Více

    ― Reklama ―

    Karl Lagerfeld byl ikonou módy, jeho vize řídily haute couture po desetiletí. Ale stejně jako jeho modely budily obdiv, jeho výroky vzbuzovaly kontroverzi. Od „fatfobních“ poznámek a urážek na adresu plus-size žen po ostrou kritiku hnutí MeToo. Lagerfeld si nebral servítky. Jak bychom jeho slova hodnotili dnes, v době inkluze a body positivity?

    Přístup návrháře Karla Lagerfeld k módě byl bezpochyby revoluční, ale jeho slovní projev často hraničil s nemilosrdnou arogancí. Byl to muž, který svou inteligencí a vtipem dokázal okouzlit i popudit zároveň. Někteří ho vnímali jako vizionáře, který říkal věci bez obalu, jiní ho označovali za cynického elitáře. Pravdou je, že jeho výroky nám dnes poskytují fascinující pohled na to, jak moc se změnilo vnímání společenských norem a očekávání v módním průmyslu.

    Karl jako „fatfobní“ elitář. „Nikdo nechce vidět tlusté ženy na módním mole!“

    Když Karl Lagerfeld prohlásil, že „nikdo nechce vidět tlusté ženy na módním mole,“ spustila se lavina reakcí. Tento výrok byl nejen neempatický, ale i dokonale zastaralý. V současnosti už módní průmysl kráčí jiným směrem. Na molech vidíme modelky různých postav a velikostí, od Ashley Graham po Palomu Elsesser. Pokud by Karl říkal totéž i dnes, internet by ho doslova rozcupoval. Zvláště při komentování postavy oblíbené a talentované zpěvačky Adele.

    Zdroj: Reuters

    „MeToo? Už mě to unavuje!“ Návrhář veřejně zlehčoval sexuální násilí

    Hnutí #MeToo, které vzniklo v roce 2006, se stalo globálním symbolem boje proti sexuálnímu obtěžování a zneužívání moci. Rozšířilo se především na základě sdílení osobních zkušeností žen, které byly obětí sexuálního násilí a nevhodného chování. V roce 2017, kdy se objevily skandály kolem prominentních osobností jako Harvey Weinstein, hnutí nabralo globální rozměr a vyvolalo veřejnou diskusi o problémech v pracovní sféře a zábavním průmyslu. 

    Karl Lagerfeld se však k hnutí #MeToo vyjádřil kriticky. V roce 2018 v rozhovorech zlehčoval obvinění některých žen. Označil je za přehnaná a poukazoval na to, že „to, co se děje, není ani zdaleka všechno tak, jak je prezentováno.“ Tento postoj vyvolal vlnu nevole, protože naznačoval, že některé oběti přeháněly či dokonce manipulovaly s těmito obviněními. To však bylo v kontrastu s cílem hnutí, tedy vytvořit prostor pro věrohodné vyprávění obětí. 

    „Pippa Middleton by měla ukazovat jen svůj zadek!“ Dnes tento výrok vnímáme jako podporu dysmorfie

    Ano, Karl se neostýchal hodnotit nejen modelky, ale i královskou rodinu. Například Pippa Middleton si od něho vyslechla, že „by měla ukazovat jen svůj zadek, protože obličej má méně příjemný“. Upřímně? Tohle už nebylo ani vtipné, jen zbytečně kruté. Dnes by se podobné poznámky setkaly s masivní kritikou na sociálních sítích a jednoznačně by se označily za typický „body shaming“.

    „Móda je nebezpečnější než terorismus.“ Někdy opravdu platí mlčeti zlato

    Jedním z nejextrémnějších Lagerfeldových výroků byla jeho poznámka: „Móda je nebezpečnější než terorismus“. Tento výrok pronesl v roce 2018 v souvislosti s příchodem migrantů do Evropy a zmínil, že „nejhorším prohřeškem“ Merkelové bylo jejich přijetí. Příměr mezi módou a terorismem pobouřil veškerou veřejnost a ukázal, že Karl se nebál jít za hranu dobrého vkusu nejen v oblečení, ale rovněž v názorech. A to zdaleka není vše z toho, co nepatřičného kdy řekl.

    Navzdory jeho kontroverzím nelze Karlu Lagerfeldovi upřít genialitu v designu. Jenže módní průmysl se posunul. Značky hledají autentičnost, diverzitu a pozitivitu. Lagerfeldovy výroky dnes působí nejen zastarale, ale i nepatřičně. Móda už není jen pro „vyhublé typy“. Možná, kdyby Karl ještě žil, musel by svůj pohled přehodnotit. Protože dnes, naštěstí, nemá krutost v módním světě místo.

