Více

    ― Reklama ―

    Baťa a módní molo? Na první pohled spojitost, která nepřekvapí. Přece jen jde o českou obuvnickou legendu s mezinárodním dosahem. Ale co kdyby se Baťovy boty objevily na Milánském týdnu módy, a to v podání jednoho z nejinovativnějších italských designérů? Právě to se stalo v rámci show Marca Rambaldi, jenž dal balerínám Baťa 130 novou tvář.

    Česká legenda se ocitla ve společnosti ikonických světových značek a návrhářů, kteří každoročně v Miláně udávají trendy. Přítomnost Bati na mole je nejen důkazem trvalé relevance českého designu, ale i signálem, že kvalitní řemeslo a historie mohou mít na současné módní scéně místo. Preciznost produktů Baťa je jen těžko ignorovatelná, a proto je dostala až do italské módní metropole.

    Nečekaný úspěch české značky. Baťa vytvořil footwear pro zimní kolekci Marca Rambaldi

    Baťovy baleríny nejsou žádnou novinkou, ale jejich verze, kterou představil Marco Rambaldi, rozhodně ano. Známý svou schopností propojit minulost s budoucností a hrát si s detaily, Rambaldi více než jen oživil klasiku. Jeho pojetí vycházelo z konceptu „Memoria Futura“, oslavujícího dědictví a transformaci. Spolupráce přinesla pleteninu, poutavé kovové detaily, a hlavně stuhy, které dávají balerínám dramatický a ryze ženský nádech.

    Zdroj: Baťa

    Milánský týden módy patří společně s Paříží, Londýnem a New Yorkem mezi „velkou čtyřku“ módního světa. Je tedy synonymem světového luxusu a vkusu. Pro českou značku, která se v posledních desetiletích soustředila především na komerční trh, je poněkud nečekaná přítomnost v italské módní metropoli signálem, že dělat kvalitní design a řemeslnou práci má opravdový smysl.

    Zdroj: Baťa

    Zároveň to ale není poprvé, kdy se české produkty dostaly na světová módní fóra. Před nedávnem jsme mohli vidět například křišťálový džbán od české sklárny v hollywoodském trháku Barbie nebo modely českých designérů na Londýnském fashion weeku. České módní a designové společnosti se tak postupně, i když pořád trochu nenápadně, dostávají na mezinárodní scénu.

    Kdo je vlastně Marco Rambaldi? Jméno, které se vyplatí znát

    Italský designér, který se inspiroval „sedmdesátkovou“ estetikou, inkluzí a udržitelností, se za poslední roky stal vyhledávanou osobností italské scény. V návrzích propojuje tradiční řemeslo se soudobými myšlenkami a jeho tvorba často překračuje genderové hranice. V poslední řadě FW25 pracoval s koncepty paměti, rodiny a sebevyjádření, což dokazuje rovněž volba spolupráce s Baťou.

    Zdroj: Baťa

    Přestože jde výhradně o designovou spolupráci v rámci jednorázové kolekce, je těžké ignorovat její symbolický význam. Ukazuje se, že česká značka může být součástí světové módy a český design tak nemusí být uzavřený pouze v úzkých hranicích lokálního trhu. Možná se tím tedy otevírají dveře také dalším tuzemským tvůrcům, kteří by rádi uspěli na podobně prestižních akcích.

    Ať už je to jednorázový výstřelek, nebo začátek větší kapitoly, jedno je jisté. Česká stopa na Milánském týdnu módy působí sebevědomě a moderně. A to je věc, která se rozhodně nevidí každý den.

    Zdroje: Baťa, Tagwalk, DSCENE MAGAZINE, Instagram, The Italian Rêve

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek je redaktorem a správcem sociálních sítí FashionUP. Ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější.

