Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Uznávaná značka Lanvin, s historií sahající až do roku 1889, se zapsala do módního dědictví jako jedna z těch nejvýznamnějších. Přesto se jí často nedostává vysloužené pozornosti. Ve své zlaté éře představovala „oficiální“ instituci elegance. V průběhu let se ovšem musela potýkat s poklesem popularity. Nyní se jí ale naštěstí blýská na lepší časy.

    Zakladatelkou značky je designérka Jeanne Lanvin. Původně se věnovala pouze tvorbě oblečení pro ty nejmenší z nás, tedy pro děti. Když se ale její jméno rozkřiklo i mezi jejich matkami, začala se věnovat také jim. Po úspěšné expanzi do světa dámské módy se značka rozrostla natolik, že odstartovala éru ready-to-wear pro muže, ženy i děti.

    Věhlasný módní dům vznikal s opravdovou láskou. Jeanne vybudovala impérium s dcerou v náručích

    Mladá návrhářka pocházela z chudých a velmi podprůměrných poměrů, ale to ji nezastavilo v budování jejího snu. Potom, co se v Paříži stala úspěšnou podnikatelkou, se zalíbila italskému šlechtici, kterého si později vzala za muže. Díky své tvrdé práci dokonce rodina přimhouřila oči nad jejím prostým původem.

    Zdroj: Lanvin

    S manželem měla jednu dceru. Příchod dítěte ovšem neznamenal, že by vzdala své vášně k práci a šití. I když jí její nová majetná rodina nabízela chůvu, aby se dále mohla věnovat módnímu domu, odmítla. Dceru s sebou brala téměř každý den do práce.

    Stala se tak její pomyslnou múzou. Šila pro ni nejstylovější dětské oblečky a kostýmky. Jako jedna z prvních designérek svou dceru ladila se svými vlastními outfity. Současné označení #minime tak dostává zcela jiný rozměr.

    Na přelomu tisíciletí šel byznys do kopru“. Období škrtů střídaly neustále se měnící kreativní ředitelé

    Po roce 2000 převzal Lanvin tchajwanský mediální magnát Shaw-Lan Wang. V té době však značka zaznamenávala největší pokles prodeje. Začala proto velká bitva mezi akcionáři a kreativními řediteli. Jejich názory se bohužel rozcházely, a to jak ze strany byznysu, tak kreativní vize. Chyba ovšem stála na straně vedení, což je tím největším proviněním téměř v jakémkoliv firemním odvětví.

    Blýská se na lepší časy. Potvrzujeme návrat Lanvin mezi přední oděvní společnosti

    K módnímu domu Lanvin v naší redakci cítíme velkou náklonnost, minimálně od doby, kdy vyšla kampaň ke kolekci pro podzim a zimu 2021/22. Celá kolekce byla prolnutá výraznými barvami v prostředí luxusního hotelu. Kampaň tak konfekci dodala nádech takzvaného starého Hollywoodu, který je momentálně více než aktuální. Od tohoto momentu Lanvin řadíme mezi naše oblíbence.

    Lanvin utvrdil své místo na módní scéně také aktuální kolekcí. Vrátil se zpět do své historie a z archivů „vytáhl“ staré siluety a tvary, které však okořenil o moderní nadhled i současné trendy, jakými jsou například rukavice. Do nové řady zapadají perfektně a běžně nositelným modelům dodávají správný francouzský šmrnc.

    Zdroj: Lanvin

    Za zmínku stojí i hvězdný street style z přehlídky pro jaro a léto 2024. Přátelé renomovaného módního domu totiž na show přispěchali v elegantních a hravých outfitech. Povšimněte si dokonalých kabelek nebo skvěle padnoucích siluet. Vše je totiž naprosto bezchybné.

    Zdroj: Lanvin

    Experimentální rozšíření s názvem Lanvin Lab má pod křídlem rapper Future. Hlavním pilířem je hip hop scéna

    Lanvin nedávno přizval ke spolupráci populárního rappera Future. Interpretovi pak nevěnoval pouze prostor pro vytvoření kolekce, ale vytvořil pro něj dokonce vlastní projekt s názvem Lanvin Lab. Jde o sekci oblečení, stojící mimo hlavní dějovou linku aktuálních módních počinů značky. Řada obsahuje velmi „pouličně“ působící kousky se silným nádechem hip hop scény.

    Zdroj: Lanvin

    V kolekci známého rappera naleznete také rozšířenou nabídku legendárních tenisek CURB, které Lanvin v posledních letech často vyzdvihuje. Momentálně jsou v širším povědomí módní veřejnosti snad tím nejvíce ikonickým kouskem této značky.

