Více

    ― Reklama ―

    Minulý týden oznámil holywoodský stylista Law Roach svůj odchod do důchodu. Jeho jméno vám možná nic neříká, ale jeho práci jistě důvěrně znáte.

    Tento samozvaný „image architect“ byl kreativním ředitelem největších jmen v oboru. A když tvrdíme největších, myslíme to vážně. Mezi jeho klientky patřily například Zendaya, Céline Dion, Priynka Chopra Jonas, Anne Hathaway, Ariana Grande či Anya Taylor-Joy. Obdivuhodné, že?

    Průkopníkem ve svém oboru

    V roce 2017 se Roach zapsal do historie, když se jako první černošský stylista objevil na obálce výročního vydání časopisu Hollywood Reporter. Byl také porotcem v soutěžích America’s Next Top Model a Legendary. V listopadu loňského roku získal vůbec první ocenění pro stylisty udělované Radou amerických módních návrhářů.

    Stylistovo šokující oznámení, přišlo jen pár dní po udílení Oscarů, na které oblékal celou řadu účastníků. V rozhovoru pro časopis The Cut vysvětlil, že ho k rozhodnutí dovedl rasismus a zjevný nepotismus v tomto odvětví: „Jsem velmi vděčný za to, že jsem se mohl v této branži pohybovat a stoupat… ale nemohu říct, že jsem to dělal bez utrpení.“

    Přestože ze stylistické branže odchází, módu rozhodně nemá v plánu opustit. Ve skutečnosti chce nyní upřednostnit sebe místo svých klientů.

    „Zoe-Bots“

    Roach rozhodně není první, kdo se ze stylisty celebrit sám stal celebritou. Na počátku devadesátých let minulého století se takto proslavila Rachel Zoe. Mezi její klientky později patřily například Lindsay Lohan či Nicole Richie, které v té době vévodily módním magazínům. Díky charakteristickým boho šatům, obřím slunečním brýlím a ještě větším kabelkám, si brzy vysloužily přezdívku „Zoe-Bots“.

    Zoe ztělesňovala styl, který její klientky prosazovaly, a protože je pravidelně doprovázela, začala být fotografována i ona. V roce 2008 ji ke slávě katapultovala reality show The Rachel Zoe Project, díky níž přestala dělat styling ostatním a začala se věnovat vlastnímu podnikání.

    Nechte nás nakouknout

    Kariéru stylistů však skutečně změnil až příchod Instagramu v roce 2010. Ti ze své zákulisní práce umožnili svým sledujícím přístup k celebritám, pro které pracovali. Dělali to způsobem, který tu nikdy předtím nebyl. Celebrity i stylisté si rychle uvědomili, že čím větší vhled poskytnou, tím více sledujících získají a tím více mohou své účty zpeněžit.

    Maeve Reilly, bývalá stylistka Hailey Bieber, má nyní vlastní značku oblečení. Karla Welch, mezi jejíž klienty patří Tracee Ellis Ross a Justin Bieber, spolupracuje se značkami jako Levi’s a pořádá kurzy o tom, jak uspět v oboru. Hudebník Stormzy dokonce vzdává hold své stylistce Melisse Holdbrook-Akposoe ve své písni Mel Made Me Do It, což je odkaz na hashtag, který její fanoušci zveřejňují, když si koupí něco, co navrhla.

    Roach, který má na Instagramu více než milion sledujících a vztahy s návrháři z klíčových módních domů, má silnou pozici pro objevování nových možností. Již pouhých 24 hodin poté, co zveřejnil zprávu o svém odchodu do důchodu, odstartoval svou novou kariéru tím, že se prošel po molu společně s Naomi Campbell na módní přehlídce značky Boss v Miami. A přestože se snažil objasnit, že šlo o dlouhodobý plán, nikoli o PR trik, hashtag přehlídky – #BeYourOwnBoss – nemohl být načasován lépe.

