Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Global Organic Textile Standard. Tato čtyři slova se skrývají pod zkratkou GOTS, která rezonuje světem udržitelné módy. Je to takový Rolls Royce mezi textilními produkty. Už jen získání tohoto certifikátu je totiž očistec, který člověk dobrovolně podstoupí jen tehdy, pokud je fanouškem životního prostředí a lidských práv.

    Být udržitelný a eko je jeden z trendů současné doby. V té souvislosti vznikají pravidelně různé ”eco friendly” certifikáty, které se navzájem trumfují. Jeden zastíní druhý a jedná se v dlouhém časovém horizontu o relativně pomíjivou záležitost. Že nám firmy, a vlastně nejen ty oděvní, neustále cpou pod nos, jak chrání životní prostředí a naši budoucnost, navíc ještě neznamená, že to myslí vážně. Pohladit především zákazníkovo svědomí a namastit si kapsu, o to tu často běží. Když to ale opravdu vážně myslíte, uděláte vše pro to, abyste spotřebitelům nabízel jen to nejlepší, a tím certifikát GOTS je.

    Těžko byste našli přísnější certifikát

    Udržitelná móda, etické oblečení a férová výroba mají mnoho významů. Mezinárodní certifikace GOTS má však pro ekologický textil jasně definovaná kritéria, která produkt sledují od A až po Z. Zajišťuje přísnou kontrolu výroby z ekologického i etického hlediska zároveň. Potvrzuje kvalitu a transparentnost ve všech ohledech daného řetězce. Slyšíme o něm obvykle ve spojení s bavlnou. Vztahuje se však na všechny přírodní materiály, takže ho může obdržet i hedvábí nebo len.

    Zjednodušeně řečeno se můžete spolehnout na to, že za tričkem označeným GOTS nestojí zaměstnanci, kteří pracují v nelidských podmínkách, sexuálně obtěžované šičky nebo muži bez řádného vybavení pro bezpečnost práce. Namísto toho se jedná o tričko, které symbolizuje něco dobrého, co má smysl a je správné.

    Byznys z toho zatím není

    Časem to tak možná bude, ale teď ještě není textil s touto certifikací věc, za kterou vám lidi utrhají ruce, a podmínky pro její získání jsou velmi přísné. Proto musíte myšlence na udržitelnou módu opravdu hodně věřit. Každé dva roky se podmínky dokonce zpřísňují, momentálně je aktuální verze GOTS 7.0. Ale co to tedy pro firmu obnáší?

    Než vůbec o něčem takovém zauvažujete, připravte se na to, že musíte být na 100 % transparentní a věřte, že tým, který k vám bude vyslaný, si vás prolustruje opravdu důkladně a obrátí vás naruby. Celou tuhle výpravu, včetně překladatele, zaplatíte ze svojí kapsy. A takhle každý rok, protože jen tak dlouho je certifikát platný.

    Něco vás bude stát i certifikát sám o sobě. Výše každoročního poplatku se odvíjí od celkového objemu vámi prodaných zakázek s označením GOTS. Peníze jdou na organizaci a zajišťují její chod i do budoucna. Aby byla schopná své standardy dál udržovat na stejné úrovni a vylepšovat, zpřísňovat.

    Foto: Pexels – Sezer Ünlü

    Kde je háček?

    Organizace před udělením certifikátu sleduje naprosto vše, od semínka až po konečné zpracování látky a šití. A ano, pokud něco nese nálepku GOTS, tak co víc řešit? Protože nic není dokonalé, v konečném důsledku záleží jen na vás, na zákazníkovi, jak moc budete mít oči doširoka otevřené. Zvlášť ve chvíli, kdy je produkt na svoji výjimečnost až podezřele levný. Například v případě potištěného textilu by přece měl být potisk také z certifikovaných barev. Nebo když firma přeprodává certifikované oblečení, ale sama certifikát nemá, kdo zákazníkovi zaručí, že značka všechny náležitosti dodržuje také?

    Skvěle se tu uplatní rčení dvakrát měř a jednou řež. Pokud chcete mít opravdu jistotu, databázi všech certifikovaných společností najdete na oficiálním webu global-standard.org. Ověřit si na stránkách můžete i konkrétní produkt, každý by měl být totiž řádně označený certifikačním číslem. 

    Krok kupředu

    Jakmile vezmete všechny tyto aspekty v potaz, můžete se spolehnout, že když máte něco takového ve skříni, udělali jste koupí to nejlepší, co se udělat dalo. Úplně ideální by při množství námi produkovaného textilu samozřejmě bylo nekoupit si vůbec nic. I tak se GOTS nedá upřít, že je to krok správným směrem. Krok ke zodpovědnému spotřebiteli a ještě zodpovědnějšímu prodejci.