    Zdroje: BBC, New York Time, The Guardian, Instagram, YouTube




    ― Reklama ―

    Karl Lagerfeld a jeho nejbrutálnější výroky. Vizionář, nebo bezcitný elitář?

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Karl Lagerfeld byl ikonou módy, jeho vize řídily haute couture po desetiletí. Ale stejně jako jeho modely budily obdiv, jeho výroky vzbuzovaly kontroverzi. Od „fatfobních“ poznámek a urážek na adresu plus-size žen po ostrou kritiku hnutí MeToo. Lagerfeld si nebral servítky. Jak bychom jeho slova hodnotili dnes, v době inkluze a body positivity?

    - Reklama -

    Přístup návrháře Karla Lagerfeld k módě byl bezpochyby revoluční, ale jeho slovní projev často hraničil s nemilosrdnou arogancí. Byl to muž, který svou inteligencí a vtipem dokázal okouzlit i popudit zároveň. Někteří ho vnímali jako vizionáře, který říkal věci bez obalu, jiní ho označovali za cynického elitáře. Pravdou je, že jeho výroky nám dnes poskytují fascinující pohled na to, jak moc se změnilo vnímání společenských norem a očekávání v módním průmyslu.

    Karl jako „fatfobní“ elitář. „Nikdo nechce vidět tlusté ženy na módním mole!“

    Když Karl Lagerfeld prohlásil, že „nikdo nechce vidět tlusté ženy na módním mole,“ spustila se lavina reakcí. Tento výrok byl nejen neempatický, ale i dokonale zastaralý. V současnosti už módní průmysl kráčí jiným směrem. Na molech vidíme modelky různých postav a velikostí, od Ashley Graham po Palomu Elsesser. Pokud by Karl říkal totéž i dnes, internet by ho doslova rozcupoval. Zvláště při komentování postavy oblíbené a talentované zpěvačky Adele.

    Zdroj: Reuters

    - Reklama -

    „MeToo? Už mě to unavuje!“ Návrhář veřejně zlehčoval sexuální násilí

    Hnutí #MeToo, které vzniklo v roce 2006, se stalo globálním symbolem boje proti sexuálnímu obtěžování a zneužívání moci. Rozšířilo se především na základě sdílení osobních zkušeností žen, které byly obětí sexuálního násilí a nevhodného chování. V roce 2017, kdy se objevily skandály kolem prominentních osobností jako Harvey Weinstein, hnutí nabralo globální rozměr a vyvolalo veřejnou diskusi o problémech v pracovní sféře a zábavním průmyslu. 

    Karl Lagerfeld se však k hnutí #MeToo vyjádřil kriticky. V roce 2018 v rozhovorech zlehčoval obvinění některých žen. Označil je za přehnaná a poukazoval na to, že „to, co se děje, není ani zdaleka všechno tak, jak je prezentováno.“ Tento postoj vyvolal vlnu nevole, protože naznačoval, že některé oběti přeháněly či dokonce manipulovaly s těmito obviněními. To však bylo v kontrastu s cílem hnutí, tedy vytvořit prostor pro věrohodné vyprávění obětí. 

    „Pippa Middleton by měla ukazovat jen svůj zadek!“ Dnes tento výrok vnímáme jako podporu dysmorfie

    Ano, Karl se neostýchal hodnotit nejen modelky, ale i královskou rodinu. Například Pippa Middleton si od něho vyslechla, že „by měla ukazovat jen svůj zadek, protože obličej má méně příjemný“. Upřímně? Tohle už nebylo ani vtipné, jen zbytečně kruté. Dnes by se podobné poznámky setkaly s masivní kritikou na sociálních sítích a jednoznačně by se označily za typický „body shaming“.

    „Móda je nebezpečnější než terorismus.“ Někdy opravdu platí mlčeti zlato

    Jedním z nejextrémnějších Lagerfeldových výroků byla jeho poznámka: „Móda je nebezpečnější než terorismus“. Tento výrok pronesl v roce 2018 v souvislosti s příchodem migrantů do Evropy a zmínil, že „nejhorším prohřeškem“ Merkelové bylo jejich přijetí. Příměr mezi módou a terorismem pobouřil veškerou veřejnost a ukázal, že Karl se nebál jít za hranu dobrého vkusu nejen v oblečení, ale rovněž v názorech. A to zdaleka není vše z toho, co nepatřičného kdy řekl.

