Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    V dnešní proměnlivé a odvážné době se pánská móda nechává unášet novými vlnami. Jednou z těch nejrevolučnějších je začlenění sukní i do pánské šatny. Zatímco mnozí stále váhají před přijetím tohoto módního kroku, módní domy letos jasně vyhlásily, že pánské sukně nejsou jen krátkodobým výstřelkem. Představují zásadní posun ve světě pánského oblékání.

    Pánské sukně jsou výzvou k přehodnocení tradic, kreativnímu experimentování a odvážným vyjádřením individuality. Designy, které se objevily v kolekcích renomovaných módních domů, jasně ukazují, že sukně pro muže nejsou pouze o estetice. Jedná se také o odhodlání zahodit předsudky a vytvořit nový standard pro mužský šatník.

    Své místo v oblasti pánských sukní utvrdil hlavně Thom Browne. Prosazuje skvěle padnoucí střihy i klasický vzhled

    Americký designér Thom Browne je momentálně největším průkopníkem pánských sukní. Jeho značka je jedna z prvních velkých společností, která sekci sukní zařadila i do běžné nabídky. Stejně jako u ní vyhledáte běžné pánské kalhoty, naleznete v její nabídce i sukně.

    Inspiraci čerpá mimo jiné z historických kiltů, které tuto oblast pánské módy značně formují. Podobně jako u dámských kolekcí, i zde si designér pohrává s různými délkami. Setkáte se tu proto jak s dlouhými, tak kratšími verzemi.

    Nepotkáte ovšem žádnou streetwear variantu. Thom Browne se soustředí primárně na formální a ležérní střihy. Volí proto excelentně střižené linie, které dokonale lahodí se siluetami postav. Kromě sukní stojí za zmínku i hojný výběr pokrývek hlavy nebo grafických potisků. Oba prvky se totiž v následujících sezónách stanou velice trendy.

    Zdroj: Thom Brown

    U Thoma ještě malý moment zůstaneme. Několik looků z jeho nedávné přehlídky pro podzim 2024 totiž obsahuje úžasnou kombinaci sukně s kalhotami. Jde o combo, se kterým se setkáváme už řadu let. Nejčastěji však ve více streetwear duchu. Thom Browne ale právě předvedl kolekci, která jasně praví, že sukně k dokonalosti dotáhne i formálnější outfit.

    Zdroj: Thom Browne

    Podobnou kombinaci, na rozdíl od Thoma Browne s přiléhavými sukněmi, vytvořil i módní dům Alexander McQueen. Ten se však rozhodl pro maxi sukni. U podobného střihu ale dbejte na výšku. Pokud nedosahujete modelových rozměrů, vyneste ji spíše s vysokými platformami nebo kovbojkami.

    Nápaditější modely nabízí Moschino. Kromě klasiky pořídíte i kraťasy se „sukňovým efektem“

    Na poptávku po pánských sukních zareagoval i svět značky Moschino. Nedisponuje stejnou nabídkou jako Thom Browne, na své si zde přijdou primárně milovníci alternativnějšího vzhledu. Kostky a atypický střih ze sukně dělají skvělého parťáka pro vytvoření originálnější formy outfitu. Pro menší odvážlivce je tu skvělá alternativa v podání kraťasů, které vytváří efekt podobný sukni.

    Zdroj: Moschino

    Streetstylovým králem pánských sukní se stává rapper ASAP Rocky. Ikonický look předvedl po boku Rihanny

    ASAP Rocky se v minulosti objevil hned v několika sukních. Nejznámější look však vynesl na Met Gala po boku Rihanny. Jeho styling byl naprosto dokonalý hned v několika směrech. Barevné propojení všech kousků mezi sebou korespondovalo, směs Gucci pásků pak vytvořila pomyslnou třešničku na dortu. Sako a kravata se zase postaraly o formální šarm.

    @billboard The moment we’ve all been waiting for: #Rihanna and #ASAPRocky close out the 2023 #MetGala carpet ♥️ #metgala2023 #redcarpet #firstmondayinmay ♬ original sound – billboard

    Na konec je tedy nutné říct, že sukně není pouze výhradou žen. Po několika letech, kdy si módní kousek oblíbily celebrity, influenceři i módní nadšenci, nachází sukně své místo i v mužském šatníku. Zdůrazňujeme, že móda nemá žádné pohlaví, avšak je nezbytné připomenout konzervativnějším pánům, že nošení sukně je plně relevantní a aktuální.