    Zdroj: Fashion Session, Global Standard

    Autor článku:

    ― Reklama ―

    Foto:GOTS

    Vše, co potřebujete vědět o certifikátu GOTS předtím, než investujete své peníze

    ― Reklama ―

    Global Organic Textile Standard. Tato čtyři slova se skrývají pod zkratkou GOTS, která rezonuje světem udržitelné módy. Je to takový Rolls Royce mezi textilními produkty. Už jen získání tohoto certifikátu je totiž očistec, který člověk dobrovolně podstoupí jen tehdy, pokud je fanouškem životního prostředí a lidských práv.

    Být udržitelný a eko je jeden z trendů současné doby. V té souvislosti vznikají pravidelně různé ”eco friendly” certifikáty, které se navzájem trumfují. Jeden zastíní druhý a jedná se v dlouhém časovém horizontu o relativně pomíjivou záležitost. Že nám firmy, a vlastně nejen ty oděvní, neustále cpou pod nos, jak chrání životní prostředí a naši budoucnost, navíc ještě neznamená, že to myslí vážně. Pohladit především zákazníkovo svědomí a namastit si kapsu, o to tu často běží. Když to ale opravdu vážně myslíte, uděláte vše pro to, abyste spotřebitelům nabízel jen to nejlepší, a tím certifikát GOTS je.

    Těžko byste našli přísnější certifikát

    Udržitelná móda, etické oblečení a férová výroba mají mnoho významů. Mezinárodní certifikace GOTS má však pro ekologický textil jasně definovaná kritéria, která produkt sledují od A až po Z. Zajišťuje přísnou kontrolu výroby z ekologického i etického hlediska zároveň. Potvrzuje kvalitu a transparentnost ve všech ohledech daného řetězce. Slyšíme o něm obvykle ve spojení s bavlnou. Vztahuje se však na všechny přírodní materiály, takže ho může obdržet i hedvábí nebo len.

    Zjednodušeně řečeno se můžete spolehnout na to, že za tričkem označeným GOTS nestojí zaměstnanci, kteří pracují v nelidských podmínkách, sexuálně obtěžované šičky nebo muži bez řádného vybavení pro bezpečnost práce. Namísto toho se jedná o tričko, které symbolizuje něco dobrého, co má smysl a je správné.

    Byznys z toho zatím není

    Časem to tak možná bude, ale teď ještě není textil s touto certifikací věc, za kterou vám lidi utrhají ruce, a podmínky pro její získání jsou velmi přísné. Proto musíte myšlence na udržitelnou módu opravdu hodně věřit. Každé dva roky se podmínky dokonce zpřísňují, momentálně je aktuální verze GOTS 7.0. Ale co to tedy pro firmu obnáší?

    Než vůbec o něčem takovém zauvažujete, připravte se na to, že musíte být na 100 % transparentní a věřte, že tým, který k vám bude vyslaný, si vás prolustruje opravdu důkladně a obrátí vás naruby. Celou tuhle výpravu, včetně překladatele, zaplatíte ze svojí kapsy. A takhle každý rok, protože jen tak dlouho je certifikát platný.

    Něco vás bude stát i certifikát sám o sobě. Výše každoročního poplatku se odvíjí od celkového objemu vámi prodaných zakázek s označením GOTS. Peníze jdou na organizaci a zajišťují její chod i do budoucna. Aby byla schopná své standardy dál udržovat na stejné úrovni a vylepšovat, zpřísňovat.

    Foto: Pexels – Sezer Ünlü

    Kde je háček?

    Organizace před udělením certifikátu sleduje naprosto vše, od semínka až po konečné zpracování látky a šití. A ano, pokud něco nese nálepku GOTS, tak co víc řešit? Protože nic není dokonalé, v konečném důsledku záleží jen na vás, na zákazníkovi, jak moc budete mít oči doširoka otevřené. Zvlášť ve chvíli, kdy je produkt na svoji výjimečnost až podezřele levný. Například v případě potištěného textilu by přece měl být potisk také z certifikovaných barev. Nebo když firma přeprodává certifikované oblečení, ale sama certifikát nemá, kdo zákazníkovi zaručí, že značka všechny náležitosti dodržuje také?

    Skvěle se tu uplatní rčení dvakrát měř a jednou řež. Pokud chcete mít opravdu jistotu, databázi všech certifikovaných společností najdete na oficiálním webu global-standard.org. Ověřit si na stránkách můžete i konkrétní produkt, každý by měl být totiž řádně označený certifikačním číslem. 

