Více

    ― Reklama ―

    Spojení moderního umění a tradičního řemesla může vytvořit něco exkluzivního. Své o tom ví i Louis Vuitton, šest etablovaných umělců a společnost Sotheby’s. Módní dům se rozhodl oslovit velikána v oblasti prodeje umění a zorganizovat aukci limitovaných a proslulých kabelek Capucines. Zájemci mají čas ulovit si svůj výjimečný model od 28. června do 12. července, zároveň koupí přispějí na vybrané charitativní a nevládní organizace.

    Kabelka jako umělecké dílo

    Nejnovější edice Artycapucines již počtvrté od roku 2019 zkoumá možnosti a hluboké a významné spojení mezi osobitým uměním a vysokou módou. Louis Vuitton opět oslovil šest současných umělců, aby vepsali své jedinečné příběhy a pohledy na svět do povrchu legendární kabelky. Své savoir-faire a kreativitu měli možnost tentokrát ukázat Amelie Bertrand, Daniel Buren, Ugo Rondinone, Peter Marino, Park Seo-Bo a Kennedy Yanko.

    Amelie Bertrand, Daniel Buren a Ugo Rondinone

    Z první trojice umělců a jejich výtvorů srší hravost a pestrobarevnost. Amelie Bertrand vytvořila historicky první Capucines svítící ve tmě. Daniel Buren obrací pozornost na rukojeť kabelky. Ugo Rondinone čerpá z veselých motivů cirkusových klaunů, ale zdařile se vyhýbá kýči.

    Zdroj: Louis Vuitton

    Peter Marino, Park Seo-Bo, Kennedy Yanko

    Sestavu doplňují modely z možná méně nápadného břehu řeky. Peter Marino vsadil na vizuálně překvapivou černou, avšak s propracovanými detaily. Park Seo-Bo nostalgicky vdechl designu osobní zážitek z přírodního prostředí. Kennedy Yanko vytvořila funkcionalistický a skulpturální model s odnímatelnou rukojetí.

    Zdroj: Louis Vuitton

    Aukce ve znamení luxusní jedinečnosti

    Příběh nejnovější limitované edice tím ale nekončí, pokračuje v samotné aukční síni Sotheby’s. Spolu se čtvrtou edicí Artycapucines jdou do aukce také modely z předchozích kolekcí, které byly vytvořené za použití stejně náročných řemeslných technik a materiálů jako jejich původní verze. Každý z dvaadvaceti modelů je prezentován a dražen v monogramovém obalu pro klobouky – Boîte Chapeau. Pro skutečné potvrzení své luxusní jedinečnosti má na sobě každý z boxů výtvor přecházející od podpisu umělce až k samostatnému uměleckému dílu.

    Status quo- ikona!

    Kabelka Capucines byla poprvé uvedena na trh v roce 2013. Na svět ji přivedl tehdejší kreativní ředitel Nicolas Ghesquière. Svůj název převzala symbolicky od prvního butiku Louis Vuitton otevřeného v Paříži v roce 1854, který se nacházel na Rue-Neuve-des-Capucines. Univerzální design a povrch umožnily módnímu domu experimentovat s její podobou a transformovat ji v nedílnou součást řemeslného dědictví.

    Zdroje: Louis Vuitton, Sotheby’s, LVMH, L’Officiel

    Autor článku:
    Ema Kmeťová
    Ema Kmeťováhttps://fashionup.cz/
    Ema nejčastěji přispívá články do módní rubriky, ale občas nám také přibližuje i aktuální dění ve světě beauty, zejména pokud ji zaujme nějaká kosmetická novinka nebo trend. Nejvíce si však užívá psaní o místních i zahraničních mladých módních talentech nebo analyzování přehlídek a kolekcí. Do módní žurnalistiky se zamilovala už na střední škole, když dělala svůj první rozhovor s lokálním návrhářem pro školní časopis.

