Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Řetězec H&M šlápnul na plyn. Dle nové strategie usiluje nejen o zatraktivnění značky pro širší okruh zákazníků, ale i vymezení jedinečné pozice mezi konkurencí, jako je Zara a Shein. V posledních měsících proto zorganizoval koncerty se zpěvačkou Charli XCX a představil prémiovou designerskou kolekci. Stačí však zvučná jména v kampaních a lákavé akce na odpoutání pozornosti od fast fashion hříchů?

    Vize do budoucna je jasná. Změna strategie má přinést větší zisk

    Ambiciózní vizi oděvního giganta H&M poprvé představil jeho nový generální ředitel Daniel Ervér loni v srpnu. Jádrem „rebrand“ strategie je snaha zbavit se ostudné nálepky fast fashion řetězce. Ervér si navíc stanovil za cíl nakopnout stagnující profit a zatraktivnit značku pro širší spektrum zákazníků, ať už těch, kteří si chtějí koupit tričko za pár korun, nebo touží po „prémiových“ kouscích.

    Změna strategie se dotkla značky na všech frontách. Ve snaze dohnat své konkurenty, Zaru a Shein, jejichž ziskynaopak rostou, modernizuje H&M své prodejny, aby měly prestižnější ráz, a zefektivňuje proces navrhování a výroby . Divokou kartou „rebrandingu“ jsou rovněž promyšlené marketingové triky, které mají chytře přetvořit její dosavadní veřejný obraz a zamaskovat smutnou realitu.

    Doechii na pódiu pro H&M. Řetězec se snaží posílit vazby s hudebním průmyslem

    Společnosti H&M se v minulosti dařilo odlišit také díky spolupracím s módními značkami a návrháři, jako jsou Karl Lagerfeld, Versace nebo Mugler. Naposledy dostala příležitost vytvořit společnou kolekci s touto značkou polská designérka Magda Butrym. Na prezentaci limitované kolekce se pak navíc objevily internetové it-girls, jako je modelka Amelia Gray nebo influencerka Nara Smith.

    Zdroj: H&M Group

    Svou image chce H&M vylepšit rovněž skrz přesah do popkultury a hudby. Řetězec proto nedávno v Los Angeles uspořádal hudební festival, který byl součástí uvedení kolekce pro jaro a léto 2025. Vstupenku mohl získat každý, kdo se zaregistroval prostřednictvím sociálních sítí. Spektáklu pak vévodila rapperka Doechii, která je aktuálně na světové hudební scéně žhavou tváří.

    H&M se přiživuje na popkulturních senzacích. Výjimkou není ani fenomén brat summer

    Řetězec také chytře naskočil na vlnu jednoho z největších popkulturních momentů loňského roku, a to brat summer. Módní a lifestylová estetika, deklarovaná zpěvačkou Charli XCX, a to na základě jejího alba Brat, ovládla sociální sítě. Společnost H&M tohoto pobláznění využila a zpěvačku oslovila, aby se stala jednou z tváří její podzimní kampaně pro rok 2024.

    Zdroj: H&M Group

    Vrcholem spolupráce tak byla série koncertů ve světových metropolích, například na newyorském Times Square nebo během Londýnského fashion weeku. Zpěvačku Charli XCX a její rozhodnutí propagovat fast fashion následně veřejně kritizovala další populární popová zpěvačka, Chappell Roan. V rozhovoru pro magazín Rolling Stone uvedla, že H&M nemá v dnešním světě místo.

    Generace Z jen tak snadno neodpouští. Kritizuje především greenwashing

    Změnit image značky v očích mladých spotřebitelů je ovšem tvrdý oříšek. Generace Z totiž snáze prokoukne strategické marketingové triky a jejich apetit po nakupování fast fashion oblečení rovněž klesá. Podle deníku Wall Street Journal jsou její zástupci například ke zmíněným snahám o zvýšení atraktivity prostřednictvím populární zpěvačky Charli XCX skeptičtí.

    Nepomáhá ani nechvalná minulost řetězce spojená s praktikami takzvaného greenwashingu a greenhushingu. Kromě kritiky recyklačních programů čelila značka navíc i několika žalobám za zavádění zákazníků, zejména v souvislosti s kolekcí Conscious Choice. Ta měla údajně obsahovat udržitelnější kousky.

    Ačkoli se snaha o rebranding cení, otázkou zůstává, nakolik známé tváře, prémiové kolekce a atraktivní akce přispívají k očištění H&M od největších neduhů módního průmyslu, jako je rozsáhlé znečišťování planety nebo vykořisťování levné pracovní síly ze zemí třetího světa.