    Navzdory jeho kontroverzím nelze Karlu Lagerfeldovi upřít genialitu v designu. Jenže módní průmysl se posunul. Značky hledají autentičnost, diverzitu a pozitivitu. Lagerfeldovy výroky dnes působí nejen zastarale, ale i nepatřičně. Móda už není jen pro „vyhublé typy“. Možná, kdyby Karl ještě žil, musel by svůj pohled přehodnotit. Protože dnes, naštěstí, nemá krutost v módním světě místo.

    Zdroje: BBC, New York Time, The Guardian, Instagram, YouTube




    ― Reklama ―

    Kam nechodí slunce, tam chodí lékař. Některé účinné látky ale před zářením schovejte

    Staré rčení o potřebě slunce, které léčí všechny neduhy, je pravdou jen z části. Sluneční paprsky sice pomáhají tělu vytvářet vitamin D a blahodárný účinek mají rovněž na psychiku. To vše ale platí jen s dostatečnou ochranou před škodlivým UV zářením. A pokud ve své skin care rutině používáte účinné látky, platí to pro vás dvojnásob.

    Móda v kostce: Chanel spojil síly s Angèle a Swarovski dorazil do Milána

    Módní svět nepřestává překypovat novinkami. Značka Chanel představí spolu se zpěvačkou Angèle nový parfém. Balenciaga pro změnu spojil síly s výrobcem bot Scholl a novou tváří L'Orèal Paris je herečka ze seriálu Emily In Paris Philippine Leroy-Beaulieu. Swarovski dorazil do Milána na tamní design week a Prada se blíží k odkoupení Versace.

    Pastelové odstíny vkročily do světa make-upu. Ztělesňují jarní optimismus

    Může se zdát, že jsou pastelové odstíny v jarním období asi tak originální jako květinové vzory. Přesto obojí zažívá letos comeback. Návrat jemných barev souvisí mimo jiné i s oblibou období z počátku milénia, tedy y2k. Beauty nadšenci v nich však zároveň hledají jakýsi optimismus a téměř dětské experimenty rozjasňující současné dění.

    Designové střípky u vás doma. Usaďte jarní květiny do luxusní vázy

    Jaro s sebou kromě teplejších dnů přináší i záplavy květin. Nejeden dům umí tento živý doplněk rozzářit a v interiéru tak vypadá vždycky skvěle. Umístit kytici ale může být občas oříšek, jelikož ne do každé vázy se svazek hodí. Pokud proto u vás nastal čas na pořízení pořádné výbavy, vyberte si z kvalitních produktů. Závidět vám bude každá návštěva.

    Obdařte své chlupáče zaslouženým luxusem. Na pejsky myslí i nejslavnější značky

    Není výjimkou, že se majitelé pejsků často o své mazlíčky starají více než sami o sebe. Kdo by roztomilým chlupáčům nedopřál jen tu nejlepší péči? Mezi milovníky psích společníků zcela jistě patří i známé módní domy. Ani ony na ně tedy ve své luxusní nabídce nezapomínají. Dopřát proto můžete svému parťákovi vše od obojků přes svetřík až po pelech.

    Móda v kostce: Tiffany & Co. oslavuje lásku a Paris Hilton vydala svůj 30. parfém

    Šperkařský dům Tiffany & Co. v kampani pro řadu HardWear oslavuje spolu s ikonickými herečkami transformující sílu lásky. Německé značky Rimowa a Mykita spolupracují na slunečních brýlích a Paris Hilton odhalila svůj již 30. parfém. Designér Jeremy Scott navrhne na 500 kostýmů pro berlínskou show a Duran Lantink vyhrál Woolmark Prize.

    Vpusťte domů jarní vánek. Otevřené okno doplní interiérové vůně

    Vytrvalé sluneční paprsky si hledají cestu do našich domů i bytů a všichni je už nedočkavě očekávají. Jaro symbolizuje nové začátky, čisto, a především svěží vůně. Kromě čerstvého vzduchu a kvetoucích rostlin vám ale doma pomohou rovněž interiérové vůně se svěžími tóny. Poslouží vám arabská guma nebo třeba parfém na praní.

