Více

    ― Reklama ―

    Online nákupy mají řadu nesporných výhod. Od úspory času až po obrovský výběr, ve většině případech jednoduše vyhrávají na plné čáře. Existují ovšem módní kousky, u kterých se pohodlnost při nákupu nevyplácí. Ne vždy lze velikost, střih a barvu odhadnout virtuálně. Mnohem lepší službu vám udělají „staré dobré“ kamenné prodejny.

    Pár kliknutí a trendy novinky naskakují do e-shopového košíku. Za pár dní vám je dopraví až ke dveřím a nemusíte se ani tlačit s ostatními v obchodě. Ačkoliv pohodlné, online nákupy jsou v některých případech riskantní. Některé módní kousky je lepší vyzkoušet, sáhnout si na ně a prohlédnout si je ze všech úhlů. V této kategorii totiž existují příklady, u kterých se internetové obchody nevyplácí.

    Nohám se jen těžko zavděčíte. Pohodlí obrazovka nepřenese

    Kvalitní obuv není jen o designu. Zásadní roli hraje i pohodlí a konstrukce. Právě tyto aspekty online nákupy často nedokáží plně předat. Především u lodiček a sportovních bot je důležité zkusit na noze tvar špičky, výšku nártu či tvrdost podrážky. V kamenné prodejně tohle vše vyzkoušíte a během pár kroků zjistíte, jestli se jedná o váš vyvolený pár. Nepohodlné boty totiž umí znepříjemnit den.

    Zdroj: Calvin Klein, Christian Louboutin

    Málokterý kus oblečení je tak náročný na perfektní střih jako kalhoty, především pak džíny. Rozdíly ve výšce sedu, šířce pasu nebo pružnosti materiálu mohou být naživo větší, než se může zdát. Velikostní tabulky sice napoví, ale pocit na postavě nevystihne ani sebelepší video. Pokud proto nemáte svoji šatníkovou stálici, dejte u džínů přednost nakupování nejen zrakem, ale také hmatem.

    Online nákupy šetří čas. Opatrně ale na plisované sukně a dlouhodobé investice

    Hlavně u kousků, u kterých očekáváte dlouhodobější výdrž, jako jsou vlněné kabáty, kožené bundy či vypasovaná saka, je důležitá důkladná inspekce. Možná by vás nenapadlo, že rozložení švů i tvarování zad mohou mít tak velký vliv na pocit z vysněného svršku. V obchodě lépe vynikne i kvalita materiálu a celkové proporce, od kterých vyžadujete, aby pracovaly pro vaši siluetu, nikoliv proti ní.

    Druhem oblečení, u kterého online nákupy ne vždy udělají postavě dobrou službu, je také spodní prádlo a plavky. Standardizované velikosti tělesným proporcím často neodpovídají a ramínka sedící u jednoho střihu můžou u jiného působit bolest. Navíc proces vracení takového zboží poštou je zrádný, jelikož se na něj často vztahuje výjimka. I proto je lepší vydat se do kamenné prodejny.

    Zdroj: SAME, Roberto Cavalli

    Ačkoliv většina šatů i sukní patří mezi produkty snadno objednatelné z e-shopů, některé typy mohou zavařit. Patří mezi ně například plisované sukně, případně šaty s podšívkou, u kterých záleží mimo jiné třeba i na světle. Měla by vás zajímat hlavně průsvitnost a látka v pohybu. U plisovaných sukní mohou sklady působit na konkrétní postavě jinak, vyplatí se proto vyzkoušet ji na vlastní kůži.

    Zdroje: Instagram

    Autor článku:
    Anita Hofmannová
    Anita Hofmannováhttps://fashionup.cz/
    Anita kromě redaktorské práce pro FashionUP hledá svoji módní inspiraci ve své druhé práci. Organizuje eventy pro beauty a fashion značky, což ji často přivádí k nápadům na zajímavé články. Kromě tipů a vychytávek v módním i kosmetickém světě se ve svých textech věnuje zamýšlením nad aktuálními trendy, jelikož až příliš ráda věci komentuje ze svého úhlu pohledu. Její psací kariéru odstartovaly spíše roztomilé pokusy o literární díla v první třídě, což se postupem času rozvinulo do práce v novinách a studium žurnalistiky a evropských studií, kde se ovšem věnovala spíše vědeckým textům.

