Více

    ― Reklama ―

    Koncem ledna začíná čínský rok hada. Nový lunární rok jako kdyby vlil designerským značkám čerstvou krev do žil. Odhalily totiž nespočet motivů, doplňků i kousků oblečení v hadí tematice. Výběr je opravdu rozmanitý a vypadá to, že vzor hada tak dříve nebo později zaplaví ulice. Pokud vám ve skříni visí snake print výbava, je na čase ji oprášit.

    Pokud nejste fanoušci oslizlých, občas hrůzu nahánějících plazů, motiv letošního čínského roku asi nebude vaším oblíbeným. Značky se totiž mohou přetrhnout v předhánění se v tom, kdo lépe zakomponuje letos „módní“ zvíře do designů svých kabelek, šperků nebo bot. Naštěstí už pár let existuje snake print. A tak, jako byl loni v módě leopardí potisk, převezme letos vládu vzor hadí kůže.

    Dior, Prada i Gucci. Návrháři slaví rok hada ve velkém stylu

    Největší světové značky přivítaly možnost vyladit své kolekce ve světle nového lunárního roku. Ten letos začíná 29. ledna a končí 16. února 2026. Dior tak přispěchal s blyštivými kabelkami i oděvy, Gucci zase mimo jiné uvedl zajímavý výrazně růžový šátek s potiskem jako vystřiženým z rajské zahrady. Obě řady jsou poměrně výrazné, hodit se proto budou nejlépe k minimalistickým střihům.

    Zdroj: Dior, Gucci

    Kombinování leckterých hadích výstřelků bude jinak poměrně oříšek. Pokud si tedy nevíte s „módním plazem“ rady, využijte vybraný kousek jako hlavní středobod výsledného outfitu. Monochromatický celek mu poslouží nejlépe. Případně přidejte metalické akcenty v podobě zlatých či stříbrných šperků nebo ozdob, abyste tak jemně podtrhli jedinečnost designerského úlovku.

    Ofidiofobie není výmluva. Místo po svetru s hadem sáhněte po snake print kabelce

    Rok hada se jako motiv dostal i za hranice doplňků. Například značka Kenzo uvedla neprůstřelně hadí kolekci s obávaným plazem v hlavní roli. Značka Tory Burch nezůstala pozadu, v jejím podání v podobě cardiganu se však jedná o umírněnější verzi. Někdo by jej možná nazval až roztomilou. Zmíněné hadí prvky potom skvěle doplní kožené kousky, ať už se jedná o bundu, nebo kalhoty.

    Zdroj: Kenzo, Tory Burch

    Mezi další značky, které si tento doušek inspirace nenechaly uniknout, patří například Kate Spade, Coach, Prada, Birkenstock, Chloé či Versace. Výběr je proto opravdu pestrý a dá se odhadovat, že letos bude v ulicích „přehadováno“. Pokud vám celý poprask okolo nového lunárního roku přijde provokativně zajímavý, ale podobiznu hada na sobě mít nemusíte, nevěšte hlavu.

    Někteří ho milují, jiní nenávidí, je ale jisté, že snake print letos zažije svůj boom. Potisk v designu hadí kůže tak perfektně využijete během letošní mánie. Lodičky od značek Jimmy Choo nebo Michael Kors vynesete k šatům či overalu, a to jako večerní dramatický look. Praktickou kabelku od značky Bottega Veneta se zase nebojte vzít na jednání, třeba v kombinaci se sexy dámským kostýmkem.

    Zdroj: Michael Kors, Bottega Veneta

    Oscar de la Renta nabízí dechberoucí šaty připomínající doslova druhou hadí kůži. Pokud po nich toužíte, myslete na adekvátní doplňky. Nejlépe vsaďte na kvalitní, avšak decentní šperky. Pro harmonický efekt kombinujte také lesklý potisk s matnými materiály. Hadí kraťasy od značky Tom Ford budou zase dokonalým a mírně extravagantním kouskem na nadcházející období jara a léta.

