Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Global Organic Textile Standard. Tato čtyři slova se skrývají pod zkratkou GOTS, která rezonuje světem udržitelné módy. Je to takový Rolls Royce mezi textilními produkty. Už jen získání tohoto certifikátu je totiž očistec, který člověk dobrovolně podstoupí jen tehdy, pokud je fanouškem životního prostředí a lidských práv.

    Být udržitelný a eko je jeden z trendů současné doby. V té souvislosti vznikají pravidelně různé ”eco friendly” certifikáty, které se navzájem trumfují. Jeden zastíní druhý a jedná se v dlouhém časovém horizontu o relativně pomíjivou záležitost. Že nám firmy, a vlastně nejen ty oděvní, neustále cpou pod nos, jak chrání životní prostředí a naši budoucnost, navíc ještě neznamená, že to myslí vážně. Pohladit především zákazníkovo svědomí a namastit si kapsu, o to tu často běží. Když to ale opravdu vážně myslíte, uděláte vše pro to, abyste spotřebitelům nabízel jen to nejlepší, a tím certifikát GOTS je.

    Těžko byste našli přísnější certifikát

    Udržitelná móda, etické oblečení a férová výroba mají mnoho významů. Mezinárodní certifikace GOTS má však pro ekologický textil jasně definovaná kritéria, která produkt sledují od A až po Z. Zajišťuje přísnou kontrolu výroby z ekologického i etického hlediska zároveň. Potvrzuje kvalitu a transparentnost ve všech ohledech daného řetězce. Slyšíme o něm obvykle ve spojení s bavlnou. Vztahuje se však na všechny přírodní materiály, takže ho může obdržet i hedvábí nebo len.

    Zjednodušeně řečeno se můžete spolehnout na to, že za tričkem označeným GOTS nestojí zaměstnanci, kteří pracují v nelidských podmínkách, sexuálně obtěžované šičky nebo muži bez řádného vybavení pro bezpečnost práce. Namísto toho se jedná o tričko, které symbolizuje něco dobrého, co má smysl a je správné.

    Byznys z toho zatím není

    Časem to tak možná bude, ale teď ještě není textil s touto certifikací věc, za kterou vám lidi utrhají ruce, a podmínky pro její získání jsou velmi přísné. Proto musíte myšlence na udržitelnou módu opravdu hodně věřit. Každé dva roky se podmínky dokonce zpřísňují, momentálně je aktuální verze GOTS 7.0. Ale co to tedy pro firmu obnáší?

    Než vůbec o něčem takovém zauvažujete, připravte se na to, že musíte být na 100 % transparentní a věřte, že tým, který k vám bude vyslaný, si vás prolustruje opravdu důkladně a obrátí vás naruby. Celou tuhle výpravu, včetně překladatele, zaplatíte ze svojí kapsy. A takhle každý rok, protože jen tak dlouho je certifikát platný.

    Něco vás bude stát i certifikát sám o sobě. Výše každoročního poplatku se odvíjí od celkového objemu vámi prodaných zakázek s označením GOTS. Peníze jdou na organizaci a zajišťují její chod i do budoucna. Aby byla schopná své standardy dál udržovat na stejné úrovni a vylepšovat, zpřísňovat.

    Foto: Pexels – Sezer Ünlü

    Kde je háček?

    Organizace před udělením certifikátu sleduje naprosto vše, od semínka až po konečné zpracování látky a šití. A ano, pokud něco nese nálepku GOTS, tak co víc řešit? Protože nic není dokonalé, v konečném důsledku záleží jen na vás, na zákazníkovi, jak moc budete mít oči doširoka otevřené. Zvlášť ve chvíli, kdy je produkt na svoji výjimečnost až podezřele levný. Například v případě potištěného textilu by přece měl být potisk také z certifikovaných barev. Nebo když firma přeprodává certifikované oblečení, ale sama certifikát nemá, kdo zákazníkovi zaručí, že značka všechny náležitosti dodržuje také?

    Skvěle se tu uplatní rčení dvakrát měř a jednou řež. Pokud chcete mít opravdu jistotu, databázi všech certifikovaných společností najdete na oficiálním webu global-standard.org. Ověřit si na stránkách můžete i konkrétní produkt, každý by měl být totiž řádně označený certifikačním číslem. 

