Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Většina velkých módních domů je neodmyslitelně spjata se jmény kreativních ředitelů, kteří přicházejí a odcházejí v pravidelném rytmu sezón. U Hermès je tomu jinak. Véronique Nichanian, kreativní ředitelka pánské divize, u značky působí už 36 let. Je také nejdéle sloužící kreativní ředitelkou v oboru, která nemá brand nesoucí její jméno.

    Véronique Nichanian se narodila v Paříži, kde také vystudovala École de la Chambre Syndicale de la Couture Parisienne. Odmala ji fascinovaly textilie, což ji vedlo k tvorbě vlastních oděvů. Po studiích začala pracovat pro legendu módního průmyslu, návrháře Nina Cerruti. Právě on ji naučil dokonalému porozumění materiálům a jejich kvalitě, tedy schopnosti, která se později stala jejím poznávacím znamením a ikonickým rukopisem Hermès.

    Žena stojící za pánskou elegancí. Véronique Nichanian ztělesňuje tradiční pánskou estetiku

    Do Hermès nastoupila Nichanian v roce 1988, a to na pozvání tehdejšího prezidenta společnosti Jean-Louis Dumas. Ten v ní viděl někoho, kdo dokáže pozvednout pánskou divizi značky na novou úroveň. Hermès tehdy sice nebyl neznámý, rozhodně ale nebyl takovým symbolem luxusu, jak ho známe dnes. Návrhářka u značky začala systematicky budovat identitu pánského Hermès stylu, který oslavujeme dodnes.

    Véronique Nichanian lze označit za perfekcionistku, posedlou kvalitními materiály. Ve své kanceláři má prý několik velkých sklenic naplněných barevnými vzorky látek a říká jim „náladové dózy“. Barvy a textilie ji inspirují. Právě pečlivý výběr materiálů je klíčovým prvkem její tvorby i značky samotné. Definuje ji proto nenásilná elegance, dokonalé řemeslné zpracování a schopnost kombinovat tradici s inovacemi.

    Bavíme se o nenápadné hvězdě módy. Před fotografy se spíše ukrývá

    Zatímco jiní kreativní ředitelé jsou rádi středem pozornosti, Nichanian zůstavá v pozadí. Po přehlídkách  se jen letmo projde po začátku mola a ihned mizí v zákulisí, čímž se vyhýbá mediálnímu rozruchu. Ví, že její práce mluví sama za sebe. Pod jejím vedením se pánské kolekce Hermès staly symbolem sofistikovanosti, který oslovuje jak tradiční klientelu, tak mladší generaci, stále více toužící po kvalitních kouscích.

    V současné době, kdy pánská móda nabývá na důležitosti a muži jsou čím dál ochotnější investovat do kvalitního oblečení, je role Nichanian ještě významnější. Značka Hermès, jako jeden z mála luxusních módních domů, otevřela v New Yorku první butik věnovaný výhradně pánské módě. Takový krok potvrzuje, že Hermès v tomto módním odvětví ještě více posiluje svou pozici.

    Zdroj: Hermès

    Véronique Nichanian není jediný designér, který kdy pracoval pro Hermès, ale její dlouholetá vize a schopnost udržet si konzistenci dělá z její práce něco více než pouhou kapitolu v historii módy. Je nepřekonatelnou módní ikonou, která zkrátka ví, jak na to. Její osobnost totiž skvěle koresponduje s její tvorbou.

    Zdroje: L’OFFICIEL, NUVO, Flaunt Magazine, Wallpaper, SHOWstudio, YouTube, Instagram

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    ― Reklama ―

    Foto:Reuters

    Véronique Nichanian působí u Hermès již 36 let. Redefinuje význam pánské módy

    Většina velkých módních domů je neodmyslitelně spjata se jmény kreativních ředitelů, kteří přicházejí a odcházejí v pravidelném rytmu sezón. U Hermès je tomu jinak. Véronique Nichanian, kreativní ředitelka pánské divize, u značky působí už 36 let. Je také nejdéle sloužící kreativní ředitelkou v oboru, která nemá brand nesoucí její jméno.

