Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Luxusní skupinu Kering čekají stávky. Její zaměstnanci v Itálii naplánovali na úterý čtyřhodinový protest, který má poukázat na nevůli vyjednávat ze strany vedení společnosti. Dle tamních odborů totiž neprojevuje ochotu vstoupit do dialogu o požadovaných změnách. V centru projednávaných problémů jsou mimo jiné neshody ohledně možností práce na dálku.

    Italská města Miláno a Scandicci se ve čtvrtek stanou svědky stávky zaměstnanců luxusní skupiny Kering. Čtyřhodinový protest uspořádali pracovníci značek Gucci, Balenciaga, Bottega Veneta, Alexander McQueen, Ginori 1735 nebo Yves Saint Laurent. Důvodem je dle nich neochota vedení společnosti s odbory vyjednávat. Místo toho má vydávat jednostranná rozhodnutí, o kterých nechce dále debatovat.

    Italské odbory Filctem Cgil, Femca Cisl a Uiltec Uil si dle serveru WWD stěžovaly na „neohebnost“ Kering Italia a plány, které „posouvají zpět pracovní vztahy, dohody s odbory i práva pracovníků“. Příkladem neshod je rozhodnutí ze strany vedení společnosti, jenž omezuje možnosti práce na dálku. Změna byla sice oficiálně oznámena již loni v listopadu, platit však začala po domluvě až letos, a to začátkem října.

    Zdroj: Saint Laurent

    Zaměstnanci mají nově možnost pracovat na dálku pouze čtyři dny v měsíci, namísto původních osmi. Zástupci Kering Italia pak podkládají úpravu dosavadních pravidel směřováním globální strategie. „Jejím cílem je propagovat kohezi, profesionální spolupráci a rozvoj, stejně tak, jako ke stejnému problému přistupuje mnoho dalších společností v našem sektoru,“ prohlásilo dle serveru WWD vedení Kering Italia.

    Kering usiluje o návrat prodejů. Svůj beauty byznys přenechá L’Oréal

    „Ovšem i za hranicemi tohoto konkrétního případu vidíme, že se mění samotný přístup, rozhodnutí jsou prezentována jako finální a neměnitelná,“ popsal ovšem dle Reuters zástupce odboru Filctem Cgil Massimo Bollini. Případné změny ve fungování skupiny Kering pak vycházejí rovněž ze snahy jejího nového ředitele Lucy de Meo o snížení vysokých dluhů a zvrácení dlouhodobě klesajících prodejů.

    Také proto Kering v pondělí odhalil, že prodá svůj beauty byznys společnosti L’Oréal. Do jejích rukou tak předá House of Creed, ale také exkluzivní licenci trvající 50 let na vývoj produktů značek Gucci, Bottega Veneta a Balenciaga. Dohodou by měla luxusní společnost získat čtyři miliardy eur. Zůstává ale otázkou, zda to bude stačit na to, aby se skupina vzepřela nepříznivým ekonomickým podmínkám.

    Zdroje: Fashion Network, WWD, MSN, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Gucci

    Zaměstnanci Kering v Itálii stávkují. Brojí proti neochotě vyjednávat

    Luxusní skupinu Kering čekají stávky. Její zaměstnanci v Itálii naplánovali na úterý čtyřhodinový protest, který má poukázat na nevůli vyjednávat ze strany vedení společnosti. Dle tamních odborů totiž neprojevuje ochotu vstoupit do dialogu o požadovaných změnách. V centru projednávaných problémů jsou mimo jiné neshody ohledně možností práce na dálku.

    - Reklama -

    Italská města Miláno a Scandicci se ve čtvrtek stanou svědky stávky zaměstnanců luxusní skupiny Kering. Čtyřhodinový protest uspořádali pracovníci značek Gucci, Balenciaga, Bottega Veneta, Alexander McQueen, Ginori 1735 nebo Yves Saint Laurent. Důvodem je dle nich neochota vedení společnosti s odbory vyjednávat. Místo toho má vydávat jednostranná rozhodnutí, o kterých nechce dále debatovat.

    Italské odbory Filctem Cgil, Femca Cisl a Uiltec Uil si dle serveru WWD stěžovaly na „neohebnost“ Kering Italia a plány, které „posouvají zpět pracovní vztahy, dohody s odbory i práva pracovníků“. Příkladem neshod je rozhodnutí ze strany vedení společnosti, jenž omezuje možnosti práce na dálku. Změna byla sice oficiálně oznámena již loni v listopadu, platit však začala po domluvě až letos, a to začátkem října.

    Zdroj: Saint Laurent

    - Reklama -

    Zaměstnanci mají nově možnost pracovat na dálku pouze čtyři dny v měsíci, namísto původních osmi. Zástupci Kering Italia pak podkládají úpravu dosavadních pravidel směřováním globální strategie. „Jejím cílem je propagovat kohezi, profesionální spolupráci a rozvoj, stejně tak, jako ke stejnému problému přistupuje mnoho dalších společností v našem sektoru,“ prohlásilo dle serveru WWD vedení Kering Italia.

