Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Návrhářka Mary Quant přinesla v 60. letech minulého století módní revoluci. Za pomocí tehdy netradičních mini sukní, zářivých barev a neobvyklého využívání různých materiálů nastavila do dnes trvající trendy. Ve čtvrtek zemřela ve věku 93 let v anglickém městě Surrey.

    Období 60. let 20. století by bez Mary Quant nebylo stejné. Návrhářka sehrála důležitou roli ve formování dekády, která uvolnila náladu ve společnosti a přinesla mnoho revolučních změn. Jemné a neutrální tóny předchozích let totiž rozbila zářivou paletou barev a neobvyklých vzorů. Výrazně také zkrátila nejen délku svých vlasů, ale také sukní a šatů. Považována je proto společně s André Courrèges za vynálezkyni mini sukně.

    Rodina světoznámé britské návrhářky ve čtvrtek oznámila její úmrtí. Zemřít měla pokojně mezi svými blízkými ve věku 93 let v anglickém městě Surrey. „Byla jedna z nejvíce mezinárodně uznávaných návrhářů 20. století,“ popsala Quant její rodina. Její návrhy totiž ženám tehdejší doby nabídly nebývalou svobodu a pocit jedinečnosti. Roku 2015 byla proto královnou Alžbětou II. jmenována dámou.

    Kromě už jmenovaných kousků proslavila Quant také punčocháče všech barev nebo šortky známé jako HotPants. Znormalizovala pro ženy také nošení bot bez podpatku nebo pohodlnějšího spodního prádla. Jako jedna z prvních také využívala syntetické látky jako PVC, polyesterový krimplen nebo akrylovou vlnu pro masovou výrobu. Často také pro své návrhy používala materiály, které byly do té doby určené striktně pro výrobu pánských oděvů.

    Bazaar sloužil jako místo setkání pro Audrey Hepburn, Rolling Stones i The Beatles

    Vytvořila tak světově proslulou značku známou nejen pro oblečení, ale také kosmetiku, šperky, obuv, interiérové doplňky nebo hračky. Stála proto na začátku dnešních velkých fast fashion a lifestyle společností. Quant se narodila roku 1934 v Londýně a vystudovala umění i ilustraci. Její život změnil partner Alexander Plunket Greene, se kterým roku 1955 založila svůj první obchod Bazaar. Ten mimo jiné fungoval také jako bar nebo prodejna umění a hudby.

    V jeho prostorách se měly potkávat hvězdy jako Audrey Hepburn, The Beatles, The Rolling Stones nebo Brigitte Bardot. V 60. letech už měla Quant obchody tři, postupně také expandovala do Spojených států amerických. Vytvořila rovněž značku The Ginger Group, která měla být více přístupná i nižším vrstvám společnosti. Roku 1966 zveřejnila řadu kosmetiky. Její společnost roku 2000 odkoupila japonská společnost. Produkovat se ovšem rozhodla pouze její make-up.

    Zdroj: WWD, Fashion Network, CNN, Twitter, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Zemřela návrhářka Mary Quant. Její mini sukně a zářivé barvy změnily historii módy

    Návrhářka Mary Quant přinesla v 60. letech minulého století módní revoluci. Za pomocí tehdy netradičních mini sukní, zářivých barev a neobvyklého využívání různých materiálů nastavila do dnes trvající trendy. Ve čtvrtek zemřela ve věku 93 let v anglickém městě Surrey.

    Období 60. let 20. století by bez Mary Quant nebylo stejné. Návrhářka sehrála důležitou roli ve formování dekády, která uvolnila náladu ve společnosti a přinesla mnoho revolučních změn. Jemné a neutrální tóny předchozích let totiž rozbila zářivou paletou barev a neobvyklých vzorů. Výrazně také zkrátila nejen délku svých vlasů, ale také sukní a šatů. Považována je proto společně s André Courrèges za vynálezkyni mini sukně.

    Rodina světoznámé britské návrhářky ve čtvrtek oznámila její úmrtí. Zemřít měla pokojně mezi svými blízkými ve věku 93 let v anglickém městě Surrey. „Byla jedna z nejvíce mezinárodně uznávaných návrhářů 20. století,“ popsala Quant její rodina. Její návrhy totiž ženám tehdejší doby nabídly nebývalou svobodu a pocit jedinečnosti. Roku 2015 byla proto královnou Alžbětou II. jmenována dámou.

    Kromě už jmenovaných kousků proslavila Quant také punčocháče všech barev nebo šortky známé jako HotPants. Znormalizovala pro ženy také nošení bot bez podpatku nebo pohodlnějšího spodního prádla. Jako jedna z prvních také využívala syntetické látky jako PVC, polyesterový krimplen nebo akrylovou vlnu pro masovou výrobu. Často také pro své návrhy používala materiály, které byly do té doby určené striktně pro výrobu pánských oděvů.

