Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Nikoho nepřekvapí, že na sociální síti TikTok se rodí jedny z nejpodivnějších trendů. Ten nejnovější vás ovšem nechá v udiveném tichu, a to doslova. Jedná se totiž o tiché recenze na vytoužené produkty, proslavené právě díky známé platformě. I když začala videa u hodnocení knih, přesunula se ve velkém i do beauty světa.

    I když je letošní rok teprve na začátku, je už nyní jasné, jaký trend ho bude definovat. Známou sociální síť TikTok totiž zachvátila videa, známá jako silent reviews, tedy tiché recenze. Jejich principem je hodnocení různých produktů, ovšem bez jediného slova. Místo toho autorky videí používají všelijaké grimasy, gestikulace nebo nepříliš výrazné zvuky. Hashtag #silentreview tak v současnosti dosáhl na více než 80 milionů zhlédnutí.

    Největší popularitě se pak těší především recenze z beauty světa. Je pak jedno, jestli se jedná o makeup, parfémy nebo skin care. „Na své si ovšem přijdou i milovníci designerských kabelek, TV shows nebo perlivých sladkých nápojů,” uvádí Jakub Havelka, odborník na recenze a provozovatel webu Arecenze.cz. První tiché video pak ale vzniklo v úplně jiném průmyslu. Už v říjnu loňského roku ho na populární sociální síť nahrála uživatelka Stephanie, slavná v komunitě zbožňující knihy.

    Jejím cílem bylo tehdy ovšem pouze vytvořit vtipné video, nikoli začít světový fenomén. Není přitom zcela jasné, proč se tichá videa tak rychle uchytila. Možná je to proto, že už jsou všichni beauty milovníci unavení z často zdlouhavých Get Ready With Me videí. U těch tichých totiž nemusí čekat tak dlouho, aby se dozvěděli, zda daný produkt stojí za to, či ne. Videím tak mohou věnovat ještě méně pozornosti.

    Na silent reviews láká i podoba s ASMR. Těší se čím dál větší oblibě

    Zároveň může tichá videa vpřed hnát také to, že se podobají stále více oblíbenému ASMR trendu. Tedy videím, ve kterých jejich tvůrci využívají různé předměty nebo svůj hlas, aby vytvořily zvláštní uklidňující zvuky. Koncept je v současnosti tak oblíbený, že ho ve svých kampaních používají také velké beauty značky, jako je například L’Oréal Paris nebo Bite Beauty. A jaké produkty zatím v tichých recenzích vyhrávají?

    Není snadné shrnout všechna videa do pár doporučení. Mezi současné výherce ovšem patří například pudr značky Huda Beauty. Vychvalovaný je především za svou výdrž. Na rty zase TikTokerky doporučují používat hydratující olej na rty od Saie. Ve svých tichých recenzích na něj nereagují jinak než nadšenými pusinkami. Chválu si pak nadšenými gesty vysloužila také tekutá tvářenka Rare Beauty.

    Zdroje: WWD, Grazia Daily, New York Post, TikTok, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    TikTok pohltilo ticho. Na vrchol žebříčku se derou trendy recenze bez jediného slova

    Nikoho nepřekvapí, že na sociální síti TikTok se rodí jedny z nejpodivnějších trendů. Ten nejnovější vás ovšem nechá v udiveném tichu, a to doslova. Jedná se totiž o tiché recenze na vytoužené produkty, proslavené právě díky známé platformě. I když začala videa u hodnocení knih, přesunula se ve velkém i do beauty světa.

    - Reklama -

    I když je letošní rok teprve na začátku, je už nyní jasné, jaký trend ho bude definovat. Známou sociální síť TikTok totiž zachvátila videa, známá jako silent reviews, tedy tiché recenze. Jejich principem je hodnocení různých produktů, ovšem bez jediného slova. Místo toho autorky videí používají všelijaké grimasy, gestikulace nebo nepříliš výrazné zvuky. Hashtag #silentreview tak v současnosti dosáhl na více než 80 milionů zhlédnutí.

    Největší popularitě se pak těší především recenze z beauty světa. Je pak jedno, jestli se jedná o makeup, parfémy nebo skin care. „Na své si ovšem přijdou i milovníci designerských kabelek, TV shows nebo perlivých sladkých nápojů,” uvádí Jakub Havelka, odborník na recenze a provozovatel webu Arecenze.cz. První tiché video pak ale vzniklo v úplně jiném průmyslu. Už v říjnu loňského roku ho na populární sociální síť nahrála uživatelka Stephanie, slavná v komunitě zbožňující knihy.

    Jejím cílem bylo tehdy ovšem pouze vytvořit vtipné video, nikoli začít světový fenomén. Není přitom zcela jasné, proč se tichá videa tak rychle uchytila. Možná je to proto, že už jsou všichni beauty milovníci unavení z často zdlouhavých Get Ready With Me videí. U těch tichých totiž nemusí čekat tak dlouho, aby se dozvěděli, zda daný produkt stojí za to, či ne. Videím tak mohou věnovat ještě méně pozornosti.

