Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Sociální síť TikTok vytvořila další ze svých nikdy nekončících trendů. Fenomén v podobě #fibremaxxing nabádá k vyšší konzumaci vlákniny. Upozorňuje tak na to, co mnozí výživoví poradci věděli už dávno. Většina populace nekonzumuje dostatek ovoce, zeleniny, luštěnin či semínek. Je možné, že virální hashtag pro jednou jen tak nezmizí?

    Dostatečný příjem vlákniny pomáhá snižovat riziko srdečního onemocnění, mrtvice, cukrovky 2. typu nebo rakoviny tlustého střeva. Většina dospělých však požadovanou hmotnost vlákniny ani nezná, natož, aby jí dosáhla. Přesně to se snaží změnit nejnovější trend sociální sítě TikTok #fibremaxxing. Navazuje tak na dřívější fenomény, rovněž usilující o jistou maximalizaci nebo vylepšení.

    Například takzvaný sleepmaxxing bojoval za delší a kvalitnější spánek, o něco problematičtější „looksmaxxing“ zase za perfektní vzhled. Nejnovější hashtag pak kupodivu propaguje něco, za co se s klidnou hlavou postaví i většina nutričních terapeutů. Snaží se uživatelům populární sociální sítě připomenout, aby jedli více vlákniny, která podporuje zdraví střev a metabolickou rovnováhu.

    Zdroj: Unsplash

    Vláknina se nachází především v ovoci a zelenině, ale také luštěninách, semínkách, oříškách nebo celozrnných obilovinách. Autoři populárních videí proto doporučují například do salátů přidat různá semínka a do polévek čočku, bílý chléb pak vyměnit za ten celozrnný. Dosavadní studie totiž dokázaly, že i o sedm gramů více vlákniny denně dokáže snížit riziko neinfekčních onemocnění.

    Zdroj: Unsplash, Pexels

    Vláknina není všelék. Navyšování denní dávky berte s rozumem

    Zdá se tedy, že #fibremaxxing schvalují také nutriční odborníci a trend by tak na scéně mohl vydržet o něco déle než jeho předchůdci. Doporučená dávka pro ženy je přibližně 25 gramů vlákniny denně, pro muže pak 38 gramů denně. Její navyšování však nese jistá rizika. Právě v tom spočívá háček, který většina z internetových fenoménů schovává. Ani vláknina totiž není zázračný všelék.

    @indisupplements

    Have you heard of fibermaxxing? Fibermaxxing is a health trend we can actually get behind. It’s about maximising the amount of fibre you eat a day. We should all be getting 30g of fibre a day but studies show that 96% of us are not reaching this target! Fibre is important for so much more than just keeping us regular. It is key for gut health, brain health, immunity, lowering cholesterol, skin health and more. There is also recent evidence that fibre can help the body eliminate microplastic build up in the body. Here are 10 high fibre foods to add to your diet 🍎🍌🍠

    ♬ original sound – INDI Supplements

    Pomíjivé TikTok trendy většinou slibují rychlé a snadné řešení celé řady problémů. Samotná vláknina však takovou sílu nemá. Doplněná musí být o správný spánek a další části kvalitní stravy. Bleskové navýšení jejího množství navíc může způsobit, spíše než zastavit, zdravotní problémy. Pokud na ni není tělo dostatečně zvyklé, může dojít k zácpám, křečím nebo nadýmání.

    Dávku je proto potřeba zvyšovat postupně a čerpat z různých druhů vlákniny, jelikož je vaše tělo zpracovává odlišně. Zapomínat nesmíte ani na dostatečnou hydrataci, jelikož vláknina absorbuje ve střevech vodu. Opět tedy platí pravidlo, že klíčem k úspěchu je rovnováha. Populární #fibremaxxing však po dlouhé době přináší trend, který by nemusel za chvíli opět upadnout v zapomnění.