    Obujte trendy jaro. Letošní teplou sezónu definuje chic i námořnický styl

    Jaro definitivně nastoupilo na scénu. Spolu s ním se tak derou do popředí trendy, definující letošní teplou sezónu. Připravte se proto nasadit některé z bot, které nás v nadcházejících měsících jen tak neopustí. Na piknicích, jarních procházkách i pochůzkách po kavárnách nás budou doprovázet hlavně kousky zastupující chic a námořnický styl.

    E-shopy ve Spojeném království čelí kritice. Zaplavují ulice plastovými obaly

    Spojené království posílá ze všech ekonomik Evropy na skládky nejvíce plastových obalů pocházejících z on-line obchodů. Začátkem týdne na to upozornila firma produkující udržitelné alternativy DS Smith. Apeluje proto na vládu i značky, aby využívání plastů rapidně omezily. Do roku 2030 mají totiž britské e-shopy doručit sedm miliard plastových obalů.

    Bottega Veneta jako královna textury. Objevte kouzlo mistrovských kousků

    Pokud existuje módní dům, který dokázal povznést texturu na úroveň umění, pak je to bezesporu Bottega Veneta. Od svých ikonických intrecciato vzorů až po nejnovější experimenty s kůží, semišem a ultra originálními povrchy je značka již řadu let synonymem pro sofistikovanost, hmatový luxus a tiché mistrovství italského řemesla.

    Už vám nic nebude stát v cestě. Stylové tenisky, v nichž pokoříte kilometry

    Čeká-li vás v nejbližší době dovolená či větší výlet, součástí příprav by určitě měla být i volba vhodné obuvi. Zdá se to možná jako nepodstatný detail, ale pokud na vašich cestách rádi obdivujete populární místa, nachodíte klidně desítky kilometrů. Vybrané tenisky by tedy měly být pohodlné a zároveň stylové. Inspirujte se populárními oblíbenci.

    Móda v kostce: Julia Garner září v Gucci a Louboutin objevuje svět brýlí

    První dubnový den přinesl řadu nových kampaní. Britská značka Mulberry plánuje speciální kolekci produktů pro pejsky. Ikonický návrhář bot Christian Louboutin pro změnu nabídne první řadu slunečních brýlí. Módní dům Gucci oslavuje 104. výročí výroby hedvábí projektem, ve kterém zazáří Julia Garner. Bulgari poputuje na akci Watches and Wonders a TikTok Shop rozšiřuje svou působnost.

    Wellness svět má letos jasno. Za královnu trendů jmenoval hydrataci

    Pití vody ještě nikdy nebylo tak sexy. Wellness svět vynesl letos do popředí hydrataci. Její rituál tak už dávno neobnáší jen trendy hrnek nebo lahev. Místo toho zahrnuje řadu "nezbytných" suplementů, od elektrolytů přes různé příchutě až po jedlé třpytky. Sociální síť TikTok tak učinila z běžné činnosti nový trend, bez kterého se neobejdete.

    Podceňované doplňky umí zazářit. Stylové pásky udělají z outfitu promyšlené dílo

    O důležitosti doplňků by v dnešní době už neměly existovat spory. Na první pohled jednoduché prvky umí často povznést celý outfit na jinou úroveň, a naopak jejich absence křičí do světa svou neúplností. Do kategorie pomocníků patří i pásky. Jejich funkce totiž dávno sahá daleko za tu ryze praktickou a často vykouzlí vytoužený perfektní look.

    Škola módních géniů. Královská akademie výtvarných umění dala světu Antverpskou šestku

    Královská akademie výtvarných umění v Antverpách je synonymem pro kreativitu, odvahu a revoluci v umění. Studoval ji dokonce i Vincent van Gogh, předtím, než se rozhodl vydat vlastní cestou. Nakonec se ovšem škola proslavila hlavně jako kolébka inovativní módy, která dala světu nespočet ikonických návrhářů, a hlavně slavnou Antverpskou šestku.

    Make-upové obaly jako výtvarné umění. S těmito líčidly se na veřejnosti nemusíte stydět

    Ne vždy je obsah kosmetické taštičky v reprezentativním stavu. Ošoupané obaly a nedržící víčka jsou už skoro klasika. Jestli vaše make-upová výbava volá po obměně, vyberte si nové produkty v prvotřídní kvalitě, a navíc s nápaditým vzhledem. Už se nebudete muset stydět vytahovat líčidla na veřejnosti, ostatní vám je budou naopak závidět.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―