    ― Reklama ―

    Romance mezi Louis Vuitton a současným uměním pokračuje ve čtvrté edici kabelek Artycapucines

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Spojení moderního umění a tradičního řemesla může vytvořit něco exkluzivního. Své o tom ví i Louis Vuitton, šest etablovaných umělců a společnost Sotheby’s. Módní dům se rozhodl oslovit velikána v oblasti prodeje umění a zorganizovat aukci limitovaných a proslulých kabelek Capucines. Zájemci mají čas ulovit si svůj výjimečný model od 28. června do 12. července, zároveň koupí přispějí na vybrané charitativní a nevládní organizace.

    - Reklama -

    Kabelka jako umělecké dílo

    Nejnovější edice Artycapucines již počtvrté od roku 2019 zkoumá možnosti a hluboké a významné spojení mezi osobitým uměním a vysokou módou. Louis Vuitton opět oslovil šest současných umělců, aby vepsali své jedinečné příběhy a pohledy na svět do povrchu legendární kabelky. Své savoir-faire a kreativitu měli možnost tentokrát ukázat Amelie Bertrand, Daniel Buren, Ugo Rondinone, Peter Marino, Park Seo-Bo a Kennedy Yanko.

    Amelie Bertrand, Daniel Buren a Ugo Rondinone

    Z první trojice umělců a jejich výtvorů srší hravost a pestrobarevnost. Amelie Bertrand vytvořila historicky první Capucines svítící ve tmě. Daniel Buren obrací pozornost na rukojeť kabelky. Ugo Rondinone čerpá z veselých motivů cirkusových klaunů, ale zdařile se vyhýbá kýči.

    Zdroj: Louis Vuitton

    - Reklama -

    Peter Marino, Park Seo-Bo, Kennedy Yanko

    Sestavu doplňují modely z možná méně nápadného břehu řeky. Peter Marino vsadil na vizuálně překvapivou černou, avšak s propracovanými detaily. Park Seo-Bo nostalgicky vdechl designu osobní zážitek z přírodního prostředí. Kennedy Yanko vytvořila funkcionalistický a skulpturální model s odnímatelnou rukojetí.

    Zdroj: Louis Vuitton

    Aukce ve znamení luxusní jedinečnosti

    Příběh nejnovější limitované edice tím ale nekončí, pokračuje v samotné aukční síni Sotheby’s. Spolu se čtvrtou edicí Artycapucines jdou do aukce také modely z předchozích kolekcí, které byly vytvořené za použití stejně náročných řemeslných technik a materiálů jako jejich původní verze. Každý z dvaadvaceti modelů je prezentován a dražen v monogramovém obalu pro klobouky – Boîte Chapeau. Pro skutečné potvrzení své luxusní jedinečnosti má na sobě každý z boxů výtvor přecházející od podpisu umělce až k samostatnému uměleckému dílu.

    Status quo- ikona!

    Kabelka Capucines byla poprvé uvedena na trh v roce 2013. Na svět ji přivedl tehdejší kreativní ředitel Nicolas Ghesquière. Svůj název převzala symbolicky od prvního butiku Louis Vuitton otevřeného v Paříži v roce 1854, který se nacházel na Rue-Neuve-des-Capucines. Univerzální design a povrch umožnily módnímu domu experimentovat s její podobou a transformovat ji v nedílnou součást řemeslného dědictví.

    Zdroje: Louis Vuitton, Sotheby’s, LVMH, L’Officiel

    ― Reklama ―

    Ohlédnutí za Prada menswear SS26. Nepovedená kolekce, nebo návrat k tradici?

    Módní dům Prada se na Milánském týdnu módy rozhodl šeptat, zatímco jiní křičí. Jeho pánská kolekce pro jaro a léto 2026 představila posun od okázalé síly k introspektivnímu klidu. Jenže někdy se i šepot může zdát hlučný. Hlavně, když od něj čekáte něco víc. Reakce na řadu jsou spíše rozporuplné a my popravdě nevíme, na jakou stranu se přiklonit. 

