Více

    Historické představy o tom, jaké má žena místo ve společnosti se pochopitelně promítly také do jejího šatníku. Nová výstava v Muzeu módy v Antverpách (MoMu) však odhaluje, jakým způsobem do tohoto procesu zasahoval také interiér. Pomocí tvorby belgických návrhářů i architektů tak zkoumá propletenost genderu, módy, ale také designu.

    Dámská móda byla od nepaměti spojená s tím, jaké místo má žena v dané době ve společnosti. Nejnovější výstava Muzea módy v Antverpách (MoMu) s názvem Fashion and Interiors: A Gendered Affair však zkoumá nejen vliv genderu, ale také roli, kterou v této souhře sehrál interiér. Druhá polovina 19. století totiž stvořila ideál rodinného života, který ženu napevno upoutal do její domácnosti.

    Kurátorka výstavy Romy Cockx pak v exhibici zkoumá nejen tento trend, ale také to, jak ho pozdější designéři a návrháři zcela rozbourali. Jedná se tedy o komplexní rozpravu o tom, jak se světy módy, interiéru a designu navzájem ovlivňují a jak na ně působí měnící se chápání genderu. Návštěvníci ji mohou od 29. března uchopit skrze kousky souvisejících návrhářů, designérů a architektů.

    Zdroj: Momu

    Vliv interiéru na módu demonstruje kurátorka výstavy například přirovnáním žen k jejich interiéru. Jelikož byl jejich hlavní úkol vytvořit příjemný domov, začaly s ním dle ní postupně splývat. Jejich róby reflektovaly honosné koberce, potapetované stěny i všudypřítomné dekorace. Tuto realitu však následně nabourala práce architektů jako Adolf Loos, Lilly Recih či proslulý Le Corbusier.

    Interiér z módy nevymizel. Využíval ho Martin Margiela i Raf Simons

    Moderní designéři se totiž začali k interiéru i architektuře stavět funkcionalisticky a minimalisticky, čímž koncept propojenosti ženy a jejího domova navždy změnili. Interiér však v módě nevymizel. Dále z něj čerpali návrháři jako Ann Demeulemeester, Martin Margiela nebo Raf Simons. Příkladem je ikonická sukně z dílny Husseina Chalayan v podobě stolku z kolekce Afterwords z roku 2000.

    Zdroj: Momu

    Rovněž v pozdější době a v současnosti však designéři využívají interiérové prvky, jelikož domácnost je čím dál více vnímaná jako jakýsi nedotknutelný úkryt. Perfektním symbolem tohoto konceptu je kolekce Viktor & Rolf z roku 2005, přetvářející postel do slavnostní róby. Společně s vývojem chápání designu se však posouvá také význam genderu a jeho postavení ve společnosti.

    Zdroje: WWD, Financial Times, NSS Magazine, Instagram

    ― Reklama ―

    Výstava v Antverpách odkrývá gender. Zkoumá jeho vliv na módu i design

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Historické představy o tom, jaké má žena místo ve společnosti se pochopitelně promítly také do jejího šatníku. Nová výstava v Muzeu módy v Antverpách (MoMu) však odhaluje, jakým způsobem do tohoto procesu zasahoval také interiér. Pomocí tvorby belgických návrhářů i architektů tak zkoumá propletenost genderu, módy, ale také designu.

    - Reklama -

    Dámská móda byla od nepaměti spojená s tím, jaké místo má žena v dané době ve společnosti. Nejnovější výstava Muzea módy v Antverpách (MoMu) s názvem Fashion and Interiors: A Gendered Affair však zkoumá nejen vliv genderu, ale také roli, kterou v této souhře sehrál interiér. Druhá polovina 19. století totiž stvořila ideál rodinného života, který ženu napevno upoutal do její domácnosti.

    Kurátorka výstavy Romy Cockx pak v exhibici zkoumá nejen tento trend, ale také to, jak ho pozdější designéři a návrháři zcela rozbourali. Jedná se tedy o komplexní rozpravu o tom, jak se světy módy, interiéru a designu navzájem ovlivňují a jak na ně působí měnící se chápání genderu. Návštěvníci ji mohou od 29. března uchopit skrze kousky souvisejících návrhářů, designérů a architektů.

    Zdroj: Momu

    - Reklama -

    Vliv interiéru na módu demonstruje kurátorka výstavy například přirovnáním žen k jejich interiéru. Jelikož byl jejich hlavní úkol vytvořit příjemný domov, začaly s ním dle ní postupně splývat. Jejich róby reflektovaly honosné koberce, potapetované stěny i všudypřítomné dekorace. Tuto realitu však následně nabourala práce architektů jako Adolf Loos, Lilly Recih či proslulý Le Corbusier.

