Více
    Redakce

    Od slavných filmových hvězd až po módní ikony, rtěnka vždy vystupovala jako symbol síly a elegance. Tento ikonický kosmetický produkt si získal oblibu po celá staletí a stále zůstává nezbytnou součástí ženského líčení, bez ohledu na zvolenou barvu. Připravte se na fascinující výlet do minulosti a objevte historii tohoto kultovního kosmetického prvku, který se stal módním fenoménem.

    Zpátky do starověku

    Pro starověké civilizace nebylo líčení jen prostředkem pro zdůraznění krásy, ale také léčebný rituál. Za první uživatele rtěnek můžeme považovat obyvatele sumerské civilizace, kteří barvu získávali z přírodních látek, jako je ovoce, henna nebo dokonce i hmyz. Mezopotámské ženy pak upřednostňovaly luxusní odstíny z rozemletých drahokamů, které dodaly rtům zářivou barvu a lesk.

    Ve starém Egyptě pak rtěnka zažila opravdový boom. Egypťané si oblíbili výrazné odstíny, jako je fialová a černá, které získávali z karmínového barviva pocházejícího z rozemletého hmyzu. Dokonce se traduje, že slavná královna Kleopatra sama používala rtěnku vyrobenou z karmínových brouků a mravenců. Tato rtěnka nejen zdůrazňovala její výrazné rty, ale také jim poskytovala ochranu před nepříznivými pouštními podmínkami. Tajemná královna se tak stala nejen módní ikonou, ale také důvtipnou uživatelkou kosmetiky, která věděla, jak si uchovat svou nezaměnitelnou krásu.

    Zakázaná krása středověku

    S nástupem křesťanství a puritánského přesvědčení bylo používání rtěnky a jakéhokoli líčidla odmítáno církví. Červené rty byly spojovány s uctíváním Satana a ženy, které si je zdůrazňovaly, byly podezřívány z čarodějnictví a démonických praktik. Kromě prostitutek si žádná vážená dáma nedovolila mít barvené rty. Avšak touha po kráse a půvabu nepomíjela, a tak si ženy vytvářely tajné recepty na balzámy na rty, které byly dobovými normami přijímané. Taktika byla prostá – přidávaly barvu do balzámů nebo využívaly různé triky a látky, aby dosáhly zářivé červené. Zápas o krásu se tak stal zakázaným dobrodružstvím, které ženy podstoupily ve jménu půvabu a lákavosti.

    Královna Alžběta v 16. století

    Za vlády anglické královny Alžběty I. se rtěnka znovu prosadila a stala se populární mezi urozenými dámami a herci a herečkami. Královna Alžběta zpopularizovala módu bledě bílé pleti a červených rtů, přestože byla tato luxusní kombinace dostupná jen vybranému společenskému okruhu.

    Foto: Pixabay

    20. léta: Revoluce rtěnek a síla feminismu

    Ve 20 letech si rtěnka vybojovala své místo v každodenním životě žen. James Bruce Mason Jr. nám v roce 1923 představil otočnou tubu rtěnky, která změnila hru a dala nám moderní rtěnku, jak ji známe dnes. Filmové hvězdy němé éry se staly módními ikonami, jejich temné rty rozpoutaly nový trend.

    Švestkové, lilkové, třešňové, tmavě červené a hnědé barvy byly velmi populární a dostupné pro všechny. Časopisy lákaly ženy k nošení stylových barev, což ony s nadšením přijímaly.

    Helena Rubenstein přišla s inovativním aplikátorem ve tvaru Cupid Bow, slibujícím dokonalý tvar rtů. Ženy používaly šablony, aby dosáhly tohoto požadovaného vzhledu.

    @danielaqgouveia I don’t understand who cover those cupid bows 😰 #cupidbow #cupidbowlips #redlips #redlipstick #redlipstutorial #makeup #makeuphacks #lipstick #sephora ♬ Princess Diana – Ice Spice

    V 20. letech 20. století se rovněž rozpoutala první vlna feminismu a rtěnky se staly významným symbolem boje za ženská práva, včetně práva volit.

    A ještě nekončíme. V této době francouzský chemik Paul Baudercroux vynalezl rtěnku Rouge Baiser, která byla „odolná proti polibkům“, ale ženy se jí těžko zbavovaly, proto byla brzy stažena z prodeje. Společnosti jako Chanel, Guerlain, Elizabeth Arden a Estée Lauder se také pustily do výroby rtěnek, svět krásy a módy tak začal být ještě pestřejší.