    ― Reklama ―

    Zdání často klame. U těchto kousků si online nákupy raději odpusťte

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Online nákupy mají řadu nesporných výhod. Od úspory času až po obrovský výběr, ve většině případech jednoduše vyhrávají na plné čáře. Existují ovšem módní kousky, u kterých se pohodlnost při nákupu nevyplácí. Ne vždy lze velikost, střih a barvu odhadnout virtuálně. Mnohem lepší službu vám udělají „staré dobré“ kamenné prodejny.

    - Reklama -

    Pár kliknutí a trendy novinky naskakují do e-shopového košíku. Za pár dní vám je dopraví až ke dveřím a nemusíte se ani tlačit s ostatními v obchodě. Ačkoliv pohodlné, online nákupy jsou v některých případech riskantní. Některé módní kousky je lepší vyzkoušet, sáhnout si na ně a prohlédnout si je ze všech úhlů. V této kategorii totiž existují příklady, u kterých se internetové obchody nevyplácí.

    Nohám se jen těžko zavděčíte. Pohodlí obrazovka nepřenese

    Kvalitní obuv není jen o designu. Zásadní roli hraje i pohodlí a konstrukce. Právě tyto aspekty online nákupy často nedokáží plně předat. Především u lodiček a sportovních bot je důležité zkusit na noze tvar špičky, výšku nártu či tvrdost podrážky. V kamenné prodejně tohle vše vyzkoušíte a během pár kroků zjistíte, jestli se jedná o váš vyvolený pár. Nepohodlné boty totiž umí znepříjemnit den.

    Zdroj: Calvin Klein, Christian Louboutin

    - Reklama -

    Málokterý kus oblečení je tak náročný na perfektní střih jako kalhoty, především pak džíny. Rozdíly ve výšce sedu, šířce pasu nebo pružnosti materiálu mohou být naživo větší, než se může zdát. Velikostní tabulky sice napoví, ale pocit na postavě nevystihne ani sebelepší video. Pokud proto nemáte svoji šatníkovou stálici, dejte u džínů přednost nakupování nejen zrakem, ale také hmatem.

    Online nákupy šetří čas. Opatrně ale na plisované sukně a dlouhodobé investice

    Hlavně u kousků, u kterých očekáváte dlouhodobější výdrž, jako jsou vlněné kabáty, kožené bundy či vypasovaná saka, je důležitá důkladná inspekce. Možná by vás nenapadlo, že rozložení švů i tvarování zad mohou mít tak velký vliv na pocit z vysněného svršku. V obchodě lépe vynikne i kvalita materiálu a celkové proporce, od kterých vyžadujete, aby pracovaly pro vaši siluetu, nikoliv proti ní.

    Druhem oblečení, u kterého online nákupy ne vždy udělají postavě dobrou službu, je také spodní prádlo a plavky. Standardizované velikosti tělesným proporcím často neodpovídají a ramínka sedící u jednoho střihu můžou u jiného působit bolest. Navíc proces vracení takového zboží poštou je zrádný, jelikož se na něj často vztahuje výjimka. I proto je lepší vydat se do kamenné prodejny.

    Zdroj: SAME, Roberto Cavalli

    Ačkoliv většina šatů i sukní patří mezi produkty snadno objednatelné z e-shopů, některé typy mohou zavařit. Patří mezi ně například plisované sukně, případně šaty s podšívkou, u kterých záleží mimo jiné třeba i na světle. Měla by vás zajímat hlavně průsvitnost a látka v pohybu. U plisovaných sukní mohou sklady působit na konkrétní postavě jinak, vyplatí se proto vyzkoušet ji na vlastní kůži.