    Krok kupředu

    Jakmile vezmete všechny tyto aspekty v potaz, můžete se spolehnout, že když máte něco takového ve skříni, udělali jste koupí to nejlepší, co se udělat dalo. Úplně ideální by při množství námi produkovaného textilu samozřejmě bylo nekoupit si vůbec nic. I tak se GOTS nedá upřít, že je to krok správným směrem. Krok ke zodpovědnému spotřebiteli a ještě zodpovědnějšímu prodejci.

    Zdroj: Fashion Session, Global Standard

    Autor článku:

    ― Reklama ―

    Foto:GOTS

    Vše, co potřebujete vědět o certifikátu GOTS předtím, než investujete své peníze

    Global Organic Textile Standard. Tato čtyři slova se skrývají pod zkratkou GOTS, která rezonuje světem udržitelné módy. Je to takový Rolls Royce mezi textilními produkty. Už jen získání tohoto certifikátu je totiž očistec, který člověk dobrovolně podstoupí jen tehdy, pokud je fanouškem životního prostředí a lidských práv.

    - Reklama -

    Být udržitelný a eko je jeden z trendů současné doby. V té souvislosti vznikají pravidelně různé ”eco friendly” certifikáty, které se navzájem trumfují. Jeden zastíní druhý a jedná se v dlouhém časovém horizontu o relativně pomíjivou záležitost. Že nám firmy, a vlastně nejen ty oděvní, neustále cpou pod nos, jak chrání životní prostředí a naši budoucnost, navíc ještě neznamená, že to myslí vážně. Pohladit především zákazníkovo svědomí a namastit si kapsu, o to tu často běží. Když to ale opravdu vážně myslíte, uděláte vše pro to, abyste spotřebitelům nabízel jen to nejlepší, a tím certifikát GOTS je.

    Těžko byste našli přísnější certifikát

    Udržitelná móda, etické oblečení a férová výroba mají mnoho významů. Mezinárodní certifikace GOTS má však pro ekologický textil jasně definovaná kritéria, která produkt sledují od A až po Z. Zajišťuje přísnou kontrolu výroby z ekologického i etického hlediska zároveň. Potvrzuje kvalitu a transparentnost ve všech ohledech daného řetězce. Slyšíme o něm obvykle ve spojení s bavlnou. Vztahuje se však na všechny přírodní materiály, takže ho může obdržet i hedvábí nebo len.

    Zjednodušeně řečeno se můžete spolehnout na to, že za tričkem označeným GOTS nestojí zaměstnanci, kteří pracují v nelidských podmínkách, sexuálně obtěžované šičky nebo muži bez řádného vybavení pro bezpečnost práce. Namísto toho se jedná o tričko, které symbolizuje něco dobrého, co má smysl a je správné.

    - Reklama -

    Byznys z toho zatím není

    Časem to tak možná bude, ale teď ještě není textil s touto certifikací věc, za kterou vám lidi utrhají ruce, a podmínky pro její získání jsou velmi přísné. Proto musíte myšlence na udržitelnou módu opravdu hodně věřit. Každé dva roky se podmínky dokonce zpřísňují, momentálně je aktuální verze GOTS 7.0. Ale co to tedy pro firmu obnáší?

    Než vůbec o něčem takovém zauvažujete, připravte se na to, že musíte být na 100 % transparentní a věřte, že tým, který k vám bude vyslaný, si vás prolustruje opravdu důkladně a obrátí vás naruby. Celou tuhle výpravu, včetně překladatele, zaplatíte ze svojí kapsy. A takhle každý rok, protože jen tak dlouho je certifikát platný.

    Něco vás bude stát i certifikát sám o sobě. Výše každoročního poplatku se odvíjí od celkového objemu vámi prodaných zakázek s označením GOTS. Peníze jdou na organizaci a zajišťují její chod i do budoucna. Aby byla schopná své standardy dál udržovat na stejné úrovni a vylepšovat, zpřísňovat.

    Foto: Pexels – Sezer Ünlü

    Kde je háček?

    Organizace před udělením certifikátu sleduje naprosto vše, od semínka až po konečné zpracování látky a šití. A ano, pokud něco nese nálepku GOTS, tak co víc řešit? Protože nic není dokonalé, v konečném důsledku záleží jen na vás, na zákazníkovi, jak moc budete mít oči doširoka otevřené. Zvlášť ve chvíli, kdy je produkt na svoji výjimečnost až podezřele levný. Například v případě potištěného textilu by přece měl být potisk také z certifikovaných barev. Nebo když firma přeprodává certifikované oblečení, ale sama certifikát nemá, kdo zákazníkovi zaručí, že značka všechny náležitosti dodržuje také?

