Více

    ― Reklama ―

    Od slavných filmových hvězd až po módní ikony, rtěnka vždy vystupovala jako symbol síly a elegance. Tento ikonický kosmetický produkt si získal oblibu po celá staletí a stále zůstává nezbytnou součástí ženského líčení, bez ohledu na zvolenou barvu. Připravte se na fascinující výlet do minulosti a objevte historii tohoto kultovního kosmetického prvku, který se stal módním fenoménem.

    Zpátky do starověku

    Pro starověké civilizace nebylo líčení jen prostředkem pro zdůraznění krásy, ale také léčebný rituál. Za první uživatele rtěnek můžeme považovat obyvatele sumerské civilizace, kteří barvu získávali z přírodních látek, jako je ovoce, henna nebo dokonce i hmyz. Mezopotámské ženy pak upřednostňovaly luxusní odstíny z rozemletých drahokamů, které dodaly rtům zářivou barvu a lesk.

    Ve starém Egyptě pak rtěnka zažila opravdový boom. Egypťané si oblíbili výrazné odstíny, jako je fialová a černá, které získávali z karmínového barviva pocházejícího z rozemletého hmyzu. Dokonce se traduje, že slavná královna Kleopatra sama používala rtěnku vyrobenou z karmínových brouků a mravenců. Tato rtěnka nejen zdůrazňovala její výrazné rty, ale také jim poskytovala ochranu před nepříznivými pouštními podmínkami. Tajemná královna se tak stala nejen módní ikonou, ale také důvtipnou uživatelkou kosmetiky, která věděla, jak si uchovat svou nezaměnitelnou krásu.

    Zakázaná krása středověku

    S nástupem křesťanství a puritánského přesvědčení bylo používání rtěnky a jakéhokoli líčidla odmítáno církví. Červené rty byly spojovány s uctíváním Satana a ženy, které si je zdůrazňovaly, byly podezřívány z čarodějnictví a démonických praktik. Kromě prostitutek si žádná vážená dáma nedovolila mít barvené rty. Avšak touha po kráse a půvabu nepomíjela, a tak si ženy vytvářely tajné recepty na balzámy na rty, které byly dobovými normami přijímané. Taktika byla prostá – přidávaly barvu do balzámů nebo využívaly různé triky a látky, aby dosáhly zářivé červené. Zápas o krásu se tak stal zakázaným dobrodružstvím, které ženy podstoupily ve jménu půvabu a lákavosti.

    Královna Alžběta v 16. století

    Za vlády anglické královny Alžběty I. se rtěnka znovu prosadila a stala se populární mezi urozenými dámami a herci a herečkami. Královna Alžběta zpopularizovala módu bledě bílé pleti a červených rtů, přestože byla tato luxusní kombinace dostupná jen vybranému společenskému okruhu.

    Foto: Pixabay

    20. léta: Revoluce rtěnek a síla feminismu

    Ve 20 letech si rtěnka vybojovala své místo v každodenním životě žen. James Bruce Mason Jr. nám v roce 1923 představil otočnou tubu rtěnky, která změnila hru a dala nám moderní rtěnku, jak ji známe dnes. Filmové hvězdy němé éry se staly módními ikonami, jejich temné rty rozpoutaly nový trend.

    Švestkové, lilkové, třešňové, tmavě červené a hnědé barvy byly velmi populární a dostupné pro všechny. Časopisy lákaly ženy k nošení stylových barev, což ony s nadšením přijímaly.

    Helena Rubenstein přišla s inovativním aplikátorem ve tvaru Cupid Bow, slibujícím dokonalý tvar rtů. Ženy používaly šablony, aby dosáhly tohoto požadovaného vzhledu.

    @danielaqgouveia I don’t understand who cover those cupid bows 😰 #cupidbow #cupidbowlips #redlips #redlipstick #redlipstutorial #makeup #makeuphacks #lipstick #sephora ♬ Princess Diana – Ice Spice

    V 20. letech 20. století se rovněž rozpoutala první vlna feminismu a rtěnky se staly významným symbolem boje za ženská práva, včetně práva volit.

    A ještě nekončíme. V této době francouzský chemik Paul Baudercroux vynalezl rtěnku Rouge Baiser, která byla „odolná proti polibkům“, ale ženy se jí těžko zbavovaly, proto byla brzy stažena z prodeje. Společnosti jako Chanel, Guerlain, Elizabeth Arden a Estée Lauder se také pustily do výroby rtěnek, svět krásy a módy tak začal být ještě pestřejší.