    Zdroje: Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek je redaktorem a správcem sociálních sítí FashionUP. Ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější.

    ― Reklama ―

    Nová stálice pánského šatníku. Sukně definují styl moderního muže

    V dnešní proměnlivé a odvážné době se pánská móda nechává unášet novými vlnami. Jednou z těch nejrevolučnějších je začlenění sukní i do pánské šatny. Zatímco mnozí stále váhají před přijetím tohoto módního kroku, módní domy letos jasně vyhlásily, že pánské sukně nejsou jen krátkodobým výstřelkem. Představují zásadní posun ve světě pánského oblékání.

    - Reklama -

    Pánské sukně jsou výzvou k přehodnocení tradic, kreativnímu experimentování a odvážným vyjádřením individuality. Designy, které se objevily v kolekcích renomovaných módních domů, jasně ukazují, že sukně pro muže nejsou pouze o estetice. Jedná se také o odhodlání zahodit předsudky a vytvořit nový standard pro mužský šatník.

    Své místo v oblasti pánských sukní utvrdil hlavně Thom Browne. Prosazuje skvěle padnoucí střihy i klasický vzhled

    Americký designér Thom Browne je momentálně největším průkopníkem pánských sukní. Jeho značka je jedna z prvních velkých společností, která sekci sukní zařadila i do běžné nabídky. Stejně jako u ní vyhledáte běžné pánské kalhoty, naleznete v její nabídce i sukně.

    Inspiraci čerpá mimo jiné z historických kiltů, které tuto oblast pánské módy značně formují. Podobně jako u dámských kolekcí, i zde si designér pohrává s různými délkami. Setkáte se tu proto jak s dlouhými, tak kratšími verzemi.

    - Reklama -

    Nepotkáte ovšem žádnou streetwear variantu. Thom Browne se soustředí primárně na formální a ležérní střihy. Volí proto excelentně střižené linie, které dokonale lahodí se siluetami postav. Kromě sukní stojí za zmínku i hojný výběr pokrývek hlavy nebo grafických potisků. Oba prvky se totiž v následujících sezónách stanou velice trendy.

    Zdroj: Thom Brown

    U Thoma ještě malý moment zůstaneme. Několik looků z jeho nedávné přehlídky pro podzim 2024 totiž obsahuje úžasnou kombinaci sukně s kalhotami. Jde o combo, se kterým se setkáváme už řadu let. Nejčastěji však ve více streetwear duchu. Thom Browne ale právě předvedl kolekci, která jasně praví, že sukně k dokonalosti dotáhne i formálnější outfit.

    Zdroj: Thom Browne

    Podobnou kombinaci, na rozdíl od Thoma Browne s přiléhavými sukněmi, vytvořil i módní dům Alexander McQueen. Ten se však rozhodl pro maxi sukni. U podobného střihu ale dbejte na výšku. Pokud nedosahujete modelových rozměrů, vyneste ji spíše s vysokými platformami nebo kovbojkami.

    Nápaditější modely nabízí Moschino. Kromě klasiky pořídíte i kraťasy se „sukňovým efektem“

    Na poptávku po pánských sukních zareagoval i svět značky Moschino. Nedisponuje stejnou nabídkou jako Thom Browne, na své si zde přijdou primárně milovníci alternativnějšího vzhledu. Kostky a atypický střih ze sukně dělají skvělého parťáka pro vytvoření originálnější formy outfitu. Pro menší odvážlivce je tu skvělá alternativa v podání kraťasů, které vytváří efekt podobný sukni.

    Zdroj: Moschino

    Streetstylovým králem pánských sukní se stává rapper ASAP Rocky. Ikonický look předvedl po boku Rihanny

    ASAP Rocky se v minulosti objevil hned v několika sukních. Nejznámější look však vynesl na Met Gala po boku Rihanny. Jeho styling byl naprosto dokonalý hned v několika směrech. Barevné propojení všech kousků mezi sebou korespondovalo, směs Gucci pásků pak vytvořila pomyslnou třešničku na dortu. Sako a kravata se zase postaraly o formální šarm.

