Více
    Redakce

    Kdyby slovní hádanka hledala synonyma pro avantgardu a překvapení, klíčem by byl módní dům Viktor&Rolf. Objemné šaty s nápisy „Nefotit prosím!“ nebo „Nejsem stydlivá, prostě se mi nelíbíš!“ se po uvedení v roce 2019 ihned staly virálními. Sociální sítě oblétly během několika okamžiků a dodnes je jejich uživatelé používají jako vtipné gify či takzvané memes. Znáte ale ty nejzásadnější momenty této geniální umělecké značky?

    I když je tento módní dům poměrně opomíjený, každoročně o sobě dá hlasitě vědět a zaplní přední strany módních plátků. Pokud tu hledáme nějaký typický prvek, který je pro brand charakteristický, je to nepředvídatelnost. Jednou modelky působí jako temná stvoření, jindy designéři použijí snad všechny barvy na světě.

    Nizozemsko jako rodiště módních umělců. Viktor i Rolf studovali na stejné škole jako Iris van Herpen

    Módní dům Viktor&Rolf vznikl v roce 1993 díky spojení módních umělců Viktor Horsting a Rolf Snoeren, po jejich absolvování Akademie umění a designu v Arnhemu. Od té doby uplynulo více než třicet let a stali se pravidelnými účastníky pařížského týdne módy, kde první Haute Couture kolekci předvedli v roce 1998. Od tohoto momentu všechny výtvory vyvolávají provokativního ducha propleteného surrealistickými kontrasty.

    Zdroj: Viktor&Rolf

    Kromě nezapomenutelného módního odkazu, jsou Viktor a Rolf jedni ze nejvystavovanějších módních umělců. Jejich kousky, které lze označit za mistrovská díla, najdete v několika světových galeriích a muzeích. Výjimkou není ani Metropolitní muzeum v New Yorku, nebo Kostýmní institut v Kjótu. Je až neuvěřitelné, kolik úspěchu oba designéři nasbírali za třicet let svého působení.

    Určitě stojí za to, vyrazit na malý výlet do minulosti k první Haute Couture kolekci pro jaro a léto 1998. Z dnes už archivního výrazu značky designéři čerpají dodnes. Setkáváme se s asymetrickými, objemnými a velmi surrealistickými modely. Z této stopy brand v postatě nikdy nevyšel.

    Zdroj: Viktor&Rolf

    Například aktuální kolekce si pohrává s několika protipóly. Leštěný a syrový. Studovaný versus improvizovaný. V hlavní roli je tedy materiálová rozdílnost, která se snoubí v jednom looku. Pokud byl jeden model na mole monochromatický a materiálově celistvý, následoval ho naprosto rozdílný. Každý z outfitů má za úkol dokazovat zdánlivou nemožnost střihu pomocí krejčovských nůžek.

    Veškerá mediální pozornost se upřela na šaty šejdrem. Modely z minulé sezóny na for you page vyskakují do teď

    Minulý rok Viktor&Rolf nedal spát médiím ani sociálním sítím. Modely se již po několikáté v řadě staly tím nejvirálnějším módním momentem roku. Videa mají miliony zhlédnutí a větší pozornosti se snad těší už jen Met Gala. Šaty a róby z této kolekce měly evokovat abstraktní pocit surrealismu. Jedna z modelek šla dokonce vedle svých šatů.

    @runway_xs This is crazy… #viktorandrolf #fashion #show #fashiontiktok #mode #runway #foryoupage ♬ Mount Everest – Labrinth

    Zdroje: WWD, Viktor&Rolf, YouTube, TikTok

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek je redaktorem a správcem sociálních sítí FashionUP. Ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější.