    Odvážná krása uprostřed války

    V období druhé světové války ženy statečně působily na válečných frontách vedle mužů, ač čelily mnohým nebezpečím. Materiály byly omezené, což se projevilo i v jejich líčení. Kovové tuby rtěnek ustoupily plastovým a papírovým variantám. Kreativita se stala nezbytností. V této těžké době ženy našly radost v nošení nejžhavějších červených odstínů rtěnek, které povzbuzovaly morálku a dodávaly odvahy v ponurém válečném období. Mezi nejoblíbenějšími byl odstín American Beauty od značky Besame.

    50. léta: Hollywoodské krásky a rtěnky

    Byla to doba, kdy legendární herečky jako Grace Kelly, Audrey Hepburn a Elizabeth Taylor určovaly trendy rtěnek po celém světě. Ženy toužily vypadat jako jejich oblíbené filmové hvězdy, a to vedlo ke vzestupu popularity rtěnek bezprecedentním způsobem. Tyto ikonické herečky společně přispěly k rozšíření módního stylu zářivých červených rtů, které se staly symbolickým znakem 50. let. Jedním z nejoblíbenějších odstínů byla například rtěnka Envious od značky Estee Lauder. Průzkumy ukázaly, že v té době nosilo rtěnku až 60 % dospívajících dívek, a éra rtěnek tak byla v plném proudu!

    Foto: Unsplash

    70. léta: Umění, móda a příchuť

    Rtěnky v 70. letech čerpaly inspiraci z umění a populární kultury, takže na módní scéně se objevovaly a zase zmizely různé odstíny. Každý si tak našel něco, co mu vyhovovalo. V roce 1973 Bonnie Bell představila průlomovou „Lip Smackers“ – rtěnku s příchutí, která se okamžitě stala hitem mezi mladými lidmi. Mezi ikonické odstíny té doby patřily například rtěnka AERIN Rose Balm Lipstick in Pretty nebo korálová rtěnka Orange Danger od značky Maybelline. Byla to doba, kdy se rtěnky staly zábavným a expresivním prvkem v líčení.

    80. léta: Lesk, třpytky a žhavě růžové barvy

    V osmdesátých letech byly rtěnky plné lesku a třpytek. Výrazné červené rty byly opět v kurzu a sladění barvy rtů s oblečením bylo na denním pořádku. Žhavě růžové rtěnky se staly módním hitem a tvořily dokonalou kombinaci s taneční kulturou té doby.

    90. léta: Zaostřeno na ekologii

    Byla to éra „grunge“ a líčení bylo jednoduché. Lidé se stále více zaměřovali na ekologii a rostla poptávka po rtěnkách bez chemických látek, které byly zcela přírodní. Tetování nebo polopermanentní barvení rtů se stávalo oblíbeným. Ale pokud vzpomínáme na devadesátá léta, je to především jako na éru konturování rtů. Nic nevystihuje devadesátá léta víc než tmavé kontury rtů s jasnější rtěnkou. Značky jako Mac a Urban Decay se staly populárními.

    Vraťme se zpět do současnosti

    Po vkročení do nového milénia se svět rtěnek dočkal skutečného rozkvětu. Od výrazných a sytých barev, které ovládly módní scénu, až po nude odstíny, které následovaly trend „méně je více“. Tekuté rtěnky s matným efektem se staly oblíbeným hitem, ale později se vrátily i rtěnky s lesklým nebo polomatným vzhledem.

    Značky jako Mac, Urban Decay, Anastasia Beverly Hills, a mnoho dalších přišly s inovativními produkty, které naplnily potřeby a přání žen po celém světě. Rtěnka se stala nejen způsobem sebevyjádření ale i módním a kosmetickým prvkem, který si každá žena může přizpůsobit svému osobnímu stylu.

    I přesto, že pandemie COVID-19 po dlouhou dobu zakrývala ženám ústa za rouškami, nezastavila jejich lásku ke zvýrazňování rtů. A tak rtěnka nadále prochází vývojem a přináší neustále nové trendy a možnosti pro každou ženu, která touží vyjádřit svou osobnost a půvab skrze nádherně nalíčené rty. Ať už si vyberete výrazné červené, jemné nude nebo něco zcela unikátního, rtěnka bude vždycky symbolem krásy a ženskosti, který nás provází celou historií a bude nás provázet i do budoucna. Každý má svůj vlastní vkus a styl, a právě v rtěnce si každá žena najde to své.