    Zdroj: The Guardian, The Cut, Instagram, YouTube

    Autor článku:

    ― Reklama ―

    Proč stylista hvězd Law Roach skončil na vrcholu své kariéry

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Minulý týden oznámil holywoodský stylista Law Roach svůj odchod do důchodu. Jeho jméno vám možná nic neříká, ale jeho práci jistě důvěrně znáte.

    - Reklama -

    Tento samozvaný „image architect“ byl kreativním ředitelem největších jmen v oboru. A když tvrdíme největších, myslíme to vážně. Mezi jeho klientky patřily například Zendaya, Céline Dion, Priynka Chopra Jonas, Anne Hathaway, Ariana Grande či Anya Taylor-Joy. Obdivuhodné, že?

    Průkopníkem ve svém oboru

    V roce 2017 se Roach zapsal do historie, když se jako první černošský stylista objevil na obálce výročního vydání časopisu Hollywood Reporter. Byl také porotcem v soutěžích America’s Next Top Model a Legendary. V listopadu loňského roku získal vůbec první ocenění pro stylisty udělované Radou amerických módních návrhářů.

    Stylistovo šokující oznámení, přišlo jen pár dní po udílení Oscarů, na které oblékal celou řadu účastníků. V rozhovoru pro časopis The Cut vysvětlil, že ho k rozhodnutí dovedl rasismus a zjevný nepotismus v tomto odvětví: „Jsem velmi vděčný za to, že jsem se mohl v této branži pohybovat a stoupat… ale nemohu říct, že jsem to dělal bez utrpení.“

    - Reklama -

    Přestože ze stylistické branže odchází, módu rozhodně nemá v plánu opustit. Ve skutečnosti chce nyní upřednostnit sebe místo svých klientů.

    „Zoe-Bots“

    Roach rozhodně není první, kdo se ze stylisty celebrit sám stal celebritou. Na počátku devadesátých let minulého století se takto proslavila Rachel Zoe. Mezi její klientky později patřily například Lindsay Lohan či Nicole Richie, které v té době vévodily módním magazínům. Díky charakteristickým boho šatům, obřím slunečním brýlím a ještě větším kabelkám, si brzy vysloužily přezdívku „Zoe-Bots“.

    Zoe ztělesňovala styl, který její klientky prosazovaly, a protože je pravidelně doprovázela, začala být fotografována i ona. V roce 2008 ji ke slávě katapultovala reality show The Rachel Zoe Project, díky níž přestala dělat styling ostatním a začala se věnovat vlastnímu podnikání.

    Nechte nás nakouknout

    Kariéru stylistů však skutečně změnil až příchod Instagramu v roce 2010. Ti ze své zákulisní práce umožnili svým sledujícím přístup k celebritám, pro které pracovali. Dělali to způsobem, který tu nikdy předtím nebyl. Celebrity i stylisté si rychle uvědomili, že čím větší vhled poskytnou, tím více sledujících získají a tím více mohou své účty zpeněžit.

    Maeve Reilly, bývalá stylistka Hailey Bieber, má nyní vlastní značku oblečení. Karla Welch, mezi jejíž klienty patří Tracee Ellis Ross a Justin Bieber, spolupracuje se značkami jako Levi’s a pořádá kurzy o tom, jak uspět v oboru. Hudebník Stormzy dokonce vzdává hold své stylistce Melisse Holdbrook-Akposoe ve své písni Mel Made Me Do It, což je odkaz na hashtag, který její fanoušci zveřejňují, když si koupí něco, co navrhla.

    Roach, který má na Instagramu více než milion sledujících a vztahy s návrháři z klíčových módních domů, má silnou pozici pro objevování nových možností. Již pouhých 24 hodin poté, co zveřejnil zprávu o svém odchodu do důchodu, odstartoval svou novou kariéru tím, že se prošel po molu společně s Naomi Campbell na módní přehlídce značky Boss v Miami. A přestože se snažil objasnit, že šlo o dlouhodobý plán, nikoli o PR trik, hashtag přehlídky – #BeYourOwnBoss – nemohl být načasován lépe.

