Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Skandinávské bytové doplňky se už několik sezón drží na vrcholku trendů. Možná za to vděčí své variabilitě, díky které je lze zakomponovat téměř do jakékoliv domácnosti. Jisté je, že z obláčku popularity skandinávský styl ještě nějakou dobu nespadne. Pokud tedy vaše srdce touží po severské atmosféře, nechte se jí směle pohltit.

    Hygge pocit, za který by mnoho lidí v dnešním uhnaném světě vraždilo. Přesně ten umí navodit čisté a minimalistické interiéry ve skandinávském stylu. Vstoupíte do obýváku, ze kterého na vás dýchá klid i čistota a zároveň ve vaší hlavě utěší jakoukoliv myšlenkovou bouři. Zní to opravdu lákavě, takže pokud po takovém dojmu toužíte, přeneste si kousek severu do vaší domácnosti.

    Vzdušné prostory nejlépe vyplní světlé barvy. Záleží i na detailech

    Na cestě za skandinávskou domácností jsou bez jakýchkoliv pochyb prvním krokem přírodní barvy. Bílé, světle šedé, pískové a sem tam pastelové odstíny tvoři tu pravou paletu. Jestliže toužíte do svého obydlí vnést tento styl a troufáte si i na koupi nového nábytku, horkým favoritem budou kousky ze světlého dřeva. Noční stoky, komoda nebo knihovna, to vše rázem promění celý pokoj.

    Zdroj: Ferm Living, Bloomingville

    Nemusíte hned měnit sedací soupravu či postel. I menší změny, jako jsou úložné či pracovní prostory, umí vykouzlit zcela jiný ráz. Dánské značky Ferm Living či Bloomingville nabízí přesně takový druh nábytku, který splňuje požadavky na skandinávské bydlení. Držte se severské filozofie, dle které by měl být prostor vzdušný, což napomáhá zmíněnému pocitu čisté hlavy, kdykoliv do něj vejdete.

    Skandinávské byty ukrývají přírodu. Docílíte jí pomocí různých textur

    Samotné doplňky volte důkladně. Pomůže vám pravidlo, dle kterého byste měli kombinovat různorodé textury a materiály. K dřevěným podlahám a nábytku proto volte zajímavé textilie, ručně vyráběné vázy z hlíny nebo klidně i kožešiny. Mix podobně odlišných doplňků zaručí jedinečný styl, stále se držící v mezích minimalismu. Vaším cílem by mělo být přenést přírodu do vnitřních prostor.

    Zdroj: House Doctor, Ferm Living

    Skvělým prvkem, který Skandinávci ve svých domovech často využívají, jsou odlišně barevné detaily. Drobnosti, jako jsou nohy u stolu, úchytky či rám zrcadla, vyměňte za kousky v černé barvě, čímž docílíte elegantně vypadajícího kontrastu. Taková úprava navíc simuluje přírodní elementy v interiéru, takže prostor působí výsledně o něco víc v souladu se světem „tam venku“.

    Zdroj: Hay

    Severské domovy mívají také často rozsáhlou podlahovou plochu. Pomáhá dotvářet minimalisticky vzdušný prostor a je praktická pro velká rodinná setkání. Pokud toužíte po kobercích, umístěte je spíše k posteli či gauči, nikoliv do větší části místnosti. Dalším častým skandinávským prvkem je množství světla, a to přírodního, ale i vycházejícího z lamp, stolních lampiček či nástěnných světel.

    Zdroje: Modern Dane, Lick

    Autor článku:
    Anita Hofmannová
    Anita Hofmannováhttps://fashionup.cz/
    Anita kromě redaktorské práce pro FashionUP hledá svoji módní inspiraci ve své druhé práci. Organizuje eventy pro beauty a fashion značky, což ji často přivádí k nápadům na zajímavé články. Kromě tipů a vychytávek v módním i kosmetickém světě se ve svých textech věnuje zamýšlením nad aktuálními trendy, jelikož až příliš ráda věci komentuje ze svého úhlu pohledu. Její psací kariéru odstartovaly spíše roztomilé pokusy o literární díla v první třídě, což se postupem času rozvinulo do práce v novinách a studium žurnalistiky a evropských studií, kde se ovšem věnovala spíše vědeckým textům.