    Zdroj: Wikipedia, StyleCraze, TikTok, YouTube

    Autor článku:

    ― Reklama ―

    Rtěnka – Královna krásy od starověku do současnosti

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Od slavných filmových hvězd až po módní ikony, rtěnka vždy vystupovala jako symbol síly a elegance. Tento ikonický kosmetický produkt si získal oblibu po celá staletí a stále zůstává nezbytnou součástí ženského líčení, bez ohledu na zvolenou barvu. Připravte se na fascinující výlet do minulosti a objevte historii tohoto kultovního kosmetického prvku, který se stal módním fenoménem.

    - Reklama -

    Zpátky do starověku

    Pro starověké civilizace nebylo líčení jen prostředkem pro zdůraznění krásy, ale také léčebný rituál. Za první uživatele rtěnek můžeme považovat obyvatele sumerské civilizace, kteří barvu získávali z přírodních látek, jako je ovoce, henna nebo dokonce i hmyz. Mezopotámské ženy pak upřednostňovaly luxusní odstíny z rozemletých drahokamů, které dodaly rtům zářivou barvu a lesk.

    Ve starém Egyptě pak rtěnka zažila opravdový boom. Egypťané si oblíbili výrazné odstíny, jako je fialová a černá, které získávali z karmínového barviva pocházejícího z rozemletého hmyzu. Dokonce se traduje, že slavná královna Kleopatra sama používala rtěnku vyrobenou z karmínových brouků a mravenců. Tato rtěnka nejen zdůrazňovala její výrazné rty, ale také jim poskytovala ochranu před nepříznivými pouštními podmínkami. Tajemná královna se tak stala nejen módní ikonou, ale také důvtipnou uživatelkou kosmetiky, která věděla, jak si uchovat svou nezaměnitelnou krásu.

    Zakázaná krása středověku

    S nástupem křesťanství a puritánského přesvědčení bylo používání rtěnky a jakéhokoli líčidla odmítáno církví. Červené rty byly spojovány s uctíváním Satana a ženy, které si je zdůrazňovaly, byly podezřívány z čarodějnictví a démonických praktik. Kromě prostitutek si žádná vážená dáma nedovolila mít barvené rty. Avšak touha po kráse a půvabu nepomíjela, a tak si ženy vytvářely tajné recepty na balzámy na rty, které byly dobovými normami přijímané. Taktika byla prostá – přidávaly barvu do balzámů nebo využívaly různé triky a látky, aby dosáhly zářivé červené. Zápas o krásu se tak stal zakázaným dobrodružstvím, které ženy podstoupily ve jménu půvabu a lákavosti.

    - Reklama -

    Královna Alžběta v 16. století

    Za vlády anglické královny Alžběty I. se rtěnka znovu prosadila a stala se populární mezi urozenými dámami a herci a herečkami. Královna Alžběta zpopularizovala módu bledě bílé pleti a červených rtů, přestože byla tato luxusní kombinace dostupná jen vybranému společenskému okruhu.

    Foto: Pixabay

    20. léta: Revoluce rtěnek a síla feminismu

    Ve 20 letech si rtěnka vybojovala své místo v každodenním životě žen. James Bruce Mason Jr. nám v roce 1923 představil otočnou tubu rtěnky, která změnila hru a dala nám moderní rtěnku, jak ji známe dnes. Filmové hvězdy němé éry se staly módními ikonami, jejich temné rty rozpoutaly nový trend.

    Švestkové, lilkové, třešňové, tmavě červené a hnědé barvy byly velmi populární a dostupné pro všechny. Časopisy lákaly ženy k nošení stylových barev, což ony s nadšením přijímaly.

    Helena Rubenstein přišla s inovativním aplikátorem ve tvaru Cupid Bow, slibujícím dokonalý tvar rtů. Ženy používaly šablony, aby dosáhly tohoto požadovaného vzhledu.

    @danielaqgouveia I don’t understand who cover those cupid bows 😰 #cupidbow #cupidbowlips #redlips #redlipstick #redlipstutorial #makeup #makeuphacks #lipstick #sephora ♬ Princess Diana – Ice Spice

    V 20. letech 20. století se rovněž rozpoutala první vlna feminismu a rtěnky se staly významným symbolem boje za ženská práva, včetně práva volit.