    @billboard The moment we’ve all been waiting for: #Rihanna and #ASAPRocky close out the 2023 #MetGala carpet ♥️ #metgala2023 #redcarpet #firstmondayinmay ♬ original sound – billboard

    Na konec je tedy nutné říct, že sukně není pouze výhradou žen. Po několika letech, kdy si módní kousek oblíbily celebrity, influenceři i módní nadšenci, nachází sukně své místo i v mužském šatníku. Zdůrazňujeme, že móda nemá žádné pohlaví, avšak je nezbytné připomenout konzervativnějším pánům, že nošení sukně je plně relevantní a aktuální.

    Zdroje: Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Módní svět otevřel dveře podzimu. Vítá ho pomocí kreativních kampaní

    I když léto nabízí posledních pár prosluněných dní, do dveří se již dere podzim. Potvrdily to rovněž nejnovější kampaně známých značek. Například módní dům Alaïa představil kolekci v kinematografických fotografiích, zatímco Chloé se vrací do bohémských 70. let. Tommy Hilfiger objevuje svět F1 a Antonio Marras putuje domů.

    Uniforma ve službách luxusu. Regimental jackets povládnou podzimu a zimě

    Letošní podzim a zima přináší návrat vojenské estetiky, tentokrát ve zpracování, které osciluje mezi elegancí a teatrálností. Regimental jackets, saka inspirovaná vojenskými uniformami, se objevují napříč kolekcemi Dior, Giorgio Armani, Chloé i Valentino a stávají se symbolem sezóny. Výrazná ramena, zdobené knoflíky a přísná silueta působí jako uniforma do moderního módního boje.

    Módní výstavy ve zlaté éře. Vybírat si můžete napříč metropolemi

    Módní výstavy se staly kulturními událostmi, jež přitahují davy návštěvníků stejně silně jako koncerty či premiéry. Galerie a muzea se proměňují v pomyslná pódia, na nichž oděv získává novou dimenzi a stává se symbolem estetiky, inovace i kulturní identity. Letošní rok potvrzuje, že móda vydobyla pevné místo mezi velkými uměleckými disciplínami a neustále přináší nové fascinující projekty.

    „White, hot and horny“. V Hollywoodu opět vedou anti-woke témata

    Být „woke“ už v Hollywoodu a americké popkultuře není in. Po poměrně krátké éře diverzity a inkluze se nyní průmysl vrací k více tradičním narativům. Namísto menšinových hlasů či queer autorů dostávají prostor projekty, které sází na tradiční jistotu, tedy atraktivní, sexuálně nespoutané a většinově bílé charaktery. Důvodem posunu zpět je mimo jiné i současná politika.

    Navzdory těžkému tématu zahřeje u srdce. Film Sorry, Baby dorazil do kin

    V českých kinech je konečně k vidění očekávaná černá komedie s prvky dramatu Sorry, Baby. Talentovaná Eva Victor v ní debutuje jako scenáristka, režisérka, ale také hlavní herečka. Snímek je protkán poklidnou melancholií, která bravurně nachází humor i něhu v překonávání těžkého traumatu. A nebojte, kočka z plakátu neumře!

    Nazí jen na první pohled. Transparentní modely míří z mola rovnou do ulic

    Transparentní oblečení letos kraluje nejen letním večírkům. Jeho hvězda by měla zářit i během rychle se blížícího podzimu a zimy. Průsvitná látka totiž dávno není jen výstřelkem přehlídkových mol, pomalu se integruje také do běžných životů. A to nejspíše proto, že každodenním outfitům dodává lehkost, smyslnost a hravý kontrast.

    Móda vkročila do hravé éry. Úzkost schovává za trendy nostalgií

    Šklebící se postavičky Labubu, hravé korálky na kotnících a nespočet přívěsků upoutaných k tkaničkám trendy tenisek. Móda v uplynulých měsících přelila silná vlna nostalgie a touhy po hravějších, snadnějších a nevinnějších časech. Takzvaná kidcore estetika ukazuje, že i pomíjivé trendy ukrývají hlubší pravdu o společnosti a tom, co doopravdy chce.