    ― Reklama ―

    Skandinávské doplňky učiní z bytu katalogový kousek. Držte se kontrastu a přírodních tónů

    Skandinávské bytové doplňky se už několik sezón drží na vrcholku trendů. Možná za to vděčí své variabilitě, díky které je lze zakomponovat téměř do jakékoliv domácnosti. Jisté je, že z obláčku popularity skandinávský styl ještě nějakou dobu nespadne. Pokud tedy vaše srdce touží po severské atmosféře, nechte se jí směle pohltit.

    Hygge pocit, za který by mnoho lidí v dnešním uhnaném světě vraždilo. Přesně ten umí navodit čisté a minimalistické interiéry ve skandinávském stylu. Vstoupíte do obýváku, ze kterého na vás dýchá klid i čistota a zároveň ve vaší hlavě utěší jakoukoliv myšlenkovou bouři. Zní to opravdu lákavě, takže pokud po takovém dojmu toužíte, přeneste si kousek severu do vaší domácnosti.

    Vzdušné prostory nejlépe vyplní světlé barvy. Záleží i na detailech

    Na cestě za skandinávskou domácností jsou bez jakýchkoliv pochyb prvním krokem přírodní barvy. Bílé, světle šedé, pískové a sem tam pastelové odstíny tvoři tu pravou paletu. Jestliže toužíte do svého obydlí vnést tento styl a troufáte si i na koupi nového nábytku, horkým favoritem budou kousky ze světlého dřeva. Noční stoky, komoda nebo knihovna, to vše rázem promění celý pokoj.

    Zdroj: Ferm Living, Bloomingville

    Nemusíte hned měnit sedací soupravu či postel. I menší změny, jako jsou úložné či pracovní prostory, umí vykouzlit zcela jiný ráz. Dánské značky Ferm Living či Bloomingville nabízí přesně takový druh nábytku, který splňuje požadavky na skandinávské bydlení. Držte se severské filozofie, dle které by měl být prostor vzdušný, což napomáhá zmíněnému pocitu čisté hlavy, kdykoliv do něj vejdete.

    Skandinávské byty ukrývají přírodu. Docílíte jí pomocí různých textur

    Samotné doplňky volte důkladně. Pomůže vám pravidlo, dle kterého byste měli kombinovat různorodé textury a materiály. K dřevěným podlahám a nábytku proto volte zajímavé textilie, ručně vyráběné vázy z hlíny nebo klidně i kožešiny. Mix podobně odlišných doplňků zaručí jedinečný styl, stále se držící v mezích minimalismu. Vaším cílem by mělo být přenést přírodu do vnitřních prostor.

    Zdroj: House Doctor, Ferm Living

    Skvělým prvkem, který Skandinávci ve svých domovech často využívají, jsou odlišně barevné detaily. Drobnosti, jako jsou nohy u stolu, úchytky či rám zrcadla, vyměňte za kousky v černé barvě, čímž docílíte elegantně vypadajícího kontrastu. Taková úprava navíc simuluje přírodní elementy v interiéru, takže prostor působí výsledně o něco víc v souladu se světem „tam venku“.

    Zdroj: Hay

    Severské domovy mívají také často rozsáhlou podlahovou plochu. Pomáhá dotvářet minimalisticky vzdušný prostor a je praktická pro velká rodinná setkání. Pokud toužíte po kobercích, umístěte je spíše k posteli či gauči, nikoliv do větší části místnosti. Dalším častým skandinávským prvkem je množství světla, a to přírodního, ale i vycházejícího z lamp, stolních lampiček či nástěnných světel.

    Zdroje: Modern Dane, Lick

    ― Reklama ―

    Beauty segment posiluje. V roce 2025 poháněla luxusní byznys krása

    Rok 2025 se nese v duchu proměny krásy v jeden z nejvýraznějších pilířů globálního luxusního trhu. Beauty segment získává status klíčového motoru růstu a mění obchodní mapu velkých značek. Akvizice, nové řady a strategické vstupy do kosmetiky posouvají společnosti do sféry, kde se psychologie potkává s výkonem. V luxusním světě dnes vítězí to, co dokáže být osobní, a právě krása tuto rovnováhu ztělesňuje.