    Bazaar sloužil jako místo setkání pro Audrey Hepburn, Rolling Stones i The Beatles

    Vytvořila tak světově proslulou značku známou nejen pro oblečení, ale také kosmetiku, šperky, obuv, interiérové doplňky nebo hračky. Stála proto na začátku dnešních velkých fast fashion a lifestyle společností. Quant se narodila roku 1934 v Londýně a vystudovala umění i ilustraci. Její život změnil partner Alexander Plunket Greene, se kterým roku 1955 založila svůj první obchod Bazaar. Ten mimo jiné fungoval také jako bar nebo prodejna umění a hudby.

    V jeho prostorách se měly potkávat hvězdy jako Audrey Hepburn, The Beatles, The Rolling Stones nebo Brigitte Bardot. V 60. letech už měla Quant obchody tři, postupně také expandovala do Spojených států amerických. Vytvořila rovněž značku The Ginger Group, která měla být více přístupná i nižším vrstvám společnosti. Roku 1966 zveřejnila řadu kosmetiky. Její společnost roku 2000 odkoupila japonská společnost. Produkovat se ovšem rozhodla pouze její make-up.

    Zdroj: WWD, Fashion Network, CNN, Twitter, YouTube

    ― Reklama ―

    Maison Margiela otvírá brány Dubaje. V metropoli nabízí exkluzivní rezidence

    Legendární francouzská značka pokračuje v překračování módních hranic. Maison Margiela tentokrát svou jedinečnou estetiku neaplikoval na dechberoucí návrhy, ale luxusní apartmány. Módní dům odhalil první exkluzivní rezidence, které vybudoval na ostrově Palm Jumeirah v Dubaji. Přidal se tak ke skupině značek, jež redefinují podobu současného luxusního průmyslu.

    Stella McCartney zdolala další milník. Představila první plant-based peří

    Nedávný Pařížský týden módy zažil důležitý debut. Na tamní přehlídková mola dorazily první návrhy z plant-based peří. Na svědomí je má britská návrhářka Stella McCartney, proslulá svým udržitelným a ekologickým přístupem. Inovativní materiál FEVVERS přitom nemá sloužit jako přesná napodobenina peří, jeho cílem je vytvořit podobnou, avšak jedinečnou estetiku.

    Balmain slaví 80. narozeniny. Jeho módní stopu vykreslí nový dokument

    Jedna z nejvýznamnějších značek módní historie slaví významný milník. Módní dům Balmain letos oslaví své 80. narozeniny. Na oslavu si nadělil nejen speciální výstavu One Night, Eight Decades v New Yorku, ale rovněž speciální dokument. Postaral se o něj uznávaný režisér Loïc Prigent, jenž vynesl na povrch archivní záznamy, které veřejnost ještě nikdy nespatřila.

    Julian Klausner se činí. Rozvíjí populární pánské tenisky Dries Van Noten

    Dries Van Noten vždy oblékal svět do poezie textilních kontrastů. Když ale na konci své kariéry představil nízké semišové tenisky, přidal ke svému odkazu nečekanou kapitolu. Precizní, civilní a zcela současnou podobu pánských bot. Ty se staly jeho tichým podpisem, který rezonoval i po jeho odchodu. Tento příběh nyní pokračuje pod vedením návrháře Juliana Klausner.

    Chanel chrání červené korály. Značka prodloužila partnerský výzkum v Monaku

    Klenot oceánů. I tak je známý červený korál ze Středomoří, Corallium rubrum. Klimatická změna, znečištění a nadměrný rybolov však podkopávají jeho krásu, ale i důležitou roli v podmořském ekosystému. O jeho bližší poznání, slibující nové možnosti jeho ochrany, usiluje také módní dům Chanel. Obnovil totiž jeho partnerský výzkum s Monaco Scientific Center.

    Móda zná výsledky třetího čtvrtletí. Zveřejnil je Kering, Hermès i L’Oréal

    Luxusní módní skupiny zveřejnily své výsledky z třetího čtvrtletí letošního roku. Zatímco Kering a Hermès slaví, L'Oréal překvapil propadem prodejů. Společnost odhalila čísla nedosahující na předpoklady analytiků. Zástupce Kering pro změnu potěšil menší propad příjmů, než očekávali. Značka Hermès za svůj růst tentokrát vděčí ready-to-wear kolekcím.

    Jak vybrat správný svetr? Poznejte rozdíl mezi kašmírem a mohérem

    S příchodem chladnějších dní se pulz kvalitních svetrů přesouvá do první linie podzimních outfitů. Svetr je klíčovým prvkem sezóny, symbolem komfortu a elegance. Právě volba mezi jemným "králem vláken" kašmírem a lesklým "aristokratem" mohérem představuje klíčovou otázku. Proč sáhnout po jednom, či druhém? Na co si dát pozor při výběru? Poznejte technické parametry, estetické rozdíly i praktickou stránku každého materiálu.