    Véronique Nichanian se narodila v Paříži, kde také vystudovala École de la Chambre Syndicale de la Couture Parisienne. Odmala ji fascinovaly textilie, což ji vedlo k tvorbě vlastních oděvů. Po studiích začala pracovat pro legendu módního průmyslu, návrháře Nina Cerruti. Právě on ji naučil dokonalému porozumění materiálům a jejich kvalitě, tedy schopnosti, která se později stala jejím poznávacím znamením a ikonickým rukopisem Hermès.

    Žena stojící za pánskou elegancí. Véronique Nichanian ztělesňuje tradiční pánskou estetiku

    Do Hermès nastoupila Nichanian v roce 1988, a to na pozvání tehdejšího prezidenta společnosti Jean-Louis Dumas. Ten v ní viděl někoho, kdo dokáže pozvednout pánskou divizi značky na novou úroveň. Hermès tehdy sice nebyl neznámý, rozhodně ale nebyl takovým symbolem luxusu, jak ho známe dnes. Návrhářka u značky začala systematicky budovat identitu pánského Hermès stylu, který oslavujeme dodnes.

    Véronique Nichanian lze označit za perfekcionistku, posedlou kvalitními materiály. Ve své kanceláři má prý několik velkých sklenic naplněných barevnými vzorky látek a říká jim „náladové dózy“. Barvy a textilie ji inspirují. Právě pečlivý výběr materiálů je klíčovým prvkem její tvorby i značky samotné. Definuje ji proto nenásilná elegance, dokonalé řemeslné zpracování a schopnost kombinovat tradici s inovacemi.

    Bavíme se o nenápadné hvězdě módy. Před fotografy se spíše ukrývá

    Zatímco jiní kreativní ředitelé jsou rádi středem pozornosti, Nichanian zůstavá v pozadí. Po přehlídkách  se jen letmo projde po začátku mola a ihned mizí v zákulisí, čímž se vyhýbá mediálnímu rozruchu. Ví, že její práce mluví sama za sebe. Pod jejím vedením se pánské kolekce Hermès staly symbolem sofistikovanosti, který oslovuje jak tradiční klientelu, tak mladší generaci, stále více toužící po kvalitních kouscích.

    V současné době, kdy pánská móda nabývá na důležitosti a muži jsou čím dál ochotnější investovat do kvalitního oblečení, je role Nichanian ještě významnější. Značka Hermès, jako jeden z mála luxusních módních domů, otevřela v New Yorku první butik věnovaný výhradně pánské módě. Takový krok potvrzuje, že Hermès v tomto módním odvětví ještě více posiluje svou pozici.

    Zdroj: Hermès

    Véronique Nichanian není jediný designér, který kdy pracoval pro Hermès, ale její dlouholetá vize a schopnost udržet si konzistenci dělá z její práce něco více než pouhou kapitolu v historii módy. Je nepřekonatelnou módní ikonou, která zkrátka ví, jak na to. Její osobnost totiž skvěle koresponduje s její tvorbou.

    Zdroje: L’OFFICIEL, NUVO, Flaunt Magazine, Wallpaper, SHOWstudio, YouTube, Instagram

    ― Reklama ―

    Trendy kabelky mažou hranice soukromí. Jaro 2026 definuje zranitelnost

    Příští jarní a letní sezóna působí na pozadí usychajícího listí a neoblomného chladu jako na míle vzdálená. Módní svět má přesto již nyní jasno, co ji definuje. Poslední vlna světových týdnů módy promluvila jasně, soukromí posouvá své hranice. Návrháři odhalili otevřené kabelky, často jen s jedním uchem, jež reflektují bouřlivou dobu a lákají svou zranitelností.

    Dior bloudí v magickém labyrintu. Módní dům vítá letošní Vánoce

    Sváteční atmosféra dolehla i na módní dům Dior. Značka koncem minulého týdne odkryla letošní téma vánoční kampaně. V Paříži navíc slavnostně odhalila výzdobu rodného domu Dior na 30 Avenue Montaigne. Jeho výzdoba odkazuje na nejnovější cruise kolekci, kterou ještě návrhářka Maria Grazia Chiuri představila v tajemných římských zahradách Villa Albani Torlonia.

