Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Vánoční období oplývá magickou atmosférou plnou tepla, lásky a výjimečných vůní. V dnešním článku se ponoříme do světa vonných svíček a tyčinek, které vánočně oživí naše domovy, ale také do nich přinesou tu správnou vánoční náladu. Každá vůně je jako malý příběh. Vtáhne nás do nostalgických vzpomínek a vytvoří nezapomenutelnou atmosféru, v níž můžeme sdílet radostné chvíle s našimi blízkými. Neexistuje magičtější předmět než je svíčka, proto její výběr nepodceňte.

    Objevte Trudon, francouzského výrobce svíček od roku 1643. Proměňte s ním domov v honosný palác

    Kam jinam se při výběru svíček vypravit než do Francie? Tedy země, která je s neodolatelnými vůněmi úzce spjata? Trudon je jeden z nejstarších francouzských domů připravujících ty nejspecifičtější aromatické svíčky. Jeho letošní řada oslavující Vánoce je zároveň poctou k 380. výročí značky. Nese název Astral a vzdává hold astronomii a prastarému objevování vesmíru.

    V jejím středu září svíčka Altair, spojující dva nejoblíbenější vonné ingredience, tedy oud a růži. Dokonala harmonie vytváří teplý, avšak osvěžující akord proměňující vaše obydlí ve vánoční zámek plný energie a radosti. Kromě své výjimečné vůně se Altair může pyšnit i pozlaceným obalem, který z designového hlediska přidává správnou dávku luxusu. 

    Foto: Trudon

    Značka Boy Smells připravila trio vánočních svíček. Zapalte je najednou a získejte pozoruhodnou vonnou kompozici

    Boy Smells není v oblasti svíček žádným nováčkem. Letos tak přináší do světa vůní set, který spojuje různé akcenty, jako je káva, cedr, šafrán, zázvor a skořice. Tři unikátní vůně můžete použít samostatně, nebo se nechat unést jejich kombinací. Vašemu domovu tak dodají novou originální vůni, kterou jinde nenajdete. Boy Smells opět potvrzuje svou mistrovskou pozici v umění vytváření jedinečných a nezapomenutelných aromatických zážitků.

    Foto: Boy Smells

    Bella Freud jako vítězka neočekávaných vůní. Zimu se snaží prolít létem

    Ať už Hot Spell, nebo 1970, obě svíčky vás překvapí. V Hot Spell se totiž značka Bella Freud rozhodla zimu prolít sluncem, osvěžením a exotikou. Hlavní složkou této svíčky je totiž grapfruit, citrón a magnólie. Ačkoliv se nejedná o typicky vánoční vůni, tak vás svíčka z všudypřítomné zimy přenese na exotický ostrov a oživí vzpomínky na léto. Další nezbytnost luxusní společnosti je aromatický grál s názvem 1970. Jakoby vás přenesl do kostela na vánoční mši. Jeho základem je kadidlo a myrha, které ale následně do pozadí rozvine také čerstvý mech a pačuli.

    Foto: Bella Freud

    Co takhle vonný vějíř? Na svém kontě ho má parfémový král Byredo

    Ano, čtete správně. Společnost Byredo spojila dekoraci s vonnou svíčkou a výsledkem se stal vonný vějíř. Místo ovívání ho však položte na vhodné a designové místo a nechte ho působit. Váš domov provoní k nepoznání. Vybrat si můžete ze tří již známých vůní. Bibliothèque, Cotton Poplin nebo Tree House. Vějíř je vytvořen z ručně leštěné břízy a bavlny. Domů is ho donesete ve vakuovém balení, které zajišťuje zachování intenzity vůně.

    Foto: Byredo

    Zaha Hadid přichází s luxusním difuzérem. Zakomponujete ho do jakékoliv vánoční výzdoby

    Ateliér Zaha Hadid, který se mimo jiné podepsal i pod novou pražskou Masaryčku, nyní představuje svůj exkluzivní vonný difuzér s okouzlující vůní santalového dřeva a fíku. Dokáže s lehkostí naplnit celý byt intenzivní parfémovou esencí. Jeho výraznou předností je univerzálnost, neboť se bez problémů integruje do jakéhokoli interiéru a ladí s každou vánoční výzdobou. Porcelánový design pak dodá interiéru punc luxusu. Studio Zaha Hadid opět dokazuje svou mistrovskou ruku nejen ve světě architektury, ale i v umění dotvářet atmosféru prostřednictvím nezaměnitelných vonných kompozic. 

