Návrháři Simonu Porte Jacquemus se splnil sen. Po usilovném hledání konečně našel vhodného investora pro svou nezávislou pařížskou značku. Důvodů na oslavu je ovšem více, výsledkem exkluzivního partnerství s konglomerátem L’Oréal bude totiž kromě menšinového podílu i exkluzivní beauty řada Jacquemus.
L’Oréal nemá v plánu Jacquemus ovládnout. Značce přinese svou beauty expertízu
Záměr najít investora pro svou rychle rostoucí značku potvrdil návrhář Simon Porte Jacquemus už loni v listopadu, a to na konferenci pořádané platformou Business of Fashion. Zdůraznil rovněž, že pro svůj nezávislý byznys hledá investora s menšinovým podílem. A zdá se, že se mu vytoužený cíl podařilo do nového roku úspěšné splnit.

Zdroj: Jacquemus
Dle L’Oréal uzavřou společnosti exkluzivní partnerství, jehož hlavním cílem bude expandovat značku Jacquemus do kosmetického sektoru. Zmíněná menšinová investice má pak podpořit nezávislý růst známého módního domu. Kosmetická řada Jacquemus bude součástí portfolia L’Oréal Luxe, tedy divize, do které patří i značky jako Lancôme, Urban Decay a Aesop.
Vytvoření vlastní vůně bylo součástí vize Simona Porte Jacquemus už ve chvíli, kdy značku zakládal, a tak se právě parfém stane úvodním produktem. Mnozí spekulují, zda budou jeho tóny odkazovat na sluncem zalitou Provence, jeho rodný kraj. Právě jih Francie je pro designéra neustálou inspirací, a to jak při tvorbě oděvů, tak výběru lokace přehlídek.
Původně měl módní dům Jacquemus rozvířit vody ve světě kosmetiky již před několika lety. V roce 2021 totiž podepsal smlouvu o vytvoření kosmetické řady se španělskou společností Puig. Z očekávané dohody však nakonec sešlo a známý návrhář se místo toho raději soustředil na rozvoj svého vzkvétajícího módního byznysu.
Jacquemus má na přeplněném kosmetickém trhu šanci. L’Oréal zná recept na úspěch
Značka Jacquemus se stala úspěšným příkladem toho, jak uspět v odvětví, kterému dominují velcí hráči jako LVMH nebo Kering. Její minimalistická chic estetika, nápadité kampaně, inovativní marketingové strategie a větší cenová dostupnost rezonují u zákazníků napříč módním spektrem. Od loňského roku navíc najdete její butiky jak v Londýně, tak New Yorku nebo Los Angeles.
Ve znamení expanze se nesl uplynulý rok i pro L’Oréal. V únoru získal kosmetickou licenci na značku Miu Miu, dříve vlastněnou koncernem Coty. První výrobky módního domu by se měly na trhu objevit v druhé polovině roku 2025. L’Oréal tak není v luxusním beauty průmyslu žádným nováčkem. Stojí mimo jiné také za kosmetikou Yves Saint Laurent a Armani nebo parfémy Maison Margiela.
Zdroje: Business of Fashion, Fashion Network, WWD, L’Oréal Group, Instagram, TikTok