Více

    ― Reklama ―

    Uživatelé platformy TikTok už od loňského roku sledují čím dál zodpovědnější trendy. Vlna takzvaného de-influencingu dala letos vzniknout dalšímu populárnímu hashtagu s názvem no spend. Jedná se o směr usilující o to, aby lidé přestali utrácet za zbytečnosti. Většina z nich totiž nakupuje produkty, které jim sítě jako TikTok s radostí doporučí.

    Sociální sítě mají magickou schopnost donutit nás myslet si, že náš život bude lepší „až“. Až si koupíme novou řasenku, až si do vlasů nasadíme vytouženou čelenku nebo až získáme hrníček na vodu, kterým radostně mává každý druhý influencer. Ať už podobné pocity chceme cítit, nebo nikoli, neustávající doporučení na platformách jako TikTok nebo Instagram nás k nim dříve nebo později dovedou.

    Přesně proti takovému výsledku bojuje nejnovější trend s názvem „no spend“ nebo „no buy“. Jeho cílem je uživatele sociálních médií donutit méně utrácet. Odrazuje je proto od nákupu zbytečných produktů, a to především z oslnivé nabídky beauty světa. Ve svých snahách je pak směr více než úspěšný. Videa s #NoSpend tak do současnosti získala více než 62,8 milionu zhlédnutí.

    Principem trendu je pak zkrátka dodržet předem stanovený budget a omezit nákupy produktů nebo služeb, které nejspíše nepotřebujeme. Pro každého pak taková výzva může znamenat něco jiného. Někteří zacházejí do větších extrémů a zakazují si platit i za socializaci s přáteli. Jiní se ale rozhodli vynechat spíše „jen“ nákup nejnovějších beauty kousků populárních „TikTok“ značek.

    No buy trend skrývá i hlubší kontext. Poukazuje na chronickou touhu po konzumu

    Důvod, proč se trend těší obrovské oblibě, je celkem pochopitelný. Současná ekonomická krize nutí čím dál více lidí k tomu, aby se zamysleli nad svými financemi. Především mladí lidé, kteří často příliš nevydělávají, pak pro finanční rady „chodí“ právě na TikTok. Pro některé uživatele ovšem populární směr znamená mnohem více. Poukázat skrze něj chtějí i na systematický problém přílišného konzumu.

    @christina.mychas My no buy January rules! #nobuy #lowbuy #mindfulspending #intentionalspending #greenscreen ♬ Love You So – The King Khan & BBQ Show

    Podobné kroky přitom nejsou úplnou novinkou. Už mezi roky 2015 a 2017 jsme mohli na YouTube potkat takzvaná anti-haul videa, snažící se na zbytečné nákupy poukázat. Takzvaný no buy trend má pak ovšem i temnější stránku.

    Může totiž vytvářet falešný dojem, že ze současného negativního ekonomického klima lze jednoduše vyplout pomocí méně častého utrácení za nepotřebné věci. Až přespříliš jednoduché chápání situace však zamezuje pochopení opravdové chudoby, jejíž řešení sahá daleko za hranice populárních TikTok videí.

    Zdroje: WWD, CNet, Dazed Digital, TikTok, Instagram

    ― Reklama ―

    Foto:Pexels

    TikTok pohltil zodpovědný trend. Vede uživatele k tomu, aby neutráceli

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Uživatelé platformy TikTok už od loňského roku sledují čím dál zodpovědnější trendy. Vlna takzvaného de-influencingu dala letos vzniknout dalšímu populárnímu hashtagu s názvem no spend. Jedná se o směr usilující o to, aby lidé přestali utrácet za zbytečnosti. Většina z nich totiž nakupuje produkty, které jim sítě jako TikTok s radostí doporučí.

    - Reklama -

    Sociální sítě mají magickou schopnost donutit nás myslet si, že náš život bude lepší „až“. Až si koupíme novou řasenku, až si do vlasů nasadíme vytouženou čelenku nebo až získáme hrníček na vodu, kterým radostně mává každý druhý influencer. Ať už podobné pocity chceme cítit, nebo nikoli, neustávající doporučení na platformách jako TikTok nebo Instagram nás k nim dříve nebo později dovedou.

    Přesně proti takovému výsledku bojuje nejnovější trend s názvem „no spend“ nebo „no buy“. Jeho cílem je uživatele sociálních médií donutit méně utrácet. Odrazuje je proto od nákupu zbytečných produktů, a to především z oslnivé nabídky beauty světa. Ve svých snahách je pak směr více než úspěšný. Videa s #NoSpend tak do současnosti získala více než 62,8 milionu zhlédnutí.