    Zdroj: Lanvin

    Podtrženo a sečteno, Lanvin představuje velkolepou tradici, mistrovské kousky i moderní nadhled. Ve spojení těchto důležitých faktorů tak vzniká nová éra, ve které společnost opět vstupuje do módního kurzu.

    Zdroje: YouTube

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    ― Reklama ―

    Více než stoletá historie s inovativní vizí. Rapper Future pohání vzpruhu značky Lanvin

    Uznávaná značka Lanvin, s historií sahající až do roku 1889, se zapsala do módního dědictví jako jedna z těch nejvýznamnějších. Přesto se jí často nedostává vysloužené pozornosti. Ve své zlaté éře představovala „oficiální“ instituci elegance. V průběhu let se ovšem musela potýkat s poklesem popularity. Nyní se jí ale naštěstí blýská na lepší časy.

    - Reklama -

    Zakladatelkou značky je designérka Jeanne Lanvin. Původně se věnovala pouze tvorbě oblečení pro ty nejmenší z nás, tedy pro děti. Když se ale její jméno rozkřiklo i mezi jejich matkami, začala se věnovat také jim. Po úspěšné expanzi do světa dámské módy se značka rozrostla natolik, že odstartovala éru ready-to-wear pro muže, ženy i děti.

    Věhlasný módní dům vznikal s opravdovou láskou. Jeanne vybudovala impérium s dcerou v náručích

    Mladá návrhářka pocházela z chudých a velmi podprůměrných poměrů, ale to ji nezastavilo v budování jejího snu. Potom, co se v Paříži stala úspěšnou podnikatelkou, se zalíbila italskému šlechtici, kterého si později vzala za muže. Díky své tvrdé práci dokonce rodina přimhouřila oči nad jejím prostým původem.

    Zdroj: Lanvin

    - Reklama -

    S manželem měla jednu dceru. Příchod dítěte ovšem neznamenal, že by vzdala své vášně k práci a šití. I když jí její nová majetná rodina nabízela chůvu, aby se dále mohla věnovat módnímu domu, odmítla. Dceru s sebou brala téměř každý den do práce.

    Stala se tak její pomyslnou múzou. Šila pro ni nejstylovější dětské oblečky a kostýmky. Jako jedna z prvních designérek svou dceru ladila se svými vlastními outfity. Současné označení #minime tak dostává zcela jiný rozměr.

    Na přelomu tisíciletí šel byznys do kopru“. Období škrtů střídaly neustále se měnící kreativní ředitelé

    Po roce 2000 převzal Lanvin tchajwanský mediální magnát Shaw-Lan Wang. V té době však značka zaznamenávala největší pokles prodeje. Začala proto velká bitva mezi akcionáři a kreativními řediteli. Jejich názory se bohužel rozcházely, a to jak ze strany byznysu, tak kreativní vize. Chyba ovšem stála na straně vedení, což je tím největším proviněním téměř v jakémkoliv firemním odvětví.

    Blýská se na lepší časy. Potvrzujeme návrat Lanvin mezi přední oděvní společnosti

    K módnímu domu Lanvin v naší redakci cítíme velkou náklonnost, minimálně od doby, kdy vyšla kampaň ke kolekci pro podzim a zimu 2021/22. Celá kolekce byla prolnutá výraznými barvami v prostředí luxusního hotelu. Kampaň tak konfekci dodala nádech takzvaného starého Hollywoodu, který je momentálně více než aktuální. Od tohoto momentu Lanvin řadíme mezi naše oblíbence.

    Lanvin utvrdil své místo na módní scéně také aktuální kolekcí. Vrátil se zpět do své historie a z archivů „vytáhl“ staré siluety a tvary, které však okořenil o moderní nadhled i současné trendy, jakými jsou například rukavice. Do nové řady zapadají perfektně a běžně nositelným modelům dodávají správný francouzský šmrnc.

    Zdroj: Lanvin

    Za zmínku stojí i hvězdný street style z přehlídky pro jaro a léto 2024. Přátelé renomovaného módního domu totiž na show přispěchali v elegantních a hravých outfitech. Povšimněte si dokonalých kabelek nebo skvěle padnoucích siluet. Vše je totiž naprosto bezchybné.

    Zdroj: Lanvin

    Experimentální rozšíření s názvem Lanvin Lab má pod křídlem rapper Future. Hlavním pilířem je hip hop scéna

    Lanvin nedávno přizval ke spolupráci populárního rappera Future. Interpretovi pak nevěnoval pouze prostor pro vytvoření kolekce, ale vytvořil pro něj dokonce vlastní projekt s názvem Lanvin Lab. Jde o sekci oblečení, stojící mimo hlavní dějovou linku aktuálních módních počinů značky. Řada obsahuje velmi „pouličně“ působící kousky se silným nádechem hip hop scény.