    - Reklama -

    Na silent reviews láká i podoba s ASMR. Těší se čím dál větší oblibě

    Zároveň může tichá videa vpřed hnát také to, že se podobají stále více oblíbenému ASMR trendu. Tedy videím, ve kterých jejich tvůrci využívají různé předměty nebo svůj hlas, aby vytvořily zvláštní uklidňující zvuky. Koncept je v současnosti tak oblíbený, že ho ve svých kampaních používají také velké beauty značky, jako je například L’Oréal Paris nebo Bite Beauty. A jaké produkty zatím v tichých recenzích vyhrávají?

    Není snadné shrnout všechna videa do pár doporučení. Mezi současné výherce ovšem patří například pudr značky Huda Beauty. Vychvalovaný je především za svou výdrž. Na rty zase TikTokerky doporučují používat hydratující olej na rty od Saie. Ve svých tichých recenzích na něj nereagují jinak než nadšenými pusinkami. Chválu si pak nadšenými gesty vysloužila také tekutá tvářenka Rare Beauty.

    Zdroje: WWD, Grazia Daily, New York Post, TikTok, YouTube

    ― Reklama ―

    Maximalismus zima neodradí. Podzim ozdobí trendy pendant necklaces

    Pestré barvy sluncem nasyceného léta sice zahnaly temnější odstíny burgundy a čokoládově hnědé, to ovšem ještě neznamená, že je populární maximalismus na ústupu. Nadále se totiž projevuje nejen v odvážných kombinacích nebo vzorech, ale především trendy špercích. Není proto divu, že letošnímu podzimu dominují takzvané pendant necklaces.

    Třásně udávají rytmus jaru a létu 2026. Objevte horký trend letošních mol

    Třásně opět vstoupily na mola s energií, jež proměnila krok v gesto a látku v melodii. Jarní a letní sezóna 2026 je jimi doslova protkaná. Linie oděvů se od Milána až po Londýn rozvlnily do plynulého pohybu, v němž se řemeslnost mísí s volností. Třásně symbolizují přirozenou dynamiku a smyslový přepych. V každém švu je cítit rytmus, jenž nezpívá do kroku, ale vábí k tanci.

    Na křídlech překvapení. Týdny módy zaskočily domácí estetikou i vojenskými prvky

    Překvapení se zřejmě stává novým měřítkem estetiky. V kolekcích nedávných světových fashion weeků vyplouvají na povrch tvůrčí odvážnosti, které posouvají hranice očekávání. Elegantní uniformní odkazy se mísí s domestikovanou nostalgií, materiály se vrací v nových podobách a moment překvapení získává status skutečného kurátorského gesta.

    Móda v kostce: Valentino má novou tvář a boty Jil Sander x Puma jsou zpět

    Módní dům Valentino má novou ambasadorku, nově ho bude zastupovat herečka Dakota Johnson. Vivienne Westwood uspořádala svou první show v Saúdské Arábii a Jil Sander x Puma vrací na scénu svou ikonickou spolupráci. Partnerství opět rozšiřují rovněž značky MM6 Maison Margiela a Salomon. Luxusní skupina Kering prodá svou beauty sekci společnosti L'Oréal.

    Fendi má nové vedení. Do čela značky nastoupí Maria Grazia Chiuri

    Bývalá kreativní ředitelka Dior, Maria Grazia Chiuri, se vrací ke svým kořenům. Nastoupí totiž do čela Fendi, tedy značky, u které před téměř 36 lety odstartovala svou kariéru. Tentokrát se ovšem chopí vedení dámských, pánských, ale také haute couture kolekcí. Nahradí Silvii Venturini Fendi, jež svou finální kolekci odhalila na nedávném Milánském týdnu módy.

    Pivo jako stylová inspirace. House of Guinness zkoumá odstíny černé a nenudí

    První sérii fanoušci zhltli jako dobře natočeného Guinnesse a už volají po druhé rundě. Na úspěchu seriálu House of Guinness z produkce Netflix se do velké míry podílí atraktivní vizuál. Tvůrci se nenechali chytit do historické pasti a na 19. století se cíleně dívají dnešníma očima. Propojení minulosti a současnosti v jejich podání funguje skvěle.

    Retailboss hlásí návrat k detailu. Brože jako symbol dostupného luxusu 

    Server Retailboss potvrzuje, že brože vstoupily do své renesance s energií, která proměňuje módní trh. Z doplňku, kdysi vnímaného jako odkaz na minulost, se stává klíčový symbol současného stylu. Statistiky ukazují růst tržeb o více než 200 procent za poslední tři měsíce. Tento skok vyjadřuje hlubokou proměnu vztahu mezi módou a emocí. Brož se mění v tichý luxus, který paradoxně vypráví příběh o maximalismu.