    Skvěle se tu uplatní rčení dvakrát měř a jednou řež. Pokud chcete mít opravdu jistotu, databázi všech certifikovaných společností najdete na oficiálním webu global-standard.org. Ověřit si na stránkách můžete i konkrétní produkt, každý by měl být totiž řádně označený certifikačním číslem. 

    Krok kupředu

    Jakmile vezmete všechny tyto aspekty v potaz, můžete se spolehnout, že když máte něco takového ve skříni, udělali jste koupí to nejlepší, co se udělat dalo. Úplně ideální by při množství námi produkovaného textilu samozřejmě bylo nekoupit si vůbec nic. I tak se GOTS nedá upřít, že je to krok správným směrem. Krok ke zodpovědnému spotřebiteli a ještě zodpovědnějšímu prodejci.

    Zdroj: Fashion Session, Global Standard

    ― Reklama ―

    Velký návrat značky Alexander Wang. Jak vypadá nová „Wang Girl“?

    Alexander Wang se po sedmi letech vrátil na módní kalendář New York Fashion Week s kolekcí, která vyzařuje sebevědomí i vyzrálou estetiku. Show navíc oslavil 20. výročí od založení své značky. V jeho pojetí slaví návrat primárně ikona "Wang Girl". Tentokrát s příměsí kostkovaného potisku, ostrých kontur a vizí ženy, jež vládne vlastnímu času. Návrhář poskládal odkaz minulosti a transformoval jej v siluetu moderní ženy.

    Fendi v obložení atraktivních barev. Módní dům naservíroval perfektní paletu

    Paleta barev z dílny Fendi pro letošní podzim a zimu funguje jako obraz římské oblohy při západu slunce. Tmavě listnatá zelená, hluboká zemitá hnědá a šedá grafitová, s nádechem petrolejově modré, přecházejí do světlých, skoro až rozbředlých tónů terakoty a práškově růžové. Šarlatová a "bubblegum pink" dodávají nečekaný akcent. Výsledek působí jako harmonická kompozice, v níž má každý odstín přesnou roli.

    Prada zkoumá identitu. Její proměnlivost ztvárnila Scarlett Johansson

    Módní dům Prada vydal další kampaň představující jeho ikonickou kabelku Galleria. Její tváří se již potřetí stala herečka Scarlett Johansson, tentokrát pod taktovkou režiséra Yorgose Lanthimos. Související krátký film popisuje proměnlivost našich identit, reflektující rovněž různé podoby, které za uplynulé roky nabyla i samotná taška.

    Proč se z módního světa vytratily večírky? Bujarost střídá sofistikovanost

    Večírky patří k módě stejně jako přehlídková mola. V 90. letech i před pandemií určovaly rytmus celé éry a staly se laboratoří ikonických obrazů. Paparazzi tehdy přinášeli snímky plné kouře, šampaňského a hedvábných rób, jež později definovaly pojem glamour. Kdo chtěl mluvit o módě, musel znát i atmosféru elitních parties. Co se tedy změnilo?

    Gustaf Westman redefinuje sváteční design. Tentokrát ve spolupráci s IKEA

    Gustaf Westman patří k nejvýraznějším jménům designu a opět potvrzuje, že jeho tvorba přesahuje hranice tradičního pojetí interiéru. Po nedávné spolupráci s automobilkou BMW přichází další projekt, tentokrát s IKEA. Kolekce Home of Celebration spojuje energii barev, organické tvary a rukopis Westmana s dostupným světem švédské značky. Výsledkem je 12 objektů, jež mění pohled na sváteční stolování.

    Michael Kors nabízí únik. Kolekci pro jaro a léto 2026 ponořil do klidu

    Svou nejnovější kolekci sice již ve středu odhalil Ralph Lauren, oficiální kalendář Newyorského týdne módy však odstartoval návrhář Michael Kors. Na Manhattanu představil své návrhy pro nadcházející jaro a léto. Při jejich tvorbě čerpal z léta plného cestování a vytouženého pocitu úniku. Splývavé dlouhé siluety a jemné materiály nabídly závan klidu.

    Frankenstein okusil luxus. Filmové kostýmy doplnily šperky od Tiffany & Co.

    Slavný šperkařský dům Tiffany & Co. pomohl probudit k životu tajemný příběh Frankensteina. Značka spolupracovala na kostýmech nejnovějšího filmového zpracování legendárního románu. Snímku propůjčila na 27 archivních i moderních kousků svých luxusních šperků. Ozdobila jimi především looky postavy Elizabeth, kterou ztvárnila herečka Mia Goth.