    Donatella opouští svůj trůn. S Versace se rozloučila poslední kampaní

    Italský módní dům Versace již na jaře oznámil to, co už bylo dlouho jasné. Dosavadní kreativní ředitelka značky Donatella Versace se rozhodla odejít ze své pozice. Místo toho zaujme roli globální ambasadorky a svůj trůn přenechá talentovanému návrháři Dariu Vitale. Designérka se nyní oficiálně loučí, a to pomocí poslední kampaně.

    Postavte letní šatník bez výčitek. Místo trendu oblečte udržitelnost

    Módní svět ovládají již několik let mikro trendy, posilované sociálními sítěmi, kterým lze jen těžko uniknout. Pokud ovšem netoužíte po dalším kousku, jenž brzy zapadne do hlubin skříně, nebo si nemůžete utrácení za pomíjivé virální modely dovolit, obraťte svou pozornost k sustainable značkám. Upřednostněte udržitelnost, jež vydrží déle než jednu sezónu.

    Módní svět jásá. Jonathan Anderson vrátil Dior původní logo

    V módě bývají změny často vnímány jako důkaz pokroku. Ale někdy se nejodvážnější krok vpřed skrývá v návratu zpět. Přesně to pochopil i návrhář Jonathan Anderson, nový kreativní ředitel značky Dior, když ve své debutové kolekci pro módní dům představil nenápadný, ale o to zásadnější detail. Návrat původního loga ikonické společnosti Dior.

    Pánové, sandály jsou povoleny. Dokonce i s ponožkami

    Letní sezóna 2025 přináší pro pánská chodidla jednu jasnou zprávu. Ukazovat prsty je naprosto v pořádku. Z červených koberců mizí lakované polobotky, místo nich nastupují páskové sandály, Birkenstocks, a dokonce i žabky od luxusních značek. Jonathan Bailey se v Londýně ukázal v minimalistických flip flops od The Row, zatímco Simon Baker si v Sardinii vystačil s Birkenstock Kyoto. 

    Sardinky dobývají pevninu. Staly se nejnovější obsesí letošního léta

    Sociální síť TikTok vytvořila další trend inspirovaný jídlem. Letošní léto však tentokrát nepohltí roztomilé ovoce nebo zelenina, ale sardinky. Postupně se začaly objevovat na plakátech, obalech telefonů, plážových taškách i oversized tričkách. Ukazují nejen trvající oblibu "coastal" a "fisherman" estetik, ale rovněž touhu po osobitosti a letní hravosti.

    Móda v kostce: Skims sní o Euro Summer a Mugler naverboval Sharon Stone

    Léto je v plném proudu a značka Skims nezůstává pozadu. Letošní kolekci plavek vytvořila ve stylu "Euro Summer" spolu s Robertem Cavalli. Rick Owens chystá výstavu v Paříži a Fendi pokračuje v hledání nového vedení. Mugler vydal speciální kampaň s Sharon Stone a Meghan Markle odhalila nové letní produkty z dílny své společnosti As Ever.

    Peklo nejspíše zamrzlo. Demna se údajně loučí s oversized střihy

    Oversized silueta, která během poslední dekády dominovala módním přehlídkám i městským ulicím, zřejmě přichází o jednoho ze svých nejvlivnějších zastánců. Návrhář Demna Gvasalia, přední tvůrce této estetiky, totiž naznačuje, že se od objemných tvarů odklání. Nejde přitom o náhlý rozmar, ale o promyšlený posun. Svět módy je totiž cyklický, a co bylo kdysi revoluční, se dnes stává konformním.

    Make-up ovládla znamení zvěrokruhu. Léto diktuje hravé experimenty

    Generace Z prahne po autenticitě, personalizaci a individuálních zážitcích. Její potřeby odráží rovněž současné trendy, například v podobě hravých přívěsků. Touha po jedinečnosti ovšem prostoupila i do světa make-upu. Není proto překvapením, že létu povládne takzvaný astrology make-up, tedy look odkazující na znamení zvěrokruhu.

