Více

    ― Reklama ―

    Historické představy o tom, jaké má žena místo ve společnosti se pochopitelně promítly také do jejího šatníku. Nová výstava v Muzeu módy v Antverpách (MoMu) však odhaluje, jakým způsobem do tohoto procesu zasahoval také interiér. Pomocí tvorby belgických návrhářů i architektů tak zkoumá propletenost genderu, módy, ale také designu.

    Dámská móda byla od nepaměti spojená s tím, jaké místo má žena v dané době ve společnosti. Nejnovější výstava Muzea módy v Antverpách (MoMu) s názvem Fashion and Interiors: A Gendered Affair však zkoumá nejen vliv genderu, ale také roli, kterou v této souhře sehrál interiér. Druhá polovina 19. století totiž stvořila ideál rodinného života, který ženu napevno upoutal do její domácnosti.

    Kurátorka výstavy Romy Cockx pak v exhibici zkoumá nejen tento trend, ale také to, jak ho pozdější designéři a návrháři zcela rozbourali. Jedná se tedy o komplexní rozpravu o tom, jak se světy módy, interiéru a designu navzájem ovlivňují a jak na ně působí měnící se chápání genderu. Návštěvníci ji mohou od 29. března uchopit skrze kousky souvisejících návrhářů, designérů a architektů.

    Zdroj: Momu

    Vliv interiéru na módu demonstruje kurátorka výstavy například přirovnáním žen k jejich interiéru. Jelikož byl jejich hlavní úkol vytvořit příjemný domov, začaly s ním dle ní postupně splývat. Jejich róby reflektovaly honosné koberce, potapetované stěny i všudypřítomné dekorace. Tuto realitu však následně nabourala práce architektů jako Adolf Loos, Lilly Recih či proslulý Le Corbusier.

    Interiér z módy nevymizel. Využíval ho Martin Margiela i Raf Simons

    Moderní designéři se totiž začali k interiéru i architektuře stavět funkcionalisticky a minimalisticky, čímž koncept propojenosti ženy a jejího domova navždy změnili. Interiér však v módě nevymizel. Dále z něj čerpali návrháři jako Ann Demeulemeester, Martin Margiela nebo Raf Simons. Příkladem je ikonická sukně z dílny Husseina Chalayan v podobě stolku z kolekce Afterwords z roku 2000.

    Zdroj: Momu

    Rovněž v pozdější době a v současnosti však designéři využívají interiérové prvky, jelikož domácnost je čím dál více vnímaná jako jakýsi nedotknutelný úkryt. Perfektním symbolem tohoto konceptu je kolekce Viktor & Rolf z roku 2005, přetvářející postel do slavnostní róby. Společně s vývojem chápání designu se však posouvá také význam genderu a jeho postavení ve společnosti.

    Zdroje: WWD, Financial Times, NSS Magazine, Instagram

    ― Reklama ―

    Výstava v Antverpách odkrývá gender. Zkoumá jeho vliv na módu i design

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Historické představy o tom, jaké má žena místo ve společnosti se pochopitelně promítly také do jejího šatníku. Nová výstava v Muzeu módy v Antverpách (MoMu) však odhaluje, jakým způsobem do tohoto procesu zasahoval také interiér. Pomocí tvorby belgických návrhářů i architektů tak zkoumá propletenost genderu, módy, ale také designu.

    - Reklama -

    Dámská móda byla od nepaměti spojená s tím, jaké místo má žena v dané době ve společnosti. Nejnovější výstava Muzea módy v Antverpách (MoMu) s názvem Fashion and Interiors: A Gendered Affair však zkoumá nejen vliv genderu, ale také roli, kterou v této souhře sehrál interiér. Druhá polovina 19. století totiž stvořila ideál rodinného života, který ženu napevno upoutal do její domácnosti.

    Kurátorka výstavy Romy Cockx pak v exhibici zkoumá nejen tento trend, ale také to, jak ho pozdější designéři a návrháři zcela rozbourali. Jedná se tedy o komplexní rozpravu o tom, jak se světy módy, interiéru a designu navzájem ovlivňují a jak na ně působí měnící se chápání genderu. Návštěvníci ji mohou od 29. března uchopit skrze kousky souvisejících návrhářů, designérů a architektů.