    Odvážná krása uprostřed války

    V období druhé světové války ženy statečně působily na válečných frontách vedle mužů, ač čelily mnohým nebezpečím. Materiály byly omezené, což se projevilo i v jejich líčení. Kovové tuby rtěnek ustoupily plastovým a papírovým variantám. Kreativita se stala nezbytností. V této těžké době ženy našly radost v nošení nejžhavějších červených odstínů rtěnek, které povzbuzovaly morálku a dodávaly odvahy v ponurém válečném období. Mezi nejoblíbenějšími byl odstín American Beauty od značky Besame.

    50. léta: Hollywoodské krásky a rtěnky

    Byla to doba, kdy legendární herečky jako Grace Kelly, Audrey Hepburn a Elizabeth Taylor určovaly trendy rtěnek po celém světě. Ženy toužily vypadat jako jejich oblíbené filmové hvězdy, a to vedlo ke vzestupu popularity rtěnek bezprecedentním způsobem. Tyto ikonické herečky společně přispěly k rozšíření módního stylu zářivých červených rtů, které se staly symbolickým znakem 50. let. Jedním z nejoblíbenějších odstínů byla například rtěnka Envious od značky Estee Lauder. Průzkumy ukázaly, že v té době nosilo rtěnku až 60 % dospívajících dívek, a éra rtěnek tak byla v plném proudu!

    Foto: Unsplash

    70. léta: Umění, móda a příchuť

    Rtěnky v 70. letech čerpaly inspiraci z umění a populární kultury, takže na módní scéně se objevovaly a zase zmizely různé odstíny. Každý si tak našel něco, co mu vyhovovalo. V roce 1973 Bonnie Bell představila průlomovou „Lip Smackers“ – rtěnku s příchutí, která se okamžitě stala hitem mezi mladými lidmi. Mezi ikonické odstíny té doby patřily například rtěnka AERIN Rose Balm Lipstick in Pretty nebo korálová rtěnka Orange Danger od značky Maybelline. Byla to doba, kdy se rtěnky staly zábavným a expresivním prvkem v líčení.

    80. léta: Lesk, třpytky a žhavě růžové barvy

    V osmdesátých letech byly rtěnky plné lesku a třpytek. Výrazné červené rty byly opět v kurzu a sladění barvy rtů s oblečením bylo na denním pořádku. Žhavě růžové rtěnky se staly módním hitem a tvořily dokonalou kombinaci s taneční kulturou té doby.

    90. léta: Zaostřeno na ekologii

    Byla to éra „grunge“ a líčení bylo jednoduché. Lidé se stále více zaměřovali na ekologii a rostla poptávka po rtěnkách bez chemických látek, které byly zcela přírodní. Tetování nebo polopermanentní barvení rtů se stávalo oblíbeným. Ale pokud vzpomínáme na devadesátá léta, je to především jako na éru konturování rtů. Nic nevystihuje devadesátá léta víc než tmavé kontury rtů s jasnější rtěnkou. Značky jako Mac a Urban Decay se staly populárními.

    Vraťme se zpět do současnosti

    Po vkročení do nového milénia se svět rtěnek dočkal skutečného rozkvětu. Od výrazných a sytých barev, které ovládly módní scénu, až po nude odstíny, které následovaly trend „méně je více“. Tekuté rtěnky s matným efektem se staly oblíbeným hitem, ale později se vrátily i rtěnky s lesklým nebo polomatným vzhledem.

    Značky jako Mac, Urban Decay, Anastasia Beverly Hills, a mnoho dalších přišly s inovativními produkty, které naplnily potřeby a přání žen po celém světě. Rtěnka se stala nejen způsobem sebevyjádření ale i módním a kosmetickým prvkem, který si každá žena může přizpůsobit svému osobnímu stylu.

    I přesto, že pandemie COVID-19 po dlouhou dobu zakrývala ženám ústa za rouškami, nezastavila jejich lásku ke zvýrazňování rtů. A tak rtěnka nadále prochází vývojem a přináší neustále nové trendy a možnosti pro každou ženu, která touží vyjádřit svou osobnost a půvab skrze nádherně nalíčené rty. Ať už si vyberete výrazné červené, jemné nude nebo něco zcela unikátního, rtěnka bude vždycky symbolem krásy a ženskosti, který nás provází celou historií a bude nás provázet i do budoucna. Každý má svůj vlastní vkus a styl, a právě v rtěnce si každá žena najde to své.

