Více
    Redakce

    Svět luxusu se v poslední době potýká s ekonomickými problémy. Čelí totiž především klesající poptávce čínských zákazníků. Mezi nejvíce zasažené značky patří mimo jiné Gucci. Její mateřská společnost Kering totiž oznámila, že její prodeje v Číně se v posledním čtvrtletí zásadně propadly.

    Ekonomická situace v Číně se po světové pandemii nezlepšila tak, jak si luxusní průmysl představoval. Tamní zákazníci totiž neprahnou po módních kouscích a doplňcích tak moc jako dříve. Důvodem je především slabá ekonomika, ale i rostoucí úroveň nezaměstnanosti a krize obchodu s nemovitostmi. Čínští milovníci módy jsou proto mnohem opatrnější ve svých nákupech.

    Některým značkám se ovšem daří hůře než ostatním. Například skupina Kering koncem minulého týdne oznámila, že prodeje společnosti Gucci v prvním čtvrtletí letošního roku zásadně poklesly. Ztratila proto následně devět miliard dolarů ze své tržní hodnoty. Jedná se tedy o velkou ránu, a to především proto, že italská značka stojí asi za polovinou jejích prodejů a více než dvěma třetinami zisků.

    Prozatím ovšem není jasné, jaké důvody stojí za tím, že společnost Gucci v současnosti v Číně tak střádá. Spojitost ale může být mezi nedávnou změnou kreativního ředitele známé italské značky. V jejím čele totiž Alessandra Michele vystřídal loni na podzim návrhář Sabato De Sarno. Jeho návrhy jsou ale oproti těm z dílny jeho předchůdce více mainstreamové. Odpovídají tak trendu tichého luxusu.

    Zákazníci Gucci jsou více citliví. Pečlivě sledují, jaký návrhář značku vede

    Je ovšem příliš brzo na to, abychom dokázali posoudit, jak vítané jsou nové návrhy Gucci v Číně. Teprve nyní totiž do obchodů putují nejnovější kousky z prvních kolekcí Sabata De Sarno. Módní konzultant Mark Liu však pro The Fashion Network prohlásil, že módu nového návrháře mohou zákazníci považovat za méně odlišnou, a tedy výjimečnou. Připomíná totiž jiné společnosti, jako je Valentino, Prada nebo Celine.

    Společnost Gucci má navíc poměrně specifický vztah se svými zákazníky. Více než u ostatních značek totiž pečlivě sledují, kdo ji vede. Jejich touha po produktech se pak liší podle toho, jakého návrháře preferují v čele Gucci. Skupina Kering rovněž minulý týden prohlásila, že prodeje Gucci klesly v posledním čtvrtletí o téměř 20 procent, a to především kvůli výsledkům z asijsko-pacifického regionu.

    Zdroje: The Fashion Network, Business Times, YouTube, X

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Reuters

    Luxusní značky čelí propadu poptávky v Číně. Trápí především Gucci

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Svět luxusu se v poslední době potýká s ekonomickými problémy. Čelí totiž především klesající poptávce čínských zákazníků. Mezi nejvíce zasažené značky patří mimo jiné Gucci. Její mateřská společnost Kering totiž oznámila, že její prodeje v Číně se v posledním čtvrtletí zásadně propadly.

    - Reklama -

    Ekonomická situace v Číně se po světové pandemii nezlepšila tak, jak si luxusní průmysl představoval. Tamní zákazníci totiž neprahnou po módních kouscích a doplňcích tak moc jako dříve. Důvodem je především slabá ekonomika, ale i rostoucí úroveň nezaměstnanosti a krize obchodu s nemovitostmi. Čínští milovníci módy jsou proto mnohem opatrnější ve svých nákupech.

    Některým značkám se ovšem daří hůře než ostatním. Například skupina Kering koncem minulého týdne oznámila, že prodeje společnosti Gucci v prvním čtvrtletí letošního roku zásadně poklesly. Ztratila proto následně devět miliard dolarů ze své tržní hodnoty. Jedná se tedy o velkou ránu, a to především proto, že italská značka stojí asi za polovinou jejích prodejů a více než dvěma třetinami zisků.

    Prozatím ovšem není jasné, jaké důvody stojí za tím, že společnost Gucci v současnosti v Číně tak střádá. Spojitost ale může být mezi nedávnou změnou kreativního ředitele známé italské značky. V jejím čele totiž Alessandra Michele vystřídal loni na podzim návrhář Sabato De Sarno. Jeho návrhy jsou ale oproti těm z dílny jeho předchůdce více mainstreamové. Odpovídají tak trendu tichého luxusu.