    Paříž přebírá štafetu. Fashion week odstartoval Louis Vuitton i Saint Laurent

    Po Milánském týdnu pánské módy přichází na řadu Paříž. Francouzská metropole se v úterý zaplnila milovníky módy, vyhlížejícími hned několik očekávaných přehlídek. Fashion week odstartoval mimo jiné módní dům Louis Vuitton, jenž tentokrát čerpal inspiraci z Indie. Úspěšnou show plnou lákavé palety barev představil také Saint Laurent.

    Jeden velký festival. Outfity na letní koncerty vybízí k hravosti

    Festivalový dress code se za poslední roky výrazně posunul. Klasické šortky a květinové věnečky svoji slávu už zažily, přesto pořád platí, že festival je místo pro vyjádření kreativity. Naštěstí existuje mnoho různých stylů, kterými se inspirovat, aniž by bylo nutno slevovat třeba i z nároků na pohodlí. Stačí si vybrat pro vás perfektní estetiku.

    Chcete se oblékat jako princezna Diana? Nikdy to nebylo jednodušší

    Existují módní ikony, jejichž styl neztrácí dech ani dekády po jejich odchodu. Princezna Diana patří k těm, které se nevpisují jen do historie šlechtických rodů, ale i do šatníků žen napříč generacemi. Její kombinace elegance, odvahy a autenticity nastavila laťku tak vysoko, že dodnes inspiruje módní návrháře, celebrity i milovníky módy. Nyní přichází okamžik, kdy se od inspirace můžete posunout k realitě. Aukční dům Julien’s Auctions nabízí šaty, kabáty a doplňky, kdysi patřící Dianě.

    Milán zatáhl módní oponu. Pánská móda putuje do Paříže

    Milánský menswear týden módy skončil několika vysoce očekávanými přehlídkami. I když samotný Giorgio Armani nemohl na odhalení své kolekce dorazit, přesto přihlížející více než ohromilo. Dojem zanechala také show z dílny britské značky Dunhill a pánská řada Vivienne Westwood. Milán tak předal štafetu Paříži, kde týden módy pokračuje.

    Na prstech lžičky, na krku nesourodé perly. V létě zazáří šperky s historií

    Letos v létě se tradice setká s individualitou. Čím větší příběh se za šperkem skrývá, tím lépe. V popředí stojí kousky spojené s bohatou historií, ať už jde o původně zásnubní prsteny ze lžiček, perly staré několik tisíciletí, nebo výrazné náramky inspirované starověkými civilizacemi. S letošními trendy šperky podpoříte udržitelnost, ale zároveň najdete prostor pro hravost a doplnění osobitého stylu. 

    Milán zaplavila pánská móda. Ohromila Prada, Dolce & Gabbana i Armani

    Pánská móda zná trendy příštího roku. Koncem minulého týdne odstartoval v Miláně menswear fashion week a nabídl módní scéně hned několik dechberoucích přehlídek. Módní domy jako Prada, Dolce & Gabbana a Emporio Armani nabídly vhled do roku 2026. Budoucí léto vidí jako kombinaci sporty chic, italské elegance a nadčasových střihů.

    Dovolená bez kompromisů. Objevte stylové a bezpečné destinace pro sólo cestovatelky

    Sedíte na terase s výhledem na oceán, na kůži vás hřejí sluneční paprsky a nikdo po vás nic nechce. Sólo cestování se stává nejen mezi ženami stále oblíbenějším. Jde totiž o cenný čas, který trávíte vlastním tempem a máte možnost napojit se znovu sami na sebe. Zároveň je to ale velký krok, který vyžaduje odvahu vystoupit z komfortní zóny. Pohodlnosti se ale vzdávat nemusíte. Pokud vyberete správnou destinaci, dovolená bude naplněna pohodou, klidem a pocitem bezpečí.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―