Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Značka Palomo Spain nikdy nešla s proudem. Od svého vzniku si buduje pozici jednoho z nejvýraznějších hráčů na poli androgynního módního světa, kde pohlaví nehraje roli a hranice slouží jen k tomu, aby se překračovaly. Společnost proto provokuje a oslavuje rozmanitost, ve které propojuje španělskou historii s moderním nadhledem.

    Alejandro Gómez Palomo vystudoval módní design na prestižní London College of Fashion. Naučil se na ní řemeslu a rozvinul touhu po experimentování s genderovou identitou. V roce 2015 založil vlastní značku a od té doby je považován za ikonu unisex módy, která silně odráží jeho španělské kořeny. Kreace jsou inspirovány jak populárním „Old Hollywood“, tak tradiční španělskou kulturou.

    Poslední kolekce si v odhalování nebrala servítky. Zároveň se stala statementem NYFW

    Jarní kolekce pro rok 2025, představená na New York Fashion Week, nese název All of Heaven’s Parties a zkoumá téma touhy a hříchu. Alejandro Palomo se inspiroval dílem Nobuyoshi Araki, tedy japonského fotografa známého svými provokativními snímky, kombinujícími krásu a bondage. 

    Zdroj: Palomo Spain

    Kolekce zároveň slouží jako konfrontace mezi minulostí a současností, ve které se potkávají vlivy 20. let minulého století s více moderními prvky. Těmi jsou například mikro šortky, zpopularizované Miu Miu, nebo obří límce a třpytivé flitry nebo peří​.

    Přehlídka se odehrála v unikátním prostoru Fourth Universalist Society v New Yorku. Návrhy navíc zdůrazňovaly spojení náboženských témat s lidskou přirozeností. Palomo se tak odvážně pustil do diskuze o morálních normách a o tom, jak je vnímání hříchu ovlivněno náboženskými konvencemi. 

    Proč Palomo Spain nezapadá do škatulek? Dlouhodobě redefinuje tradiční mantinely

    Kolekce Palomo Spain jsou vždy performancemi, které vyvolávají otázky o podstatě lidské přitažlivosti, svobodě a radosti z objevování sebe sama. Nejnovější kolekce All of Heaven’s Parties není výjimkou, stejně jako virální přehlídka pro jaro a léto 2024.

    Zdroj: Palomo Spain

    Palomo Spain tak nadále zůstává jednou z nejodvážnějších značek současnosti, která inspiruje a provokuje jak na přehlídkových molech, tak v širším kulturním kontextu. Komentáře pod návrhářovými fotkami na sociálních sítích tak často překypují konzervativními názory pokaždé, když uvede novou kolekci.

    Zdroj: Reuters

    V posledním roce ovšem značku vynesla například Beyoncé, a to při své tour po Evropě. Obléklo ji také samotné ztělesnění ideologie značky, tedy rapper Lil Nas X. Nemohli bychom tedy najít lepší potvrzení toho, jak ohromně vlivný je Palomo Spain na současné módní scéně.

    Zdroje: YouTube, Palomo Spain, WWD, DSCENE

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    ― Reklama ―

    Za hranicí běžně nositelného. Palomo Spain nezná genderové limity

    Značka Palomo Spain nikdy nešla s proudem. Od svého vzniku si buduje pozici jednoho z nejvýraznějších hráčů na poli androgynního módního světa, kde pohlaví nehraje roli a hranice slouží jen k tomu, aby se překračovaly. Společnost proto provokuje a oslavuje rozmanitost, ve které propojuje španělskou historii s moderním nadhledem.

    Alejandro Gómez Palomo vystudoval módní design na prestižní London College of Fashion. Naučil se na ní řemeslu a rozvinul touhu po experimentování s genderovou identitou. V roce 2015 založil vlastní značku a od té doby je považován za ikonu unisex módy, která silně odráží jeho španělské kořeny. Kreace jsou inspirovány jak populárním „Old Hollywood“, tak tradiční španělskou kulturou.

    Poslední kolekce si v odhalování nebrala servítky. Zároveň se stala statementem NYFW

    Jarní kolekce pro rok 2025, představená na New York Fashion Week, nese název All of Heaven’s Parties a zkoumá téma touhy a hříchu. Alejandro Palomo se inspiroval dílem Nobuyoshi Araki, tedy japonského fotografa známého svými provokativními snímky, kombinujícími krásu a bondage. 

    Zdroj: Palomo Spain

    Kolekce zároveň slouží jako konfrontace mezi minulostí a současností, ve které se potkávají vlivy 20. let minulého století s více moderními prvky. Těmi jsou například mikro šortky, zpopularizované Miu Miu, nebo obří límce a třpytivé flitry nebo peří​.

    Přehlídka se odehrála v unikátním prostoru Fourth Universalist Society v New Yorku. Návrhy navíc zdůrazňovaly spojení náboženských témat s lidskou přirozeností. Palomo se tak odvážně pustil do diskuze o morálních normách a o tom, jak je vnímání hříchu ovlivněno náboženskými konvencemi. 

