Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Global Organic Textile Standard. Tato čtyři slova se skrývají pod zkratkou GOTS, která rezonuje světem udržitelné módy. Je to takový Rolls Royce mezi textilními produkty. Už jen získání tohoto certifikátu je totiž očistec, který člověk dobrovolně podstoupí jen tehdy, pokud je fanouškem životního prostředí a lidských práv.

    Být udržitelný a eko je jeden z trendů současné doby. V té souvislosti vznikají pravidelně různé ”eco friendly” certifikáty, které se navzájem trumfují. Jeden zastíní druhý a jedná se v dlouhém časovém horizontu o relativně pomíjivou záležitost. Že nám firmy, a vlastně nejen ty oděvní, neustále cpou pod nos, jak chrání životní prostředí a naši budoucnost, navíc ještě neznamená, že to myslí vážně. Pohladit především zákazníkovo svědomí a namastit si kapsu, o to tu často běží. Když to ale opravdu vážně myslíte, uděláte vše pro to, abyste spotřebitelům nabízel jen to nejlepší, a tím certifikát GOTS je.

    Těžko byste našli přísnější certifikát

    Udržitelná móda, etické oblečení a férová výroba mají mnoho významů. Mezinárodní certifikace GOTS má však pro ekologický textil jasně definovaná kritéria, která produkt sledují od A až po Z. Zajišťuje přísnou kontrolu výroby z ekologického i etického hlediska zároveň. Potvrzuje kvalitu a transparentnost ve všech ohledech daného řetězce. Slyšíme o něm obvykle ve spojení s bavlnou. Vztahuje se však na všechny přírodní materiály, takže ho může obdržet i hedvábí nebo len.

    Zjednodušeně řečeno se můžete spolehnout na to, že za tričkem označeným GOTS nestojí zaměstnanci, kteří pracují v nelidských podmínkách, sexuálně obtěžované šičky nebo muži bez řádného vybavení pro bezpečnost práce. Namísto toho se jedná o tričko, které symbolizuje něco dobrého, co má smysl a je správné.

    Byznys z toho zatím není

    Časem to tak možná bude, ale teď ještě není textil s touto certifikací věc, za kterou vám lidi utrhají ruce, a podmínky pro její získání jsou velmi přísné. Proto musíte myšlence na udržitelnou módu opravdu hodně věřit. Každé dva roky se podmínky dokonce zpřísňují, momentálně je aktuální verze GOTS 7.0. Ale co to tedy pro firmu obnáší?

    Než vůbec o něčem takovém zauvažujete, připravte se na to, že musíte být na 100 % transparentní a věřte, že tým, který k vám bude vyslaný, si vás prolustruje opravdu důkladně a obrátí vás naruby. Celou tuhle výpravu, včetně překladatele, zaplatíte ze svojí kapsy. A takhle každý rok, protože jen tak dlouho je certifikát platný.

    Něco vás bude stát i certifikát sám o sobě. Výše každoročního poplatku se odvíjí od celkového objemu vámi prodaných zakázek s označením GOTS. Peníze jdou na organizaci a zajišťují její chod i do budoucna. Aby byla schopná své standardy dál udržovat na stejné úrovni a vylepšovat, zpřísňovat.

    Foto: Pexels – Sezer Ünlü

    Kde je háček?

    Organizace před udělením certifikátu sleduje naprosto vše, od semínka až po konečné zpracování látky a šití. A ano, pokud něco nese nálepku GOTS, tak co víc řešit? Protože nic není dokonalé, v konečném důsledku záleží jen na vás, na zákazníkovi, jak moc budete mít oči doširoka otevřené. Zvlášť ve chvíli, kdy je produkt na svoji výjimečnost až podezřele levný. Například v případě potištěného textilu by přece měl být potisk také z certifikovaných barev. Nebo když firma přeprodává certifikované oblečení, ale sama certifikát nemá, kdo zákazníkovi zaručí, že značka všechny náležitosti dodržuje také?

    Skvěle se tu uplatní rčení dvakrát měř a jednou řež. Pokud chcete mít opravdu jistotu, databázi všech certifikovaných společností najdete na oficiálním webu global-standard.org. Ověřit si na stránkách můžete i konkrétní produkt, každý by měl být totiž řádně označený certifikačním číslem. 

    Krok kupředu

    Jakmile vezmete všechny tyto aspekty v potaz, můžete se spolehnout, že když máte něco takového ve skříni, udělali jste koupí to nejlepší, co se udělat dalo. Úplně ideální by při množství námi produkovaného textilu samozřejmě bylo nekoupit si vůbec nic. I tak se GOTS nedá upřít, že je to krok správným směrem. Krok ke zodpovědnému spotřebiteli a ještě zodpovědnějšímu prodejci.