    Zdroj: Wikipedia, StyleCraze, TikTok, YouTube

    Autor článku:

    ― Reklama ―

    Rtěnka – Královna krásy od starověku do současnosti

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Od slavných filmových hvězd až po módní ikony, rtěnka vždy vystupovala jako symbol síly a elegance. Tento ikonický kosmetický produkt si získal oblibu po celá staletí a stále zůstává nezbytnou součástí ženského líčení, bez ohledu na zvolenou barvu. Připravte se na fascinující výlet do minulosti a objevte historii tohoto kultovního kosmetického prvku, který se stal módním fenoménem.

    - Reklama -

    Zpátky do starověku

    Pro starověké civilizace nebylo líčení jen prostředkem pro zdůraznění krásy, ale také léčebný rituál. Za první uživatele rtěnek můžeme považovat obyvatele sumerské civilizace, kteří barvu získávali z přírodních látek, jako je ovoce, henna nebo dokonce i hmyz. Mezopotámské ženy pak upřednostňovaly luxusní odstíny z rozemletých drahokamů, které dodaly rtům zářivou barvu a lesk.

    Ve starém Egyptě pak rtěnka zažila opravdový boom. Egypťané si oblíbili výrazné odstíny, jako je fialová a černá, které získávali z karmínového barviva pocházejícího z rozemletého hmyzu. Dokonce se traduje, že slavná královna Kleopatra sama používala rtěnku vyrobenou z karmínových brouků a mravenců. Tato rtěnka nejen zdůrazňovala její výrazné rty, ale také jim poskytovala ochranu před nepříznivými pouštními podmínkami. Tajemná královna se tak stala nejen módní ikonou, ale také důvtipnou uživatelkou kosmetiky, která věděla, jak si uchovat svou nezaměnitelnou krásu.

    Zakázaná krása středověku

    S nástupem křesťanství a puritánského přesvědčení bylo používání rtěnky a jakéhokoli líčidla odmítáno církví. Červené rty byly spojovány s uctíváním Satana a ženy, které si je zdůrazňovaly, byly podezřívány z čarodějnictví a démonických praktik. Kromě prostitutek si žádná vážená dáma nedovolila mít barvené rty. Avšak touha po kráse a půvabu nepomíjela, a tak si ženy vytvářely tajné recepty na balzámy na rty, které byly dobovými normami přijímané. Taktika byla prostá – přidávaly barvu do balzámů nebo využívaly různé triky a látky, aby dosáhly zářivé červené. Zápas o krásu se tak stal zakázaným dobrodružstvím, které ženy podstoupily ve jménu půvabu a lákavosti.

    - Reklama -

    Královna Alžběta v 16. století

    Za vlády anglické královny Alžběty I. se rtěnka znovu prosadila a stala se populární mezi urozenými dámami a herci a herečkami. Královna Alžběta zpopularizovala módu bledě bílé pleti a červených rtů, přestože byla tato luxusní kombinace dostupná jen vybranému společenskému okruhu.

    Foto: Pixabay

    20. léta: Revoluce rtěnek a síla feminismu

    Ve 20 letech si rtěnka vybojovala své místo v každodenním životě žen. James Bruce Mason Jr. nám v roce 1923 představil otočnou tubu rtěnky, která změnila hru a dala nám moderní rtěnku, jak ji známe dnes. Filmové hvězdy němé éry se staly módními ikonami, jejich temné rty rozpoutaly nový trend.

    Švestkové, lilkové, třešňové, tmavě červené a hnědé barvy byly velmi populární a dostupné pro všechny. Časopisy lákaly ženy k nošení stylových barev, což ony s nadšením přijímaly.

    Helena Rubenstein přišla s inovativním aplikátorem ve tvaru Cupid Bow, slibujícím dokonalý tvar rtů. Ženy používaly šablony, aby dosáhly tohoto požadovaného vzhledu.

    @danielaqgouveia I don’t understand who cover those cupid bows 😰 #cupidbow #cupidbowlips #redlips #redlipstick #redlipstutorial #makeup #makeuphacks #lipstick #sephora ♬ Princess Diana – Ice Spice

    V 20. letech 20. století se rovněž rozpoutala první vlna feminismu a rtěnky se staly významným symbolem boje za ženská práva, včetně práva volit.