    Zdroje: The Guardian, Euronews, Women’s Health, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Pexels

    Trend, který konečně vydrží? Fibremaxxing vynesl do výšin vlákninu

    Sociální síť TikTok vytvořila další ze svých nikdy nekončících trendů. Fenomén v podobě #fibremaxxing nabádá k vyšší konzumaci vlákniny. Upozorňuje tak na to, co mnozí výživoví poradci věděli už dávno. Většina populace nekonzumuje dostatek ovoce, zeleniny, luštěnin či semínek. Je možné, že virální hashtag pro jednou jen tak nezmizí?

    - Reklama -

    Dostatečný příjem vlákniny pomáhá snižovat riziko srdečního onemocnění, mrtvice, cukrovky 2. typu nebo rakoviny tlustého střeva. Většina dospělých však požadovanou hmotnost vlákniny ani nezná, natož, aby jí dosáhla. Přesně to se snaží změnit nejnovější trend sociální sítě TikTok #fibremaxxing. Navazuje tak na dřívější fenomény, rovněž usilující o jistou maximalizaci nebo vylepšení.

    Například takzvaný sleepmaxxing bojoval za delší a kvalitnější spánek, o něco problematičtější „looksmaxxing“ zase za perfektní vzhled. Nejnovější hashtag pak kupodivu propaguje něco, za co se s klidnou hlavou postaví i většina nutričních terapeutů. Snaží se uživatelům populární sociální sítě připomenout, aby jedli více vlákniny, která podporuje zdraví střev a metabolickou rovnováhu.

    Zdroj: Unsplash

    - Reklama -

    Vláknina se nachází především v ovoci a zelenině, ale také luštěninách, semínkách, oříškách nebo celozrnných obilovinách. Autoři populárních videí proto doporučují například do salátů přidat různá semínka a do polévek čočku, bílý chléb pak vyměnit za ten celozrnný. Dosavadní studie totiž dokázaly, že i o sedm gramů více vlákniny denně dokáže snížit riziko neinfekčních onemocnění.

    Zdroj: Unsplash, Pexels

    Vláknina není všelék. Navyšování denní dávky berte s rozumem

    Zdá se tedy, že #fibremaxxing schvalují také nutriční odborníci a trend by tak na scéně mohl vydržet o něco déle než jeho předchůdci. Doporučená dávka pro ženy je přibližně 25 gramů vlákniny denně, pro muže pak 38 gramů denně. Její navyšování však nese jistá rizika. Právě v tom spočívá háček, který většina z internetových fenoménů schovává. Ani vláknina totiž není zázračný všelék.

    @indisupplements

    Have you heard of fibermaxxing? Fibermaxxing is a health trend we can actually get behind. It’s about maximising the amount of fibre you eat a day. We should all be getting 30g of fibre a day but studies show that 96% of us are not reaching this target! Fibre is important for so much more than just keeping us regular. It is key for gut health, brain health, immunity, lowering cholesterol, skin health and more. There is also recent evidence that fibre can help the body eliminate microplastic build up in the body. Here are 10 high fibre foods to add to your diet 🍎🍌🍠

    ♬ original sound – INDI Supplements

    Pomíjivé TikTok trendy většinou slibují rychlé a snadné řešení celé řady problémů. Samotná vláknina však takovou sílu nemá. Doplněná musí být o správný spánek a další části kvalitní stravy. Bleskové navýšení jejího množství navíc může způsobit, spíše než zastavit, zdravotní problémy. Pokud na ni není tělo dostatečně zvyklé, může dojít k zácpám, křečím nebo nadýmání.

    Dávku je proto potřeba zvyšovat postupně a čerpat z různých druhů vlákniny, jelikož je vaše tělo zpracovává odlišně. Zapomínat nesmíte ani na dostatečnou hydrataci, jelikož vláknina absorbuje ve střevech vodu. Opět tedy platí pravidlo, že klíčem k úspěchu je rovnováha. Populární #fibremaxxing však po dlouhé době přináší trend, který by nemusel za chvíli opět upadnout v zapomnění.