    Zdroje: Instagram

    ― Reklama ―

    Móda v kostce: Carolina Herrera vítá nový parfém a Max Mara láká na cruise 2026

    Italský módní dům Max Mara představil ve své cruise kolekci pro rok 2026 vrchol italské elegance. Překvapivě nenucenou resort řadu vydal pro Valentino také návrhář Alessandro Michele. Carolina Herrera uvádí nový parfém La Bomba a Emma Chamberlain spolupracuje s platformou Pinterest. Manolo Blahnik sponzoruje výstavu o Marii Antoinette.

    Léto ve znamení detoxu. Interiérové trendy čerpají z venkova

    Přehlcenost sociálních sítí, touha po hlubokém odpočinku a návrat k dávným kořenům. To vše definuje letošní léto nejen na poli módy. Interiérové trendy diktují útěk k přírodním materiálům, tlumeným tónům a vintage úlovkům. Jako inspirace slouží idylický venkovský život plný domácího chleba a šťavnatých úlovků z opečovávané zahrady.

    Módní průmysl musí obrátit. Brodí se krizí devastující nadprodukce

    Škodlivé dopady módního průmyslu na životní prostředí nejsou žádným tajemstvím. Přesto je jeden z největších problémů módní scény často v tichosti odsouván do pozadí. Právě na něj upozornil report udržitelné show Source Fashion. Zvýraznil totiž alarmující krizi nadprodukce, jež za sebou zanechává hromady oblečení, zaplavující přeplněné skládky.

    Mezi dunami a dramatem. Letní kolekce Zegna 2026 voní Orientem

    Značka Zegna zvolila pro nejnovější přehlídku netradiční místo. Prostor Dubajské opery, na týden přetvořený v takzvanou Villa Zegna. Písek místo koberce, palmy jako kulisy a orientální klid převedený do pouštního jazyka. Bylo to poprvé po více než sto letech, kdy značka představila kolekci mimo Itálii. A rovnou na místě, které je synonymem pro monumentalitu. Výsledek? Překvapivě subtilní. V podstatě šlo o test, co se stane, když se klidný luxus potká s vyprahlým žárem.

    Letní doplňky podléhají maximalismu. Výrazné brýle doplní tradiční perly

    Léto odrážející se v lesku doplňků. Přesně to bude hlavním cílem letošní prázdninové módy. Trendy nikdy nespí, a tak je z uplynulých přehlídek i aktuální nabídky návrhářů jasné, co se bude v létě nosit. Maximalismus se míchá s klasikou a někteří z oblíbenců pronikají na scénu již od jara. Letní doplňky nabízí divokou jízdu, nechte se proto svézt na její vlně.

    TikTok vybízí k opravdovému odpočinku. Propaguje ho trendy cozymaxxing

    Sociální síť zodpovědná za nespočet nebezpečných, nebo minimálně neužitečných, trendů a tipů obrátila. TikTok aktuálně propaguje koncept cozymaxxing, představující výzvu k opravdovému, vědomému a promyšlenému odpočinku. Za cíl má přimět uživatele populární platformy, aby zpomalili a naučili se relaxovat bez rozptýlení a spěchu.

    Gucci v proměnách času. Kdo psal nejstylovější módní kapitolu?

    Gucci. Slovo, které evokuje italskou eleganci, sebevědomí, teatrálnost i nekonečnou proměnlivost. Módní instituce vznikla ve Florencii jako malá brašnářská dílna, pod rukama kreativních ředitelů ale vyrostla ve značku formující aktuální trendy. Každý z kreativních lídrů, od svůdného Toma Forda po výstředního Alessandra Michele, zanechal na společnosti stopu, jež přetvořila šatníky i představu toho, co znamená být Gucci.

    Móda v kostce: Burberry zahájil festivalovou sezónu a Rhode vítá face mist

    Burberry už očekává letní pohodu, a tak novou kampaň zaměřil na typickou britskou festivalovou kulturu. Značka Rhode mezitím vydala nový face mist, jehož tváří se stal herec Harris Dickinson. Návrhář Olivier Rousteing získá ocenění Couture Council Award a do aukce míří dosud největší počet luxusních kousků z šatníku princezny Diany.