    Zdroj: Oscar de la Renta, Tom Ford

    Zdroje: The Post, Byrdie, Instagram

    Autor článku:
    Anita Hofmannová
    Anita Hofmannováhttps://fashionup.cz/
    Anita kromě redaktorské práce pro FashionUP hledá svoji módní inspiraci ve své druhé práci. Organizuje eventy pro beauty a fashion značky, což ji často přivádí k nápadům na zajímavé články. Kromě tipů a vychytávek v módním i kosmetickém světě se ve svých textech věnuje zamýšlením nad aktuálními trendy, jelikož až příliš ráda věci komentuje ze svého úhlu pohledu. Její psací kariéru odstartovaly spíše roztomilé pokusy o literární díla v první třídě, což se postupem času rozvinulo do práce v novinách a studium žurnalistiky a evropských studií, kde se ovšem věnovala spíše vědeckým textům.

    ― Reklama ―

    Startuje lunární rok hada. Zvíře s ikonickým vzorem inspiruje i letošní módní výstřelky

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Koncem ledna začíná čínský rok hada. Nový lunární rok jako kdyby vlil designerským značkám čerstvou krev do žil. Odhalily totiž nespočet motivů, doplňků i kousků oblečení v hadí tematice. Výběr je opravdu rozmanitý a vypadá to, že vzor hada tak dříve nebo později zaplaví ulice. Pokud vám ve skříni visí snake print výbava, je na čase ji oprášit.

    - Reklama -

    Pokud nejste fanoušci oslizlých, občas hrůzu nahánějících plazů, motiv letošního čínského roku asi nebude vaším oblíbeným. Značky se totiž mohou přetrhnout v předhánění se v tom, kdo lépe zakomponuje letos „módní“ zvíře do designů svých kabelek, šperků nebo bot. Naštěstí už pár let existuje snake print. A tak, jako byl loni v módě leopardí potisk, převezme letos vládu vzor hadí kůže.

    Dior, Prada i Gucci. Návrháři slaví rok hada ve velkém stylu

    Největší světové značky přivítaly možnost vyladit své kolekce ve světle nového lunárního roku. Ten letos začíná 29. ledna a končí 16. února 2026. Dior tak přispěchal s blyštivými kabelkami i oděvy, Gucci zase mimo jiné uvedl zajímavý výrazně růžový šátek s potiskem jako vystřiženým z rajské zahrady. Obě řady jsou poměrně výrazné, hodit se proto budou nejlépe k minimalistickým střihům.

    Zdroj: Dior, Gucci

    - Reklama -

    Kombinování leckterých hadích výstřelků bude jinak poměrně oříšek. Pokud si tedy nevíte s „módním plazem“ rady, využijte vybraný kousek jako hlavní středobod výsledného outfitu. Monochromatický celek mu poslouží nejlépe. Případně přidejte metalické akcenty v podobě zlatých či stříbrných šperků nebo ozdob, abyste tak jemně podtrhli jedinečnost designerského úlovku.

    Ofidiofobie není výmluva. Místo po svetru s hadem sáhněte po snake print kabelce

    Rok hada se jako motiv dostal i za hranice doplňků. Například značka Kenzo uvedla neprůstřelně hadí kolekci s obávaným plazem v hlavní roli. Značka Tory Burch nezůstala pozadu, v jejím podání v podobě cardiganu se však jedná o umírněnější verzi. Někdo by jej možná nazval až roztomilou. Zmíněné hadí prvky potom skvěle doplní kožené kousky, ať už se jedná o bundu, nebo kalhoty.

    Zdroj: Kenzo, Tory Burch

    Mezi další značky, které si tento doušek inspirace nenechaly uniknout, patří například Kate Spade, Coach, Prada, Birkenstock, Chloé či Versace. Výběr je proto opravdu pestrý a dá se odhadovat, že letos bude v ulicích „přehadováno“. Pokud vám celý poprask okolo nového lunárního roku přijde provokativně zajímavý, ale podobiznu hada na sobě mít nemusíte, nevěšte hlavu.

    Někteří ho milují, jiní nenávidí, je ale jisté, že snake print letos zažije svůj boom. Potisk v designu hadí kůže tak perfektně využijete během letošní mánie. Lodičky od značek Jimmy Choo nebo Michael Kors vynesete k šatům či overalu, a to jako večerní dramatický look. Praktickou kabelku od značky Bottega Veneta se zase nebojte vzít na jednání, třeba v kombinaci se sexy dámským kostýmkem.

    Zdroj: Michael Kors, Bottega Veneta

    Oscar de la Renta nabízí dechberoucí šaty připomínající doslova druhou hadí kůži. Pokud po nich toužíte, myslete na adekvátní doplňky. Nejlépe vsaďte na kvalitní, avšak decentní šperky. Pro harmonický efekt kombinujte také lesklý potisk s matnými materiály. Hadí kraťasy od značky Tom Ford budou zase dokonalým a mírně extravagantním kouskem na nadcházející období jara a léta.

