Více

    Sledujte nás na Instagramu

    Návrhářka Mary Quant přinesla v 60. letech minulého století módní revoluci. Za pomocí tehdy netradičních mini sukní, zářivých barev a neobvyklého využívání různých materiálů nastavila do dnes trvající trendy. Ve čtvrtek zemřela ve věku 93 let v anglickém městě Surrey.

    Období 60. let 20. století by bez Mary Quant nebylo stejné. Návrhářka sehrála důležitou roli ve formování dekády, která uvolnila náladu ve společnosti a přinesla mnoho revolučních změn. Jemné a neutrální tóny předchozích let totiž rozbila zářivou paletou barev a neobvyklých vzorů. Výrazně také zkrátila nejen délku svých vlasů, ale také sukní a šatů. Považována je proto společně s André Courrèges za vynálezkyni mini sukně.

    Rodina světoznámé britské návrhářky ve čtvrtek oznámila její úmrtí. Zemřít měla pokojně mezi svými blízkými ve věku 93 let v anglickém městě Surrey. „Byla jedna z nejvíce mezinárodně uznávaných návrhářů 20. století,“ popsala Quant její rodina. Její návrhy totiž ženám tehdejší doby nabídly nebývalou svobodu a pocit jedinečnosti. Roku 2015 byla proto královnou Alžbětou II. jmenována dámou.

    Kromě už jmenovaných kousků proslavila Quant také punčocháče všech barev nebo šortky známé jako HotPants. Znormalizovala pro ženy také nošení bot bez podpatku nebo pohodlnějšího spodního prádla. Jako jedna z prvních také využívala syntetické látky jako PVC, polyesterový krimplen nebo akrylovou vlnu pro masovou výrobu. Často také pro své návrhy používala materiály, které byly do té doby určené striktně pro výrobu pánských oděvů.

    Bazaar sloužil jako místo setkání pro Audrey Hepburn, Rolling Stones i The Beatles

    Vytvořila tak světově proslulou značku známou nejen pro oblečení, ale také kosmetiku, šperky, obuv, interiérové doplňky nebo hračky. Stála proto na začátku dnešních velkých fast fashion a lifestyle společností. Quant se narodila roku 1934 v Londýně a vystudovala umění i ilustraci. Její život změnil partner Alexander Plunket Greene, se kterým roku 1955 založila svůj první obchod Bazaar. Ten mimo jiné fungoval také jako bar nebo prodejna umění a hudby.

    V jeho prostorách se měly potkávat hvězdy jako Audrey Hepburn, The Beatles, The Rolling Stones nebo Brigitte Bardot. V 60. letech už měla Quant obchody tři, postupně také expandovala do Spojených států amerických. Vytvořila rovněž značku The Ginger Group, která měla být více přístupná i nižším vrstvám společnosti. Roku 1966 zveřejnila řadu kosmetiky. Její společnost roku 2000 odkoupila japonská společnost. Produkovat se ovšem rozhodla pouze její make-up.

    Zdroj: WWD, Fashion Network, CNN, Twitter, YouTube

    Zemřela návrhářka Mary Quant. Její mini sukně a zářivé barvy změnily historii módy

    Kašmírová elegance v éře rychlé módy: Váš ultimátní průvodce luxusem a kvalitou

    Kašmírové pleteniny jsou synonymem luxusu, avšak jejich vzestup v populárních fast fashion řetězcích přináší dilema: jak rozpoznat opravdovou kvalitu mezi zdánlivě výhodnými nabídkami? Ne všechno zlato se třpytí a nejvyšší cena neznamená automaticky to nejlepší. Připravte se na cestu za pravým kašmírovým luxusem, kde cena není jediným ukazatelem hodnoty.

    Nakoukněte do zákulisí LVMH, jedné z nejprestižnějších společností světa

    Vydejte se na cestu do historie luxusního konglomerátu LVMH, kde se prolínají příběhy dvou ikonických značek, tedy Louis Vuitton a Moët Hennessy. Jejich spojení není pouze obchodní aliance, ale fascinující kapitola, která definovala nový standard ve světě luxusu a módy.

    I odpad z hroznů může tvořit luxus. Dokazuje to nová spolupráce Stelly McCartney a Veuve Clicquot

    Návrhářka Stella McCartney je známá pro svou kreativitu, kterou využívá na tvorbu módních, ale udržitelných produktů. Tentokrát se rozhodla vytvořit novou verzi veganské kůže. Na pomoc si přizvala luxusní značku šampaňského Veuve Clicquot. Z jejího hroznového odpadu a korků vyrobila elegantní řadu kabelek a chic sandálků na platformě.

    Jak dosáhnout i zdánlivě nemožného? Několik rad, na které nesmíte zapomenout při nákupu své první kabelky od Hermès

    Mít ve své sbírce neodolatelný kousek z dílny Hermès je jako výhra v kabelkové loterii. Bezpochyby se jedná o modely, které se dědí z generace na generaci. Pro mnoho zájemců je ovšem nemožné takový kousek získat. Proto přinášíme několik užitečných rad, které vám mohou pomoci na cestě za vaší vyvolenou kabelkou.