    ― Reklama ―

    Foto:Baťa

    Česká stopa na Milánském týdnu módy. Baťa spolupracoval na přehlídce Marco Rambaldi

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Baťa a módní molo? Na první pohled spojitost, která nepřekvapí. Přece jen jde o českou obuvnickou legendu s mezinárodním dosahem. Ale co kdyby se Baťovy boty objevily na Milánském týdnu módy, a to v podání jednoho z nejinovativnějších italských designérů? Právě to se stalo v rámci show Marca Rambaldi, jenž dal balerínám Baťa 130 novou tvář.

    - Reklama -

    Česká legenda se ocitla ve společnosti ikonických světových značek a návrhářů, kteří každoročně v Miláně udávají trendy. Přítomnost Bati na mole je nejen důkazem trvalé relevance českého designu, ale i signálem, že kvalitní řemeslo a historie mohou mít na současné módní scéně místo. Preciznost produktů Baťa je jen těžko ignorovatelná, a proto je dostala až do italské módní metropole.

    Nečekaný úspěch české značky. Baťa vytvořil footwear pro zimní kolekci Marca Rambaldi

    Baťovy baleríny nejsou žádnou novinkou, ale jejich verze, kterou představil Marco Rambaldi, rozhodně ano. Známý svou schopností propojit minulost s budoucností a hrát si s detaily, Rambaldi více než jen oživil klasiku. Jeho pojetí vycházelo z konceptu „Memoria Futura“, oslavujícího dědictví a transformaci. Spolupráce přinesla pleteninu, poutavé kovové detaily, a hlavně stuhy, které dávají balerínám dramatický a ryze ženský nádech.

    Zdroj: Baťa

    - Reklama -

    Milánský týden módy patří společně s Paříží, Londýnem a New Yorkem mezi „velkou čtyřku“ módního světa. Je tedy synonymem světového luxusu a vkusu. Pro českou značku, která se v posledních desetiletích soustředila především na komerční trh, je poněkud nečekaná přítomnost v italské módní metropoli signálem, že dělat kvalitní design a řemeslnou práci má opravdový smysl.

    Zdroj: Baťa

    Zároveň to ale není poprvé, kdy se české produkty dostaly na světová módní fóra. Před nedávnem jsme mohli vidět například křišťálový džbán od české sklárny v hollywoodském trháku Barbie nebo modely českých designérů na Londýnském fashion weeku. České módní a designové společnosti se tak postupně, i když pořád trochu nenápadně, dostávají na mezinárodní scénu.

    Kdo je vlastně Marco Rambaldi? Jméno, které se vyplatí znát

    Italský designér, který se inspiroval „sedmdesátkovou“ estetikou, inkluzí a udržitelností, se za poslední roky stal vyhledávanou osobností italské scény. V návrzích propojuje tradiční řemeslo se soudobými myšlenkami a jeho tvorba často překračuje genderové hranice. V poslední řadě FW25 pracoval s koncepty paměti, rodiny a sebevyjádření, což dokazuje rovněž volba spolupráce s Baťou.

    Zdroj: Baťa

    Přestože jde výhradně o designovou spolupráci v rámci jednorázové kolekce, je těžké ignorovat její symbolický význam. Ukazuje se, že česká značka může být součástí světové módy a český design tak nemusí být uzavřený pouze v úzkých hranicích lokálního trhu. Možná se tím tedy otevírají dveře také dalším tuzemským tvůrcům, kteří by rádi uspěli na podobně prestižních akcích.

    Ať už je to jednorázový výstřelek, nebo začátek větší kapitoly, jedno je jisté. Česká stopa na Milánském týdnu módy působí sebevědomě a moderně. A to je věc, která se rozhodně nevidí každý den.