    Proč Palomo Spain nezapadá do škatulek? Dlouhodobě redefinuje tradiční mantinely

    Kolekce Palomo Spain jsou vždy performancemi, které vyvolávají otázky o podstatě lidské přitažlivosti, svobodě a radosti z objevování sebe sama. Nejnovější kolekce All of Heaven’s Parties není výjimkou, stejně jako virální přehlídka pro jaro a léto 2024.

    Zdroj: Palomo Spain

    Palomo Spain tak nadále zůstává jednou z nejodvážnějších značek současnosti, která inspiruje a provokuje jak na přehlídkových molech, tak v širším kulturním kontextu. Komentáře pod návrhářovými fotkami na sociálních sítích tak často překypují konzervativními názory pokaždé, když uvede novou kolekci.

    Zdroj: Reuters

    V posledním roce ovšem značku vynesla například Beyoncé, a to při své tour po Evropě. Obléklo ji také samotné ztělesnění ideologie značky, tedy rapper Lil Nas X. Nemohli bychom tedy najít lepší potvrzení toho, jak ohromně vlivný je Palomo Spain na současné módní scéně.

    Zdroje: YouTube, Palomo Spain, WWD, DSCENE

    ― Reklama ―

    Magazín Complex zveřejnil seznam módních ikon. Je ale opravdu relevantní?

    Magazín Complex zveřejnil seznam 25 módních ikon 21. století a potvrdil tím svou fascinaci popkulturními stálicemi. Výběr sestavený ze jmen, která vládnou globálním trendům a obálkám časopisů, zvýrazňuje sílu mainstreamu. Žebříček prezentuje osobnosti s obří mediální gravitací a odhodláním tvořit vlastní vizuální jazyk. Reflektuje současnou touhu po ikonách, jež dokáží okamžitě rezonovat s publikem. Zapomíná ale, že módní scéna dýchá i jinými barvami a touží po nových tvářích.

    Po stopách módních ikon: Jak Nicolas Ghesquière zachránil módní dům Balenciaga

    Bylo mu pětadvacet let, pracoval z vypůjčené kanceláře a navrhoval oblečení s přesností, jež působila spíš jako plán než módní skica. Nicolas Ghesquière převzal téměř zapomenutý dům Balenciaga a proměnil ho v nejprogresivnější laboratoř moderního luxusu. Zázemí skromné, ambice neomezené. Definoval novou epochu elegance, v níž se experiment stává jazykem nové éry. S odstupem čtvrtstoletí se na jeho začátek vzpomíná jako na jeden z nejdůležitějších momentů módy.

    Krása je jeho jazykem. Tom Ford ji přenesl z módy na filmové plátno

    Tom Ford, původně uznávaný módní návrhář a bývalý kreativní ředitel značek Gucci a Yves Saint Laurent, se stal jedním z mála designérů, kterým se podařilo úspěšně proniknout také do světa filmu. Svou preciznost, smysl pro detail a estetickou vytříbenost přenesl z přehlídkových mol na filmové plátno, kde zaujal snímky A Single Man nebo Nocturnal Animals. 

    Když pouliční styl vzývá luxus. Pharrell Williams čerpá ze skateboardové obuvi

    Skateboardová obuv zaznamenává výrazný návrat na módní scénu, a právě na tento trend reaguje i Pharrell Williams. Pro Louis Vuitton představil model LV Tilted, který spojuje pouliční estetiku s luxusem francouzské značky. Nové pánské tenisky vycházejí z vintage nízkých skateboardových bot z přelomu milénia, jejichž siluetu reinterpretují v moderním duchu.

    Dior bloudí v magickém labyrintu. Módní dům vítá letošní Vánoce

    Sváteční atmosféra dolehla i na módní dům Dior. Značka koncem minulého týdne odkryla letošní téma vánoční kampaně. V Paříži navíc slavnostně odhalila výzdobu rodného domu Dior na 30 Avenue Montaigne. Jeho výzdoba odkazuje na nejnovější cruise kolekci, kterou ještě návrhářka Maria Grazia Chiuri představila v tajemných římských zahradách Villa Albani Torlonia.

    Znáte nejlehčí tkaninu na světě? Super Organza vznikla tak trochu „omylem“

    Super Organza patří k nejtenčím a nejlehčím tkaninám, které kdy člověk vytvořil. I když neplánovaně. Pochází z Japonska, z vývoje společnosti Amaike LLC, jejíž know-how vychází z technologického inženýrství v oblasti látek. Vlákna o tloušťce jedné pětiny lidského vlasu tvoří materiál o hmotnosti pěti gramů na metr čtvereční. Prada ho použila pro jaro 2024, zatímco Balenciaga ho zařadila do haute couture řady pro podzim 2025. V módních domech se z technického zázraku stala vysoce žádaná látka.

    Zlato, stříbro a transformace. Outhouse Jewellery redefinuje význam šperků

    Šaty s vlečkou z 24 karátového zlata a stříbrem vyšívané, ale princezna to není, jasný pane. I tak by se dala popsat práce Outhouse Jewellery, společnosti, která redefinovala nošení šperků. Už vám nemusí jen viset z uší nebo zdobit krk, do zlata se můžete doslova obléct a zazářit s ním na každém večírku. Úspěšná značka přichází s novou revoluční kolekcí Alchemy of 13. 