    Zdroj: Fashion Session, Global Standard

    Autor článku:

    ― Reklama ―

    Foto:GOTS

    Vše, co potřebujete vědět o certifikátu GOTS předtím, než investujete své peníze

    ― Reklama ―

    Global Organic Textile Standard. Tato čtyři slova se skrývají pod zkratkou GOTS, která rezonuje světem udržitelné módy. Je to takový Rolls Royce mezi textilními produkty. Už jen získání tohoto certifikátu je totiž očistec, který člověk dobrovolně podstoupí jen tehdy, pokud je fanouškem životního prostředí a lidských práv.

    Být udržitelný a eko je jeden z trendů současné doby. V té souvislosti vznikají pravidelně různé ”eco friendly” certifikáty, které se navzájem trumfují. Jeden zastíní druhý a jedná se v dlouhém časovém horizontu o relativně pomíjivou záležitost. Že nám firmy, a vlastně nejen ty oděvní, neustále cpou pod nos, jak chrání životní prostředí a naši budoucnost, navíc ještě neznamená, že to myslí vážně. Pohladit především zákazníkovo svědomí a namastit si kapsu, o to tu často běží. Když to ale opravdu vážně myslíte, uděláte vše pro to, abyste spotřebitelům nabízel jen to nejlepší, a tím certifikát GOTS je.

    Těžko byste našli přísnější certifikát

    Udržitelná móda, etické oblečení a férová výroba mají mnoho významů. Mezinárodní certifikace GOTS má však pro ekologický textil jasně definovaná kritéria, která produkt sledují od A až po Z. Zajišťuje přísnou kontrolu výroby z ekologického i etického hlediska zároveň. Potvrzuje kvalitu a transparentnost ve všech ohledech daného řetězce. Slyšíme o něm obvykle ve spojení s bavlnou. Vztahuje se však na všechny přírodní materiály, takže ho může obdržet i hedvábí nebo len.

    Zjednodušeně řečeno se můžete spolehnout na to, že za tričkem označeným GOTS nestojí zaměstnanci, kteří pracují v nelidských podmínkách, sexuálně obtěžované šičky nebo muži bez řádného vybavení pro bezpečnost práce. Namísto toho se jedná o tričko, které symbolizuje něco dobrého, co má smysl a je správné.

    Byznys z toho zatím není

    Časem to tak možná bude, ale teď ještě není textil s touto certifikací věc, za kterou vám lidi utrhají ruce, a podmínky pro její získání jsou velmi přísné. Proto musíte myšlence na udržitelnou módu opravdu hodně věřit. Každé dva roky se podmínky dokonce zpřísňují, momentálně je aktuální verze GOTS 7.0. Ale co to tedy pro firmu obnáší?

    Než vůbec o něčem takovém zauvažujete, připravte se na to, že musíte být na 100 % transparentní a věřte, že tým, který k vám bude vyslaný, si vás prolustruje opravdu důkladně a obrátí vás naruby. Celou tuhle výpravu, včetně překladatele, zaplatíte ze svojí kapsy. A takhle každý rok, protože jen tak dlouho je certifikát platný.

    Něco vás bude stát i certifikát sám o sobě. Výše každoročního poplatku se odvíjí od celkového objemu vámi prodaných zakázek s označením GOTS. Peníze jdou na organizaci a zajišťují její chod i do budoucna. Aby byla schopná své standardy dál udržovat na stejné úrovni a vylepšovat, zpřísňovat.

    Foto: Pexels – Sezer Ünlü

    Kde je háček?

    Organizace před udělením certifikátu sleduje naprosto vše, od semínka až po konečné zpracování látky a šití. A ano, pokud něco nese nálepku GOTS, tak co víc řešit? Protože nic není dokonalé, v konečném důsledku záleží jen na vás, na zákazníkovi, jak moc budete mít oči doširoka otevřené. Zvlášť ve chvíli, kdy je produkt na svoji výjimečnost až podezřele levný. Například v případě potištěného textilu by přece měl být potisk také z certifikovaných barev. Nebo když firma přeprodává certifikované oblečení, ale sama certifikát nemá, kdo zákazníkovi zaručí, že značka všechny náležitosti dodržuje také?

    Skvěle se tu uplatní rčení dvakrát měř a jednou řež. Pokud chcete mít opravdu jistotu, databázi všech certifikovaných společností najdete na oficiálním webu global-standard.org. Ověřit si na stránkách můžete i konkrétní produkt, každý by měl být totiž řádně označený certifikačním číslem. 