    Zdroje: Business of Fashion, Wall Street Journal, Rolling Stone, The Guardian, Instagram

    Autor článku:
    Ema Kmeťová
    Ema Kmeťováhttps://fashionup.cz/
    Ema nejčastěji přispívá články do módní rubriky, ale občas nám také přibližuje i aktuální dění ve světě beauty, zejména pokud ji zaujme nějaká kosmetická novinka nebo trend. Nejvíce si však užívá psaní o místních i zahraničních mladých módních talentech nebo analyzování přehlídek a kolekcí. Do módní žurnalistiky se zamilovala už na střední škole, když dělala svůj první rozhovor s lokálním návrhářem pro školní časopis.

    ― Reklama ―

    Spolupráce s návrháři a koncert Charli XCX. Uniká H&M své pověsti fast fashion řetězce?

    Řetězec H&M šlápnul na plyn. Dle nové strategie usiluje nejen o zatraktivnění značky pro širší okruh zákazníků, ale i vymezení jedinečné pozice mezi konkurencí, jako je Zara a Shein. V posledních měsících proto zorganizoval koncerty se zpěvačkou Charli XCX a představil prémiovou designerskou kolekci. Stačí však zvučná jména v kampaních a lákavé akce na odpoutání pozornosti od fast fashion hříchů?

    Vize do budoucna je jasná. Změna strategie má přinést větší zisk

    Ambiciózní vizi oděvního giganta H&M poprvé představil jeho nový generální ředitel Daniel Ervér loni v srpnu. Jádrem „rebrand“ strategie je snaha zbavit se ostudné nálepky fast fashion řetězce. Ervér si navíc stanovil za cíl nakopnout stagnující profit a zatraktivnit značku pro širší spektrum zákazníků, ať už těch, kteří si chtějí koupit tričko za pár korun, nebo touží po „prémiových“ kouscích.

    Změna strategie se dotkla značky na všech frontách. Ve snaze dohnat své konkurenty, Zaru a Shein, jejichž ziskynaopak rostou, modernizuje H&M své prodejny, aby měly prestižnější ráz, a zefektivňuje proces navrhování a výroby . Divokou kartou „rebrandingu“ jsou rovněž promyšlené marketingové triky, které mají chytře přetvořit její dosavadní veřejný obraz a zamaskovat smutnou realitu.

    Doechii na pódiu pro H&M. Řetězec se snaží posílit vazby s hudebním průmyslem

    Společnosti H&M se v minulosti dařilo odlišit také díky spolupracím s módními značkami a návrháři, jako jsou Karl Lagerfeld, Versace nebo Mugler. Naposledy dostala příležitost vytvořit společnou kolekci s touto značkou polská designérka Magda Butrym. Na prezentaci limitované kolekce se pak navíc objevily internetové it-girls, jako je modelka Amelia Gray nebo influencerka Nara Smith.

    Zdroj: H&M Group

    Svou image chce H&M vylepšit rovněž skrz přesah do popkultury a hudby. Řetězec proto nedávno v Los Angeles uspořádal hudební festival, který byl součástí uvedení kolekce pro jaro a léto 2025. Vstupenku mohl získat každý, kdo se zaregistroval prostřednictvím sociálních sítí. Spektáklu pak vévodila rapperka Doechii, která je aktuálně na světové hudební scéně žhavou tváří.

    H&M se přiživuje na popkulturních senzacích. Výjimkou není ani fenomén brat summer

    Řetězec také chytře naskočil na vlnu jednoho z největších popkulturních momentů loňského roku, a to brat summer. Módní a lifestylová estetika, deklarovaná zpěvačkou Charli XCX, a to na základě jejího alba Brat, ovládla sociální sítě. Společnost H&M tohoto pobláznění využila a zpěvačku oslovila, aby se stala jednou z tváří její podzimní kampaně pro rok 2024.

    Zdroj: H&M Group

    Vrcholem spolupráce tak byla série koncertů ve světových metropolích, například na newyorském Times Square nebo během Londýnského fashion weeku. Zpěvačku Charli XCX a její rozhodnutí propagovat fast fashion následně veřejně kritizovala další populární popová zpěvačka, Chappell Roan. V rozhovoru pro magazín Rolling Stone uvedla, že H&M nemá v dnešním světě místo.

    Generace Z jen tak snadno neodpouští. Kritizuje především greenwashing

    Změnit image značky v očích mladých spotřebitelů je ovšem tvrdý oříšek. Generace Z totiž snáze prokoukne strategické marketingové triky a jejich apetit po nakupování fast fashion oblečení rovněž klesá. Podle deníku Wall Street Journal jsou její zástupci například ke zmíněným snahám o zvýšení atraktivity prostřednictvím populární zpěvačky Charli XCX skeptičtí.

    Nepomáhá ani nechvalná minulost řetězce spojená s praktikami takzvaného greenwashingu a greenhushingu. Kromě kritiky recyklačních programů čelila značka navíc i několika žalobám za zavádění zákazníků, zejména v souvislosti s kolekcí Conscious Choice. Ta měla údajně obsahovat udržitelnější kousky.

