Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Příchod září znamená jediné. Krutý konec léta a nástup nové sezóny, na kterou se musí vyzbrojit i váš botník. Období plné ubývajícího slunce, deštivých dnů a pestrobarevného padajícího listí zvládnete za pomoci semišových kousků, motorkářských bot nebo úzkých tenisek.

    Zvířecí přátelé mají na podzim i podobu sandálů nebo mokasínů

    Tvrdou ránu nenápadnému luxusu zasadily oblíbené zvířecí vzory. Letošní přechodná sezóna se proto ponese především ve znamení leoparda a krávy. Trendy diktují hravé potisky také na kalhotách nebo kabátech, to je ovšem seriózní módní závazek, se kterým se nemusí ztotožnit každý.

    Zdroj: Saint Laurent, Acne Studios

    Mnohem přijatelnější a decentnější alternativou je proto jejich zakomponování skrze obuv. Leopardí potisk vynikne zejména na kitten heels nebo sandálech s otevřenou patou. Nehorázně svůdný model najdete například u Saint Laurent.

    Kraví vzor může být kamenem úrazu, klíčem k úspěchu je ovšem najít ten správný pár. Naším tipem jsou chlupaté mokasíny od Acne Studios, které se však stále pohybují v mezích nositelného minimalismu.

    Sociální sítě zaplavily motorkářské boty. Na podzim vás tak neminou

    Pokud na sociálních sítích sledujete ty správné it-girls, pak vás trend motorkářských bot nezaskočil. Překvapivě si popularitu vybojovaly už v létě. Do veder nad 30 stupňů si je ale navlékly jen opravdoví odvážlivci nebo zarytí módní labužníci, kteří se drží hesla „pro krásu se trpí“. 

    Zdroj: Ganni, Paris Texas

    Do přechodného období jsou tedy mnohem vhodnější. Jejich jasným poznávacím znamením je pak kulatý kovový kroužek, spojený koženými přezkami. Oblíbená skandinávská značka Ganni má v nabídce působivou alternativu z umělé kůže. U Paris Texas zase najdete pár s detailem vytvářejícím dojem odřeného povrchu.

    Nechte se uchvátit limitovanými edicemi slavných tenisek

    Jarní posedlost úzkými a elegantními teniskami na nízké platformě pokračuje a mění se v podzimní. V jejich čele bezpochyby stojí oblíbené modely Samba, Gazelle nebo Handball Spezial od Adidas. Pokud se odhodláte investovat, nebojte se ani limitovaných edic z kolaborací s návrhářkou Grace Wales Bonner nebo značkou Sporty & Rich.

    Zdroj: Wales Bonner, Miu Miu

    Úspěšným počinem je rovněž spolupráce mezi Miu Miu a New Balance. Výsledkem jsou tři semišové páry s různobarevnými tkaničkami. Na výběr je bílá, skořicová nebo béžová varianta. Připravte si však pevné nervy a peněženky. Exkluzivní tenisky jsou kompletně vyprodané a vaší poslední nadějí jsou re-sell platformy.

    Semiš kraluje nejen kabelkám a bundám, ale také botám

    Semiš se letos na podzim hlásí o slovo napříč celým módním spektrem. Vyhledávání semišových bund na Pinterestu vzrostlo podle instagramového profilu Style Analytics za jeden měsíc o 500 procent. Semiš se však nezastaví před ničím. Kromě kabátů a kabelek tak dobyl i svět obuvi.

    Zdroj: Birkenstock, Alohas

    Skvělou zprávou je, že na dotek příjemný a měkký materiál můžete do svého botníku začlenit mnoha způsoby. Najdete ho použitý na teniskách, kozačkách, lodičkách nebo dokonce i polobotkách. Fantazii se ve světě módy meze nekladou. 

    Pokud se ještě nechcete rozloučit s letním vánkem, hladícím vaše odhalená chodidla, dejte šanci trendy pantoflím Boston od Birkenstock. Jedná se však o kontroverzní kousek hraničící s ugly shoes, který nebude po chuti každému. V takovém případě vsaďte na jistotu v podobě semišových kozaček à la divoký západ nebo boho chic od Alohas.