    Zdroj: Oscar de la Renta, Tom Ford

    Zdroje: The Post, Byrdie, Instagram

    ― Reklama ―

    Módní dům Pucci vstává z mrtvých. Deklaruje Pucci Girl Summer

    Popkulturní estetiky v posledních letech směle ovládají nejen naše instagramové feedy, ale i životní styl a šatník. V létě 2023 jsme byli posedlí Barbiecore, zatímco minulý rok se nesl ve znamení Brat Summer, pod taktovkou zpěvačky Charli XCX. Jaký trend ale kraluje letošnímu létu? No přeci styl Pucci Girl Summer, který si získal sympatie internetových it-girls jako Hailey Bieber nebo Alexandra Saint Mleux.

    Čtení je opět v módě. Interiérový trend diktuje nekonečné zásoby knih

    Čtení je koníček, kteří mnozí z nás s rozmachem moderních technologií opustili. Zdá se ovšem, že opět přichází do módy. Svět interiérového designu totiž dobývá trend s názvem Bookshelf Wealth. Jeho esencí je láska ke knihám, která diktuje zaplněné police oblíbených příběhů a předmětů od podlahy ke stropu. Klíčem k úspěchu je však autenticita.

    Kim Kardashian jako kulturní zbraň značky Balenciaga. Co bude dál?

    Když Kim Kardashian poprvé vkročila na červený koberec zahalená v černém body Balenciaga, zakrývající i obličej, bylo jasné, že se rodí zásadní módní moment. Spojení Kim a návrháře Demny Gvasalia přerostlo běžné partnerství mezi celebritou a značkou. Jejich vztah se stal kulturním fenoménem a zapsal se do historie stejně jako Alexander McQueen a Kate Moss. Oba redefinovali, co znamená být ikonou.

    Česko má jasno. Do boje o Oscara pošle dokument Ještě nejsem, kým chci být

    Dokument režisérky Kláry Tasovské Ještě nejsem, kým chci být získal další uznání. Česká filmová a televizní akademie ho vyšle do boje o Oscara. Usilovat bude o výhru v kategorii mezinárodní celovečerní film. Snímek sleduje příběh fotografky Libuše Jarcovjákové a zachycuje underground 80. let v Československu i útěk do Západního Berlína.

    Móda v kostce: Fabergé má nového majitele a Burberry se vrací do města

    Módní dům Burberry ohlašuje konec léta. Po kampaních naplněných festivalovou atmosférou putuje zpět do Londýna. Herečka Ashley Tisdale a její značka Being Frenshe vydávají produkty na rty a ruský výrobce luxusních šperků Fabergé má nového majitele. Aukční síň Julien's Auctions pak uspořádala dražbu kousků Whitney Houston.

    Flip phone je zpět. Vrací se v moderní a futuristické podobě

    Kdysi působil jako nezbytný módní doplněk Paris Hilton. Dnes se k němu vrací generace Z, módní svět i technologické značky. Zaklápěcí telefon, dříve symbol stylu a později relikt doby, se stává ikonou, která už dávno neslouží jen k volání. Flip phone v sobě nyní spojuje nostalgii s moderní technologií a estetiku s přesvědčením, že offline je nový luxus.

    Torpedo tenisky dávají sbohem objemu. Na řadu přichází aerodynamika

    V módě se často střídají extrémy. Po éře objemných tenisek, robustních podrážek a nepřehlédnutelné siluety přichází protipól. Torpedo tenisky, jak se říká novému typu subtilní obuvi, se letos stávají odpovědí na únavu z chunky sneaker trendu. Jsou štíhlé, hladké, až aerodynamické. Přinášejí zpět jistou samozřejmost a nenápadnou eleganci, která kontrastuje s energickým a často přehnaným stylem generace Z.

    Archiv přestal být vzpomínkou. Dnes určuje, co považujeme za nové

    Trend slow fashion není tím hlavním důvodem, proč návrháři v poslední době sahají do vlastních archivů. Marketingová oddělení reagují na rostoucí zájem o vizuály z minulého století. Fotografie a videa z 80. a 90. let sbírají na sociálních sítích statisíce likes a sdílení. Právě takové okamžiky dokazují, že veřejnost stále miluje dobovou pompéznost a ikonický glam z doby, kdy trh nebyl tak přesycený jako v současnosti.