    A ještě nekončíme. V této době francouzský chemik Paul Baudercroux vynalezl rtěnku Rouge Baiser, která byla „odolná proti polibkům“, ale ženy se jí těžko zbavovaly, proto byla brzy stažena z prodeje. Společnosti jako Chanel, Guerlain, Elizabeth Arden a Estée Lauder se také pustily do výroby rtěnek, svět krásy a módy tak začal být ještě pestřejší.

    Odvážná krása uprostřed války

    V období druhé světové války ženy statečně působily na válečných frontách vedle mužů, ač čelily mnohým nebezpečím. Materiály byly omezené, což se projevilo i v jejich líčení. Kovové tuby rtěnek ustoupily plastovým a papírovým variantám. Kreativita se stala nezbytností. V této těžké době ženy našly radost v nošení nejžhavějších červených odstínů rtěnek, které povzbuzovaly morálku a dodávaly odvahy v ponurém válečném období. Mezi nejoblíbenějšími byl odstín American Beauty od značky Besame.

    50. léta: Hollywoodské krásky a rtěnky

    Byla to doba, kdy legendární herečky jako Grace Kelly, Audrey Hepburn a Elizabeth Taylor určovaly trendy rtěnek po celém světě. Ženy toužily vypadat jako jejich oblíbené filmové hvězdy, a to vedlo ke vzestupu popularity rtěnek bezprecedentním způsobem. Tyto ikonické herečky společně přispěly k rozšíření módního stylu zářivých červených rtů, které se staly symbolickým znakem 50. let. Jedním z nejoblíbenějších odstínů byla například rtěnka Envious od značky Estee Lauder. Průzkumy ukázaly, že v té době nosilo rtěnku až 60 % dospívajících dívek, a éra rtěnek tak byla v plném proudu!

    Foto: Unsplash

    70. léta: Umění, móda a příchuť

    Rtěnky v 70. letech čerpaly inspiraci z umění a populární kultury, takže na módní scéně se objevovaly a zase zmizely různé odstíny. Každý si tak našel něco, co mu vyhovovalo. V roce 1973 Bonnie Bell představila průlomovou „Lip Smackers“ – rtěnku s příchutí, která se okamžitě stala hitem mezi mladými lidmi. Mezi ikonické odstíny té doby patřily například rtěnka AERIN Rose Balm Lipstick in Pretty nebo korálová rtěnka Orange Danger od značky Maybelline. Byla to doba, kdy se rtěnky staly zábavným a expresivním prvkem v líčení.

    80. léta: Lesk, třpytky a žhavě růžové barvy

    V osmdesátých letech byly rtěnky plné lesku a třpytek. Výrazné červené rty byly opět v kurzu a sladění barvy rtů s oblečením bylo na denním pořádku. Žhavě růžové rtěnky se staly módním hitem a tvořily dokonalou kombinaci s taneční kulturou té doby.

    90. léta: Zaostřeno na ekologii

    Byla to éra „grunge“ a líčení bylo jednoduché. Lidé se stále více zaměřovali na ekologii a rostla poptávka po rtěnkách bez chemických látek, které byly zcela přírodní. Tetování nebo polopermanentní barvení rtů se stávalo oblíbeným. Ale pokud vzpomínáme na devadesátá léta, je to především jako na éru konturování rtů. Nic nevystihuje devadesátá léta víc než tmavé kontury rtů s jasnější rtěnkou. Značky jako Mac a Urban Decay se staly populárními.

    Vraťme se zpět do současnosti

    Po vkročení do nového milénia se svět rtěnek dočkal skutečného rozkvětu. Od výrazných a sytých barev, které ovládly módní scénu, až po nude odstíny, které následovaly trend „méně je více“. Tekuté rtěnky s matným efektem se staly oblíbeným hitem, ale později se vrátily i rtěnky s lesklým nebo polomatným vzhledem.

    Značky jako Mac, Urban Decay, Anastasia Beverly Hills, a mnoho dalších přišly s inovativními produkty, které naplnily potřeby a přání žen po celém světě. Rtěnka se stala nejen způsobem sebevyjádření ale i módním a kosmetickým prvkem, který si každá žena může přizpůsobit svému osobnímu stylu.