    Zdroj: Momu

    - Reklama -

    Vliv interiéru na módu demonstruje kurátorka výstavy například přirovnáním žen k jejich interiéru. Jelikož byl jejich hlavní úkol vytvořit příjemný domov, začaly s ním dle ní postupně splývat. Jejich róby reflektovaly honosné koberce, potapetované stěny i všudypřítomné dekorace. Tuto realitu však následně nabourala práce architektů jako Adolf Loos, Lilly Recih či proslulý Le Corbusier.

    Interiér z módy nevymizel. Využíval ho Martin Margiela i Raf Simons

    Moderní designéři se totiž začali k interiéru i architektuře stavět funkcionalisticky a minimalisticky, čímž koncept propojenosti ženy a jejího domova navždy změnili. Interiér však v módě nevymizel. Dále z něj čerpali návrháři jako Ann Demeulemeester, Martin Margiela nebo Raf Simons. Příkladem je ikonická sukně z dílny Husseina Chalayan v podobě stolku z kolekce Afterwords z roku 2000.

    Zdroj: Momu

    Rovněž v pozdější době a v současnosti však designéři využívají interiérové prvky, jelikož domácnost je čím dál více vnímaná jako jakýsi nedotknutelný úkryt. Perfektním symbolem tohoto konceptu je kolekce Viktor & Rolf z roku 2005, přetvářející postel do slavnostní róby. Společně s vývojem chápání designu se však posouvá také význam genderu a jeho postavení ve společnosti.

    Zdroje: WWD, Financial Times, NSS Magazine, Instagram

    ― Reklama ―

    Jak si stojí barva roku Mocha Mousse? Zatím je spíš Popelkou než královnou přehlídek

    Už tři měsíce drží módní žezlo barva roku v odstínu Mocha Mousse. Možná je ale na čase podívat se, jestli ho drží dostatečně pevně. Klidná barva v sobě nese nádech luxusu, zároveň však trochu evokuje nudu. Kritici v ní ovšem vidí i mnohem horší věci. Jisté zatím je, že více zabodovala u interiérových designérů než u módních návrhářů.

    Jednoduché, ale efektivní. Se sladěnými sety už nemusíte vymýšlet outfity

    V jednoduchosti je opravdu krása. Důkazem toho jsou rovněž letos populární sladěné sety. V módním světě se s nimi roztrhl pytel, a tak dvoudílné a vícedílné komplety najdete napříč oblečením na doma i společenskými oděvy. Díky trendům navíc existuje řada možností jak mezi materiály, tak vzory, stačí si jen vybrat dle příležitosti.

    Loewe povede oblíbené fashion duo. Módní dům přebírají návrháři z Proenza Schouler

    Značka Loewe nezůstala bez vedení dlouho. Týden po odchodu jejího dosavadního dlouholetého kreativního ředitele Jonathana Anderson jmenovala nástupce. Na pomyslný trůn tak usedne ikonické designérské duo z Proenza Schouler. Jack McCollough a Lazaro Hernandez dobyli módní scénu svou dokonalou krejčovinou a avantgardním nádechem.

    Gucci putuje do Šanghaje. Věnuje speciální výstavu kabelce Bamboo 1947

    Luxusní kabelka Bamboo 1947 patří mezi jedny z nejvíce ikonických produktů Gucci. Módní dům se ji proto rozhodl uctít další výstavou v Šanghaji. Výběr lokace vychází z čínského chápání bambusu jako symbolu ctnosti a vytrvalosti. Italská značka kabelku v metropoli již jednou představila, a to před dvěma roky na exhibici Gucci Cosmos.

    Nová éra Jil Sander. Simone Bellotti nabídne svou svěží minimalistickou optiku

    Oděvní průmysl zažívá nebývalou dobu, kdy neuplyne ani týden bez obměny návrhářů v kreativním vedení značek. Změna se proto dotkla i Jil Sander, již opustilo manželské duo Meierových. Módní dům však neotálel a čerstvou krev jmenoval v relativně krátkém čase. Nový úsvit se nese ve znamení designéra Simona Bellotti, který by mohl nabídnout neotřelou minimalistickou perspektivu.

    Móda v kostce: Jacquemus poctil 15. výročí a Moncler opět zazářil v Grenoble

    Tiché dny po skončení sezóny týdnů módy narušila řada módních novinek. Jacquemus obnovil ikonické návrhy, aby tak poctil své 15. výročí. Jonathan Anderson dal sbohem Loewe poslední spoluprací a značka Monos navázala partnerství s Adrienem Brody. Moncler mezitím odhalil v Grenoble nejnovější kolekci a Mugler zvažuje nové vedení.

