Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    Jedním ze způsobů, jak i pohodlné oblečení „na doma“ nebo na cvičení a jarní procházky učinit více udržitelné, je zkrátka využít staré kousky. Obnošená trička nebo volné kalhoty snadno zakoupíte i v second handech. Pokud ale toužíte po novém přírůstku do vašeho šatníku, máme pro vás tipy na udržitelné a zodpovědné značky.

    Všichni víme, že jednou z nejlepších cest, jak šetřit přírodu, je udržovat minimalistický životní styl. Nekupovat si příliš nových kousků nebo se po nich ohlížet v obchodech, nabízejících oblečení „z druhé ruky“. Občas ovšem zatoužíme po opravdu kvalitním produktu, který neublíží životnímu prostředí a nezatíží naše svědomí.

    V tomhle případě doporučujeme obrátit se na opravdu kvalitní společnosti, jejichž cílem je vyrábět zodpovědné, jednoduché, víceúčelové a kvalitní produkty. Vybrali jsme proto několik značek, které o podobný výsledek usilují. Zároveň se ovšem může jednat pouze o inspiraci, jak obohatit svůj udržitelný šatník.

    Zahalte se do recyklovaných a organických materiálů. Indigo Luna zachycuje to nejlepší z Bali

    Příkladem zodpovědné společnosti vyrábějící oblečení perfektní pro válení se na gauči, ale také jógu nebo příjemnou procházku, je Indigo Luna. Její oblečení šijí pracovníci na Bali v prostředí, které jim zaručuje bezpečné pracovní podmínky i spravedlivé odměny. Jednotlivé kousky jsou navíc vytvářené z recyklovaných nebo organických materiálů.

    Zdroj: Indigo Luna Store

    Každý z nich je navíc vyrobený ručně. Vybrat si můžete především z návrhů inspirovaných světem jógy. Vhod mohou přijít široké splývavé kalhoty, ale i pohodlný top s dlouhými rukávy. Mezi více „odvážné“, ale stále příjemné a lehké návrhy patří mini sukně, ukrývající elastické šortky, dlouhé zavazovací šaty i měkký kabátek.

    Zacvičte si s oblečením ušitým v Česku. Legíny i sportovní podprsenku najdete u Kinoko

    Společnost Kinoko je příkladem značky, která své produkty vyrábí v České republice. Její produkty tak podporují lokální ekonomiku a rovněž zajišťují spravedlivé pracovní podmínky. Značka ovšem upozorňuje na to, že používá látky z Taiwanu, Řecka nebo Itálie.

    Zdroj: Kinoko

    Důvodem je dle ní jejich vysoká kvalita, jejíž ekvivalent dosud v Česku nenalezla. Pokud hledáte nové legíny, které budete moct vytáhnout na ranní běh i procházku do přírody, jistě si u Kinoko vyberete z řady různorodých modelů. Společnost má ovšem v nabídce i spodní prádlo nebo plavky.

    Zodpovědné pohodlí najdete také u Hara. V létě vás potěší i řada pohodlného spodního prádla

    Pohodlné oblečení šetrné vůči životnímu prostředí nabízí také společnost Hara. Soustředí se především na spodní prádlo a kousky na doma. Opět na vás čeká pohodlná mini sukně nebo široké jóga kalhoty. Vybrat si můžete také z dvou druhů podprsenek, vytvářených z organického bambusu.

    Zdroj: Hara

    Kromě toho jsou jednotlivé kousky barvené přírodními barvivy, které neškodí ani vaší kůži, ani přírodě. Značka ovšem pochází z Austrálie, musíte tedy sami zvážit, zda chcete platit za potřebnou dopravu. Oblečení také musíte, podobně jako jiné organické produkty, prát pouze v ruce.

    Vhodnou alternativu spodního prádla najdete i v Česku. Vyzkoušejte Corpus Lingerie

    Pokud je vaším cílem podpořit především lokální udržitelné značky, pak vás jistě zaujme společnost Corpus Lingerie. Své udržitelné spodní prádlo totiž šije v Brně. Vytváří ho především z bambusové viskózy, smíchané s elastanem vyrobeným z bambusového úpletu.

