Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    Populární on-line prodejce Shein čelí kritice, týkající se jeho byznys modelu, umožňujícímu nabízet trendy módní kousky jen za pár dolarů. Navýšil proto v reakci počet kontrol výrobců jednotlivých produktů. Ve čtvrtek tak zveřejnil report, dle kterého loni dva z jeho dodavatelů umožnili dětskou práci.

    Název Shein není v módním světě žádnou novinkou. Platforma se stala populární především díky své široké nabídce levných trendy beauty i módních kousků. Kromě úspěchu ovšem dlouhodobě čelí i silné kritice ze strany advokátů za lidská práva nebo ochránců životního prostředí. Oběma skupinám totiž vadí byznys model čínského prodejce, umožňující až „neuvěřitelně“ nízké ceny.

    Fast fashion řetězec se proto v reakci na sílící kritiku rozhodl podrobit své dodavatele přísnějším kontrolám. Ve čtvrtek pak jeho zástupci oznámili, že report z loňského roku odhalil dva výrobce využívající dětskou práci. Zaměstnali totiž děti mladší 16 let. Čínská společnost rovněž dodala, že oba případy „rychle vyřešila“. Například dočasně přerušila jakékoli dodávky, putující z dotyčných továren.

    Obnovila je pouze poté, co firmy ukončily smlouvy s nezletilými pracovníky, zařídily jim lékařské prohlídky nebo případně umožnili setkání s rodiči či opatrovníky. Dodavatelé museli rovněž zpřísnit svá pravidla, týkající se kontroly dokladů jednotlivých zaměstnanců. V reakci na nález změnil své praktiky i samotný řetězec. Poupravil totiž nařízení, související s podobně závažnými prohřešky.

    Shein počet kontrol v posledních letech navýšil. Dohlíží na téměř 6 tisíc dodavatelů

    Shein totiž dříve při podobných případech výrobcům povolil rozmezí 30 dnů, ve kterém mohli svůj „problém“ vyřešit. Nyní s nimi ovšem dle svého prohlášení okamžitě přeruší spolupráci. „Nadále zůstáváme bdělí při dohledu nad podobnými případy. Dle současných pravidel pak ukončíme vztah s jakýmkoli dodavatelem, nedodržujícím naše pravidla,“ prohlásila dle Reuters společnost.

    Počet kontrol pak čínský řetězec v posledních letech navýšil. Loni jich provedl na 3 990, v předešlém roce však stejné číslo dosáhlo jen na 2 812. Roku 2021 zase řetězec kontrol nařídil jen 664. Shein má pak na 5 800 různých dodavatelů, přičemž většina z nich sídlí v čínské provincii Guangdong. Nedávno pak čelil rovněž kritice kvůli tomu, že ve svých výrobcích odhalil toxické látky.

    Zdroje: The Fashion Network, Reuters, CNN, X, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Pexels

    Řetězec Shein kontroloval své dodavatele. Odhalil případy dětské práce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Populární on-line prodejce Shein čelí kritice, týkající se jeho byznys modelu, umožňujícímu nabízet trendy módní kousky jen za pár dolarů. Navýšil proto v reakci počet kontrol výrobců jednotlivých produktů. Ve čtvrtek tak zveřejnil report, dle kterého loni dva z jeho dodavatelů umožnili dětskou práci.

    - Reklama -

    Název Shein není v módním světě žádnou novinkou. Platforma se stala populární především díky své široké nabídce levných trendy beauty i módních kousků. Kromě úspěchu ovšem dlouhodobě čelí i silné kritice ze strany advokátů za lidská práva nebo ochránců životního prostředí. Oběma skupinám totiž vadí byznys model čínského prodejce, umožňující až „neuvěřitelně“ nízké ceny.

    Fast fashion řetězec se proto v reakci na sílící kritiku rozhodl podrobit své dodavatele přísnějším kontrolám. Ve čtvrtek pak jeho zástupci oznámili, že report z loňského roku odhalil dva výrobce využívající dětskou práci. Zaměstnali totiž děti mladší 16 let. Čínská společnost rovněž dodala, že oba případy „rychle vyřešila“. Například dočasně přerušila jakékoli dodávky, putující z dotyčných továren.

    Obnovila je pouze poté, co firmy ukončily smlouvy s nezletilými pracovníky, zařídily jim lékařské prohlídky nebo případně umožnili setkání s rodiči či opatrovníky. Dodavatelé museli rovněž zpřísnit svá pravidla, týkající se kontroly dokladů jednotlivých zaměstnanců. V reakci na nález změnil své praktiky i samotný řetězec. Poupravil totiž nařízení, související s podobně závažnými prohřešky.