    Zdroje: Baťa, Tagwalk, DSCENE MAGAZINE, Instagram, The Italian Rêve

    ― Reklama ―

    Módní peklo se znovu otevírá. Natáčení Ďábel nosí Pradu 2 je v plném proudu

    "Florals? For spring? Groundbreaking." Milovaná filmová klasika Ďábel nosí Pradu se po 20 letech konečně vrací s druhým dílem. A máme se na co těšit. Uvidíme původní herecké obsazení, ale role se tentokrát obrátí. Natáčení v současnosti probíhá v New Yorku a první záběry potvrzují, že Miranda Priestly ještě zdaleka neřekla své poslední „That’s all.“

    Móda v kostce: Beyoncé a Levi’s míří do finále a Martha Stewart má skin care řadu

    Značka Dyson zkoumá svět beauty a vydává vlastní produkty na vlasy. Společnost Skims pro změnu uvedla virální shapewear na obličej. Rovněž Martha Stewart má novinku, a to vlastní skin care řadu. Zpěvačka Beyoncé a Levi's vcházejí do finální kapitoly spolupráce, pomocí krátkého filmu. V Kodani pak odstartoval tamní fashion week.

    Back to school, back to office. Luxusní značky myslí i na papírnictví pro dospělé

    Pomalu se blížící září znamená velkou změnu v životě všech školáků. Ačkoliv dospělí už prázdniny nemají, i pro ně představuje nadcházející období pomyslný nový start, a to nejen v kancelářském nasazení. Proč si proto z back to school šílenství neudělat důvod k radosti? Luxusní designerské doplňky ze světa papírnictví přímo lákají k využití.

    Až do dna. Váš oblíbený drink o vás vypovídá víc, než si myslíte

    Volba drinku sahá za hranice chuťové preference. Pro mnoho lidí se jedná o gesto či osobní vyjádření. Často navíc platí, že to, co pijete, rezonuje s tím, co nosíte. Určité estetiky si žádají svěží Aperol Spritz, zatímco jiné se koupou v solném kroužku tequily. Stejně jako na ulici, i v baru tak můžete hledat inspiraci pro svůj další outfit.

    Módní dům Viktor & Rolf zkoumá dualitu. Každá myšlenka má dvě strany

    Značka Viktor & Rolf opět stojí na hranici módy a konceptuálního umění. Její haute couture řada pro letošní podzim a zimu je vizuální manifestací duality. Dvou světů, jež se navzájem doplňují, zpochybňují a zrcadlí. Dvojice představila 15 černých outfitů ve dvou verzích. Jedna opulentní, přetékající barvami a dramatem, druhá naopak očištěná, strohá a minimalistická. Výsledek? Na 30 stejných a zároveň rozdílných looků.

    Móda v kostce: Rare Beauty má parfém a Victoria’s Secret se vrací na runway

    Selena Gomez posouvá svou značku Rare Beauty na novou úroveň a vydává první řadu vlastní vůně. Dario Vitale nepředstaví svůj debut pro Versace pomocí klasické show, ale prezentace. Na runway se naopak na podzim vrátí andílci Victoria's Secret. Moncler Grenoble zase s příští přehlídkou zamíří do Aspenu. Skupina Kering bojuje s propadem zisků.

    Trend, který vás posadí na zadek. Booty beauty pečuje o běžně skryté partie

    Trendy mají jedinečnou schopnost šokovat. Ať už se jedná o plyšáky Labubu zavěšené na designerských kabelkách, aplikaci lososího spermatu na obličej, či populární módu bez kalhot, internet čas od času vynoří opravdové lahůdky. Aktuálním adeptem je takzvaná booty beauty, tedy virální druh kosmetiky specializující se na zadek.

    Sofia Coppola natočila první dokument. Kameru namířila na Marca Jacobs

    Slavná režisérka Sofia Coppola proniká hlouběji do světa módy. Minulý týden prozradila, že na blížícím se filmovém festivalu v Benátkách odhalí svůj první dokument s názvem Marc by Sofia. Sledovat má nejen život a kariéru slavného návrháře Marca Jacobs, ale také jejich dlouhodobé přátelství a trvající spolupráci jak na poli módy, tak filmu.