    Zdroj: Lanvin

    V kolekci známého rappera naleznete také rozšířenou nabídku legendárních tenisek CURB, které Lanvin v posledních letech často vyzdvihuje. Momentálně jsou v širším povědomí módní veřejnosti snad tím nejvíce ikonickým kouskem této značky.

    Zdroj: Lanvin

    Podtrženo a sečteno, Lanvin představuje velkolepou tradici, mistrovské kousky i moderní nadhled. Ve spojení těchto důležitých faktorů tak vzniká nová éra, ve které společnost opět vstupuje do módního kurzu.

    Zdroje: YouTube

    ― Reklama ―

    Móda zná výsledky třetího čtvrtletí. Zveřejnil je Kering, Hermès i L’Oréal

    Luxusní módní skupiny zveřejnily své výsledky z třetího čtvrtletí letošního roku. Zatímco Kering a Hermès slaví, L'Oréal překvapil propadem prodejů. Společnost odhalila čísla nedosahující na předpoklady analytiků. Zástupce Kering pro změnu potěšil menší propad příjmů, než očekávali. Značka Hermès za svůj růst tentokrát vděčí ready-to-wear kolekcím.

    Jak vybrat správný svetr? Poznejte rozdíl mezi kašmírem a mohérem

    S příchodem chladnějších dní se pulz kvalitních svetrů přesouvá do první linie podzimních outfitů. Svetr je klíčovým prvkem sezóny, symbolem komfortu a elegance. Právě volba mezi jemným "králem vláken" kašmírem a lesklým "aristokratem" mohérem představuje klíčovou otázku. Proč sáhnout po jednom, či druhém? Na co si dát pozor při výběru? Poznejte technické parametry, estetické rozdíly i praktickou stránku každého materiálu.

    Amerika se zmenšuje. Ozempic mění zažité velikosti oblečení

    Lék na hubnutí Ozempic přetváří americký módní trh. Už se to prokazatelně odráží i v číslech. Módní byznys má proto další možnost ukázat, že se umí dokonale přizpůsobit době. Zvýšená poptávka po menších velikostech trápí hlavně maloobchod, protože zásoby na skladu přestaly odpovídat tělům zákazníků. Luxusní móda ovšem zmenšení velikostí naopak vítá.

    Pánskou módu Hermès opět povede žena. Diktovat ji bude Grace Wales Bonner

    Módní dům Hermès překvapil svou volbou nové kreativní ředitelky pánské sekce. Nevybral totiž interního zaměstnance, jak se od tradiční luxusní značky očekávalo, ale zcela novou tvář. Stala se jí návrhářka Grace Wales Bonner, která proslavila svou tvorbu stejnojmennou značkou a za svou úspěšnou kariéru posbírala hned několik významných ocenění módního světa.

    Véronique Nichanian končí. Po 37 letech opouští pánskou divizi Hermès

    Legendární módní stálice končí. Návrhářka Véronique Nichanian odchází po 37 letech ze své pozice kreativní ředitelky pánské sekce módního domu Hermès. Rozhodnutí prozradila ve čtvrtek ve svém rozhovoru pro francouzský deník Le Figaro. Vedení jedné z nejsilnějších značek na současném luxusním trhu však prozatím jejího nástupce nebo nástupkyni neoznámilo.

    Síla nové éry Chanel spočívá v detailu. Matthieu Blazy nabídl perfektní kreace

    Jarní kolekce Chanel si žádá pohled zblízka. Matthieu Blazy ve své debutové jarní a letní řadě proměnil každý detail v kompas staronové estetiky. V každém stehu, ve struktuře tvídu i v nečekaných tvarech kabelek se zrcadlí jeho přesnost a cit pro tradici. Pařížský Grand Palais se stal laboratoří řemesla, kde luxus získává hmatatelnou podobu v tradičním pojetí krásy. Chanel pod jeho vedením vypráví příběh skrze nuance, formující celou galaxii stylů.

    Z blondýny brunetou kvůli počasí? Nový TikTok trend vybízí k radikální změně

    Snad s každým novým ročním obdobím zaplaví sociální síť TikTok nová vlna beauty proměn. Aktuálně jí dominuje trend s názvem "go darker for autumn", kvůli kterému se blondýnky vzdávají svých plavých tónů ve prospěch těch bohatě kaštanových nebo čokoládových. Není už ale trochu bláznovství měnit dlouho zavedený styl jen kvůli pár spadlým listům?

