Více

    ― Reklama ―

    Umělá inteligence je vhodným nástrojem také v módním průmyslu. Jenom člověk může ovšem digitálně vytvořeným návrhům vdechnout život. Takovou message se snaží společnost G-Star Raw vtisknout své nové futuristické kolekci.

    Čím dál více společností v módním průmyslu si začíná pohrávat s umělou inteligencí (AI). Sociální sítě totiž zaplavily aplikace jako Midjourney nebo Stable Diffusion, které generují různé obrázky i digitální umění. Naopak ChatGPT zase dokáže odpovědět na složité otázky. Například firma Pantone vytvořila loni v prosinci za pomocí AI vizuální kampaň pro svoji barvu roku 2023.

    Módní značka G-Star Raw ovšem přišla s novinkou. Digitální tvorbu totiž převedla do reality. Zástupci společnosti proto prohlásili, že jsou první, kdo převzali návrh vytvořený AI z „obrazovky“ a pokusili se ho skutečně vyrobit. Z původních 12 futuristických denim návrhů proto vybrali jeden hlavní kousek. „Hypotetický design dokáže vytvořit kdokoli,“ vysvětlili. Převést ho do reálné podoby ovšem tak jednoduché není.

    „Inovace je vepsaná v naší DNA. Měli bychom AI chápat jako nástroj vylepšující kreativní proces, nebát se, že nás nahradí,“ doplnila šéfka prodeje Gwenda van Vilet. Vybraným kouskem se pak stala kápě futuristického střihu. Má proto různé vrstvy i textury. Na ramenech má například přišitou látku ve tvaru písmena G. Komplexnost návrhu dodává také kombinace různých vzorů. K vidění bude kápě ve výloze obchodu v Antverpách.

    Na výrobu návrhu je za potřebí řemesla, které zvládnou jenom lidé, míní G-Star Raw

    Ostatní návrhy, hrající si rovněž s kombinací různých vrstev i tvarů, pak společnost sdílela na svém Instagramu. Vytvořila je právě za pomocí zmíněné aplikace Midjourney. „Výsledné koncepty jsou originální kombinací nejmodernější technologie a nadčasového designu,“ vysvětlili zástupci G-Star Raw. Vyhotovený kousek má pak dle nich prokázat „odbornost a preciznost řemesla, kterých jsou schopní jenom lidé“.

    Přesto chtěli návrháři upozornit také na výhody AI. V nejnovější technologii totiž vidí mnohé výhody jako například přesnost a efektivitu. „Je rovněž schopná pomoci se snížením odpadu ve výrobním procesu, jelikož okamžitě přemění první myšlenku v dobře zpracovaný výsledek,“ popsala dále módní společnost. V první velké kampani letošního roku tak ukázala, jak spolu mohou lidstvo a technologie vycházet. Ale také, co jsou jedinečné schopnosti každého z nich.

    Zdroj: WWD, Fashion Network, Hypebeast, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Značka G-Star Raw vytvořila kolekci za pomocí AI. Jeden z kousků nechala ušít

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Umělá inteligence je vhodným nástrojem také v módním průmyslu. Jenom člověk může ovšem digitálně vytvořeným návrhům vdechnout život. Takovou message se snaží společnost G-Star Raw vtisknout své nové futuristické kolekci.

    - Reklama -

    Čím dál více společností v módním průmyslu si začíná pohrávat s umělou inteligencí (AI). Sociální sítě totiž zaplavily aplikace jako Midjourney nebo Stable Diffusion, které generují různé obrázky i digitální umění. Naopak ChatGPT zase dokáže odpovědět na složité otázky. Například firma Pantone vytvořila loni v prosinci za pomocí AI vizuální kampaň pro svoji barvu roku 2023.

    Módní značka G-Star Raw ovšem přišla s novinkou. Digitální tvorbu totiž převedla do reality. Zástupci společnosti proto prohlásili, že jsou první, kdo převzali návrh vytvořený AI z „obrazovky“ a pokusili se ho skutečně vyrobit. Z původních 12 futuristických denim návrhů proto vybrali jeden hlavní kousek. „Hypotetický design dokáže vytvořit kdokoli,“ vysvětlili. Převést ho do reálné podoby ovšem tak jednoduché není.

    „Inovace je vepsaná v naší DNA. Měli bychom AI chápat jako nástroj vylepšující kreativní proces, nebát se, že nás nahradí,“ doplnila šéfka prodeje Gwenda van Vilet. Vybraným kouskem se pak stala kápě futuristického střihu. Má proto různé vrstvy i textury. Na ramenech má například přišitou látku ve tvaru písmena G. Komplexnost návrhu dodává také kombinace různých vzorů. K vidění bude kápě ve výloze obchodu v Antverpách.