    Gen Z plní vlastní šálky. Trend „Fill your own cup“ radí, jak nevyhořet

    Z prázdného šálku nejde nalévat. Nejnovější trend "fill your own cup" mladé generaci na sociálních sítích připomíná, že péče o sebe není sobeckost, ale základní předpoklad psychického a fyzického zdraví. V době neutichajících notifikací a téměř nekonečných povinností se stává nezbytností zpomalit, dobít energii, a teprve pak ji opět rozdávat dál.

    Padesátkrát a stále poprvé. Trenčkoty umí překvapit, nebojte se trendy obměn

    Trenčkoty jsou letos znovu v módě, i když z ní vlastně nikdy neodešly. Ikonický béžový kousek prošel evolucí a obchody jej nyní jako na běžícím páse nabízí v roztodivných variacích. Módní domy a jejich návrháři dokazují, že jeden z nejpraktičtějších prvků vašeho šatníků je takzvaným statement piece, zapadajícím do každé generace i stylu.

    Ralph Lauren vidí trojbarevně. Odstartoval Newyorský týden módy

    Započal kolotoč zářijových týdnů módy. Přehlídky odhalující kolekce pro jaro a léto 2026 neoficiálně odstartovala show z dílny Ralph Lauren. Návrhář nabídl decentní eleganci, kterou podtrhla výrazná paleta barev. Skládala se totiž pouze ze tří odstínů, černé, bílé a červené. Designér tak učinil krok stranou od klasického preppy stylu a pronikl do modernismu.

    Pánská obuv si pohrává s kontrastem. Paříž diktuje podzimní footwear

    Pánská obuv na Pařížském týdnu módy pro podzim a zimu 2025 působila jako nejpřímější indikátor současných trendů. Z přehlídek i showroomů totiž vzešly modely, které pracují s jasnými kontrasty. Těšit se můžeme na sportovní základ převedený do luxusu, klasiku přeformátovanou do experimentu nebo minimalistické tvary postavené proti maximalismu.

    Gentle Monster boduje. Perfektní kampaně doplňuje příkladový marketing

    Gentle Monster patří mezi značky, které proměnily způsob, jakým móda komunikuje se svými zákazníky. Z korejského výrobce brýlí se stal kulturní hráč, jenž dokáže spojit architekturu, umění a marketing do jednoho dokonalého celku. Každá kolekce působí jako kapitola příběhu, který se odehrává v digitálních kampaních, ale i ve fyzickém prostoru.

    TikTok radí, jak zachránit den. Nový trend klade důraz na maličkosti

    Sociální síť TikTok přichází s dalším trendem, který slibuje pohodovější běžné dny. Koncept s názvem "Save the Day", tedy "Zachraň den" radí, jak překonat hodiny naplněné pouze prací a neztratit u toho sám sebe. Klíčem k vyrovnanější náladě jsou dle něj drobné aktivity, které nás opět "ukotví". Může jít o čtení knížky, procházku nebo hovor s kamarádem.

    Rosalía oblékla Calvin Klein. Zpěvačka září v čerstvé kampani

    Módní dům Calvin Klein naverboval do své nejnovější kampaně další známou osobnost. Jeho ikonické spodní prádlo tentokrát v reklamě pro letošní podzim oblékla španělská zpěvačka Rosalía. Na fotografiích, o které se postarala fotografka Carlijn Jacobs, pózuje v kolekcích Icon Cotton Modal a Heritage Cotton, a to ve vaně, baggy džínách i s krajtou.

    Jacquemus připíjí s Veuve Clicquot. Společně vzdávají hold silným ženám

    Francouzský módní dům Jacquemus a výrobce luxusního šampaňského Veuve Clicquot představují poetickou spolupráci. V jejím srdci leží limitovaná edice lahve La Grande Dame 2018 vintage a skulpturální chladicí set. Značky spojuje nejen láska pro tradici a řemeslo, ale i úcta k silným ženám. Obojí podtrhuje obliba žluté barvy symbolizující radost.

    M.A.C Cosmetics má novou tvář. Beauty značku zastoupí Doja Cat

    Zpěvačka Doja Cat odhalila novou beauty spolupráci. Na uplynulém předávání ocenění MTV Video Music Awards potvrdila, že se stala novou globální ambasadorkou společnosti M.A.C Cosmetics. Na červeném koberci totiž předvedla klasickou rudou rtěnku v odstínu Lady Danger. Přihlížející ovšem vzápětí překvapila, když si z ní s chutí ukousla.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―