    Zdroje: Who What Wear, Glamour, TikTok

    Autor článku:
    Ema Kmeťová
    Ema Kmeťováhttps://fashionup.cz/
    Ema nejčastěji přispívá články do módní rubriky, ale občas nám také přibližuje i aktuální dění ve světě beauty, zejména pokud ji zaujme nějaká kosmetická novinka nebo trend. Nejvíce si však užívá psaní o místních i zahraničních mladých módních talentech nebo analyzování přehlídek a kolekcí. Do módní žurnalistiky se zamilovala už na střední škole, když dělala svůj první rozhovor s lokálním návrhářem pro školní časopis.

    ― Reklama ―

    Vykročte do dalšího období se správnou obuví. Podzim definuje semiš i kraví vzor

    ― Reklama ―

    Příchod září znamená jediné. Krutý konec léta a nástup nové sezóny, na kterou se musí vyzbrojit i váš botník. Období plné ubývajícího slunce, deštivých dnů a pestrobarevného padajícího listí zvládnete za pomoci semišových kousků, motorkářských bot nebo úzkých tenisek.

    Zvířecí přátelé mají na podzim i podobu sandálů nebo mokasínů

    Tvrdou ránu nenápadnému luxusu zasadily oblíbené zvířecí vzory. Letošní přechodná sezóna se proto ponese především ve znamení leoparda a krávy. Trendy diktují hravé potisky také na kalhotách nebo kabátech, to je ovšem seriózní módní závazek, se kterým se nemusí ztotožnit každý.

    Zdroj: Saint Laurent, Acne Studios

    Mnohem přijatelnější a decentnější alternativou je proto jejich zakomponování skrze obuv. Leopardí potisk vynikne zejména na kitten heels nebo sandálech s otevřenou patou. Nehorázně svůdný model najdete například u Saint Laurent.

    Kraví vzor může být kamenem úrazu, klíčem k úspěchu je ovšem najít ten správný pár. Naším tipem jsou chlupaté mokasíny od Acne Studios, které se však stále pohybují v mezích nositelného minimalismu.

    Sociální sítě zaplavily motorkářské boty. Na podzim vás tak neminou

    Pokud na sociálních sítích sledujete ty správné it-girls, pak vás trend motorkářských bot nezaskočil. Překvapivě si popularitu vybojovaly už v létě. Do veder nad 30 stupňů si je ale navlékly jen opravdoví odvážlivci nebo zarytí módní labužníci, kteří se drží hesla „pro krásu se trpí“. 

    Zdroj: Ganni, Paris Texas

    Do přechodného období jsou tedy mnohem vhodnější. Jejich jasným poznávacím znamením je pak kulatý kovový kroužek, spojený koženými přezkami. Oblíbená skandinávská značka Ganni má v nabídce působivou alternativu z umělé kůže. U Paris Texas zase najdete pár s detailem vytvářejícím dojem odřeného povrchu.

    Nechte se uchvátit limitovanými edicemi slavných tenisek

    Jarní posedlost úzkými a elegantními teniskami na nízké platformě pokračuje a mění se v podzimní. V jejich čele bezpochyby stojí oblíbené modely Samba, Gazelle nebo Handball Spezial od Adidas. Pokud se odhodláte investovat, nebojte se ani limitovaných edic z kolaborací s návrhářkou Grace Wales Bonner nebo značkou Sporty & Rich.

    Zdroj: Wales Bonner, Miu Miu

    Úspěšným počinem je rovněž spolupráce mezi Miu Miu a New Balance. Výsledkem jsou tři semišové páry s různobarevnými tkaničkami. Na výběr je bílá, skořicová nebo béžová varianta. Připravte si však pevné nervy a peněženky. Exkluzivní tenisky jsou kompletně vyprodané a vaší poslední nadějí jsou re-sell platformy.

    Semiš kraluje nejen kabelkám a bundám, ale také botám

    Semiš se letos na podzim hlásí o slovo napříč celým módním spektrem. Vyhledávání semišových bund na Pinterestu vzrostlo podle instagramového profilu Style Analytics za jeden měsíc o 500 procent. Semiš se však nezastaví před ničím. Kromě kabátů a kabelek tak dobyl i svět obuvi.

    Zdroj: Birkenstock, Alohas

    Skvělou zprávou je, že na dotek příjemný a měkký materiál můžete do svého botníku začlenit mnoha způsoby. Najdete ho použitý na teniskách, kozačkách, lodičkách nebo dokonce i polobotkách. Fantazii se ve světě módy meze nekladou. 