    - Reklama -

    Shein počet kontrol v posledních letech navýšil. Dohlíží na téměř 6 tisíc dodavatelů

    Shein totiž dříve při podobných případech výrobcům povolil rozmezí 30 dnů, ve kterém mohli svůj „problém“ vyřešit. Nyní s nimi ovšem dle svého prohlášení okamžitě přeruší spolupráci. „Nadále zůstáváme bdělí při dohledu nad podobnými případy. Dle současných pravidel pak ukončíme vztah s jakýmkoli dodavatelem, nedodržujícím naše pravidla,“ prohlásila dle Reuters společnost.

    Počet kontrol pak čínský řetězec v posledních letech navýšil. Loni jich provedl na 3 990, v předešlém roce však stejné číslo dosáhlo jen na 2 812. Roku 2021 zase řetězec kontrol nařídil jen 664. Shein má pak na 5 800 různých dodavatelů, přičemž většina z nich sídlí v čínské provincii Guangdong. Nedávno pak čelil rovněž kritice kvůli tomu, že ve svých výrobcích odhalil toxické látky.

    Zdroje: The Fashion Network, Reuters, CNN, X, YouTube

    ― Reklama ―

    Carrie Bradshaw je pro Gen Z nerelevantní. Označuje ji za „pick me girl“

    Carrie Bradshaw se kdysi stala ikonou ženské nezávislosti, New Yorku i nekonečných debat o lásce. Pro jednu generaci byla hlasem, který normalizoval ženská přátelství, sexualitu a touhu po kariéře a luxusu. Jenže pro generaci Z se z Carrie stal spíš relikt, jenž už neodpovídá jejich hodnotám. V očích mladších divaček se proměnila z inspirace v toxickou „pick me girl“, jejíž příběhy působí zastarale až problematicky.

    Nebojte se červenat. Shy Girl make-up look tvářenkou nešetří

    Na beauty scénu dorazil další trend. Tentokrát potěší především ty z nás, které jen s těžkostmi zakrývají své rozpaky, stud nebo nadšení. Ve středu populárního make-up looku totiž stojí honosná vrstva růžové tvářenky. Takzvaný Shy Girl vzhled má za cíl napodobovat romantickou ostýchavost, jež má ve zvyku zabarvovat tváře do sytých odstínů.

    Móda v kostce: Addison Rae navrhla džíny a Post Malone odhalí vlastní brand

    Slavné osobnosti postupují hlouběji do světa módy. Zpěvačka Addison Rae navrhla pro značku Lucky Brand vlastní džíny. Zpěvák Post Malone zase oznámil vlastní brand Austin Post a herečka Cate Blanchett se stala ambasadorkou Uniqlo. Nové kampani Ugg vévodí herečka Sarah Jessica Parker a značka Seleny Gomez, Rare Beauty, vydala spicy novinku.

    Sluncem prosycený make-up? Beauty scénu ovládá Toasty Glam

    Letošní léto nabídlo ještě jeden poslední make-up trend. Kosmetickým taštičkám vévodí v srpnu takzvaný Toasty Glam. Jedná se o look plný hlubokých tónů, zbarvujících do odstínů bronzové a cihlové nejen tváře, ale také oční...

    Od Carrie Bradshaw po Charli XCX. Vivienne Westwood mění svatby ve sny nevěst

    Vivienne Westwood rezonuje od červeného koberce až po oltář. Její svatební šaty oblékla fiktivní postava Carrie Bradshaw, influencerka Hailey Bieber i zpěvačka Charli XCX. Každá z nich jimi vyjádřila vlastní verzi nevěsty, a přesto nesla nezaměnitelný rukopis značky. Ta dokáže propojit aristokratickou siluetu s odvážnou sebejistotou, čímž vytváří róby, jež přetrvávají v paměti stejně jako okamžik, pro který vznikly.

    Postavte most mezi létem a podzimem. Základy položí přechodové kousky

    I když tomu uplynulé horké letní dny nenapovídají, podzim se blíží mílovými kroky. Spolu s ním přichází otázka toho, jak se vypořádat se zapeklitým proměnlivým počasím, spojujícím poslední teplé paprsky a první náznaky sychravého období. Přechod mezi létem a podzimem vám pomohou přemostit chytré kousky, které unosíte téměř po celý rok.