    Rýže jako nová „it“ složka parfémů. Svět vůní tíhne k čistotě

    Rýže se stává hvězdou moderní parfumerie. Pudrová, a přitom překvapivě všestranná, otevírá prostor pro neotřelé kompozice, jež kombinují smyslový komfort se sofistikovanou esencí. Parfuméři využívají rýži k dosažení hloubky, která výsledek dělí od komerčních vůní. Masivní popularita vonných produktů s rýží dokazují, že food složky definují aktuální "estetiku" luxusních parfémů.

    Stranger Things míří do finále. Comeback doplní beauty i módní spolupráce

    Konec listopadu přivítá návrat populárního seriálu Stranger Things. Na obrazovky se vrací se svou pátou a poslední sérií, která vyvrcholí poslední den letošního roku. Velké finále si žádá stejně významné oslavy. Na pomoc proto přispěchaly beauty a módní značky, jež nabízejí speciální spolupráce. Do Hawkins vás vtáhnou boty, kabelky, přívěsky nebo tematický make-up.

    Chlupy, bradavky a byznys. Proč SKIMS dráždí veřejnost? 

    Značka SKIMS nedávno vyvolala rozruch novou kolekcí, která oslavuje přirozenost těla. Anebo ne? Na sociálních sítích se strhla bouře názorů, zda Kim Kardashian oslavuje přirozenost ženského těla a bourá tabu kůže bez jediného chloupku, či naopak posiluje nerealistické ideály krásy a tlak na „dokonalé“ tělo. Marketingový tým SKIMS však slaví úspěch, tanga s umělým ochlupením byla během pár dnů vyprodaná. 

    Víte, kdo stojí za vznikem Dior podpatků? Roger Vivier vdechl značce inovaci

    Roger Vivier patří mezi nejvýraznější jména francouzské módy 20. století. Obuvník, který se stal klíčovým partnerem Christiana Dior, dokázal přenést haute couture až k samotné špičce boty. Jeho práce pro Dior proměnila obuv v nedílnou součást módního příběhu. Po letech spolupráce si Roger Vivier vybudoval i vlastní značku, jež dodnes ztělesňuje pařížský luxus s archivní estetikou a rukopisem svého zakladatele.

    Marina Abramović odkrývá nový projekt. Balkan Erotic Epic vypráví dávné rituály

    Srbská umělkyně Marina Abramović, která se na scéně objevila již v 70. letech minulého století, bortí svým umem hranice všednosti. Přestože kdysi začínala jako obyčejná malířka, během svého působení si vysloužila přezdívku „matka performance“. Ve světě umění je totiž proslulá především radikálními a nečekanými počiny, naposledy čtyřhodinovým rituálem Balkan Erotic Epic, jenž diváky provádí folklórem starého Balkánu.

    Nejluxusnější vlak Evropy má upgrade. Poputuje z Paříže až k pobřeží Amalfi

    S šampaňským v ruce opustíte ruch velkoměsta a zaneprázdněné ulice Paříže a vydáte se směrem k vytoužené dovolené. Čeká vás nejen vyhlídková trasa nejluxusnějšího vlaku Evropy, ale také dechberoucí krásy prosluněného italského pobřeží Amalfi. Přesně tak vypadá nejnovější nabídka z dílny Venice Simplon-Orient-Express, která odstartuje začátkem příštího května.

    Front row zážitek z pohodlí gauče. Je Apple Vision Pro budoucností módy?

    Představte si, že sedíte v první řadě na módní přehlídce, aniž byste opustili svůj obývací pokoj. Tato fantazie se nyní stává skutečností, a to díky zařízení Apple Vision Pro, které stírá hranice mezi realitou a digitálním světem. Není tedy překvapením, že módní průmysl si rychle všiml jeho potenciálu. Značky jako Gucci, Balenciaga či Rimowa již experimentují s vlastními aplikacemi a my jsme se rozhodli některé z nich vyzkoušet.