    Pokud se ještě nechcete rozloučit s letním vánkem, hladícím vaše odhalená chodidla, dejte šanci trendy pantoflím Boston od Birkenstock. Jedná se však o kontroverzní kousek hraničící s ugly shoes, který nebude po chuti každému. V takovém případě vsaďte na jistotu v podobě semišových kozaček à la divoký západ nebo boho chic od Alohas.

    Zdroje: Who What Wear, Glamour, TikTok

    ― Reklama ―

    Nejkrásnější vánoční stromky Claridge’s. Znáte tradici svátečního Londýna?

    Vánoční stromky Claridge’s patří k nejkrásnějším londýnským momentům prosincové sezóny. Každý rok přetváří hotelové lobby instalace, jež přináší noblesu, fantazii a velkorysou kreativitu. Strom vždy získá podobu připomínající couture objekt a pracuje s prostorem stejně přirozeně jako šperk s tělem. Hosté přicházejí za atmosférou, která v sobě nese jasný rukopis světového návrháře. Claridge’s tak každé Vánoce startuje období, které ovlivňuje vkus i očekávání celého Londýna.

    New York opouští kožešinu. Po rozhodnutí CFDA kráčí ve šlépějích Londýna

    Kožešina má v New Yorku utrum. Tedy alespoň na jeho vyhlášeném týdnu módy. Asociace pořádající tamní fashion week, Council of Fashion Designers of America (CFDA), kontroverzní materiál oficiálně zakázala. Kopíruje tak rozhodnutí Londýna, který od jeho využívání odstoupil již v roce 2023. Zůstává ovšem otázkou, zda bude metropoli následovat i Paříž a Milán.

    Kdo obsadí volný flek u Versace? Spekulace nabírají na obrátkách

    Versace stojí na prahu další kapitoly. Po odchodu Daria Vitale se módní svět zaměřuje na tvůrce, kteří dokážou kult ikonické značky dále rozšiřovat a dát mu nový impuls. Připravenost několika výrazných osobností vytváří mimořádně živý prostor pro strategické úvahy. Představa nového vedení kreativního směru Versace rezonuje celým odvětvím. Módní dům otevírá pole pro talenty, jež umí pracovat s dramatem, elegancí a přítomností okamžiku.

    Chappell Roan zkouší novou roli. Svou tvář propůjčí MAC Cosmetics

    Popová hvězda Chappell Roan mění směr. Poté, co prohlásila, že svou tvář nepropůjčí žádné známé značce, překvapila nečekaným oznámením. Stala se totiž novou ambasadorkou MAC Cosmetics. Mezi důvody, proč změnila názor, zpěvačka uvedla sdílené hodnoty a dlouhodobou podporu, jež společnost věnuje LGBTQI+ komunitě již od svého založení v 80. letech.

    Demna rýsuje svou vizi Gucci. Pre-fall 2026 řada uctívá odkaz Toma Ford

    Nová verze Gucci pomalu nastupuje na scénu. Návrhář Demna Gvasalia odhalil teprve druhou kolekci ve své nové pozici kreativního ředitele. Upřesnil tak obrysy vize, kterou představil již letos na podzim v Miláně. Řada Pre-fall 2026 však potvrzuje jeho úctu k archivním kapitolám značky, především pak k ikonické éře 90. let, jež vznikla pod taktovkou Toma Ford.

    Když luxus smrdí. Tod’s ukazuje realitu „Made in Italy“

    Pověstný italský luxus se hroutí jako domeček z karet. Ránu mu tentokrát zasadila aféra značky Tod's, jež je známá pro své kožené výrobky. Dle milánského soudu docházelo v továrnách jejích čínských dodavatelů k zneužívání pracovní síly, přičemž společnost o této skutečnosti věděla. Italský gigant nyní čelí sankci v podobě šestiměsíčního zákazu jakékoli propagace.

    Vystupovat, stanice Chanel. Show Métiers d’Art zazářila v newyorském metru

    Návrhář Matthieu Blazy odhalil světu teprve svou druhou kolekci Chanel. S úterní show Métiers d'Art ovšem pouze potvrdil to, co mnozí po jeho debutu v Paříži již tušili. Že je designér na správném místě. Nedávno jmenovaný kreativní ředitel představil nejnovější show v podzemní stanici newyorského metra. Skloubil tak underground velkoměsta s francouzskou elegancí.