    I přesto, že pandemie COVID-19 po dlouhou dobu zakrývala ženám ústa za rouškami, nezastavila jejich lásku ke zvýrazňování rtů. A tak rtěnka nadále prochází vývojem a přináší neustále nové trendy a možnosti pro každou ženu, která touží vyjádřit svou osobnost a půvab skrze nádherně nalíčené rty. Ať už si vyberete výrazné červené, jemné nude nebo něco zcela unikátního, rtěnka bude vždycky symbolem krásy a ženskosti, který nás provází celou historií a bude nás provázet i do budoucna. Každý má svůj vlastní vkus a styl, a právě v rtěnce si každá žena najde to své.

    Zdroj: Wikipedia, StyleCraze, TikTok, YouTube

    ― Reklama ―

    Julia Roberts vynesla novou verzi Versace. Internet mluví o druhé vraždě Gianniho

    Julia Roberts měla na filmovém festivalu v Benátkách ukázat eleganci a tradici. Místo toho se stala symbolem bouře, která otřásá světem módy. Její outfit z dílny nového kreativního ředitele Versace, Daria Vitale, spustil lavinu kritiky. Sociální sítě zaplavily komentáře, které hovoří o "druhé vraždě Gianniho" a o tom, že se slavná herečka nevědomky stala tváří jednoho z nejkontroverznějších módních debutů poslední dekády.

    Po stopách módních ikon: Jak Raf Simons definoval minimalismus?

    Designér Raf Simons se do světa módy nevrhl ihned. Původně studoval průmyslový design a navrhoval nábytek. Teprve setkání s antverpskou módní scénou a návštěvy pařížských přehlídek ho přivedly k rozhodnutí vydat se módní cestou. V roce 1995 založil značku nesoucí jeho jméno a už brzy se ukázalo, že jeho rukopis bude jedinečný. Geniální tvorba ho dovedla na vrcholy módních domů jako Prada, Dior nebo Jil Sander.

    Jaro 2026 patří ikonické barvě Klein Blue. Vrací se do módy i designu

    Sytě modrá barva s názvem International Klein Blue je zpět na scéně. Zatímco letos jsme ji mohli vídat především v interiérovém designu, příští rok zazáří opět i v módě. Potvrdil to letošní Kodaňský fashion week. Jaká je historie barvy a proč je považována za tak výjimečnou?

    Niche baleríny polarizují módní svět. Na podzim vítězí hravá kontroverze

    S podzimem přichází chladnější počasí, které ale stále nechává prostor pro hravé a chic outfity. V přechodném období mezi létem a podzimem využijete v botníku netradiční baleríny, od ikonických "tabis" přes sportovně laděné five finger shoes až po elegantní šněrovací modely. Letošní podzim platí jediné pravidlo. Čím kontroverznější, tím lepší.

    Film Marty Supreme zpečetil trend 50. let. Z módy však nikdy nevyšel

    Klasická 50. léta a chystaný snímek Marty Supreme dokazují, že návraty do minulosti nikdy nevyjdou z trendu. Móda miluje nostalgii a uplynulé roky ukázaly, že retro vlnu lze vždy reinterpretovat. Trend „Eclectic Grandpa“ přinesl pletené svetry, široké kalhoty a dandy estetiku starosvětských dědečků. Styl tak otvírá dveře k hlubší inspiraci, a to i díky filmu s Timothée Chalamet.

    Cristiano Ronaldo překvapil zásnubním prstenem. Posouvá hranice luxusu

    O prstenu, kterým požádal Cristiano Ronaldo partnerku Georginu Rodríguez o ruku, mluví celý svět. Oválný diamant o váze až 45 karátů s odhadovanou hodnotou v milionech dolarů nejen symbolizuje jejich téměř desetiletou lásku, ale také posouvá hranice luxusu. Šperk vznikl v dílně španělského klenotníka Damaso Martínez.

    Znáte módní mistryni Sarah Burton? Značkám dává extrémní estetickou sílu

    Sarah Burton je módní fenomén, který působí téměř magicky. Umí přenášet tradici do přítomnosti s takovým citem, že zaujme odborníky i ty, kteří by jinak módní svět neřešili. Síla její práce nespočívá v efektních dozvucích, ale preciznosti, emocích a tajné alchymii mezi minulostí a budoucností. Nyní módní dům Givenchy nevěřícně sleduje, jaká tajemství vyplouvají z jejího rukopisu na povrch.