    - Reklama -

    Zákazníci Gucci jsou více citliví. Pečlivě sledují, jaký návrhář značku vede

    Je ovšem příliš brzo na to, abychom dokázali posoudit, jak vítané jsou nové návrhy Gucci v Číně. Teprve nyní totiž do obchodů putují nejnovější kousky z prvních kolekcí Sabata De Sarno. Módní konzultant Mark Liu však pro The Fashion Network prohlásil, že módu nového návrháře mohou zákazníci považovat za méně odlišnou, a tedy výjimečnou. Připomíná totiž jiné společnosti, jako je Valentino, Prada nebo Celine.

    Společnost Gucci má navíc poměrně specifický vztah se svými zákazníky. Více než u ostatních značek totiž pečlivě sledují, kdo ji vede. Jejich touha po produktech se pak liší podle toho, jakého návrháře preferují v čele Gucci. Skupina Kering rovněž minulý týden prohlásila, že prodeje Gucci klesly v posledním čtvrtletí o téměř 20 procent, a to především kvůli výsledkům z asijsko-pacifického regionu.

    Zdroje: The Fashion Network, Business Times, YouTube, X

    ― Reklama ―

    Film Materialists diváky příliš nenadchl. Kritizují povrchnost a neautentičnost

    Film Materialists od režisérky Celine Song konečně dorazil do českých kin. V hlavních rolích září Dakota Johnson, Pedro Pascal a Chris Evans. Celine Song navazuje na svůj úspěšný debut Past Lives. Film Materialists však u diváků vyvolává spíše rozpaky. Místo avizované romantické komedie přišlo romantické drama. Kritici vytýkají povrchnost postav, neautentičnost milostného trojúhelníku a nevhodně vložený vedlejší děj.

    Drama u Versace. Proč se návrhář Dario Vitale nedočká debutové show?

    Začátky v nové práci bývají těžké. Výjimkou není ani lukrativní pozice kreativního ředitele jednoho z největších italských módních domů. Své o tom ví značka Versace a její nový šéf Dario Vitale, který se ocitl pod drobnohledem poté, co společnost oznámila šokující zprávu. Jeho debutová přehlídka se na Milánském fashion weeku neuskuteční. Co stojí za tímto radikálním rozhodnutím?

    Post Malone debutoval v Paříži. Odhalil první show značky Austin Post

    Známý zpěvák Post Malone předběhl zbytek módního světa. Měsíc před tím, než do Paříže dorazil očekávaný týden módy, odhalil ve francouzské metropoli debutovou show své značky Austin Post. Kolekce sklidila úspěch především díky návrhům kopírujících jeho styl, tedy westernovým a kovbojským lookům, ale s dávkou moderního stylu.

    Nejen na listech, ale i na rtech. Trendy podzimní odstíny hrají všemi barvami

    Oblíbené roční období řádí nejen v šatnících, ale i kosmetických taštičkách. Letošní trendy podzimní odstíny rtěnek a lesků nabídnou různorodou paletu. Od efektu zamazání od borůvek až po precizně orámované rty, na podzim se v zrcadlech budou odrážet ústa hodná polibků.

    Trend, který konečně vydrží? Fibremaxxing vynesl do výšin vlákninu

    Sociální síť TikTok vytvořila další ze svých nikdy nekončících trendů. Fenomén v podobě #fibremaxxing nabádá k vyšší konzumaci vlákniny. Upozorňuje tak na to, co mnozí výživoví poradci věděli už dávno. Většina populace nekonzumuje dostatek ovoce, zeleniny, luštěnin či semínek. Je možné, že virální hashtag pro jednou jen tak nezmizí?

    Tired Girl dává únavě zelenou. Nabízí autenticitu, či další prchavý trend?

    Tmavé kruhy pod očima, černá linka a jemně růžové rty. Přesně tak vypadá nový populární make-up look s názvem Tired Girl. Inspirací je mu hlavně postava Wednesday Addams, jeho rostoucí oblibu má ale na svědomí také sílící touha po autenticitě. Nabízí "unavený" vzhled úlevu od požadavků společnosti, nebo se jedná o další mikro trend?

    Módní svět otevřel dveře podzimu. Vítá ho pomocí kreativních kampaní

    I když léto nabízí posledních pár prosluněných dní, do dveří se již dere podzim. Potvrdily to rovněž nejnovější kampaně známých značek. Například módní dům Alaïa představil kolekci v kinematografických fotografiích, zatímco Chloé se vrací do bohémských 70. let. Tommy Hilfiger objevuje svět F1 a Antonio Marras putuje domů.