    Krok kupředu

    Jakmile vezmete všechny tyto aspekty v potaz, můžete se spolehnout, že když máte něco takového ve skříni, udělali jste koupí to nejlepší, co se udělat dalo. Úplně ideální by při množství námi produkovaného textilu samozřejmě bylo nekoupit si vůbec nic. I tak se GOTS nedá upřít, že je to krok správným směrem. Krok ke zodpovědnému spotřebiteli a ještě zodpovědnějšímu prodejci.

    Zdroj: Fashion Session, Global Standard

    ― Reklama ―

    Dámské hodinky pod stromeček? Darujte moment, který trvá celý rok

    V prosinci se svět zpomalí přesně ve chvíli, kdy žena rozváže vánoční stuhu. Uvnitř dárku se objeví předmět, který na nic nečeká. Jemné kovové články sklouznou do dlaně a studený povrch pouzdra kontrastuje s všudypřítomným teplem. Dámské hodinky v tom okamžiku získají vlastní život. Zacvaknou se na zápěstí a přenesou pozornost k detailu, jenž určuje rytmus dnů i večerů. Ne jako symbol, ale spíše jako přesný tón sjednocující křehký sváteční okamžik.

    Móda v kostce: Skims vyráží do hor s The North Face a Miu Miu je značkou roku

    Společnost Skims vrací na scénu svou úspěšnou spolupráci s The North Face. Novou kolekci představil i Ralph Lauren, tentokrát ji ovšem věnoval americkým olympijským sportovcům. Nike odhalil model Air Force 1 Bouclé, odkazující na Chanel Graffiti Bag. Bottega Veneta oslaví Vánoce s luxusním koktejlovým setem a Miu Miu je dle platformy Lyst značkou roku.

    Shay Mitchell uvádí dětskou kosmetiku Rini. Je rozkošná, nebo nebezpečná? 

    Herečka Shay Mitchell uvedla na trh kosmetickou řadu Rini, která okamžitě vzbudila smíšené reakce. Produkty jsou totiž určeny výhradně pro děti od 3 do 12 let. Řada proto rozdělila internet. Je doopravdy nutné, aby děti od tak ranného věku pečovaly o svou pleť, nebo jde jen o další marketingový tah? Rini se stává jedním z nejdiskutovanějších debutů roku. 

    Rekapitulace místo přátelství. Past jménem catch-up přechází z TikToku do reality

    Na TikToku frčí videa typu „let’s catch up“, v nichž tvůrci shrnují svůj život do pár minut. Jenže kultura rychlých updatů se nenápadně přesouvá i do offline světa. Přátelství dospělých se mění v sérii „catch-up schůzek“, které připomínají malé status meetingy víc než chvíle opravdového propojení. A právě sociální síť TikTok trend nejen pojmenovala, ale i normalizovala.

    Generace Z propadá body scrubs. Vidí v nich záblesk drobného luxusu

    Z běžných self-care pomocníků se v očích generace Z stává speciální sběratelský předmět. Ať už díky rozlišným značkám, nespočtu vůní měnících se s každou sezónou, nebo limitovaným edicím, klasický peeling přitahuje v koupelně čím dál větší pozornost. Stal se z něj drobný záblesk světa luxusu, který nabízí okamžité uspokojení a komercí podpořený pocit sebelásky.

    Módní rok kulminuje. Konec roku zpečetilo předávání Fashion Awards

    První prosincové pondělí předznamenalo rychle se blížící konec letošního roku. Odstartovalo ho slavnostní předávání Fashion Awards, tradičně pořádané British Fashion Council Foundation. Módní svět tak řádně ocenil největší ikony definující rok 2025. Patří mezi ně mimo jiné návrháři jako Jonathan Anderson, Sarah Burton, Grace Wales Bonner nebo modelka Anok Yai.

    Dreaming Eli učí sexy sebelásce. Módní nováček dobývá Londýn

    Dreaming Eli patří k nejvýraznějším novým hlasům londýnské módní scény. Značka dobyla London Fashion Week svou kolekcí, kterou připravila pro jaro 2026. Její tvorba propojuje jemnost s drsností, zranitelnost se silou a experiment s romantikou. Svou jedinečností si zajistila pozornost módních kritiků a stabilní místo na světově proslulém týdnu módy.

    Chanel obléká rappera. Novým ambasadorem značky je A$AP Rocky

    Herečka Margaret Qualley a rapper A$AP Rocky čeká hvězdná svatba. Alespoň v alternativním vesmíru Chanel. Módní dům odhalil krátké video z dílny režiséra Michela Gondry, v němž slavného hudebníka představuje jako svého nejnovějšího ambasadora. Zároveň se jedná o teaser k chystané show s názvem Métiers d’Art, kterou v úterý 2. prosince přivítá New York.