    ― Reklama ―

    Znáte nejavantgardnější módní dům všech dob? Představuje šaty vzhůru nohama i oblečené mimo tělo

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Kdyby slovní hádanka hledala synonyma pro avantgardu a překvapení, klíčem by byl módní dům Viktor&Rolf. Objemné šaty s nápisy „Nefotit prosím!“ nebo „Nejsem stydlivá, prostě se mi nelíbíš!“ se po uvedení v roce 2019 ihned staly virálními. Sociální sítě oblétly během několika okamžiků a dodnes je jejich uživatelé používají jako vtipné gify či takzvané memes. Znáte ale ty nejzásadnější momenty této geniální umělecké značky?

    - Reklama -

    I když je tento módní dům poměrně opomíjený, každoročně o sobě dá hlasitě vědět a zaplní přední strany módních plátků. Pokud tu hledáme nějaký typický prvek, který je pro brand charakteristický, je to nepředvídatelnost. Jednou modelky působí jako temná stvoření, jindy designéři použijí snad všechny barvy na světě.

    Nizozemsko jako rodiště módních umělců. Viktor i Rolf studovali na stejné škole jako Iris van Herpen

    Módní dům Viktor&Rolf vznikl v roce 1993 díky spojení módních umělců Viktor Horsting a Rolf Snoeren, po jejich absolvování Akademie umění a designu v Arnhemu. Od té doby uplynulo více než třicet let a stali se pravidelnými účastníky pařížského týdne módy, kde první Haute Couture kolekci předvedli v roce 1998. Od tohoto momentu všechny výtvory vyvolávají provokativního ducha propleteného surrealistickými kontrasty.

    Zdroj: Viktor&Rolf

    - Reklama -

    Kromě nezapomenutelného módního odkazu, jsou Viktor a Rolf jedni ze nejvystavovanějších módních umělců. Jejich kousky, které lze označit za mistrovská díla, najdete v několika světových galeriích a muzeích. Výjimkou není ani Metropolitní muzeum v New Yorku, nebo Kostýmní institut v Kjótu. Je až neuvěřitelné, kolik úspěchu oba designéři nasbírali za třicet let svého působení.

    Určitě stojí za to, vyrazit na malý výlet do minulosti k první Haute Couture kolekci pro jaro a léto 1998. Z dnes už archivního výrazu značky designéři čerpají dodnes. Setkáváme se s asymetrickými, objemnými a velmi surrealistickými modely. Z této stopy brand v postatě nikdy nevyšel.

    Zdroj: Viktor&Rolf

    Například aktuální kolekce si pohrává s několika protipóly. Leštěný a syrový. Studovaný versus improvizovaný. V hlavní roli je tedy materiálová rozdílnost, která se snoubí v jednom looku. Pokud byl jeden model na mole monochromatický a materiálově celistvý, následoval ho naprosto rozdílný. Každý z outfitů má za úkol dokazovat zdánlivou nemožnost střihu pomocí krejčovských nůžek.

    Veškerá mediální pozornost se upřela na šaty šejdrem. Modely z minulé sezóny na for you page vyskakují do teď

    Minulý rok Viktor&Rolf nedal spát médiím ani sociálním sítím. Modely se již po několikáté v řadě staly tím nejvirálnějším módním momentem roku. Videa mají miliony zhlédnutí a větší pozornosti se snad těší už jen Met Gala. Šaty a róby z této kolekce měly evokovat abstraktní pocit surrealismu. Jedna z modelek šla dokonce vedle svých šatů.

    @runway_xs This is crazy… #viktorandrolf #fashion #show #fashiontiktok #mode #runway #foryoupage ♬ Mount Everest – Labrinth

    Zdroje: WWD, Viktor&Rolf, YouTube, TikTok

    ― Reklama ―

    Niche baleríny polarizují módní svět. Na podzim vítězí hravá kontroverze

    S podzimem přichází chladnější počasí, které ale stále nechává prostor pro hravé a chic outfity. V přechodném období mezi létem a podzimem využijete v botníku netradiční baleríny, od ikonických "tabis" přes sportovně laděné five finger shoes až po elegantní šněrovací modely. Letošní podzim platí jediné pravidlo. Čím kontroverznější, tím lepší.