    Barvy hrají bez pravidel. Příští sezóna startuje novou éru vizuální identity

    Barvy se na kolekcích pro sezónu SS26 vrací v plné síle, rozbíjejí monotónnost a formulují nový vizuální jazyk doslova bez pravidel. Na přehlídkových molech se mísí citrusové tóny s pastelovými akcenty a syté odstíny fialové či chartreuse a jejich vrstvení překračuje očekávání. Jejich comeback není o návratu ke klasickému tónu, ale ochotě experimentovat. Barevná odvaha se stala nedílnou součástí nového estetického narativu.

    JW Anderson má novou múzu. V nové kampani září John Malkovich

    Módní kampaň získala neobvyklou tvář. Legendární herec John Malkovich se stal novou múzou značky JW Anderson. Propaguje její resort a jarní kolekci pro rok 2026, ale především kabelku Loafer Bag. Společnost tím rozšiřuje svou novou image, kterou odhalila poté, co její zakladatel Jonathan Anderson přijal nabídku šéfovat dámské i pánské divizi Dior.

    TikTok Highlights: Úspěšný den pomůže odstartovat trendy rutina 3×3 by 12

    Sociální sítě milují zjednodušování. Příkladem je trendy lifestyle rutina s názvem 3x3 by 12. V jejím srdci leží tři jednoduché cíle, které je nutné dokončit ještě před polednem. Radí totiž ujít alespoň tři tisíce kroků, vypít třetinu vody z denního cíle a sníst 30 gramů proteinu. Autorka metody slibuje, že podobným startem dne dosáhnete zdravějšího a šťastnějšího já.

    Chanel chrání červené korály. Značka prodloužila partnerský výzkum v Monaku

    Klenot oceánů. I tak je známý červený korál ze Středomoří, Corallium rubrum. Klimatická změna, znečištění a nadměrný rybolov však podkopávají jeho krásu, ale i důležitou roli v podmořském ekosystému. O jeho bližší poznání, slibující nové možnosti jeho ochrany, usiluje také módní dům Chanel. Obnovil totiž jeho partnerský výzkum s Monaco Scientific Center.

    Móda zná výsledky třetího čtvrtletí. Zveřejnil je Kering, Hermès i L’Oréal

    Luxusní módní skupiny zveřejnily své výsledky z třetího čtvrtletí letošního roku. Zatímco Kering a Hermès slaví, L'Oréal překvapil propadem prodejů. Společnost odhalila čísla nedosahující na předpoklady analytiků. Zástupce Kering pro změnu potěšil menší propad příjmů, než očekávali. Značka Hermès za svůj růst tentokrát vděčí ready-to-wear kolekcím.

    Jak vybrat správný svetr? Poznejte rozdíl mezi kašmírem a mohérem

    S příchodem chladnějších dní se pulz kvalitních svetrů přesouvá do první linie podzimních outfitů. Svetr je klíčovým prvkem sezóny, symbolem komfortu a elegance. Právě volba mezi jemným "králem vláken" kašmírem a lesklým "aristokratem" mohérem představuje klíčovou otázku. Proč sáhnout po jednom, či druhém? Na co si dát pozor při výběru? Poznejte technické parametry, estetické rozdíly i praktickou stránku každého materiálu.

    Pánskou módu Hermès opět povede žena. Diktovat ji bude Grace Wales Bonner

    Módní dům Hermès překvapil svou volbou nové kreativní ředitelky pánské sekce. Nevybral totiž interního zaměstnance, jak se od tradiční luxusní značky očekávalo, ale zcela novou tvář. Stala se jí návrhářka Grace Wales Bonner, která proslavila svou tvorbu stejnojmennou značkou a za svou úspěšnou kariéru posbírala hned několik významných ocenění módního světa.

    King Kylie se vrací! Potvrzuje konec „clean girl“ éry

    Kylie Jenner se znovu chopila žezla svého alter ega King Kylie a přepsala vlastní kapitolu popkultury. Po 10 letech oživuje éru, která definovala estetiku druhé dekády internetu. Čas, kdy se filtry mísily s realitou a selfie mělo váhu módního statementu. Slavná podnikatelka a modelka opět přetváří vlastní obraz, tentokrát s vyzrálou energií ženy, jež si plně uvědomuje sílu svého vlivu. Návrat King Kylie éry znovuobjevuje staronovou kapitolu.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―