    Kofein pronikl do módy. Oblečte espresso martini či matchu

    Hutné aroma právě uvařené kávy, hluboké odstíny hnědé a drobná tečka ovesného mléka. Přesně takový dojem vyvolávají outfity inspirované populárními kofeinovými nápoji. Jejich trend oznámil ve svém nejnovějším reportu Pinterest. Ponořte se na podzim do looků připomínajících odvážné espresso martini nebo o něco jemnější matchu.

    Maison Margiela má první hvězdnou tvář. Značku oblékla Miley Cyrus

    Proslulý návrhář Martin Margiela postavil svůj módní dům na anonymitě. Vyhýbal se rozhovorům a po své smrti přenechal chod své společnosti neznámému týmu designérů. Také proto značka až dosud nikdy nenajala hvězdnou tvář. Zdá se ovšem, že doba se mění. První ambasadorkou Maison Margiela se stala Miley Cyrus.

    Krejčovská preciznost v hlavní roli. Phoebe Philo opět servíruje mistrovskou kolekci

    Na podzimní kolekce se vždy čeká s větším napětím než na letní. Collection C od Phoebe Philo tento pocit proměnila v čistou estetickou jistotu. Každý prvek nejnovější kolekce působí jako pečlivě zvolený důkaz toho, že textilní krása nevychází z maximalismu, ale z mistrovského zvládnutí detailu. Linie nového oblečení se pohybují v prostoru, kde se umně potkává ženskost s architektonickou přesností.

    Trend, který konečně vydrží? Fibremaxxing vynesl do výšin vlákninu

    Sociální síť TikTok vytvořila další ze svých nikdy nekončících trendů. Fenomén v podobě #fibremaxxing nabádá k vyšší konzumaci vlákniny. Upozorňuje tak na to, co mnozí výživoví poradci věděli už dávno. Většina populace nekonzumuje dostatek ovoce, zeleniny, luštěnin či semínek. Je možné, že virální hashtag pro jednou jen tak nezmizí?

    Tired Girl dává únavě zelenou. Nabízí autenticitu, či další prchavý trend?

    Tmavé kruhy pod očima, černá linka a jemně růžové rty. Přesně tak vypadá nový populární make-up look s názvem Tired Girl. Inspirací je mu hlavně postava Wednesday Addams, jeho rostoucí oblibu má ale na svědomí také sílící touha po autenticitě. Nabízí "unavený" vzhled úlevu od požadavků společnosti, nebo se jedná o další mikro trend?

    Módní svět otevřel dveře podzimu. Vítá ho pomocí kreativních kampaní

    I když léto nabízí posledních pár prosluněných dní, do dveří se již dere podzim. Potvrdily to rovněž nejnovější kampaně známých značek. Například módní dům Alaïa představil kolekci v kinematografických fotografiích, zatímco Chloé se vrací do bohémských 70. let. Tommy Hilfiger objevuje svět F1 a Antonio Marras putuje domů.

    Uniforma ve službách luxusu. Regimental jackets povládnou podzimu a zimě

    Letošní podzim a zima přináší návrat vojenské estetiky, tentokrát ve zpracování, které osciluje mezi elegancí a teatrálností. Regimental jackets, saka inspirovaná vojenskými uniformami, se objevují napříč kolekcemi Dior, Giorgio Armani, Chloé i Valentino a stávají se symbolem sezóny. Výrazná ramena, zdobené knoflíky a přísná silueta působí jako uniforma do moderního módního boje.

    „White, hot and horny“. V Hollywoodu opět vedou anti-woke témata

    Být „woke“ už v Hollywoodu a americké popkultuře není in. Po poměrně krátké éře diverzity a inkluze se nyní průmysl vrací k více tradičním narativům. Namísto menšinových hlasů či queer autorů dostávají prostor projekty, které sází na tradiční jistotu, tedy atraktivní, sexuálně nespoutané a většinově bílé charaktery. Důvodem posunu zpět je mimo jiné i současná politika.

    Karl Lagerfeld opět překvapil. Do nové kampaně dosadil Paris Hilton

    O značce Karl Lagerfeld nebylo v posledních měsících příliš slyšet. Nyní na sebe ovšem strhává pozornost módního světa, a to díky čerstvé kampani pro letošní podzim a zimu. Její tváří se totiž stala proslulá podnikatelka a influencerka Paris Hilton. K zesnulému návrháři měla blízko a stejně jako on pomohla definovat celou jednu éru.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―