    Foto: Zaha Hadid

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    ― Reklama ―

    Foto:Trudon

    Zima v nové dimenzi svíček a vonných dekorací. Provoňte váš domov vánoční magií

    Vánoční období oplývá magickou atmosférou plnou tepla, lásky a výjimečných vůní. V dnešním článku se ponoříme do světa vonných svíček a tyčinek, které vánočně oživí naše domovy, ale také do nich přinesou tu správnou vánoční náladu. Každá vůně je jako malý příběh. Vtáhne nás do nostalgických vzpomínek a vytvoří nezapomenutelnou atmosféru, v níž můžeme sdílet radostné chvíle s našimi blízkými. Neexistuje magičtější předmět než je svíčka, proto její výběr nepodceňte.

    Objevte Trudon, francouzského výrobce svíček od roku 1643. Proměňte s ním domov v honosný palác

    Kam jinam se při výběru svíček vypravit než do Francie? Tedy země, která je s neodolatelnými vůněmi úzce spjata? Trudon je jeden z nejstarších francouzských domů připravujících ty nejspecifičtější aromatické svíčky. Jeho letošní řada oslavující Vánoce je zároveň poctou k 380. výročí značky. Nese název Astral a vzdává hold astronomii a prastarému objevování vesmíru.

    V jejím středu září svíčka Altair, spojující dva nejoblíbenější vonné ingredience, tedy oud a růži. Dokonala harmonie vytváří teplý, avšak osvěžující akord proměňující vaše obydlí ve vánoční zámek plný energie a radosti. Kromě své výjimečné vůně se Altair může pyšnit i pozlaceným obalem, který z designového hlediska přidává správnou dávku luxusu. 

    Foto: Trudon

    Značka Boy Smells připravila trio vánočních svíček. Zapalte je najednou a získejte pozoruhodnou vonnou kompozici

    Boy Smells není v oblasti svíček žádným nováčkem. Letos tak přináší do světa vůní set, který spojuje různé akcenty, jako je káva, cedr, šafrán, zázvor a skořice. Tři unikátní vůně můžete použít samostatně, nebo se nechat unést jejich kombinací. Vašemu domovu tak dodají novou originální vůni, kterou jinde nenajdete. Boy Smells opět potvrzuje svou mistrovskou pozici v umění vytváření jedinečných a nezapomenutelných aromatických zážitků.

    Foto: Boy Smells

    Bella Freud jako vítězka neočekávaných vůní. Zimu se snaží prolít létem

    Ať už Hot Spell, nebo 1970, obě svíčky vás překvapí. V Hot Spell se totiž značka Bella Freud rozhodla zimu prolít sluncem, osvěžením a exotikou. Hlavní složkou této svíčky je totiž grapfruit, citrón a magnólie. Ačkoliv se nejedná o typicky vánoční vůni, tak vás svíčka z všudypřítomné zimy přenese na exotický ostrov a oživí vzpomínky na léto. Další nezbytnost luxusní společnosti je aromatický grál s názvem 1970. Jakoby vás přenesl do kostela na vánoční mši. Jeho základem je kadidlo a myrha, které ale následně do pozadí rozvine také čerstvý mech a pačuli.

    Foto: Bella Freud

    Co takhle vonný vějíř? Na svém kontě ho má parfémový král Byredo

    Ano, čtete správně. Společnost Byredo spojila dekoraci s vonnou svíčkou a výsledkem se stal vonný vějíř. Místo ovívání ho však položte na vhodné a designové místo a nechte ho působit. Váš domov provoní k nepoznání. Vybrat si můžete ze tří již známých vůní. Bibliothèque, Cotton Poplin nebo Tree House. Vějíř je vytvořen z ručně leštěné břízy a bavlny. Domů is ho donesete ve vakuovém balení, které zajišťuje zachování intenzity vůně.

    Foto: Byredo

    Zaha Hadid přichází s luxusním difuzérem. Zakomponujete ho do jakékoliv vánoční výzdoby

    Ateliér Zaha Hadid, který se mimo jiné podepsal i pod novou pražskou Masaryčku, nyní představuje svůj exkluzivní vonný difuzér s okouzlující vůní santalového dřeva a fíku. Dokáže s lehkostí naplnit celý byt intenzivní parfémovou esencí. Jeho výraznou předností je univerzálnost, neboť se bez problémů integruje do jakéhokoli interiéru a ladí s každou vánoční výzdobou. Porcelánový design pak dodá interiéru punc luxusu. Studio Zaha Hadid opět dokazuje svou mistrovskou ruku nejen ve světě architektury, ale i v umění dotvářet atmosféru prostřednictvím nezaměnitelných vonných kompozic. 