    Proenza Schouler má nové vedení. Do čela značky vstoupí Rachel Scott

    Módní svět pohltila další očekávaná změna ve vedení luxusní značky. Otěže Proenza Schouler totiž převezme talentovaná návrhářka a zakladatelka společnosti Diotima, Rachel Scott. První kolekci pro podzim a zimu roku 2026 odhalí příští rok na jaře. Náznaky její práce však bude možné spatřit již na rychle se blížícím Newyorském týdnu módy.

    Něco tomu chybí? Nekompletní outfit zachráníte díky snadným trikům

    Některé dny outfit prostě sedne. V jiné se ale na sebe díváte do zrcadla a marně se snažíte přijít na to, co vaší siluetě chybí. Podle učebnice je všechno správně. Ladí barvy, make-up vypadá čistě a oblečení obepíná správná místa, vám ale v odrazu stejně něco nesedí. Možná vám pomůže jeden ze tří základních tipů, díky kterým tento problém okamžitě zmizí.

    Film Materialists diváky příliš nenadchl. Kritizují povrchnost a neautentičnost

    Film Materialists od režisérky Celine Song konečně dorazil do českých kin. V hlavních rolích září Dakota Johnson, Pedro Pascal a Chris Evans. Celine Song navazuje na svůj úspěšný debut Past Lives. Film Materialists však u diváků vyvolává spíše rozpaky. Místo avizované romantické komedie přišlo romantické drama. Kritici vytýkají povrchnost postav, neautentičnost milostného trojúhelníku a nevhodně vložený vedlejší děj.

    Kofein pronikl do módy. Oblečte espresso martini či matchu

    Hutné aroma právě uvařené kávy, hluboké odstíny hnědé a drobná tečka ovesného mléka. Přesně takový dojem vyvolávají outfity inspirované populárními kofeinovými nápoji. Jejich trend oznámil ve svém nejnovějším reportu Pinterest. Ponořte se na podzim do looků připomínajících odvážné espresso martini nebo o něco jemnější matchu.

    Maison Margiela má první hvězdnou tvář. Značku oblékla Miley Cyrus

    Proslulý návrhář Martin Margiela postavil svůj módní dům na anonymitě. Vyhýbal se rozhovorům a po své smrti přenechal chod své společnosti neznámému týmu designérů. Také proto značka až dosud nikdy nenajala hvězdnou tvář. Zdá se ovšem, že doba se mění. První ambasadorkou Maison Margiela se stala Miley Cyrus.

    Krejčovská preciznost v hlavní roli. Phoebe Philo opět servíruje mistrovskou kolekci

    Na podzimní kolekce se vždy čeká s větším napětím než na letní. Collection C od Phoebe Philo tento pocit proměnila v čistou estetickou jistotu. Každý prvek nejnovější kolekce působí jako pečlivě zvolený důkaz toho, že textilní krása nevychází z maximalismu, ale z mistrovského zvládnutí detailu. Linie nového oblečení se pohybují v prostoru, kde se umně potkává ženskost s architektonickou přesností.

    Trend, který konečně vydrží? Fibremaxxing vynesl do výšin vlákninu

    Sociální síť TikTok vytvořila další ze svých nikdy nekončících trendů. Fenomén v podobě #fibremaxxing nabádá k vyšší konzumaci vlákniny. Upozorňuje tak na to, co mnozí výživoví poradci věděli už dávno. Většina populace nekonzumuje dostatek ovoce, zeleniny, luštěnin či semínek. Je možné, že virální hashtag pro jednou jen tak nezmizí?

    Tired Girl dává únavě zelenou. Nabízí autenticitu, či další prchavý trend?