    A ještě nekončíme. V této době francouzský chemik Paul Baudercroux vynalezl rtěnku Rouge Baiser, která byla „odolná proti polibkům“, ale ženy se jí těžko zbavovaly, proto byla brzy stažena z prodeje. Společnosti jako Chanel, Guerlain, Elizabeth Arden a Estée Lauder se také pustily do výroby rtěnek, svět krásy a módy tak začal být ještě pestřejší.

    Odvážná krása uprostřed války

    V období druhé světové války ženy statečně působily na válečných frontách vedle mužů, ač čelily mnohým nebezpečím. Materiály byly omezené, což se projevilo i v jejich líčení. Kovové tuby rtěnek ustoupily plastovým a papírovým variantám. Kreativita se stala nezbytností. V této těžké době ženy našly radost v nošení nejžhavějších červených odstínů rtěnek, které povzbuzovaly morálku a dodávaly odvahy v ponurém válečném období. Mezi nejoblíbenějšími byl odstín American Beauty od značky Besame.

    50. léta: Hollywoodské krásky a rtěnky

    Byla to doba, kdy legendární herečky jako Grace Kelly, Audrey Hepburn a Elizabeth Taylor určovaly trendy rtěnek po celém světě. Ženy toužily vypadat jako jejich oblíbené filmové hvězdy, a to vedlo ke vzestupu popularity rtěnek bezprecedentním způsobem. Tyto ikonické herečky společně přispěly k rozšíření módního stylu zářivých červených rtů, které se staly symbolickým znakem 50. let. Jedním z nejoblíbenějších odstínů byla například rtěnka Envious od značky Estee Lauder. Průzkumy ukázaly, že v té době nosilo rtěnku až 60 % dospívajících dívek, a éra rtěnek tak byla v plném proudu!

    Foto: Unsplash

    70. léta: Umění, móda a příchuť

    Rtěnky v 70. letech čerpaly inspiraci z umění a populární kultury, takže na módní scéně se objevovaly a zase zmizely různé odstíny. Každý si tak našel něco, co mu vyhovovalo. V roce 1973 Bonnie Bell představila průlomovou „Lip Smackers“ – rtěnku s příchutí, která se okamžitě stala hitem mezi mladými lidmi. Mezi ikonické odstíny té doby patřily například rtěnka AERIN Rose Balm Lipstick in Pretty nebo korálová rtěnka Orange Danger od značky Maybelline. Byla to doba, kdy se rtěnky staly zábavným a expresivním prvkem v líčení.

    80. léta: Lesk, třpytky a žhavě růžové barvy

    V osmdesátých letech byly rtěnky plné lesku a třpytek. Výrazné červené rty byly opět v kurzu a sladění barvy rtů s oblečením bylo na denním pořádku. Žhavě růžové rtěnky se staly módním hitem a tvořily dokonalou kombinaci s taneční kulturou té doby.

    90. léta: Zaostřeno na ekologii

    Byla to éra „grunge“ a líčení bylo jednoduché. Lidé se stále více zaměřovali na ekologii a rostla poptávka po rtěnkách bez chemických látek, které byly zcela přírodní. Tetování nebo polopermanentní barvení rtů se stávalo oblíbeným. Ale pokud vzpomínáme na devadesátá léta, je to především jako na éru konturování rtů. Nic nevystihuje devadesátá léta víc než tmavé kontury rtů s jasnější rtěnkou. Značky jako Mac a Urban Decay se staly populárními.

    Vraťme se zpět do současnosti

    Po vkročení do nového milénia se svět rtěnek dočkal skutečného rozkvětu. Od výrazných a sytých barev, které ovládly módní scénu, až po nude odstíny, které následovaly trend „méně je více“. Tekuté rtěnky s matným efektem se staly oblíbeným hitem, ale později se vrátily i rtěnky s lesklým nebo polomatným vzhledem.

    Značky jako Mac, Urban Decay, Anastasia Beverly Hills, a mnoho dalších přišly s inovativními produkty, které naplnily potřeby a přání žen po celém světě. Rtěnka se stala nejen způsobem sebevyjádření ale i módním a kosmetickým prvkem, který si každá žena může přizpůsobit svému osobnímu stylu.