    Uniforma ve službách luxusu. Regimental jackets povládnou podzimu a zimě

    Letošní podzim a zima přináší návrat vojenské estetiky, tentokrát ve zpracování, které osciluje mezi elegancí a teatrálností. Regimental jackets, saka inspirovaná vojenskými uniformami, se objevují napříč kolekcemi Dior, Giorgio Armani, Chloé i Valentino a stávají se symbolem sezóny. Výrazná ramena, zdobené knoflíky a přísná silueta působí jako uniforma do moderního módního boje.

    Módní výstavy ve zlaté éře. Vybírat si můžete napříč metropolemi

    Módní výstavy se staly kulturními událostmi, jež přitahují davy návštěvníků stejně silně jako koncerty či premiéry. Galerie a muzea se proměňují v pomyslná pódia, na nichž oděv získává novou dimenzi a stává se symbolem estetiky, inovace i kulturní identity. Letošní rok potvrzuje, že móda vydobyla pevné místo mezi velkými uměleckými disciplínami a neustále přináší nové fascinující projekty.

    „White, hot and horny“. V Hollywoodu opět vedou anti-woke témata

    Být „woke“ už v Hollywoodu a americké popkultuře není in. Po poměrně krátké éře diverzity a inkluze se nyní průmysl vrací k více tradičním narativům. Namísto menšinových hlasů či queer autorů dostávají prostor projekty, které sází na tradiční jistotu, tedy atraktivní, sexuálně nespoutané a většinově bílé charaktery. Důvodem posunu zpět je mimo jiné i současná politika.

    Karl Lagerfeld opět překvapil. Do nové kampaně dosadil Paris Hilton

    O značce Karl Lagerfeld nebylo v posledních měsících příliš slyšet. Nyní na sebe ovšem strhává pozornost módního světa, a to díky čerstvé kampani pro letošní podzim a zimu. Její tváří se totiž stala proslulá podnikatelka a influencerka Paris Hilton. K zesnulému návrháři měla blízko a stejně jako on pomohla definovat celou jednu éru.

    Gap vyhrál denim loterii. Značka slaví úspěch s virální kampaní

    Občas se vyplatí vsadit na starou osvědčenou klasiku. Důkazem je nedávno vydaná kampaň značky Gap. Společnost totiž uspěla s videem představujícím rozmanitou dívčí skupinu Katseye, která zatančila na populární hit Milkshake. Choreografie se okamžitě stala virální a přinesla značce nečekanou pozornost a chválu.

    Když touha po odlišnosti vytvoří uniformu. Popularita Crocs bohužel neumírá

    Pohodlí je ceněným módním prvkem, občas však přesáhne hranice vkusu. Plastová bota, původně vyrobená pro rybáře, se v průběhu let stala viditelným trendem. Crocs jsou roztomilé na dětech a praktické na zahradě, již delší dobu se ale objevují také na módních molech, ve sbírkách celebrit i v limitovaných a rychle vyprodaných edicích.

    Není modeling jako modeling. Na co si dát pozor před vstupem do agentury?

    Modeling je pro mnoho lidí lákavý svět plný lesku, cestování a tváří na obálkách časopisů. Za blyštivými fotografiemi se ale často skrývá tvrdý byznys, ve kterém se nováčci mohou snadno spálit. Než tedy kývnete na nabídku první agentury, je dobré vědět, co je standard, co už je podezřelé a na jaké detaily se ve smlouvě zaměřit. Správná příprava a informovanost vám mohou ušetřit nejen peníze, ale i nervy a reputaci.

    Čas si vybavit podzimní šatník. Přidejte volány a okořeňte ho kožešinou

    Jestliže nadšeně vyhlížíte back to school nákupy, pomalu se blíží váš čas. Pokud váš podzimní šatník potřebuje nový vítr, inspirujte se u nejslavnějších značek. Letos přináší trendy z minulosti i horké novinky, razící si cestu do městských ulic. Jestli na vás nakupovací nálada nepřišla, nezoufejte. Většinu poskládáte i z kousků, které již vlastníte.

    S podzimem přichází Slavic Girl estetika. Masivní trend vznikl na TikToku

    Podzim má zvláštní schopnost vyvolat nostalgii a touhu po něčem intenzivnějším, a právě v tomhle období na TikToku opět exploduje fenomén Slavic Girl. Trend evokuje módu, ale i atmosféru. Představte si zasněžené ulice, lampy s oranžovým světlem a ženu zahalenou v dlouhém kožichu, která se pohybuje, jako by patřila k filmovým ikonám staré Moskvy či Varšavy. Působí drsně, ale zároveň neodolatelně.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―