    Interiér z módy nevymizel. Využíval ho Martin Margiela i Raf Simons

    Moderní designéři se totiž začali k interiéru i architektuře stavět funkcionalisticky a minimalisticky, čímž koncept propojenosti ženy a jejího domova navždy změnili. Interiér však v módě nevymizel. Dále z něj čerpali návrháři jako Ann Demeulemeester, Martin Margiela nebo Raf Simons. Příkladem je ikonická sukně z dílny Husseina Chalayan v podobě stolku z kolekce Afterwords z roku 2000.

    Zdroj: Momu

    Rovněž v pozdější době a v současnosti však designéři využívají interiérové prvky, jelikož domácnost je čím dál více vnímaná jako jakýsi nedotknutelný úkryt. Perfektním symbolem tohoto konceptu je kolekce Viktor & Rolf z roku 2005, přetvářející postel do slavnostní róby. Společně s vývojem chápání designu se však posouvá také význam genderu a jeho postavení ve společnosti.

    Zdroje: WWD, Financial Times, NSS Magazine, Instagram

    ― Reklama ―

    Mikiny v revolučním hávu. Díky správné kombinaci získáte elegantní outfit

    Ačkoliv tepláky už snad navždy zůstanou kouskem oblečení, jehož místo je kdekoliv mimo zrak široké veřejnosti, mikiny se probojovávají do městských outfitů. Netřeba je rovnou odsuzovat, se správným kombinováním umí vytvořit i elegantní vzhled. Důležité je dbát na správný střih a doplňky. Pro inspiraci přitom nemusíte chodit daleko.

    Snímek I’m Still Here navrátil 70. léta. K životu probudil i tehdejší módu

    Cenu Oscar za nejlepší mezinárodní počin si letos ze slavnostního předávání odvezl snímek I'm Still Here. Film založený na skutečné události pojednává o brutálních podmínkách brazilského diktátorského režimu ze 70. let minulého století. Umně ale propojuje tragédii v centru dění s nezlomným optimismem, atmosférou a módou tehdejší doby.

    Orámované rty slaví úspěch. Důkazem jsou perfektně sladěná lip comba

    Beauty trendy si v poslední době vzaly pod křídla výrazně orámované rty. Konturky samozřejmě nejsou žádnou novinkou, avšak nedávno se začaly objevovat i jako samostatný prvek líčení. Není divu, při vhodně zvoleném odstínu vypadají rty precizně vytvarované a strhnou na sebe všechnu pozornost. Stejný efekt má ale rovněž osobité lip combo.

    Spolupráce s návrháři a koncert Charli XCX. Uniká H&M své pověsti fast fashion řetězce?

    Řetězec H&M šlápnul na plyn. Dle nové strategie usiluje nejen o zatraktivnění značky pro širší okruh zákazníků, ale i vymezení jedinečné pozice mezi konkurencí, jako je Zara a Shein. V posledních měsících proto zorganizoval koncerty se zpěvačkou Charli XCX a představil prémiovou designerskou kolekci. Stačí však zvučná jména v kampaních a lákavé akce na odpoutání pozornosti od fast fashion hříchů?

    Londýnské muzeum vzdá hold filmové módě. Odkryje kostýmní couture

    Filmové kostýmy často vyžadují stejnou pozornost jako ty nejprestižnější haute couture róby. Záleží u nich na každém detailu, tvořícím postavu i příběh. Také proto se na kostýmní tvorbu zaměří nadcházející výstava z dílny londýnského Fashion and Textile Museum. Poodkryje oponu snímků jako Pokoj s vyhlídkou nebo Piráti z Karibiku.

    Když zdi nahradí světlo. „Shadowless Church“ přináší do Číny kousek Provence

    Uprostřed levandulových polí v čínském Pengshanu, nedaleko Čcheng-tu, stojí stavba, která vypadá jako z jiného světa. Shadowless Church, tedy „kostel bez stínu“ je architektonický zázrak, spojující francouzský šarm, čínskou preciznost a ekologické myšlení do dechberoucího celku. Minimalistický design se v něm snoubí s romantikou a světlo se stává hlavním stavebním materiálem.

    Vaginální pohoda i konec nadýmání. Vitamínoví gumídci slibují víc než mohou splnit

    Dospělí po celém světě zajásali, když zjistili, že nemusí navzdory svému věku opustit gumové medvídky. Moderní vitamíny se totiž začaly vyrábět přesně v těchto formách a dávno už tak necílí jen na děti. Sladké, žvýkací a dokonale barevné dobroty, které mají pomáhat se stresem, spánkem i nadýmáním? Sen. Dokud se nepodíváte na složení.

