Více
    Redakce

    Oficiální příchod září udělal za oddechem pomyslnou tlustou čáru, nastal čas back to school, back to business. Devátý měsíc v pořadí bývá pro mnohé (nejen v oblasti módy) jedním z nejrušnějších v roce a vyznačuje se příjemným, ale nepředvídatelným babím létem. Pojďte se s námi podívat, jaké kousky nesmí chybět ve vašem šatníku pro toto přechodné a hektické období.

    2v1: kabát se šálou pro dostatečné zahřátí

    Kabáty a objemné šály očividně dominují nové sezóně, tak proč je nezkombinovat? Dlouhé a odvážné šály měly na letošních přehlídkách své čestné místo na molech, často byly dokonce spojeny s kabáty jako hravý detail. Extrémně populární se na sociálních sítích stal kousek značky TOTEME, The Row opět nabízí své mistrovské minimalistické provedení, Isabel Marant má model à la pařížská elegance.

    Zdroj: TOTEME, The Row, Isabel Marant

    Business core ve znamení saka

    Spolu se smrští nenápadného luxusu se vrátila i touha po elegantním oblečení do práce v korporátním stylu, který ztělesňuje zejména sako. Tvoří jakýsi protipól ke stejně všudypřítomnému Y2K. Pro letošní sezónu se ho mnoho značek rozhodlo kombinovat se siluetou přesýpacích hodin a širokými rameny. Stačí si vybrat u Versace, Balmain nebo Bottega Veneta a dokonalý outfit pro úspěšný pracovní den je na světě!

    Zdroj: Versace, Balmain, Bottega Veneta

    Punčocháče trochu jinak

    Babí léto dokáže být trochu matoucí, když přijde na počasí a patřiční outfit. Rozumným krokem je rozhodně vrstvení. Svou roli v tom hrají i punčocháče, které se opět vracejí do módy a díky značkám jako Miu Miu už nejsou zaškatulkovány jako „zastaralé“. Velkolepý návrat zažívají také díky souvisejícímu trendu opravdu krátkých šortek, ke kterým se punčocháče skvěle hodí. Gucci se vydal jemně hravou a zelenou cestou, ty s monogramem najdete u Tory Burch a Saint Laurent má velmi elegantní večerní verzi.

    Zdroj: Gucci, Tory Burch, Saint Laurent

    Přichází fenomén zvaný clutch

    Kabelka ve stylu clutch se může zdát nepraktická, ale je dokonalým detailním doplňkem každého outfitu. Na přehlídkách jsme ji měli možnost vidět v rukou mnoha modelek a modelů. Tu typickou s motivem Intreccio má Bottega Veneta. Spíše denní verzi v zajímavém odstínu guimauve nabízí Loewe, naopak večerní a společenskou pak Valentino.

    Zdroj: Bottega Veneta, Loewe, Valentino

    Zdroje: Who What Wear

    Autor článku:
    Ema Kmeťová
    Ema Kmeťováhttps://fashionup.cz/
    Ema nejčastěji přispívá články do módní rubriky, ale občas nám také přibližuje i aktuální dění ve světě beauty, zejména pokud ji zaujme nějaká kosmetická novinka nebo trend. Nejvíce si však užívá psaní o místních i zahraničních mladých módních talentech nebo analyzování přehlídek a kolekcí. Do módní žurnalistiky se zamilovala už na střední škole, když dělala svůj první rozhovor s lokálním návrhářem pro školní časopis.

    ― Reklama ―

    Nákupní seznam na září: Kousky pro babí léto a nabité pracovní dny

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Oficiální příchod září udělal za oddechem pomyslnou tlustou čáru, nastal čas back to school, back to business. Devátý měsíc v pořadí bývá pro mnohé (nejen v oblasti módy) jedním z nejrušnějších v roce a vyznačuje se příjemným, ale nepředvídatelným babím létem. Pojďte se s námi podívat, jaké kousky nesmí chybět ve vašem šatníku pro toto přechodné a hektické období.

    - Reklama -

    2v1: kabát se šálou pro dostatečné zahřátí

    Kabáty a objemné šály očividně dominují nové sezóně, tak proč je nezkombinovat? Dlouhé a odvážné šály měly na letošních přehlídkách své čestné místo na molech, často byly dokonce spojeny s kabáty jako hravý detail. Extrémně populární se na sociálních sítích stal kousek značky TOTEME, The Row opět nabízí své mistrovské minimalistické provedení, Isabel Marant má model à la pařížská elegance.

    Zdroj: TOTEME, The Row, Isabel Marant

    Business core ve znamení saka

    Spolu se smrští nenápadného luxusu se vrátila i touha po elegantním oblečení do práce v korporátním stylu, který ztělesňuje zejména sako. Tvoří jakýsi protipól ke stejně všudypřítomnému Y2K. Pro letošní sezónu se ho mnoho značek rozhodlo kombinovat se siluetou přesýpacích hodin a širokými rameny. Stačí si vybrat u Versace, Balmain nebo Bottega Veneta a dokonalý outfit pro úspěšný pracovní den je na světě!