    Adidas a Willy Chavarria sdílí omluvu. Mexiko je viní z přivlastnění tradiční obuvi

    Společnost Adidas a návrhář Willy Chavarria čelí tvrdé kritice poté, co odhalili nejnovější spolupráci v podobě tenisek Oaxaca Slip On. Jedná se o obuv, která odkazuje na tradiční kožené mexické "huarache" sandály. Inspiraci ovšem tvůrci zpočátku neuznali. O víkendu ovšem vydali oficiální omluvu poté, co je Mexiko obvinilo z kulturního přivlastňování.

    Jachty jako symbol luxusního léta. Nesou v sobě příběh i odraz dnešního světa

    Ležíte na přídi, příjemně vás ovívá mořský vánek, na kůži dopadají sluneční paprsky a pod vámi se třpytí tyrkysová hladina. Sociální sítě oslavují jachty jako symbol perfektního léta. Trend jachtingu má za sebou bohatou historii. Zatímco dříve jachty ohromovaly zlatými detaily, dnes vynikají tichou elegancí. Jachty odrážejí hodnoty i náladu současné doby. Proměňují se spolu s naší představou o skutečném bohatství.

    Relax s přidanou hodnotou. Objevte v letní pauze feministické knihy

    Typicky letní čtení evokuje vášnivé romány nebo dobrodružné příběhy. Vytoužená pauza však může sloužit také jako vhodný čas pro edukaci. Spojte odpočinek se vzděláváním a otevřete letos v létě feministické knihy, které vás jen tak nepustí. Dozvědět se můžete více o roli intimity nejen ve vztazích, menstruaci nebo toxických aspektech ženskosti.

    Spoilery zatloukají hřebík do rakve filmů. Ničí sociální sítě zážitek z kina?

    Natáčení pokračování ikonického snímku Ďábel nosí Pradu vyvolalo nejen vlnu nadšení, ale i kritiky. Nekonečné spoilery v podobě fotek z natáčení a podrobných analýz jednotlivých outfitů vyvolávají obavy nejen ze strany zatvrzelých fanoušků. Co s takovým tempem z teprve chystaného filmu zbyde? A nekazí sociální sítě klasické filmové kouzlo?

    Moodboardy střídají influencery. Pinterest je největší trendsetter všech dob

    Mění se způsob, jakým sledujeme a předvídáme módu. Zatímco dříve dominovali influenceři, dnes stále více z nás, včetně návrhářů a módních značek, sahá po jiném nástroji. V roce 2025 je Pinterest považovaný za nezbytnou sociální síť pro každého, kdo chce být v obraze. Nejde jen o platformu pro ukládání hezkých obrázků, ale o silný predikční nástroj, který udává směr nejen v módě, ale také beauty a vizuální kultuře.

    Od popelnic k Pradě. Harris Dickinson září před i za kamerou

    Když značka Prada letos v lednu oznámila, že jednou z jejích nových tváří bude britský herec Harris Dickinson, sázela na jeho civilnost. V kampani neztělesňuje žádnou roli, je hlavní postavou svého vlastního příběhu. A ten se rozběhl opravdu naplno. Dickinson na festivalu v Cannes uvedl povedený režisérský debut Pobuda. Chystá se také na roli Johna Lennona a spekuluje se, že by mohl být novým agentem 007.

    Tom Holland jako král dvou světů. Zvládá uvolněnost i vytříbenou eleganci

    Nejnovější Spiderman a oblíbený britský herec Tom Holland nepatří mezi klasické pánské módní ikony. Nevyniká nečekanými kreacemi a hranicemi posouvajícími looky. Nezaujme ani nejčerstvějšími trendy nebo do očí bijícími logy. Místo toho láká na minimalistickou uvolněnost, sem tam doplněnou o tichou eleganci, které definují jeho módní styl.

    Vlasový parfém dobývá beauty svět. Dopřejte svému účesu vlastní vůni

    Vlasový parfém nesmí chybět. Svět vůní zažívá v poslední době drobnou, přesto výraznou proměnu. Klasické parfémy doplňuje nová generace voňavých produktů, která přináší nejen krásnou vůni, ale i péči. Vlasové parfémy se z okrajové kategorie tiše přesunuly mezi must-have položky a vypadá to, že letošek bude jejich definitivním průlomem.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―