Více

    Sledujte nás na Instagramu

    Výrobci luxusních hodinek cílí na generaci Z, která by se v budoucnu mohla stát jejich nejvýznamnějším zdrojem příjmů. K získání těchto mladých zákazníků je však potřeba jít s dobou. Některé společnosti k tomu využívají Snapchat, jiné zase bitcoiny.

    Podle studie poradenské společnosti v oblasti managementu Bain & Company a italské asociace luxusních značek Altagamma Foundation se mileniálové a generace Z začínají zajímat o luxusní zboží velmi brzy. Očekává se, že jejich výdaje za luxusní zboží se do roku 2030 rozšíří oproti ostatním generacím dokonce až třikrát rychleji.

    Na veletrhu Watches and Wonders, který se konal minulý týden v Ženevě, se prezentovalo 48 značek. Výrobci, jako je Rolex, Cartier či Patek Philippe, představili své nejnovější výtvory. Bylo patrné, že cílí na mladou generaci.

    „Je velmi důležité, abychom jednou za rok předvedli, že nosit hodinky je trendy,“ řekl během každoročního veletrhu ředitel společnosti Rolex Jean-Frederic Dufour. Toto odvětví podle něj potřebuje oslovit generaci, „která je zvyklá vidět všechno na obrazovce“.

    Virtuální hodinky

    Na stánku věnovaném inovacím předvedli zástupci pro Snapchat aplikaci, která umožňuje lidem vyzkoušet si hodinky virtuálně prostřednictvím chytrého telefonu.

    Přizpůsobí se zápěstí uživatele a umožní mu vyzkoušet si například vlajkové modely značky Cartier, a dokonce mu umožní přizpůsobit si barvy hodinek Hublot.

    Společnost Hermés na přání této mladé generace představila kolekci s návrhy inspirovanými svými hedvábnými šátky.

    Bohatství pro mladou krev

    „Mladá generace má, navzdory všeobecnému přesvědčení, větší ekonomickou sílu než kterákoli generace před ní,“ míní Jean-Philippe Bertschy, analytik švýcarské investiční společnosti Vontobel. „Vydělávají více, spoří více a investují dříve a ve větší míře než předchozí generace.“

    Bertschy očekává, že se blíží zajímavý, ale stále podceňovaný jev. „Mileniálové a generace Z budou v nadcházejících dvou desetiletích na straně příjemce masivního převodu bohatství, který by měl jen v USA do roku 2045 dosáhnout více než 80 bilionů dolarů,“ uvedl.

    Místo placení nájemného nakupují

    V dnešní době však tuto generaci dusí prudce rostoucí náklady na bydlení. Analytici společnosti Morgan Stanley upozorňují, že podle amerického sčítání lidu téměř polovina mladých dospělých v USA ve věku 18 až 29 let stále bydlí u svých rodičů. Jedná se o nejhorší úroveň od 40. let 20. století.

    „Mají jednoduše více disponibilního příjmu, který mohou věnovat na své vlastní výdaje,“ uvedli analytici.

    Hotově nebo v bitcoinech?

    Na druhé straně Tichého oceánu uvedl generální ředitel společnosti H. Moser Edouard Meylan, že v Asii se objevuje „mladší, více digitalizovaná“ klientela. Prozradil také, že více než 50 % prodejů v Číně připadá na generaci Z a mileniály.

    Značka také realizovala prodeje v bitcoinech, včetně hodinek za 380 000 dolarů, které se prodávaly za 10 bitcoinů, což byla tehdy ekvivalentní cena.

    Chytré hodinky přivedly nové zákazníky

    Ikonické hodinky, které jsou často vlajkovými modely velkých značek, rezonují zejména u mladé generace. Mnozí své nákupy sdílejí na sociálních sítí a chtějí produkt, který bude okamžitě rozpoznatelný. Jiní zase touží po unikátních hodinkách, které vyniknou. Co ale přivedlo tuto generaci, která s příchodem mobilních telefonů tento doplněk odložila, zpět k nošení klasických hodinek?

    Mnozí lidé vidí souvislost s příchodem Apple Watch a podobných produktů na trh. Mladá generace, včetně Gen-Z a mileniálů, opět získala zvyk nosit něco na zápěstí a tuto tradici obnovila.

    Zdroj: AFP, Instagram, YouTube

    Foto:Rolex

    Gen-Z se stává významnou klientelou výrobců luxusních hodinek

    Znáte nejavantgardnější módní dům všech dob? Představuje šaty vzhůru nohama i oblečené mimo tělo

    Kdyby slovní hádanka hledala synonyma pro avantgardu a překvapení, klíčem by byl módní dům Viktor&Rolf. Objemné šaty s nápisy "Nefotit prosím!" nebo "Nejsem stydlivá, prostě se mi nelíbíš!" se po uvedení v roce 2019 ihned staly virálními. Sociální sítě oblétly během několika okamžiků a dodnes je jejich uživatelé používají jako vtipné gify či takzvané memes. Znáte ale ty nejzásadnější momenty této geniální umělecké značky?

    Přivítejte letos slunečné dny s předstihem. Ponořte se do světa samoopalování

    Čím dál vyšší teploty nám neúprosně připomínají, že léto se blíží. Spolu s nimi přichází i první přípravy na vytoužené dovolené. Mezi ně patří mimo jiné také pravidelná samoopalovací rutina. Zaručí totiž, že nebudete na pláži mezi ostatními příliš zářit. Pokud jste ji ještě nikdy nevyzkoušeli, pak nastává ten správný čas začít.

    Kdy jste naposledy cíleně nic nedělali? Nizozemská filozofie niksen ukazuje cestu k pomalejšímu životu

    V posledním desetiletí se svět seberozvoje a duševního zdraví inspiruje japonskou filozofií ikigai nebo dánským konceptem radosti z maličkostí, známým jako hygge. Mezi recepty na šťastný život podle různých zemí se přidává i nizozemský niksen, který doslova káže nic nedělat. Ukáže vám, jak v současném hektickém světě zpomalit a nenechat si drahocenný čas proklouznout mezi prsty.

    Módní novinky v kostce: Bella Hadid představila parfém, Pharrell Williams se spojil s Tiffany & Co. a Ralph Lauren uspořádal skromnou přehlídku

    Přelom dubna a května přinesl do světa krásy a módy významné debuty, ale také nostalgické okamžiky. Návrhář Pharrell Williams a Tiffany & Co. oslavují individualitu v nové kolekci Titan. Modelka Bella Hadid odhalila světu luxusní parfémy, které jsou pohlazením pro tělo i duši. Značka Ralph Lauren vsadila pro svou nejnovější přehlídku na jednoduchost v tom nejlepším slova smyslu.