    Zdroj: Corpus Lingerie

    Kromě ochrany životního prostředí se soustředí také na to, aby nabízela produkty opravdu pro všechny. Skvěle budou sedět kojícím maminkám, babičkám, ale i mladým ženám. Každá z nich si pak vybere střih, který vyhovuje právě jí – ať už je to asymetrická podprsenka, body nebo košilka.

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Užijte si pohodlí s udržitelnou módou. Myslete na přírodu i v kouscích „na doma“

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Jedním ze způsobů, jak i pohodlné oblečení „na doma“ nebo na cvičení a jarní procházky učinit více udržitelné, je zkrátka využít staré kousky. Obnošená trička nebo volné kalhoty snadno zakoupíte i v second handech. Pokud ale toužíte po novém přírůstku do vašeho šatníku, máme pro vás tipy na udržitelné a zodpovědné značky.

    - Reklama -

    Všichni víme, že jednou z nejlepších cest, jak šetřit přírodu, je udržovat minimalistický životní styl. Nekupovat si příliš nových kousků nebo se po nich ohlížet v obchodech, nabízejících oblečení „z druhé ruky“. Občas ovšem zatoužíme po opravdu kvalitním produktu, který neublíží životnímu prostředí a nezatíží naše svědomí.

    V tomhle případě doporučujeme obrátit se na opravdu kvalitní společnosti, jejichž cílem je vyrábět zodpovědné, jednoduché, víceúčelové a kvalitní produkty. Vybrali jsme proto několik značek, které o podobný výsledek usilují. Zároveň se ovšem může jednat pouze o inspiraci, jak obohatit svůj udržitelný šatník.

    Zahalte se do recyklovaných a organických materiálů. Indigo Luna zachycuje to nejlepší z Bali

    Příkladem zodpovědné společnosti vyrábějící oblečení perfektní pro válení se na gauči, ale také jógu nebo příjemnou procházku, je Indigo Luna. Její oblečení šijí pracovníci na Bali v prostředí, které jim zaručuje bezpečné pracovní podmínky i spravedlivé odměny. Jednotlivé kousky jsou navíc vytvářené z recyklovaných nebo organických materiálů.

    - Reklama -

    Zdroj: Indigo Luna Store

    Každý z nich je navíc vyrobený ručně. Vybrat si můžete především z návrhů inspirovaných světem jógy. Vhod mohou přijít široké splývavé kalhoty, ale i pohodlný top s dlouhými rukávy. Mezi více „odvážné“, ale stále příjemné a lehké návrhy patří mini sukně, ukrývající elastické šortky, dlouhé zavazovací šaty i měkký kabátek.

    Zacvičte si s oblečením ušitým v Česku. Legíny i sportovní podprsenku najdete u Kinoko

    Společnost Kinoko je příkladem značky, která své produkty vyrábí v České republice. Její produkty tak podporují lokální ekonomiku a rovněž zajišťují spravedlivé pracovní podmínky. Značka ovšem upozorňuje na to, že používá látky z Taiwanu, Řecka nebo Itálie.

    Zdroj: Kinoko

    Důvodem je dle ní jejich vysoká kvalita, jejíž ekvivalent dosud v Česku nenalezla. Pokud hledáte nové legíny, které budete moct vytáhnout na ranní běh i procházku do přírody, jistě si u Kinoko vyberete z řady různorodých modelů. Společnost má ovšem v nabídce i spodní prádlo nebo plavky.

    Zodpovědné pohodlí najdete také u Hara. V létě vás potěší i řada pohodlného spodního prádla

    Pohodlné oblečení šetrné vůči životnímu prostředí nabízí také společnost Hara. Soustředí se především na spodní prádlo a kousky na doma. Opět na vás čeká pohodlná mini sukně nebo široké jóga kalhoty. Vybrat si můžete také z dvou druhů podprsenek, vytvářených z organického bambusu.

    Zdroj: Hara

    Kromě toho jsou jednotlivé kousky barvené přírodními barvivy, které neškodí ani vaší kůži, ani přírodě. Značka ovšem pochází z Austrálie, musíte tedy sami zvážit, zda chcete platit za potřebnou dopravu. Oblečení také musíte, podobně jako jiné organické produkty, prát pouze v ruce.

