouvá běžný rituál do sféry, kde se design stává zážitkem. Zapisuje se mezi lokace, jež sdílení podporují jako součást své identity.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―