    Kering usiluje o návrat prodejů. Svůj beauty byznys přenechá L’Oréal

    „Ovšem i za hranicemi tohoto konkrétního případu vidíme, že se mění samotný přístup, rozhodnutí jsou prezentována jako finální a neměnitelná,“ popsal ovšem dle Reuters zástupce odboru Filctem Cgil Massimo Bollini. Případné změny ve fungování skupiny Kering pak vycházejí rovněž ze snahy jejího nového ředitele Lucy de Meo o snížení vysokých dluhů a zvrácení dlouhodobě klesajících prodejů.

    Také proto Kering v pondělí odhalil, že prodá svůj beauty byznys společnosti L’Oréal. Do jejích rukou tak předá House of Creed, ale také exkluzivní licenci trvající 50 let na vývoj produktů značek Gucci, Bottega Veneta a Balenciaga. Dohodou by měla luxusní společnost získat čtyři miliardy eur. Zůstává ale otázkou, zda to bude stačit na to, aby se skupina vzepřela nepříznivým ekonomickým podmínkám.

    Zdroje: Fashion Network, WWD, MSN, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Maximalismus zima neodradí. Podzim ozdobí trendy pendant necklaces

    Pestré barvy sluncem nasyceného léta sice zahnaly temnější odstíny burgundy a čokoládově hnědé, to ovšem ještě neznamená, že je populární maximalismus na ústupu. Nadále se totiž projevuje nejen v odvážných kombinacích nebo vzorech, ale především trendy špercích. Není proto divu, že letošnímu podzimu dominují takzvané pendant necklaces.

    Třásně udávají rytmus jaru a létu 2026. Objevte horký trend letošních mol

    Třásně opět vstoupily na mola s energií, jež proměnila krok v gesto a látku v melodii. Jarní a letní sezóna 2026 je jimi doslova protkaná. Linie oděvů se od Milána až po Londýn rozvlnily do plynulého pohybu, v němž se řemeslnost mísí s volností. Třásně symbolizují přirozenou dynamiku a smyslový přepych. V každém švu je cítit rytmus, jenž nezpívá do kroku, ale vábí k tanci.

    Na křídlech překvapení. Týdny módy zaskočily domácí estetikou i vojenskými prvky

    Překvapení se zřejmě stává novým měřítkem estetiky. V kolekcích nedávných světových fashion weeků vyplouvají na povrch tvůrčí odvážnosti, které posouvají hranice očekávání. Elegantní uniformní odkazy se mísí s domestikovanou nostalgií, materiály se vrací v nových podobách a moment překvapení získává status skutečného kurátorského gesta.

    Móda v kostce: Valentino má novou tvář a boty Jil Sander x Puma jsou zpět

    Módní dům Valentino má novou ambasadorku, nově ho bude zastupovat herečka Dakota Johnson. Vivienne Westwood uspořádala svou první show v Saúdské Arábii a Jil Sander x Puma vrací na scénu svou ikonickou spolupráci. Partnerství opět rozšiřují rovněž značky MM6 Maison Margiela a Salomon. Luxusní skupina Kering prodá svou beauty sekci společnosti L'Oréal.

    Fendi má nové vedení. Do čela značky nastoupí Maria Grazia Chiuri

    Bývalá kreativní ředitelka Dior, Maria Grazia Chiuri, se vrací ke svým kořenům. Nastoupí totiž do čela Fendi, tedy značky, u které před téměř 36 lety odstartovala svou kariéru. Tentokrát se ovšem chopí vedení dámských, pánských, ale také haute couture kolekcí. Nahradí Silvii Venturini Fendi, jež svou finální kolekci odhalila na nedávném Milánském týdnu módy.

    Pivo jako stylová inspirace. House of Guinness zkoumá odstíny černé a nenudí

    První sérii fanoušci zhltli jako dobře natočeného Guinnesse a už volají po druhé rundě. Na úspěchu seriálu House of Guinness z produkce Netflix se do velké míry podílí atraktivní vizuál. Tvůrci se nenechali chytit do historické pasti a na 19. století se cíleně dívají dnešníma očima. Propojení minulosti a současnosti v jejich podání funguje skvěle.

    Retailboss hlásí návrat k detailu. Brože jako symbol dostupného luxusu 

    Server Retailboss potvrzuje, že brože vstoupily do své renesance s energií, která proměňuje módní trh. Z doplňku, kdysi vnímaného jako odkaz na minulost, se stává klíčový symbol současného stylu. Statistiky ukazují růst tržeb o více než 200 procent za poslední tři měsíce. Tento skok vyjadřuje hlubokou proměnu vztahu mezi módou a emocí. Brož se mění v tichý luxus, který paradoxně vypráví příběh o maximalismu.