    Zdroj: The Guardian, The Cut, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Rozžhaví i vyděsí. Populární knihy vám zpříjemní nejednu letní dovolenou

    Období letních dovolených se kvapem blíží a s ním i očekávání nových dobrodružství. Ať už jste fanoušky divokého poznávání, nebo naopak relaxu v bezpečí rezortu, ideálním zdrojem odpočinku jsou knihy. Jestliže na vás v poličce zrovna žádné nečekají, inspirujte se aktuálně oblíbenými knižními tituly. Své si najdou milovníci detektivek, románků i lidských příběhů.

    Jonathan Anderson usedl na trůn. Vládnout bude celému království Dior

    Módní dům Dior v pondělí ráno potvrdil dlouhodobé spekulace o nástupci kreativní ředitelky Marie Grazie Chiuri. Jak už mnozí očekávali, stal se jím návrhář Jonathan Anderson, který byl nedávno jmenovaný do pozice šéfa pánského oddělení známé značky. Poprvé od dob samotného Christiana Dior bude všem sekcím společnosti vládnout jeden designér.

    Kristen Stewart zkouší režisérské křeslo. V Cannes uspěla s The Chronology of Water

    Slavná herečka Kristen Stewart zkoumá nová odvětví filmové branže. Na uplynulém festivalu v Cannes nabídla svůj první velký režisérský debut, tedy snímek The Chronology of Water. Film zkoumá příběh americké spisovatelky bojující s traumaty z dětství i drogovou závislostí Lidie Yuknavitch. Za svůj počin si Stewart vysloužila potlesk ve stoje.

    Jane Austen diktuje aktuální beauty trendy. Vrací do hry historickou ofinu

    Beauty scéně kraluje nový trendy účes. Na trůn ho dosadila hrstka celebrit, která ho nedávno vynesla na červeném koberci. Do hry se tak dle Ariany Grande nebo Leighton Meester vrací historická ofina. Takzvané "Jane Austen bangs" vévodí rovněž sociální síti TikTok. Jedná se o střih inspirovaný romantickými romány spisovatelky Jane Austen.

    Nejcennější luxusní značkou je Porsche. Louis Vuitton předběhl letos Chanel

    Platforma Brand Finance každoročně vydává žebříček nejcennějších luxusních a prémiových značek. Letos seznamu již po osmé vládne společnost Porsche. V těsném závěsu se ovšem umístil módní dům Chanel, který tentokrát o jedno místo předběhl svou konkurenci, Louis Vuitton. Dior pak pro změnu získal titul nejsilnějšího luxusního brandu.

    Objevte fotoknihu „Julie Bullard“. Nabízí poctu devadesátkovému maloměstu

    Julie Bullard měla kudrnaté blonďaté vlasy, voněla po laku na nehty a stála na prahu snu malé Nadie. Byla její dětskou chůvou a zároveň první ženou, kterou fotografka Nadia Lee Cohen vnímala jako ztělesnění stylu. Právě jí věnovala svou nejnovější knihu "Julie Bullard". Jde o vizuální poctu devadesátkám, estetice maloměsta a idealizovaným vzpomínkám, které nikdy nebyly zcela skutečné.

    Obléká Zendayu i Kendall Jenner. Kdo je Torishéju Dumi?

    Některým návrhářům trvá roky, než si získají pozornost módní scény. U jiných, jako je Torishéju Dumi, je to otázka pár měsíců. Talentovaná designérka poprvé zaujala v roce 2023 na Pařížském fashion weeku. O několik měsíců později oblékla herečku Zendayu a nedávno její kreace zazářila na Met Gala, kde její look předvedla modelka Kendall Jenner.

    Móda v kostce: Hermès má první sluchátka a Burberry čerpá z královské rodiny

    Značka Hermès uvede svá první designová sluchátka. Módní dům Burberry zase vydal jarní kampaň inspirovanou královskou rodinou, zatímco Rabanne zasadil letní kolekci do srdce Brazílie. Londýn vítá nejvýše umístěnou restauraci v Evropě, a to z dílny kuchaře Gordona Ramsay. A Pařížský týden pánské módy zná svůj oficiální kalendář.