    Ikonický náramek Love slaví comeback. Cartier ho v nové verzi navrací po 58 letech

    Dlouhých 58 let po svém vzniku se ikonický náramek Love od Cartier proměňuje v novou formu. Pružnou, plynulou, dokonale soudržnou se zápěstím. Nový model Love Unlimited přináší pohyb tam, kde kdysi vládla přesnost a nedynamická strohost. V každém detailu zůstává duch Alda Cipullo, konstruktéra emocí, který kdysi zlatem vyjádřil trvalost citu. Šperkařský dům Cartier nyní přepisuje jeho myšlenku do nové éry.

    Andílci opět na scéně. Značka Victoria’s Secret odhalila letošní show

    Velkolepá tradiční show z dílny Victoria's Secret na sebe opět strhla pozornost. Značka se na scénu vrátila po roce a představila teprve druhou přehlídku od své dlouhodobé pauzy, následující po lavině silné kritiky. Její nová image má zahrnovat o něco více různorodý a inkluzivní přístup. Zdá se, že společnosti se comeback daří, sklidila totiž značný úspěch.

    Trápí vás vrásky ve dvaceti? Řešení vyžaduje pozornost a disciplínu

    První vrásky, jež se do vaší pleti vkradou již ve dvaceti umí překvapit. Pleť, která se ještě nedávno probouzela s ranním jasem, reaguje na životní rytmus, stres i slunce. Každý pohled do zrcadla připomíná, že i mladá kůže má svůj vlastní kalendář. Signály, jež vysílá, bývají jemné, ale přesto přesné. Právě v nich se ukrývá návod, jak s pletí vědomě pracovat již nyní.

    Capri pants překračují hranice šatníků. Vstupují i do pánské módy?

    Zdá se, že jeden z dominantních trendů letošního léta nehodlá ustoupit do pozadí. Capri pants až do nedávna dominovaly především dámským šatníkům. Postupně ale překračují pomyslnou hranici a derou se také na pánskou scénu. Nejčastější je jejich baggy varianta, k vidění jsou ovšem i odvážnější užší siluety. Jde o pokračování trendu, nebo vzestup před pádem?

    Fendi má nové vedení. Do čela značky nastoupí Maria Grazia Chiuri

    Bývalá kreativní ředitelka Dior, Maria Grazia Chiuri, se vrací ke svým kořenům. Nastoupí totiž do čela Fendi, tedy značky, u které před téměř 36 lety odstartovala svou kariéru. Tentokrát se ovšem chopí vedení dámských, pánských, ale také haute couture kolekcí. Nahradí Silvii Venturini Fendi, jež svou finální kolekci odhalila na nedávném Milánském týdnu módy.

    Pivo jako stylová inspirace. House of Guinness zkoumá odstíny černé a nenudí

    První sérii fanoušci zhltli jako dobře natočeného Guinnesse a už volají po druhé rundě. Na úspěchu seriálu House of Guinness z produkce Netflix se do velké míry podílí atraktivní vizuál. Tvůrci se nenechali chytit do historické pasti a na 19. století se cíleně dívají dnešníma očima. Propojení minulosti a současnosti v jejich podání funguje skvěle.

    Retailboss hlásí návrat k detailu. Brože jako symbol dostupného luxusu 

    Server Retailboss potvrzuje, že brože vstoupily do své renesance s energií, která proměňuje módní trh. Z doplňku, kdysi vnímaného jako odkaz na minulost, se stává klíčový symbol současného stylu. Statistiky ukazují růst tržeb o více než 200 procent za poslední tři měsíce. Tento skok vyjadřuje hlubokou proměnu vztahu mezi módou a emocí. Brož se mění v tichý luxus, který paradoxně vypráví příběh o maximalismu.

    Shein míří do Paříže. Plány na kamenný obchod vyvolaly protesty

    Nedávné rozhodnutí fast fashion řetězce Shein otevřít v Paříži svůj první kamenný obchod vyvolalo silné reakce. Usídlit se totiž hodlá v obchodním domu BHV Marais z roku 1856. Některé značky proto v reakci nákupní centrum opouští, zatímco jeho zaměstnanci uspořádali v pátek 10. října protest. Shein dle nich poškozuje jméno francouzského módního průmyslu.

    Alaïa zkoumá nový minimalismus. Nabízí hybrid tichého luxusu

    Pieter Mulier představil v Paříži kolekci Alaïa SS26. Každý krok modelek plynul s přesností, která diktovala novou formu minimalistického klidu. V prostoru naplněném odlesky zrcadel se zrodila móda, jež dýchá vlastním rytmem. Pomalým, přesným a podmanivým. Pieter Mulier vytváří architekturu oděvu, v níž se dekonstrukce a třásně stávají jazykem ženskosti. Alaïa se opět ukázal jako módní dům, který nepotřebuje senzaci, aby zaujal.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―