    Ačkoli se snaha o rebranding cení, otázkou zůstává, nakolik známé tváře, prémiové kolekce a atraktivní akce přispívají k očištění H&M od největších neduhů módního průmyslu, jako je rozsáhlé znečišťování planety nebo vykořisťování levné pracovní síly ze zemí třetího světa.

    Zdroje: Business of Fashion, Wall Street Journal, Rolling Stone, The Guardian, Instagram

    ― Reklama ―

    Luxury Insights: Missoni bourá vlastní hranice. Láká na apartmány v Dubaji

    Hranice vysoké módy a dalších odvětví luxusního průmyslu začínají blednout. Missoni je jen jednou z řady legendárních značek, jež v poslední době zkoumají svět exkluzivních nemovitostí. Módní dům koncem listopadu oznámil svou nejnovější investici, a to rezidenční projekt na Dubajských ostrovech. Spolupracuje na něm s tamní společnosti Octa Development.

    Je rapper EsDeeKid herec Timothée Chalamet? Konspirační teorie nabírá na obrátkách

    Internet pracuje ve zvláštním rytmu. Chvíli sklouzává k absurditě, chvíli k fascinující přesnosti. Nejnovější virální konspirační teorie přiřazuje Timothéeho Chalamet k anonymnímu rapperovi EsDeeKid, hvězdě současné britské scény. Oba spojuje záhadná aura, stejné oči a schopnost přitahovat pozornost milionů. Trend se rozvíjí rychlostí, která připomíná spíše kulturní experiment než klasický bulvární příběh. Vzniká tím fenomén, jenž si nárokuje vlastní místo v digitálním panoptiku.

    Móda v kostce: Zemřela designérka Pam Hogg a Jacquemus má první skiwear řadu

    Zemřela skotská návrhářka Pam Hogg, jež oblékala Kate Moss, Kylie Minogue i Rihannu. Jonathan Anderson odhalil první vizi pánské kolekce pro podzim roku 2026 a Jacquemus společně s Nike představil svou první skiwear řadu. Gucci zamíří se svou příští cruise kolekcí do New Yorku a společnost EssilorLuxottica je připravená odkoupit podíl značky Giorgio Armani.

    Kim Kardashian dělí internet. Vynesla kontroverzní Birkin bag ze sloní kůže

    Kim Kardashian se v seriálu All’s Fair objevila s kabelkou Birkin, která dle znalců pochází z kůže afrického slona. Luxusní svět okamžitě vytvořil dva tábory. Na jedné straně stojí hlasití kritici, na druhé fascinovaní sběratelé. Elephant Leather Birkin patří k nejvzácnějším kabelkám Hermès, jejichž výroba však skončila před několila dekádami. Sociální sítě se po odvysílání epizody změnily v jeviště, kde vedle morálního rozhořčení roste posedlost cenovkou a investičním potenciálem.

    Když pouliční styl vzývá luxus. Pharrell Williams čerpá ze skateboardové obuvi

    Skateboardová obuv zaznamenává výrazný návrat na módní scénu, a právě na tento trend reaguje i Pharrell Williams. Pro Louis Vuitton představil model LV Tilted, který spojuje pouliční estetiku s luxusem francouzské značky. Nové pánské tenisky vycházejí z vintage nízkých skateboardových bot z přelomu milénia, jejichž siluetu reinterpretují v moderním duchu.

    Zima se neúprosně blíží. Jak se stát ledovou královnou letošní sezóny?

    Pomalu nám venku přituhuje a všichni už oprašujeme kabáty a kožichy na letošní zimu. Pokud chcete vládnout sněhovému počasí, zapomeňte na minimalismus a šeď. Prosviťte mráz a tmu třpytem, metalickými tóny, zvířecími vzory a elegancí hodné královny. Ať už si zvolíte look městské bohyně, nebo princezny mrazu, nebojte se svého půvabu a síly vlastního stylu.

    Móda v kostce: Swarovski rozzářil Paříž a Marty Supreme má merch

    Značky vítají Vánoce pomocí kampaní, ale i speciálních výloh či pop-upů. Výjimkou není ani společnost Swarovski, jež letos rozsvítila Avenue des Champs-Élysées. Louis Vuitton oznámil, že cruise kolekci pro rok 2027 odhalí v New Yorku. Dr. Martens a Marc Jacobs revidují Kiki Boot a Nike servíruje polívku v Číně. Timothée Chalamet vydal merch k filmu Marty Supreme.