    I přesto, že pandemie COVID-19 po dlouhou dobu zakrývala ženám ústa za rouškami, nezastavila jejich lásku ke zvýrazňování rtů. A tak rtěnka nadále prochází vývojem a přináší neustále nové trendy a možnosti pro každou ženu, která touží vyjádřit svou osobnost a půvab skrze nádherně nalíčené rty. Ať už si vyberete výrazné červené, jemné nude nebo něco zcela unikátního, rtěnka bude vždycky symbolem krásy a ženskosti, který nás provází celou historií a bude nás provázet i do budoucna. Každý má svůj vlastní vkus a styl, a právě v rtěnce si každá žena najde to své.

    Zdroj: Wikipedia, StyleCraze, TikTok, YouTube

    ― Reklama ―

    Fermentace ve světě kosmetiky? Slibuje vyšší účinnost skin care

    Zatímco svět gurmánů termín fermentace spojuje se sklenicí kimchi nebo kefíru, kosmetický průmysl ho povyšuje na novou úroveň. Bakteriální proces, jenž zajišťuje přeměnu složek do lépe vstřebatelné podoby, se vkrádá do složení pleťových produktů. Fermentované ingredience slibují intenzivnější účinnost a šetrnější působení. Trend, který zní jako výstřelek, vychází z letitých tradic východní medicíny.

    Módní značky hledí vpřed. Nabízí resort kolekce pro jaro 2026

    Speciální cruise a resort řady fungují jako pomyslný most mezi hlavními ready-to-wear kolekcemi. Zatímco největší módní domy na jejich počest pořádají speciální přehlídky, ostatní luxusní značky zůstávají u kampaní. Řada z nich proto nedávno odhalila nejnovější návrhy pro jaro příštího roku. Inspiraci čerpají z historie, tarot karet, Paříže či módy 90. let.

    Pozor na Labubu bez certifikace. Z roztomilého plyšáčka se stává toxický démon

    Když se na trhu objeví nová kultovní senzace, málokdy se někdo ptá, co za sebou zanechá. Labubu, postavička původně určená pro sběratele umění a designu, se během chvíle přetavila v lavinu napodobenin, zaplavující mezinárodní trh. V Česku se s těmito "fejky" setkáváme v podobě plyšáků, přívěsků na klíče či obalů na mobil. Všechny ale něco spojuje. Zcela chybějící informace o výrobci, složení a bezpečnosti.

    Luxus má nový symbol. Trendy pánské hodinky zmenšují ciferník

    Už dávno jsou pryč doby, kdy stylový pánský outfit musely podtrhnout maximalistické blyštivé hodinky. Luxus nyní mluví jiným jazykem. Mezi stereotypicky maskulinní modely pronikly nové trendy kousky. Na rozdíl od jejich předchůdců je zdobí menší ciferník, připomínající spíše dámské hodinky. Do svých looků už je zařadila nejedná pánská módní ikona.

    Dior potvrdil nevyhnutelné. Maria Grazia Chiuri po devíti letech odchází

    Módní scéna se ve čtvrtek konečně dočkala zprávy, kterou již několik měsíců očekávala. Zástupci Dior oznámili oficiální odchod kreativní ředitelky dámských kolekcí Marie Grazie Chiuri. Návrhářka opustí slavný módní dům po devíti letech. Do historie se zapsala především díky svým feministickým kolekcím. Prozatím není jasné, kdo ji v pozici nahradí.

    Burberry otevře vlastní galerii. Dočkáme se jí v roce 2027

    Britská módní značka Burberry spojila síly s prestižním londýnským muzeem Victoria and Albert Museum a v roce 2027 tak představí vlastní galerii. Projekt, který přetvoří stávající Fashion Gallery na zcela nový výstavní prostor s názvem The Burberry Gallery, je považován za významný krok nejen pro britskou kulturu, ale i pro samotný brand Burberry, jenž se snaží znovu upevnit svou pozici na trhu luxusní módy.

    Jacquemus odstartoval léto. V Monte Carlu láká na speciální Beach Club

    S létem je ve světě módy neodlučitelně spjatá řada pop-upů a speciálních eventů pořádaných nejluxusnějšími značkami. Mezi pomyslné krále podobných akcí patří módní dům Jacquemus. Již několik let odhalí každé letní období speciální butik i plážový set-up. Jinak tomu není ani letos, společnost tentokrát odstartovala léto v Monte Carlu.