    Zdroje: The Guardian, Euronews, Women’s Health, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Retailboss hlásí návrat k detailu. Brože jako symbol dostupného luxusu 

    Server Retailboss potvrzuje, že brože vstoupily do své renesance s energií, která proměňuje módní trh. Z doplňku, kdysi vnímaného jako odkaz na minulost, se stává klíčový symbol současného stylu. Statistiky ukazují růst tržeb o více než 200 procent za poslední tři měsíce. Tento skok vyjadřuje hlubokou proměnu vztahu mezi módou a emocí. Brož se mění v tichý luxus, který paradoxně vypráví příběh o maximalismu.

    Rijád přivítá fashion week. Otevře dveře i světovým módním domům

    I když série klasických týdnů módy skončila, není všem přehlídkám konec. Vlastní fashion week totiž od 16. října přivítá rovněž Rijád. Jeho teprve třetí edice pak překročí dosavadní hranice. Poprvé se ho zúčastní rovněž světové módní domy. Odstartuje ho speciální show z dílny Vivienne Westwood a do zdárného konce akci dovede Stella McCartney.

    Shein míří do Paříže. Plány na kamenný obchod vyvolaly protesty

    Nedávné rozhodnutí fast fashion řetězce Shein otevřít v Paříži svůj první kamenný obchod vyvolalo silné reakce. Usídlit se totiž hodlá v obchodním domu BHV Marais z roku 1856. Některé značky proto v reakci nákupní centrum opouští, zatímco jeho zaměstnanci uspořádali v pátek 10. října protest. Shein dle nich poškozuje jméno francouzského módního průmyslu.

    Alaïa zkoumá nový minimalismus. Nabízí hybrid tichého luxusu

    Pieter Mulier představil v Paříži kolekci Alaïa SS26. Každý krok modelek plynul s přesností, která diktovala novou formu minimalistického klidu. V prostoru naplněném odlesky zrcadel se zrodila móda, jež dýchá vlastním rytmem. Pomalým, přesným a podmanivým. Pieter Mulier vytváří architekturu oděvu, v níž se dekonstrukce a třásně stávají jazykem ženskosti. Alaïa se opět ukázal jako módní dům, který nepotřebuje senzaci, aby zaujal.

    Oscar Isaac čeří vody internetu. Překvapil elegantní módní otočkou

    Sociální sítě po nedávném filmovém festivalu v Benátkách zaplavily komentáře uživatelů, kteří si všimli nečekané proměny. Překvapil je styl herce Oscara Isaac, který ztvárnil hlavní postavu v očekávaném snímku Frankenstein. Na červený koberec totiž přinesl perfektní rovnováhu mezi žádanou elegancí a hravou uvolněností, posouvající jeho look na vyšší úroveň.

    Móda v kostce: Swarovski slaví 130 let a Polo Bar putuje do Londýna

    I když série světových fashion weeků skončila, módní scénu nadále zaplavují další novinky. Fenty Skin vydává debutovou kolekci na tělo a Ralph Lauren míří do Londýna. V roce 2028 v něm hodlá otevřít Polo Bar. Vivienne Westwood poprvé odstartuje Riyadh Fashion Week a Swarovski slaví 130 let. Tom Ford jmenoval svou první make-up umělkyni, Lucy Bridge.

    Luxury Insights: Světové butiky proslulých značek berou dech designem i detaily

    Světová móda ukazuje, že prodává nejen kvalita, ale i zážitek a vizuální vjem. Butikové výlohy už dávno neslouží jen k prodeji. Transformují se v dechberoucí zkušenost a stávají se exkluzivním chrámem designu. Zákazníkům se tak otevírají příběhy značky, spojené s konkrétními produkty, zatímco je obklopuje luxusní atmosféra jedinečného architektonického díla.

    Marc by Sofia klouže po povrchu. Film definuje třpyt, nikoli hloubka

    Režisérka Sofia Coppola rozčeřila filmové vody, když na letošním ročníku filmového festivalu v Benátkách odhalila svůj první dokument. Snímek s názvem Marc by Sofia věnovala svému blízkému příteli a slavnému návrháři Marcu Jacobs. Film sice sklidil úspěch, nečekejte od něj však hluboký vhled za oponu. Jedná se spíše o třpytivý obraz módní ikony.