    Tmavé kruhy pod očima, černá linka a jemně růžové rty. Přesně tak vypadá nový populární make-up look s názvem Tired Girl. Inspirací je mu hlavně postava Wednesday Addams, jeho rostoucí oblibu má ale na svědomí také sílící touha po autenticitě. Nabízí "unavený" vzhled úlevu od požadavků společnosti, nebo se jedná o další mikro trend?

    Módní svět otevřel dveře podzimu. Vítá ho pomocí kreativních kampaní

    I když léto nabízí posledních pár prosluněných dní, do dveří se již dere podzim. Potvrdily to rovněž nejnovější kampaně známých značek. Například módní dům Alaïa představil kolekci v kinematografických fotografiích, zatímco Chloé se vrací do bohémských 70. let. Tommy Hilfiger objevuje svět F1 a Antonio Marras putuje domů.

    Uniforma ve službách luxusu. Regimental jackets povládnou podzimu a zimě

    Letošní podzim a zima přináší návrat vojenské estetiky, tentokrát ve zpracování, které osciluje mezi elegancí a teatrálností. Regimental jackets, saka inspirovaná vojenskými uniformami, se objevují napříč kolekcemi Dior, Giorgio Armani, Chloé i Valentino a stávají se symbolem sezóny. Výrazná ramena, zdobené knoflíky a přísná silueta působí jako uniforma do moderního módního boje.

    Módní výstavy ve zlaté éře. Vybírat si můžete napříč metropolemi

    Módní výstavy se staly kulturními událostmi, jež přitahují davy návštěvníků stejně silně jako koncerty či premiéry. Galerie a muzea se proměňují v pomyslná pódia, na nichž oděv získává novou dimenzi a stává se symbolem estetiky, inovace i kulturní identity. Letošní rok potvrzuje, že móda vydobyla pevné místo mezi velkými uměleckými disciplínami a neustále přináší nové fascinující projekty.

    „White, hot and horny“. V Hollywoodu opět vedou anti-woke témata

    Být „woke“ už v Hollywoodu a americké popkultuře není in. Po poměrně krátké éře diverzity a inkluze se nyní průmysl vrací k více tradičním narativům. Namísto menšinových hlasů či queer autorů dostávají prostor projekty, které sází na tradiční jistotu, tedy atraktivní, sexuálně nespoutané a většinově bílé charaktery. Důvodem posunu zpět je mimo jiné i současná politika.

    Karl Lagerfeld opět překvapil. Do nové kampaně dosadil Paris Hilton

    O značce Karl Lagerfeld nebylo v posledních měsících příliš slyšet. Nyní na sebe ovšem strhává pozornost módního světa, a to díky čerstvé kampani pro letošní podzim a zimu. Její tváří se totiž stala proslulá podnikatelka a influencerka Paris Hilton. K zesnulému návrháři měla blízko a stejně jako on pomohla definovat celou jednu éru.

    Když touha po odlišnosti vytvoří uniformu. Popularita Crocs bohužel neumírá

    Pohodlí je ceněným módním prvkem, občas však přesáhne hranice vkusu. Plastová bota, původně vyrobená pro rybáře, se v průběhu let stala viditelným trendem. Crocs jsou roztomilé na dětech a praktické na zahradě, již delší dobu se ale objevují také na módních molech, ve sbírkách celebrit i v limitovaných a rychle vyprodaných edicích.

    Není modeling jako modeling. Na co si dát pozor před vstupem do agentury?

    Modeling je pro mnoho lidí lákavý svět plný lesku, cestování a tváří na obálkách časopisů. Za blyštivými fotografiemi se ale často skrývá tvrdý byznys, ve kterém se nováčci mohou snadno spálit. Než tedy kývnete na nabídku první agentury, je dobré vědět, co je standard, co už je podezřelé a na jaké detaily se ve smlouvě zaměřit. Správná příprava a informovanost vám mohou ušetřit nejen peníze, ale i nervy a reputaci.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―