Více

    Sledujte nás na Instagramu

    Návrhářka Mary Quant přinesla v 60. letech minulého století módní revoluci. Za pomocí tehdy netradičních mini sukní, zářivých barev a neobvyklého využívání různých materiálů nastavila do dnes trvající trendy. Ve čtvrtek zemřela ve věku 93 let v anglickém městě Surrey.

    Období 60. let 20. století by bez Mary Quant nebylo stejné. Návrhářka sehrála důležitou roli ve formování dekády, která uvolnila náladu ve společnosti a přinesla mnoho revolučních změn. Jemné a neutrální tóny předchozích let totiž rozbila zářivou paletou barev a neobvyklých vzorů. Výrazně také zkrátila nejen délku svých vlasů, ale také sukní a šatů. Považována je proto společně s André Courrèges za vynálezkyni mini sukně.

    Rodina světoznámé britské návrhářky ve čtvrtek oznámila její úmrtí. Zemřít měla pokojně mezi svými blízkými ve věku 93 let v anglickém městě Surrey. „Byla jedna z nejvíce mezinárodně uznávaných návrhářů 20. století,“ popsala Quant její rodina. Její návrhy totiž ženám tehdejší doby nabídly nebývalou svobodu a pocit jedinečnosti. Roku 2015 byla proto královnou Alžbětou II. jmenována dámou.

    Kromě už jmenovaných kousků proslavila Quant také punčocháče všech barev nebo šortky známé jako HotPants. Znormalizovala pro ženy také nošení bot bez podpatku nebo pohodlnějšího spodního prádla. Jako jedna z prvních také využívala syntetické látky jako PVC, polyesterový krimplen nebo akrylovou vlnu pro masovou výrobu. Často také pro své návrhy používala materiály, které byly do té doby určené striktně pro výrobu pánských oděvů.

    Bazaar sloužil jako místo setkání pro Audrey Hepburn, Rolling Stones i The Beatles

    Vytvořila tak světově proslulou značku známou nejen pro oblečení, ale také kosmetiku, šperky, obuv, interiérové doplňky nebo hračky. Stála proto na začátku dnešních velkých fast fashion a lifestyle společností. Quant se narodila roku 1934 v Londýně a vystudovala umění i ilustraci. Její život změnil partner Alexander Plunket Greene, se kterým roku 1955 založila svůj první obchod Bazaar. Ten mimo jiné fungoval také jako bar nebo prodejna umění a hudby.

    V jeho prostorách se měly potkávat hvězdy jako Audrey Hepburn, The Beatles, The Rolling Stones nebo Brigitte Bardot. V 60. letech už měla Quant obchody tři, postupně také expandovala do Spojených států amerických. Vytvořila rovněž značku The Ginger Group, která měla být více přístupná i nižším vrstvám společnosti. Roku 1966 zveřejnila řadu kosmetiky. Její společnost roku 2000 odkoupila japonská společnost. Produkovat se ovšem rozhodla pouze její make-up.

    Zdroj: WWD, Fashion Network, CNN, Twitter, YouTube

    Zemřela návrhářka Mary Quant. Její mini sukně a zářivé barvy změnily historii módy

    Velikonoce oslavují i módní značky. Dior, Louis Vuitton a Dolce&Gabbana představily speciální sladkosti

    Čas Velikonoc se letos rozhodly oslavit i luxusní módní domy. Značky jako Dior, Louis Vuitton nebo Dolce&Gabbana si proto nachystaly speciální dobroty. Ochutnat můžete čokoládové knoflíky a náprstek Christiana Diora, ale i velikonoční vajíčka a kuřátka šéfkuchaře Maxime Frédéric. Čeká na vás také tradiční italská colomba.

    Propojte dovolenou s praktickým kurzem. Vyrazte na luxusní kulinářský pobyt

    Standardní představa dovolené zahrnuje písečné pláže, průhledné moře a večerní procházky historickým centrem. Ne všechny ovšem podobně tradiční relax láká. Ozvláštnit si proto můžete cestování třeba praktickým kurzem. Vyrazte letos do zahraničí na luxusní kulinářský pobyt.

    Globální second hand trh předčil loni ten tradiční. Jeho růst potvrdil nejnovější report ThredUp

    Platforma pro prodej second hand oblečení ThredUp odhalila ve středu zásadní report. Dle něj totiž globální trh s kousky z druhé ruky předčil loni ve svém růstu ten tradiční. Odhaduje se proto také, že v budoucnosti poroste třikrát rychleji a vyšplhá se tak do roku 2028 na 350 miliard dolarů. Jde tedy o skvělou zprávu pro životní prostředí.

    Je na čase posunout se dál. Trendy skin care střídá péče o tělo

    Letošní předpověď trendů odhadovala, že se pozornost beauty nadšenců přesune z milované skin care na péči o celé tělo. Uplynulé měsíce pak dokázaly, že se nepletla. Čím dál více značek původně zaměřených na jiná odvětví se totiž pouští do světa body care.