    Principem trendu je pak zkrátka dodržet předem stanovený budget a omezit nákupy produktů nebo služeb, které nejspíše nepotřebujeme. Pro každého pak taková výzva může znamenat něco jiného. Někteří zacházejí do větších extrémů a zakazují si platit i za socializaci s přáteli. Jiní se ale rozhodli vynechat spíše „jen“ nákup nejnovějších beauty kousků populárních „TikTok“ značek.

    - Reklama -

    No buy trend skrývá i hlubší kontext. Poukazuje na chronickou touhu po konzumu

    Důvod, proč se trend těší obrovské oblibě, je celkem pochopitelný. Současná ekonomická krize nutí čím dál více lidí k tomu, aby se zamysleli nad svými financemi. Především mladí lidé, kteří často příliš nevydělávají, pak pro finanční rady „chodí“ právě na TikTok. Pro některé uživatele ovšem populární směr znamená mnohem více. Poukázat skrze něj chtějí i na systematický problém přílišného konzumu.

    @christina.mychas My no buy January rules! #nobuy #lowbuy #mindfulspending #intentionalspending #greenscreen ♬ Love You So – The King Khan & BBQ Show

    Podobné kroky přitom nejsou úplnou novinkou. Už mezi roky 2015 a 2017 jsme mohli na YouTube potkat takzvaná anti-haul videa, snažící se na zbytečné nákupy poukázat. Takzvaný no buy trend má pak ovšem i temnější stránku.

    Může totiž vytvářet falešný dojem, že ze současného negativního ekonomického klima lze jednoduše vyplout pomocí méně častého utrácení za nepotřebné věci. Až přespříliš jednoduché chápání situace však zamezuje pochopení opravdové chudoby, jejíž řešení sahá daleko za hranice populárních TikTok videí.

    Zdroje: WWD, CNet, Dazed Digital, TikTok, Instagram

    ― Reklama ―

    Pomíjivé pozlátko, či seriózní investice? Designerské hodinky šlapou na paty tradičním značkám

    Hodinky bezesporu patří mezi klasické módní doplňky. Jedná se ale také o komoditu, představující pro mnoho lidí na světě důležitý investiční potenciál. Zde se tedy názory tříští. Na jedné straně krásné modely od luxusních módních domů, na té druhé tradiční značky vyrábějící produkty uchovávající hodnotu. Mohou si ale vzájemně konkurovat?

    Vpusťte na balkon jaro. Proměnu zařídí závěsy i nová podlaha

    S delšími dny se prodlužují také naše chvilky strávené venku. Balkon tak představuje ideální kompromis mezi domácím pohodlím a touhou vychutnat si příjemné počasí. Darujte mu proto po zimním spánku jarní proměnu, kterou vykouzlíte za pomocí pár snadných kroků. Nový dech mu darují závěsy, světýlka, skládací stolek či další vychytávky.

    Zamávejte nudnému prostoru. Oživit vlastní bydlení zvládnete i svépomocí

    Čas od času už nám vlastní bydlení může přijít trochu nuda. Nic na něm není vyloženě špatně, chybí mu však jistá jiskra. Jestliže někdy zatoužíte po oživení bytu či domu, ale nechcete se pouštět do přílišných úprav, využijte snadno dostupné vychytávky. Zvládnete je bez cizí pomoci, s minimem práce a nijak tím neponičíte ani pronajatý prostor.

    Spojení vysoké módy a fine dining. Pro generaci Z je jídlo symbolem luxusu

    V době, kdy jsou pro mladou generaci nedosažitelné cíle, jako je vlastní bydlení nebo nové auto, se pozornost přesouvá k menším, ale intenzivnějším formám potěšení. Proto na scénu přichází fine dining. Ne jako obyčejná nutnost, ale nový symbol statusu. Generace Z, která vyrůstala v digitálním světě a zažila pandemii i ekonomické turbulence, si začala cenit každodenních radostí, jež jsou dostupné, ale výjimečné. 

    Balanc mezi sexy a elegantním. Office siren přináší do kanceláří čerstvý závan

    Sofistikovaná, elegantní, ale přesto s nádechem smyslnosti. Ženy vplouvající do kanceláře vyzařující tyto přívlastky perfektně splňují všechny body aktuálního office siren trendu. Jejich oblečení ctí pravidla etikety, ale stejně zůstává neodolatelným. Pokud vám je taková estetika blízká, zakomponujte její prvky do svých pracovních outfitů.

    Móda v kostce: Londýn přivítal výstavu Cartier a Coperni odhalil řadu Disney

    Módní nadšenci upřeli svou pozornost na Londýn. Tamní muzeum Victoria & Albert totiž o víkendu přivítalo exkluzivní výstavu Cartier. Paříž se mezitím chystá na vlastní exhibici, která představí život návrháře Ricka Owens. Módní dům Coperni zveřejnil svou virální Disney kolekci a značka MM6 zase připravuje novou spolupráci se Salomon.