    Znáte nejlehčí tkaninu na světě? Super Organza vznikla tak trochu „omylem“

    Super Organza patří k nejtenčím a nejlehčím tkaninám, které kdy člověk vytvořil. I když neplánovaně. Pochází z Japonska, z vývoje společnosti Amaike LLC, jejíž know-how vychází z technologického inženýrství v oblasti látek. Vlákna o tloušťce jedné pětiny lidského vlasu tvoří materiál o hmotnosti pěti gramů na metr čtvereční. Prada ho použila pro jaro 2024, zatímco Balenciaga ho zařadila do haute couture řady pro podzim 2025. V módních domech se z technického zázraku stala vysoce žádaná látka.

    Zlato, stříbro a transformace. Outhouse Jewellery redefinuje význam šperků

    Šaty s vlečkou z 24 karátového zlata a stříbrem vyšívané, ale princezna to není, jasný pane. I tak by se dala popsat práce Outhouse Jewellery, společnosti, která redefinovala nošení šperků. Už vám nemusí jen viset z uší nebo zdobit krk, do zlata se můžete doslova obléct a zazářit s ním na každém večírku. Úspěšná značka přichází s novou revoluční kolekcí Alchemy of 13. 

    Místo čokolády kalhotky. Skims uvádí adventní kalendář plný svůdností

    Značka Skims nezklamala a opět dokazuje, že umí překvapit. Spolu se zimní kolekcí přišla společnost s adventním kalendářem, jenž rozhodně není obyčejnou vánoční klasikou. Stvořený je pro všechny "fashionistky", jež rády kombinují pohodlí s luxusem a milují každý den odhalit malý módní zážitek. Co je na něm tak jedinečného? Obsahuje 25 párů kalhotek, které zpestří každé ráno a udělají z čekání na Vánoce opravdovou radost.

    Fíky ovládají sociální sítě. Je libo smoothie nebo carpaccio?

    Fíky vstupují do světa kulinárního glamour jako neodolatelný vizuální magnet. Jejich příjemná textura a medové tóny okamžitě promění talíř ve fotografii hodnou instagramového feedu. Influenceři i food blogeři si je zamilovali pro jejich schopnost kombinovat eleganci s hravostí. Od carpaccia až po smoothie bowls. Fík dává jídlu šmrnc, který se fotí sám. Je symbolem sofistikovaného, moderního životního stylu, kde estetika a zdraví tančí ruku v ruce.

    Koncern LVMH pod taktovkou jedné rodiny. Arnaultovi vlastní většinu jeho akcií

    Zakladatel a dlouholetý lídr skupiny LVMH Bernard Arnault završil klíčovou etapu své celoživotní strategie. Série cílených nákupů akcií v hodnotě 1,6 miliardy dolarů přiblížila jeho rodinu k absolutnímu ovládnutí největšího luxusního konglomerátu světa. Francouzská média potvrzují, že Arnaultovi nyní drží více než polovinu akcií společnosti. V době, kdy trh s luxusem prochází zpomalením, posílil byznysmen svou pozici s přesností, která definuje jeho podnikání.

    Louis Vuitton následuje světlo. Vánoční kampaní vzdává hold cestování

    Francouzský módní dům Louis Vuitton je další z řady luxusních značek, které vítají rychle se blížící Vánoce. Ve své sváteční kampani s názvem Le Voyage des Lumières se tentokrát vydává na dechberoucí cestu světla, kterou definuje zářící lampion. Vzdává tím hold své dlouhé historii, jejíž kořeny leží nejen v tradičním řemeslu, ale především touze po cestování.

    Nan Goldin představuje výstavu This Will Not End Well. Minulost mění ve film

    Nan Goldin představuje světu své nejnovější dílo s názvem This Will Not End Well. Rozsáhlá výstava okouzlila kritiky umění a v divácích vzbudila silné emoce. Umělkyně v ní vzpomíná na 80. léta a postupně se propracovává skrz minulost až do současnosti. Výsledná práce je složená jako film, jednotlivé statické snímky umně zachycují momenty obyčejného života. 