    Brat summer je oficiálně u konce. Letošní léto patří Lorde

    Letní měsíce roku 2024 budou již navždy spojené s fenoménem brat summer. Trend z dílny zpěvačky Charli XCX však oficiálně skončil. Na jeho místo letos v létě nastoupí zpěvačka Lorde se svým novým albem Virgin. Poprask na hudební scéně způsobila již nejnovějším songem What Was That. Ukazuje tak, že po čtyřech letech má co nabídnout.

    Netflix má nového favorita. Seriál Niterná tajemství odkrývá temná zákoutí privilegií

    Nový dánský thriller Niterná tajemství ukazuje, že i tento často ohraný žánr má stále co nabídnout. Od své premiéry v polovině května dobývá žebříčky platformy Netflix a těší se výjimečně pozitivním hodnocením. Nabízí totiž nejen klasické napětí a zamotané pátrání po vrahovi, ale i sociální komentář, poukazující na zakalené vody bohatství a privilegií.

    Štěstí přeje připraveným. Domácí beauty příprava zajistí hladké léto

    Léto se nezadržitelně blíží a s ním i touha cítit se skvěle ve vlastním těle. Ať jde o oblečení, zdravě vypadající kůži, nebo výbavu kosmetické taštičky, nyní nastává ideální čas na srovnání priorit. Beauty příprava v podobě drobných úkonů vám sice nezabere mnoho času, ale jednoduše zajistí, že se v horkých dnech budete cítit naprosto skvěle.

    Blíží se konec vysoké platformy? Maison Margiela i Prada zahajují novou éru

    Platformy za sebou mají dlouhou sezónu slávy. Od návratu 2000s stylu y2k až po goth revival, postupně si prošly fází sportovní, punkové i bizarně přerostlé „ugly“ estetiky. Ovšem nyní, když se na přehlídkových molech a sociálních sítích začíná objevovat o něco subtilnější obuv, to vypadá, že jejich nadvláda možná pomalu, ale jistě končí.

    Návrat ve velkém stylu. Eva Longoria zazářila v Cannes

    Může se zdát, že se Eva Longoria na čas stáhla do ústraní. Jenže stačila jedna zlatá róba a ikonická festivalová scéna a svět si na ni opět vzpomněl. Herečka, producentka a módní ikona, kterou generace Z možná míjela, se v roce 2025 vrací do centra dění, a to rovnou na největší glamour událost sezóny, tedy filmový festival v Cannes.

    Přichází pánský šatníkový upgrade. Len se stane vaším nejlepším přítelem

    Léto si žádá změnu nejen v tempu, ale i v materiálech. Pokud má pánský šatník jeden trik na to, jak zvládnout teploty s elegancí, pak je to len. Přírodní materiál je lehký, prodyšný, antibakteriální a s každým nošením příjemnější. Kdo si ho jednou oblékne ve třicetistupňovém horku, většinou už se nikdy ke klasickému bavlněnému tričku nevrátí.

    Král americké módy. Thom Browne mění nudné obleky v avantgardní mistrovská díla

    Když se řekne americká móda, vybaví se nám ležérní estetika spojená se jmény jako Ralph Lauren nebo Calvin Klein. Stereotypní představu v současnosti redefinuje několik návrhářů, avšak z davu vyčnívá hlavně jeden z nich, Thom Browne. Rodák z Pensylvánie, proslulý „scvrklými“ obleky, dosáhl za více než 20 let od založení své značky módního vrcholu a my si myslíme, že byste se s ním rozhodně měli seznámit.

    Valentino Garavani a Giancarlo Giammetti přináší první výstavu. Vzdávají hold rudé

    Nadace návrháře Valentina Garavani a obchodníka Giancarla Giammetti funguje již od roku 2016. Kreativní duo ovšem teprve nyní odhalí svou první výstavu, uspořádanou v nově otevřeném centru PM23, stojícího kousek od římského ředitelství značky Valentino. První exhibici, kterou zahájí 25. května, věnovali rudé barvě, s módním domem tak spjatou.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―