    Louis Vuitton a Assouline vydali knihu. Vypráví 150 let historie módního domu

    Vydavatelství Assouline ve spolupráci s Louis Vuitton uvádí knihu From Louis to Vuitton. Sleduje vývoj módního domu od jeho založení až po současnost. Autor Arthur Dreyfus zpracoval 406 stran a 320 obrazových materiálů do formy vizuální kroniky značky, jež definuje francouzský luxus. Předmluvu napsal prezident a CEO Louis Vuitton Pietro Beccari. Kniha již vyšla a okamžitě se stala jedním z nejdiskutovanějších titulů letošní módní knihovny.

    Luxury Insights: Sen pouště na obzoru. Saúdská Arábie plánuje první luxusní vlak

    Saúdská Arábie posouvá hranice lokálního luxusu. Koncem příštího roku přivítá svůj první luxusní vlak s názvem The Dream of the Desert. Na cestě dlouhé až 1300 kilometrů představí klenoty země, a to jak za okny, tak uvnitř vytříbeného interiéru. Veřejnost koncem října dostala možnost spatřit první návrhy exkluzivního projektu slibujícího nezapomenutelné zážitky.

    Dialog dvou velikánů. La Galerie Dior pohostí tvorbu Azzedine Alaïa

    La Galerie Dior vzdává hold jednomu z největších jmen módního světa. Od středy 19. listopadu zpřístupní výstavu Azzedine Alaïa's Dior Collection, jež připomíná odkaz věhlasného tuniského návrháře. Designér proslul nejen svými bodycon róbami, ale i vášní pro sběratelství vysoké módy. Značnou část jeho sbírky pak tvořily právě návrhy z dílny samotného Christiana Dior.

    Valentino Rockstud se vrací. Uspěje řada i mimo šatníky poběhlic z Prahy 1?

    Podpatky Valentino Rockstud se nečekaně objevily v teaseru Ďábel nosí Pradu 2 a na pár sekund ovládly internet. Detail, který kdysi symbolizoval italskou představu o okázalém luxusu, získává nový popkulturní moment. Značka i film pracují s obuvnickým dramatem, díky němuž získává Rockstud čerstvý impulz. Vizuální síla traileru připomíná, že pro Valentino typické kování není zatraceno, jak se v posledních letech mohlo zdát. Otázka však míří jinam. Co tenhle návrat udělá s jeho pověstí v módním mini světě Praha 1?

    Darujte nadčasový klenot. Pánské hodinky ovládá retro i tradice

    Nabídka pánských hodinek letos na Vánoce překračuje hranice obvyklého dárku. Vedle kultovních jmen, jako je Audemars Piguet nebo Breguet, stojí Tissot, Citizen či Casio. Značky, které dokazují, že i rozumná investice může mít špičkový design a charisma. Trendy ukazují dvě linie. Návrat k tradičním "maskulinním" hodinkám a fascinaci digitální retro estetikou. Ať už jde o titanové chronografy, mramorované ciferníky, nebo ručně rytá loga, letošní výběr má společný cíl. Udělat z času zážitek.

    Elie Saab rozšiřuje působení. Navrhne design tryskáče Bombardier

    Luxusní značka Elie Saab zkoumá nové vody. Módní dům známý především pro své dechberoucí haute couture kolekce již dříve okusil navrhování exkluzivních rezidencí, hotelů nebo jacht. S nejnovějším projektem se ovšem podívá až do oblak. Navrhne totiž interiér tryskáče z dílny společnosti Bombardier. Design modelu Global 8000 hodlají společně odhalit příští rok.

    TikTok Highlights: Sociální síť pohltila obsese „peptide stacking“

    Milovníci wellness a fitness tipů na platformě TikTok podlehli nové vášni. Tentokrát mezi sebou sdílejí metodu přezdívanou "peptide stacking". Jedná se o kombinace peptidů, od nichž si slibují rychlejší spalování tuků a regeneraci po posilování nebo více energie. Virální trik však nepodporují relevantní ověřené studie a odborníci proto radí se mu raději obloukem vyhnout.

    Met Gala 2026 zná své téma. Costume Art propojí vysokou módu s uměním

    Metropolitní muzeum umění v New Yorku již nyní přesouvá svou pozornost na příští rok. Zástupci tamního Costume Institute totiž v pondělí oznámili téma příští módní výstavy. Odvíjí se od něj rovněž dress code, v němž se v roce 2026 ponese proslulé Met Gala. Exhibice s názvem Costume Art připomene červenou nit napevno spojující klasické umění a svět vysoké módy.

    Trendy kabelky mažou hranice soukromí. Jaro 2026 definuje zranitelnost

    Příští jarní a letní sezóna působí na pozadí usychajícího listí a neoblomného chladu jako na míle vzdálená. Módní svět má přesto již nyní jasno, co ji definuje. Poslední vlna světových týdnů módy promluvila jasně, soukromí posouvá své hranice. Návrháři odhalili otevřené kabelky, často jen s jedním uchem, jež reflektují bouřlivou dobu a lákají svou zranitelností.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―