    Čtyři tipy na hybridní účesy. Podrží vás na józe, u bazénu i při procházce městem

    S přicházejícím jarem jde často ruku v ruce rovněž touha experimentovat. Klasické drdoly nebo culíky zkrátka občas neplní dostatečně líbivou funkci, vymyslet úplně novou kreaci ale může být příliš složité. Inspirujte se jarními účesy, k jejichž provedení potřebujete jen trochu cviku, či jednoduchou a šikovnou pomůcku.

    Účes roku 2025 pohltila nostalgie. „The Christy Cut“ vrací do hry 90. léta

    Beauty odborníci mají jasno. Letošní trendy účes na plné čáře vyhrál ten s názvem "Christy Cut". Jedná se o střih inspirovaný supermodelkou Christy Turlington, který naplno navrací nádech 90. let minulého století. Charakteristický je nejen svou nadčasovostí a nedbalým chic stylem, ale rovněž důrazem na trendy přirozenost i zvýrazněné kudrny a vlny.

    Pryč s unifikací večerních rób. Nezávislí návrháři vracejí na červený koberec odvahu

    Pořád ještě platí, že na okázalé prestižní akci potkáte zejména róby od módních domů jako Chanel, Dior nebo Gucci, protože celebrity zkrátka sází na jistotu. V poslední době se ale na červeném koberci čím dál častěji objevují i nezávislí návrháři, kteří přinášejí čerstvý pohled, odvahu a osobitost. Sledujeme zárodek nového trendu?

    Večeře v metru i na stromě. Světové restaurace vás pohostí na nejpodivnějších místech

    Cestování a jídlo patří mezi jedny z nejoblíbenějších koníčků. Naštěstí se dají skvěle kombinovat. Slavné i méně známé restaurace se proto často předhání v nevšednosti a turisty vítají s otevřenou náručí. Jestliže čas od času zatoužíte po jedinečném zážitku spojeném s gastronomií, vyberte si svoji příští destinaci právě podle těchto neobvyklých míst.

    Ani žlutá, ani zelená. Odstín Chartreuse obarvil jarní trendy

    Zdá se, že loňský "brat summer" odstín zcela nezanikl. Jen se po zimním spánku přeměnil do o něco umírněnější varianty, tedy barvy s názvem Chartreuse. Jedná se o tóny pronikavě žluté a zelené, které se proplížily rovněž do kolekcí pro současné jaro a nadcházející léto. Jejich výhodou je především jednoduchá kombinovatelnost a okamžitý "it girl" efekt.

    Prada píše historii. Po měsících jednání odkoupí módní dům Versace

    Na italskou módní scénu vstupuje nový vládce. Mateřská společnost značky Prada, tedy Prada Group, ve čtvrtek oficiálně oznámila odkoupení Versace. Stalo se tak po měsících spekulací o tom, zda vůbec a za jakou cenu by se mohl prodej uskutečnit. Svět módy nyní napjatě čeká, jak bude sesterství dvou největších italských značek vypadat.

    Adolescence zvedl Netflix z popela. Seriál vrací platformu na výsluní

    Britský limitovaný seriál Adolescence dorazil na platformu Netflix před necelým měsícem. Přesto si získal pozornost nejen diváků známé streamovací služby, ale také uživatelů sociálních sítí, řady známých osobností, a dokonce politiků. Po delším "suchém" období tak opět navrátil Netflix do výsluní. Jak dlouho ale pozornost platformě vydrží?

    Elegantní vestičky boří stereotypy. Naučte se je nastylizovat podle typu postavy

    Původně mužský kousek oděvu ze středověku zažívá v poslední době nevídaný boom. A co víc, změnil dokonce gender a s velkou slávou se objevil i v dámských kolekcích. Není divu, charismatické vestičky perfektně balancují mezi autoritou a svůdností. Jestliže jste tomuto trendu doposud odolávaly, stojí za to ponořit se do něj po hlavě.

    Luxusní značky daly sbohem zimě. Jejich kampaně protkaly jarní paprsky

    Jaro se pomalu ale jistě vplížilo také do kampaní luxusních značek. S čím dál častějšími slunečními paprsky daly oficiálně sbohem zimě a naplno obrátily svou pozornost k letošní teplé sezóně. Tu pak v jejich pojetí definují ikonické kabelky i pestrobarevné šperky. Jako červená nit ji ale protkává rovněž nádech retro nostalgie a boho romantismu.

    Rozhraní mezi dekonstrukcí, kubismem a punkem. Junya Watanabe opět v akci

    Junya Watanabe letos znovu dokazuje, že móda může být vizuálním uměním i inženýrskou disciplínou. Designér mísí punkovou rebelii s geometrickou přesností a vytváří kolekci, která je v podstatě matematickým experimentem, ale i manifestem futuristického oděvu. Navíc se přidává do skupiny návrhářů, jež jako textilii používá vlasy.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―