    Second hand už není plán B. Jeho trh roste rychleji než inflace

    Ještě nedávno byl second hand doménou těch, kteří chtěli ušetřit, nebo se oblékali „trochu jinak“. Dnes se z něj stává plnohodnotný módní proud. Podle aktuálního ThredUp Resale Reportu čeká trh s oblečením z druhé ruky velká budoucnost. Za pět let má dosáhnout hodnoty 367 miliard dolarů. Pro představu, to je vyšší číslo než představuje módní průmysl Itálie. A kdo za tímhle růstem stojí? Jednoznačně generace Z.

    Letní trendy se hlásí o slovo. Otevřete jim dveře svého šatníku

    Sluncem protkané dny se blíží mílovými kroky, a proto není na co čekat. O naši pozornost začínají bojovat letošní letní trendy. Některé však mohou být trochu oříšek. Nebojte se přesto otevřít jim dveře svého šatníku, uvidíte, že si v něm snadno najdou své právoplatné místo. Stačí je zkombinovat se správným doplňkem či ladícími nadčasovými kousky.

    Mezi elegancí a ideologií. Když Chanel špehovala pro Říši a Boss šil uniformy SS

    Když procházíte butiky Chanel nebo listujete kampaněmi Hugo Boss, málokdy si vzpomenete na chvíle, kdy se značky zapletly s jedním z nejtemnějších režimů 20. století. Zatímco Coco Chanel za války špehovala v pařížském hotelu Ritz pro nacistickou rozvědku, Hugo Boss oblékal příslušníky SS do pečlivě střižených uniforem. Luxus a moc se propojily s ideologií, která měla devastující následky pro celý svět.

    Dior cruise kolekce vzdala hold Římu. Do návrhů vetkala jeho historii

    Kreativní ředitelka Dior Maria Grazia Chiuri se s cruise kolekcí pro rok 2026 navrátila domů. Přehlídku totiž tentokrát odhalila ve svém rodném Římě. Návrhy proto řádně poctila jeho bohatou historii. Zaměřila se ale také na jeho stopu ve světě filmu. Výsledkem se stala jedna z jejích dosud nejpovedenějších show, která by ovšem mohla být její poslední.

    Léto volá po změně. Pánové vynosí mini šortky i pastelově růžovou

    S nadcházejícími letními měsíci přichází rovněž čas na změnu. Odložte kožené boty a prošívané bundy na dně šatních skříní. Vneste do svých outfitů čerstvý závan v podobě nejaktuálnějších trendů. Pánské módě mají letos v létě dominovat extra krátké šortky, monochromatické looky a klasická trička s nápisy. Na odvážlivce čeká i pastelově růžová barva.

    TikTok vyplodil další trend. Propaguje „zázračné“ chození po trávě

    Výlet do lesa, kochání se uklidňující zelení a procházení se po travnaté louce patří mezi zvyky, které jsou odjakživa považovány za prospěšné. Zdá se ovšem, že populární platforma TikTok v přirozeném počínání našla další virální trend. Její uživatelé totiž sdílí "zázračné" benefity takzvaného grounding nebo earthing, tedy propojení se s půdou.

    Nejcennější luxusní značkou je Porsche. Louis Vuitton předběhl letos Chanel

    Platforma Brand Finance každoročně vydává žebříček nejcennějších luxusních a prémiových značek. Letos seznamu již po osmé vládne společnost Porsche. V těsném závěsu se ovšem umístil módní dům Chanel, který tentokrát o jedno místo předběhl svou konkurenci, Louis Vuitton. Dior pak pro změnu získal titul nejsilnějšího luxusního brandu.

    Obléká Zendayu i Kendall Jenner. Kdo je Torishéju Dumi?

    Některým návrhářům trvá roky, než si získají pozornost módní scény. U jiných, jako je Torishéju Dumi, je to otázka pár měsíců. Talentovaná designérka poprvé zaujala v roce 2023 na Pařížském fashion weeku. O několik měsíců později oblékla herečku Zendayu a nedávno její kreace zazářila na Met Gala, kde její look předvedla modelka Kendall Jenner.

    Móda v kostce: Hermès má první sluchátka a Burberry čerpá z královské rodiny

    Značka Hermès uvede svá první designová sluchátka. Módní dům Burberry zase vydal jarní kampaň inspirovanou královskou rodinou, zatímco Rabanne zasadil letní kolekci do srdce Brazílie. Londýn vítá nejvýše umístěnou restauraci v Evropě, a to z dílny kuchaře Gordona Ramsay. A Pařížský týden pánské módy zná svůj oficiální kalendář.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―