    Konec rozhodovací paralýzy. Na dovolenkové outfity stačí šest kousků

    Ať už bojujete s místem v kufru, nebo si nechcete na dovolené lámat hlavu s outfity, klíčem je chytré plánování. Ne nadarmo se říká, že kdo je připraven, není překvapen. Možná ale budete překvapeni vy, jakými různými způsoby lze využít oblíbené oblečení. S jednoduchými šesti kousky jste totiž schopni vykouzlit šatník na celou dovolenou.

    Letní znevýhodnění. Proč pánská móda stále přešlapuje v kruhu?

    Zatímco dámské kolekce léta hýří barvami, tvary i možnostmi, muži zůstávají znevýhodnění. Móda se sice každou sezónu posouvá, ale pro pánský šatník, jako by to neplatilo. Rok co rok, s příchodem teplejších dnů, oprašujeme stejný archetyp, tedy kraťasy, košile a mokasíny. Znovu a znovu. A když už se někde zableskne naděje, zpravidla má cenovku jako ojetý vůz a visí pod logem luxusního módního domu.

    Pinterest má jasno. Předpovídá největší trendy letošního léta

    Vyhledávání uživatelů populární sociální sítě Pinterest slouží jako chytrý ukazatel. Platforma totiž na základě nejčastěji zadávaných klíčových slov odhaduje trendy, které budou definovat nadcházející období. Vydala proto předpověď pro letošní léto, jemuž má dle ní dominovat touha po digitálním detoxu, luxusním cottagecore i hravém make-upu.

    Tady byste SPF nečekali. Vyberte si sluneční ochranu v netradičním provedení

    O potřebě SPF se vedly dlouhé dohady, lékaři po celém světě však mají jasno. Bez ochranného faktoru by člověk v létě neměl na sluníčku trávit více času, než je třeba. Dnes se navíc produkty se sluneční ochranou vyrábí v tolika provedeních, že si své oblíbence musí najít opravdu každý. Snadná aplikace nebo chladivý efekt, trh uspokojí všechny.

    Všechno nejlepší. Letní oslavenci vám budou za originální dárky líbat ruce

    Léto přeje proseccu na ledu, veselým zážitkům, a hlavně oslavám pod širým nebem. Oslavenci narození v tomto období mají v krvi styl i vášeň pro opravdu luxusní dárky. Zapomeňte na padesátý hrníček nebo bonboniéru, tyhle originální nápady vám vyslouží potlesk ve stoje. Obdarovaní si na vás už navždy vzpomenou s úsměvem na tváři.

    Maximalismus pronikl i do botníku. Léto definují hravé přívěsky

    Blížící se léto přináší řadu hravých trendů. Jejich společným jmenovatelem je maximalismus, který módní scénu dobývá již od začátku roku. Tentokrát se probojoval i do botníku. Hravé přívěsky, dosud zdobící pouze kabelky všech velikostí a tvarů, přesídlily rovněž na obuv. Za své je přijaly módní značky jako Coach, Miu Miu nebo Prada.

    Bottega Veneta vzdává hold ikonickému vzoru. Intrecciato slaví 50 let

    Slavný propletený vzor intrecciato patří mezi nejvíce klasické prvky tichého luxusu. Zároveň slouží jako okamžité poznávací znamení jedné z nejúspěšnějších italských značek, Bottega Veneta. Společnost letos vzdává svému ikonickému detailu hold, jelikož slaví 50 let. Představila proto speciální kampaň, založenou na významu tradičního řemesla.

    Seriál Sirens vypráví skrze módu. Jeho kostýmy prozrazují tajemství děje

    Po úspěšném seriálu White Lotus nastupují na scénu nové projekty, rovněž stavějící na tematice nejbohatších vrstev společnosti a jejich následné kritice. Podobný příběh se rozhodl vyprávět i nový mini seriál Sirens, lákající především na svůj svižný děj. Ten skvěle doplňují také kostýmy, které hravě napovídají, kam postavy nenávratně směřují.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―