    - Reklama -

    Na výrobu návrhu je za potřebí řemesla, které zvládnou jenom lidé, míní G-Star Raw

    Ostatní návrhy, hrající si rovněž s kombinací různých vrstev i tvarů, pak společnost sdílela na svém Instagramu. Vytvořila je právě za pomocí zmíněné aplikace Midjourney. „Výsledné koncepty jsou originální kombinací nejmodernější technologie a nadčasového designu,“ vysvětlili zástupci G-Star Raw. Vyhotovený kousek má pak dle nich prokázat „odbornost a preciznost řemesla, kterých jsou schopní jenom lidé“.

    Přesto chtěli návrháři upozornit také na výhody AI. V nejnovější technologii totiž vidí mnohé výhody jako například přesnost a efektivitu. „Je rovněž schopná pomoci se snížením odpadu ve výrobním procesu, jelikož okamžitě přemění první myšlenku v dobře zpracovaný výsledek,“ popsala dále módní společnost. V první velké kampani letošního roku tak ukázala, jak spolu mohou lidstvo a technologie vycházet. Ale také, co jsou jedinečné schopnosti každého z nich.

    Zdroj: WWD, Fashion Network, Hypebeast, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Léto volá po obměně. Lehké CC krémy slibují perfektní glow

    S nadcházejícími slunečnými dny přichází i nutnost revize kosmetické taštičky. Blížící se vysoké teploty si totiž s některými make-up produkty příliš nerozumí. Řada z nich na obličeji působí až příliš uměle, nebo se po pár hodinách nepříjemně rozteče. Na scénu proto nastupují tradiční lehké CC krémy, slibující sjednocení pleti a žádané zakrytí nedostatků.

    Není košile jako košile. Objevte pánské „designer shirts“ nové doby

    Košile už dávno není jen nudným prvkem dresscodu, který se nosí z povinnosti pod sako. Letos zažívá renesanci. A to nejen díky oblibě zdánlivě "dámských" prvků, ale především zásluhou návrhářů, kteří se rozhodli přepsat dějiny pánské elegance. Stačí se podívat na show od Alexander McQueen nebo Givenchy. Kde se dříve očekávala jen čistá linie a nenápadný límeček, najdete vázačky, šifon i dramatické nabírání.

    Když touha po kráse škodí. Tři beauty mýty, které musíte znát

    Beauty mýty jsou všude kolem nás. Bohužel krása se neměří v centimetrech, množstvím séra, ani tím, kolik přírodních výtažků natlačíte do jedné rutiny. V kosmetice, stejně jako v módě, platí, že čím víc pravidel, tím víc výjimek. Některé „pravdy“ se ale opakují, jako by je někdo tesal do mramoru. Přitom stačí jen trocha nadhledu, abychom zjistili, že tři z nejčastějších mýtů jsou nejen zastaralé, ale i škodlivé.

    Filmová plátna vyhlížejí nové hity. Pět očekávaných snímků roku 2025

    Trvající filmový festival v Cannes slouží jako připomínka toho, že letošní rok čeká ještě spousta úspěšných snímků. Zatímco některé z očekávaných filmů budou usilovat o prestižní ceny kritiků, jiné hodlají aspirovat spíše na přilákání co největšího počtu diváků. Objevte pět z nich, o kterých v následujících měsících zcela jistě ještě hodně uslyšíte.

    Doja Cat pod drobnohledem. Jak se z popové ikony stal kontroverzní symbol drzosti?

    Doja Cat, která dřív zpívala o tom, že je "Boss Bitch", dnes působí spíš jako královna temnoty, co s úsměvem přebírá otěže chaosu. Zářila v popu, hrála podle pravidel, ale od určitého momentu začala psát úplně jiný příběh. A ten je mnohem zajímavější. Někdy se zkrátka vyplatí říct jedno velké "ne" svému starému já. Zpěvačka je živoucím důkazem.

    Jaro přeje odvážným. Nadešel nejvyšší čas na micro mini sukně

    Extra krátká verze mini sukní ovládá módní scénu již od roku 2022, kdy se poprvé objevila na světových runwayích. Takzvanou micro mini skirt sice dostala do popředí značka Miu Miu, postupně ji však převzaly rovněž ostatní módní domy. Prosluněné jarní dny proto nabízí ideální příležitost vyzkoušet kousek, který žebříčky trendů jen tak neopustí.

    Glenn Martens zná deadline. Debut pro Maison Margiela odhalí v červenci

    Módní dům Maison Margiela oznámil letos v lednu po roce čekání svého nového kreativního ředitele. Po proslulém návrháři Johnu Galliano ho povede designér a soušasný šéf Diesel Glenn Martens. Zástupci značky však nyní odhalili, kdy představí svou debutovou kolekci. Haute couture řadu pro podzim 2025 zveřejní na červencovém fashion weeku v Paříži.