    Vhodnou alternativu spodního prádla najdete i v Česku. Vyzkoušejte Corpus Lingerie

    Pokud je vaším cílem podpořit především lokální udržitelné značky, pak vás jistě zaujme společnost Corpus Lingerie. Své udržitelné spodní prádlo totiž šije v Brně. Vytváří ho především z bambusové viskózy, smíchané s elastanem vyrobeným z bambusového úpletu.

    Zdroj: Corpus Lingerie

    Kromě ochrany životního prostředí se soustředí také na to, aby nabízela produkty opravdu pro všechny. Skvěle budou sedět kojícím maminkám, babičkám, ale i mladým ženám. Každá z nich si pak vybere střih, který vyhovuje právě jí – ať už je to asymetrická podprsenka, body nebo košilka.

    ― Reklama ―

    Móda vkročila do hravé éry. Úzkost schovává za trendy nostalgií

    Šklebící se postavičky Labubu, hravé korálky na kotnících a nespočet přívěsků upoutaných k tkaničkám trendy tenisek. Móda v uplynulých měsících přelila silná vlna nostalgie a touhy po hravějších, snadnějších a nevinnějších časech. Takzvaná kidcore estetika ukazuje, že i pomíjivé trendy ukrývají hlubší pravdu o společnosti a tom, co doopravdy chce.

    Carrie Bradshaw je pro Gen Z nerelevantní. Označuje ji za „pick me girl“

    Carrie Bradshaw se kdysi stala ikonou ženské nezávislosti, New Yorku i nekonečných debat o lásce. Pro jednu generaci byla hlasem, který normalizoval ženská přátelství, sexualitu a touhu po kariéře a luxusu. Jenže pro generaci Z se z Carrie stal spíš relikt, jenž už neodpovídá jejich hodnotám. V očích mladších divaček se proměnila z inspirace v toxickou „pick me girl“, jejíž příběhy působí zastarale až problematicky.

    Nebojte se červenat. Shy Girl make-up look tvářenkou nešetří

    Na beauty scénu dorazil další trend. Tentokrát potěší především ty z nás, které jen s těžkostmi zakrývají své rozpaky, stud nebo nadšení. Ve středu populárního make-up looku totiž stojí honosná vrstva růžové tvářenky. Takzvaný Shy Girl vzhled má za cíl napodobovat romantickou ostýchavost, jež má ve zvyku zabarvovat tváře do sytých odstínů.

    Louis Vuitton píše novou kapitolu. Uvádí svou první make-up řadu

    Další ze slavných módních domů vkročí na pole luxusní kosmetiky. Louis Vuitton oznámil plány na vydání vlastní make-up řady La Beauté před půl rokem. Koncem srpna však odhalí své první produkty, na kterých spolupracoval s věhlasnou maskérkou Pat McGrath. Patří mezi ně na 55 odstínů rtěnek, 10 hydratačních balzámů a osm paletek očních stínů.

    Sluncem prosycený make-up? Beauty scénu ovládá Toasty Glam

    Letošní léto nabídlo ještě jeden poslední make-up trend. Kosmetickým taštičkám vévodí v srpnu takzvaný Toasty Glam. Jedná se o look plný hlubokých tónů, zbarvujících do odstínů bronzové a cihlové nejen tváře, ale také oční...

    Od Carrie Bradshaw po Charli XCX. Vivienne Westwood mění svatby ve sny nevěst

    Vivienne Westwood rezonuje od červeného koberce až po oltář. Její svatební šaty oblékla fiktivní postava Carrie Bradshaw, influencerka Hailey Bieber i zpěvačka Charli XCX. Každá z nich jimi vyjádřila vlastní verzi nevěsty, a přesto nesla nezaměnitelný rukopis značky. Ta dokáže propojit aristokratickou siluetu s odvážnou sebejistotou, čímž vytváří róby, jež přetrvávají v paměti stejně jako okamžik, pro který vznikly.

    Postavte most mezi létem a podzimem. Základy položí přechodové kousky

    I když tomu uplynulé horké letní dny nenapovídají, podzim se blíží mílovými kroky. Spolu s ním přichází otázka toho, jak se vypořádat se zapeklitým proměnlivým počasím, spojujícím poslední teplé paprsky a první náznaky sychravého období. Přechod mezi létem a podzimem vám pomohou přemostit chytré kousky, které unosíte téměř po celý rok.