    Móda v kostce: SZA tvoří pro Vans a Pharrell odhalil tenisky Jellyfish

    Začátek týdne s sebou přináší několik novinek. Zpěvačka SZA se stala novou uměleckou ředitelkou Vans. Pharrell Williams pro změnu odhalil nové tenisky ve spolupráci s Adidas, a to Virginia Adistar Jellyfish. Miu Miu vydává novou vůni Miutine a Louis Vuitton zase kampaň s Judem Bellingham. Na trhu hodinek z druhé ruky vítězí Rolex a Patek Philippe.

    Zrozeno z moře, poháněno světlem. Iris van Herpen oživila haute couture

    Když Iris van Herpen otevřela svou kolekci Sympoiesis na Paris Haute Couture Week podmanivým živým lookem, svět módy se na chvíli zastavil. Před publikem se vynořila modelka oděná do bioluminiscenčního zázraku tvořeného 125 miliony řas, které reagují na světlo a teplotu. Výsledkem není pouhý oděv, ale živoucí organismus.

    Svět zrychluje, gen Z zpomaluje. Ruční práce jsou zpět

    V době, kdy jsou naše dny přeplněné notifikacemi a nekonečným scrollováním, se mladá generace obrací k činnostem připomínajícím dobu před nástupem chytrých technologií. Gen Z si nachází cestu k tvůrčím koníčkům, které nejsou jen estetické, ale i terapeutické. Jedná se o širší kulturní signál, že si jako společnost začínáme vážit autenticity a klidu. Ruční práce do tohoto modelu perfektně zapadají.

    Pánové, letos je trendem zazářit. Je to i vaše svatba

    Tradiční svatební outfity už dávno nejsou „cool“. Díky neustálému boji za genderovou rovnoprávnost se dnes na svatbách rozhodně netočí vše jen kolem nevěsty. Pánská svatební móda se rychle mění a nabírá na odvaze. Moderní svatební outfity pro muže nabízí například značka Tanner Fletcher. Trendu „It’s his wedding too“ však v posledních týdnech vévodí profesionální hráč NFL Kylen Granson a jeho bílý plášť.

    Módní dům Pucci vstává z mrtvých. Deklaruje Pucci Girl Summer

    Popkulturní estetiky v posledních letech směle ovládají nejen naše instagramové feedy, ale i životní styl a šatník. V létě 2023 jsme byli posedlí Barbiecore, zatímco minulý rok se nesl ve znamení Brat Summer, pod taktovkou zpěvačky Charli XCX. Jaký trend ale kraluje letošnímu létu? No přeci styl Pucci Girl Summer, který si získal sympatie internetových it-girls jako Hailey Bieber nebo Alexandra Saint Mleux.

    Čtení je opět v módě. Interiérový trend diktuje nekonečné zásoby knih

    Čtení je koníček, kteří mnozí z nás s rozmachem moderních technologií opustili. Zdá se ovšem, že opět přichází do módy. Svět interiérového designu totiž dobývá trend s názvem Bookshelf Wealth. Jeho esencí je láska ke knihám, která diktuje zaplněné police oblíbených příběhů a předmětů od podlahy ke stropu. Klíčem k úspěchu je však autenticita.

    Kim Kardashian jako kulturní zbraň značky Balenciaga. Co bude dál?

    Když Kim Kardashian poprvé vkročila na červený koberec zahalená v černém body Balenciaga, zakrývající i obličej, bylo jasné, že se rodí zásadní módní moment. Spojení Kim a návrháře Demny Gvasalia přerostlo běžné partnerství mezi celebritou a značkou. Jejich vztah se stal kulturním fenoménem a zapsal se do historie stejně jako Alexander McQueen a Kate Moss. Oba redefinovali, co znamená být ikonou.

    Valentino čekají změny. Jacopo Venturini opouští pozici CEO značky

    Módní dům Valentino ve čtvrtek oznámil nečekanou zprávu. Zveřejnil totiž, že se na základě oboustranné dohody rozhodl propustit dosavadního generálního ředitele Jacopa Venturini. Příčinou odchodu jsou osobní důvody. Prozatím není jasné, kdo na prázdné křeslo CEO usedne nyní. Alessandro Michele však zůstává kreativním ředitelem.

    Maskulinita má novou tvář. Seznamte se s fenoménem performative male

    Sociální sítě vytvořily další pomíjivý trend. Tentokrát ho ovšem stejným dechem samy kritizují. Jedná se o novou formu maskulinity, které však chybí jakákoli autenticita. Nová pánská estetika místo toho usiluje o validaci založenou na uměle, ale velmi pečlivě vykonstruovaném vzhledu. Takzvaný performative male tak dělá vše pro to, aby zaujal.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―