    Rozhovor: Od školních sešitů k Hermès. Úspěch české kaligrafky, která okouzlila svět

    Kaligrafka Lucie Špatenková se už na střední škole zamilovala do krásně nadepsaných sešitů. Po vysoké škole založila značku Ta usměvavá, s níž pořádá workshopy krasopsaní, jezdí na eventy zkrášlovat různorodé produkty a písmem vylepšuje i výrobky nejdražších luxusních značek světa. Kromě spolupráce se značkami Prada, Cartier či Hermès vede tým kaligrafů, vychovává malou dceru a rozšiřuje povědomí o krasopísmu v Česku. 

    A$AP Rocky a Puma mění svět sneakers. Speedcat Racing zvou na divokou jízdu

    A$AP Rocky je zpět na módní scéně. Tentokrát opět spojil síly se sportovní značkou Puma. Společně vytvořili sneakers s názvem napovídajícím mnohé, tedy Speedcat Racing. A$AP Rocky přichází do světa bot se sexy divokým detailem. Teniska nádherně propojuje motorsportovou estetiku a osobní streetwearový styl samotného legendárního rapera. 

    Generace Z propadá body scrubs. Vidí v nich záblesk drobného luxusu

    Z běžných self-care pomocníků se v očích generace Z stává speciální sběratelský předmět. Ať už díky rozlišným značkám, nespočtu vůní měnících se s každou sezónou, nebo limitovaným edicím, klasický peeling přitahuje v koupelně čím dál větší pozornost. Stal se z něj drobný záblesk světa luxusu, který nabízí okamžité uspokojení a komercí podpořený pocit sebelásky.

    Módní rok kulminuje. Konec roku zpečetilo předávání Fashion Awards

    První prosincové pondělí předznamenalo rychle se blížící konec letošního roku. Odstartovalo ho slavnostní předávání Fashion Awards, tradičně pořádané British Fashion Council Foundation. Módní svět tak řádně ocenil největší ikony definující rok 2025. Patří mezi ně mimo jiné návrháři jako Jonathan Anderson, Sarah Burton, Grace Wales Bonner nebo modelka Anok Yai.

    Dreaming Eli učí sexy sebelásce. Módní nováček dobývá Londýn

    Dreaming Eli patří k nejvýraznějším novým hlasům londýnské módní scény. Značka dobyla London Fashion Week svou kolekcí, kterou připravila pro jaro 2026. Její tvorba propojuje jemnost s drsností, zranitelnost se silou a experiment s romantikou. Svou jedinečností si zajistila pozornost módních kritiků a stabilní místo na světově proslulém týdnu módy.

    Chanel obléká rappera. Novým ambasadorem značky je A$AP Rocky

    Herečka Margaret Qualley a rapper A$AP Rocky čeká hvězdná svatba. Alespoň v alternativním vesmíru Chanel. Módní dům odhalil krátké video z dílny režiséra Michela Gondry, v němž slavného hudebníka představuje jako svého nejnovějšího ambasadora. Zároveň se jedná o teaser k chystané show s názvem Métiers d’Art, kterou v úterý 2. prosince přivítá New York.

    LVMH loví talenty, Kering loví značky. Oba velikáni formují budoucnost luxusu

    LVMH i Kering vstupují do nové etapy růstu. Skupiny formující tvář globálního luxusu posouvají portfolia směrem k budoucnosti. LVMH sází na čerstvé talenty a řemeslné mistrovství. Kering buduje investiční jednotku, jež mapuje značky, technologie i subkulturní směry. Oba giganti sledují proměnu zákazníka a reagují s vizí přesahující hranice tradičního luxusu.

    Příběh touhy a vzdoru. Vivienne Westwood probouzí k životu mangu NANA

    Milovnící anime a módy, nastal váš čas. Vivienne Westwood si nachystala podzimní překvapení plné mangy. Značka spolu s Ai Yazawa vytvořila kolekci, jež se inspirovala slavnými japonskými manga komiksy. Spolupráce, která propojuje melancholii tokijských nocí s nezkrotným britským duchem, oživuje šperky, látky i siluety, jež v manze vypráví o svobodě, touze a vzdoru.

    Maison Margiela přepisuje anonymní DNA. Přizpůsobuje se éře virálů

    Říká se, že starého psa novým kouskům nenaučíš. V módě, kde rychle se měnící dynamika může zaskočit i nejsilnější hráče, to však neplatí. Pravidlům hry se musel podřídit i Maison Margiela. Zakladatel značky vybudoval byznys model na ideji brandu bez jména. Kreativní ředitel Glenn Martens ho ale pomalu přetváří. Uvádí ho do současnosti, kde vítězí relevance a pozornost.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―