    Duran Lantink přebírá módní scénu. Je žhavým kandidátem u Jean Paul Gaultier

    Na obzoru je další změna ve vedení světových značek. Módní dům Jean Paul Gaultier už od roku 2020 operuje bez kreativního ředitele. Nyní se však spekuluje o tom, že by konečně mohl vybrat svého nástupce. Horkým kandidátem je především designér Duran Lantink. Pyšní se totiž podobně avantgardním a hravým stylem jako zakladatel společnosti.

    Značka Coperni posouvá hranice. Představila Tamagotchi kabelku a Meta smart brýle

    Módní dům Coperni vyniká svým inovativním a technocentrickým přístupem k módě. Jinak tomu nebylo ani na jeho nedávné přehlídce pro letošní podzim a zimu, zasazené do prostředí zinscenované LAN párty. Značka navázala spolupráci se společnostmi Meta, Ray-Ban nebo Bandai. Na molu tak zazářily unikátní smart brýle i kabelka Tamagotchi.

    Seán McGirr pokračuje v tajemné linii. Alexander McQueen FW25 je ódou na viktoriánskou eleganci

    Značka Alexander McQueen představila na Pařížském týdnu módy pod vedením nového kreativního ředitele Seána McGirr svou kolekci pro podzim a zimu 2025. Návrhář, již ve své třetí sezóně u tohoto módního domu, čerpal inspiraci z viktoriánského období a dandysmu, čímž vytvořil kolekci, která spojuje historické prvky s moderní estetikou.

    Skončila historická módní kapitola. Jonathan Anderson dal sbohem Loewe

    Další z módních spekulací nabyla reálných obrysů. Módní dům Loewe potvrdil odchod svého dosavadního kreativního ředitele Jonathana Anderson. Návrhář u značky strávil 11 let, a tak se jedná o konec skutečně významné módní kapitoly. Nenápadného výrobce kabelek a kožených produktů totiž přetvořil do světově proslulého brandu.

    Stylový čaj o páté. Překvapte dokonalým rituálem s luxusní výbavou

    Čaj o páté je perfektní příležitostí, jak sezvat své přátele a probrat všechny poslední novinky. Kavárny jsou pro tuto událost skvělým místem, ovšem dýchánek v pohodlí domova je zase úplně jiný zážitek. Vyzbrojte se na takové chvíle svojí osobní čajovou sadou a oslňte své blízké luxusní výbavou, kterou vám budou tiše závidět.

    Vstupte do denim říše divů. Skutečně kvalitní džíny překopou váš šatník

    Džíny patří mezi kousky, které bez výjimky nachází místo v šatníku každého z nás. Díky své univerzálnosti dokáží prokázat nezaměnitelnou módní službu. Stejně tak ovšem zvládnou kvůli své neforemnosti či špatnému střihu outfit podkopat....

    Kdo se má v té záplavě vyznat? Tyhle kosmetické štětce vám bohatě stačí

    Make-up je zábavou i uměním, avšak čeho je moc, toho je příliš. Zatímco potřebu nové řasenky či tužky na obočí obhájíte zvědavostí nebo vypotřebováním předchozího produktu, kosmetické štětce jsou často velkou neznámou. Jak se rozhodnout, který opravdu potřebujete a jaký je zbytečnost navíc? Možná budete překvapeni, jak málo vám stačí.

    Mobil jako pravá ruka. Ohákněte denního pomocníka do trendy obalu

    Doplňky jsou nepostradatelnou součástí outfitu. Bez nich často výsledný look vypadá neúplný, jako kdyby mu něco chybělo. Jedním z takových doplňků může snadno být i váš mobil. Na výběr existuje nepřeberné množství šikovných detailů, které se nezastavují jen u obyčejných krytů. Můžete využít přívěsky, kabelky, zkrátka cokoliv, co bude ladit.

    Někdy bereme oblečení až moc vážně. Chci, aby ženy po mých šatech sáhly i po letech, míní autorka Zkomnaty

    Za zrodem brněnské značky Zkomnaty stála láska pro vintage i touha po udržitelné módě. Její autorka Viviana Bordásová šije nadčasové kousky, které se nebudete bát vzít do divadla, ani na pizzu. Oblečení totiž dle ní občas bereme až moc vážně. Svůj jedinečný postoj k módě projevuje talentovaná tvůrkyně i ve svých kolekcích, pohybujících se mezi stylovou nestárnoucí klasikou a hravými limitovanými návrhy.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―