    Móda v kostce: SZA tvoří pro Vans a Pharrell odhalil tenisky Jellyfish

    Začátek týdne s sebou přináší několik novinek. Zpěvačka SZA se stala novou uměleckou ředitelkou Vans. Pharrell Williams pro změnu odhalil nové tenisky ve spolupráci s Adidas, a to Virginia Adistar Jellyfish. Miu Miu vydává novou vůni Miutine a Louis Vuitton zase kampaň s Judem Bellingham. Na trhu hodinek z druhé ruky vítězí Rolex a Patek Philippe.

    Zrozeno z moře, poháněno světlem. Iris van Herpen oživila haute couture

    Když Iris van Herpen otevřela svou kolekci Sympoiesis na Paris Haute Couture Week podmanivým živým lookem, svět módy se na chvíli zastavil. Před publikem se vynořila modelka oděná do bioluminiscenčního zázraku tvořeného 125 miliony řas, které reagují na světlo a teplotu. Výsledkem není pouhý oděv, ale živoucí organismus.

    Svět zrychluje, gen Z zpomaluje. Ruční práce jsou zpět

    V době, kdy jsou naše dny přeplněné notifikacemi a nekonečným scrollováním, se mladá generace obrací k činnostem připomínajícím dobu před nástupem chytrých technologií. Gen Z si nachází cestu k tvůrčím koníčkům, které nejsou jen estetické, ale i terapeutické. Jedná se o širší kulturní signál, že si jako společnost začínáme vážit autenticity a klidu. Ruční práce do tohoto modelu perfektně zapadají.

    Pánové, letos je trendem zazářit. Je to i vaše svatba

    Tradiční svatební outfity už dávno nejsou „cool“. Díky neustálému boji za genderovou rovnoprávnost se dnes na svatbách rozhodně netočí vše jen kolem nevěsty. Pánská svatební móda se rychle mění a nabírá na odvaze. Moderní svatební outfity pro muže nabízí například značka Tanner Fletcher. Trendu „It’s his wedding too“ však v posledních týdnech vévodí profesionální hráč NFL Kylen Granson a jeho bílý plášť.

    Módní dům Pucci vstává z mrtvých. Deklaruje Pucci Girl Summer

    Popkulturní estetiky v posledních letech směle ovládají nejen naše instagramové feedy, ale i životní styl a šatník. V létě 2023 jsme byli posedlí Barbiecore, zatímco minulý rok se nesl ve znamení Brat Summer, pod taktovkou zpěvačky Charli XCX. Jaký trend ale kraluje letošnímu létu? No přeci styl Pucci Girl Summer, který si získal sympatie internetových it-girls jako Hailey Bieber nebo Alexandra Saint Mleux.

    Čtení je opět v módě. Interiérový trend diktuje nekonečné zásoby knih

    Čtení je koníček, kteří mnozí z nás s rozmachem moderních technologií opustili. Zdá se ovšem, že opět přichází do módy. Svět interiérového designu totiž dobývá trend s názvem Bookshelf Wealth. Jeho esencí je láska ke knihám, která diktuje zaplněné police oblíbených příběhů a předmětů od podlahy ke stropu. Klíčem k úspěchu je však autenticita.

    Česko má jasno. Do boje o Oscara pošle dokument Ještě nejsem, kým chci být

    Dokument režisérky Kláry Tasovské Ještě nejsem, kým chci být získal další uznání. Česká filmová a televizní akademie ho vyšle do boje o Oscara. Usilovat bude o výhru v kategorii mezinárodní celovečerní film. Snímek sleduje příběh fotografky Libuše Jarcovjákové a zachycuje underground 80. let v Československu i útěk do Západního Berlína.

    Valentino čekají změny. Jacopo Venturini opouští pozici CEO značky

    Módní dům Valentino ve čtvrtek oznámil nečekanou zprávu. Zveřejnil totiž, že se na základě oboustranné dohody rozhodl propustit dosavadního generálního ředitele Jacopa Venturini. Příčinou odchodu jsou osobní důvody. Prozatím není jasné, kdo na prázdné křeslo CEO usedne nyní. Alessandro Michele však zůstává kreativním ředitelem.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―