    Trend sober glow-up nabírá na síle. Odmítá alkohol a slibuje zářivější pleť

    Generace Z posiluje instagramový a tiktokový trend, který zasahuje oblast duševního zdraví a fyzické kondice, má ale také velký kosmetický přínos. Koncept známý jako sober glow-up vyzývá k dlouhodobé střízlivosti. Jako odměnu nabízí mimo jiné výraznou změnu obličeje, pozvednutí kontur a vyrýsování lícních kostí. Jako po zákroku estetického dermatologa.

    Londýn propadl světu filmů. Poznejte 10 nejlepších snímků BFI festivalu

    Filmový festival BFI, který by si neměl nechat ujít žádný filmový fanoušek, tradičně dorazil do Londýna. Letos uvedl 247 filmů pocházejících ze 79 různých zemí světa, z nichž 42 procent vzniklo z hlav režisérek nebo nebinárních tvůrců. Na jejich premiéře nechyběly filmové hvězdy a významné osobnosti, jako je Kristen Stewart nebo Elle Fanning. Event zahájil film Wake Up Dead Man: A Knives Out Mystery. 

    Gucci zdolává svahy. Zimní kolekce Altitude poprvé mísí luxus s technologií 

    Začala lyžařská sezóna a Gucci není pozadu. Jako správný zástupce Italů přichází se zimní kolekcí Altitude. Od těch předchozích se ovšem liší a to tím, že nabízí nejen luxus, ale i technické vybavení pro vrcholové výkony. Na sněhu se můžete blýsknout oblečením, které spojuje špičkovou technologii, precizní řemeslo a nezaměnitelnou estetiku módního domu. 

    Luxury Insights: Dubaj vítá další inovaci. Pohostí lesní nákupní centrum

    Luxusní nakupování nabývá nových rozměrů. Návštěva obchodních center už dávno není jen o výběru vysněných kousků, jedná se o unikátní zážitek. Přesně to slibuje nejnovější projekt společnosti Majid Al Futtaim, která v Dubaji vybuduje první tamní lesní nákupní centrum. Proroste ho totiž na více než milion stromů, ochlazujících často nesnesitelně horké prostředí.

    Nike vrací legendární spolupráci. S Martine Rose oslavuje e-sport a gaming

    Na módní scénu opět nastoupilo populární spojení dvou módních vizionářů. Britská návrhářka Martine Rose a americká značka Nike uvádí další spolupráci. Tentokrát vzdávají hold světu e-sportu a gamingu, který v jejich očích ztělesňuje demokracii. To vše zachycuje také nový model sneakers Shox MR4, propojující nadčasovou eleganci se sportovním duchem.

    Pinterest spustil osobního asistenta. Pomůže s nákupem i psychickou pohodou

    Nová funkce Pinterest Assistant přetváří způsob, jakým nakupujeme online. Vizuální AI průvodce redefinuje nákupní digitální prostor a mění každou interakci s platformou Pinterest v osobní dialog s estetickou vizí. Uživatel vstupuje do prostředí, kde technologie chápe jeho vkus stejně citlivě jako lidský poradce. Personalizace probíhá okamžitě a každé doporučení rezonuje s individuálním stylem. Pomocník proměňuje scénu digitálního nakupování v prostor, kde estetika a praktičnost splývají.

    Rapper Rilès vydal nové album. Zpracování připomíná umělecký rituál

    Francouzský rapper Rilès proměnil vydání svého nového alba THE 25th HOUR ve vizuální událost, jakou Paříž dlouho nezažila. V galerii Ellia Art Gallery usedl na 24 hodin a 42 minut k pásu, po němž plynuly tisíce prázdných vinylových obalů. Každý z více než 20 tisíc kusů označil otiskem své ruky potřené červenou barvou, čímž je proměnil v limitovanou edici i symbol lidské vytrvalosti. Tento akt navazuje na jeho dřívější performanci, kdy uběhl přes 200 kilometrů na pásu během jednoho dne.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―