    Carrie Bradshaw je pro Gen Z nerelevantní. Označuje ji za „pick me girl“

    Carrie Bradshaw se kdysi stala ikonou ženské nezávislosti, New Yorku i nekonečných debat o lásce. Pro jednu generaci byla hlasem, který normalizoval ženská přátelství, sexualitu a touhu po kariéře a luxusu. Jenže pro generaci Z se z Carrie stal spíš relikt, jenž už neodpovídá jejich hodnotám. V očích mladších divaček se proměnila z inspirace v toxickou „pick me girl“, jejíž příběhy působí zastarale až problematicky.

    Nebojte se červenat. Shy Girl make-up look tvářenkou nešetří

    Na beauty scénu dorazil další trend. Tentokrát potěší především ty z nás, které jen s těžkostmi zakrývají své rozpaky, stud nebo nadšení. Ve středu populárního make-up looku totiž stojí honosná vrstva růžové tvářenky. Takzvaný Shy Girl vzhled má za cíl napodobovat romantickou ostýchavost, jež má ve zvyku zabarvovat tváře do sytých odstínů.

    Móda v kostce: Addison Rae navrhla džíny a Post Malone odhalí vlastní brand

    Slavné osobnosti postupují hlouběji do světa módy. Zpěvačka Addison Rae navrhla pro značku Lucky Brand vlastní džíny. Zpěvák Post Malone zase oznámil vlastní brand Austin Post a herečka Cate Blanchett se stala ambasadorkou Uniqlo. Nové kampani Ugg vévodí herečka Sarah Jessica Parker a značka Seleny Gomez, Rare Beauty, vydala spicy novinku.

    Podzimní svatby jsou v kurzu. Dovolte si dekadentní barvy a počasí se nebojte

    Podzimní svatby mají své nezaměnitelné kouzlo. Zatímco letní oslavy sází na lehkost a vzdušnost, ty podzimní nabízejí hlubší tóny, bohatší textury a zatím neokoukanou atmosféru. Být hostem na takové svatbě ovšem znamená skloubit slavnostní náladu s proměnlivým počasím a najít rovnováhu mezi pohodlím a žádanou elegancí. Dovolí vám to ale rovněž luxusní detaily, které by v létě působily možná "až moc".

    Aleksandre Akhalkatsishvili dobývá svět módy. Neznáme sebejistější rukopis

    Z Tbilisi se už pár let line nová vlna módy, jež má v sobě něco syrového, architektonického a svůdného. Jedním z jejích nejvýraznějších hlasů je návrhář Aleksandre Akhalkatsishvili, který dokázal propojit dekonstruovaný minimalismus s ženskou sebejistotou a svým jedinečným gruzínským akcentem. Jeho řady jsou jako dobře vyprávěný příběh, každý model je kapitola, ale dohromady tvoří silný celek.

    Podzimní trendy konečně myslí na normální pleť. Vrací se ale i obávané concealer lips

    Ať už patříte mezi milovníky léta, nebo nadšeně vyhlížíte podzim, barevné roční období je v módě důležitým časem. Pozadu však není ani beauty průmysl. Letošní podzimní trendy už pomalu klepou na dveře a nabízí opravdu originální portfolio make-up novinek. Vypadá to, že nás čeká jak návrat do minulosti, tak překvapivé nové styly líčení.

    Pravý luxus nemá logo. Nadčasová „logoless“ móda je stále nejlepší investicí

    V módním světě plném křiklavých log a výrazných monogramů stojí na opačném konci spektra hnutí, jenž si nepotřebuje dokazovat svou hodnotu. Logoless styl, tedy luxus bez loga. Mluví kvalitou materiálů, dokonalým střihem a pečlivými detaily. Navzdory trendy maximalismu zůstává pevně zakotvený v nadčasové eleganci, kterou trendy neovlivní.

    Znáte pohnutou pověst Dolce & Gabbana? Kontroverze střídá výsměch

    Italské duo návrhářů Dolce & Gabbana vytvořilo jednu z nejvýraznějších značek luxusní módy posledních dekád. Její estetika je odvážná, teatrální a hluboce zakořeněná v italské kultuře. Jenže vedle zlatých brokátů, krajkových rób a ikonických kabelek se na povrch opakovaně dostávají provokativní skandály. Módní dům Dolce & Gabbana se tak ocitá v unikátní pozici, je totiž obdivována i nenáviděna zároveň.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―