    Konečně romantika. Léto, kdy jsem zkrásněla přináší melancholického hrdinu

    Romantická "vztahovka" založená na milostném trojúhelníku? To už tady přece tolikrát bylo. Ano, ale obrovský úspěch a fanouškovský zásah třetí řady seriálu Léto, kdy jsem zkrásněla potvrdil, že každá generace potřebuje pořádnou dávku klasické romantiky. A také mužského hrdinu, který spíš mlčí, je otravně nedostupný, ale přesto přitažlivě tajemný.

    Ukradl Ralph Lauren Vánoce? Svátky ozdobí estetika amerického návrháře

    Letošní vánoční dekorace ovládl styl amerického návrháře Ralpha Lauren. Sociální síť TikTok praská ve švech návalem videí, jež sdílejí vánočními stromky zdobené interiéry plné kostkovaných přehozů, sametových látek a třpytivých křišťálových sklenic. Estetika Ralph Lauren Christmas připomíná tradiční Vánoce, ukrývá však nádech nostalgie a nadčasové elegance.

    Móda v kostce: Značky vydávají hvězdné kampaně a Rotate slaví debut

    Vánoce nejsou jediné téma, kolem kterého značky opřádají své nejnovější kampaně. Sarah Burton pro Givenchy obsadila do hlavní role resort kolekce Rooney Mara a Paula Simonon. Jacquemus a Stella McCartney pomocí hvězdných tváří propagují nejnovější kabelky a Canada Goose přizvala na pomoc hudebníka Willieho Nelson. Rotate zase slaví debutovou řadu obuvi.

    Společenský útlak má nové jméno. Spodní prádlo jako nový zdroj sebevědomí

    Po několika letech, kdy módní scéně dominovalo heslo „Free the Nipple“, se role obrátily. Do popředí opět proniklo nošení spodního prádla, a to hlavně sexy krajky a podprsenek. Trend, který byl dříve spojován se společenským útlakem žen, dnes dostává nový význam. Prádlo totiž nemusí jen zahalovat bradavky a dávat prsům dokonalý tvar, ale může se stát prostředníkem k vyjádření nově nabytého sebevědomí. 

    Marketing nultých let. Proč je po dvou dekádách tak přitažlivý?

    Marketing nultých let definovala vizuální odvážnost a nekompromisní styl. Značky jako Sony, H&M nebo PlayStation experimentovaly s dynamickými vizuály, futuristickými barevnými paletami a ikonickými tvářemi popkultury. Reklamy kombinovaly hudbu, módu a technologii v harmonii, která oslovovala mladé publikum a nastavovala nové standardy vkusu. Dnes se právě tato vizuální odvaha vrací, rezonuje na sociálních sítích a inspiruje moderní marketingové kampaně.

    Generaci Z dohnala nostalgie. Její šatník formují trendy divokých devadesátek

    Noční můra rodičů generace Z opět zaťukala na dveře. Když se projdete po ulici, máte občas pocit, jako byste použili stroj času a vrátili se do dob divokých devadesátek. Toto desetiletí je známé pestrostí stylu, která se často odvíjela od populární hudby a definovala, jak vás ostatní vnímali. A hlavně diktovalo způsob, jakým se oblečete. Metal, pop, rock, grunge, indie rock a další. Hned na první pohled měl každý jasno, kam patříte. 

    Balmain má po 14 letech novou tvář. Módní dům povede Antonin Tron

    Legendární francouzská značka Balmain začátkem týdne oznámila nečekanou zprávu. Její kreativní vedení po 14 letech opouští návrhář Olivier Rousteing. Módní dům už ovšem zná svou novou tvář, kterou se stane designér Antonin Tron. Známý je svým vlastním labelem Atlein. Z jeho vedení ovšem nyní odejde, aby mohl svou tvůrčí činnost naplno zaměřit na Balmain.

    Shein dobývá Paříž. Navzdory skandálu láká desítky tisíc návštěvníků

    Fast-fashion řetězec Shein slaví v Paříži navzdory nedávnému skandálu i trvajícím protestům úspěch. Před týdnem otevřel v historickém nákupním centru BHV svou první kamennou pobočku. Ve stejnou dobu ovšem musel čelit tvrdé kritice kvůli prodeji sex panenek připomínajících děti. Přesto první pobočka Shein dosud přivítala na několik desítek tisíc návštěvníků.

    CFDA/Vogue Fashion Fund 2025 má výherce. Vycházející hvězdou je Ashlynn Park

    Americká módní scéna oslavuje vycházející hvězdu. Návrhářka Ashlynn Park vyhrála v pondělí CFDA/Vogue Fashion Fund 2025. Ocenění ji zajistí dotaci ve výši 300 tisíc dolarů a účast v mentorském programu. Na letošních CFDA Fashion Awards získala titul American Emerging Designer of the Year. O designérce a její značce Ashlyn tak rozhodně neslyšíme naposledy.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―