    Krok kupředu

    Jakmile vezmete všechny tyto aspekty v potaz, můžete se spolehnout, že když máte něco takového ve skříni, udělali jste koupí to nejlepší, co se udělat dalo. Úplně ideální by při množství námi produkovaného textilu samozřejmě bylo nekoupit si vůbec nic. I tak se GOTS nedá upřít, že je to krok správným směrem. Krok ke zodpovědnému spotřebiteli a ještě zodpovědnějšímu prodejci.

    Zdroj: Fashion Session, Global Standard

    ― Reklama ―

    Demna rýsuje svou vizi Gucci. Pre-fall 2026 řada uctívá odkaz Toma Ford

    Nová verze Gucci pomalu nastupuje na scénu. Návrhář Demna Gvasalia odhalil teprve druhou kolekci ve své nové pozici kreativního ředitele. Upřesnil tak obrysy vize, kterou představil již letos na podzim v Miláně. Řada Pre-fall 2026 však potvrzuje jeho úctu k archivním kapitolám značky, především pak k ikonické éře 90. let, jež vznikla pod taktovkou Toma Ford.

    Když luxus smrdí. Tod’s ukazuje realitu „Made in Italy“

    Pověstný italský luxus se hroutí jako domeček z karet. Ránu mu tentokrát zasadila aféra značky Tod's, jež je známá pro své kožené výrobky. Dle milánského soudu docházelo v továrnách jejích čínských dodavatelů k zneužívání pracovní síly, přičemž společnost o této skutečnosti věděla. Italský gigant nyní čelí sankci v podobě šestiměsíčního zákazu jakékoli propagace.

    Vystupovat, stanice Chanel. Show Métiers d’Art zazářila v newyorském metru

    Návrhář Matthieu Blazy odhalil světu teprve svou druhou kolekci Chanel. S úterní show Métiers d'Art ovšem pouze potvrdil to, co mnozí po jeho debutu v Paříži již tušili. Že je designér na správném místě. Nedávno jmenovaný kreativní ředitel představil nejnovější show v podzemní stanici newyorského metra. Skloubil tak underground velkoměsta s francouzskou elegancí.

    Rozhovor: Od školních sešitů k Hermès. Úspěch české kaligrafky, která okouzlila svět

    Kaligrafka Lucie Špatenková se už na střední škole zamilovala do krásně nadepsaných sešitů. Po vysoké škole založila značku Ta usměvavá, s níž pořádá workshopy krasopsaní, jezdí na eventy zkrášlovat různorodé produkty a písmem vylepšuje i výrobky nejdražších luxusních značek světa. Kromě spolupráce se značkami Prada, Cartier či Hermès vede tým kaligrafů, vychovává malou dceru a rozšiřuje povědomí o krasopísmu v Česku. 

    Přeměňte zimní dny v radost. Zář jim dodají luxusní adventní kalendáře

    Přeměňte své Vánoce v kouzelné chvíle a vraťte se do dní, kdy jste byli dětmi. Čekání na Štědrý den může být dlouhé, ale s luxusním adventním kalendářem si ho rozhodně zkrátíte. Předčasným dárkem svátky ještě nikdo nikdy nezkazil. Jste milovníci vůní, sebepéče nebo make-upu? Potom vám roztomilé boxy z nabídky slavných značek jistě vyrazí dech.

    Luxury Insights: Missoni bourá vlastní hranice. Láká na apartmány v Dubaji

    Hranice vysoké módy a dalších odvětví luxusního průmyslu začínají blednout. Missoni je jen jednou z řady legendárních značek, jež v poslední době zkoumají svět exkluzivních nemovitostí. Módní dům koncem listopadu oznámil svou nejnovější investici, a to rezidenční projekt na Dubajských ostrovech. Spolupracuje na něm s tamní společnosti Octa Development.

    Je rapper EsDeeKid herec Timothée Chalamet? Konspirační teorie nabírá na obrátkách

    Internet pracuje ve zvláštním rytmu. Chvíli sklouzává k absurditě, chvíli k fascinující přesnosti. Nejnovější virální konspirační teorie přiřazuje Timothéeho Chalamet k anonymnímu rapperovi EsDeeKid, hvězdě současné britské scény. Oba spojuje záhadná aura, stejné oči a schopnost přitahovat pozornost milionů. Trend se rozvíjí rychlostí, která připomíná spíše kulturní experiment než klasický bulvární příběh. Vzniká tím fenomén, jenž si nárokuje vlastní místo v digitálním panoptiku.

    Móda v kostce: Zemřela designérka Pam Hogg a Jacquemus má první skiwear řadu

    Zemřela skotská návrhářka Pam Hogg, jež oblékala Kate Moss, Kylie Minogue i Rihannu. Jonathan Anderson odhalil první vizi pánské kolekce pro podzim roku 2026 a Jacquemus společně s Nike představil svou první skiwear řadu. Gucci zamíří se svou příští cruise kolekcí do New Yorku a společnost EssilorLuxottica je připravená odkoupit podíl značky Giorgio Armani.