    Rijád přivítá fashion week. Otevře dveře i světovým módním domům

    I když série klasických týdnů módy skončila, není všem přehlídkám konec. Vlastní fashion week totiž od 16. října přivítá rovněž Rijád. Jeho teprve třetí edice pak překročí dosavadní hranice. Poprvé se ho zúčastní rovněž světové módní domy. Odstartuje ho speciální show z dílny Vivienne Westwood a do zdárného konce akci dovede Stella McCartney.

    Shein míří do Paříže. Plány na kamenný obchod vyvolaly protesty

    Nedávné rozhodnutí fast fashion řetězce Shein otevřít v Paříži svůj první kamenný obchod vyvolalo silné reakce. Usídlit se totiž hodlá v obchodním domu BHV Marais z roku 1856. Některé značky proto v reakci nákupní centrum opouští, zatímco jeho zaměstnanci uspořádali v pátek 10. října protest. Shein dle nich poškozuje jméno francouzského módního průmyslu.

    Alaïa zkoumá nový minimalismus. Nabízí hybrid tichého luxusu

    Pieter Mulier představil v Paříži kolekci Alaïa SS26. Každý krok modelek plynul s přesností, která diktovala novou formu minimalistického klidu. V prostoru naplněném odlesky zrcadel se zrodila móda, jež dýchá vlastním rytmem. Pomalým, přesným a podmanivým. Pieter Mulier vytváří architekturu oděvu, v níž se dekonstrukce a třásně stávají jazykem ženskosti. Alaïa se opět ukázal jako módní dům, který nepotřebuje senzaci, aby zaujal.

    Loewe a On opět spolupracují. Přináší první společné tenisky Cloudsolo

    Španělský módní dům Loewe a švýcarská sportovní značka On opět spojily své síly. Pro letošní podzimní a zimní kolekci připravily své první společně navržené tenisky s názvem Cloudsolo. Model spojuje jedinečný přístup k módě a pokročilou inovaci. Jeho cílem je splnit moderní potřeby pohodlí při neustálém pohybu v rušných světových velkoměstech.

    Balenciaga vítá novou éru. Pierpaolo Piccioli inovuje identitu značky

    Když Pierpaolo Piccioli poprvé vstoupil do pařížského sídla Balenciagy, zůstal v tichu, které obvykle předchází revoluci. V archivu módního domu strávil tři dny, v nichž se z historie stala hmota a z paměti textura. Tam, mezi záhyby taftu a zvlněnými siluetami, našel novou odpověď na otázku moderní elegance. Jeho debut pro jaro a léto 2026 otevírá kapitolu, jež propojuje čistotu formy s designovou těžkostí. Balenciaga se mění v chrám, kde látka mluví hlasem streetwear současnosti.

    TikTok Highlights: Tradiční kávě konkuruje trendy mushroom coffee

    Milovníci wellness a lifestyle tipů i triků na sociální síti TikTok již před pár lety objevili alternativu tradiční kávy s názvem mushroom coffee. Takzvaná houbová káva však v posledních měsících narůstá na popularitě. Dle jejích zatvrzelých fanoušků totiž slibuje přísun energie, ovšem bez rizika úzkosti a s bonusem posílení imunity, zlepšení pozornosti a snížení zánětů.

    Fendi láká do nového království v Miláně. Otvírá brány Palazzo Fendi

    Luxusní móda, prvotřídní umění a historická architektura vytváří dechberoucí mozaiku jménem Palazzo Fendi. Světoznámá římská značka otvírá dveře nového království v Miláně. Při příležitosti nedávného Milánského fashion weeku odhalila zrekonstruované prostory své vlajkové pobočky v italském hlavním městě módy. Ukrývají pak nejen butik, ale rovněž exkluzivní restaurace a řemeslný ateliér.

    Od heroinu k Ozempicu. Cesty jak být chic se mění, tlak na štíhlost zůstává

    Propadlé lícní kosti, dětsky útlé paže, špičatá kolena. Herečky a modelky to často maskují, ale proměny jejich siluet z posledních let jasně ukazují, že žijeme v éře Ozempic chic. Můžeme si namlouvat, že tentokrát je za hubnutím medicína v podobě léku potlačujícího chuť k jídlu. Ve skutečnosti jsme esteticky, ale i filozoficky mnohem blíž zatracované éře heroin chic, než jsme si možná ochotní připustit.

    OECD brojí proti Shein. Fast fashion gigant porušuje její směrnice

    Zástupci Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj zveřejnili výsledky investigace značky Shein. Dle reportu nedodržuje čínský fast fashion gigant stanovené směrnice pro nadnárodní společnosti, týkající se lidských práv, ochrany životního prostředí a spravedlivých platů. Mezivládní organizace zahájila průzkum po stížnosti dvou francouzských poslanců.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―