    LVMH loví talenty, Kering loví značky. Oba velikáni formují budoucnost luxusu

    LVMH i Kering vstupují do nové etapy růstu. Skupiny formující tvář globálního luxusu posouvají portfolia směrem k budoucnosti. LVMH sází na čerstvé talenty a řemeslné mistrovství. Kering buduje investiční jednotku, jež mapuje značky, technologie i subkulturní směry. Oba giganti sledují proměnu zákazníka a reagují s vizí přesahující hranice tradičního luxusu.

    Šaty už nestačí. Elie Saab přetváří sny v luxusní rezidence z betonu a zlata

    Značka Elie Saab rozšiřuje svůj vytříbený estetický svět. Představila projekt Stellar by Elie Saab, první značkový rezidenční komplex na ostrově Yas v Abú Dhabí. Tímto krokem navazuje na svou globální expanzi do segmentu luxusních nemovitostí. Stopy její značky lze nalézt po celém světě, od Karibiku přes Maledivy až po švýcarské Alpy, stejně jako na nedávno uvedené debutové jachtě Elie Saab.

    Příběh touhy a vzdoru. Vivienne Westwood probouzí k životu mangu NANA

    Milovnící anime a módy, nastal váš čas. Vivienne Westwood si nachystala podzimní překvapení plné mangy. Značka spolu s Ai Yazawa vytvořila kolekci, jež se inspirovala slavnými japonskými manga komiksy. Spolupráce, která propojuje melancholii tokijských nocí s nezkrotným britským duchem, oživuje šperky, látky i siluety, jež v manze vypráví o svobodě, touze a vzdoru.

    Maison Margiela přepisuje anonymní DNA. Přizpůsobuje se éře virálů

    Říká se, že starého psa novým kouskům nenaučíš. V módě, kde rychle se měnící dynamika může zaskočit i nejsilnější hráče, to však neplatí. Pravidlům hry se musel podřídit i Maison Margiela. Zakladatel značky vybudoval byznys model na ideji brandu bez jména. Kreativní ředitel Glenn Martens ho ale pomalu přetváří. Uvádí ho do současnosti, kde vítězí relevance a pozornost.

    Čepice, které prolomí zimní prokletí. Tu správnou už nesundáte

    Zimní sezona znovu otevírá otázku, proč pletené čepice často působí únavněji než samotné mrazivé počasí. Mnoho tváří pod nimi ztratí proporce, linku čelisti i sebevědomý výraz. Móda však nabízí alternativy, jež pracují s architekturou hlavy mnohem chytřeji a dávají outfitu novou vertikálu. Struktura, historie, elegance a dramatický tvar dokáží proměnit běžné vrstvení ve skutečný styling. Není divu, že módní domy sázejí na čepice rámující obličej jako šperk, ne jako zimní nutnost.

    Military trend ovládá ulice. Z haute couture však míří na oltář rychlé módy

    Military trend ovládá ulice. Z haute couture však míří na oltář rychlé módy Military trend se z podzimních přehlídek přelévá do každodenní módy s takovou razancí, že si podmaňuje i fast fashion řetězce. Siluety inspirované uniformami, ramena ve zbrojní geometrii a zdobné knoflíky získávají masový dosah. Série kolekcí světových módních domů vytvořila atmosféru, jež přeje odvážně strukturovaným vrstvám. Publikum toužící po výrazném stylingu sahá po kouscích, které mají původ v aristokracii i frontových liniích. Ztrácí ale trend díky své oblibě původní kouzlo?

    Přeměňte zimní dny v radost. Zář jim dodají luxusní adventní kalendáře

    Přeměňte své Vánoce v kouzelné chvíle a vraťte se do dní, kdy jste byli dětmi. Čekání na Štědrý den může být dlouhé, ale s luxusním adventním kalendářem si ho rozhodně zkrátíte. Předčasným dárkem svátky ještě nikdo nikdy nezkazil. Jste milovníci vůní, sebepéče nebo make-upu? Potom vám roztomilé boxy z nabídky slavných značek jistě vyrazí dech.

    Luxury Insights: Missoni bourá vlastní hranice. Láká na apartmány v Dubaji

    Hranice vysoké módy a dalších odvětví luxusního průmyslu začínají blednout. Missoni je jen jednou z řady legendárních značek, jež v poslední době zkoumají svět exkluzivních nemovitostí. Módní dům koncem listopadu oznámil svou nejnovější investici, a to rezidenční projekt na Dubajských ostrovech. Spolupracuje na něm s tamní společnosti Octa Development.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―