    Foto: Zaha Hadid

    ― Reklama ―

    Po stopách ikon: Ann Demeulemeester servíruje poetickou temnotu

    Ann Demeulemeester patří mezi nejtajemnější a zároveň nejvlivnější postavy belgické avantgardy. Její jméno se stalo synonymem černé, světla a poezie v oděvní formě. Od debutu v 80. letech kultivuje estetiku temného ticha. Paradoxně jde o avantgardní minimalismus, jenž dýchá hlubokou emocí. Vytváří šaty, pohybující se mezi měkkostí a autoritou, mezi kůží a hedvábím, mezi Leonardem Cohen a punkem. Každá kolekce je spíše pomyslným žalozpěvem než módním statementem.

    CFDA rozdala svá ocenění. Tentokrát slaví Ralph Lauren i Thom Browne

    New York přivítal v pondělí večer jednu z nejdůležitějších událostí roku. CFDA Awards totiž představují módní protiklad Oscarů a slouží jako významné ocenění amerických designérů. Cenu si tentokrát domů odnesli návrháři Ralph Lauren, Thom Browne, Donatella Versace nebo sestry Olsenovy. Ocenění módní ikony zase od Anny Wintour převzal rapper A$AP Rocky.

    Nevěsty podzimu 2026 mají jasno. Svatební šaty vlají v rytmu ikon

    Nedávný Bridal Fashion Week v New Yorku promluvil. Deklaroval trendy podzimu 2026 a potvrdil to, co mnozí očekávali. Svatební šaty budoucí sezóny čerpají z uplynulých i teprve připravovaných svateb slavných ikon. Značky reflektují šaty Seleny Gomez, Charli XCX a odhadují, jaké oblékne Taylor Swift. To vše doplňuje záplava krajky a volánů ve stylu Marie Antoinette.

    Coperni přepisuje bodycare. Oblečení napouští prospěšnými bakteriemi

    Značka Coperni ví, jak vytvořit virální moment a posunout hranice nemožného. Ať už to byly šaty modelky Belly Hadid ve spreji, nebo robotičtí psi na módní přehlídce. Tentokrát se však její zakladatelé Sébastien Meyer a Arnaud Vaillant rozhodli vydat komerčnějším směrem a představit kolekci oděvů napuštěných synbiotickou směsí, jež byste jinak našli ve své ledničce.

    Stella McCartney zdolala další milník. Představila první plant-based peří

    Nedávný Pařížský týden módy zažil důležitý debut. Na tamní přehlídková mola dorazily první návrhy z plant-based peří. Na svědomí je má britská návrhářka Stella McCartney, proslulá svým udržitelným a ekologickým přístupem. Inovativní materiál FEVVERS přitom nemá sloužit jako přesná napodobenina peří, jeho cílem je vytvořit podobnou, avšak jedinečnou estetiku.

    Balmain slaví 80. narozeniny. Jeho módní stopu vykreslí nový dokument

    Jedna z nejvýznamnějších značek módní historie slaví významný milník. Módní dům Balmain letos oslaví své 80. narozeniny. Na oslavu si nadělil nejen speciální výstavu One Night, Eight Decades v New Yorku, ale rovněž speciální dokument. Postaral se o něj uznávaný režisér Loïc Prigent, jenž vynesl na povrch archivní záznamy, které veřejnost ještě nikdy nespatřila.

    Julian Klausner se činí. Rozvíjí populární pánské tenisky Dries Van Noten

    Dries Van Noten vždy oblékal svět do poezie textilních kontrastů. Když ale na konci své kariéry představil nízké semišové tenisky, přidal ke svému odkazu nečekanou kapitolu. Precizní, civilní a zcela současnou podobu pánských bot. Ty se staly jeho tichým podpisem, který rezonoval i po jeho odchodu. Tento příběh nyní pokračuje pod vedením návrháře Juliana Klausner.

    Z holky od vedle je showgirl. Taylor Swift se novými outfity staví mezi legendy

    Už dlouho víme, že značka jménem Taylor Swift obsahuje mnohem víc než jen písničky s chytlavými refrény a chytrými texty. Nové album The Life of a Showgirl ukazuje umělkyni šťastně zamilovanou a pevně usazenou ve světě showbyznysu. Populární zpěvačka si skrze něj nejen hudebním, ale především módním jazykem a za pomocí promyšlené stylizace říká o pozici mezi opravdovými legendami.