    Kim Kardashian dělí internet. Vynesla kontroverzní Birkin bag ze sloní kůže

    Kim Kardashian se v seriálu All’s Fair objevila s kabelkou Birkin, která dle znalců pochází z kůže afrického slona. Luxusní svět okamžitě vytvořil dva tábory. Na jedné straně stojí hlasití kritici, na druhé fascinovaní sběratelé. Elephant Leather Birkin patří k nejvzácnějším kabelkám Hermès, jejichž výroba však skončila před několila dekádami. Sociální sítě se po odvysílání epizody změnily v jeviště, kde vedle morálního rozhořčení roste posedlost cenovkou a investičním potenciálem.

    Vánoce očima Burberry. Daniel Lee vyměnil trenčkoty za stromeček

    Luxusní hotel Claridge's v srdci Londýna tradičně vkládá výzdobu svého vánočního stromečku do rukou důležitého jména módní scény. Letos dle vlastní vize proměnil sváteční dekorace kreativní ředitel Burberry Daniel Lee. Jednotlivé ozdoby odkazují na dlouholetou tradici značky, zatímco ikonický kostkovaný vzor pohltí zbytek luxusního interiéru hotelového lobby.

    Shein pod palbou. Čelí žalobě francouzských obchodníků i výzvě poslanců

    Potíže fast fashion řetězce Shein ve Francii nekončí. Nově čelí žalobě ze strany francouzských maloobchodníků. Na 12 federací a několik značek zahájilo proti značce soudní řízení. Olej do ohně kritiky přilévají také tamní poslanci. Více než 80 z nich vydalo oficiální prohlášení, v němž požadují zákaz Shein, a to ve jménu "ochrany pracovníků, veřejného zdraví a planety".

    Bottega Veneta uvádí Jenga set. Jeho cenovka je opravdu vesmírná

    Bottega Veneta uvádí Jenga set, který posouvá domácí zábavu do sféry investičních objektů. Luxusní dům využívá své signifikantní prvky a transformuje mezinárodně známou hru do podoby kultivovaného designového předmětu. Každý jednotlivý prvek získává charakter artefaktu, s důrazem na materiál a přesnost zpracování. Soubor působí jako tichý symbol pohodlí, vkusu a sebevědomého vkročení do segmentu zábavy pro dospělé. Ano, společnost na svých stránkách opravdu uvádí, že nejde o hračku pro děti.

    TikTok Highlights: Trendy videa sdílejí vytoužený „flow state“

    Vaše soustředění směřuje k dané aktivitě, okolí se rozplývá a vy nemyslíte na nic jiného než přítomnost. I tak by mnozí uživatelé sociální sítě TikTok popsali "flow state". Tedy stav, který momentálně vyzdvihuje lavina virálních videí. Sdílejí totiž momenty, kdy lidé při často obyčejných aktivitách zapomínají na vše ostatní a ocitají se ve chvíli stvořené jen a pouze pro ně.

    Versace překračuje milník. Prada značku v prosinci přivítá pod svá křídla

    Luxusní skupina Prada Group letos v dubnu překvapila módní svět, když oznámila svou koupi módního domu Versace. Dohoda za 1,25 miliardy eur následovala krátce poté, co z pozice kreativní ředitelky značky odešla Donatella Versace. Teprve v úterý 2. prosince však společnost plně vstoupí do vesmíru Prada. Čeká ji nová éra kombinující její legendární historii a inovaci.

    Róby Alžběty II. znovu září. Velká výstava odhaluje příběhy jejího stylu

    Výstava věnovaná Alžbětě II. představuje desítky jejích ikonických rób i doplňků, které dlouho formovaly vizuální podobu britské monarchie. Návštěvníci mohou nahlédnout do zákulisí stylu Alžběty II., jeho symboliky i vývoje napříč dekádami. Expozice odhaluje nejen propracované detaily oděvů, ale také příběhy návrhářů, tradic a událostí, jež se do nich otiskly.

    Greenpeace našel nebezpečné látky v oblečení Shein. Překračují limity EU

    Fast fashion řetězec Shein čelí v Evropě další kauze. Německá odnož neziskové organizace Greenpeace odhalila nejnovější report, dle kterého v jeho oblečení našla nebezpečné látky. Jejich množství přitom přesahuje hranice předepsané Evropskou unií. Potenciálně toxické chemikálie pak mohou vést k řadě onemocnění, poškozují ovšem také životní prostředí.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―