Více
    Redakce

    Nahradit Johna Galliano není pouze výzva. Je to pomyslný módní Everest. A přesto se návrhář Glenn Martens pustil do svého debutu u Maison Margiela s takovou grácií, jako by šlo o běžnou sezonní přehlídku. Přitom šlo o moment, který mohl dopadnout buď jako tragédie, nebo jako módní zázrak. A stalo se to druhé. 

    Belgický návrhář Glenn Martens, dosud spojený spíše s industriálně estetickým Dieselem a dekonstrukcí u Y/Project, vnesl do couture kolekce módního domu Maison Margiela temnou romantiku a znovuotevřel diskuzi o tom, co haute couture znamená. Je více než zajímavé pozorovat, jak někdo s tak silným rukopisem dokáže do řady vdechnout hybrid svého stylu a DNA značky.

    Maison Margiela jako pocta Belgii. Martense i Galliana naučila avantgardnímu vnímání

    Glenn Martens zvolil pro svůj první krok přesně to místo, kde se Martin Margiela se značkou v roce 2009 rozloučil, tedy bývalou pařížskou márnici v 19. obvodu. Místo s historií, a přitom bez lesku, což perfektně sedí ke kódu anonymity, na kterém značka vyrostla. Namísto přepychu zvolil surreálnost. Bludiště místností pokrytých papírovou imitací a barokních zdobností. A přesně taková byla i kolekce. Stála totiž na pomezí divadelnosti a hluboké melancholie.

    Jak jsme již zmínili, Glenn Martens zůstal věrný DNA značky, ale zároveň do ní vnesl svůj a pro brand nový rukopis. Tedy ten, jenž je posedlý strukturou, materiálem a neustálým zpochybňováním luxusu. Nešlo o haute couture, které by mělo oslnit bohaté klienty inovací nebo moderním twistem. Šlo o radikálně jiný pohled na to, co je vzácné. O proměnu nalezených kousků v umění. Hlavní společný jmenovatel Martense a Galliana je ovšem Belgie, odkud oba pochází. Cit pro teatrálnost tedy pochází z avantgardy proslulé Antverpské akademie.

    Wow efekt v každém modelu. Minimalismus zde nemá místo

    Kožené bundy se staly kabáty, interiérové textilie ožily jako korzetové šaty a plast byl zkrocen do podoby tvarovaných soch, připomínajících průsvitné brnění. Třetina kolekce totiž vznikla z recyklovaných materiálů, jako kdyby móda chtěla sama sebe přepsat. Protože, přiznejme si, že i když většina luxusních značek dbá na původ materiálu, nepoužívá tradičně v kolekcích ty recyklované.

    Zdroj: Maison Margiela

    Ačkoliv Martens miluje koncept, nikdy nezapomíná na siluetu. Drapérie z těžkého žerzeje, tylové šaty pokryté krajkou, zrcadly i peřím, každý look měl svou vnitřní logiku, ale i moment překvapení. Znovu se objevily masky, tedy ikonický kód Margiely, tentokrát z těžkého stříbra či pokryté krystaly. Nositel zaniká, outfit tak vypráví celý příběh sám.

    Zdroj: Maison Margiela

    Debutová kolekce nepotřebovala celebrity, aby fungovala. Nežádala ani virální momenty, okaté spolupráce, ani známé tváře na módním mole. Martens dokázal, že síla módy spočívá v řemesle, emocích a vyprávění, ne v tom, kdo ji nosí. Po dlouhé době jsme viděli kolekci, která si vystačila sama se sebou.

    Zdroje: WWD, Culted, BOF, Instagram, YouTube


    Autor článku:

    ― Reklama ―

    Úkol století? Převzít otěže po Gallianovi. Debut Glenna Martens u Maison Margiela

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Nahradit Johna Galliano není pouze výzva. Je to pomyslný módní Everest. A přesto se návrhář Glenn Martens pustil do svého debutu u Maison Margiela s takovou grácií, jako by šlo o běžnou sezonní přehlídku. Přitom šlo o moment, který mohl dopadnout buď jako tragédie, nebo jako módní zázrak. A stalo se to druhé. 

    - Reklama -

    Belgický návrhář Glenn Martens, dosud spojený spíše s industriálně estetickým Dieselem a dekonstrukcí u Y/Project, vnesl do couture kolekce módního domu Maison Margiela temnou romantiku a znovuotevřel diskuzi o tom, co haute couture znamená. Je více než zajímavé pozorovat, jak někdo s tak silným rukopisem dokáže do řady vdechnout hybrid svého stylu a DNA značky.

    Maison Margiela jako pocta Belgii. Martense i Galliana naučila avantgardnímu vnímání

    Glenn Martens zvolil pro svůj první krok přesně to místo, kde se Martin Margiela se značkou v roce 2009 rozloučil, tedy bývalou pařížskou márnici v 19. obvodu. Místo s historií, a přitom bez lesku, což perfektně sedí ke kódu anonymity, na kterém značka vyrostla. Namísto přepychu zvolil surreálnost. Bludiště místností pokrytých papírovou imitací a barokních zdobností. A přesně taková byla i kolekce. Stála totiž na pomezí divadelnosti a hluboké melancholie.