    TikTok trendy slibují dlouhověkost. Místo toho plýtvají cenným časem

    Touha dosáhnout co nejvyššího věku je přirozenou součástí života a vždy k němu patřila. Nejmodernější technologie, hnutí biohacking, a hlavně sociální sítě však ze snu dlouhověkosti učinily kolotoč, ze kterého lze jen těžko vystoupit. Populární TikTok trendy nabízejí pochybné tipy, vedoucí spíše k prázdné peněžence a ztracenému času.

    TikTok pohltil nečekaný comeback. Pánskou módu dobývá Hedi Boy

    Již od začátku letošního roku je jasné, že je nostalgie jeho synonymem. Na módní scénu se totiž vrací řada trendů, které mnozí z nás už dávno považovali za zapomenuté. Do popředí platformy TikTok se proto nenápadně vkradl rovněž styl definující počátky milénia a vycházející ze stylu návrháře Hedi Slimane. Pánskou módu ovládl takzvaný Hedi Boy.

    Mikiny v revolučním hávu. Díky správné kombinaci získáte elegantní outfit

    Ačkoliv tepláky už snad navždy zůstanou kouskem oblečení, jehož místo je kdekoliv mimo zrak široké veřejnosti, mikiny se probojovávají do městských outfitů. Netřeba je rovnou odsuzovat, se správným kombinováním umí vytvořit i elegantní vzhled. Důležité je dbát na správný střih a doplňky. Pro inspiraci přitom nemusíte chodit daleko.

    Snímek I’m Still Here navrátil 70. léta. K životu probudil i tehdejší módu

    Cenu Oscar za nejlepší mezinárodní počin si letos ze slavnostního předávání odvezl snímek I'm Still Here. Film založený na skutečné události pojednává o brutálních podmínkách brazilského diktátorského režimu ze 70. let minulého století. Umně ale propojuje tragédii v centru dění s nezlomným optimismem, atmosférou a módou tehdejší doby.

    Orámované rty slaví úspěch. Důkazem jsou perfektně sladěná lip comba

    Beauty trendy si v poslední době vzaly pod křídla výrazně orámované rty. Konturky samozřejmě nejsou žádnou novinkou, avšak nedávno se začaly objevovat i jako samostatný prvek líčení. Není divu, při vhodně zvoleném odstínu vypadají rty precizně vytvarované a strhnou na sebe všechnu pozornost. Stejný efekt má ale rovněž osobité lip combo.

    Spolupráce s návrháři a koncert Charli XCX. Uniká H&M své pověsti fast fashion řetězce?

    Řetězec H&M šlápnul na plyn. Dle nové strategie usiluje nejen o zatraktivnění značky pro širší okruh zákazníků, ale i vymezení jedinečné pozice mezi konkurencí, jako je Zara a Shein. V posledních měsících proto zorganizoval koncerty se zpěvačkou Charli XCX a představil prémiovou designerskou kolekci. Stačí však zvučná jména v kampaních a lákavé akce na odpoutání pozornosti od fast fashion hříchů?

    Ferragamo opět rezonuje. Výkřik relevance přinesla letní řada i Kylie na Met Gala

    Značka, která kdysi stála v závětří módního světa, se opět dostává do popředí. Ferragamo poslední dobou nezní jen na přehlídkových molech. Rezonuje i v zákulisí nejslavnějších událostí. Důkaz? Supermodelka Kylie Jenner oblečená do Ferragamo na nedávném Met Gala. Těžko hledat hlasitější výkřik relevance. Návrhář Maximilian Davis tak činí z Ferragamo brand působící kultivovaně a zároveň sebevědomě.

    Beyoncé navázala na tradici. Na Cowboy Carter Tour nešetří na designovém šatníku

    Zpěvačka Beyoncé nepatří pouze mezi královny hudebního, ale také módního světa. Důkazem jsou její jedinečné kostýmy z dílny luxusních značek, kterými již tradičně ohromuje návštěvníky svých koncertů. Výjimkou není ani nedávno odstartovaná Cowboy Carter Tour, jež nabídla kousky z dílny módních domů, jako je Mugler, Loewe či Diesel.

    Ambasador může být víc než hezká tvář. Značky do parfémů míchají i duše celebrit

    Součástí marketingu luxusních značek bývá často ambasador. Tedy slavná osobnost reprezentující konkrétní produkt či daný brand, primárně s cílem navnadit potenciální zákazníky. Možná vás tak překvapí, že váš parfém používá i oblíbená celebrita. Ne vždy jde ale jen o výhodnou spolupráci, někdy je to opravdu "match made in heaven".

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―