    Prada odstartovala vánoční shon. Vydala letošní sváteční kampaň

    S postupujícím podzimem se nezadržitelně blíží i letošní sváteční období. Vánoční shon odstartovala mezi světovými módními domy společnost Prada. Koncem října vydala kampaň oslavující svátky s názvem A Winter's Tale. V jejím středu stojí ambasadoři značky, ale také klasický zimní archetyp představující cestu domů zasněženými vrcholky dechberoucích hor.

    Rozhovor: Pokud nevybočíš, nikdo si tě nezapamatuje, míní návrhář Jeremiáš Fürst

    Začínající návrhář Jeremiáš Fürst stojí za kolekcí Dressed To Dream, kterou letos představil na Budapešťském fashion weeku. Jeho tvorba stojí na pomezí klasické pánské krejčoviny a subtilního snění. Zkoumá, jak může muž vypadat, když odloží zbroj a dovolí si být jemný, klidný a přirozený. V rozhovoru mluví designér o nové mužské identitě, rivalitě na české scéně i o tom, proč je návratnost v módě často jen iluzí.

    Film Die, My Love láká na surovost. Jennifer Lawrence popouští uzdu emocí

    Herecké duo Jennifer Lawrence a Robert Pattinson jiskří v novém thrilleru. Snímek Die, My Love, který debutoval na letošním filmovém festivalu v Cannes, napětím přímo přetéká. Film sleduje děj založený na knize z pera Ariany Harwicz, v jehož srdci stojí výbušná, energetická a čím dál více ztracená Grace. Vypráví příběh ženy, jež se naplno poddá své surovosti.

    Móda v kostce: Ugg pojí síly se Sacai a Swarovski spolupracuje s Loop

    Módní svět nabízí nová partnerství. Slavná značka bot Ugg vytvořila po šesti letech speciální kolekci s japonskou společností Sacai. Swarovski pro změnu spolupracuje s výrobcem špuntů do uší Loop. Dior pak slaví 10. výročí projektu Dior Lady Art a Pandora odstartovala vlnu vánočních kampaní. Itálie vítá první výstavu oslavující návrhy z dílny Alaïa a Balenciaga.

    Víte, kdo stojí za vznikem Dior podpatků? Roger Vivier vdechl značce inovaci

    Roger Vivier patří mezi nejvýraznější jména francouzské módy 20. století. Obuvník, který se stal klíčovým partnerem Christiana Dior, dokázal přenést haute couture až k samotné špičce boty. Jeho práce pro Dior proměnila obuv v nedílnou součást módního příběhu. Po letech spolupráce si Roger Vivier vybudoval i vlastní značku, jež dodnes ztělesňuje pařížský luxus s archivní estetikou a rukopisem svého zakladatele.

    Marina Abramović odkrývá nový projekt. Balkan Erotic Epic vypráví dávné rituály

    Srbská umělkyně Marina Abramović, která se na scéně objevila již v 70. letech minulého století, bortí svým umem hranice všednosti. Přestože kdysi začínala jako obyčejná malířka, během svého působení si vysloužila přezdívku „matka performance“. Ve světě umění je totiž proslulá především radikálními a nečekanými počiny, naposledy čtyřhodinovým rituálem Balkan Erotic Epic, jenž diváky provádí folklórem starého Balkánu.

    Front row zážitek z pohodlí gauče. Je Apple Vision Pro budoucností módy?

    Představte si, že sedíte v první řadě na módní přehlídce, aniž byste opustili svůj obývací pokoj. Tato fantazie se nyní stává skutečností, a to díky zařízení Apple Vision Pro, které stírá hranice mezi realitou a digitálním světem. Není tedy překvapením, že módní průmysl si rychle všiml jeho potenciálu. Značky jako Gucci, Balenciaga či Rimowa již experimentují s vlastními aplikacemi a my jsme se rozhodli některé z nich vyzkoušet.

    Barvy hrají bez pravidel. Příští sezóna startuje novou éru vizuální identity

    Barvy se na kolekcích pro sezónu SS26 vrací v plné síle, rozbíjejí monotónnost a formulují nový vizuální jazyk doslova bez pravidel. Na přehlídkových molech se mísí citrusové tóny s pastelovými akcenty a syté odstíny fialové či chartreuse a jejich vrstvení překračuje očekávání. Jejich comeback není o návratu ke klasickému tónu, ale ochotě experimentovat. Barevná odvaha se stala nedílnou součástí nového estetického narativu.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―