    Červen zná své favority. CreatorIQ odhalil nejvíce virální make-up značky

    Sociální sítě představují pro módní a beauty značky významný zdroj pozornosti. Právě tu změřila platforma CreatorIQ, která vydala seznam 10 nejvíce virálních make-up společností za měsíc červen. Své výpočty zakládala na jejich EMV, neboli získané mediální hodnotě. Mezi nejpopulárnější brandy patří Huda Beauty, E.l.f. Beauty a ColourPop.

    Sociální sítě mají nový všelék. Tentokrát vkládají naděje do vývaru z kostí

    Téměř každý týden uživatelé sociálních sítí objeví novou "zázračnou" ingredienci, od které si slibují hned několik wellness a beauty benefitů. Tentokrát svou pozornost obrátili směrem k vývaru z kostí. Dle nich posiluje klouby, snižuje zánět střev či dodává pokožce pružnost a lesk. I když vývar některé výhody skýtá, nejedná se o čerstvě objevený všelék.

    JW Anderson mění směr. Oblékne háv pomalejší lifestyle značky

    Nový kreativní ředitel módního domu Dior Jonathan Anderson má před sebou nelehký úkol. Poprvé od dob vedení Christiana Dior totiž povládne všem sekcím slavné společnosti. Módní scéna proto spekulovala o tom, jak bude nadále vypadat chod jeho stejnojmenné značky JW Anderson. Zdá se, že zpomalí tempo a přesedlá na luxusní lifestyle společnost.

    Marc Jacobs na rozcestí. LVMH zvažuje prodej ikonické značky

    Luxusní koncern LVMH zahájil rozhovory o prodeji značky Marc Jacobs. Případná dohoda by mohla dle reportu novinářů z Wall Street Journal dosáhnout až miliardy dolarů. Společnost měla poradce oslovit již minulý rok. Mezi možné zájemce pak patří firmy jako Authentic Brands, Bluestar Alliance či WHP Global. Datum prodeje však zatím není známý.

    Burberry nadále modernizuje. Slaví nové ambasadory a perfektní marketing

    Burberry má za sebou turbulentní období, ale vše nasvědčuje tomu, že britský grál módy znovu našel svůj směr, a hlavně styl. Po změnách ve vedení a oznámení vzniku vlastní galerie, která má být otevřena v roce 2027, je vidět, že módní dům neplánuje jen „kosmetické“ úpravy. Zahájil komplexní a promyšlený proces modernizace, který má hlavu a patu a přináší výsledky, jež jsou vidět i cítit.

    Nenechte se rušit. Léto volá po odpočinku u populárních seriálů

    Léto není čas jen na cesty do dalekých krajin a odpoledne strávená na koupališti. Jedná se o perfektní období pro odpočinek dle vlastního gusta. Ať už chcete využít deštivá odpoledne, nebo si jen dopřát vytoužené vypnutí před televizí, čeká na vás seznam populárních seriálů. Letní měsíce vítají návrat osvědčených titulů i úplné nováčky.

    Gaby Solis i Bree Van De Kamp se vrací. Zoufalé manželky čeká pokračování

    Kultovní Wisteria Lane se opět probouzí k životu. Společnost Onyx Collective chystá seriál inspirovaný hitem Zoufalé manželky, tentokrát pod názvem Wisteria Lane. O návratu původních hereček se ale pouze spekuluje. Účast nepotvrdila Eva Longoria, Marcia Cross ani Teri Hatcher. Místo pokračování nás tak čeká fresh kapitola s novou sestavou sousedek.

    Je libo čerstvé pečivo? Gurmánské parfémy dobývají svět i naše smysly

    Teplý croissant, čerstvě upečený chléb s máslem nebo kousek narozeninového dortu. Vůně pečiva je jedním z nejvýraznějších parfémových trendů letošního roku. Symbolizuje totiž klid, pohodu a návrat do dětství. V době, kdy je jídlo často spojováno s přehnanou sebekontrolou, přichází hřejivé vůně jako něžná útěcha. Jaké parfémy stojí za zkoušku?

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―