    - Reklama -

    Zdroj: Versace, Balmain, Bottega Veneta

    Punčocháče trochu jinak

    Babí léto dokáže být trochu matoucí, když přijde na počasí a patřiční outfit. Rozumným krokem je rozhodně vrstvení. Svou roli v tom hrají i punčocháče, které se opět vracejí do módy a díky značkám jako Miu Miu už nejsou zaškatulkovány jako „zastaralé“. Velkolepý návrat zažívají také díky souvisejícímu trendu opravdu krátkých šortek, ke kterým se punčocháče skvěle hodí. Gucci se vydal jemně hravou a zelenou cestou, ty s monogramem najdete u Tory Burch a Saint Laurent má velmi elegantní večerní verzi.

    Zdroj: Gucci, Tory Burch, Saint Laurent

    Přichází fenomén zvaný clutch

    Kabelka ve stylu clutch se může zdát nepraktická, ale je dokonalým detailním doplňkem každého outfitu. Na přehlídkách jsme ji měli možnost vidět v rukou mnoha modelek a modelů. Tu typickou s motivem Intreccio má Bottega Veneta. Spíše denní verzi v zajímavém odstínu guimauve nabízí Loewe, naopak večerní a společenskou pak Valentino.

    Zdroj: Bottega Veneta, Loewe, Valentino

    Zdroje: Who What Wear

    ― Reklama ―

    Niche baleríny polarizují módní svět. Na podzim vítězí hravá kontroverze

    S podzimem přichází chladnější počasí, které ale stále nechává prostor pro hravé a chic outfity. V přechodném období mezi létem a podzimem využijete v botníku netradiční baleríny, od ikonických "tabis" přes sportovně laděné five finger shoes až po elegantní šněrovací modely. Letošní podzim platí jediné pravidlo. Čím kontroverznější, tím lepší.

    Proenza Schouler má nové vedení. Do čela značky vstoupí Rachel Scott

    Módní svět pohltila další očekávaná změna ve vedení luxusní značky. Otěže Proenza Schouler totiž převezme talentovaná návrhářka a zakladatelka společnosti Diotima, Rachel Scott. První kolekci pro podzim a zimu roku 2026 odhalí příští rok na jaře. Náznaky její práce však bude možné spatřit již na rychle se blížícím Newyorském týdnu módy.

    Něco tomu chybí? Nekompletní outfit zachráníte díky snadným trikům

    Některé dny outfit prostě sedne. V jiné se ale na sebe díváte do zrcadla a marně se snažíte přijít na to, co vaší siluetě chybí. Podle učebnice je všechno správně. Ladí barvy, make-up vypadá čistě a oblečení obepíná správná místa, vám ale v odrazu stejně něco nesedí. Možná vám pomůže jeden ze tří základních tipů, díky kterým tento problém okamžitě zmizí.

    Film Materialists diváky příliš nenadchl. Kritizují povrchnost a neautentičnost

    Film Materialists od režisérky Celine Song konečně dorazil do českých kin. V hlavních rolích září Dakota Johnson, Pedro Pascal a Chris Evans. Celine Song navazuje na svůj úspěšný debut Past Lives. Film Materialists však u diváků vyvolává spíše rozpaky. Místo avizované romantické komedie přišlo romantické drama. Kritici vytýkají povrchnost postav, neautentičnost milostného trojúhelníku a nevhodně vložený vedlejší děj.

    Kofein pronikl do módy. Oblečte espresso martini či matchu

    Hutné aroma právě uvařené kávy, hluboké odstíny hnědé a drobná tečka ovesného mléka. Přesně takový dojem vyvolávají outfity inspirované populárními kofeinovými nápoji. Jejich trend oznámil ve svém nejnovějším reportu Pinterest. Ponořte se na podzim do looků připomínajících odvážné espresso martini nebo o něco jemnější matchu.

    Maison Margiela má první hvězdnou tvář. Značku oblékla Miley Cyrus

    Proslulý návrhář Martin Margiela postavil svůj módní dům na anonymitě. Vyhýbal se rozhovorům a po své smrti přenechal chod své společnosti neznámému týmu designérů. Také proto značka až dosud nikdy nenajala hvězdnou tvář. Zdá se ovšem, že doba se mění. První ambasadorkou Maison Margiela se stala Miley Cyrus.

    Krejčovská preciznost v hlavní roli. Phoebe Philo opět servíruje mistrovskou kolekci

    Na podzimní kolekce se vždy čeká s větším napětím než na letní. Collection C od Phoebe Philo tento pocit proměnila v čistou estetickou jistotu. Každý prvek nejnovější kolekce působí jako pečlivě zvolený důkaz toho, že textilní krása nevychází z maximalismu, ale z mistrovského zvládnutí detailu. Linie nového oblečení se pohybují v prostoru, kde se umně potkává ženskost s architektonickou přesností.