    Jak jsme již zmínili, Glenn Martens zůstal věrný DNA značky, ale zároveň do ní vnesl svůj a pro brand nový rukopis. Tedy ten, jenž je posedlý strukturou, materiálem a neustálým zpochybňováním luxusu. Nešlo o haute couture, které by mělo oslnit bohaté klienty inovací nebo moderním twistem. Šlo o radikálně jiný pohled na to, co je vzácné. O proměnu nalezených kousků v umění. Hlavní společný jmenovatel Martense a Galliana je ovšem Belgie, odkud oba pochází. Cit pro teatrálnost tedy pochází z avantgardy proslulé Antverpské akademie.

    - Reklama -

    Wow efekt v každém modelu. Minimalismus zde nemá místo

    Kožené bundy se staly kabáty, interiérové textilie ožily jako korzetové šaty a plast byl zkrocen do podoby tvarovaných soch, připomínajících průsvitné brnění. Třetina kolekce totiž vznikla z recyklovaných materiálů, jako kdyby móda chtěla sama sebe přepsat. Protože, přiznejme si, že i když většina luxusních značek dbá na původ materiálu, nepoužívá tradičně v kolekcích ty recyklované.

    Zdroj: Maison Margiela

    Ačkoliv Martens miluje koncept, nikdy nezapomíná na siluetu. Drapérie z těžkého žerzeje, tylové šaty pokryté krajkou, zrcadly i peřím, každý look měl svou vnitřní logiku, ale i moment překvapení. Znovu se objevily masky, tedy ikonický kód Margiely, tentokrát z těžkého stříbra či pokryté krystaly. Nositel zaniká, outfit tak vypráví celý příběh sám.

    Zdroj: Maison Margiela

    Debutová kolekce nepotřebovala celebrity, aby fungovala. Nežádala ani virální momenty, okaté spolupráce, ani známé tváře na módním mole. Martens dokázal, že síla módy spočívá v řemesle, emocích a vyprávění, ne v tom, kdo ji nosí. Po dlouhé době jsme viděli kolekci, která si vystačila sama se sebou.

    Zdroje: WWD, Culted, BOF, Instagram, YouTube


    ― Reklama ―

    Po stopách módních ikon: Jak Raf Simons definoval minimalismus?

    Designér Raf Simons se do světa módy nevrhl ihned. Původně studoval průmyslový design a navrhoval nábytek. Teprve setkání s antverpskou módní scénou a návštěvy pařížských přehlídek ho přivedly k rozhodnutí vydat se módní cestou. V roce 1995 založil značku nesoucí jeho jméno a už brzy se ukázalo, že jeho rukopis bude jedinečný. Geniální tvorba ho dovedla na vrcholy módních domů jako Prada, Dior nebo Jil Sander.

    Jaro 2026 patří ikonické barvě Klein Blue. Vrací se do módy i designu

    Sytě modrá barva s názvem International Klein Blue je zpět na scéně. Zatímco letos jsme ji mohli vídat především v interiérovém designu, příští rok zazáří opět i v módě. Potvrdil to letošní Kodaňský fashion week. Jaká je historie barvy a proč je považována za tak výjimečnou?

    Niche baleríny polarizují módní svět. Na podzim vítězí hravá kontroverze

    S podzimem přichází chladnější počasí, které ale stále nechává prostor pro hravé a chic outfity. V přechodném období mezi létem a podzimem využijete v botníku netradiční baleríny, od ikonických "tabis" přes sportovně laděné five finger shoes až po elegantní šněrovací modely. Letošní podzim platí jediné pravidlo. Čím kontroverznější, tím lepší.

    Proenza Schouler má nové vedení. Do čela značky vstoupí Rachel Scott

    Módní svět pohltila další očekávaná změna ve vedení luxusní značky. Otěže Proenza Schouler totiž převezme talentovaná návrhářka a zakladatelka společnosti Diotima, Rachel Scott. První kolekci pro podzim a zimu roku 2026 odhalí příští rok na jaře. Náznaky její práce však bude možné spatřit již na rychle se blížícím Newyorském týdnu módy.

    Cristiano Ronaldo překvapil zásnubním prstenem. Posouvá hranice luxusu

    O prstenu, kterým požádal Cristiano Ronaldo partnerku Georginu Rodríguez o ruku, mluví celý svět. Oválný diamant o váze až 45 karátů s odhadovanou hodnotou v milionech dolarů nejen symbolizuje jejich téměř desetiletou lásku, ale také posouvá hranice luxusu. Šperk vznikl v dílně španělského klenotníka Damaso Martínez.

    Znáte módní mistryni Sarah Burton? Značkám dává extrémní estetickou sílu

    Sarah Burton je módní fenomén, který působí téměř magicky. Umí přenášet tradici do přítomnosti s takovým citem, že zaujme odborníky i ty, kteří by jinak módní svět neřešili. Síla její práce nespočívá v efektních dozvucích, ale preciznosti, emocích a tajné alchymii mezi minulostí a budoucností. Nyní módní dům Givenchy nevěřícně sleduje, jaká tajemství vyplouvají z jejího rukopisu na povrch.