    Rijád přivítá fashion week. Otevře dveře i světovým módním domům

    I když série klasických týdnů módy skončila, není všem přehlídkám konec. Vlastní fashion week totiž od 16. října přivítá rovněž Rijád. Jeho teprve třetí edice pak překročí dosavadní hranice. Poprvé se ho zúčastní rovněž světové módní domy. Odstartuje ho speciální show z dílny Vivienne Westwood a do zdárného konce akci dovede Stella McCartney.

    Shein míří do Paříže. Plány na kamenný obchod vyvolaly protesty

    Nedávné rozhodnutí fast fashion řetězce Shein otevřít v Paříži svůj první kamenný obchod vyvolalo silné reakce. Usídlit se totiž hodlá v obchodním domu BHV Marais z roku 1856. Některé značky proto v reakci nákupní centrum opouští, zatímco jeho zaměstnanci uspořádali v pátek 10. října protest. Shein dle nich poškozuje jméno francouzského módního průmyslu.

    Alaïa zkoumá nový minimalismus. Nabízí hybrid tichého luxusu

    Pieter Mulier představil v Paříži kolekci Alaïa SS26. Každý krok modelek plynul s přesností, která diktovala novou formu minimalistického klidu. V prostoru naplněném odlesky zrcadel se zrodila móda, jež dýchá vlastním rytmem. Pomalým, přesným a podmanivým. Pieter Mulier vytváří architekturu oděvu, v níž se dekonstrukce a třásně stávají jazykem ženskosti. Alaïa se opět ukázal jako módní dům, který nepotřebuje senzaci, aby zaujal.

    Loewe a On opět spolupracují. Přináší první společné tenisky Cloudsolo

    Španělský módní dům Loewe a švýcarská sportovní značka On opět spojily své síly. Pro letošní podzimní a zimní kolekci připravily své první společně navržené tenisky s názvem Cloudsolo. Model spojuje jedinečný přístup k módě a pokročilou inovaci. Jeho cílem je splnit moderní potřeby pohodlí při neustálém pohybu v rušných světových velkoměstech.

    Balenciaga vítá novou éru. Pierpaolo Piccioli inovuje identitu značky

    Když Pierpaolo Piccioli poprvé vstoupil do pařížského sídla Balenciagy, zůstal v tichu, které obvykle předchází revoluci. V archivu módního domu strávil tři dny, v nichž se z historie stala hmota a z paměti textura. Tam, mezi záhyby taftu a zvlněnými siluetami, našel novou odpověď na otázku moderní elegance. Jeho debut pro jaro a léto 2026 otevírá kapitolu, jež propojuje čistotu formy s designovou těžkostí. Balenciaga se mění v chrám, kde látka mluví hlasem streetwear současnosti.

    TikTok Highlights: Tradiční kávě konkuruje trendy mushroom coffee

    Milovníci wellness a lifestyle tipů i triků na sociální síti TikTok již před pár lety objevili alternativu tradiční kávy s názvem mushroom coffee. Takzvaná houbová káva však v posledních měsících narůstá na popularitě. Dle jejích zatvrzelých fanoušků totiž slibuje přísun energie, ovšem bez rizika úzkosti a s bonusem posílení imunity, zlepšení pozornosti a snížení zánětů.

    Fendi láká do nového království v Miláně. Otvírá brány Palazzo Fendi

    Luxusní móda, prvotřídní umění a historická architektura vytváří dechberoucí mozaiku jménem Palazzo Fendi. Světoznámá římská značka otvírá dveře nového království v Miláně. Při příležitosti nedávného Milánského fashion weeku odhalila zrekonstruované prostory své vlajkové pobočky v italském hlavním městě módy. Ukrývají pak nejen butik, ale rovněž exkluzivní restaurace a řemeslný ateliér.

    Od heroinu k Ozempicu. Cesty jak být chic se mění, tlak na štíhlost zůstává

    Propadlé lícní kosti, dětsky útlé paže, špičatá kolena. Herečky a modelky to často maskují, ale proměny jejich siluet z posledních let jasně ukazují, že žijeme v éře Ozempic chic. Můžeme si namlouvat, že tentokrát je za hubnutím medicína v podobě léku potlačujícího chuť k jídlu. Ve skutečnosti jsme esteticky, ale i filozoficky mnohem blíž zatracované éře heroin chic, než jsme si možná ochotní připustit.

    OECD brojí proti Shein. Fast fashion gigant porušuje její směrnice

    Zástupci Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj zveřejnili výsledky investigace značky Shein. Dle reportu nedodržuje čínský fast fashion gigant stanovené směrnice pro nadnárodní společnosti, týkající se lidských práv, ochrany životního prostředí a spravedlivých platů. Mezivládní organizace zahájila průzkum po stížnosti dvou francouzských poslanců.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―