    Trend, který konečně vydrží? Fibremaxxing vynesl do výšin vlákninu

    Sociální síť TikTok vytvořila další ze svých nikdy nekončících trendů. Fenomén v podobě #fibremaxxing nabádá k vyšší konzumaci vlákniny. Upozorňuje tak na to, co mnozí výživoví poradci věděli už dávno. Většina populace nekonzumuje dostatek ovoce, zeleniny, luštěnin či semínek. Je možné, že virální hashtag pro jednou jen tak nezmizí?

    Tired Girl dává únavě zelenou. Nabízí autenticitu, či další prchavý trend?

    Tmavé kruhy pod očima, černá linka a jemně růžové rty. Přesně tak vypadá nový populární make-up look s názvem Tired Girl. Inspirací je mu hlavně postava Wednesday Addams, jeho rostoucí oblibu má ale na svědomí také sílící touha po autenticitě. Nabízí "unavený" vzhled úlevu od požadavků společnosti, nebo se jedná o další mikro trend?

    Módní svět otevřel dveře podzimu. Vítá ho pomocí kreativních kampaní

    I když léto nabízí posledních pár prosluněných dní, do dveří se již dere podzim. Potvrdily to rovněž nejnovější kampaně známých značek. Například módní dům Alaïa představil kolekci v kinematografických fotografiích, zatímco Chloé se vrací do bohémských 70. let. Tommy Hilfiger objevuje svět F1 a Antonio Marras putuje domů.

    Uniforma ve službách luxusu. Regimental jackets povládnou podzimu a zimě

    Letošní podzim a zima přináší návrat vojenské estetiky, tentokrát ve zpracování, které osciluje mezi elegancí a teatrálností. Regimental jackets, saka inspirovaná vojenskými uniformami, se objevují napříč kolekcemi Dior, Giorgio Armani, Chloé i Valentino a stávají se symbolem sezóny. Výrazná ramena, zdobené knoflíky a přísná silueta působí jako uniforma do moderního módního boje.

    Módní výstavy ve zlaté éře. Vybírat si můžete napříč metropolemi

    Módní výstavy se staly kulturními událostmi, jež přitahují davy návštěvníků stejně silně jako koncerty či premiéry. Galerie a muzea se proměňují v pomyslná pódia, na nichž oděv získává novou dimenzi a stává se symbolem estetiky, inovace i kulturní identity. Letošní rok potvrzuje, že móda vydobyla pevné místo mezi velkými uměleckými disciplínami a neustále přináší nové fascinující projekty.

    „White, hot and horny“. V Hollywoodu opět vedou anti-woke témata

    Být „woke“ už v Hollywoodu a americké popkultuře není in. Po poměrně krátké éře diverzity a inkluze se nyní průmysl vrací k více tradičním narativům. Namísto menšinových hlasů či queer autorů dostávají prostor projekty, které sází na tradiční jistotu, tedy atraktivní, sexuálně nespoutané a většinově bílé charaktery. Důvodem posunu zpět je mimo jiné i současná politika.

    Karl Lagerfeld opět překvapil. Do nové kampaně dosadil Paris Hilton

    O značce Karl Lagerfeld nebylo v posledních měsících příliš slyšet. Nyní na sebe ovšem strhává pozornost módního světa, a to díky čerstvé kampani pro letošní podzim a zimu. Její tváří se totiž stala proslulá podnikatelka a influencerka Paris Hilton. K zesnulému návrháři měla blízko a stejně jako on pomohla definovat celou jednu éru.

    Když touha po odlišnosti vytvoří uniformu. Popularita Crocs bohužel neumírá

    Pohodlí je ceněným módním prvkem, občas však přesáhne hranice vkusu. Plastová bota, původně vyrobená pro rybáře, se v průběhu let stala viditelným trendem. Crocs jsou roztomilé na dětech a praktické na zahradě, již delší dobu se ale objevují také na módních molech, ve sbírkách celebrit i v limitovaných a rychle vyprodaných edicích.

    Není modeling jako modeling. Na co si dát pozor před vstupem do agentury?

    Modeling je pro mnoho lidí lákavý svět plný lesku, cestování a tváří na obálkách časopisů. Za blyštivými fotografiemi se ale často skrývá tvrdý byznys, ve kterém se nováčci mohou snadno spálit. Než tedy kývnete na nabídku první agentury, je dobré vědět, co je standard, co už je podezřelé a na jaké detaily se ve smlouvě zaměřit. Správná příprava a informovanost vám mohou ušetřit nejen peníze, ale i nervy a reputaci.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―