    Matthieu Blazy míří až ke hvězdám. Chanel vdechl nový život

    Paříž se včera stala svědkem posledního očekávaného debutu, jenž okamžitě vyšplhal na vrchol seznamu uplynulých módních premiér. Matthieu Blazy odhalil svou vizi Chanel, kterou módnímu domu vdechl nový život. Ukázal značku v novém světle, které nikdo nečekal, ale všichni ho milují.

    Sbohem, diverzito! Plus size modelky nenápadně mizí z fashion světa

    Plus size modelek je na molech rok od roku čím dál méně. Kritici spekulují, že snaha o diverzitu v módním světě možná nikdy nebyla myšlená upřímně. Smrtelnou ránu jí ovšem nedávno zasadilo masivní rozšíření léku na hubnutí s názvem Ozempic. Prohlásit světové hnutí body positivity za neúspěch by ovšem bylo až příliš unáhlené.

    Podzim patří okurkám. Sociální sítě získala pickle girl

    Beauty a fashion scénu v posledních sezónách ovládají trendy inspirované populárním jídlem. Zatímco v létě slavily svou popularitu sardinky, podzim patří kyselým okurkám. Sociální sítě získala takzvaná pickle girl. Jedná se o estetiku, která žádá nejen bezbřehou lásku k nakládané zelenině, ale rovněž módní kousky v zelených odstínech trendy pochutiny.

    Balenciaga má novou tvář. Pierpaolo Piccioli odhalil svůj debut

    Sobotní večer v Paříži zaznamenal další očekávanou módní premiéru. Tentokrát svůj debut představil návrhář Pierpaolo Piccioli, nový kreativní ředitel značky Balenciaga. Designérův první počin si vysloužil potlesk ve stoje a není se čemu divit. V kolekci pro nadcházející jaro a léto umně propojil vlastní rukopis plný struktur a výrazných barev s tradicí módního domu.

    Další trend na obzoru. Příští jaro povládnou harémové kalhoty

    Dosavadní přehlídky světových týdnů módy promluvily jasně. Harémové kalhoty hodlají definovat nadcházející jaro i léto. Na módní mola dorazily v moderní podobě, pohrávající si s různorodými styly a materiály. Jejich kouzlo spočívá ve variabilitě, perfektně je doplní volný svetr, nadčasová košile i vypasovaná kožená bunda. Stačí vybrat, po čem váš šatník touží.

    Generace Alpha má svou skin care. Stojí za ní poradci Rhode a třináctiletá slečna

    Generace Alpha pomalu roste. Důkazem je trh, který neúprosně začíná cílit na zákazníky narozené roku 2013 a později. Skin care brandy nezahálí a již v říjnu se objeví čerstvý hráč. Yes Day vytvořila třináctiletá Coco Granderson a míří vysoko. Není divu, za vývojem produktů stojí externí poradce pro populární značku Rhode, založenou Hailey Bieber.

    Žít jako v pohádce. Evropské hrady a zámky nabízí luxusní ubytování pro náročné

    Stát se královnou či králem bylo zbožným přáním nejednoho dítěte. Hrad s velkou bránou a rozlehlé zámecké sály evokují bohatství a kouzelný život. Naštěstí, dospělí mají své možnosti. Vydejte se na luxusní dovolenou a vyzkoušejte si, jaké to je bydlet v podobném panství. Budete se cítit jako v pohádce, a navíc o vás bude královsky postaráno.

    Pánské parfémy sezóny překvapí. Rozvoní citrusy i luxusní koňak

    Podzim kromě nových módních inspirací přináší i parfémové novinky a dlouho očekávané twisty zajetých klasik. Nejen dámy, ale také pánové se mají na co těšit. Letošní vůně se drží dřevitých a jantarových tónů, často ale s překvapivým závěrem. Ať se jedná o citrus, nebo koňak, jisté je, že si muži vyberou svého favorita jak do kanceláře, tak na formální večeři.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―