    Pedro Pascal oslovil módní scénu. Hvězda The Last of Us mění pravidla hry

    Existuje jen pár celebrit, které se nebojí svou slávu využít k bourání zavedených pravidel. Už pár let je jasné, že k nim patří rovněž herec a hvězda seriálu The Last of Us Pedro Pascal. Své místo mezi módními ikonami potvrdil nedávným lookem, do něhož zapojil kožené kozačky nad kolena. Miláček internetu je proto nejnovější obsesí módní scény.

    Power dressing odemyká novou éru. Autoritu čerpá z jemnosti

    Dlouhá léta platilo, že když ženy chtěly dát najevo sílu, půjčovaly si mužské atributy. Minimalistická saka s výraznými rameny nebo bílé košile můžou posloužit jako příklad. Ostatně ani lodičky na jehlovém podpatku nepůsobí v podání vysoce postavených manažerek jako snaha o ženskost, ale spíš jako součást brnění. Letošní přehlídky ovšem zásadně mění hru a power dressing získává úplně nový náboj.

    Móda jako politický statement. Co znamenají trička Protect the Dolls?

    Sociální sítě v posledních týdnech zaplavila nepřehlédnutelná trička s nápisem Protect the Dolls. Pozornost na ně přitáhnuli Pedro Pascal a Tilda Swinton nebo popový zpěvák Troye Sivan. Virální úspěch však jejich autor, mladý návrhář Conner Ives, nečekal. Návrh, který vznikl jako jeho první politický statement, oblékl na defilé své nedávné show.

    Boho styl není jen pro „hippies“. Nebojte se propadnout staronové obsesi

    Boho styl. Synonymum svobody, nespoutanosti a romantiky se opět vrací na výsluní. Ale co když se nechceme oblékat jako moderní hippie od hlavy až k patě? Co když nás láká poetika, ale zároveň si zakládáme na čisté a střídmé estetice? Boho nemusí vždy znamenat maximalismus. Lze ho uchopit i jinak. Minimalisticky, sofistikovaně a nadčasově.

    Jak vypadal MBPFW podzim/zima 2025? Týden módy mluvil jazykem paměti i inovace

    Od nostalgie po dekonstrukci, od mladých hlasů po etablované vizionáře. Letošní jarní edice Mercedes-Benz Prague Fashion Week (MBPFW) pro podzim a zimu 2025 ukázala, že móda dnes není jen o vzhledu, ale také výpovědi. Designéři mluvili o minulosti a přítomnosti, těle jako médiu a oděvu jako formě dialogu. Na molech se proto střídaly poetické vzkazy, osobní příběhy, ale rovněž technická preciznost.

    Móda v kostce: Choupette oslavuje Hublot a Drake vydává parfém

    Konec týdne přináší hned několik módních novinek. Luxusní výrobce hodinek Hublot oslavuje kolekci Big Bang spolu s jednou z největších ikon, kočkou Karla Lagerfeld jménem Choupette. Gucci a Kate Spade zase lákají na letní kampaně a rapper Drake vydal svůj první parfém. Značky Prada a Miu Miu pak odhalily úspěšné výsledky za první čtvrtletí.

    Od vědkyně přes modelku po „it girl“. Jak Haley Kalil vyhrála TikTok

    Červené koberce se v posledních letech zaplňují celebritami, jež svou slávu získaly často podivným způsobem. Nemůžete si je vybavit z filmů, hudebních klipů, ani sportovních utkání. Jejich kořeny totiž pramení z TikToku. Vyhrát pozornost tamních uživatelů se podařilo i Haley Kalil, která se téměř přes noc stala z aspirující vědkyně modelkou a "it girl".

    Vyzrála generace Z na „brain rot“? Klíčem k úspěchu může být stará Nokia

    Už pár let roste mezi generací Z touha po odpojení se od digitálního světa. Zářící obrazovky, neustálý přísun informací a nikdy nekončící "reelska", to vše vyvolává v mladé generaci pocit takzvaného brain rot. Čím dál více jejích zástupců se proto obrací k jednoduchému řešení. Nablýskané modely iPhonů vyměňují za klasické tlačítkové telefony.

    Boris Král‘ uvedl novou kolekci. Odhalila temnou stránku vysněného luxusu

    Boris Kráľ uspořádal svou nejnovější módní přehlídku v prostředí, kde by Truman Capote možná napsal svůj další skandální román. Řada s názvem BORIS KRAL by KLENOTY AURUM (FW25) vznikla jako inspirace televizním dramatem The Feud: Truman Capote vs. The Swans, připomínajícím, že za leskem společenských ikon často čeká kopa vztahových tragédií.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―