    Amerika se zmenšuje. Ozempic mění zažité velikosti oblečení

    Lék na hubnutí Ozempic přetváří americký módní trh. Už se to prokazatelně odráží i v číslech. Módní byznys má proto další možnost ukázat, že se umí dokonale přizpůsobit době. Zvýšená poptávka po menších velikostech trápí hlavně maloobchod, protože zásoby na skladu přestaly odpovídat tělům zákazníků. Luxusní móda ovšem zmenšení velikostí naopak vítá.

    Pánskou módu Hermès opět povede žena. Diktovat ji bude Grace Wales Bonner

    Módní dům Hermès překvapil svou volbou nové kreativní ředitelky pánské sekce. Nevybral totiž interního zaměstnance, jak se od tradiční luxusní značky očekávalo, ale zcela novou tvář. Stala se jí návrhářka Grace Wales Bonner, která proslavila svou tvorbu stejnojmennou značkou a za svou úspěšnou kariéru posbírala hned několik významných ocenění módního světa.

    King Kylie se vrací! Potvrzuje konec „clean girl“ éry

    Kylie Jenner se znovu chopila žezla svého alter ega King Kylie a přepsala vlastní kapitolu popkultury. Po 10 letech oživuje éru, která definovala estetiku druhé dekády internetu. Čas, kdy se filtry mísily s realitou a selfie mělo váhu módního statementu. Slavná podnikatelka a modelka opět přetváří vlastní obraz, tentokrát s vyzrálou energií ženy, jež si plně uvědomuje sílu svého vlivu. Návrat King Kylie éry znovuobjevuje staronovou kapitolu.

    JW Anderson má novou tvář. Značka diktuje vlastní luxusní tempo

    Pro mnohé bylo zklamáním, když návrhář Jonathan Anderson začátkem léta oznámil konec runway přehlídek své značky JW Anderson. Uvedl totiž rovněž, že hodlá svou úspěšnou společnost přesměrovat. Její nová tvář ovšem nyní dokazuje, že chybějící módní shows dokáže hravě předčít. S radostí diktuje své tempo, které je sice pomalejší, ale zato exkluzivnější.

    Zaměstnanci Kering v Itálii stávkují. Brojí proti neochotě vyjednávat

    Luxusní skupinu Kering čekají stávky. Její zaměstnanci v Itálii naplánovali na úterý čtyřhodinový protest, který má poukázat na nevůli vyjednávat ze strany vedení společnosti. Dle tamních odborů totiž neprojevuje ochotu vstoupit do dialogu o požadovaných změnách. V centru projednávaných problémů jsou mimo jiné neshody ohledně možností práce na dálku.

    Maximalismus zima neodradí. Podzim ozdobí trendy pendant necklaces

    Pestré barvy sluncem nasyceného léta sice zahnaly temnější odstíny burgundy a čokoládově hnědé, to ovšem ještě neznamená, že je populární maximalismus na ústupu. Nadále se totiž projevuje nejen v odvážných kombinacích nebo vzorech, ale především trendy špercích. Není proto divu, že letošnímu podzimu dominují takzvané pendant necklaces.

    Třásně udávají rytmus jaru a létu 2026. Objevte horký trend letošních mol

    Třásně opět vstoupily na mola s energií, jež proměnila krok v gesto a látku v melodii. Jarní a letní sezóna 2026 je jimi doslova protkaná. Linie oděvů se od Milána až po Londýn rozvlnily do plynulého pohybu, v němž se řemeslnost mísí s volností. Třásně symbolizují přirozenou dynamiku a smyslový přepych. V každém švu je cítit rytmus, jenž nezpívá do kroku, ale vábí k tanci.

    Móda v kostce: Valentino má novou tvář a boty Jil Sander x Puma jsou zpět

    Módní dům Valentino má novou ambasadorku, nově ho bude zastupovat herečka Dakota Johnson. Vivienne Westwood uspořádala svou první show v Saúdské Arábii a Jil Sander x Puma vrací na scénu svou ikonickou spolupráci. Partnerství opět rozšiřují rovněž značky MM6 Maison Margiela a Salomon. Luxusní skupina Kering prodá svou beauty sekci společnosti L'Oréal.

    Akční žánr opět ožívá. Snímek Jedna bitva za druhou dobývá filmová plátna

    Režisér Paul Thomas Anderson znovu dokázal, že do křesla režiséra zkrátka patří. Jeho nejnovější snímek s názvem Jedna bitva za druhou sklízí nadšené ohlasy nejen od diváků, ale také přísných kritiků. Napínavý, humorný, ale přesto hluboký a provokativní děj opět probouzí k životu akční žánr. Leonardo DiCaprio vás navíc ani tentokrát nenechá vydechnout.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―