    Kofein pronikl do módy. Oblečte espresso martini či matchu

    Hutné aroma právě uvařené kávy, hluboké odstíny hnědé a drobná tečka ovesného mléka. Přesně takový dojem vyvolávají outfity inspirované populárními kofeinovými nápoji. Jejich trend oznámil ve svém nejnovějším reportu Pinterest. Ponořte se na podzim do looků připomínajících odvážné espresso martini nebo o něco jemnější matchu.

    Maison Margiela má první hvězdnou tvář. Značku oblékla Miley Cyrus

    Proslulý návrhář Martin Margiela postavil svůj módní dům na anonymitě. Vyhýbal se rozhovorům a po své smrti přenechal chod své společnosti neznámému týmu designérů. Také proto značka až dosud nikdy nenajala hvězdnou tvář. Zdá se ovšem, že doba se mění. První ambasadorkou Maison Margiela se stala Miley Cyrus.

    Krejčovská preciznost v hlavní roli. Phoebe Philo opět servíruje mistrovskou kolekci

    Na podzimní kolekce se vždy čeká s větším napětím než na letní. Collection C od Phoebe Philo tento pocit proměnila v čistou estetickou jistotu. Každý prvek nejnovější kolekce působí jako pečlivě zvolený důkaz toho, že textilní krása nevychází z maximalismu, ale z mistrovského zvládnutí detailu. Linie nového oblečení se pohybují v prostoru, kde se umně potkává ženskost s architektonickou přesností.

    Trend, který konečně vydrží? Fibremaxxing vynesl do výšin vlákninu

    Sociální síť TikTok vytvořila další ze svých nikdy nekončících trendů. Fenomén v podobě #fibremaxxing nabádá k vyšší konzumaci vlákniny. Upozorňuje tak na to, co mnozí výživoví poradci věděli už dávno. Většina populace nekonzumuje dostatek ovoce, zeleniny, luštěnin či semínek. Je možné, že virální hashtag pro jednou jen tak nezmizí?

    Tired Girl dává únavě zelenou. Nabízí autenticitu, či další prchavý trend?

    Tmavé kruhy pod očima, černá linka a jemně růžové rty. Přesně tak vypadá nový populární make-up look s názvem Tired Girl. Inspirací je mu hlavně postava Wednesday Addams, jeho rostoucí oblibu má ale na svědomí také sílící touha po autenticitě. Nabízí "unavený" vzhled úlevu od požadavků společnosti, nebo se jedná o další mikro trend?

    Módní svět otevřel dveře podzimu. Vítá ho pomocí kreativních kampaní

    I když léto nabízí posledních pár prosluněných dní, do dveří se již dere podzim. Potvrdily to rovněž nejnovější kampaně známých značek. Například módní dům Alaïa představil kolekci v kinematografických fotografiích, zatímco Chloé se vrací do bohémských 70. let. Tommy Hilfiger objevuje svět F1 a Antonio Marras putuje domů.

    Uniforma ve službách luxusu. Regimental jackets povládnou podzimu a zimě

    Letošní podzim a zima přináší návrat vojenské estetiky, tentokrát ve zpracování, které osciluje mezi elegancí a teatrálností. Regimental jackets, saka inspirovaná vojenskými uniformami, se objevují napříč kolekcemi Dior, Giorgio Armani, Chloé i Valentino a stávají se symbolem sezóny. Výrazná ramena, zdobené knoflíky a přísná silueta působí jako uniforma do moderního módního boje.

    Módní výstavy ve zlaté éře. Vybírat si můžete napříč metropolemi

    Módní výstavy se staly kulturními událostmi, jež přitahují davy návštěvníků stejně silně jako koncerty či premiéry. Galerie a muzea se proměňují v pomyslná pódia, na nichž oděv získává novou dimenzi a stává se symbolem estetiky, inovace i kulturní identity. Letošní rok potvrzuje, že móda vydobyla pevné místo mezi velkými uměleckými disciplínami a neustále přináší nové fascinující projekty.

    Karl Lagerfeld opět překvapil. Do nové kampaně dosadil Paris Hilton

    O značce Karl Lagerfeld nebylo v posledních měsících příliš slyšet. Nyní na sebe ovšem strhává pozornost módního světa, a to díky čerstvé kampani pro letošní podzim a zimu. Její tváří se totiž stala proslulá podnikatelka a influencerka Paris Hilton. K zesnulému návrháři měla blízko a stejně jako on pomohla definovat celou jednu éru.

    Gap vyhrál denim loterii. Značka slaví úspěch s virální kampaní

    Občas se vyplatí vsadit na starou osvědčenou klasiku. Důkazem je nedávno vydaná kampaň značky Gap. Společnost totiž uspěla s videem představujícím rozmanitou dívčí skupinu Katseye, která zatančila na populární hit Milkshake. Choreografie se okamžitě stala virální a přinesla značce nečekanou pozornost a chválu.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―